Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 143972 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2010, 23:03:11 »
Ik twijfel ook nog, maar vooralsnog zit ik nu wel op Arjen, al ben ik nog een beetje een zwevende kiezer...
Ik let altijd wel een beetje op de montage, en de mol wordt meestal niet opvallend veel (of weinig) in beeld gebracht in aflevering 1. Maar wel net genoeg om achteraf te zeggen: ah oke, nu we weten dat het de mol is, is het terug te zien.

Arjen vind ik precies zo'n kandidaat. Veel momenten die we niet zien, en die zo in aflevering 10 kunnen terugkomen, en dat we dan bijvoorbeeld zien dat Arjen de verrekijker stuk heeft gemaakt, of het over die 2 blauwe vlaggen heeft, of dat je hem gemoedelijk in een boekwinkel ziet staan, en dan toch een mangaboekje besluit te kopen.

Maar ja, er zijn helaas nog een paar kandidaten (zoals Sanne) die ook niet heel duidelijk of juist niet in beeld zijn gebracht.

Offline Crue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2010, 21:45:39 »
Ik vond hem heel verdacht vandaag..
Met name zijn actie bij de Tram, of ze wel of niet voor de 2e koker zouden gaan...

Maar vooral zijn actie in het gebouwtje in Holland Village , die vond ik echt heel verdacht.
Sanne en hij rennen een gebouwtje in, Sanne zegt daar is de paal met de knop, ze rennen erheen en Sanne drukt op de knop, Sanne draait zich en rent weer richting de uitgang, Arjen draait zich ook om, loopt langs de knop en drukt heel snel en sneaky nóg een keer op de knop en snel door naar de uitgang, waardoor er dus weer een stukje kaart verdween op het scherm en dus minder kans op het euro tekentje op de kaart die op het scherm verscheen...



« Laatst bewerkt op: 14-01-2010, 21:49:28 door Crue »
....niets is wat het lijkt....

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2010, 21:45:59 »
Wat ik echt een molactie vond, was het volgende, volgens mij door Arjen:
-Arjen stelt voor de tram weer in te gaan, op de drempel gaat hij echter twijfelen en zegt tegen een medekandidaat: he, jij gaat wel erg snel met me mee!

En vervolgens gaan ze weer de tram uit, met de kans dat ze te laat komen.

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2010, 21:49:20 »
ik vond het wel opmerkelijk dat Arjen weer een joker teruggaf. Net alsof hij wist dat die mogelijkheid er kwam en toch even wilde controleren of hij vertrouwen had...

maarja, tunnelvisie-syndroom steekt ook weer de kop op dus ik moet maar voorzichtig blijven met conclusies :D

Offline JVB2

  • Forumlid
  • Investigating is a dangerous job
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2010, 21:50:17 »
Maar vooral zijn actie in de kerk , die vond ik echt heel verdacht.
Sanne en hij rennen een gebouwtje in, Sanne zegt daar is de paal met de knop, ze rennen erheen en Sanne drukt op de knop, Sanne draait zich en rent weer richting de uitgang, Arjen draait zich ook om, loopt langs de knop en drukt heel snel en sneaky nóg een keer op de knop en snel door naar de uitgang, waardoor er dus weer een stukje kaart verdween op het scherm en dus minder kans op het euro tekentje op de kaart die op het scherm verscheen...

Inderdaad erg verdacht  ::vergroot::

Offline Wendy17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2010, 21:54:24 »
Maar vooral zijn actie in het gebouwtje in Holland Village , die vond ik echt heel verdacht.
Sanne en hij rennen een gebouwtje in, Sanne zegt daar is de paal met de knop, ze rennen erheen en Sanne drukt op de knop, Sanne draait zich en rent weer richting de uitgang, Arjen draait zich ook om, loopt langs de knop en drukt heel snel en sneaky nóg een keer op de knop en snel door naar de uitgang, waardoor er dus weer een stukje kaart verdween op het scherm en dus minder kans op het euro tekentje op de kaart die op het scherm verscheen...

Het ging ook echt om het stuk van de plattegrond waar het euroteken stond. Want als later Frits dezelfde knop nog een keer indrukt en gaat kijken op het scherm, staat inderdaad het euroteken op de plattegrond!
Als je nooit begint is er nooit een einde

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2010, 21:58:06 »
Dat viel me ook al op inderdaad!

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2010, 22:00:21 »
:o was me niet opgevallen. zeer verdacht  :o

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2010, 22:10:56 »
Maak van dit topic maar [Mol] ARJEN  ::tandpastasmiley::
Tell me what your telescope says

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2010, 22:12:29 »
* Loopt de koker voorbij
* En nog veel meer wat ik nu even kwijt ben.

