Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 437623 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1780 Gepost op: 21-06-2020, 18:34:49 »
Ik denk eerst 'mooi alternatief voor een demonstratie'.
Drie seconden later worden er free hugs uitgedeelt.  ::)

https://nos.nl/video/2338009-bloemenprotest-tegen-coronamaatregelen-we-willen-leven-in-liefde-en-vrijheid.html

Free hugs... hoe verzin je het in deze tijd?
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1781 Gepost op: 21-06-2020, 19:06:52 »
Ik zou het zeker niet verkeerd vinden als er eens kritisch wordt gekeken naar alle 1,5 meter maatregelen. Want het leven zou weer een stuk leuker zijn als je fatsoenlijk bij elkaar op bezoek kan komen en minder afstand hoeft te nemen. De kans dat ik iemand besmet als ik met een mondkapje op op 20 cm van iemand af zit is echt niet groot als beide partijen goed de handen wassen.
Heel erg is het niet als er weer meer mensen besmet worden, maar het moet niet massaal gebeuren. Dus geen grote evenementen, niet samen zingen of schreeuwen, geen handen geven en dus ook geen free hugs met onbekenden. En vooral bij klachten thuisblijven.

Ik ben het gedeeltelijk wel eens met het protest. Je kan niet alles blokkeren om een virus tegen te houden, maar het is zeker geen onzin.

Soms iets meer eigen verantwoordelijkheid zou ik niet verkeerd vinden. Nu kan je al duur beboet worden als je niet genoeg afstand houd, terwijl het besmettingrisico niet heel groot is. In drukke parken vind ik bekeuren logisch, maar niet op rustige plekken met een klein groepje.

Zo ben ik nu ook een vakantie aan het plannen met vrienden. We (of eigenlijk zij) zouden eerst gaan vliegen, maar de helft heeft dat nu gecanceld. Nu willen we in Nederland of omstreken gaan. Probleem is dat je maximaal met 2 in een Auto mag. Terwijl wij zelf best het risico durven te nemen om met 3 in een auto te zitten.
Dus wat gaan we nu doen: 4 mensen gaan met 2 auto's over de grens naar Duitsland. 2 gaan met de trein net de grens over, om vervolgens daar met 3 in een auto verder te rijden. Want in Duitsland mag het wel.



Ik raak nu een beetje off-topic geloof ik.

Wat leuk trouwens dat Kaag lijsttrekker wil worden van D66. Jetten vind ik toch wat saai.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1782 Gepost op: 21-06-2020, 19:43:48 »


Wat leuk trouwens dat Kaag lijsttrekker wil worden van D66. Jetten vind ik toch wat saai.


Oh wat leuk! Ik hoop ook op Mona Keijzer bij het CDA, al denk ik dat het daar wel Hugo de Jonge zal worden, gezien zijn optreden de laatste weken. En dan Lilian Marijnissen natuurlijk bij de SP. Mooi dat er nu weer wat meer vrouwen zijn. In 2017 was het alleen maar Marianne Thieme bij de zittende partijen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1783 Gepost op: 21-06-2020, 20:05:13 »
Ik vind het minder belangrijk of het een man of vrouw is, ik Vind de daadkracht en de zeggenskracht van een persoon belangrijker. En daarin kwam jetten  - voor mij- tekort.

De uitspraak van marijnissen “ en dit keer grijpen we de kans om te regeren “ . Tja Ik hoop dat ze hem Waar maakt, mocht het echt zover komen. Zou een mooie rectificatie zijn op wat haar pa ooit kapot heeft gemaakt bij de aanhangers.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1784 Gepost op: 21-06-2020, 21:08:38 »
Wat leuk trouwens dat Kaag lijsttrekker wil worden van D66. Jetten vind ik toch wat saai.
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen fan ben van D66 (mede door Pechtold en wijsneusje Jetten), maar Kaag klinkt wel als iemand met een idee. En zoals ze zelf zegt iemand die niet alleen maar carrière heeft gemaakt op het Binnenhof/een partijtijger is. Nog steeds ben ik dan geen fan van D66, maar ik vind wel dat het tijd wordt voor een nieuwe wind met andere mensen dan een aantal mensen die er nu zitten waar ik geen vertrouwen in heb (en dan druk ik me zacht uit).
« Laatst bewerkt op: 21-06-2020, 21:10:11 door MollenvangR-Art »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1785 Gepost op: 21-06-2020, 22:31:51 »
Ik heb ook Met intresse naar mw kaag geluisterd. Had zeker wel ideeen en wist het best redelijk te verwoorden.   Was een mooie 1e kennismaking .


Offline Brent

  • Forumlid
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1786 Gepost op: 25-06-2020, 23:40:08 »
Ik heb ook Met intresse naar mw kaag geluisterd. Had zeker wel ideeen en wist het best redelijk te verwoorden.   Was een mooie 1e kennismaking .
Same
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1787 Gepost op: 26-06-2020, 13:02:43 »
Ik zie net dat Pieter Omtzigt ook fractievoorzitter wil worden. Hij komt over als een zeer nadenkend persoon die er niet zozeer voor zichzelf zit, maar echt voor de burgers.

Ik heb al twee mooie reacties voorbij zien komen:
-'ik ben overwegend rechts, maar op Omtzigt zou ik best kunnen stemmen'
-'ik ben overwegend link, maar in Omtzigt kn ik me best vinden'

Nou, dan doe je het toch goed?

