Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 144647 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #100 Gepost op: 16-01-2010, 22:44:54 »
Ik zit te denken of Arjen misschien een hint aan de kijker wilde geven.
Hij zei namelijk ongeveer, toen hij 2 jokers van Barbara kreeg: heel verdacht van Barbara, de mol heeft geen jokers nodig en kan ze dus gewoon weggeven om zo vertrouwen te wekken.

En wat doet hij vervolgens? Een joker aan Barbara geven.

@Rennuh: tja, wij zitten wel op Arjen, maar de gemiddelde kijker niet, denk ik. Als je kijkt naar Arjens acties, heeft hij nog geen uitgesproken molacties gedaan, veelal indirecte, subtiele dingen, denk ik. Zoals die tram, eerst iedereen de tram insturen, en dan zeggen: jullie gaan wel erg snel, dat vind ik verdacht, kom we gaan toch maar op zoek naar de koker.
Alleen wel jammer dat dat als verdenking wordt aangehaald door Erik :S
« Laatst bewerkt op: 16-01-2010, 22:51:03 door annebeth »

Offline brad

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #101 Gepost op: 17-01-2010, 00:44:40 »
Om voort te borduren op ´Arjen i.c.m. 1/eerste'

Arjen zat in de 1e groep bij Holland Village en was als 1e dood. En hij zat als eerste bij de test (t.o.v. Barbera)

Arjen was nr. 1 in een testvraag van Manuel.

Het valt inderdaad op dat Arjen steeds de eerste wil zijn.
Maar juist daarom is hij voor mij bij Holland Village als mol afgevallen.
Als mol is het handig om 'controle' over het spel te houden.
Nu viel hij als eerste af.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #102 Gepost op: 17-01-2010, 13:18:23 »
Ik zit te denken of Arjen misschien een hint aan de kijker wilde geven.
Hij zei namelijk ongeveer, toen hij 2 jokers van Barbara kreeg: heel verdacht van Barbara, de mol heeft geen jokers nodig en kan ze dus gewoon weggeven om zo vertrouwen te wekken.

En wat doet hij vervolgens? Een joker aan Barbara geven.

@Rennuh: tja, wij zitten wel op Arjen, maar de gemiddelde kijker niet, denk ik. Als je kijkt naar Arjens acties, heeft hij nog geen uitgesproken molacties gedaan, veelal indirecte, subtiele dingen, denk ik. Zoals die tram, eerst iedereen de tram insturen, en dan zeggen: jullie gaan wel erg snel, dat vind ik verdacht, kom we gaan toch maar op zoek naar de koker.
Alleen wel jammer dat dat als verdenking wordt aangehaald door Erik :S
Ik weet het, maar het is toch iets dat aan mij knaagt. Ik verdenk zelf ook Arjen heel erg, maar in mijn omgeving ben ik één van de andere 90%, die het andere jaren allemaal niet met mij eens waren. En als ik dan zo op fora kijk, dan zit er gewoon een gevoel in mij dat zegt, die mensen van de montage willen ons op het verkeerde been zetten...
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #103 Gepost op: 17-01-2010, 22:54:22 »
Ondanks dat er kennelijk alweer een meerderheid is ga ik toch ook mee met de Arjen verdenkers. Vooral die actie met dat (strip)boek vind ik zooo raar! Je maakt mij toch niet wijs dat er in die hele stad geen normaal boek te koop is. Of anders: een pen, inderdaad.  Heel raar...
Ik vind ook dat hij, juist door de montage misschien, gewoon heel erg weinig in beeld is. Heel onopvallend...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #104 Gepost op: 18-01-2010, 08:49:24 »
he sh*t, ik twijfel zo tussen Barbara en Arjen, Arjen is toch wel verdacht hoor, zeker met wat ik hier allemaal lees...ben benieuwd hoe vaak ik mijn pool nog wijzigen deze week :D

Offline koentunt

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #105 Gepost op: 19-01-2010, 18:16:17 »
Wat mij betreft is hij de mol... ::ok:: ::vergroot::
 ;)


Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #106 Gepost op: 20-01-2010, 17:13:11 »
Leuk weetje:

Arjen was vanmiddag zoals elke woensdag met Op Sterk Water te gast bij Stenders eetvermaak op radio 3. Daar zingt Op Sterk Water een ode over het beroep van de luisteraar. In dit geval een dame die werkte als breijuf.

