Poll

Vind je het wat?

Ja
Neen
Niet gezien

Auteur Topic: De Kinderpuzzel  (gelezen 91904 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #280 Gepost op: 21-04-2010, 18:10:36 »
'De kinderpuzzel' verkocht aan Nederland
Ondanks de matige kijkcijfers in Vlaanderen is er vanuit het buitenland veel interesse voor het één-programma 'De kinderpuzzel'.
Een Nederlands bedrijf heeft de licentie van het spelprogramma al binnengehaald. De zenders moeten er nu onderling uitmaken wie 'De kinderpuzzel' zal uitzenden.
"Ik krijg ongelooflijk veel telefoons uit het buitenland. Ze vinden het programma opvallend warm", aldus Bart De Pauw die het programma presenteert samen met Tine Embrechts. Komende zondag wordt op één de finale uitgezonden.
Bart De Pauw en zijn productiehuis Koeken Troef!, waarvan 'De kinderpuzzel' het eerste kindje was, werkt nu aan een komisch programma rond Jonas Geirnaert, de geestelijke vader van kabouter Wesley.

bron : www.gva.be
--------------------------------

Nederland koopt 'De Kinderpuzzel'
Bart De Pauw (41) heeft zijn programma 'De kinderpuzzel', 'dat hij presenteert samen met Tine Embrechts, in Nederland verkocht. Een bedrijf kocht de licentie van het spelprogramma; de zenders moeten nu onder elkaar uitvechten wie het wil uitzenden.
'De kinderpuzzel' is het eerste grote programma van Bart De Pauw sinds zijn vertrek bij Woestijnvis. Hij maakte het met zijn productiehuis Koeken Troef! 'Ik krijg ongelooflijk veel telefoons uit het buitenland. Ze vinden het programma opvallend warm.' Nu zondag zendt Eén de finale uit van 'De kinderpuzzel'.

Bart De Pauw wil ook een komische reeks maken met Jonas Geirnaert, de vader van kabouter Wesley. Hij broedt ook op een programma voor de zondagavond. 'Iets met sketches.'

bron : www.hetnieuwsblad.be
--------------------------------


"De kinderpuzzel" is verkocht aan Nederland

Het Eén-programma "De kinderpuzzel" krijgt mogelijk een Nederlandse versie. Het productiehuis IDTV heeft een optie genomen om het programma te maken voor een Nederlandse zender.
"De kinderpuzzel" is een spelprogramma waarbij verschillende koppels trachten te weten te komen wie de kinderen zijn van de andere koppels. Komende zondag is de finale van het spelprogramma te zien op Eén.

VRT "Van zodra de eerste aflevering op Eén werd uitgezonden, heeft IDTV al interesse getoond voor het format en zijn de onderhandelingen opgestart", zegt Helen Perquy van productiehuis Koeken Troef!, dat het programma heeft gemaakt voor Eén. IDTV denkt er zelfs over na om op exact dezelfde locatie te filmen als de Belgische kinderpuzzel.
Of er effectief een Nederlandse kinderpuzzel komt, hangt van de interesse af van de Nederlandse zenders. IDTV zal nu met het format naar de zenders stappen om te zien wie interesse heeft om het programma uit te zenden.
Het is niet de eerste keer dat IDTV een Belgisch format op de Nederlandse televisie zou brengen. Eerder heeft het ook het format van "De mol" aangekocht. Momenteel zendt AVRO al de 10e reeks van "Wie is de mol?" uit op Nederland 1.
"De kinderpuzzel" is het eerste tv-programma van het productiehuis Koeken Troef!, het productiehuis dat presentator Bart De Pauw heeft opgericht nadat hij productiehuis Woestijnvis heeft verlaten. Nederland was niet de enige geïnteresseerde, er lopen momenteel ook onderhandelingen met productiehuizen in Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Frankrijk, Duitsland en Amerika.

bron : www.deredactie.be
Lomperik..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #281 Gepost op: 21-04-2010, 19:16:03 »
IDTV, hoe kon het ook anders ;D ::ok::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #282 Gepost op: 21-04-2010, 19:19:47 »
Een paar vraagjes aan 'de gele mama'
- Weet je toevallig of er een nieuwe belgische versie komt volgend jaar ?
- Hoe hebben jullie je ingeschreven, heeft VRT contact met jullie genomen (door Expiditie Robinson). Of hebben jullie een formulier op de een.be ofzo ingevuld.

