Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 574827 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2240 Gepost op: 1-09-2018, 21:34:10 »
ben net terug van een heerlijk weekje naar Fuerteventura. gemiddeld z'n 28 graden met een lekker briesje. baby molduck heeft het ook super gehad. ben weer helemaal uitgerust.  :)
Baby Duck kwaakt weer in haar eigen nestje...….


Leuk dat jullie het leuk hebben gehad.



Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2241 Gepost op: 1-09-2018, 22:01:44 »
Sinds gisteren ben ik terug van mijn Balkanreis. Hieronder een klein verslag:

Dag 1: ik ben thuis vertrokken naar de luchthaven van Eindhoven (mooie luchthaven trouwens). Na een paar uur wachten was de rest van de groep er. Zonder incidenten zijn we na een trein en busrit aan ons hostel geraakt. Vervolgens sliepen er 10 op 1 kamer en ik deelde de kamer met 3 andere reisgenoten en 2 Fransmannen. Daarna trokken we de stad in, gezellig iets gaan eten (Cevappi, een soort worst met frietjes en pitabrood.). Om af te sluiten de groep beter te leren kennen zijn we pinten gaan drinken. Om 1u sloot het café (typisch sluitingsuur voor cafés in de balkan).

Belgrado staat bekend zijn bootfeestjes. Als ze een speciale licentie aanvragen, krijgen ze daar toestemming voor. Dit hebben we natuurlijk uitgetest. Om 4u hebben we ons bed bereikt.

Dag 2: om 9u vertrok de meerderheid van de groep om te ontbijten. Een 4tal bleven nog achter om te ontkateren (hips). Wij zijn een anderhalf uur later zelf Belgrado ingetrokken. Dat is eigenlijk een moderne stad waar ook veel ruimte is voor hun historie. Wij hebben het fort bezocht, en daarna een orthodoxe kerk. Vervolgens kwam de hele groep terug samen, en hebben we een groot zwemmeer bezocht waar we de hele dag gerelaxed hebben. (Zwemmen, waterfietsen, zonnen, allemaal goed tegen een kater). S'avond ging de helft van de groep sushi eten, de andere helft waaronder ik pizza. Tot slot van de dag namen we de nachtbus van Belgrado naar Sarajevo.

Over de nachtbus zal ik heel eerlijk zijn. NOOIT doen als het niet absoluut noodzakelijk is. De bus is brak, je slaapt er amper en wanneer ik dan toch in slaap geraakt was, kreeg ik opeens een duw, een pillamp in mijn gezicht en de vraag naar mijn pas voor grenscontrole. Na vasgesteld te hebben dat mijn portefeuille weg was en een halve hartverzakking later vond ik hem toch onder mijn stoel. Daarna konden we de verder maar de rit was nog steeds niet leuk.

Dag 3: Om 7u kwamen we toe in Sarajevo. We dropten onze bagage in ons hostel, en trokken de stad in . Na een stevig ontbijt (straffe koffie en spek met eieren), besloot ik met 4 anderen om een auto te huren en een ritje te maken doorheen een natuurpark. Dus wij gingen op weg naar de luchthaven voor een huurauto. Kleine tip voor de mensen die ooit met een auto doorheen Sarajevo willen: zebrapaden zijn er enkel voor de schone schijn, inhalen doe je maar links of rechts, wat je het beste uitkomt. Uiteindelijk zijn we heelhuids aan de luchthaven geraakt voor onze huurauto. Na teruggereden te hebben, gedoucht te hebben zijn we vertrokken voor een rit van 270 km door prachtige natuur.

Als avondeten zijn we gaan eten bij oma's keuken, het concept is heel simpel: je bestelt een paar schotels en de hele tafel kan ervan eten. Daarna zijn we nog Sarajevo gaan onveilig maken in een plaatselijke bekend nachtclub die de bekendste balkanhits afspeelde (als iemand dit soort muziek durft te gebruiken bij het songfestival...).

