Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 575880 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2220 Gepost op: 4-08-2018, 13:17:28 »
Maandagochtend dus…. En eindelijk mogen we instappen in de trein richting Londen. Het zijn gereserveerde zitplaatsen dus even zoeken, bagage netjes opbergen en gaan zitten. Een moeder met zoontje komen aan hetzelfde tafeltje zitten, waarbij meteen enkele denkpuzzels naarboven worden gehaald (zo van die dingen met blokken die je in elkaar moet puzzelen enzo. We raken aan de praat en al snel blijkt dat het jongetje net het Brits kampioenschap schaken onder 9 heeft gespeeld. Moeder besluit dat het wel een goed idee is om samen enkele van zijn partijen door te spelen en een klein schaakbordje komt op tafel.

Uiteindelijk spelen we drie van zijn partijen door en het is mij wel duidelijk dat deze jongen wel enig talent heeft, maar uiteraard ook nog wel enkele fouten maakt. Vooral het aanvallen doet hij nog veel te snel, wat op zich logisch is op deze leeftijd. Ik geef hem nog enkele adviezen mee en dan zijn we eigenlijk al bijna in Londen.

In Londen is het eerste wat ik doe natuurlijk mijn hotel opzoeken…. Dat blijkt helaas een stuk armzaliger te zijn dan wat ze op hun website lieten geloven (help me herinneren dat ik hierover nog een negatieve review moet schrijven!). Een gedeelde WC en gedeelde douche is op zich niet zo’n probleem als het er enigszins normaal uitziet. In dit geval was de doucheruimte erg klein en was er nauwelijks ruimte om je kleren op te hangen zonder dat ze nat zouden worden. De WC was ook niet al te groot en je had het gevoel dat je er elk moment zou kunnen doorzakken (is gelukkig niet gebeurd).

Ook de kamer zelf ziet er erg slecht uit. Dat het klein is (er past net een bed en een kast in) is nog niet direct een probleem. Dat het behang al min of meer van de muren afbladdert is gewoon een kwestie van heel slecht onderhoud. Met de temperaturen deze week is het ook wel erg jammer dat er geen airco is.

Na mijn koffer in de kamer gedumpt te hebben wandel ik naar de underground, die gelukkig op slechts 1 minuut lopen zit. Daar schaf ik een Oyster Card aan waarmee ik van alle vervoermiddelen in Londen gebruik kan maken voor de prijs van slechts 6,80 pond per dag. Ik besluit dan maar meteen om wat van Londen te gaan zien en koos ervoor om naar de London Eye te gaan. Dat was best wel een slecht idee aangezien het al rond half drie in de middag was. De wachtrij was meer dan een uur lang (en dat midden in de zon), dus de London Eye heb ik maar overgeslagen.

Ik besloot een wandeling langs de Thames te gaan maken en kwam al vrij snel een  straatartiest tegen die zijn hele lichaam in een tennisracket wist te wurmen en al eenwielerend dat tennisracket over zijn hoofd wist te krijgen. Vrij onmogelijk als je het mij vraagt, maar het lukte hem toch. Dus was er veel applaus en werd zijn hoed goed gevuld met munten en biljetten.

Na een tijdje langs de Thames gewandeld te hebben ben ik maar landinwaarts getrokken op zoek naar iets eetbaars en/of een bus naar mijn hotel. Dat was nog moeilijk zat. Kennelijk liep ik door een wijk waar op maandag bijna alle eetgelegenheden gesloten zijn. Het was ook een erg lelijk deel van de stad trouwens. Uiteindelijk toch iets gevonden, en na het eten maar naar het hotel gegaan om vrij vroeg in slaap te vallen.

Dinsdagochtend viel het ontbijt nog erger tegen dan in Hull. Het enige brood wat hier aanwezig was, was geroosterd. Verder de gebruikelijke Engelse meuk en slechts water/thee/koffie/melk als drank. Erg karig dus. Verder nogal een domper dat er in beide hotels geen fruit te verkrijgen was bij het ontbijt. Zou dat iets typisch Engels zijn? Nou ja..... rare jongens in elk geval die Britten.