(Dit zijn dingen waar wij geen antwoord op weten :p)
Lomperik..

Offline De gele mama

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #283 Gepost op: 21-04-2010, 22:18:02 »
Er komt geen tweede reeks  ::ohno::
En wij hebben net als alle andere koppels gereageerd op een oproep ( in krant, tijdschrift en zelfs radio ) met vraag naar gezinnen met kinderen tussen de leeftijd van 10 tot 16 jaar, meer stond er niet bij. Mijn ER verleden zat daar voor niets tussen.

Gr. Loes

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #284 Gepost op: 21-04-2010, 22:49:34 »
Zozo, dag Loes!
Owla, dat was even slikken toen ik zag dat de gele mama hier een reactie had geplaatst! ::oink:: Vind het echt wel tof van je, dat je hier even je verhaal kwijt wou en het is je goed recht ook. Nooit, zelfs niet in mijn stoutste dromen had ik durven denken dat de gele mama en de andere kleurtjes hier elke keer stiekem meelazen. ::rofl:: Had ik dit geweten, had ik alvast veel beter mijn best gedaan om reacties neer te pennen. ::tandpastasmiley:: Nuja, we hadden het eigenlijk wel kunnen weten, want dit is toch wel het populairste en actiefste forum over de KP op het hele net. Niettemin, verdient je reactie een serieuze reply terug.


Allereerst ben ik blij dat je al de reacties met een vette knipoog hebt bekeken (zo was het eigenlijk ook wel bedoeld), want eerlijk gezegd, ik heb net al mijn eigen reacties teruggelezen en ik moet toch wel bekennen dat ik verschoten ben van sommige van mijn uitspraken. Ik ben niet behoorlijk lief voor je geweest in het beginstadium van het spel. Sommige commentaren kwamen, zelfs op mij, achteraf gezien behoorlijk ongenuanceerd over. Het spijt me als dat soms kwetsend overkwam. Ik leek soms wel je persoonlijke demoon. (Een goeie 1e indruk zal ik dus zelf ook niet hebben gemaakt.) ::ohno::
Nu, neem het van mij aan, dat is ondertussen écht wel veranderd. En onthou vooral dit: Ik heb écht niks persoonlijks tegen je hoor! (maar ik begrijp dat het niet plezant is om zulke dingen te lezen, ook al kende je het klappen van de zweep van bij je deelname aan ER, zowat het ergste programma qua kritiek achteraf – daar was ik vroeger ook hevige fan van, gelukkig voor jou zonder toegang tot een forum :P)

Nu je hebt verteld dat je heel zenuwachtig was de eerste dagen, vind ik wel dat dat te zien was. ’t Is misschien dat wat ik heb opgepikt de eerste afleveringen. Dat de montage dodelijk was voor jou was misschien te sterk uitgedrukt maar ik ben het met je eens dat het misschien wel anders had gekund. Voor mij persoonlijk ging het alleen maar om die 1e indruk (en niet meer dan dat) en ik ben denk ik gewoon keihard in de montage-val getrapt met alle gevolgen vandien. Bij sommige andere koppels had ik trouwens hetzelfde gevoel, alleen heb ik dat niet zo uitgesproken. Soms zien we wat we graag willen zien. Dat jullie als team Geel zo fanatiek uit de hoek kwamen, vind ik volstrekt normaal, zo ben ik zelf ook midden in een spel.

