Poll

Tweede kamer 2023; je stem?

VVD
1 (2.4%)
PVV
5 (11.9%)
CDA
0 (0%)
D66
3 (7.1%)
PvdA/GroenLinks
22 (52.4%)
NSC
0 (0%)
ChristenUnie
2 (4.8%)
Forum voor Democratie
1 (2.4%)
Pvdd
1 (2.4%)
SP
2 (4.8%)
SGP
0 (0%)
DENK
0 (0%)
50 plus
0 (0%)
Ja21
0 (0%)
Volt
2 (4.8%)
Bij1
1 (2.4%)
BBB
2 (4.8%)
BvNL
0 (0%)
Ik ga niet stemmen
0 (0%)
Overig
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 42

Auteur Topic: Politiek Nederland  (gelezen 438247 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1840 Gepost op: 24-01-2021, 23:47:59 »
Maar is dat zo?

Frankrijk is vorig jaar in totale lockdown gegaan en die hebben nu ook een avondklok.


Het grootste probleem is dat bijna niemand zich meer zo streng aan de maatregelen houdt als bijna een jaar geleden. Daarbij komt dat Corona nu in elk dorp te vinden is en het weer het virus ook totaal niet indamt. Als we alle maatregelen een maand eerder hadden gedaan, denk ik dat we momenteel alsnog in een piek zouden zitten. Dat de besmettingen niet afnemen, terwijl we al een maand lang in principe niemand meer fysiek ontmoeten tenzij het niet anders kan en altijd 1,5 aftand houden met anderen, vind ik niet geheel aan de politiek te wijden. Totale lockdown is dan eigenlijk de enige optie, maar dat is tegelijkertijd hetgeen wat we het liefst vermijden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1841 Gepost op: 25-01-2021, 02:21:58 »
Het antwoord op de vraag “maar is dat zo” is door Starlight meermaals beantwoord in het Corona topic ;)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1842 Gepost op: 25-01-2021, 05:52:18 »
Ik heb het al herhaaldelijk gezegd , het is 1 ding om een dringend advies te geven of zelfs een verbod. Als je daar geen actieve controle opzet om het verbod op te volgen heeft het nul of Generlei zin.  zie de niet goedgekeurde demonstratie in Amsterdam waar meer dan 1000 mensen niet coronaproof bij elkaar kwamen of De bloemist due gewoon nog steeds verkoopt vanaf een tafeltje voor zijn winkel.
Niet essentieel reizen wat nog steeds gebeurt.

Is het dan dat het beleid faalt of is het da5 het volk weigert om te luisteren. Helaas is het beide. En dat niet alleen in Nederland.

Het beleid in Nederland lijkt er Nu op gericht om de personenstromen tot een minimum te beperken ( nog minder bezoek, negatief advies reizen, en niet shoppen en scholen dicht). Maar er ontbreken de middelen om dit op te volgen. De wet die het mogelijk maakt om het denonstratierecht te slopen of het verplicht testen na reizen uit besmet gebied mogelijk te maken is er nog steeds niet.
Verder vindt een deel van het volk de politiek te ver gaan in het ingrijpen en is de politiek aan de andere kant te bezorgd ove4 hun positie om echt In te grijpen.

Het liberale Nederland is nog steeds liberaal en moet dat ook blijven, maar nu zijn er even harde maatregelen nodig om het virus echt in te gaan dammen anders zitten we nog jaren in deze situatie en daar helpt helaas het flower power -love, peace and knuffel gedrag niet aan mee.

« Laatst bewerkt op: 25-01-2021, 05:54:43 door Tarbozan »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1843 Gepost op: 25-01-2021, 14:03:34 »
Wat ik dus niet begrijp, is: als er vooraf, (met die mobiele lichtkranten rondom een afgebakend gebied) gewaarschuwd wordt om het gebied echt niet te betreden, dan moet je niet verbaasd zijn dat je door een waterkanon omver gespoten wordt, en daarbij ook een verwonding oploopt. Wat dan weer enigszins ''luchtig'' was: die halve paashaas die daar bij de fietsenstalling in Eindhoven met dat kartonnen bord staat, en vervolgens keurig door de spuitgasten van het waterkanon met rust wordt gelaten.