Dag 4: we brachten met 3 de auto terug naar de luchthaven, om een taxi terug te nemen naar het centrum. Nadat wij ons bij het geel fort lieten afzetten (aka. een geel halfopen tuinhuis waar ze drank serveren) kwam iemand bij ons in de groep op het idee dat die zijn rugzak in die taxi had laten liggen. Hij pakte onmiddellijk een taxi terug naar de luchthaven en gelukkig voor hem stond die taxi daar nog en vond hij zijn rugzak (met portefeuille in) nog terug. Om 14u30 pakten wij de bus naar Montenegro. (een bus voor enkel onze groep, zalig gewoon). We verbleven in een hostel in de pure natuur. Alleen elektriciteit was er pas tussen 20u en 23u30. Maar we maakten de avond gezellig met enkele spelletjes en wat bier. Wanneer de elektriciteit weg was, konden we het nog leuk maken aan het kampvuur dat voorzien was.

Dag 5: ik was kotsmisselijk opgestaan (en neen, het was geen kater).  Het lekkere ontbijt smaakte mij zelfs niet. Vervolgens gingen we raften op de tararivier. We verdeelden ons groep in 2 en hoewel het moeizaam ging (ik moest vooraan het tempo aangeven, en dat ging niet altijd even vlot) ging het na enkele minuten uitstekend en konden we profiteren van het mooie weer, en het verfrissende water. Na het raften volgde er nog een lekkere maaltijd en een mooie ritje door de bergen naar het volgende hostel. Dit lag in een klein dorpje met een winkel ernaast. Opnieuw was er in de omgeving niet echt iets te beleven maar opnieuw maakten we het lekker gezellig.
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2242 Gepost op: 1-09-2018, 23:01:38 »
Dag 6: De mannenkamer werd wakker van een verschrikkelijke schreeuw. Iemand had een nachtmerrie en was aan het gillen zijn slaap (nooit gedacht dat een gespierde kerel zo hoog kon schreeuwen). Heel de kamer was wakker en iemand besloot dat het een goed idee was om al te gaan douchen aangezien hij toch wakker was. Wanneer hij gedouched en aangekleed was, had hij door dat het nog maar 5u15 was. Om 9u zijn we opgestaan en hebben we ondanks het mindere weer (14 graden, koude wind,...) een wandeling gemaakt van 18 km doorheen het natuurpark. 8u later kwamen we aan bij het hostel, heb ik me opgefrist en zijn we met de groep lekker gaan eten.Daarna maakte we het opnieuw gezellig met wat spelletjes en drank.

Leuk feitje: 2 mensen hadden een watermeloen met wodka en 14 rietjes voorbereid. Wanneer ze dit kwamen tonen, gaven we aan dat deze niet heel goed gelukt was. Daarop besloten ze de watermeloen in stukken te snijden om de smaak zo beter te maken. Opeens hoorden we een knal komen uit de keuken en zagen we dat de helft van de watermeloen op de grond lag in 1000 stukjes. ::rofl::

Dag 7: We vertrokken met 13 graden en regen. We reden naar kotor, een strandstadje waar het historisch centrum verkeersvrij is; honden en katten lopen vrij op straat, waar we aankwamen in 33 graden. We installeerden ons in het hostel, aten iets, en vervolgens ging een deel zwemmen en een deel ging een uitzichtspunt bezoeken. Het water was heerlijk. Tegelijkertijd gingen we een bootje regelen om de volgende een tocht te doen. S'avonds deden we een pubcrawl (voor 3 euro nam een gids je mee naar de leukste cafés uit  de stad waar hij wat plaatselijke drankjes regelt). Opnieuw sloot de tent om 1u en trokken we met onze groep naar het strand waar we op de pier wat pintjes dronken. Bij ons sloten nog mensen, enkele Fransen, Amerikanen en zelfs 2 Nederlanders.

Leuk feitje: een bepaald café had maar 1 WC. Wanneer die vrij was, ging ik er naar toe maar ik kon de deur niet vinden.Ik wou net melden aan de eigenaar dat zijn deur verdwenen was, toen ik zag dat het een schuifdeur was.

Leuk feitje 2: een uur later was er een lange rij voor die WC. Ik wou niet meer wachten en besloot terug te lopen naar het hostel. Enkel vond ik de weg niet meer terug dus in pure noodzaak besloot ik in een steegje te gaan. Opeens hoorde ik stemmen (natuurlijk als ik bezig ben) komen die naderden dus spurtte ik weg met mijn broek op mijn enkels. 1 straat verder kwam ik iemand uit mijn groep met precies dezelfde houding tegen. Hij hoorde mij naderen en stond op het punt ook weg te spurten.