Je mag terecht fier zijn op je kinderen, maar ook op jezelf en je wederhelft! Het heeft toch maar mooi tot de voorlaatste afl. geduurd voor al de andere koppels jullie aan Charlotte en Maxens konden koppelen. Dat wil toch wel zeggen dat jullie het spel als gezin uitstekend hebben gespeeld. Ik zal zelfs dit zeggen: zonder jullie, was de KP in de verste verte niet hetzelfde geweest. Ik vond jullie zelfs vooral heel grappige tv opleveren, ‘t zou een pak saaier geweest zijn waren jullie er niet bijgeweest. Ik ben trouwens aangenaam verrast nu je vertelt dat jullie normaal gezien in de finale hadden gestaan! Wow, chapeau daarvoor! Spijtig dat ze jullie alsnog ontmaskerd hebben en ook jammer dat ze Maxens en Charlotte zo hard hebben aangepakt in de cellen, ze stonden daar echt wel in het midden van de vuurlinie! Ik vond dat er persoonlijk een beetje over maarja, nogmaals petje af dat je daar zelf niet aan mee hebt gedaan! ::ok:: Als het een troost mag zijn, je was dus niet de enige die superfanatiek of “maniakaal(zoals je jezelf in afl. 1 noemde, vandaar gebruikte ik dat woord dus,  was ‘n knipoog naar afl. 1) uit de hoek kwam. Zowel de groene, grijze, rode en zelfs blauwe mama’s deden hun duit in het zakje! Alleen heb ik dat niet zo fel uitgesproken als bij de gele. Daarbij reageerde ik bijna altijd vlak voor en na de uitzending waardoor mijn reacties soms ook een verkeerde indruk gaven.


Daarom vind ik het een gemiste kans dat de vrt geen apart forum heeft opgezet of zo. (misschien een tip voor een 2e reeks) Dit forum is, met alle respect, gewoonweg veel te klein voor zo'n programma. Een groter forum had misschien een hele wereld van verschil uitgemaakt voor jouw beleving bv. Nu kwam het er bij momenten heel bot uit. Veel dieper kon je op de dingen niet ingaan. Er kwam te weinig reactie op waardoor je van die ellenlange posts krijgt waar je al je indrukken moet proberen in te persen. Dat had misschien wel gekund als het een forum van “bij ons” was geweest. Dit forum is te onbekend in Vlaanderen want het is en blijft bovendien grotendeels een nederlands forum.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2010, 15:54:34 door feniks »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #285 Gepost op: 21-04-2010, 22:49:56 »
Verder heb je gelijk als je de kanttekening maakt dat het voor ons makkelijker was, dat was vond ik één van de minpunten om deel uit te maken van dit forum. Sommigen onder ons hebben veel te hard zitten zoeken, en hebben uiteindelijk toch een paar kinderen voortijdig kunnen ontmaskeren. Ik had zelf het liefste van al gehad dat er geen enkel koppel inclusief kind opspoorbaar was via het net, maar dat is natuurlijk onhaalbaar in een tijd van nu. M. en C. vond ik wel superveel gelijken op hun mama! En slimmeriken dat da zijn!
Achteraf bekeken zijn het eigenlijk allemaal heel toffe gezinnen gebleken. De kinderen vind ik eigenlijk allemaal even geweldig dus geen kwaad woord over hen.

Bij deze wil me dus ook absoluut verontschuldigen als ik je ergens mee heb geraakt, dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest. Ik zat er echt mee in na het lezen van je reactie dat ik misschien toch wel te hard voor je ben geweest. Ik neem mijn woorden niet snel terug maar ik durf dit keer grif toegeven dat ik me dik heb vergist in team Geel, want team Geel heeft het programma niet gekraakt maar zéker gemaakt!
En wie weet ligt de echte versie van mama Geel (zonder alle montage-trucs) me veel beter dan de tv-versie. Zo is dat meestal! (geldt ook voor mijn eigen persoon!) Het was inderdaad zoals je zelf aanhaalde, door momenten als in dat safe-house die de 1e indruk nog versterkten.
Maar tijdens de twee vorige afleveringen kwam de echte versie erg sterk tot uiting, tijdens het vertrek van Oranje én nu bij het weerzien van jullie kinderen! Daar zag ik écht mama Loes staan! Uiteindelijk vond ik dat één van de mooiste momenten uit de hele reeks, toen alle kinderen terugkwamen, allemaal even fier op hun kinderen en omgekeerd!

Hopelijk mag het lezen van mijn reactie je zoete wraak zijn, en heb ik je hiermee een beetje in ere hersteld (en hiermee een vloek van de gele heks ::heks:: vermeden) ;)! Dat verdien je uiteraard ook wel. Het is heel gemakkelijk om geheel anoniem je gal te spuien op een publiek forum. Bedankt om me even met de voetjes terug op de grond te zetten.

