Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 144634 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #360 Gepost op: 12-02-2010, 19:12:43 »
t kan bijna nbiet anders... Volgens mij is Arjen echt wel de mol...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #361 Gepost op: 12-02-2010, 19:24:45 »
(sorry voor dubbel-posting, ik wist niet zo goed waar ik dit het beste kon plaatsen):

Ik vond dat er erg veel nadruk op lag dat Arjen 100% op Erik zat en een groen scherm kreeg. Dit kan drie dingen betekenen:

1. Erik is de mol
2. Arjen is de mol
3. Niemand zit op de goede mol: dan is Frits de mol??

Hoe denken jullie hierover?
Is ooit de vraag beantwoord/weten wij inmiddels of de mol daadwerkelijk de test invult?

Als dat het het geval is, dan is er nog een optie. Vooral als de productie graag wou dat er deze aflevering niemand uit ging is dit een mogelijkheid...
De mol heeft de test als slechtst gemaakt, zodat geen van de andere kandidaten een rood scherm krijgt, met de zekerheid er in te blijven. Er is geen rood scherm voor de mol. Het maakt dan niet uit wie op wie zat en hoeveel jokers iedereen heeft ingezet. Kandidaten die er voor kiezen om het scherm te zien (Arjen) vliegen er sowieso niet uit.

Dit zou alleen tot de conclusie leiden dat Arjen niet de mol is. De rest kan het dan allemaal zijn.

Zou wel sneu zijn voor Arjen, die dan valse bevestiging heeft gekregen door de test en executie.

 ???
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 19:44:36 door Rat »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #362 Gepost op: 12-02-2010, 19:41:45 »
Leuke theorie Rat.

De mol maakt volgens mij wel de test, want volgens mij had Dennis toendertijd alle vragen goed beantwoord. Via jouw theorie wisten ze wel zeker dat er niemand af zou vallen het geen voor het programma wel noodzakelijk was.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #363 Gepost op: 12-02-2010, 20:16:33 »
Ja maar dan is de vraag of de mol dus gewoon 'echt' de test maakt, en dat het ook echt uitmaakt wat hij invult. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de computer gewoon zo is ingesteld dat de mol sowieso groen krijgt, ook als ie het het slechtst heeft gedaan.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #364 Gepost op: 12-02-2010, 20:19:49 »
Is ooit de vraag beantwoord/weten wij inmiddels of de mol daadwerkelijk de test invult?

Als dat het het geval is, dan is er nog een optie. Vooral als de productie graag wou dat er deze aflevering niemand uit ging is dit een mogelijkheid...
De mol heeft de test als slechtst gemaakt, zodat geen van de andere kandidaten een rood scherm krijgt, met de zekerheid er in te blijven. Er is geen rood scherm voor de mol. Het maakt dan niet uit wie op wie zat en hoeveel jokers iedereen heeft ingezet. Kandidaten die er voor kiezen om het scherm te zien (Arjen) vliegen er sowieso niet uit.

Dit zou alleen tot de conclusie leiden dat Arjen niet de mol is. De rest kan het dan allemaal zijn.

Zou wel sneu zijn voor Arjen, die dan valse bevestiging heeft gekregen door de test en executie.

 ???

Ik geloof nog steeds niet dat de kleur van het scherm automatisch wordt gegenereerd door het programmaatje van de test. De productie kan bij iedere kandidaat een willekeurige kleur scherm laten zien.
Ik neem aan dat dit gewoon net voor de executie in de laptop wordt gezet (misschien krijgt PJ zelfs wel gewoon te horen wie hij het rode scherm moet laten zien).


Leuke theorie Rat.
De mol maakt volgens mij wel de test, want volgens mij had Dennis toendertijd alle vragen goed beantwoord. Via jouw theorie wisten ze wel zeker dat er niemand af zou vallen het geen voor het programma wel noodzakelijk was.

Bij Dennis werd dat daar boven aan de trap wel gezegd door PJ. Het is echter, voor zover ik weet, nog nooit onomstotelijk bewezen...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #365 Gepost op: 12-02-2010, 20:29:28 »
Ik geloof nog steeds niet dat de kleur van het scherm automatisch wordt gegenereerd door het programmaatje van de test. De productie kan bij iedere kandidaat een willekeurige kleur scherm laten zien.
Ik neem aan dat dit gewoon net voor de executie in de laptop wordt gezet (misschien krijgt PJ zelfs wel gewoon te horen wie hij het rode scherm moet laten zien).


