Auteur Topic: Vragen en/of problemen?  (gelezen 68825 keer)

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #60 Gepost op: 25-01-2009, 12:13:12 »
Uit de post van Firesphere maak ik op dat Upjers helemaal niets heeft onderzocht, en dat het gewoon een van de robot-antwoorden is, die ze daar standaard in een (tweede....) kast hebben liggen.
De reacties van de moderators zijn niet perse ook het standpunt van Upjers lijkt me.
Ik vermoed dat de moderators van de Upjers te horen hebben gekregen dat er wel eens iets mis gaat met de cookies en dat de moderators dat daarom maar als standaard antwoord gebruiken.
Gevalletje "onkennis van de moderators"

Test:
Was ik van plan, maar't topic van Bodejos was al gesloten, volgende keer als iemand iets leest over "schuld van de cookies" en dat lijkt twijfelachtig, copy-paste dit maar.
Zit trouwens een foutje in mijn verhaal, de PHPSESSID Value is uiteraard niet mijn wachtwoord maar mijn PHP-MD5 session identificatie ;)
Beetje slordig van mij om aan te nemen dat het mijn wachtwoord was terwijl er duidelijk SESSID boven staat ::schaam::

p.s.
Heb jij niet Firefox met de Webmaster-werkbalk? ;)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2009, 12:18:51 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #61 Gepost op: 25-01-2009, 12:23:47 »

 volgende keer als iemand iets leest over "schuld van de cookies" en dat lijkt twijfelachtig, copy-paste dit maar.

was ik ook al van plan, maar niet zonder jouw medeweten. Toestemming om te copypasten is er nu dus ::ok::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #62 Gepost op: 25-01-2009, 12:28:00 »
Heb trouwens een klacht over de moderators ingediend bij Haspara (dat is volgens mij de 'grote baas' daar) over de manier waarop met bugs ed wordt omgegaan daar.
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #63 Gepost op: 25-01-2009, 12:28:54 »
Heb trouwens een klacht over de moderators ingediend bij Haspara (dat is volgens mij de 'grote baas' daar) over de manier waarop met bugs ed wordt omgegaan daar.

Hmmm, Haspara antwoordt jou niet al te fijn in je kaboutertopic  :-\\
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #64 Gepost op: 25-01-2009, 12:30:42 »
p.s.
Heb jij niet Firefox met de Webmaster-werkbalk? ;)

Was dat aan mij gericht?

Ben een verstokte IE gebruikers... ::schaam:: ;D

Nee, geen idee ook wat die webmasterbalk inhoudt...
Geniet nooit met mate...

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #65 Gepost op: 25-01-2009, 12:31:59 »
was ik ook al van plan, maar niet zonder jouw medeweten. Toestemming om te copypasten is er nu dus ::ok::
Niet om vervelend te zijn, maar als iemand anders dat copy-paste, dan toch wel graag iemand die ook verstand van zaken heeft om er dieper op in te kunnen gaan.
Ik weet niet hoeveel jij van code, PHP en cookie-sessies weet, maar als er vervelende reacties op terug komen is't zonder de juiste kennis onmogelijk te verdedigen he ;)

Wees zeker van je zaak voordat deze gegevens gecopy-paste worden en vooral, durf/kan het verdedigen!
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #66 Gepost op: 25-01-2009, 12:33:25 »
Was dat aan mij gericht?

Ben een verstokte IE gebruikers... ::schaam:: ;D

Nee, geen idee ook wat die webmasterbalk inhoudt...
Ow, ow, ow, in Firefox bestaat er een leuke plug-in, de Webmaster-Toolbar.
Kun je alles van een site in nakijken, wijzigen, aanpassen (nou ja, lokaal dan dus he), CSS etc. uitschakelen, resizen, bron bekijken, cookie, formulieren, informatie over de site.
Echt heel veel informatie mee te bemachtigen (zelfs met een beetje handigheid zou ik jou tuintje kunnen overnemen ;) )
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #67 Gepost op: 25-01-2009, 12:34:38 »
Hmmm, Haspara antwoordt jou niet al te fijn in je kaboutertopic  :-\\
Inderdaad, dit is het antwoord van hem.