Als je ook je eigen partij durft te bekritiseren, dan mag je van mij wel lijsttrekker worden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1788 Gepost op: 26-06-2020, 13:03:51 »
Alles beter dan Hugo...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1789 Gepost op: 26-06-2020, 13:58:34 »
Alles beter dan Hugo...

Ik vind Hugo ook niet zo,
Maar Mona vind ik echt he-le-maal verschrikkelijk.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1790 Gepost op: 26-06-2020, 17:02:06 »
wat voor bord heb je voor je kop als je 2 keer een verbod gaat negeren en dan bij optreden van de politie gaat janken dat de politie zo optreedt..?? 

het is niet vanwege de organisatie viruswaanzin dat de betoging verboden is. het is omdat de veiligheid niet  gegarandeerd kan worden.

avondklok in nederland in deze moderne tijd en dan zijn ze er nog trots op ook in helmond en eindhoven, triest dat het zover is gekomen.

En nu draait engel de zaken nog om door te stellen dat Remkes hem viseert en de confrontatie zoekt. 


« Laatst bewerkt op: 27-06-2020, 20:57:32 door Tarbozan »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1791 Gepost op: 26-06-2020, 18:11:40 »
Ik vind Hugo ook niet zo,
Maar Mona vind ik echt he-le-maal verschrikkelijk.
Er zijn in totaal 4 kandidaten bij het CDA. Wel interessant om te volgen wie het dan wordt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1792 Gepost op: 3-07-2020, 13:17:22 »
Boeren richten schade aan bij vliegveld Eelde.

Nou het sympathieke is er inmiddels wel vanaf.

Wanneer beginnen mensen nou eens te begrijpen dat NH³ en NOx verschillende dingen zijn. Van beide is er een probleem. Er zit zowel te veel stikstof in de lucht als in de grond.

En ik dacht juist dat de WUR het voer met minder eiwitten heeft onderzocht en het juist gunstiger zou moeten zijn voor de boer.
Maar volgens mij willen deze boeren zich echt 0,0 aanpassen. Gedeeltelijk begrijpelijk na alle aanpassingen uit het verleden, maar een probleem ontkennen is wel erg makkelijk. Goede regelingen vanuit de overheid zijn nodig, maar ik of een protestboer daar op zit te wachten...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1793 Gepost op: 3-07-2020, 13:25:57 »
Ik sluit mij hierbij aan. Ik begrijp dat boeren willen protesteren en dat is hun goed recht. Maar voor alle protesten schiet het bij mij in het verkeerde keelgat als dingen (express) vernield worden.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1794 Gepost op: 3-07-2020, 14:52:23 »
 ::ohno:: ::niet-ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1795 Gepost op: 11-07-2020, 21:01:17 »
Het gaat bij de laatste stemronde dus tussen Hugo en Pieter. Mona Keizer kreeg slechts 11 procent van de stemmen. Zal uiteindelijk wel Hugo worden, al denk ik dat het beter zou zijn voor het CDA als Omtzigt lijsttrekker wordt. Want die kan op veel meer sympathie als politicus rekenen dan die enge Hugo..

« Laatst bewerkt op: 12-07-2020, 09:57:01 door MollenvangR-Art »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1796 Gepost op: 19-07-2020, 15:53:00 »
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de meningen hier zijn over de steun naar Zuid-Europese landen waar de EU top nu over aan het praten is ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1797 Gepost op: 19-07-2020, 15:59:45 »
Ik volg het niet helemaal eerlijk gezegd. Hulp is uiteraard wel nodig, maar als landen het de afgelopen jaren niet op orde hadden moeten we ze daar niet te veel voor 'belonen'. Het lijkt me in ieder geval goed dat Nederland wat tegengas geeft, maar ik hoop wel dat er een akkoord komt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1798 Gepost op: 19-07-2020, 16:28:08 »
Ik vind het wel goed dat Rutte de poot stijf houdt wat betreft de hervormingsmaatregelen die de zuidelijke landen moeten nemen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat die landen nu hun hand ophouden om gratis geld te krijgen en bij een eventuele volgende crisis dit weer te doen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1799 Gepost op: 19-07-2020, 16:34:21 »
Tja, de meeste economen zeggen dat het slecht is voor Nederland als Nederland vasthoudt aan de bezuinigen. Aangezien de Nederlandse economie vooral drijft op export en vooral op export naar de rest van de EU. Daarnaast staan we in Europa nu helemaal alleen (nou ja samen met de rest van de 'vrekkige vier' - zoals we nu in Europa bekend staan). En veel mensen in Europa zijn boos op Nederland, omdat Nederland zo goed weet hoe andere landen hun zaakjes moeten regelen, terwijl het bakken met geld verdient als belastingparadijs. Nu weet ik niet of hier bijvoorbeeld ook Spaanse en Italiaanse bedrijven zitten waar Nederland geld aan verdient, terwijl de economische crisis in die landen een stuk kleiner zou zijn als die bedrijven gewoon braaf daar belasting zouden betalen, maar dat zou wel wat van die extra boosheid verklaren. Sowieso wil de Europese Commissie graag landen aanpakken die belastingontduiking stimuleren. Ze zijn bezig met nieuwe wetgeving daarover. En dan gaat het om wetgeving die unanimiteit vereist. En ik denk dat er inmiddels aardig wat regeringsleiders zijn, die nu dolgraag voor dat soort wetgeving stemmen. (Ik zou daar overigens ook voor zijn, maar dat is een andere discussie).
« Laatst bewerkt op: 19-07-2020, 17:00:57 door Loezel »