Na de deceptie van de vorige dag had ik besloten het deze dag iets anders aan te pakken. Tijd om naar Greenwich te gaan. Eerst met de underground naar de Thames en van daar met de bootbus (die overigens niet meetelt voor de dagelijkse limiet op de Oyster Card) naar Greenwich. Een kleine wandeling door het park aldaar bracht me naar “the Royal Observatory”. Best een leuk museum en uiteraard ook een mooie gelegenheid om een foto te maken op de ) meridiaan.

Na het bezoek aan dit museum nog even wat gegeten en door het park gewandeld, en dan op naar het volgende park. Volgens verschillende websites zou er in Holland Park buiten geschaakt worden, dus nam ik de underground die kant op. Ik stapte uit in een soort van villawijk waarin Holland Park is gelegen. Het park zelf was erg mooi, maar geschaakt werd er niet. Ook was het niet erg groot, dus ben ik maar naar het nabijgelegen Hyde park gegaan.

Later vandaag denk ik een volgend deel....
Wit is ook een kleur!

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2221 Gepost op: 4-08-2018, 14:25:28 »
Zweden plus 2 dagen Denemarken
De afgelopen twee weken heb ik een groepsreis gemaakt door Zweden, inclusief twee dagen Denemarken. Hierbij een kort verslagje
Dag 1:
We vertrokken vroeg vanuit Enschede richting Duitsland en Denemarken, waar we op een camping zaten. Het was vooral een lange dag in de bus
Dag 2:
Eindelijk gingen we naar Zweden toe, na een korte stop bij een kasteel in Heslingbor en de ferry waren we eindelijk in Zweden. Direct het land ingereden richting Gotenborg voor een paar uurtjes sightseeing. Bijna direct werd duidelijk hoe mooi Zweden is. Na Goteborg nog verder gereden om voor het eerst, midden in het bos, te wildkamperen.
Dag 3:
Na midden in de natuur wakker te worden en ontbeten te hebben, zijn we doorgereist richting het noorden. Uiteindelijk op de camping aangekomen en na het opzetten van de tent een mooie wandeling gemaakt door de omgeving om af te sluiten met een verfrissende duik in het meer.
Dag 4:
Dag 4 stond ik het teken van mountainbiken. Een mooie tocht gemaakt door de omgeving (circa 25km) om uiteindelijk na de tocht weer een duik te mogen maken
Dag 5:
Vandaag een mooie kanotocht over het meer gemaakt met het doel een mooie onbewoond eiland te vinden om met de groep de nacht door te brengen. Op het eiland aangekomen, kreeg je Expeditie Robinson gevoel. Naast wat relaxen, zwemmen en eten kregen we ook nog bezoek van een das en hebben we vanaf het water genoten van de zonsondergan.
Dag 6:
Na de kanotocht terug naar de camping en een lunch was het tijd om richting de volgende camping te gaan. Onderweg werden de eerste klein bosbranden, die Zweden in hun greep houden, zichtbaar (2 dagen later, op 5 km van ons, heeft zelfs een bosbrand gewoed). Na aankomst de tenten opgezet en genoten van de avond.
Dag 7:
Op dag 7 een bezoek gebracht aan het Fulufjallet Nat. Park. Daar genoten van de natuur, een wandeltocht van circa 7.5 km gemaakt en de hoogste waterval van Zweden bezocht. 'S avonds ook nog een beversafari gemaakt vanaf het water. Helaas geen bevers gespot, maar wel de bloedmaan!
Dag 8:
Een relaxdag waarbij we met de groep o.a. cups, beachvolleybal en voetbal gespeeld hebben. Daarnaast enkele kleine buien gehad waardoor we niet veel konden doen. 's avonds een elandensafari gemaakt en net zoals de bevers heb ik helaas geen elanden mogen zien.
Dag 9
Wederom een reisdag, waarbij we tevens een bezoek brachten aan de bekendste kopermijn van Zweden, waar het koper vandaag komt waarmee de karakteristieke rode verf gemaakt wordt waarmee de meeste huizen in Zweden beschildert zijn. Later op de dag kwamen we aan op de volgende camping waarbij ik een van de mooiste zonsondergangen in mijn leven heb kunnen aanschouwen.
Dag 10:
Vandaag een bezoek gebrachten aan het Triveden Nat. Park. Een groot en mooi park waar de oernatuur nog te vinden is. Daar hebben we een prachtig wandeltocht (circa 10 km) gemaakt dwars door de natuur. De wandeltocht was één van mijn persoonlijke hoogtepunten van de reis.
Dag 11:
Wederom een reisdag waarbij we uiteindelijk voor de laatste keer gingen wildkamperen. Na een lange zoektocht een mooie plek gevonden aan het meer waarbij we na het avondeten met zijn allen aan het water, met een biertje in de hand, de zonsondergang hebben aanschouwt.
Dag 12:
Vandaag verlieten we definitief Zweden om naar Kopenhagen te gaan. Ondanks het slechte weer in de ochtend (tijdens het rijden gelukkig), hadden we fantastisch weer tijdens ons bezoek aan de Deense Hoofdstad. Naast een bezoek aan de bekende bezienswaardigheden en de Lego-winkel de dag afgesloten met een lekkere maaltijd.
Dag 13"
Na de challenge "Pak je tent in zonder geprikt te worden door één van de 50-60 wespen' en een ontbijt zijn we op weg gegaan naar de Mont Klint krijtrotsen. Persoonlijk vond ik het heel mooi om te zien en ook best indrukwekkend. Na het bezoek doorgereden naar Duitsland voor de laatste camping, waarbij we 's avond typisch Duits gegeten hebben en de reis als groep hebben afgesloten met een drankje (of drank als je een halve liter bier had ;) )
Dag 14:
De terugreis vanuit Duitsland naar Enschede, die vanwege de hitte en de files lang en vermoeiend was.

