Auteur Topic: Finale Eilandraad  (gelezen 47850 keer)

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #20 Gepost op: 17-12-2010, 11:42:43 »
Hoi D*N,

Er zijn verschillende redenen waarom ik op jou heb gestemd.
-Eerst was er de pm waarin je er al gelijk van uit ging dat ik een complot zou hebben gesloten met reaver. (eigenlijk is dit ook een correctie op antwoord van ldhmolletje, want ik wist al heel vroeg van een complot)
-Bij de muziek opdracht kende je niks van de muziek en dat vond je reden genoeg om je niet in te zetten voor de opdracht. Ik ken de ook de muziek niet maar heb door goed puzzelen toch wel wat dingetjes gevonden.
-Toen er iemand van zuid over moest komen werd daar via pm in kamp noord over overlegd en jij postte op het forum wat wij van plan waren, dat vond ik niet netjes.
-Er kwam mij ter ore dat je mij weg wilde stemmen.

Gelukkig hebben al mijn stemmen op jou geen invloed gehad op het feit dat jij het spel hebt moeten verlaten  ;)

Er is geen overleg geweest om op jou te stemmen, de anderen hebben een eigen afweging gemaakt om op jou te stemmen.

Groetjes Maud  ::zwaai::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #21 Gepost op: 17-12-2010, 11:56:26 »
Hoi Reaver,

Ik heb steeds een eigen afweging gemaakt om iemand een rode stem te geven.

In jou geval (ik neem aan dat je dat graag wil weten) had mijn afweging te maken met opdracht 1 waarin ik de indruk had dat jij de antwoorden op de vragen aan ging passen aan het door jou gevonden eindantwoord (Dat vond ik niet zo slim), en met het feit dat ik van verschillende mensen vernam dat jij een complot aan het opzetten was waar ik aan de andere kant van de lijn stond, en dan is het dus eten of gegeten worden.

Groetjes Maud  ::zwaai::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #22 Gepost op: 17-12-2010, 12:11:48 »
hier wil ik dan toch nog even op reageren:

Hoi D*N,

Er zijn verschillende redenen waarom ik op jou heb gestemd.
-Eerst was er de pm waarin je er al gelijk van uit ging dat ik een complot zou hebben gesloten met reaver. (eigenlijk is dit ook een correctie op antwoord van ldhmolletje, want ik wist al heel vroeg van een complot)
ik wist dat reaver al snel mensen wou gaan benaderen, wat ook zo was. dus om er zeker van te zijn vroeg dus maar eerst even of jij al door hem benaderd was voordat ik informatie zou doorspelen.

-Bij de muziek opdracht kende je niks van de muziek en dat vond je reden genoeg om je niet in te zetten voor de opdracht. Ik ken de ook de muziek niet maar heb door goed puzzelen toch wel wat dingetjes gevonden.
misschien ook een beetje mijn eigen schuld dat ik heb gezegt dat ik het niet kon, maar toen ik thuis kwam hadden wij alle nummers behalve sjonnie en anita al.
Ik heb daarna nog wel een paar uur op stukjes tekst zitten zoeken en mijn ouders om hulp gevraagd, dus dat ik me niet heb ingezet is niet waar.

-Toen er iemand van zuid over moest komen werd daar via pm in kamp noord over overlegd en jij postte op het forum wat wij van plan waren, dat vond ik niet netjes.
ze zouden er toch wel achter komen, hun zouden onze stemmen toch niet kunnen beïvloeden.
Daarnaast kon diegene zich een beetje voorbereiden op een kampoverplaatsing.
Iedereen die van kamp is gewisseld wist het van tevoren al een beetje.

-Er kwam mij ter ore dat je mij weg wilde stemmen.

En hoe komt maudje daarbij dan?-> zonder overleg ::)
pas de laatste eilandraad voor de samensmeltingsproef heb ik op jou gestemd.
Maar er waren een paar dames, die besloten jou te beschermen ::).

Gelukkig hebben al mijn stemmen op jou geen invloed gehad op het feit dat jij het spel hebt moeten verlaten  ;)

::ok:: dat is waar maar ik heb wel elke ronde moeten bedelen om groene stemmen omdat ik toch wel elke ronde rode stemmen zou krijgen.

