Auteur Topic: Finale Eilandraad  (gelezen 47707 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Finale Eilandraad
« Gepost op: 12-12-2010, 16:34:20 »
Woensdag wordt de laatste proef voor de finale gespeeld. Vrijdag weten we dus wie de finalisten zijn. Vanaf zaterdag worden er dan 3 opdrachten geplaatst voor de finalisten. Tegelijkertijd mogen alle oud-deelnemers een rode stem uitbrengen op 1 van de finalisten. Maar voordat de stemmen worden uitgebracht, hebben de oud-deelnemers ieder 1 kans om aan 1 van de finalisten een vraag te stellen. Daar is dit topic voor bedoeld.

Er gaat dus nog even een slotje op dit topic, het is nu puur ter informatie, zodat iedereen kan nadenken over welke vraag hij of zij wil stellen, en aan wie. Vanaf vrijdag gaat dit topic open, en kan ieder dus 1 vraag stellen, aan 1 van de finalisten!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #1 Gepost op: 16-12-2010, 12:38:06 »
Dit topic gaat vanavond direct na de Eilandraad open!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #2 Gepost op: 16-12-2010, 21:28:59 »
Tja, hmmm, ik wacht nog op 1 rode stem voor de Eilandraad, maar ja, eigenlijk zijn de finalisten wel bekend he. Dus ik gooi dit topic maar open: oud-deelnemers, jullie kunnen ieder 1 vraag stellen. Schrijf er wel bij voor wie die vraag bedoeld is, KD., maud of Vieffan ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #3 Gepost op: 16-12-2010, 21:35:29 »
* Commentaar van een kijker

Aaaaah mooi, eindelijk open.... waar blijven die vragen? Trouwens nog steeds mooi, mijn twee favorieten van het eerste uur zitten er nog beiden in... ik wist wel dat ik een oog voor winnaars had ::jaja:: ::trots::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #4 Gepost op: 16-12-2010, 21:44:37 »
Tja, hmmm, ik wacht nog op 1 rode stem voor de Eilandraad, maar ja, eigenlijk zijn de finalisten wel bekend he. Dus ik gooi dit topic maar open: oud-deelnemers, jullie kunnen ieder 1 vraag stellen. Schrijf er wel bij voor wie die vraag bedoeld is, KD., maud of Vieffan ;)
Laat die 3e rode stem voor mij maar zitten  :P ;)
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #5 Gepost op: 16-12-2010, 21:47:06 »
Mijn vraag is voor MAUD!

Allereerst, van harte gefeliciteerd met het behalen van deze finaleplaats! Maar wat ik eigenlijk van jou wil weten, is hoe jij tegen alle 'complotten' tussen Noord en Zuid hebt aangekeken; waarbij ik daar vooral aan denk is of je al snel doorhad dat er tussen meerdere personen van beide eilanden afspraken waren en wat je daarvan vond. Tot slot daarmee samenhangend: heb je jezelf ook nog gezondigd (misschien wel daardoor) aan complotten?

Heel veel succes in de finale! (natuurlijk ook Vieffan en KD...)

Groetjes, Erik
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #6 Gepost op: 16-12-2010, 22:44:46 »
Mijn vraag is voor MAUD!

Allereerst, van harte gefeliciteerd met het behalen van deze finaleplaats! Maar wat ik eigenlijk van jou wil weten, is hoe jij tegen alle 'complotten' tussen Noord en Zuid hebt aangekeken; waarbij ik daar vooral aan denk is of je al snel doorhad dat er tussen meerdere personen van beide eilanden afspraken waren en wat je daarvan vond. Tot slot daarmee samenhangend: heb je jezelf ook nog gezondigd (misschien wel daardoor) aan complotten?

Heel veel succes in de finale! (natuurlijk ook Vieffan en KD...)

Groetjes, Erik
goeie vraag ;D.
Nou maud doe je ding :P.
Ik wil het ook wel graag weten voordat ik mijn vraag ga stellen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #7 Gepost op: 16-12-2010, 22:49:28 »
Mijn vraag is voor MAUD!

Allereerst, van harte gefeliciteerd met het behalen van deze finaleplaats! Maar wat ik eigenlijk van jou wil weten, is hoe jij tegen alle 'complotten' tussen Noord en Zuid hebt aangekeken; waarbij ik daar vooral aan denk is of je al snel doorhad dat er tussen meerdere personen van beide eilanden afspraken waren en wat je daarvan vond. Tot slot daarmee samenhangend: heb je jezelf ook nog gezondigd (misschien wel daardoor) aan complotten?

Heel veel succes in de finale! (natuurlijk ook Vieffan en KD...)

