Auteur Topic: [Kandidaat] ARJEN is niet de mol  (gelezen 144681 keer)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #400 Gepost op: 25-02-2010, 13:33:11 »
Elke andere kandidaat had (als mol) ook de opdracht stop kunnen zetten  ??? Een beste plek op de tempel is lastig, want het gaat om de plek die de kandidaten je gunnen. De mol zal wel gehoord hebben wat de keuze bovenaan is geweest en later de enveloppe doorscheuren. Maar dit is niet te zien dmv montage (of gebeurd helemaal niet).
Weet je het niet, antraciet

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #401 Gepost op: 25-02-2010, 14:07:00 »
Maar de één na laatste plek is wel de beste mol-plek: diegene die helemaal bovenaan staat (Sanne) krijgt namelijk het spel uitgelegd: bij een joker stopt de keten en komt er geen geld in de pot.
Diegene die als één na laatste staat weet niet de regels van het spel: die kan zich verhullen achter het feit dat hij 4 jokers heeft gepakt in plaats van slechts 500 euro...
Dus de persoon die 4 jokers pakt is veel onschuldiger dan diegene die bovenaan, met kennis dat er niets verdient wordt, 5 jokers pakt.

Ik denk dat de mol dan ook niet helemaal naar de top zou gaan: je kunt je dan namelijk niet meer verschuilen achter de smoes dat je van niets wist.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #402 Gepost op: 25-02-2010, 14:09:44 »
Maar de één na laatste plek is wel de beste mol-plek: diegene die helemaal bovenaan staat (Sanne) krijgt namelijk het spel uitgelegd: bij een joker stopt de keten en komt er geen geld in de pot.
Diegene die als één na laatste staat weet niet de regels van het spel: die kan zich verhullen achter het feit dat hij 4 jokers heeft gepakt in plaats van slechts 500 euro...
Dus de persoon die 4 jokers pakt is veel onschuldiger dan diegene die bovenaan, met kennis dat er niets verdient wordt, 5 jokers pakt.

Ik denk dat de mol dan ook niet helemaal naar de top zou gaan: je kunt je dan namelijk niet meer verschuilen achter de smoes dat je van niets wist.

Mee eens!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #403 Gepost op: 25-02-2010, 14:11:05 »
Maar de één na laatste plek is wel de beste mol-plek: diegene die helemaal bovenaan staat (Sanne) krijgt namelijk het spel uitgelegd: bij een joker stopt de keten en komt er geen geld in de pot.
Diegene die als één na laatste staat weet niet de regels van het spel: die kan zich verhullen achter het feit dat hij 4 jokers heeft gepakt in plaats van slechts 500 euro...
Dus de persoon die 4 jokers pakt is veel onschuldiger dan diegene die bovenaan, met kennis dat er niets verdient wordt, 5 jokers pakt.

Ik denk dat de mol dan ook niet helemaal naar de top zou gaan: je kunt je dan namelijk niet meer verschuilen achter de smoes dat je van niets wist.

Klopt helemaal. Alleen had de mol hier niet in de hand waar hij of zij zou komen te staan. Dat moet je worden gegund door de anderen.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #404 Gepost op: 25-02-2010, 14:18:51 »
Dat moet je worden gegund door de anderen.

Inderdaad. Maar daarom moet je er voor zorgen dat je aardig wat vertrouwen hebt binnen de groep. Daarom is de actie van Frits door de vrijstelling te pakken er eentje die dit dus dwarsboomt. Hij zou nooit op de plek van Arjen komen. Je merkt aan de conversatie terwijl ze de trap omhoog lopen dat Arjen van de anderen veel gegund wordt, maar niet om als eerste bovenaan te komen. Dat komt echter weer door de eigenwijsheid van Sanne. Die had al gehoopt om met Arjen over te blijven. Vervolgens pakt ze door, Arjen vind het prima want plek 2 is een mooie plek om als mol te hebben.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #405 Gepost op: 25-02-2010, 16:06:02 »
op de peilers kun je niks uitspoken....ja of je moet een hele luide stem hebben en een andere naam noemen maar das zoooooo onwaarschijnlijk....in de helicopter zou kunnen, dan moet je de vlaggen verkeerd overnemen maar ze waren er met z'n 2-en zo goed bezig met het onthouden ervan dat die 2 het ook niet zijn....nee het is op de boot fout gegaan...mede door verkeerde namen en windrichtingen te noemen en rare vlaggen op te hangen...bv 2 x blauw, wat niet kan....
Ik ben het helemaal met je eens dat op de boot het meest is misgegaan. Echter hadden alle vier de kandidaten mollerige dingen gedaan. Maar dat daar het meest is misgegaan wil nog niet zeggen dat de mol daar perse moet zitten. Aan de hand hiervan kan je onmogelijk een van de andere kandidaten uitsluiten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #406 Gepost op: 25-02-2010, 16:06:54 »
Maar de één na laatste plek is wel de beste mol-plek: diegene die helemaal bovenaan staat (Sanne) krijgt namelijk het spel uitgelegd: bij een joker stopt de keten en komt er geen geld in de pot.
Diegene die als één na laatste staat weet niet de regels van het spel: die kan zich verhullen achter het feit dat hij 4 jokers heeft gepakt in plaats van slechts 500 euro...
Dus de persoon die 4 jokers pakt is veel onschuldiger dan diegene die bovenaan, met kennis dat er niets verdient wordt, 5 jokers pakt.