Nadat ze het lied gezongen hadden eindigde het gesprek ongeveer als volgt.

Arjen: Kom je vanavond ook naar onze voorstelling
Luisteraar: Dan neem ik een gebreide trui voor je mee
Arjen: Kun je er 'Tim' opzetten?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2010, 18:19:15 »
 ::rofl::
wat een humor die jongen....
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2010, 10:23:43 »
Wat ook interessant is: aan het einde van de aflevering hoor je Arjen zeggen, toen het jokerpakken afgelopen was: dat dacht ik al.
Als je dan terugkijkt naar het daadwerkelijke moment, zie je Arjen precies datzelfde zeggen, maar in plaats dat je het hem hoort zeggen, hoor je de overvoice van Arjen: ik heb me niet op tijd gerealiseerd datvoor ik mijn slag kon slaan, het zou stoppen. Dat is wel heel tegenstrijdig! Hoeft niets te betekenen maar ik vind het wel mooi :)
Alle kandidaten zijn bekend met de vorige series. In ik dacht Argentinie had iedereen jokers gepakt, waarna Karel liet zien dat de hele mand vol zat. Dat ze dan nu het tegenovergestelde doen is te verwachten. Je wist het al, diep van binnen, maar je weet het pas zeker als het te laat is.

Offline L u u k

  • Forumlid
  • Vivienne
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #109 Gepost op: 21-01-2010, 20:24:03 »
Nou jongens, welke hint kunnen jullie halen uit het woord Marloes?

 ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #110 Gepost op: 21-01-2010, 21:07:27 »
de link is een live feed ;)

maar het was een ode aan marloes, iemand die geld over had voor 555. lijkt me geen hint:)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline L u u k

  • Forumlid
  • Vivienne
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #111 Gepost op: 21-01-2010, 21:33:41 »
de link is een live feed ;)

maar het was een ode aan marloes, iemand die geld over had voor 555. lijkt me geen hint:)
Ja dat weet ik, maar het staat nog niet online ofso ;-)

Maar het is ook maar een grapje hoor ::ok::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #112 Gepost op: 21-01-2010, 22:22:17 »
Ik dacht eerst: hmm, volgens mij is Arjen wel erg goed bezig de eerste opdracht. Maar toen de ontknoping kwam dacht ik: oh, waarschijnlijk is hij stiekem gewoon 2 keer over hetzelfde asfalt gereden, en voor de rest zo goed mogelijk gereden. Slimme actie :D
(tunnelvisie)

Ik vind het wel problematisch dat Arjen erg vaak in beeld komt, van die biechtbeelden weet je wel...
EDIT: Darn, alweer wordt Arjen verdacht gemaakt in de test (door Sanne). Wel een beetje jammer, dan ligt het er te dicht op...
« Laatst bewerkt op: 21-01-2010, 22:48:38 door annebeth »

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #113 Gepost op: 21-01-2010, 23:29:04 »
Ben na vanavond wel gaan twijfelen aan Arjen.
Hij leek ineens zo  ehm ontwapenend. Idd teveel aan het woord in de biecht, zegt niets, dat weet ik, maar noem het maar een vrouwelijke intuïtie  :P
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline alex_1979

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #114 Gepost op: 21-01-2010, 23:39:44 »
Wowwwwww ik verander direct van Mol, wat mij betreft is Arjan zo goed als zeker de Mol; om de volgende redenen;

Tijdens de lunch gaat Arjen naar boven en pakt de envelop met de joker. Hij verteld er een verhaaltje bij en zegt iets in de trant van: Ik speel de Mol of bij het spelen van de Mol.....ik moet het nog even terugkijken; maar hij verwijst naar zichzelf als Mol op een subtiele manier. Hij onthult zichzelf dus!!!