D*N ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #23 Gepost op: 17-12-2010, 12:30:45 »
* Commentaar van een kijker

Wat een geweldig topic is dit... het is zelfs een hele openbaring en voegt een tweede laag toe aan de afgelopen weken voor deze kijker...

Overigens ook fijn dat iedereen (tot nu toe) netjes blijft hier... hopelijk blijft dat ook zo... ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #24 Gepost op: 17-12-2010, 12:35:43 »
Fijn dat de kijkers worden vermaakt.  :P
Volgens mij is er een post van Schulz verdwenen die hier net stond. ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #25 Gepost op: 17-12-2010, 12:36:26 »
Volgens mij is er een post van Schulz verdwenen die hier net stond. ???
dat is correct
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #26 Gepost op: 17-12-2010, 12:44:00 »
Als je wilt dat ik nog inga op de vragen die je hier net opwierp, moet je misschien vragen of een andere kandidaat ze wil stellen... Dan kan ik ze beantwoorden. ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #27 Gepost op: 17-12-2010, 12:47:38 »
Als je wilt dat ik nog inga op de vragen die je hier net opwierp, moet je misschien vragen of een andere kandidaat ze wil stellen... Dan kan ik ze beantwoorden. ;)
wat mij betreft niet nodig, ik ben geheel tevreden.  ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #28 Gepost op: 17-12-2010, 12:53:43 »
Dat is mooi. :) Ik wil nog wel toevoegen dat de verdwenen conclusies die je hier net trok over mij, in zekere zin van toepassing zijn op alledrie de finalisten. ::vergroot:: Het feit dat jij het een en ander hebt gehoord over míjn tactiek, sluit niet uit dat de andere twee finalisten zich aan vergelijkbare tactieken hebben bezondigd.  :-X
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #29 Gepost op: 17-12-2010, 12:54:37 »
* Commentaar van een kijker

Wat een geweldig topic is dit... het is zelfs een hele openbaring en voegt een tweede laag toe aan de afgelopen weken voor deze kijker...

Overigens ook fijn dat iedereen (tot nu toe) netjes blijft hier... hopelijk blijft dat ook zo... ::ok::
en dit is nog maar het begin ::jaja::.
we krijgen ook nog privébiechten van iedereen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #30 Gepost op: 17-12-2010, 12:56:58 »
Van één ander wist ik dat ook, maar die heeft gedurende het spel al afgedaan (alles binnen de context van het spel) voor mij >:D . Van jou wou ik graag meer weten.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2010, 13:10:32 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #31 Gepost op: 17-12-2010, 13:43:15 »
Ik begrijp het. ;) Maar besef dat er in dit spel geen heiligen zijn, zeker niet in de finale.

Beste KD, maud en Vieffan, Momenteel twijfel ik nog betreft mijn rode stem omdat jullie naar mijn gevoel alle 3 aandeel hadden in mijn exit...

Ik heb backstage op Paradise Swifty vernomen dat jullie alle 3 (en ook nog anderen) niet echt vies waren van het smerig aspect in Trivial Survivor en dat is best geoorloofd omdat het in eerste instantie 'slechts een spelletje' is/was... indien er echter een motivatie van persoonlijke aard tegen iemand of meerder personen heeft plaatsgevonden is het de moment om kleur te bekennen. Tijd om open kaart te spelen en/of met modder naar elkaar te gooien.


Een meerdelige vraag naar de 3 finalisten toe:

Hebben jullie ooit jullie stemgedrag/gameplay laten lijden wegens een persoonlijk ongenoegen tegen iemand (van jezelf en/of van iemand anders waardoor je mee op de kar bent gesprongen), zo ja, tegen wie en wie van de mede-finalisten heeft zich volgens jullie hier wel/ook door laten leiden?   

Okee, dan ook alvast een antwoord van mij. :)

Ik heb het spel qua stemmen tactisch gespeeld. Let wel: dat betekent in feite dat mijn stemmen minder persoonlijk van aard waren dan wanneer ik níet vanuit tactische motieven had gestemd. Neem nou mijn allereerste rode stem, die naar Molcrazy ging. Het staat buiten kijf dat ik hem een sympathieke forummer vind. Maar ik had ook een gegronde reden om aan te nemen dat hij een tactische bedreiging vormde: op dat moment een grotere bedreiging dan bijvoorbeeld Maud. Vandaar mijn stem op hem.

