Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 144425 keer)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #340 Gepost op: 11-02-2010, 23:37:10 »
Maar waarom zou een mol zichzelf zo in de kijker zetten door juist anders te kiezen dan de rest heeft gedaan?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #341 Gepost op: 11-02-2010, 23:39:25 »
Als Arjen kandidaat is heeft ie wel ballen.
Geen jokers inzetten en toch PJ om je scherm vragen. ::ok::


Zeker weten  ::ok::
Arjen, van mij mag je die pot houden hoor  ::feest:: ::feest:: ::feest::

(maar dan niet stiekem toch de mol zijn he)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #342 Gepost op: 11-02-2010, 23:49:17 »
Met die opdracht met de trappen vind ik het wel een goede om als vierde af te haken. De meeste schuld en aandacht gaat naar degene die helemaal naar boven ging. Hij heeft Sanne waarschijnlijk wel door, dat zij toch wel voor de jokers zou gaan. Hij lobbyt ook hard mee dat zij naar boven gaat.

Ja precies, als vierde achterblijven als Mol is ideaal. Arjen verschuilt zich er ook meteen achter dat hij niet voor iedereen heeft gekozen. Hij dacht "dat ie slechts 500 euro had verkwist". Hij blijft verschrikkelijk zijn best doen om onschuldig en betrouwbaar over te komen terwijl ie ondertussen geraffineerd molt. (Oh jee, ik krijg vast weer een berisping van DC dat ik in een tunnel zit. :P)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #343 Gepost op: 12-02-2010, 00:54:29 »
Ik vindt Arjen wel heel verdacht uit de foto-opdracht komen (heb het net even overnieuw gekeken).

1. Hij zegt heel onschuldig 'Oow?' als PJ zegt dat hij de mol te zien krijgt als hij de juiste foto's kiest, op een manier die past bij een mol die weet dat dat niet mogelijk is omdat hij zelf de mol is. Daarnaast geeft hij in de mol mail aan expres een fout gemaakt te hebben tijdens deze opdracht.

2. Frits volgt de foto's met kim er op, Arjen staat ook telkens op deze foto's en uiteindelijk kom je dan uit bij een keuze tussen Arjen en PJ. De keuze voor PJ komt uit bij Erik die niet op alle voorgaande foto's stond, wat dus niet zou passen in de gedachte dat je de mol moet volgen. Het is mogelijk dat de keuze voor de foto met Arjen bij telescoop 1 uit kwam, wat wel strookt met die gedachte.
Kim zegt ook Arjen in gedachte te houden tijdens de opdracht en komt ook daadwerkelijk bij hem uit.

3. Hij maakt, zoals gezegd, opzettelijk een fout en komt daardoor bij een bordje met "13" uit, wat uitgebreid in beeld wordt gebracht. 13 = M van Mol.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 01:05:56 door Rat »

Offline Crue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #344 Gepost op: 12-02-2010, 07:22:17 »

Ik weet niet of het al gezegd is, heb alles nog niet gelezen ::regenboog:: Maar ik vond vooral het dagboek op .nl naar Arjen wijzen.
De manier waarop hij reageerde na de executie, dat de anderen een stelletje lafbekken waren en hij niet eens jokers inzette komt terug in het mol dagboek...

Ik blijf dus nog even lekker in mijn Arjen tunneltje  ::rofl::
....niets is wat het lijkt....

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #345 Gepost op: 12-02-2010, 08:44:11 »
1. Hij zegt heel onschuldig 'Oow?' als PJ zegt dat hij de mol te zien krijgt als hij de juiste foto's kiest, op een manier die past bij een mol die weet dat dat niet mogelijk is omdat hij zelf de mol is. Daarnaast geeft hij in de mol mail aan expres een fout gemaakt te hebben tijdens deze opdracht.

Vind ik leuk te rijmen met die gevonden hint uit aflevering 2, waarin Oranje in 1 van die kokers zat en iemand daar 'O Arjen' van maakte. Toen twitterde Arjen opeens 'O Tim'. En nu zegt hij weer een O.