Groetjes, Erik

is dit 1 vraag ???
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #8 Gepost op: 16-12-2010, 22:57:12 »
is dit 1 vraag ???
lijkt mij wel ::jaja::.
Dus er komen nog ehm.... 14 vragen hierna :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #9 Gepost op: 16-12-2010, 22:58:11 »
is dit 1 vraag ???
vraag van een knappe kijker
is dit jouw vraag en voor wie is die ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #10 Gepost op: 16-12-2010, 22:59:19 »
vraag van een slappe kijker
is dit jouw vraag en voor wie is die ?
ik denk niet dat het een vraag was en die is vast voor ldhm :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #11 Gepost op: 16-12-2010, 23:00:50 »
aan KD:

je hebt ook ER 2010 beetje gevolgd, volgens mij.

Stel dat Saar en Regina vooraf, in Amsterdam nog, samen hadden afgesproken dat ze met z'n tweeën naar de finale wilden en daar iedereen voor zouden gebruiken, en ongeacht wat er zou gebeuren op de eilanden zij voor en met elkaar gingen. Vind je dat dat kan / dat dat 'geoorloofd' is / onderdeel van het spel is of vind je het onsportief en tegen de ongeschreven regels?
En waarom vind je het ene of het andere?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #12 Gepost op: 16-12-2010, 23:21:41 »
Dankjewel voor je Felicitaties en je vraag (nou eigenlijk 3, maar ik zal ze alle drie beantwoorden :P) LdHmolletje  ::ok::

Hoe ik tegen de complotten heb aangekeken: Toen bleek dat ze er waren had ik niet gedacht dat ik zo ver in het spel zou komen. Ook heb ik er van gebaald, omdat zoveel vrienden er aan ten prooi vielen, maar ze horen bij het spel.

Hoe snel had ik de complotten door: Het vertrek van Molcrazy vertelde mij een heleboel.
Het feit dat m.n. Vieffan door de groene stemmen van noord in de race werd gehouden, maakte ook wel duidelijk dat er meer speelde tussen noord en zuid.

Heb ik daardoor zelf gezondigd aan complotten: Als je, ik geef jou groen geef jij mij groen en ik geef jou geen rood geef jij mij geen rood, complotten vind, dan ja.

Dankjewel ik ga mijn best doen ::bravo::
Groetjes Maud  ::zwaai::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #13 Gepost op: 16-12-2010, 23:32:39 »
okee, dan nu mijn vraag:

mijn vraag is voor maudje!
Ik wil wel graag een motivatie voor de rode stemmen van jou die ik elke stemronde heb gekregen.
Om dat aan te laten sluiten bij de vorige vraag: Hoe kan het dan dat je precies hetzelfde hebt gestemd als andere kandidaten?
dan moet er toch wel nader overleg geweest zijn ::vergroot::.

(situatie 2de eilandraad: ik kreeg 3 rode stemmen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #14 Gepost op: 16-12-2010, 23:56:30 »
Vraag aan KD:

Denk je dat het spel anders gelopen was als jij niet na 2 rondes naar Kamp Noord verhuist was?

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #15 Gepost op: 17-12-2010, 02:19:24 »
Beste KD, maud en Vieffan, Momenteel twijfel ik nog betreft mijn rode stem omdat jullie naar mijn gevoel alle 3 aandeel hadden in mijn exit...

Ik heb backstage op Paradise Swifty vernomen dat jullie alle 3 (en ook nog anderen) niet echt vies waren van het smerig aspect in Trivial Survivor en dat is best geoorloofd omdat het in eerste instantie 'slechts een spelletje' is/was... indien er echter een motivatie van persoonlijke aard tegen iemand of meerder personen heeft plaatsgevonden is het de moment om kleur te bekennen. Tijd om open kaart te spelen en/of met modder naar elkaar te gooien.


Een meerdelige vraag naar de 3 finalisten toe:

Hebben jullie ooit jullie stemgedrag/gameplay laten leiden wegens een persoonlijk ongenoegen tegen iemand (van jezelf en/of van iemand anders waardoor je mee op de kar bent gesprongen), zo ja, tegen wie en wie van de mede-finalisten heeft zich volgens jullie hier wel/ook door laten leiden?   
 
« Laatst bewerkt op: 17-12-2010, 15:15:42 door reaver »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #16 Gepost op: 17-12-2010, 08:02:47 »
Ik neem aan dat reaver leiden bedoeld ipv lijden :P en eigenlijk hoor je een vraag te stellen aan maar 1 finalekandidaat ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #17 Gepost op: 17-12-2010, 10:22:47 »
aan KD:

je hebt ook ER 2010 beetje gevolgd, volgens mij.