Molletje... ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2010, 22:14:08 »
* Loopt de koker voorbij
* En nog veel meer wat ik nu even kwijt ben.

Molletje... ::)

ik ben het zo met je eens, maar zo bang voor tunnelvisie kokervisie
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline M0rtijn

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2010, 22:14:19 »
Hadden jullie door dat toen arjen geen jokers kreeg omdat pieterjan zei: dit was het dat arjen toen zei 'dat dacht ik al'. Hij wist het dus al zou je kunnen denken!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2010, 22:17:37 »
Overigens, om califax' theorie van de week even te voeden, in de test kwam een 1. Arjen langs  ::vergroot::
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2010, 22:19:36 »
Het ging ook echt om het stuk van de plattegrond waar het euroteken stond. Want als later Frits dezelfde knop nog een keer indrukt en gaat kijken op het scherm, staat inderdaad het euroteken op de plattegrond!

Van die knop hebben we (als ik het goed heb teruggekeken) juist niet gezien hoe vaak ie is ingedrukt. Daarvoor gebeurt het tot 2x toe dat Sanne eerst de knop indrukt en Arjen daarna nog eens.

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2010, 22:35:47 »
Maar vooral zijn actie in het gebouwtje in Holland Village , die vond ik echt heel verdacht.
Sanne en hij rennen een gebouwtje in, Sanne zegt daar is de paal met de knop, ze rennen erheen en Sanne drukt op de knop, Sanne draait zich en rent weer richting de uitgang, Arjen draait zich ook om, loopt langs de knop en drukt heel snel en sneaky nóg een keer op de knop en snel door naar de uitgang, waardoor er dus weer een stukje kaart verdween op het scherm en dus minder kans op het euro tekentje op de kaart die op het scherm verscheen...

Maar het was toch ook bij die knop waar Arjen zomaar voorbij liep (bij die deur die openstond) of was dat weer een andere?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2010, 22:36:26 »
Wat ook interessant is: aan het einde van de aflevering hoor je Arjen zeggen, toen het jokerpakken afgelopen was: dat dacht ik al.
Als je dan terugkijkt naar het daadwerkelijke moment, zie je Arjen precies datzelfde zeggen, maar in plaats dat je het hem hoort zeggen, hoor je de overvoice van Arjen: ik heb me niet op tijd gerealiseerd datvoor ik mijn slag kon slaan, het zou stoppen. Dat is wel heel tegenstrijdig! Hoeft niets te betekenen maar ik vind het wel mooi :)

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2010, 23:31:14 »
Ook Arjan hou ik goed in de gaten.. >:D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Crue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2010, 00:02:13 »
Maar het was toch ook bij die knop waar Arjen zomaar voorbij liep (bij die deur die openstond) of was dat weer een andere?


Klopt die was het... dubbel verdacht dus  ::vergroot::
....niets is wat het lijkt....

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2010, 02:51:36 »
Van die knop hebben we (als ik het goed heb teruggekeken) juist niet gezien hoe vaak ie is ingedrukt. Daarvoor gebeurt het tot 2x toe dat Sanne eerst de knop indrukt en Arjen daarna nog eens.

Klopt inderdaad. Jammer, ik dacht dat ik de Mollenactie van het seizoen had gezien. Arjen en Sanne vinden in beeld drie locaties met een knop en bij de eerste twee zien we Arjen een extra keer de knop indrukken:

21:23: onder een poortje vlak voor hun basis
22:40: huis met open deur dat Arjen voorbijloopt
23:45: kerk: belangrijk want daarbij hoort het beeld met euroteken/geld

Het beeld uit de kerk heeft de anderen nooit bereikt. Het kan dat Arjen en Sanne de knop niet hebben gezien maar hoe wist Frits dan dat die daar was? Als Arjen en Sanne de knop hebben gezien dan heeft er een Molactie plaatsgevonden in de kerk en is 1 van hen de Mol.

Lachen met die Frits. Hij zegt Ik kwam weer langs dat kerkje... (31:41) Ondertussen zie je hem vanaf de basis rechtstreeks naar het kerkje lopen! Verdacht maar dat is iets voor een ander topic.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2010, 07:49:31 »
Als Arjen en Sanne de knop hebben gezien dan heeft er een Molactie plaatsgevonden in de kerk en is 1 van hen de Mol.

Ik denk dat dat het geval is. Net iets te toevallig dat het juist bij die knop met het cruciale stukje plattegrond fout gaat. Stel dat het goed was gegaan met dat stukje, had de opdracht dan niet veel te makkelijk kunnen slagen?

Arjen of Sanne, beiden heb ik al een keer ingevuld in de pool als Mol.. maar wie kies ik straks?