Nog andere leuke hints met O?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #346 Gepost op: 12-02-2010, 10:30:50 »
(sorry voor dubbel-posting, ik wist niet zo goed waar ik dit het beste kon plaatsen):

Ik vond dat er erg veel nadruk op lag dat Arjen 100% op Erik zat en een groen scherm kreeg. Dit kan drie dingen betekenen:

1. Erik is de mol
2. Arjen is de mol
3. Niemand zit op de goede mol: dan is Frits de mol??

Hoe denken jullie hierover?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #347 Gepost op: 12-02-2010, 10:47:46 »
Hoe denken jullie hierover?

Ik denk dat dit inderdaad een van de dingen kan betekenen die jij al aangaf. Want ofwel Arjen is kandidaat en zit op de juiste mol. Nu heeft ie bevestiging + zijn jokers nog. Maar als kandidaat is dit wel een erg gedurfte stap als enige het scherm laten zien. Zeker wanneer je 0 jokers hebt ingezet. Dat kan dan enkel betekenen dat ie op het juiste spoor zit. Dus ofwel Arjen = winnaar en weet wie de mol is.

Of Arjen is de mol, heeft geen jokers nodig, kan prima het scherm tegemoet zien want de mol verlaat het spel nooit. Arjen winnaar en Erik mol of Arjen mol en Erik winnaar? Ben benieuwd wat het zal gaan worden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #348 Gepost op: 12-02-2010, 11:16:04 »
(sorry voor dubbel-posting, ik wist niet zo goed waar ik dit het beste kon plaatsen):

Ik vond dat er erg veel nadruk op lag dat Arjen 100% op Erik zat en een groen scherm kreeg. Dit kan drie dingen betekenen:

1. Erik is de mol
2. Arjen is de mol
3. Niemand zit op de goede mol: dan is Frits de mol??

Hoe denken jullie hierover?

Ik zou er nog een optie aan toe willen voegen.

Hij zit op de foute mol, maar anderen ook en daarom heeft hij de test niet als slechtste gemaakt en dus toch een groen scherm.
Maar waarom zou dan Frits de mol moeten zijn bij jouw optie 3?

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #349 Gepost op: 12-02-2010, 11:18:43 »
Ik zou er nog een optie aan toe willen voegen.

Hij zit op de foute mol, maar anderen ook en daarom heeft hij de test niet als slechtste gemaakt en dus toch een groen scherm.

Dat was wat ik bedoelde met optie 3.

Maar waarom zou dan Frits de mol moeten zijn bij jouw optie 3?
Frits is dacht ik de enige die door niemand verdacht wordt? Dus als Arjen op de foute mol zit, en alle anderen ook dan zit niemand op de goede mol. En Frits wordt door niemand verdacht (hoewel, Sanne misschien ook).
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 11:20:26 door suzanv »

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #350 Gepost op: 12-02-2010, 11:35:14 »
Nog een aanvulling: ik heb het idee dat we op basis van Arjens groene scherm Kim kunnen uitsluiten als mol:

Aangezien Erik en Frits allebei op Kim zitten, en Arjen volledig op Erik, zou als Kim de mol is Arjen er uit moeten liggen toch? Sanne kan met haar vijf jokers niet meer vragen fout hebben dan Arjen.

Toch?   ???

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #351 Gepost op: 12-02-2010, 13:01:36 »
Hoe dan ook, Arjen is mijn nummer 1 kandidaat.

Ten eerste door alle droge opmerkingen.

Ten tweede door z'n actie van het scherm. Als ie de mol niet is heeft ie onwijs veel lef en dus heb ik respect. Als ie de mol wel is, heeft ie zichzelf wel in een heel ander daglicht geplaatst.

Arjen moet winnen, of de mol zijn :D

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #352 Gepost op: 12-02-2010, 13:34:32 »
Hoe dan ook, Arjen is mijn nummer 1 kandidaat.

