Auteur Topic: Finale Eilandraad  (gelezen 47845 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #40 Gepost op: 17-12-2010, 16:14:14 »
Cool, wat goed dat je dat doet! :o ::ok::

(en nee, dat zeg ik niet om te slijmen om een rode stem te ontlopen: ;) als iemand 4 dagen opoffert om geld in te zamelen voor een goed doel dan neem ik daar mijn pet voor af) ::respect::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #41 Gepost op: 17-12-2010, 16:17:10 »
Ik heb ineens een hele hoop informatie gekregen door de vragen die de meeste afvallers nu gesteld hebben.

Toch heb ik er nog 1, en die is voor Vieffan.

Vieffan, jij kreeg ontzettend veel groene stemmen van kamp Noord. In het begin vond ik dat heel vreemd (beetje naïef natuurlijk), omdat jij jezelf naar mijn mening, heel weinig hebt ingezet bij de opdrachten. De opdracht met de sudoku is eigenlijk de enige waar je je de hele avond mee bezig hebt gehouden.
Verder vond ik je erg inactief op het forum. Dat was voor mij de reden om jou met mijn rode stemmen op te zadelen, en waarom je tevens de laatste rode stem ook achter je naam krijgt.
Nu  nog de vraag: waarom ben je zo weinig actief geweest, en hoe heb je op deze manier de mensen van kamp Noord op jouw hand gekregen?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #42 Gepost op: 17-12-2010, 18:49:01 »

DN je wist niets of ik al dan niet mensen ging benaderen alvorens Koekoe, Ycaris en Vieffan 'alle' info aan jou hebben doorgespeeld.


Koekoe stelde oa zelf ook jou naam voor.  Ik reageerde hier op en gaf ook ycaris als optie(uitleg volgt hier ook nog) en eronder ook een gedachtegang van het aantal groene stemmen die jij zou ontvangen en of maud en mloesje op mij koekoe of mc zou stemmen... die post werd doorgespeeld naar jou en ycaris maar de gedachtegang om op iemand anders uit tactisch oogpunt werd gewist...

ik had zo mijn connecties ::vergroot::
Ik heb maud pas benaderd nadat ik informatie had gekregen dat jij mensen had benaderd.
en als je een alliantie zoekt, dan zoek je een meerderheid.
dus er moesten wel meer mensen zijn.
dan vraag ik me weer af dat Koekoe en MC hebben dus gezegt dat ze maud mee hadden.
De ronde daarna stemmen ze gezellig met zn drieën precies hetzelfde.
Zonder afspraak, wat wel heel toevallig is natuurlijk ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #43 Gepost op: 17-12-2010, 19:39:07 »
@Ycaris:

Ik heb excuses aangeboden aan jou en aan Reaver. Bij beide keren meende ik dit oprecht. Aan Reaver heb ik toen mijn excuses aangeboden omdat ik me schuldig voelde. Ik had gezegd mijn groene stem aan hem te geven terwijl ik dit niet van plan was. Ik hoorde van veel kanten dat hij gevaarlijk was en wilde daarom liever niet met hem geassocioseerd worden/in alliantie zitten. Toen heb ik mijn groene stem aan een ander gegeven. Die stemming heb ik trouwens mijn groene stem aan jou gegeven Ycaris :P.
Ook bij jou waren mijn excuses gemeend, ik heb mijn excuses toen aangeboden omdat we inderdaad hadden afgesproken elkaar te helpen. Maar ik had meer van dat soort afspraken, op dat moment moest ik kiezen tussen twee allianties die ik had en nu D*N weg was leek mij onze alliantie geen sterke meer.

Toen ik excuses aan bood aan Reaver was dit in geen enkele manier bedoelt om hem te vriend te houden zodat ik er beter voor stond in de finale. Daar was ik toen nog helemaal niet mee bezig.
Bij jou was het gemeend maar (eerlijk is eerlijk) ook een beetje om je te vriend te houden.

Daarnaast heb ik ook LdHmolletje laten weten dat ik het heel jammer vond dat hij eruit lag. Ik heb niet op hem gestemd en het was totaal niet de bedoeling dat hij eruit ging. maar omdat ik laat was met stemmen was er beetje chaos (in mijn hoofd) en heb ik een domme zet gemaakt. Dit reken ik niet mee bij de excuses, maar ik dacht dat je dat wel leuk zou vinden om te weten ;).


