Poll

Vind je het wat?

Ja
Neen
Niet gezien

Auteur Topic: De Kinderpuzzel  (gelezen 92064 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #220 Gepost op: 5-04-2010, 20:11:38 »
Het begint steeds leuker te worden als je een beetje weet wie bij wie hoort. ::jaja:: Tine en Bart zijn ook erg leuk samen. ;)

Offline lelie

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #221 Gepost op: 6-04-2010, 15:20:46 »
Ik ken Delphine persoonlijk daarom wist ik haar naam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #222 Gepost op: 6-04-2010, 16:31:16 »
Ik ben benieuwd welke koppels in de gevarenzone zitten... Als ik het sukje van volgende week zag, lijkt mij dat het eerste koppel naar huis mag!
Ich bin ein Bärliner!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #223 Gepost op: 6-04-2010, 18:36:11 »
Ik ken Delphine persoonlijk daarom wist ik haar naam.

Waarom heb je daarvan niets gezegd ?
Ken je er dan ook nog anderen persoonlijk ofzo ?
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #224 Gepost op: 8-04-2010, 00:09:16 »
Kdacht eerlijk gezegd dat de koppels die meededen maar 2 kinderen hadden, wat niet blijkt zo te zijn :p
(als je meer wil weten stuur pm :p)
Lomperik..

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #225 Gepost op: 8-04-2010, 18:02:02 »
Dat klopt in het geval van sommige koppels. Was ook verrast toen ik het vernam. Voor zover ik weet heeft Team Oranje al zeker drie dochters en niet twee.

Dit valt allemaal te verklaren omdat het spel grotendeels wordt gespeeld met kinderen in de leeftijdscategorie 10-16. Misschien is de oudste dochter ouder dan 18, dan is ze bv. al volwassen en kan dan vanzelfsprekend niet meer meedoen aan de 'Kinder'puzzel. Aan de andere kant kan een kind bv. ook bestempeld worden als te jong. Een kind moet het spelelement nog altijd goed genoeg kunnen begrijpen, dat gaat niet als het kind pakweg een stuk onder de 10 jaar is of zo.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #226 Gepost op: 8-04-2010, 20:06:09 »
Sophie (zo noemt ze) is 18 ;)
Hoe wist jij dat van die 3 dochters Feniks ?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2010, 20:15:16 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #227 Gepost op: 10-04-2010, 22:05:50 »
Feniks, zitten er nog 'raadsels' in de weekendkrant of is dat afgelopen ?
Lomperik..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #228 Gepost op: 11-04-2010, 14:06:05 »
Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk nog? Gelukkig gaat er vanavond waarschijnlijk een koppel naar huis!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #229 Gepost op: 11-04-2010, 16:11:11 »
Hoe wist jij dat van die 3 dochters?
Zitten er nog 'raadsels' in de weekendkrant of is dat afgelopen ?
Hoeveel afleveringen zijn er eigenlijk nog? Gelukkig gaat er vanavond waarschijnlijk een koppel naar huis!

Ten eerste, ik heb zo mijn bronnen! ;)

Ten tweede, geen tip meer te bespeuren dit weekend dus dat zal dan wel gedaan zijn.
Ten derde, halleluja ::hypocriet:: dat één van de gezinnen ein-de-lijk uit het programma wordt gezwierd.>:D (nog 3 afleveringen met aflevering 8 inbegrepen)


Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #230 Gepost op: 11-04-2010, 20:17:34 »
't is zondagavond, dus weer kinderpuzzeltijd. Echt spijtig dat ik deze week alweer de compilatie van de 32 heb gemist. Net zoals vorige week trouwens.

EDIT: Dat van die halfbroer/zus klopte niet. Ging om verkeerde info.

Verder tip ik voor vanavond toch op Oranje om eruit te gaan, had eigenlijk liever een ander koppel maarja. In de trailer meen ik Astrid te herkennen in het silhouet van het rechtse meisje, en links op de foto is het volgens mij gewoonweg Tine! Let op haar hemdje in de trailer, en kijk dan nog eens naar die foto achter de deur. Iedereen neemt gewoon zomaar aan dat dat een kind is. Heb het bewijsmateriaal bijgevoegd. ;) Dat verklaart trouwens ook waarom die linkse zo groot is.