Ten eerste door alle droge opmerkingen.

Eens! "Wie gaat er mee sjoelen?" ::rofl::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #353 Gepost op: 12-02-2010, 13:58:37 »
Arjen had de beste positie bij die berg opdracht. Als hij voor de jokers koos was het nooit mogelijk om geld in de pot te krijgen. Omdat als Sanne geld had gekozen en Arjen niet, was dat geld van Sanne niet in de pot gegaan. En dat hij voor de jokers kiest is ook niet heel gek. 4 jokers voor 500 euro. terwijl die andere maar 1 joker  kregen. Nou do the math zou ik zeggen :P

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #354 Gepost op: 12-02-2010, 14:14:40 »
Bij de opdracht in de toren moest ik denken aan de lift-opdracht destijds in seizoen 8: toen Paul Inge zag staan, hoorde je blij muziekje.

Nu ook hoorde je een muziekje als iemand dan eindelijk door een kijker kijkt. Bij Kim is dat een blij soort overwinningsmuziekje: ze zag Arjen. Bij de rest was het rustig, of op het moment dat ze keken, was het 'spannende' muziekje verdwenen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #355 Gepost op: 12-02-2010, 15:12:31 »
Shitshitshit, Arjen, wat doe je nu weer!
Zou een kandidaat zichzelf op het spel zetten door zijn scherm te willen zien...? Als kandidaat is het fijn als er veel geld in de pot zit, maar de finale is nog best een eind en als Arjen kandidaat is heeft 'ie echt lef. Aan de andere kant heeft hij nu wel als enige bevestiging dat hij op het goede spoor zit. Hij kweekt wel echt goodwill door geld te sparen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #356 Gepost op: 12-02-2010, 17:04:48 »
Dat was wat ik bedoelde met optie 3.
Frits is dacht ik de enige die door niemand verdacht wordt? Dus als Arjen op de foute mol zit, en alle anderen ook dan zit niemand op de goede mol. En Frits wordt door niemand verdacht (hoewel, Sanne misschien ook).

Denk ook hieraan:
Is de mol een man/vrouw
Koos de mol voor geld/jokers

zo even 2 mogelijke overeenkomsten tussen Erik en Frits. Misschien waren er meer vragen die zo klopten.
Frits en Erik zijn ook van hetzelfde geboortejaar, wie weet zit die vraag er ook wel tussen.

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #357 Gepost op: 12-02-2010, 17:06:40 »
Arjen is een held. Oké, Arjen is mijn held. ::love::

"SPELLETJE?! It's a way of life." Tja, dat zegt eigenlijk genoeg.
Hij is waarschijnlijk mijn nieuwe favoriete mol (en als ik heel fout zit, is hij de beste kandidaat ever.)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 17:08:35 door Veerr »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #358 Gepost op: 12-02-2010, 17:34:56 »
Hm, echt respect als ie gewoon niet de mol is en dan als enige zijn scherm durft te zien. Ben nog niet helemaal zeker wat ik er van moet denken. Hij haalt geen geld uit de pot, maar de anderen hadden dat al wel gedaan. Hiermee zou hij de verdenking van zich af kunnen halen.
Als hij de mol is, zou ik als ik hem was gewoon alle jokers inzetten, om te laten zien aan de anderen dat hij niet zeker was, zodat zij hem niet verdenken.

Damn Arjen wat maak je het ons moeilijk. D:

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #359 Gepost op: 12-02-2010, 17:37:05 »
Arjen is een held. Oké, Arjen is mijn held. ::love::

"SPELLETJE?! It's a way of life." Tja, dat zegt eigenlijk genoeg.
Hij is waarschijnlijk mijn nieuwe favoriete mol (en als ik heel fout zit, is hij de beste kandidaat ever.)
Dit moet ik gewoon even quoten omdat ik er helemaal voor de volle 100% mee eens ben  ::bravo::

Heel onnodig bericht maar toch ;)