@Dolfie:

Waarom ik weinig actief ben geweest? Bedoel je daarmee op het forum of tijdens de opdrachten? Ik zal op beide kort reageren.
Ik was weinig actief op het forum omdat daar heel veel tijd in ging zitten. Had het erg druk met studie en een aantal keer tentamen tussendoor gehad. Daarnaast ben ik niet heel creatief, alle dingen die iedereen bedacht enzo waren super leuk. Maar ik was daar niet zo goed in. Sowieso ben ik op het forum niet heel actief qua posten. Ik ben vooral een lezer en reageer alleen als ik echt een mening heb. En nu moest ik me beetje inhouden omdat ik niet te veel alliantie lijnen wilden laten zien. Het forum zat gewoon niet in me, ik heb een aantal keer geprobeerd actiever te zijn maar dat liep altijd weer dood.
Met de opdrachten was ik meestal als een van de eerste aanwezig. Maar maar heel weinig opdrachten kon ik echt wat mee. bijv. die sudoku opdracht, daar wist ik wel raad mee. Met die muziek opdracht heb ik ook geprobeerd veel bij te dragen, maar dat ene nummer was gewoon niet te vinden. De andere nummers waren al gevonden. Vaak waren er ook andere mensen die er wel goed in waren, bijv. de taal opdracht. In ben echt niet goed in spelling en grammatica (is vast goed te zien aan deze (en andere) post), ik kan me er dan wel mee bemoeien maar jullie waren al goed bezig. Daarnaast zat ik ook weer met inleveropdrachten en tentamens. Ik moest mijn tijd verdelen.
(ik had trouwens verwacht dat ik in meer opdrachten goed zou zijn, daar heb ik mezelf eigenlijk best teleurgesteld)

En de mensen in Noord had ik lang niet allemaal op mijn hand. Ik had een paar goede contacten, toen het erop leek dat ik (weer) veel stemmen zou krijgen dan vroeg ik of ik hun stem kon krijgen. Soms konden ze dan hun vrienden in noord ook hun stem aan mij laten geven. Bijv. met Schulz had ik de afspraak dat ik mijn groene stem aan hem gaf en hij zijn groene stem aan mij. Met KD heb ik ook veel contact gehad en die kon 'in tijden van nood' ook wel wat los krijgen bij anderen. Ik had denk ik totaal geen mensen 'op de hand', maar met een groepje konden we veel mensen mobiliseren. Ik ben ook verbaasd geweest over de hoeveelheid groene stemmen die ik kreeg.


Hopelijk beantwoord dit beide vragen.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #44 Gepost op: 17-12-2010, 20:05:05 »
Bedankt voor je antwoord(en) Vieffan.
Het bevestigt in alle opzichten dat ik de juiste keuze heb gemaakt om mijn rode punten bij jou te droppen.

Excuses maken in dit spel kan lief en aardig overkomen, maar sorteert geen effect. Allianties, afspraken maken: dit kan en mag, dus zijn excuses totaal overbodig.
Afspraken maken en die niet nakomen is naar mijn mening niet eerlijk.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #45 Gepost op: 17-12-2010, 20:14:21 »
ik zal hier verder niet op in gaan. omdat het volgens de regels niet helemaal hoort en omdat iedereen andere meningen heeft over wat er in dit spel geoorloofd is. Wij denken daar denk ik anders over, dus let's agree to disagree ;)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #46 Gepost op: 17-12-2010, 20:15:53 »
Bedankt voor je antwoord(en) Vieffan.
Het bevestigt in alle opzichten dat ik de juiste keuze heb gemaakt om mijn rode punten bij jou te droppen.

Excuses maken in dit spel kan lief en aardig overkomen, maar sorteert geen effect. Allianties, afspraken maken: dit kan en mag, dus zijn excuses totaal overbodig.
Afspraken maken en die niet nakomen is naar mijn mening niet eerlijk.

ik denk eigenlijk dat iedereen die er nu nog in zit wel iemand heeft bedrogen :-//
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #47 Gepost op: 17-12-2010, 20:42:43 »
Ik heb eerder al gezegd dat ik in dit spel één keer tegen iemand heb gelogen en meer niet. Dat vond ik toen best vervelend, maar aan de andere kant valt het me mee dat ik niet méér heb hoeven te liegen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #48 Gepost op: 17-12-2010, 20:49:15 »
Ik heb ook maar heel weinig gelogen, helaas wel een aantal keer beloften moeten breken.

Ik denk dat iedereen zo weinig mogelijk probeert te liegen, een betere keuze is dan je mond houden :P.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #49 Gepost op: 17-12-2010, 20:55:47 »
Mijn vraag is voor Maud. Jij zegt dat je enkel stemafspraken hebt gemaakt om niet op elkaar te stemmen en nooit om samen op iemand anders te stemmen (een complot dus). Maar hoe zie jij het befaamde 'M' complot van Molcrazy dan? Er werd toen wel degelijk afgesproken om iemand (D*N, of KD) weg te stemmen. Hoe zie jij dat dan?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #50 Gepost op: 17-12-2010, 21:00:21 »
Komt op mij beetje over als "het is niet erg dat ik vreemd ga want mijn partner weet het niet en ik lieg er niet over want mijn partner vraagt het niet.  
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #51 Gepost op: 17-12-2010, 21:15:14 »
Hoi Mloesje,

Dat m-pact is nooit van de grond gekomen omdat niet iedereen er aan deel wilde nemen.
Als mij gevraagd werd op wie ik ging stemmen heb ik dat aangegeven, wat anderen daarmee hebben gedaan is aan hun geweest.
Pas vanaf de samensmelting heb ik overlegd over op wie te gaan stemmen, maar dat werd per keer bekeken en lag niet vast in een vooraf afgesproken complot.