Citaat
Volgens mij weten wij als crew maar al te goed wat een bug is.

Bekijk jij eens of je de term respectvol benaderen van iemand wel kent want dit is niet het geval!

De oogstkabouter oogst alle groenten. Wanneer je op de oogstsikkel klikt kan je zelf selecteren welke groenten je oogst. Aangezien je praat over een aantal praat lijkt me dit aangewezen.

Ook F5 duwen helpt meestal wel, dus probeer dit zeker ook. In elk geval is er gevraagd aan de spelleiding of er nagekeken wordt waar de fout ligt.
Nou test, ik heb je 6 jaar meegemaakt, er was weleens wat waarin je vrij principieel reageerde, maar van gebrek aan respect kan ik jou niet betichten. ::joehoe:: ::joehoe::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2009, 12:37:09 »
Niet om vervelend te zijn, maar als iemand anders dat copy-paste, dan toch wel graag iemand die ook verstand van zaken heeft om er dieper op in te kunnen gaan.
Ik weet niet hoeveel jij van code, PHP en cookie-sessies weet, maar als er vervelende reacties op terug komen is't zonder de juiste kennis onmogelijk te verdedigen he ;)

Wees zeker van je zaak voordat deze gegevens gecopy-paste worden en vooral, durf/kan het verdedigen!
Ik vat het ook niet verkeerd op, en snap wel wat je bedoelt. Ik heb geen verstand van PHP en code, maar zou als compensatie daarvan een bron hebben vermeld. z

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #69 Gepost op: 25-01-2009, 12:44:55 »
Test:
Als ik jou probleem lees, moet ik zelf even toevoegen, dat het schermpje voor "kan niets oogsten" en "Niets water te geven" Heel erg hetzelfde zijn...
Niet om je af te vallen, maar heb je niet perongeluk 2x op de watersmurf geklikt? Is mij ook wel een aantal keer overkomen...

Het lukt mij in ieder geval niet jou bug te reproduceren, hoewel ik momenteel niets te oogsten heb, krijg ik netjes de oogst-foutmelding.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2009, 12:48:31 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #70 Gepost op: 25-01-2009, 12:48:45 »
Inderdaad, dit is het antwoord van hem.

Nou test, ik heb je 6 jaar meegemaakt, er was weleens wat waarin je vrij principieel reageerde, maar van gebrek aan respect kan ik jou niet betichten. ::joehoe:: ::joehoe::

Ach, het kwam misschien wat onaardig over. Heeft ie wel gelijk in waarschijnlijk. Maar aan zijn antwoord te lezen, snapt hij niet waar het om gaat. Ze lezen daar dus ook nog eens slecht. Maar ik heb het nogmaals in Jip-en-Janneke taal uitgelegd. Misschien snappen ze het nu.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #71 Gepost op: 25-01-2009, 12:51:07 »
Test:
Als ik jou probleem lees, moet ik zelf even toevoegen, dat het schermpje voor "kan niets oogsten" en "Niets water te geven" Heel erg hetzelfde zijn...
Niet om je af te vallen, maar heb je niet perongeluk 2x op de watersmurf geklikt? Is mij ook wel een aantal keer overkomen...

Het lukt mij in ieder geval niet jou bug te reproduceren, hoewel ik momenteel niets te oogsten heb, krijg ik netjes de oogst-foutmelding.

Nope, ik ben zeker van mijn zaak. Ook m@ri@nne krijgt die fout soms.

Ik zou zeggen iedereen die een waterkabouter heeft, probeer het eens uit en laat eens weten of jullie die bug ook hebben.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2009, 12:52:38 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #72 Gepost op: 25-01-2009, 12:52:06 »
Nope, ik ben zeker van mijn zaak. Ook m@ri@nne krijgt die fout soms.

Ik zou zeggen iedereen die een waterkabouter heeft, probeer het eens uit en laat eens weten of jullie dir bug ook hebben.