Als iemand zogenaamd níet tactisch stemt, waar baseert hij zijn stem dan op? Dan spelen vragen als 'wie vind ik het minst aardig?' volgens mij een grotere rol.
Ik geloof namelijk niet dat er iemand is die telkens alleen maar stemde op degene die het zwakst was in de proeven.

Tegelijkertijd spelen bij stemafspraken motieven van persoonlijke aard natuurlijk ook wel een rol. Ja, ik heb stemafspraken gemaakt (complotten, zo je wilt) en ik heb daarbij samengewerkt met de personen waarvan ik dacht dat de kans het kleinst was dat ze mij zouden 'bedriegen'. Met andere woorden: de mensen die ik het meest vertrouwde en dus degenen die ik al een beetje meer kende dan de anderen. Dus in de keuze van je bondgenoten spelen er wel degelijk motivaties van persoonlijke aard mee. Maar dat betekent niet dat je daarmee de anderen als vijanden ziet ofzo.

Kortom: ik heb tactisch gestemd en heb geen mensen weggestemd omdat ik ze niet mocht. Maar persoonlijke motieven speelden uiteraard wel een rol bij de keuze van de personen met wie ik stemafspraken heb gemaakt.

---------------------------------------------------------------------------------------------
Dan nog even over jouw exit, waarin ik zelf slechts een kleine rol speelde, aangezien ik niet in jouw kamp zat:
D*N vertelde me dat jij op hem ging stemmen en dat hij wist dat jij anderen vroeg óók op hem te stemmen. Op die manier zou hij 4 of 5 rode stemmen kunnen verwachten. Hij vroeg me dus of ik hem een groene stem wilde geven en dat heb ik gedaan, want -zo verwachtte ik - hij zou het nodig hebben.
Vervolgens kreeg jij ineens bijna alle stemmen uit jouw kamp. Een paar daarvan waren duidelijk het gevolg van D*Ns oproep, maar ik vond het wel verrassend dat je blijkbaar óók vrijwel alle stemmen kreeg van de mensen van wie ik dacht dat ze jouw bondgenoten waren. Naar het schijnt (dit heb ik uit de tweede hand, als het niet klopt moeten jullie me corrigeren!!), komt dit doordat Koekoe die kampgenoten van je opriep op jou te stemmen. Dit omdat hij jouw gekonkel zat was (nogmaals: volgens wat ik heb gehoord. Koekoe, als het niet klopt moet je dat zeggen!).
Ik kan eerlijk toegeven dat ik vanuit tactisch oogpunt niet rouwig was om jouw vertrek. Ik verwachtte dat jij sterk zou zijn in complotten. ;) Iedere keer dat er een tactisch sterke kandidaat vertrok met wie ik geen contacten had, zag ik dat als een stapje dichter naar de finale.  ;)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #32 Gepost op: 17-12-2010, 13:45:23 »
Maar besef dat er in dit spel geen heiligen zijn, zeker niet in de finale.
wat zeg je me nu  ???

 ::rofl::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #33 Gepost op: 17-12-2010, 15:16:56 »
Ik neem aan dat reaver leiden bedoeld ipv lijden :P en eigenlijk hoor je een vraag te stellen aan maar 1 finalekandidaat ;)

Inmiddels verbeterd... 


« Laatst bewerkt op: 17-12-2010, 15:48:44 door reaver »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #34 Gepost op: 17-12-2010, 15:39:17 »
Mijn vraag is voor Vieffan.

Nadat je mijn eliminatie had bewerkstelligd, heb je (tegen de spelregels in) via de pm je excuses aan mij aangeboden (niet persoonlijk, maar ik was te gevaarlijk, bla bla). Die excuses vond je blijkbaar zelf nodig. Je had immers altijd beweerd dat jij en ik met nog twee mensen in een alliantie zaten en binnen die alliantie hadden we bezworen elkaar tot de samensmelting te steunen. Later hoorde ik van een andere afvaller dat je aan hem/haar ook je excuses voor het wijzigen van je stem.