Ik denk dat de mol dan ook niet helemaal naar de top zou gaan: je kunt je dan namelijk niet meer verschuilen achter de smoes dat je van niets wist.
De bovenste plek lijkt mij inderdaad niet de beste molplek; echter wat jij zegt voor 4 jokers kan ook opgaan voor 3 jokers...
Ich bin ein Bärliner!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #407 Gepost op: 25-02-2010, 19:18:34 »
Alleen dan kan er theoretisch wel al 1000 euro verdiend zijn, bij de 4 jokers maar 500. Maar toch, het zou inderdaad kunnen. Al denk ik dat Kim daar wat te snel voor opgaf.

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #408 Gepost op: 25-02-2010, 19:22:38 »
De bovenste plek lijkt mij inderdaad niet de beste molplek; echter wat jij zegt voor 4 jokers kan ook opgaan voor 3 jokers...
Klopt, de twee-na-laatste of middelste plek is ook een goede mol plek, al hoewel niet zo goed als de tweede natuurlijk. Dus zowel Kim of Arjen lijken mij aan de hand van enkel deze opdracht mogelijke mollen.

Maar je moet inderdaad de plek zien te verkrijgen van de kandidaten. De onderste twee daarentegen lijkt mij een rotplek als mol: niet alleen minder kans om veel geld uit de pot te houden, maar je medekandidaten zien je dan maar 1 of 2 jokers 'kopen' voor 500 euro.

Offline smailie

  • Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #409 Gepost op: 26-02-2010, 11:10:36 »
Ik denk dat de mol juist geld zou pakken ipv jokers, dan breng je 500 euro in de pot, maar als je allemaal jokers pakt is het des te opvallender als je vervolgens jezelf ook nog naar de volgende ronde koopt.. Als mol lijkt het mij het handigst om niet bovenaan te staan omdat je ervanuit kunt gaan dat niet iedereen voor het geld kiest en dan vervolgens voor het geld te gaan zodat je geen jokers hebt een dus met een reden 1000 euro uit de pot kunt halen zonder al te veel argwaan te wekken.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #410 Gepost op: 26-02-2010, 12:00:08 »
het is iets ingewikkelder smallie....Arjen ging met opzet op de 1 na hoogste plek zitten, pakte 4 jokers, niks verdient dus....de onderste 3 kozen voor geld en dus geen jokers en hadden een probleem bij de test....dat wist hij van te voren al lang, vandaar zijn hoge positie....om dat probleem te kunnen omzeilen moesten de 3 ondersten hun scherm afkopen wat dus 3000 eruit betekende...Well done arjen, alleen al door boven in plaats te nemen kost dat al bij de executie 3000 euro. en ag hij geeft gewoon sanne de schuld dat er niks verdient heeft want hij wist zogenaamd niet wat de bedoeling was vant spel omdat alleen Sanne de uitleg kreeg en niet hij...Ja sorry ik wist van niks  ::hypocriet::
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #411 Gepost op: 26-02-2010, 12:15:57 »
Rickje20, jij zit echt heel erg diep in je Arjentunnel he... Wel apart hoe verschillend mensen kunnen denken over kandidaten :)! Heb je voor mij een verklaring hoe Arjen van tevoren zeker kon weten dat hij op de 4de positie zou komen? Want volgens mij hebben de kandidaten tezamen deze opdracht en het verdelen van plekken in handen. En hij moest van tevoren ook zeker weten dat plek 5 de jokers zou pakken. Anders kon hij net zo goed op plek 1 terecht komen... Natuurlijk is het aannemelijk dat er 5 jokers gepakt worden, maar niets is zeker. Zou een mol wel zo makkelijk als enige 1000 euro voor de pot verdienen? Met in het achterhoofd dat Arjen toch niet 1 van de domste is... Een mol lift heel snel en gemakkelijk mee op een ander zijn fouten, om dat te gebruiken als rookgordijn. Daarom sluit ik hem nu als mol uit (net zoals Frits, Erik en Sanne overigens :P).