Het voornaamste is nog altijd dat jullie er met zijn allen veel plezier aan hebben beleefd, vrienden voor het leven hebben gemaakt en dat neemt niemand van jullie af wat er ook gezegd wordt! Het moet fantastisch zijn wat jullie hebben meegemaakt, dat geloof ik maar al te graag, want je speelt het spel met mensen die het dichtst bij je staan. Dieper dan dat kan een spel niet gaan denk ik en dat vind ik eigenlijk het allermooiste aan de Kinderpuzzel.

Nu heb je me wel heel nieuwsgierig gemaakt naar welke kleurtjes van mama’s er allemaal meelezen. Hopelijk maken ze zich bekend!

Groeten, van een andere landgenoot!

P.S. ’t Is wel een megalange reactie geworden maar ik voelde me daartoe verplicht. Niemand is verplicht om hem te lezen natuurlijk!
« Laatst bewerkt op: 22-04-2010, 16:28:42 door feniks »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #286 Gepost op: 22-04-2010, 19:13:01 »
Altijd grappig om te zien dat er kandidaten meegelezen hebben. Ik zou het zelf ook wel lezen denk ik, als kandidaat zijnde.

Maar Loes, een aantal van ons kenden je inderdaad nog van Expeditie Robinson, waar je volgens mij veel positiever in beeld kwam. Niet dat het bij kinderpuzzel uitermate negatief was, maar wel een verschil. Zo zie je maar hoe montage en muziek een totaal verschillend beeld over iemand kunnen vormen.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #287 Gepost op: 22-04-2010, 19:17:16 »
Is wel mooi, alleen iets te lang + dat ze teveel info prijsgeven.
Kvraag me wel af wat de verdere bedoeling hiervan is, het programma is al gedaan bijna...
Het is een internationale promo voor productiehuizen volgens mij. Om het dus verkocht te krijgen in het buitenland. (net zoals Eternal Glory, de internationale trailer voor Eeuwige Roem)

Voor die productiehuizen maakt het niet uit dat er teveel info prijsgegeven wordt. Integendeel zelfs: hoe meer info, hoe beter.

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #288 Gepost op: 25-04-2010, 15:22:23 »
Over een paar uurtjes de finale..spannend...
Ik ben blij dat mijn 2 favoriete koppels de finale spelen, Grijs en donkerblauw.
Ik had het op zich allemaal gegund,het waren leuke koppels en ook kinderen,zelfs de kinderen die niet bij de puzzel hoorde.Team groen was iets minder favoriet bij mij maar dat heeft meer te maken met het feit dat hun geen dochter hebben, vaders en moeders die ene dochter of dochters hebben zijn meestal leuker dan ouders zonder een dochter.

Bij Roel en Vanessa had je idd niet direkt Lio en Asa aan hun kunnen koppelen maar bij Helga en Dis kan je zien dat Guust en Jutta erbij horen, Guust is sprekend zijn vader en Jutta net haar moeder.
En bij de andere koppels waren sommige erg overduidelijk maar sommige ook niet.Zoals Dante dat is sprekend Marino en Caro is als je verder kijkt net haar moeder Katrien.
Bij Cindy en Rudy was het wel lastig om te zien met Arno en Sam.
En bij Tom en Inez zie je het ook op een gegeven moment,Seppe lijkt op zijn vader en bij Fleur zie je ook op een moment Inez terug.
En bij Loes en Filip had ik het eerlijk gezegd ook niet direkt gedacht dat Charlotte en Maxens de kinderen waren.
En Anne en Guy dat was in het begin ook niet duidelijk dat Astrid en Julie hun dochters waren maar na verloop van tijd viel het kwartje.

Deze aflevering voor de finale was mooi, leuke dat kinderpuzzelbal en de ondervragingen in de gevangenis en dat 3 moeders kiezen voor quiz vragen en de andere 3 voor ondervragingen.
Mooiste moment was nog dat bij de vraag van wie zijn ouder deed mee aan expeditie robinson dat Loes net deed of zij dat dus niet was en op een gegeven moment als ze even niet kijkt dat Helga en Katrien lachen en met een vingertje naar haar wijzen.

En het moment dat de winnende 2 koppels met de kinderen werden herenigd was prachtig en het moment dat Lio en Jutta spelen dat ze vijanden zijn en hetzelfde handgebaar maken naar elkaar.