Stel dat Saar en Regina vooraf, in Amsterdam nog, samen hadden afgesproken dat ze met z'n tweeën naar de finale wilden en daar iedereen voor zouden gebruiken, en ongeacht wat er zou gebeuren op de eilanden zij voor en met elkaar gingen. Vind je dat dat kan / dat dat 'geoorloofd' is / onderdeel van het spel is of vind je het onsportief en tegen de ongeschreven regels?
En waarom vind je het ene of het andere?

Wat een interessante hypothetische vraag. Maar als je iets over míjn strategie wilt weten, zul je toch concretere vragen moeten stellen.  :P ;)

Als kijker zou ik het wel jammer gevonden als er bij ER zo'n afspraak vooraf was. Ik wil graag zien hoe complotten, vriendschappen etc. zich in ER ontwikkelen en het is jammer als dat áchter de camera gebeurt in plaats van ervoor. Bovendien is er in de situatie die jij beschrijft een risico dat het voorspelbaar wordt en dat is niet leuk voor ons als kijkers. In feite is dat precies wat er is gebeurd in de Strijd der Titanen (ik weet niet of jij die ook hebt gezien?). Daar hadden kandidaten die eerder samen aan dezelfde expeditie hadden meegedaan van tevoren precies zo'n plan uitgestippeld als jij beschrijft.

Als kijker vind ik dat dus jammer. Maar tegelijkertijd vind ik het tactisch gezien eigenlijk wel verstandig. Dat is de reden waarom ER met kandidaten die elkaar al kennen heel anders is dan ER met kandidaten die elkaar pas op het eiland leren kennen.
Ongeschreven regels vind ik iets lastigs, want regels die niet vastliggen kunnen door iedereen wel héél vrij worden geïnterpreteerd. De één vindt stemafspraken op zich al fout, de ander vindt stemafspraken tussen mensen in verschillende kampen fout, weer een ander vindt dat stemafspraken niet te vroeg mogen beginnen. Om nog maar niet te beginnen over de vraag wat je wél en niet onder stemafspraken kunt verstaan... (bijvoorbeeld: Saar zegt tegen Regina op wie ze stemt. Regina stemt vervolgens op diezelfde persoon. Is dat een stemafspraak?) Maar goed, nu dwaal ik af: als iemand dáár meer over wil weten (of over hoe ik dit in de context van dít spel zie), dan moet hij of zij dat maar vragen.  ;)

Dus samenvattend is mijn antwoord op jouw vraag: als kijker zou ik die situatie jammer vinden, maar vanuit tactisch oogpunt is het wel begrijpelijk en zelfs verstandig. Dus ik zou het niet onsportief of tegen de ongeschreven regels willen noemen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #18 Gepost op: 17-12-2010, 10:43:28 »
Ik neem aan dat reaver leiden bedoeld ipv lijden :P en eigenlijk hoor je een vraag te stellen aan maar 1 finalekandidaat ;)

Reaver, ik wil wel antwoord geven op je vraag: dan zal ik je in mijn uitleg ook vertellen wat ik in deze context weet over jouw exit, want ik denk dat je daarnaar stiekem het meest benieuwd bent.  ;)
Maar geef zelf eerst maar aan of je wilt dat ik je vraag beantwoord, of dat je nieuwsgieriger bent naar het antwoord van Maud of Vieffan.  :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Finale Eilandraad
« Reactie #19 Gepost op: 17-12-2010, 11:13:44 »
Vraag aan KD:

Denk je dat het spel anders gelopen was als jij niet na 2 rondes naar Kamp Noord verhuist was?

Ja en nee. :)

....

Okee, ik zal een uitgebreider antwoord geven.  :P Het is vrij lastig om te bepalen hoe het spel anders was verlopen:
Ik ben in dit spel vrij actief geweest bij proeven. Misschien dat Zuid bepaalde proeven wel had gewonnen die jullie nu niet hebben gewonnen, als ik bij jullie was gebleven. En in dat geval had Noord mensen moeten wegstemmen in plaats van Zuid. Voor de samensmelting heb ik immers maar twee van de negen eilandraden meegemaakt.
Maar dat durf ik absoluut niet met zekerheid zeggen, omdat alle proeven (op de laatste voor de samensmelting na) in kamp Noord echt teamwork waren. In de twee afleveringen die ik in Kamp Zuid heb doorgebracht, was het spel veel individualistischer.
Ik kan wel zeggen dat ik de laatste proef voor de samensmelting hoe dan ook had gewonnen: dus als ik dan in Zuid had gezeten, had Noord na het vertrek van M@ri@nne en D*n nóg iemand moeten wegstemmen. ;)

Aan de andere kant denk ik dat het spel in grote lijnen verder hetzelfde was verlopen. Misschien dat de volgorde van eliminatie íets anders was geweest, maar ik denk dat ongeveer dezelfde mensen de samensmelting hadden gehaald.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.