Ik hoop dat je het begrijpt, je verhaal klinkt in het eerste opzicht plausibel maar het heeft wel haken en ogen. Wat mij betreft is het als als als en dan klopt het wel ja. Net zoals die mooie theorie over Frits in de molmail... Maar als je de hele serie terugkijkt heeft Arjen veel meer positieve dingen gedaan als kandidaat dan negatieve als mol. En de tactiek van Jon volgen (geld verdienen omdat dat leuk is) vind ik ook helemaal niet bij Arjen passen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2010, 12:19:54 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #412 Gepost op: 26-02-2010, 12:27:46 »
ik zit heel diep in die tunnel en daar kom ik ook niet meer uit want ook jou verhaal rammelt.
hoe kon hij zeker zijn dat hij op de 1 na hoogste plek zou komen? wist hij niet maar frits was niet te vertrouwen vond de groep dus das 1 die onder um zit....en door gewoon als brugman te praten en als iemand zegt van joh ik verrouw erik niet dan moet je meegaan in die redenatie en hop weer 1 onder je...en zo kwam het tot stand dat arjen op de 1 na hoogste plek kwam.
Dat met die jokers hoeft niet eens...stel sanne pakt geld i.p.v. jokers en komt bij arjen, dan is het spel ook over en uit. dan is sanne gewoon zichzelf te stom geweest want ze weet, als ze de mol niet is, dat er iemand onder haar zit die dat wel is en de opdracht gaat saboteren door jokers te pakken en dus het spel te eindigen....sanne deed er dus slim aan om jokers te pakken.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #413 Gepost op: 26-02-2010, 12:35:35 »
Nogmaals Rickje20, als als als en stel... Van mij mag je denken wat je denkt natuurlijk, maar je bent deze mening een beetje aan het doordrammen op het forum. Jij stelt dat de 4de plek het beste is, en koppelt dat aan de Mol. Ook leg je niet uit waarom een mol onnodig geld verdient. We zullen het zien tijdens de reunie, maar hij is niet de mol. Met dit welles nietes spelletje doe ik niet meer mee :)!
Weet je het niet, antraciet

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #414 Gepost op: 26-02-2010, 12:47:19 »
je hoeft me ook niet achter na te hoppen naare elk forum en op mij te reageren hoor  ;)
het is een spel en iedereen heeft zo zijn mening! laat me als fanatiekeling toch joh.  ;D
maar ga wel lachen als ik straks gewoon gelijk blijk te hebben....het kan gewoon bijna niet anders  :-X
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #415 Gepost op: 26-02-2010, 12:51:07 »
Het zijn maar 2 TOPICS, en wat moet je anders tijdens de molloze dagen  ??? ;)

En jij bent zeker een fanatiekeling, overal posten plek 4 is beste dus arjen = mol  ;D :p

Hoop dat je nog harder lacht als je niet gelijk blijkt te hebben  ::vergroot::  :)
Weet je het niet, antraciet

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #416 Gepost op: 26-02-2010, 12:56:35 »
Pfff,

 ::ontopic:: Arjen is de mol.  ::trots::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #417 Gepost op: 26-02-2010, 13:00:37 »
Rickje20, jij zit echt heel erg diep in je Arjentunnel he... Wel apart hoe verschillend mensen kunnen denken over kandidaten :)!

<knip>

Ik hoop dat je het begrijpt, je verhaal klinkt in het eerste opzicht plausibel maar het heeft wel haken en ogen. Wat mij betreft is het als als als en dan klopt het wel ja. Net zoals die mooie theorie over Frits in de molmail... Maar als je de hele serie terugkijkt heeft Arjen veel meer positieve dingen gedaan als kandidaat dan negatieve als mol. En de tactiek van Jon volgen (geld verdienen omdat dat leuk is) vind ik ook helemaal niet bij Arjen passen.
Nou, zo diep zit hij ook weer niet hoor. Slechts net zo diep als ik denk ik.
Ik zit nog steeds op Arjen als mol, vanwege mijn indruk in alle afleveringen. Ik moet bekennen dat als je alleen aflevering 6 goed bekijkt, zowel Kim als Arjen de mol kunnen zijn.