En dat de andere koppels werden herenigd werden met de kinderen was ook prachtig.
En vooral Charlotte was blij om mama Loes weer te zien,ik vind het ook tof dat Loes nu hier een reactie gegeven heeft.Iedereen is verschillend en Loes en Filip zijn gewoon ook wat beschaafder, dat hoorde je de kinderen ook zeggen dat Charlotte en Maxens zo netjes waren en daar is niks mis mee,trouwens belgen zijn sowieso socialer en beschaafder dan "ons" asociale nederlanders.En Charlotte is ook een gevoelig meisje.

Ik hoop dat we ook iets meer te weten komen over de andere kinderen of over de gezinnen dat ze bv nog meer kinderen hebben.
En zijn Seppe en Fleur een tweeling of verschillen ze qua leeftijd???
En hoop dat de andere ouders en of kinderen hier ook nog op het forum komen.

Aan Loes of een andere ouder/kind zal ik nog willen weten, houden jullie contact na de Kinderpuzzel???
« Laatst bewerkt op: 25-04-2010, 16:59:40 door theluckyboatman »
Ananas

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #289 Gepost op: 25-04-2010, 16:36:05 »
Wij hadden alleen Sam ( groen ) fout.
Wij praten nu ook niet meer met Sam  ::rofl::

Grappig om te weten. Wij hadden Sam hier ook grandioos fout. Waren er rotsvast van overtuigd dat hij niet bij de puzzel hoorde, mede door zijn accent, bijgevolg dus ook erg verrast dat hij een zoon was van Cindy & Rudy. Sterk geacteerd van hem! ::rofl::


Supergoed nieuws dat het programma is verkocht aan IDTV voor Nederland. (wist dat ik jullie met die melding een groot plezier ging doen maar grrr Nys-Fan was me weer voor >:(, de woensdag :P) Voor wie het graag van de externe bron leest (met een mooi fotootje erbij),
zie hier: deredactie.be: "De kinderpuzzel" is verkocht aan Nederland

Er komt geen tweede reeks  ::ohno::

Dit vind ik dan weer superslecht nieuws! 't Is echt vreselijk spijtig dat ze niet voortdoen. Er was nochtans sprake van, dat de vrt tevreden was over het resultaat en al had beslist een tweede reeks te bestellen. Daar zullen ze dan ongetwijfeld van af hebben gezien. Het programma verdiende nochtans zéker een tweede kans. Spijtig dat ze bij één en/of de programmamakers daar anders over denken. Soit, het zij zo. Des te meer ga ik straks met volle teugen genieten van de finale! ::boogie::

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #290 Gepost op: 25-04-2010, 18:50:11 »
De finale breekt aan dus ben weer helemaal hyper ::hyper:: vandaag wat betreft De KP. Heb gezien dat de teaser van Koeken Troef! zelf, met die magnifieke beelden & prachtige muziek uit de film Perfume, hier nog niet te bewonderen viel. Daaraan kon je toch al merken dat het iets speciaals ging worden. Vond ik zeer origineel en goed gemaakt, en verdient dus zeker een plekje in dit topic! ::respect::


Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #291 Gepost op: 25-04-2010, 20:29:41 »
It's final-time!  ::hyper:: ::tandpastasmiley::
Wat ga ik het toch wel beetje missen na vanavond. Vond het wel een heel tof programma en nu er toch geen tweede reeks komt, des te spijtiger.

Razend benieuwd ben ik, naar hoe de finale er precies gaat uitzien en welk gezin die finale uiteindelijk gaat winnen. De families hebben alletwee wel iets dat sympathie opwekt en zijn vind ik erg aan mekaar gewaagd. Lijkt het maar zo, of is het nog nooit zo moeilijk geweest om partij te kiezen bij een dergelijk programma? Enerzijds zou ik voor de roots kunnen kiezen, dan moet ik eerder voor Donkerblauw gaan, maarja Grijs is even tof dus heb ik maar wijselijk besloten geen partij te kiezen en mij te laten verrassen. Mij blijft het dus totaal gelijk welk gezin wint.