Op Facebook heb ik een aantal foto's gepost van mijn reis.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2222 Gepost op: 4-08-2018, 15:25:41 »
Klinkt als een leuke vakantie Tim. Toffe dingen gedaan en gezien zo te lezen :D

Ik kijk uit naar het laatste deel de witte. Er gebeurt eigenlijk vrij weinig maar je schrijft het zo heerlijk op. Een van de dingen waar ik op let als ik een hotel uitzoek is hoe het ontbijt gewaardeerd wordt, dus ik snap je met dat karige ontbijt :(

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2223 Gepost op: 4-08-2018, 15:39:52 »
Gewoon lekker buiten de deur ontbijten  ::jaja::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2224 Gepost op: 4-08-2018, 17:28:23 »
nog een stukje...

In Hyde park even rondgewandeld tot ik plots oog in oog stond met een …… eekhoorn. Dit beestje bleef gewoon doen waar hij mij bezig was (rondhuppelen en nootjes eten) en stoorde zich nauwelijks aan mijn aanwezigheid. Ook al stond ik slechts op 20cm afstand. Daarna verder gewandeld richting de princes Diana memorial fountain. Niet echt een fontein zoals wij die hier kennen. Meer een miniriviertje waar je in rond kon lopen of op de rand kon zitten met je voeten in het water. Lekker verkoelend in elk geval.

Daarna sushi gaan eten in een restaurant wat ik onderweg naar het park was tegengekomen. De sushi stond er op de lopende band en je kon pakken wat je wilde hebben. Aan de hand van de schaaltjes die je had gepakt werd de rekening opgemaakt. Ook kon je als je dat wilde, enkele warme gerechten bestellen. Goed gegeten deze avond maar het was wel wat duurder dan de all-you-can eat restaurantjes in Hull.

Na het eten besloten om maar de bus terug te nemen naar het hotel. Duurt wel wat langer dan de underground natuurlijk, maar ik had de hoop wat ideeën op te doen voor de volgende dag, gewoon door dingen te zien. Wat wel opvalt in de bus is dat de locals vooral onder in de bus plaatsnemen en de toeristen zich naar de bovenverdieping begeven.

Helaas niet al te veel inspiratie opgedaan, maar eenmaal terug in het hotel bedacht ik me dat nog niet zo lang geleden de Olympische spelen hadden plaatsgevonden in Londen. Dat was dus mijn doel voor woensdag.