Ik heb het net geprobeerd. Nu heb ik niets om te oogsten, en bij mij meldt hij dan ook dat ik niets om te oogsten heb. Over een uurtje of 2 heb ik weer wat te oogsten, en dan zal ik het weer proberen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #73 Gepost op: 25-01-2009, 12:57:56 »
Ik heb het net geprobeerd. Nu heb ik niets om te oogsten, en bij mij meldt hij dan ook dat ik niets om te oogsten heb. Over een uurtje of 2 heb ik weer wat te oogsten, en dan zal ik het weer proberen.

Vreemd. :-\\

Maakt trouwens niet uit of je wel of niet iets te oogsten hebt.


Dus je hebt eerst op de watergeefkabouter geklikt. In het popup schermpje op het rode kruisje geklikt en vervolgens op de oogstkabouter en dan in het popup schrempje op de groen V?

Misschien is het browserafhanelijk? Het is volgens mij javascript die dit doet. Ik krijg dit zowel in IE 6 als 7.

Zal eens kijken of ik dit ook in FF krijg.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #74 Gepost op: 25-01-2009, 12:57:58 »
idem voor mij.

Overigens, zoals Firesphere voorstelde, inderdaad  een goed idee om de hele discussie vanaf mijn eerste post vandaag in dit topic, naar het andere topic te verplaatsen.

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #75 Gepost op: 25-01-2009, 13:00:09 »
Misschien is het browserafhanelijk? Het is volgens mij javascript die dit doet. Ik krijg dit zowel in IE 6 als 7.

Zal eens kijken of ik dit ook in FF krijg.

Dat is het dus. In FF krijg ik de fout dus niet. Is blijkbaar een IE probleem.
Geniet nooit met mate...

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #76 Gepost op: 25-01-2009, 13:05:15 »
Dat is het dus. In FF krijg ik de fout dus niet. Is blijkbaar een IE probleem.
Vandaar dat ik'm niet kon reproduceren.

Heb je screen-capture? Neem even een filmpje van je acties op ;)


hmmm
IE crasht bij mij volledig als ik naar m'n tuintje wil...
(dat zal denk ik meer liggen aan W7-IE8b ;) )

Check, met wat moeite, reproduceerbaar inderdaad, hoewel ik niets te oogsten heb.
Lijkt me toch inderdaad, zoals ze daar zeggen, een synchronize probleempje.
Wat echter niet in IE zit, maar ik vermoed iets met hoe IE omgaat met het cachen van data
« Laatst bewerkt op: 25-01-2009, 13:10:42 door Firesphere »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #77 Gepost op: 25-01-2009, 13:14:24 »
Check, met wat moeite, reproduceerbaar inderdaad, hoewel ik niets te oogsten heb.
Lijkt me toch inderdaad, zoals ze daar zeggen, een synchronize probleempje.
Wat echter niet in IE zit, maar ik vermoed iets met hoe IE omgaat met het cachen van data

Volgens mij gewoon een javascript probleem. Die schermpjes worden volgens mij met javascript verzorgd. Volgens mij geen serversynchronisatieprobleem.
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Problemen?
« Reactie #78 Gepost op: 25-01-2009, 13:16:55 »
Ik denk dat de admin en moderators daar vandaag niet blij zijn met de bevindingen. Maar eigenlijk zouden ze dat wel moeten zijn, omdat er aantoonbaar dingen mis zijn, en daarbij wordt ook nog eens een, naar ik mag aannemen, buikbare oplossing aangedragen.


Overigens spreekt mijn oogstkabouter ook voor mijn beurt, en bemoeit ie zich met het watergeven. Kort gezegd, jullie waren er al achter: ik gebruik ook IE 7. Op mijn gewone computer. Als het klopt, zou de laptop dat wel correct moeten doen, omdat ik daar FF gebruik, kom ik straks achter.

Ligt dus niet aan test, de kabouters treft ook geen blaam.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2009, 13:21:10 door Bodejos »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Je eigen tuintje
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2009, 13:27:40 »
Dat is het dus. In FF krijg ik de fout dus niet. Is blijkbaar een IE probleem.

Aha, ik heb Firefox idd  ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!