Wie denk ik dat wint? Hangt er natuurlijk vanaf hoe de finale eruit ziet. Het zou me niet verbazen moest Grijs winnen aangezien zij toch veel keer het best hebben gepuzzeld, maar Donkerblauw is toch wel de underdog, en die doen het best wel goed in Vlaanderen. Het zal een dubbeltje op zijn kant zijn. Omdat iedereen zegt Grijs, ga ik lekker tegendraads doen en gok ik op Donkerblauw. Al heb ik toch ook een beetje een zwak voor Grijs (zou het de max vinden als zij winnen, ook bij blauw trouwens!). Gunnen doe ik het ze dus allebei! Als het zou kunnen mochten ze beiden winnen van mij! ::jaja::

Eén ding hoop ik wel, dat het spannend wordt! Er gaat niks boven een nagelbijtende finale! En dat den Bart voor de allerlaatste keer nog maar eens zijn grote trukendoos bovenhaalt met van die supergecompliceerde opdrachten waarvan je naderhand denkt, "hoe is 'm er weer opgekomen", waarna we met zijn allen waardig afscheid kunnen nemen van deze unieke ervaring die het  het Vlaamse scherm sierde. (uniek want komt niet meer terug). En hopelijk zien we het format sneller dan we vermoeden opduiken over de grens, dan wel met een groter forum hoop ik.

Stiekem hoop ik nog eens alle andere ouders en kinderen in beeld te zien in de laatste uitzending bv. wanneer de winnaar bekend wordt gemaakt, zou wel een mooi plaatje opleveren!

Veel kijkplezier iedereen!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #292 Gepost op: 25-04-2010, 21:23:08 »
Was weer een leuke aflevering, met een terechte winnaar  ::ok::

Erg grappig dat Bart tijdens het 'leugendetectorspel' gewoon zat de patiencen  ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #293 Gepost op: 25-04-2010, 21:38:38 »
Bart de Pauw (& friends) did it again. Het was een heerlijke serie om te volgen. ::ok::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #294 Gepost op: 25-04-2010, 21:41:10 »
Mooie laatste aflevering;
Ik vraag me af waarvoor die proef ivm de citadel dient (ik pikte pas halverwege die proef in)
Dat grottenspel was wel mooi in elkaar gestoken. Al mochten ze voore de finale-quiz wel meer tijd nemen, nu kon je de vragen amper verstaan. Ook die leugendector was zeer goed gedaan xD patience xD
Wat me wel opviel, als je de nietpuzzelkinderen afgaat; dan is 1/2 daarvan oftewel famillie/kinderen van vrienden van hen/reisgenoten/dochter van vrien Jan Leyers/...


PS; je ziet dat ik gelijk had he met toen de kids naar hun ouders mochten bellen ;)
Andres en Harm zijn weldegelijk broers :p
Lomperik..

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #295 Gepost op: 25-04-2010, 21:52:05 »
Mooie laatste aflevering;
Ik vraag me af waarvoor die proef ivm de citadel dient (ik pikte pas halverwege die proef in)
De gezinnen konden bij die opdracht hun saldo nog even spekken met € 6.000 als Tine op tijd gevonden was ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #296 Gepost op: 25-04-2010, 22:57:54 »
Waauw, wat een mooie finale-aflevering zeg! Stiekem was ik wel voor Grijs dus mij hoor je niet klagen! Maar Donkerblauw had de prijs evengoed mogen winnen! ::confettie:: Een dikke proficiat aan Roel, Vanessa, Lio & Asa. Toen ze in het begin spraken over een huwelijksreis, zei ik nog, zou wel vet zijn moesten ze die winnen.

De beelden waren weer af zoals gewoonlijk. Geweldig gewoon, eerst die zoektocht met Tine als Bondgirl - was wel maf - wil ze wel eens in een echte Bondfilm zien spelen (Waarom heb ik nooit eerder ingezien wat voor immense talenten Tine bezit! Was een deugd om haar bezig te zien! En via deze weg heb ik haar echt leren appreciëren! ::bravo::) Pech voor de ouders, hadden maar beter moeten puzzelen, chapeau voor de kinderen, die hebben de ziel uit hun lijf gelopen! En kon het nog spannender zijn met zo'n auto-, jetski-, liftrace? Zo verzin je het toch niet! In het geval van Bart misschien wel? ::tandpastasmiley::

In die grot was ook wel grappig, die kinderen zo hevig bezig dat ze over hun eigen voeten struikelen.  Met de leugendetector heb ik meermaals in een deuk gelegen (eigenlijk tijdens zowat heel de aflevering). Dat Patience spel, weer typisch he! Waren die kinderen daar nu mee weg? Asa toch al wel zo leek het. Of Guust die zijn boterhammen verkoopt voor 30 cent, reactie van Dis op Jutta die al eerder had gekust, Lio die al andere dingen had gestolen buiten tomaten, tot aan haar neuskeutels toe. ::)