Als je 10 keer gevraagd wordt om weg te gaan, dan is het echt aan jezelf te wijten als er iets gebeurt. Bij de 11e keer vragen word je echt omver geblazen. Je kan dan echt niet meer volhouden dat je er niets van wist, en volkomen toevallig in dat gebied was beland.

Er was een advocaat die aangaf: de regering KAN je niet verbieden om een bepaald gebied te betreden, we leven in een vrij land. Nou, dat laatste kan dus weldegelijk, er is immers een noodverordening van kracht. En je moet dan niet verbaasd zijn dat daar dan ook op gehandhaafd wordt.

Of rijdt die advocaat bij een op rood staand verkeerslicht gewoon door, omdat hij vindt dat dat verkeerslicht daar op dat moment niet had mogen staan?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1844 Gepost op: 25-01-2021, 14:42:44 »
Dit heeft echt niks meer met voor of tegen de maatregelen vanwege corona te maken... degenen die dit doen zijn gewoon compleet gestoord en horen levenslang te worden opgesloten...
Mijn zus werkt in Oldenzaal bij de bibliotheek, en die is naar huis gestuurd, omdat om 3 uur beide overdekte winkelcentra worden afgesloten omdat er aanwijzingen zijn dat de relschoppers richting Oldenzaal gaan komen... (dezelfde als degene die gisteren het ziekenhuis van Enschede hebben belaagd, en vernielingen hebben aangericht bij de Primark en in ieder geval ook de Jamin???) En als ik strakjes naar huis ga mag ik ook op gaan passen, aangezien ze ook al schijnen hebben aangekondigd vanavond naar Hengelo te gaan komen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1845 Gepost op: 25-01-2021, 15:42:43 »
Het is inderdaad je eigen schuld als je op protestlocatie door een waterkanon wordt geraakt, maar aan de andere kant vind ik wel dat de acties van Politie en ME wel zo zinvol mogelijk moeten zijn.
2 mensen die rustig langs een muurtje lopen neerknallen met een waterkanon is dan wel wat overdreven. Een waterkanon lijkt me toch vooral om groepen mensen uit elkaar te halen.
Al is een waterkanon alsnog vrij onschuldig in vergelijking met de plunderingen, brandstichting, vuurwerk en op hol geslagen politiepaarden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1846 Gepost op: 25-01-2021, 22:32:24 »
Gezellig weer in alle steden  ::)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1847 Gepost op: 8-03-2021, 22:58:58 »
Wat een ontzettend goed, inhoudelijk debat tussen Ploumen en Kaag op NPO 1. Ontzetten prettig en informatief. En zonder geschreeuw en met elkaar laten uitpraten.

Doet Pauw ook goed zeg.
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1848 Gepost op: 8-03-2021, 23:12:38 »
een debat tussen twee partijen die het grotendeels met elkaar eens zijn...
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1849 Gepost op: 9-03-2021, 08:01:53 »
Dat is toch veel informatiever dan bijvoorbeeld d66 tegen pvv? Daar wordt niemand wijzer van.
You'll never walk alone

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1850 Gepost op: 9-03-2021, 20:33:20 »
Wat een ontzettend goed, inhoudelijk debat tussen Ploumen en Kaag op NPO 1. Ontzetten prettig en informatief. En zonder geschreeuw en met elkaar laten uitpraten.

Doet Pauw ook goed zeg.
::jaja:: ::ok::

Volgende week is het zover. Ik zweef nog. Wat jullie?

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1851 Gepost op: 9-03-2021, 22:29:51 »


Deze vraag spookt al een ruime week door mijn hoofd, dus ik hoop dat ik antwoord krijg als ik 17 maart op haar stem.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1852 Gepost op: 9-03-2021, 23:02:52 »
Ik ga ook voor Kaag.