Om daar te komen moest ik 1 halte reizen met de underground en vervolgens verder met de overground (dat is zeg maar hetzelfde als de metro maar dan bovengronds). Om er te komen moet je door een groot winkelcentrum. Het eerste wat ik daar zag was een groot schaakbord (ja dat soort dingen vallen natuurlijk op als je zelf schaakt). Er was een partij aan de gang tussen twee families, dus ik besloot even te gaan zitten en te kijken. Het niveau was niet al te hoog en dat lieten omstanders af en toe blijken ook. Toen ze klaar waren liepen ze weg en besloot ik maar de stukken in de beginstelling te zetten, misschien was er wel iemand die wilde spelen.

Een meisje van een jaar of 11 besloot hierbij te helpen en vroeg of ik tegen haar wilde spelen. Al snel bleek dat ze niet heel goed was, maar wel wat beter dan de twee families die voor ons speelden. Twee of drie keer overzag ze dat ik gratis een stuk kon slaan, dus heb ik haar maar laten terugzetten. Toen er wat meer mensen om het bord heen stonden die duidelijk zin hadden om ook te gaan spelen heb ik de partij maar afgemaakt.

Ik raakte nog even in gesprek met haar vader, die vroeg of ik hier vaker speelde en vertelde dat ze uit Noorwegen kwamen. Dat het meisje 1 jaar schaakles had gehad op school (sinds Magnus wereldkampioen is is schaken best wel hot in Noorwegen natuurlijk). Gezien hoe ze speelde had ik gerekend op minimaal 2 tot 3 jaar schaakles. Ik heb haar dan ook aangemoedigd om toch maar een schaakclub op te zoeken in haar thuisstad.

Helaas was een groot deel van het park Olympisch afgesloten omdat het WK hockey bezig was. Wel goed om te zien is dat veel van de stadions nu nog gewoon in gebruik zijn. Zo kan je in het Aquatics center gewoon vrij zwemmen (maar natuurlijk had ik geen zwemspullen bij). Ik besloot voor een tour in het Olympisch stadion te gaan, maar dat bleek niet echt wat ik er van verwachtte.
De tour ging voornamelijk over West Ham United, de club die nu in het Olympisch stadion voetbalt en slechts sporadisch over de Olympische spelen. Ook kon je helaas het veld niet op. Wat mij betreft was de prijs/kwaliteitverhouding van deze tour ver onder de maat. Zo maak je mij in elk geval geen fan van West Ham…..

misschien vanavond meer
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2225 Gepost op: 4-08-2018, 19:01:37 »
Hoeveel nog? Dit topic is geen blog, had Lukie volgens mij ook al eens aangegeven.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Vakantie
« Reactie #2226 Gepost op: 4-08-2018, 19:37:59 »
Aaahw, Tim.. ken je die mop van die jongen die op eland- & beversafari ging en niks van dat alles tegenkwam? ::nieuwsgierig:: ::hug:: Je hebt prachtige foto's op je Facebook staan trouwens, ook van andere reizen!! ::bravo:: Heel mooi dat je zo'n fijne tijd gehad hebt!

En de_witte, hilarisch hoe je schrijft. ::rofl:: Even een compliment dat je zo gemakkelijk contacten lijkt te kunnen maken met de locals en mensen die je tegenkomt. Gaaf! ::jaja:: ::ok::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Vakantie
« Reactie #2227 Gepost op: 4-08-2018, 19:43:34 »
Aaahw, Tim.. ken je die mop van die jongen die op eland- & beversafari ging en niks van dat alles tegenkwam? ::nieuwsgierig:: ::hug:: Je hebt prachtige foto's op je Facebook staan trouwens, ook van andere reizen!! ::bravo:: Heel mooi dat je zo'n fijne tijd gehad hebt!

Helaas wel. De elanden waren waarschijnlijk verdwenen door een bosbrand die de dag daarvoor was. Gelukkig heeft het de pret niet mogen drukken. Vooral het wildkamperen was een bijzondere ervaring. Vooral tijdens het opstaan.