Om deze bij de 1000-treden opdracht goed te mollen, moet je inderdaad wel ergens in het midden terecht komen, zoals ik al eerder zei. De plekken van Arjen en Kim zijn goede plekken. Om daar te komen moet je goed in de groep liggen. Nou moet Frits al helemaal onderaan blijven, maar dat was wel te voorspellen. Dus om nu hoger te komen moet je als speler vrienden hebben: Erik wordt gedumpt op de 2e plek, maar Arjen vraagt wel aan hem zijn mening over de posities van Kim en Sanne.
Dan ben je dus al op een aardige mol plek beland: plek 3. Nu door een beetje handig te manoeuvreren kun je wel op plek 4 terecht komen: je beloofd gewoon de 5e plek aan iemand, zodat diegene jou wel op 4 wilt. En zo kom je als mol dus makkelijk op 3 of 4. Dus als de mol nou Kim of Arjen is: beide kwamen dan netjes terecht. (Want 'mol' Kim had natuurlijk jokers gepakt als Arjen of Sanne geld hadden gepakt.)

En nu is het inderdaad maar hopen dat iemand 5 jokers pakt: voor alle kandidaten die niet bovenaan staan lijkt het alsof het 500 euro of een aantal jokers is. Drie jokers of vier jokers voor 500 euro is wel een aardige prijs. Sanne krijgt echter de keuze tussen 2500 euro of 5 jokers (Sanne kreeg uitleg). Dat is dan wel weer duur. Maar Sanne is actrice en kan goed spelen dat je het allemaal niet zo goed begrijpt. Kim en Arjen zullen dit ook vast wel geweten hebben. En kom zeg: 5 jokers! (Herinneren jullie het veilingspel nog?)

Door die jokers in het spel, 4 en 5 stuks, komt het aanbod om voor 1000 euro uit de pot door te gaan naar de volgende ronde wel erg goed uit: het was ook geheel te verwachten dat iedereen die geen jokers had, die kans zal pakken. Dus dat betekent inderdaad bijna zeker 3000 euro uit de pot. Maar zelfs Sanne durft niet: zelfs 4000 euro uit de pot.

Over 1000 euro verdienen van Arjen: ik vind dat je een verschil moet maken tussen 1000 euro niet uit de pot halen of echt 1000 euro verdienen. Door niet die vrijstelling te kopen, verdient Arjen géén 1000 euro: er gebeurt namelijk niets met de pot: hij verdient 0 euro!

En mol kan inderdaad meeliften op fouten van anderen. De mol kan ook zelf opdrachten verprutsen door goed zijn best te doen maar op het einde nét even een fout te maken. De mol kan ook anderen forceren om geld uit de pot te halen.

En de mol kan natuurlijk wat geld verdienen, om zodoende het daarna weer uit te geven... maak in ieder geval niet de fout dat een mol nooit geld verdient: want dat is gewoon domweg niet waar.



En Pharos: als mensen jou argumenten weerleggen heet dat geen welles-nietes spel, dat heet argumenteren. En dat mensen jou blijven overtuigen is geen doordrammen, dat is opkomen voor je eigen ideeën en argumenten. Wat verwacht je anders op dit forum?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2010, 13:02:15 door thorinnl »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #418 Gepost op: 26-02-2010, 13:04:30 »
Arjen is de mol niet, want de mol had absoluut het scherm niet willen zien.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ARJEN
« Reactie #419 Gepost op: 26-02-2010, 13:08:25 »
thorinnl, ik heb het over welles nietesspelletje dat plek 4 de beste plek is. Niet over de theorie an sich, echter stel ik wel mijn vraagtekens omdat het imo nogal dunnetjes en weinigzeggend is. Zoals jij het nu uitlegt had ik gehoopt dat Rickje20 zou antwoorden, jij gaat in op de argumenten en zegt zelf dat het niet zo hoeft te zijn dat Arjen hierdoor zeker de mol is en dat plek 4 niet absoluut de beste plaats is enz enz. Daarnaast weet ik dat het het Arjen topic is, maar dat wil toch niet zeggen dat je hier niet mag discusieren over wat Arjen aangaat?

En ik ben het met Swifty eens, een mol zou nooit zijn scherm laten zien als de andere kandidaten dat ook afkopen. Hij is in mijn ogen ook best zenuwachtig, trillen met zijn benen, en dat hij zegt dat de anderen geen lef hebben meent hij ook oprecht. Beetje een fail als mol als je dit zou doen. Hij is gewoon overtuigd van zijn theorie, daarom ook geen jokers. Want jokers zijn prachtig, maar je hebt geen idee hoe je in het spel staat als je er een paar gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2010, 13:12:13 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet