Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 438100 keer)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #140 Gepost op: 2-10-2010, 23:28:23 »
::sorry:: niet goed gekeken.

Dan was het een erg goed gezien van je dat die link erbij hoorde ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #141 Gepost op: 3-10-2010, 00:06:10 »
Heeft iemand dit op het journaal gezien:



een SMS van Verhage ::oink::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Ibung

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #142 Gepost op: 3-10-2010, 00:27:19 »
ik heb het gezien en ik hoop nog heel veel meer mensen en ik hoop dat ze dat fragment nog vaak herhalen. >:D
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is weer opgestaan
« Reactie #143 Gepost op: 14-10-2010, 17:57:52 »
Vanmiddag stonden de bewindslieden dan op het bordes, ten teken dat de formatie nu echt is afgerond.

Het zal mij benieuwen hoe lang dit kabinet het volhoudt. Ik zou er een poll aan kunnen vastknopen, maar ik laat het aan jullie eigen fantasie over.


De eerste grap is er al:


Wat is de overeenkomst tussen een vetgemest konijn, en het kabinet Rutte-1?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #144 Gepost op: 14-10-2010, 18:02:32 »


We zullen het ermee moeten doen... eens kijken maar. Ik hoop gewoon dat ik het mis heb/had. Nu het kabinet er is, moeten we het beste er maar van maken.

Rommelige foto overigens hoor... die staat te kletsen, de ander heeft de ogen dicht, Ivo had zich wel eens een ander pak mogen aandoen, één iemand heeft wel heeeeel erg een kam nodig, weer een ander is een stukje eten of zo met zijn tong tussen zijn tanden aan het uitvissen... tja...
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #145 Gepost op: 14-10-2010, 18:06:19 »
positief kritisch volgen

om te beginnen:  waarom was Bea in het rood ? ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #146 Gepost op: 14-10-2010, 18:11:09 »
Rood als teken van liefde ;)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #147 Gepost op: 14-10-2010, 19:04:53 »
Symphonica in Rosso denk ik  :P
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #148 Gepost op: 14-10-2010, 19:19:02 »
Zij stopt er als eerste mee :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #149 Gepost op: 14-10-2010, 19:28:56 »
Zij stopt er als eerste mee :P
Rood scherm? Doet me ergens aan denken.


Is dit trouwens ECHT de eerste groepsfoto van WIDM-11?

Offline m@ri@nne

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #150 Gepost op: 14-10-2010, 19:40:01 »
Ik zie ook  paars  ;)
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #151 Gepost op: 14-10-2010, 22:25:58 »
Zij stopt er als eerste mee :P

Ik denk (en hoop) dat zij juist degene die medio september 2011 nog een laatste keer daar zal staan! De Prov.Staten verkiezingen in mei wachten we gespannen af ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #152 Gepost op: 17-10-2010, 20:47:09 »
Rood scherm? Doet me ergens aan denken.


Is dit trouwens ECHT de eerste groepsfoto van WIDM-11?
Bea is de mol! ::rofl::
Ik weet het zeker.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #153 Gepost op: 31-12-2010, 17:52:16 »
Met links aan de macht ben ook ook meer geld kwijt, maar dat boeit me niet. Ik heb veel te maken met de zwakkere medemensen die aangepakt gaan worden door rechts en het is belachelijk hoe hard rechts deze mensen gaat pakken terwijl de mensen met hogere inkomens buiten schot blijven...

Tja, je "eigen hachie redden" dit is meer wat ik bedoel met de rechtse mentaliteit en een sociaal gevoel kwijtraken... ik heb het niet over criminaliteit en dergelijke...

Het is maar mijn persoonlijke mening maar ik heb te doen met de mensen die ondanks alles de sociale zekerheid en/of zorg in NL hard nodig hebben. De tweedeling gaat alleen maar toenemen, rijk wordt rijker en arm wordt armer als de ideeen van het PVC-kabinet uitgevoerd gaan worden en dát vind ik pas asociaal...


even bijgelezen, dus nu weet ik al weer waarom ik dwaas kan begrijpen- nu dus afwachten of er iest zal gaan gebeuren om ons weer op te fleuren
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #154 Gepost op: 22-09-2011, 20:13:34 »
heel, misschien zou het nu gaan kunnen, :P, is iemand ook al stiekum aan het nadenken,u heeft minimaal het weekend icl.de vrijdag :-[ ::regenboog::,en anders is dit geen scoop
.
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #155 Gepost op: 22-09-2011, 22:14:11 »
if only, if only  ;)