Het moment dat de deur openschuift
Trailer aflevering 8
Of zullen het toch twee koppels zijn? Dan is het een ander verhaal en komen Groen, Geel en Lichtblauw ook in het vizier.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2010, 18:34:08 door feniks »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #231 Gepost op: 11-04-2010, 21:29:04 »
Leuke aflevering! Wel dom van oranje dat ze die steen zo opzichtig doorgeven. (wat is die Tine voor mannenverslindster trouwens? :P)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #232 Gepost op: 11-04-2010, 21:30:24 »
Hele vermakelijke aflevering weer met een leuk optreden van "broer" Tom zoals ik 'm nog uit Het Geslacht de Pauw ken. ;D

Wel gek dat het nu pas voor het eerst is dat er een gezin afvalt en er volgende week ineens vier uit moeten.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #233 Gepost op: 11-04-2010, 21:49:17 »
Jammer dat net oranje eruitgaat.
Een vraagje, wie zouden dan halfbroer/zus ofzo zijn ? kzou toch niemand weten.
Hoe kom je daar plotseling op Feniks ?
Lomperik..

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #234 Gepost op: 11-04-2010, 21:57:39 »
Mooie aflevering. Maar dom, dommer, domst van Team Oranje om die steen op deze manier door te sluizen. Wie weet had Lichtblauw na deze aflevering de link met Astrid nooit meer gelegd. Ze hadden een vermoeden maar daar bleef het bij. En Oranje had gewoonweg kunnen winnen! Ze stonden terug eerst! ::oink:: Wat een dure grap!

De spellen waren weer erg goed bedacht. Sabine Appelmans met lasbril! Kapot gelachen. Ze kon het bijna! ::rofl:: Het tweede spel werd ook weer erg mooi in beeld gebracht, en dat is eigenlijk een constante over heel de serie. De beelden zijn telkens weer top. Alleen al daarvoor kijk ik er graag naar.

Alleen de montage op het einde viel me wat tegen. Al had ik een vermoeden, het werd gewoon weggegeven wie er moest vertrekken. Eerst Tine die, daar hoef je echt geen kei in liplezen voor te zijn, keihard Julie roept bij de twee die moeten vertrekken. En een paar seconden later, weeral een geval van ongelukkige montage, waarbij je Astrid heviger ziet wenen dan de kleinste kinderen. Toen wist ik het wel zeker, en alle spanning viel daarmee dus ook weg. Daar had toch echt wel een goeie en vooral betere climax ingezeten. ::niet-ok::

Wel gek dat het nu pas voor het eerst is dat er een gezin afvalt en er volgende week ineens vier uit moeten.

Dat in de negende aflevering de twee beste puzzelaars doorgaan was zo afgesproken in de eerste aflevering. Het was voor het spel veel beter geweest moest er al eerder een koppel afgevallen zijn. Weet zelf niet goed wat ik ervan moet denken, die finale. Wel knap van Rood dat ze nu opeens nr. 1 zijn.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2010, 22:00:06 door feniks »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #235 Gepost op: 12-04-2010, 12:54:47 »
ja ik kon ook zo liplezen dat Tine "Julie en Astrid" zei. maar ja.
Heel leuk dat ze een Kinderpuzzel meets Eeuwige roem deden. En ik moet toch altijd lachen om de 'grapjes' die ze erin steken. Deze keer dat Tine Tom wel zag zitten en dat Bart dat niet leuk vond :P. Top aflevering! Ben benieuwd naar volgende week!! ::ok::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #236 Gepost op: 12-04-2010, 13:31:30 »
Worden dus volgende week (op het einde) aan de koppels getoond wie er doorgaan en wie hun kinderen zijn ?
of alleen die 4 kinderen niet ?
Volgens mij (wat ik eruit begreep) worden ook de 4 kinderen van de koppels die doorgaan getoond aan de ouders.
Maar dan vroeg ik me af wat het concept van de finale zou zijn, miss tussen de andere kinderen nog broers en zussen zoeken ofzo ? (anke-arne , rone-jade )
Lomperik..

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #237 Gepost op: 12-04-2010, 13:54:48 »
Er gaan straks 3 koppels weg toch? Dus dan zouden ze 6 kinderen moeten tonen.
Ik begreep dus ook dat ze de kidneren van de koppels die doorgingen gingen tonen. Maar dat vind ik vreemd, want dan gaat de finale helemaal niet om de kinderpuzzel leggen. Ja mss dan andere broers en zussen, maar 't blijft raar.

Offline belg

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #238 Gepost op: 12-04-2010, 14:41:13 »
4 kinderen, één van elk koppel dat moet vertrekken?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #239 Gepost op: 12-04-2010, 14:45:19 »
nee, want er vertrekken maar 3 koppels.