Bij Dennis werd dat daar boven aan de trap wel gezegd door PJ. Het is echter, voor zover ik weet, nog nooit onomstotelijk bewezen...
Natuurlijk kan dit, er zitten wel wat handige mensen bij het programma. Anders nemen ze wel een heel groot risico!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #366 Gepost op: 12-02-2010, 21:39:05 »
Volgens mij maken ze de test en staat het kleur scherm daar helemaal los van, dat is handmatig in te stellen.
De mol maakt de test ook gewoon voor zover ik weet, al was het maar om elk risico om betrapt te worden te vermijden.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #367 Gepost op: 12-02-2010, 23:26:35 »
Het enige wat ik niet echt vind kloppen met Arjens stijl als mol (als hij de mol is), is dat hij de jokers aan de kandidaten laat zien. Ik dacht dat hij, om zichzelf in te dekken en zich meer kandidaterig voor te doen, zijn jokers zou inzetten, of toch ten minste gedaan zou hebben alsof hij zijn jokers had ingezet. Dat zou het hele schermgebeuren een stuk minder obvious hebben gemaakt...

Maar misschien vond hij het ook gewoon wel leuk om de kandidaten te laten zien dat hij nog jokers heeft, zodat hij daar later nog wat onderonsjes over kan voeren.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #368 Gepost op: 12-02-2010, 23:27:08 »
t kan bijna nbiet anders... Volgens mij is Arjen echt wel de mol...

Dat begin ik nu ook te denken ja. Ik zat op Sanne en die was zeker ook verdacht bezig, maar alles bij elkaar opgeteld lijkt Arjen de mol. Met als ultieme mollenstreek als enige niet 1000 euro uit de pot te halen voor een zekere finaleplek zonder zijn 4 jokers ingezet te hebben. Aan de andere kant denk ik wel hij zo de verdenking erg op zich legt, meer dan als hij gewoon voor de zekerheid had gekozen. Dan had ik als ik hem was wel die 4 jokers ingezet... Hier is dan toch mijn twijfel of het dan toch niet Sanne is die met 5 jokers toch die 1000 euro uit de pot haalde.
Voor mij gaat het in ieder geval tussen Arjen en Sanne en lijkt Arjen mij iets geraffineerder te werk gaan. Hij lijkt steeds meer durf te krijgen tijdens de opdrachten....maar ik zit toch met die gewaagde actie van dat computerscherm hoewel Arjen er wel heel veel mee bezig was wat anderen zouden stemmen dus misschien wist hij zeker dat hij er niet uit zou gaan. Het lijkt logischer te denken dat hij de mol is. Misschien is het een slimme, risicovolle actie van een kandidaat die iedereen op het verkeerde been wil zetten. Ga alle acties van Sanne en Arjen onder elkaar zetten en dan afwegen..  >:D....HELP

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #369 Gepost op: 13-02-2010, 13:57:53 »
Zomaar een scenario:

Het is de zevende aflevering en we zijn op het eind. De kandidaten gaan zitten voor de executie. Pieter Jan komt erbij en begint met de eerste kandidaat. "Arjen, tijdens de vorige executie was jij de enige die het scherm wou zien. Daarom krijg je nu kans op de supervrijstelling die je rechtstreeks naar de finale plaatst. Echter, het kost nu 2.500 uit de kas. Arjen, wat doe je?"
We zien Arjen even twijfelen en tenslotte zegt hij: "Ja, ik wil graag naar de finale."

Het zal wel niet, maar je weet maar nooit..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #370 Gepost op: 13-02-2010, 14:07:48 »
Zomaar een scenario:

Het is de zevende aflevering en we zijn op het eind. De kandidaten gaan zitten voor de executie. Pieter Jan komt erbij en begint met de eerste kandidaat. "Arjen, tijdens de vorige executie was jij de enige die het scherm wou zien. Daarom krijg je nu kans op de supervrijstelling die je rechtstreeks naar de finale plaatst. Echter, het kost nu 2.500 uit de kas. Arjen, wat doe je?"
We zien Arjen even twijfelen en tenslotte zegt hij: "Ja, ik wil graag naar de finale."

Het zal wel niet, maar je weet maar nooit..