Overigens vermoed ik dat minderheidskabinetten nog wel-eens erg stabiel kunnen zijn. Ben geen politicoloog, dus 't is slechts een lekenmening - maar bij een meerderheidskabinet kan de oppositie zich veel makkelijker verenigen om tegen de regering aan te schoppen. Bij een minderheidskabinet kunnen alle kleine oppositie-partijen lobbyen voor hun eigen standpunten  - en zullen ze dus minder snel een gezamelijk front vormen, zelfs als er scheurtjes in de coalitie ontstaan.
Ander neven-effect van minderheidskabinetten is dat ze er geen wetten snel door kunnen voeren bij noodsituaties waar een snelle beslissing nodig is. Beter uit een democratisch oogpunt mogelijk - maar uitzonderlijk onhandig. En met kwesties als Griekenland nu is zelfs een snelle beslissing op landelijk niveau zonder veel effect aangezien er een bestuurlijke laag met de EU bij is. Hoe grote gebieden en aantallen mensen te besturen is allicht een van de grootste problemen - met veel lagen gaat alles veel te traag en zijn er mogelijk tegenstrijdige belangen; met weinig lagen mist overzicht en aansluiting bij de mensen en de kleinere kwesties.

Ma-goed, zelfs als ik wel zou weten hoe de wereld te besturen [vanuit een bestuurlijk perspectief, niet dictatoriaal of vergelijkbaar] - het zou niet in en bij deze post passen
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #156 Gepost op: 22-09-2011, 22:26:20 »
of het ooit gaat vallen if yes,dan zit ik en vraag niet waarom? weet ik ook niet,weer meer bij die t.v. en minder hier,de vorige ' minderheidsregering ' was naar ik meen een links gegeven, maar alles bij elkaar kan , mijn geheugen me parten spelen,en dan nog , Wie herinnert zich het nog? 't is allemaal betrekkelijk, en fatsoenlijk (nu hebben ze het over de jaren zestig), was het dat ooit wel, goed is het ,

een uitlaatplek, maar zo publiekelijk,Het is de geest van de tijd,-natuurlijk broeder.,al met al heb ik nog niks gezegd,wie wel?
.
of, ??? ::regenboog::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #157 Gepost op: 22-09-2011, 23:05:55 »
De wens is de vader van de gedachte, zullen we maar zeggen.

Wat ik zo schofterig vind van de pvv-aanhang, is het volgende: wanneer je via welk medium dan ook (krant, twitter, hyves) kritiek levert op hun doen en laten, wordt dit als ''links gejank'' gezien. Ik vind dat nogal kwetsend. Niet alleen omdat je niet links hoeft te zijn om de huidige misdragingen van dit figuur af te keuren, maar ook omdat men bij de pvv kennelijk een heel eigen opvatting heeft over vrijheid van menings-uiting.

Ik hoop dan ook oprecht dat vele kamerleden hier afstand van nemen. Ik hoop dat ze dat in een soort statement aan hem kenbaar willen maken, door hem bijvoorbeeld en bloc de rug toe te keren, wanneer hij spreektijd heeft. Het gaat me te ver om de kamerleden op te roepen hun broek te laten zakken, maar het zou een dergelijk protest wel kracht bij zetten.

Voor de rest hoop ik, en ik verwacht dat eerlijkgezegd ook, dat het misdragen van wilders (doe zelf eens normaal) zijn partij behoorlijke schade berokkent, in de vorm van fors zetelverlies.

Hij laat nu zijn ware aard zien, schoffeert zelfs zijn coalitiepartner Mark Rutte. Ook de VVD is mijn partij niet, maar dit gaat me echt veel te ver.

Schofterigheid regeert momenteel, tijdens de Algemene Beschouwingen, en ik hoop dat er snel wordt ingegrepen.
« Laatst bewerkt op: 22-09-2011, 23:09:29 door Bodejos »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #158 Gepost op: 22-09-2011, 23:09:25 »
hmmmm absoluut geen fan van de pvv
maar ik zag vandaag bij 1vandaag een item waarbij de pvv stemmers aangaven het totaal met hem eens te zijn.
Nu verkiezingen en PVV is de grootste denk ik.
Kijk eens rustig na wat hij eigenlijk gezegd heeft.
"doe eens normaal joh" 
"bedrijfspoedel"

het zijn woorden waar ik niet van op kijk en de gemiddelde Nederland geen aanstoot aan neemt. Tuurlijk de plek is niet geschikt om dat te zeggen, maar hij en zijn partij zijn wel voor erger uitgemaakt ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het kabinet is gevallen
« Reactie #159 Gepost op: 22-09-2011, 23:12:08 »
Ik ben ook geen fan van de pvv hoor...

Ze hebben echter ook enkele goede standpunten in hun programma staan.. Maar vanwege het Islamgebeuren, en de toon en manier waarop haak ik sowiezo volledig af. Zonder dat felle anti-islamgebeuren en een redelijke lijsttrekker zou het al een heel ander verhaal zijn... Maarja dat is mijn mening
You'll never walk alone