Leuk feitje 3: Wanneer we uit ons hostel kwamen zag ik onder mijn voet een paars briefje liggen. Ik raapte het op en zag dat er 500 euro opstond. Helaas was dit geen echt geld, maar een rekening van het restaurant ernaast die dat altijd doen op die briefjes. (ik had het wel pas door nadat ik riep dat drank de hele avond op mijn rekening was  ::schaam::)
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2243 Gepost op: 1-09-2018, 23:01:59 »

Dag 8: we gingen ons boottochtje doen. Toen we uit het centrum kwamen naar het strandje zagen we een gigantische jacht, helaas voor ons was dat niet onze boot. Maar we gingen toch met een aangenaam bootje.De trip duurde 8u en af en toe stopte hij op een mooi plekje om te zwemmen of op een mooi toeristisch plaatsje. (We zijn zelfs even in Kroatië geweest).  Na die tocht van 8u was mijn evenwichtsorgaan eigenlijk brak. Iedereen wou douchen maar ondanks dat 14 man dit wou ging dit rap. Warm water was nog niet bekend in dat hostel. We zijn gezellig met de groep nog iets gaan eten en vervolgens opnieuw naar hetzelfde café geweest.

Leuk feitje: we hadden een kamer van 10 en 1 van 4. Ik sliep in die van 10 en vanboven in het stapelbed. Het stapelbed naast mij sliep een meisje uit de groep. Maar er stond een kastje naast ons beide bedden waarin ik mijn leesboek had gelegd. Zij heeft mij beginnen te slaan met dat boek omdat ik lag te snurken.

Niet zo leuk feitje: een bepaald moment stopten we om te zwemmen naar een grot. Het was een goede 50m zwemmen maar de zee was heel ruw. Wanneer ik aan grot kwam kreeg ik opeens 3 grote slokken binnen. Ik sloeg in paniek en klampte mij vast aan de rotsen om te kalmeren en uit te rusten. Onze boot was al 200m verder god weet wat aan het doen. Enkel sloegen de golven  zo hoog dat dit niet hielp. Een bootje korter bij zag wat er gebeurde en iemand bracht luchtkussen. Vervolgens zwom ik naar hun boot, gaf het kussen terug en zwom naar onze boot. Ik was uitgeput en met mijn laatste krachten kroop ik op de boot. Gelukkig was er een verpleegster (onze reisleidster) en een apothersassistente (aka. boekslaander) die mij kalmeerden en de krassen op mijn benen verzorgden. Ik heb echt gehuild op dat moment, want ik heb nog nooit in mijn leven zoveel schrik gehad. De groep was super en heeft mij echt tot rust gebracht en getroost.


Dag 9: De klokkentoren van Kotor (vlak aan ons hostel) begon te flippen om 7u. De klokken hebben zeker 15 min geluid. (ik wou even de plaatselijke Quasimodo uit zijn toren gaan trappen). gecombineerd met de grapjas die zijn elektrische zaag gebruikte op dat tijdstip was dit een aangename ochtend.  Vervolgens trokken we naar Budva, waar we ons installeerden in het hostel. Daarna aten we lekker aan het water, en hebben een mini-duikboottocht genomen. Vervolgens zijn we terug naar het strand gegaan en hebben gezwommen, wat gechilld, wat gedronken en genoten van het gezelschap. We zijn zelfs op de foto gegaan met de ballerina van Budva.  Er staat een bronzen standbeeld van haar vlak aan het strand. Volgens de legende danste ze elke nacht daar voor haar op zee overleden echtgenoot.(Legende 2 zegt dat ze tijdens het oefenen van haar routine van de rotsen gekletterd is, maar dit is niet zo een positieve legende; wel aannemelijk).
Daarna aten we aan het kasteeltje. We probeerden onze reisleidster te verrassen met een chocoladedessert met vuurwerk op (firework is niet gelijk aan explosions heb ik geleerd). Enkel brachten ze dit wanneer haar maaltijd nog niet half op was.Maar ze vond het wel leuk. Daarna zijn we naar een plaatselijke club geweest waar een openluchtfuif was. Om 1u sloot het de deur, hebben we de zatte mensen te slapen gelegd. Vervolgens maakte ik met nog een paar andere een nachtelijke strandwandeling. De toegangspoort van stad naar strand was afgesloten dus zijn we er onderdoor gekropen (er zijn heel elegante foto's van)