Whaa! Fantastische theorie.
Ik zit zelf niet op Arjen als mol omdat hij te veel goed heeft gedaan maar ik zou het wel heel leuk vinden als hij de mol is omdat hij dan tot het einde blijft.  ::love:: ;)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #371 Gepost op: 13-02-2010, 16:18:20 »
arjen is de mol. hoezee !
niet dat ik het voorheen zo vaak goed had, maar dit keer weet ik het zeker.
en de smeerlap maar flink stoken dat sanne zo idioot had gedaan door voor jokers te gaan. en meneer zelf ?
denk dat ze even vergaten dat het geen ene fluit uitmaakte. al was sanne voor het geld gegaan,dan nog was het spel gestopt bij arjen en verdienden ze niets.
dus

dus :)
dennis for mole !

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #372 Gepost op: 13-02-2010, 16:22:28 »
arjen is de mol. hoezee !
niet dat ik het voorheen zo vaak goed had, maar dit keer weet ik het zeker.
en de smeerlap maar flink stoken dat sanne zo idioot had gedaan door voor jokers te gaan. en meneer zelf ?
denk dat ze even vergaten dat het geen ene fluit uitmaakte. al was sanne voor het geld gegaan,dan nog was het spel gestopt bij arjen en verdienden ze niets.
dus

dus :)

Dus je hebt helemaal gelijk  ::jaja::
Tell me what your telescope says

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #373 Gepost op: 14-02-2010, 14:18:05 »
Wat mij opvalt is dat Arjen zich niet bemoeid met onderonsjes over de identiteit van de mol. Kim en Sanne gaan apart zitten en ook Erik en Frits...Arjen houdt zich hier buiten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #374 Gepost op: 14-02-2010, 14:21:02 »
hij heeft op de gang gestaan met Erik, Tim en Frits (tijdens de wasscene)
Hij heeft zitten overleggen met Erik apart.

klopt dus niet helemaal
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #375 Gepost op: 14-02-2010, 17:20:28 »
Mij viel verder op dat Arjen iets met 2 had deze aflevering.
De eerste opdracht was hij de tweede die Pieter Jan zag bij het naar beneden lopen.
Met de foto opdracht was hij de tweede die dit spel ging doen.
Bij de kano opdracht in het tweede groepje.
Wat vorige afleveringen betreft moet dat nog worden na gegaan.

En hij zat in een kano met de paarse kleur en bij de eerste opdracht kregen we uitgebreid schoolkinderen met paarse kleren te zien.

Maar goed dit schoot me te binnen en in overleg met Heinz plaats ik dit maar het kan ook zomaar nergens op slaan deze gedachte.
Ananas

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #376 Gepost op: 14-02-2010, 19:39:55 »
Ik word soms helemaal gek van die Arjen. Hij is niet mijn mol maar er zijn situaties dat ik hem behoorlijk verdenk.
Zie ook die kano opdracht. Als Frits uit het water valt liggen er 2 containers in zijn kano. Dan komt Arjen met zijn biecht en ons vertelt dat Frits nog maar 1 container kon pakken en gelukkig die van 500 was, die van 250 dreef af. Als we vervolgens Frits in de kano zien klimmen liggen er 4 containers in en eentje daarvan was 250 (is te zien als je het beeld snel stil zet als hij die container in zijn kano wil gooien.
Er klopt hier dus iets niet. Arjen zit er met zijn neus bovenop dus dit kan hem niet ontgaan zijn.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #377 Gepost op: 15-02-2010, 08:58:58 »
Mij viel verder op dat Arjen iets met 2 had deze aflevering.

In het begin van de serie (afl. 1) was Arjen juist altijd overal als eerste, en viel dat juist op.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #378 Gepost op: 15-02-2010, 11:21:52 »
Het feit dat hij een joker aan Frits geeft in ruil voor informatie vind ik ook mols
- als kandidaat ga je echt geen joker opgeven voor mogelijk foute informatie (Frits is onbetrouwbaar gebleken)
- door deze actie hoopt hij bij Frits als kandidaat over te komen
- als mol heb je je jokers toch niet nodig

En wat ook erg mols is: hij benadrukt wat hij goed doet en hij benadrukt wat anderen fout doen. Echt mollengedrag: Jullie hebben mij 4000 euro gekost. Denk daar maar eens over na.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #379 Gepost op: 20-02-2010, 22:29:26 »
Wat me ook opvalt is dat Arjen kennelijk Erik al lange tijd verdenkt, maar geen enkele moeite lijkt te doen om bij Erik in het groepje te komen bij de opdrachten. Terwijl iedereen altijd bij zijn/haar mol in het groepje wil zitten....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you