En bedankt voor de complimenten Gupp / de rest.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2228 Gepost op: 4-08-2018, 20:44:57 »
Na deze tour ging ik in het winkelcentrum op zoek naar een avondmaaltijd toen ik opeens een zingende menigte tegenkwam. Zij stonden te zingen bij de voordeur van een hotel en al snel was het voor mij duidelijk waarvoor ze aan het zingen waren (voor de aanwezige Engelsen was het een stuk minder duidelijk). Het was een groepje van 30 tot 50 Argentijnse hockeysupporters die, ongeveer twee uur voor de wedstrijd, hun ploeg stonden toe te schreeuwen voor het hotel. Verschillende strijdliederen passeerden de revue en uiteraard werd er veel gedanst. Toen de speelsters naar buiten kwamen begonnen ze gewoon mee te dansen met de supporters. Geen idee of dat de ideale voorbereiding is op een wedstrijd eigenlijk, maar ik vrees van niet want Argentinië verloor die avond (na shoot-outs) en lag uit het toernooi.

Na deze voorstelling heb ik wat gegeten in het naastgelegen voetbalcafé (waar het hockey overigens wel live te volgen was op minimaal 10 schermen) en vervolgens, na nog even te zijn gestopt bij het grote schaakbord, terug naar het hotel gegaan.

Donderdag, alweer de laatste dag van de vakantie toch maar besloten om nog een keer te proberen naar de grote attracties te gaan. Ditmaal was ik veel vroeger op de dag en was de rij voor de London Eye veel korter. Overigens niet ideeal voor mensen met hoogtevrees natuurlijk, hoewel er in het midden van de capsule een bankje is waardoor het niet echt eng is, maar toch. Dan staat wel iedereen voor je neus en kun je niet al te veel zien.

Na de London Eye was het tijd voor Sealife. Echt wel een van de betere musea die ik de laatste jaren heb gezien. Een mooie mix van allerlei zee- en waterdieren, waaronder ook Pinguins! Veel adviezen ook over hoe je de planeet en de dieren kunt helpen overleven. Echt het bezoeken waard als je eens in Londen bent.

Na dit museumbezoek de bus gepakt naar Borough market. Een leuke markt die zich precies onder het spoor bevindt en waar je eten uit allerlei verschillende landen kunt kopen. Best gezellig om daar even rond te wandelen en wat dingen te proeven (de porties zijn niet al te groot dus je kunt meerdere dingen proberen). Na hier wat gegeten te hebben besloot ik nogmaals naar de princess Diana fountain in Hyde Park te reizen, en lekker met de pootjes in het water te gaan zitten.

Omdat op vrijdag de reis erg vroeg zou beginnen ben ik maar vroeg naar het hotel gegaan. Bij het station nog snel even mijn Oyster Card ingeleverd en de 5 pond borg teruggekregen en vroeg gaan slapen, wat nog niet meeviel met de hitte. Op vrijdag dan vroeg opgestaan, snel een douche genomen en naar de stationshal vertrokken. Mijn laatste ponden gebruikt om nog wat ontbijt en ander proviand in te slaan en op naar de douane.

Daar ging iets niet helemaal goed met een van de poortjes waardoor ik bij een van de scanners zo ongeveer 10 minute wortel stond te schieten. Het aanwezige personeelslid kon mij echter niet helpen want hij was Brits en dit poortje was van de Franse douane…. Uiteindelijk kon ik wel gewoon doorlopen en was ik op tijd bij de trein.

De overstap op Brussel verliep verder ook zonder al te veel moeilijkheden. Alleen was het vinden van een lunch nog een opgave aangezien de eettentjes zich precies aan de andere kant van het station bevonden. Gelukkig had ik wat tijd en kon ik een portie heerlijke Belgische friet bestellen (tja, ik weet het. Niet echt een gezonde lunch, maar zo vaak kom ik nu ook weer niet in België). De persoon die me hielp bleef echter maar in het Frans tegen me praten terwijl ik toch duidelijk in het Nederlands had besteld…… niet echt klantvriendelijk zullen we maar zeggen.