Verder bij de autorijopdracht is hij ook de duidelijkste Mol wat mij betreft. lekker in je eentje 1 of meerdere keren over het zelfde stuk asfalt rijden, heeft niemand door, want je wordt niet gecoacht en dan 0 bekeruingen krijgen; DAT IS GEWOON 100% mol!!!

Verder geeft hij natuurlijk als Mol een vrijstelling aan Barbera. De Mol wil geen geld in de pot.

 En dan nog dat T-shirt van m!!!!!!!!!!!!!!!! Vogeltje dat tjirpt "miauw" ZOOOOOOOO MOL: de mol is als dat vogeltje; iedereen jaagt erop, maar hij is diegene die t spel bepaald; hij is de kat!!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #115 Gepost op: 21-01-2010, 23:42:14 »
En steeds meer schapen gaan door het mollenhek van Arjen...
Mijn verstand zegt dat ik dat ook moet doen...
Mijn gevoel zegt dat ik in de maling genomen wordt...
En dat ik dan net zo naïef ben als al die andere honderdduizenden schapen...
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #116 Gepost op: 21-01-2010, 23:45:07 »
Tijdens de lunch gaat Arjen naar boven en pakt de envelop met de joker. Hij verteld er een verhaaltje bij en zegt iets in de trant van: Ik speel de Mol of bij het spelen van de Mol.....ik moet het nog even terugkijken; maar hij verwijst naar zichzelf als Mol op een subtiele manier. Hij onthult zichzelf dus!!!

Ik heb zijn stukje ook teruggekeken en je hebt volgens mij gelijk! Want in principe maakt de mol zich bekend in aflevering 3, en in de opdracht zelf is dat niet zo duidelijk naar voren gekomen, maar in het praatje van Arjen wel:
Het is echt een opeenstapeling:
-Wij als molspelers (hoeft nog niets te betekenen)
-Een joker, een moljoker
-typisch moldilemma
-vervolgens laat hij duidelijk de joker in beeld zien, en wat staat er groot op de joker? De Mol!!

Hij klinkt ook een beetje zenuwachtig/geforceerd in zijn overvoice
« Laatst bewerkt op: 21-01-2010, 23:48:43 door annebeth »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #117 Gepost op: 21-01-2010, 23:46:34 »

 En dan nog dat T-shirt van m!!!!!!!!!!!!!!!! Vogeltje dat tjirpt "miauw" ZOOOOOOOO MOL: de mol is als dat vogeltje; iedereen jaagt erop, maar hij is diegene die t spel bepaald; hij is de kat!!


Vogeltje? Kat? Ik denk dan toch meer aan Sanne  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2010, 23:56:17 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline de_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2010, 00:01:07 »
Ik heb zijn stukje ook teruggekeken en je hebt volgens mij gelijk!

Nou volgens mij niet!  :) Dat moldilemma betekent alleen maar dat het een dilemma is dat hoort bij het spel Wie is de Mol. Niet dat hij dan de mol zou zijn.

En op die jokers staat altijd De Mol. Een paar jaar geleden liet Peggy ze ook in de biecht duidelijk in beeld zien (toen ze ze gestolen had). Toen was zij toch ook niet de mol?

En uit dat verhaaltje blijkt alleen maar dat hij de opdracht gelezen heeft, er komt niks verdachts in voor.  ::ohno::
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2010, 00:03:05 »
Het is maar in welk licht je het stukje bekijkt. Ze willen het ook niet TE opvallend maken natuurlijk.
Ik vind de (verhulde) combinatie van de woordkeuze en het laten zien van de joker wel opvallend, subtiel maar opvallend.
We zullen zien in aflevering 10 :D
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 00:10:55 door annebeth »