Nu mijn vraag: Aan wie heb je allemaal je excuses aangeboden en zat daar ook een zekere oprechtheid bij, of was ook het aanbieden van de excuses een tactische zet, in een poging rode stemmen bij de finale eilandraad te ontlopen?
« Laatst bewerkt op: 17-12-2010, 15:41:14 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #35 Gepost op: 17-12-2010, 15:44:51 »
* Commentaar van een kijker

Aaaah, wat een goede, en smeuige vraag van Ycaris! Lastig om daar een goed antwoord op te geven, maar Vieffan heeft natuurlijk een hele goede verklaring voor dit alles, daar heeft Dwaas alle vertrouwen in ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #36 Gepost op: 17-12-2010, 15:47:57 »
Hoi Reaver,

Ik heb steeds een eigen afweging gemaakt om iemand een rode stem te geven.

In jou geval (ik neem aan dat je dat graag wil weten) had mijn afweging te maken met opdracht 1 waarin ik de indruk had dat jij de antwoorden op de vragen aan ging passen aan het door jou gevonden eindantwoord (Dat vond ik niet zo slim), en met het feit dat ik van verschillende mensen vernam dat jij een complot aan het opzetten was waar ik aan de andere kant van de lijn stond, en dan is het dus eten of gegeten worden.



Beetje vreemd dat je me daar nooit op aangesproken had. Ik had er nogthans in de groeps-pm om gevraagd... 

Over dat complot dat jij aan de andere kant zou staan in de vroege fase is voor mij nu echter opmerkelijk.  Koekoe en MC (die ik alles openlijk vertelde over mijn tactiek omdat ik geloofde in een belgian hardcore alliance en hier ook in toestemden) lieten me juist geloven dat ze jou en mloesje benaderd hadden om een alliantie bij ons te vormen...



ik wist dat reaver al snel mensen wou gaan benaderen, wat ook zo was. dus om er zeker van te zijn vroeg dus maar eerst even of jij al door hem benaderd was voordat ik informatie zou doorspelen.



DN je wist niets of ik al dan niet mensen ging benaderen alvorens Koekoe, Ycaris en Vieffan 'alle' info aan jou hebben doorgespeeld.


Koekoe stelde oa zelf ook jou naam voor.  Ik reageerde hier op en gaf ook ycaris als optie(uitleg volgt hier ook nog) en eronder ook een gedachtegang van het aantal groene stemmen die jij zou ontvangen en of maud en mloesje op mij koekoe of mc zou stemmen... die post werd doorgespeeld naar jou en ycaris maar de gedachtegang om op iemand anders uit tactisch oogpunt werd gewist...

Die pm heb ik je gestuurd en indien iemand gaat beweren dat ik deze aangepast zou hebben... Altijd welkom om hem hier bij mij thuis te lezen...

Naar het schijnt (dit heb ik uit de tweede hand, als het niet klopt moeten jullie me corrigeren!!), komt dit doordat Koekoe die kampgenoten van je opriep op jou te stemmen. Dit omdat hij jouw gekonkel zat was (nogmaals: volgens wat ik heb gehoord. Koekoe, als het niet klopt moet je dat zeggen!).

De 'echte' reden waarom koekoe tegen me gekeerd is zal hier niet verkondigd worden...  dat hij mijn gekonkel beu zou zijn, maar tegen mij wel toezegt in een alliantie en dan zelf gaat konkelen om mij eruit te werken en tot op heden nog geen motivatie in pm hier achter te geven...




Maar nu ben ik weg, ik heb het gevoel dat ik volgende week heel wat te bij te lezen heb.

tot dinsdag  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 17-12-2010, 16:07:18 door reaver »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #37 Gepost op: 17-12-2010, 15:54:51 »
Ha, dit vind ik ook wel interessant om te horen. :D Deze finale-eilandraad biedt niet alleen nieuwe inzichten voor de afgevallen kandidaten, maar ook voor mij als finalist. :) Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar wat dan de breuk tussen jou en Koekoe heeft veroorzaakt. ;)

Prettige vakantie! (?)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #38 Gepost op: 17-12-2010, 16:03:25 »
* Commentaar van een kijker

Ah.. dus in tegenstelling tot bij E.R. waarbij het forum steeds onploft bij de minste of geringste aanwijzing voor een 'landenstrijd', was er bij TS sprake van een 'binnenlandse strijd'

Spannende ontwikkelingen.... die finale wordt een spannende ::jaja::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #39 Gepost op: 17-12-2010, 16:10:12 »
Prettige vakantie! (?)

Ik ga me 4 dagen intensief inzetten voor het goede doel om met een groep mensen een aardig bedrag af te leveren aan het glazen huis in Antwerpen..