Helaas was het stranddeel waar we wouden chillen afgesloten (omwille van dat beeld te beschermen). Daar zaten enkele Hongaren met wie we wat gepraat hebben. Ik heb hen wel succesvol wijsgemaakt dat ik een Belgisch model ben, tot hilariteit van mijn reisgenoten (gelukkig was het donker en zagen ze mijn gezicht niet)

Dag 10: de terugreis, niets bijzonders te melden, totdat we in Zaventem waren en doorkregen dat onze valiezen nog in Praag (tussenvlucht) waren. Na een hoop formulieren konden we afscheid nemen en naar huis gaan. Gelukkig kreeg iedereen vandaag telefoon dat onze bagage er was, en wordt opgestuurd. Maandag ruik ik dus weer de geur van vakantie.
klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2244 Gepost op: 2-09-2018, 08:32:05 »
Wat een geweldig verslag, wauw ::bravo::  naar van dat ene moment in die grot, klinkt echt heftig. Maar de rest was zo te lezen zeer geslaagd (op de katers na?)
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2245 Gepost op: 2-09-2018, 15:55:00 »
Wij zijn ook weer terug uit het prachtige Tbilisi (Georgië) en Baku (Azerbaijan), ik zal proberen een klein vakantie verslag te maken, en hey het is voor drie forummers tegelijk want ik was met Lucy en Hadewychisdemol ;D.

Dag 1:
Lange vliegreis met een overstap in Istanbul, vrijwel geen slaap want tijdens de tweede vlucht midden in de nacht moest er zo nodig een kind achter ons gillen, een hond voor ons blaffen en was er een man die overdramatisch ruzie ging maken met een andere man. Maar hey, sleep is for the weak! We konden pas in de middag onze airbnb in dus we zaten een paar uur vast in Tbilisi met onze mega koffers. We hebben wat geslapen op bankjes, wat helemaal niet raar er uit zag ::) (Bij de sterren met een gouden rand btw, hoewel je die wel vaker zag dus niet heel raar dat die opdracht niet perfect ging). Anyways fast forward naar de airbnb die perfect was. We zijn 's avonds nog wat gaan zien van de stad, wat prachtig was in het donker.
Spoiler: Freedom Square at night (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Kijk dan hoe diep die metro zit (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Beautiful City (klik om te tonen/verbergen)

Dag 2:
Sightseeing dag! We zijn o.a. geweest bij: kathedraal, peace bridge, rike park, het nationaal museum en naar boven gegaan met de funicular naar een pretpark in de hoogte. Een culinair hoogtepunt was nog Hidm's pizza margarita die in plaats van tomatensaus ketchup had (was shocking enough geen succes btw ;D).

Spoiler: Peace Bridge (klik om te tonen/verbergen)

Dag 3:
De eerste dag waar we gingen splitsen. Hadewychisdemol is een dagje naar Gori geweest, het dorpje waar Stalin vandaan komt en waar vast heel veel interessante geschiedenis te vinden is ;D. Lucy en D*N hebben ondertussen het winkelcentrum onveilig gemaakt en leeggekocht.

Dag 4:
Wanneer je samen op vakantie gaat moet je iedereen tevreden houden. Iedereen wil iets anders. Hadewychisdemol wil in ieder geval wat cultuur opsnuiven/musea bezoeken, Lucy wil in ieder geval shoppen, maar vandaag was het mijn dag want ik wou in ieder geval 1 dag naar de wellness ::bravo::. We hebben gedreven in de dode zee, gezweet in de sauna, zijn op avontuur gegaan in de tropische douche, hebben zelfs nog ruim anderhalf uur gesport in de sportschool. Good good day.

Dag 5:
Opnieuw gingen we opsplitsen, deze keer niet intentioneel. Lucy was helaas ziekjes en is thuis gebleven en heeft het rustig aan gedaan. Hidm en ik gingen ondertussen naar Borjomi, wat bekend staat om zijn mineraal water en weerzinwekkende natuur (de rivier waar ze gingen raften met widm nog gespot). Hidm en ik hebben daar een korte hike gedaan want de meeste waren 5-8 uur lange wandeltochten en daar hadden we geen tijd voor.