Groetjes Maud ::zwaai::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #52 Gepost op: 17-12-2010, 21:32:15 »
* Commentaar van een kijker

Zonder list en bedrog is er bij TS geen bal aan voor de kijker... ::bravo:: topinformatie dus allemaal... enne... ik heb nog geen enkele kandidaat gehoord die werkelijk helemaal niemand bedrogen heeft ::rofl::

De top van de TS-spelers spreken, geen verliezers meer en alledrie verdiende semi/kwart of weet ik wat finalisten... (in Dwaas' ogen) ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #53 Gepost op: 17-12-2010, 22:06:19 »
Afspraken maken en die niet nakomen is naar mijn mening niet eerlijk.

Wij denken daar denk ik anders over, dus let's agree to disagree ;)
Wat ik niet snap hoe je het daar niet mee eens kan zijn, Vieffan. Het is natuurlijk geoorloofd, maar afspraken niet nakomen is toch gewoon niet eerlijk. Misschien slim, en jij hebt er geen moeite mee om verder te komen in het spel, maar ik ben wel benieuwd hoe je niet 'niet eerlijk' kan vinden.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #54 Gepost op: 17-12-2010, 22:12:08 »
Jammer Shculz, maar jij hebt je vraag al gesteld. Volgens mij is het niet de bedoeling om hier hele discussies te houden. Vieffan heeft antwoord gegeven en iedereen kan daarmee doen wat hij of zij wil.

Even aan Vieffan: je hebt me iets milder gestemd, en ik ben zelfs al op weg naar vergeving, maar de rode stem is onvermijdelijk. Sorry, het spijt me echt heel erg, het is niet persoonlijk, maar je bent gewoon te gevaarlijk  ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #55 Gepost op: 17-12-2010, 22:13:45 »
Jammer Shculz, maar jij hebt je vraag al gesteld. Volgens mij is het niet de bedoeling om hier hele discussies te houden. Vieffan heeft antwoord gegeven en iedereen kan daarmee doen wat hij of zij wil.
ten eerste stel ik geen vraag en ten tweede maak jij dat uit?

Even aan Vieffan: je hebt me iets milder gestemd, en ik ben zelfs al op weg naar vergeving, maar de rode stem is onvermijdelijk. Sorry, het spijt me echt heel erg, het is niet persoonlijk, maar je bent gewoon te gevaarlijk  ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::
dus feed-back op een antwoord geven mag wel? Beschouw mijn opmerking dan maar als feed-back.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2010, 22:16:23 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #56 Gepost op: 17-12-2010, 22:14:55 »
Ik stel voor dat we verder discussieren in de pub of in ons hemels paradijs ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #57 Gepost op: 17-12-2010, 22:17:11 »
Wat ik niet snap hoe je het daar niet mee eens kan zijn, Vieffan. Het is natuurlijk geoorloofd, maar afspraken niet nakomen is toch gewoon niet eerlijk. Misschien slim, en jij hebt er geen moeite mee om verder te komen in het spel, maar ik ben wel benieuwd hoe je niet 'niet eerlijk' kan vinden.
Ik weet niet zo goed wat jij dan bedoelt met eerlijk. Ik las het namelijk als geoorloofd. Het is niet aardig, het is gemeen.
*zoekt in van dale*
van dale zegt: eer·lijk bn, bw 1 betrouwbaar: ~ als goud 2 openhartig: zeg eens ~
nee dan is het niet eerlijk. Ok dan ben ik het eens het is natuurlijk niet eerlijk. Maar wel geoorloofd in dit spel en daar heb ik dan ook gebruik van gemaakt.
Sorry, het spijt me echt heel erg, het is niet persoonlijk, maar je bent gewoon te gevaarlijk
touché ::rofl::

En vanaf nu reageer ik alleen nog op vragen en vragen alleen ::jaja::
Stel ze wel voor zaterdag avond, ik ga vroeg naar bed want moet er ook weer vroeg uit zondag.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #58 Gepost op: 17-12-2010, 22:19:58 »
Ik weet niet zo goed wat jij dan bedoelt met eerlijk. Ik las het namelijk als geoorloofd. Het is niet aardig, het is gemeen.
*zoekt in van dale*
van dale zegt: eer·lijk bn, bw 1 betrouwbaar: ~ als goud 2 openhartig: zeg eens ~
nee dan is het niet eerlijk. Ok dan ben ik het eens het is natuurlijk niet eerlijk. Maar wel geoorloofd in dit spel en
fijn dat je antwoord geeft, want dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen. Ik vind ook dat het geoorloofd is/was.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #59 Gepost op: 17-12-2010, 22:23:14 »
ten eerste stel ik geen vraag
Ehm, nee inderdaad, je hebt gelijk. Sorry ::sorry::

en ten tweede maak jij dat uit?
Ehm, nee eigenlijk niet nee. Sorry ::sorry::

touché ::rofl::
::trots::

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?