Onderweg van Brussel naar Amsterdam geen problemen gehad met de trein. Het is ook in deze trein dat ik het grootste deel van het verslag heb geschreven. Op Amsterdam had ik een overstap van precies drie minuten, maar dat leek geen probleem aangezien ik slechts het perron zou moeten oversteken. Daar dacht de machinist echter anders over en hij stopte niet tegenover de andere trein maar totaal aan de andere kant van het perron. Dat werd dus rennen… niet echt makkelijk met een grote koffer maar het is gelukt om de overstap te halen, waardoor ik precies op de geplande tijd weer thuis was.

Oh ja…. Voor de cursus ben ik uiteraard geslaagd…  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2229 Gepost op: 5-08-2018, 01:30:38 »
Leuke verslagen  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2230 Gepost op: 7-08-2018, 08:37:42 »
Mooie verslagen, Witte en Tim!
Ich bin ein Bärliner!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #2231 Gepost op: 8-08-2018, 11:05:35 »
In Bulgarije in Sunny Beach voor een week op een all-inclusive vakantie geweest.
Dinsdag was de aankomst waarna ik ben gaan zwemmen in het zwembad en 's avonds over de boulevard gelopen heb.
Woensdag heb ik aan het zwembad gelegen, gezwommen en tafeltennis gespeeld.
Donderdag heb ik veel gezwommen en gelezen.
Vrijdag ben ik begonnen met het boek van Dirk Kuyt, heb ik aan het zwembad gelegen en gesjoeld.
Zaterdag ben ik op een safari zonder dieren geweest in oude auto's over smalle bergpaadjes.
Zondag heb ik het boek van Dirk Kuyt uitgelezen, veel gelachen, gezwommen en gesjoeld.
Maandag heb ik voor de laatste keer gezwommen in het zwembad en gesjoeld.
Dinsdag ben ik weer terug naar huis gevlogen.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2232 Gepost op: 8-08-2018, 12:30:58 »
Nog een weekje werken en daarna ga ik 4 daagjes naar Drenthe. Verder ga ik in september 1 dag naar Brussel met de studievereniging. Maar dan moeten we om 6.00 verzamelen in Amsterdam, dus ik heb nu bedacht dat ik maar gewoon 2 nachten in Amsterdam ga blijven. Maar ja, Amsterdam... heel erg duur. Dus nu heb ik voor 2 nachten een bed geboekt in een hostel, waarbij je in een oude internationale trein overnacht.  ::rofl:: Ik ben heel benieuwd. Ik zal wel voor geen meter slapen, maar dan ben ik toch weer een ervaring rijker.  ;D

(http://trainlodge.com)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2233 Gepost op: 8-08-2018, 12:38:47 »

Een heerlijke vakantie kwkw!  ::zon::


Leuk, Loezel! Ik zie hem wel eens staan op Sloterdijk  ::ok:: Ze bouwen er ook best vaak feestjes, dus als je niet slaapt......
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2234 Gepost op: 12-08-2018, 10:52:13 »
Over 3 weken heb ik weer 4 weken vrij. Dit keer is er (vooralsnog) niets gepland, afgezien van een dagtocht.


Mooie periode om dingen in de flat te gaan doen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #2235 Gepost op: 12-08-2018, 15:44:51 »
Leuke verslagen allemaal! Ik ga er ook wel eentje schrijven dan :)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vakantie
« Reactie #2236 Gepost op: 19-08-2018, 21:51:02 »
Ik was 4 daagjes naar Frankrijk. Het was hel gezellig. Goede reis gehad, met een 6 maanden oude baby op zijn eerste vakantie is dat toch even spannend. Lekkere dagen op de camping gehad en met mijn moeder als extra passagier ook weer een voorspoedige thuisreis. 
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2237 Gepost op: 30-08-2018, 09:15:59 »
Ik heb nog een lang weekend naar Londen geboekt in de herfstvakantie. Inclusief bezoek aan de Harry Potter studios.  :D

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Vakantie
« Reactie #2238 Gepost op: 31-08-2018, 21:09:33 »
ben net terug van een heerlijk weekje naar Fuerteventura. gemiddeld z'n 28 graden met een lekker briesje. baby molduck heeft het ook super gehad. ben weer helemaal uitgerust.  :)
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Vakantie
« Reactie #2239 Gepost op: 1-09-2018, 11:29:26 »
Wat leuk ::bravo::