En eindelijk krijgen we wat meer info over de andere kinderen. Harm en Andres broertjes, Olga Leyers, Delphine idd een reisgenoot van De Pauw? Huh? Jade een violiste, pa van daan drummer bij Ozark Henry, die van Senne dan weer boekhouder *typisch weer zo'n bart de pauw instinkertje* ::rofl:: ... en kon iemand de naam van elbrich onthouden? :P

Er zou in geen geval een onterechte winnaar zijn geweest, ook niet bij de andere koppels trouwens. Toch dacht ik op gegeven moment dat Donkerblauw het ging halen, puur op montage gericht leek het erop dat zij het voordeel hadden maar dat bleek later niet zo! Goed gedaan Team Grijs. Verdiend gewonnen op kennis. Sjieke prijs, tja kinderen kiezen toch altijd voor Amerika! haha was wel snel beslist. De ouders hebben niks te zeggen! Dan gaat Asa's Hawaii-wens misschien toch nog in vervulling! Hopelijk hebben jullie het fijn gehad daar in Amerika!

Ik vond het een waardige afsluiter van een heel mooie reeks. 't Is natuurlijk heel spijtig dat er geen tweede vlaamse reeks meer volgt. Jammer maar helaas. Dank aan de maker, de hele crew en de deelnemers, alle ouders en kinderen. Wat andere mensen ook mogen beweren, het was gewoon fantastisch om jullie avontuur als kijker te mogen volgen. Helaas is dit ook het eindpunt, met lichte heimwee kijk ik terug naar de voorbije weken. Stiekem ga ik het toch wel allemaal missen ... en kijk ik uit naar de volgende producties bij Koeken Troef!
;)
« Laatst bewerkt op: 25-04-2010, 23:06:47 door feniks »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #297 Gepost op: 26-04-2010, 16:09:40 »
(Waarom heb ik nooit eerder ingezien wat voor immense talenten Tine bezit!
Wat een woordspeling! :)

Offline mama rood

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #298 Gepost op: 26-04-2010, 19:42:37 »
zoals gevraagd... ik ben mama rood en ook ik heb vanaf het begin mee op dit forum gelezen. Het was heel leuk om dit van op afstand te volgen maar ik heb een paar keer gedacht om "anoniem" aan te melden omdat de reacties die soms over mama geel werden gegeven niet echt terecht waren."ons" Loes en Filip waren inderdaad wel eens wat fel, zeker in de beginfase, maar dat maakte het juist zo grappig voor mij.De kinderpuzzel beleven was een super ervaring, zowel voor ons als voor onze kinderen(en nee het is geen tweeling javascript:void(0); Seppe is 16 maanden ouder dan zijn zusje...maar we krijgen die reactie wel meer).
Bart is echt wel grappig,ook als er geen camera bij is, Tine is een sympathieke madam zonder kapsones, de crew was tof,de kleurtjes kwamen goed overeen,...ik had nooit verwacht dat het zo zou zijn.dus als je in Nederland de kans krijgt om in te schrijven, zeker doen!

enorm leuke momenten waren de "auto momenten" en ik denk dat de crew achteraf aan de filmpjes ook wel plezier heeft gehad.

Vooral de mama's hebben nog veel contact, we mailen of bellen al eens en onlangs zijn we in Antwerpen samen gaan eten en een pintje gaan pakken.
Ik denk dat ik uit naam van al de koppels mag zeggen dat we heel blij zijn dat we hebben meegedaan en uit naam van de mama's dat Bart toch wel in onze top 3 staat javascript:void(0);

Offline De gele mama

  • Forumlid
Re: De Kinderpuzzel
« Reactie #299 Gepost op: 26-04-2010, 21:15:52 »
Dag mama rood  ::tandpastasmiley::
Ja de Bart staat met stip bij iedereen van de dames op nr.1  ::bravo::
Wij mama's zij er ook van overtuigd dat als er meer "auto " momenten waren getoond de kijkcijfers gigantisch hoog geweest zouden zijn...Vooral als de dames alleen in de auto zaten  ::rofl::