Ik heb de traditionele RN exit poll open gezet  ;D
« Laatst bewerkt op: 9-03-2021, 23:05:25 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1853 Gepost op: 9-03-2021, 23:24:42 »
Ik ga ook voor D66, maar niet voor Kaag want die komt toch wel in de kamer. Ik ga een vrouwelijke kandidaat lager op de lijst zoeken ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1854 Gepost op: 10-03-2021, 00:22:12 »
Wat een ontzettend goed, inhoudelijk debat tussen Ploumen en Kaag op NPO 1. Ontzetten prettig en informatief. En zonder geschreeuw en met elkaar laten uitpraten.

Doet Pauw ook goed zeg.
Ik heb die ook gekeken vanochtend om 6 uur ::rofl:: en ik vond het een leuk debat! Ploumen is echt schat hoor ::love:: En kaag vond ik weer ijzersterk! en ik denk dat ze een goeie minster president kan zijn eerlijk gezegd! Ze staat sterk in haar schoenen en spreekt duidelijk haar mening uit. Ik zelf twijfel nog tussen de volgende partijen, D66,Volt,SP,piratenpartij en Pvda Ik ben blij dat ik voor het eerst mag stemmen! ben er ook best wat mee bezig. leuk ook om alle stemwijzers in te vullen en debatten te kijken. En als ik weet op wie ik ga stemmen, ga ik ook doen als wat Lucy doet. Meer vrouwen in de kamer ::ok:: Oh en aangezien mn moeder niets heeft met poltiek en er niks van weet. mag ik haar stem machtigen dus misschien kies ik 2 partijen uit.
chipsverslaafde <3

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1855 Gepost op: 10-03-2021, 09:51:05 »
een debat tussen twee partijen die het grotendeels met elkaar eens zijn...
De meeste kiezers twijfelen tussen twee partijen die het grotendeels met elkaar eens zijn...

Dus graag meer van dat.

En méér aandacht voor de nieuwkomers en kleinere partijen. Hoe kunnen ze anders groeien? Hoeveel aandacht een partij krijgt in de media, zou niet moeten afhangen van hoeveel mensen 4 jaar geleden voor ze kozen.

Zelf vond ik de NOS op 3 verkiezingsprogramma's prettig. Geen "debat", wel antwoorden op vragen van jongeren in de zaal. https://www.youtube.com/c/nosop3/videos

Ik snap eigenlijk niet waarom dat "debat"-format nog wordt gedaan. Die politici zitten er voor de kiezer, dus volgens mij gaat het erom hoe ze reageren op vragen van kiezers. Als de media zelf stellingen voorlegt, vind ik dat ze te veel een stempel drukken en "ertussen gaan zitten". Nodig gewoon kiezers uit die vrijuit vragen mogen stellen en laat die politici maar aan hén uitleggen wat ze gaan doen.

En waarom alleen lijsttrekkers? Waarom zou een politicus op zo'n kiezersvraag niet mogen antwoorden "de nummer 4 van onze partij heeft veel verstand van dit onderwerp, die geef ik graag het woord".

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1856 Gepost op: 10-03-2021, 12:57:08 »
Ik ga ook voor D66, maar niet voor Kaag want die komt toch wel in de kamer. Ik ga een vrouwelijke kandidaat lager op de lijst zoeken ::ok::


Dat vind ik wel een goeie ::ok:: ik ga even kijken rond plaats 10-12, nu ze op 9 zetels staan in de peilingen
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1857 Gepost op: 10-03-2021, 13:27:06 »
Ik ben tot nu toe wel tevreden met de politiek richting van dit forum.  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1858 Gepost op: 10-03-2021, 17:14:16 »


Links bolwerk hier


« Laatst bewerkt op: 15-05-2021, 23:56:47 door Lodewijk van Lodenstein »

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Politiek Nederland
« Reactie #1859 Gepost op: 10-03-2021, 17:49:58 »
Linkse gekkies ook hier! :P

Nee ook blij mee! En in veel peilingen staan de nieuwe partijen volt, ja21 bij1 en code oranje op 1 of meerdere zetels, zijn er eerder zo veel partijen in de kamer geweest :o
chipsverslaafde <3