Spoiler: Borjomi is mooi (klik om te tonen/verbergen)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vakantie
« Reactie #2246 Gepost op: 2-09-2018, 15:57:40 »
Dag 6:
Inpakken en nog wat chillen in het park. Goed om nog even terug te kijken op een onderwerp apart: de horeca ervaring. We deden niet aan zelf koken, ookal hadden we de middelen... maar de horeca ervaring is een ding opzich in Georgië. Natuurlijk is het Engels niet perfect maar met wijzen zou je ook een heel eind nog komen. Toch bleek het elke keer weer een grote opgave. We hebben vrijwel nooit onze hele bestelling goed gekregen, soms hadden ze de helft van de kaart niet, het tempo lag soms op standje schildpad en het eten zelf was altijd een gok. Maar zeker altijd een avontuur! ::jaja:: 's avonds was het tijd om de trein te nemen naar Baku. Dit duurt ongeveer 14 uur en je moet tweemaal door een controle heen (Georgië uit, Azerbaijan in). Voornamelijk Azerbaijan in is een ding. Hidm: "Want stel je voor dat er criminelen binnen komen.....of nog erger, Armeniërs"! Paspoort controle, baggage controle, gevolgd door individuele verhoring (hoewel er geen vragen werden gesteld bij ons) verder, moest de hele trein nog leeg. Lucy over haar verhoring: "Ik dacht misschien moet ik mijn haar los doen (want paspoort foto), maar dacht geen onverwachte bewegingen maken". Hidm lachend:" Alsof ze je dan gelijk dood schieten".

Dag 7:
Azer-bij-jan, corrupt maar oh wat is Baku mooi. Geen tijd te verliezen en snel de hele stad zien. We hebben uiteraard ons kapot geflaneerd aan de boulevard, de maiden tower gezien (met goeie informatie als: niemand weet waarvoor het is gebruikt), het paleis/museum, kleine mini boeken museum, heel veel fonteinen en een reuzenrad. Daar zijn we Hidm nog even kwijt geraakt. Lucy en ik waren pokemons aan het vangen en Hidm liep dus door naar het reuzenrad. Toen Lucy en ik daar op afgesproken plek aankwamen was er geen hidm. Die had besloten wat verder te exploreren en de perfecte foto te maken van Crystal Palace (waar het songfestival heeft plaats gevonden). Ruim een half uur wachten later waren we weer bij elkaar, vermoordde Lucy bijna Hidm en gingen we het reuzenrad in ;D.

Spoiler: Mini boeken! (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Reuzenrad (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: De perfecte Crystal Palace foto (klik om te tonen/verbergen)

Dag 8:
Hidm en ik zijn 's ochtends naar de vuurtempel geweest, daarna met ons allen naar het cultureel centrum en fountain square. 's avonds zijn Lucy en Hidm nog naar boven gegaan zonder funicular met goed uitzicht op de Flame Towers.

Spoiler: Vuurtempel (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Lucy loves Baku (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: Niets mooier dan de Flame Towers (klik om te tonen/verbergen)

Dag 9:
Ook hier kon Lucy het niet laten om te gaan shoppen, ondertussen zijn Hidm en ik naar het tapijtmuseum geweest en hebben we nog wat extra geflaneerd op de boulevard waarna we weer de trein namen naar Tbilisi.

Spoiler: Flaneren aan de Boulevard (klik om te tonen/verbergen)

Dag 10:
Nog 1 dag Tbilisi, maar dat weerhoudt ons niet van activiteiten plannen. Lucy wou de zipline doen van het kasteel de botanische tuinen in. Hidm en ik zijn de botanische tuinen ingegaan (ook om Lucy te zoeken), waarna we een bustour gingen doen en nog wat kloosters hebben gezien en wijn geproefd hebben. Het vliegtuig zou laat gaan (2 uur 's nachts aanwezig voor inchecken) dus eind van de avond nog lang gezeten bij restaurantjes. En toen weer terug naar huis :)

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Vakantie
« Reactie #2247 Gepost op: 2-09-2018, 16:06:07 »
Wat fijn dat jullie het allemaal zo leuk hebben gehad ::bravo::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2248 Gepost op: 2-09-2018, 16:50:10 »
Klinkt goed zeg, veel gedaan! :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2249 Gepost op: 2-09-2018, 16:59:10 »
Klinkt goed.  :D

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Vakantie
« Reactie #2250 Gepost op: 2-09-2018, 17:16:56 »
Wat een avonturen Wouter!! ::oink:: Blij dat je weer veilig thuis bent gekomen. ;)
En wat gaaf allemaal Lucy, HIDM en D*N. Hoe vaak hebben jullie elkaar wel niet in de arm geknepen om te checken of je wel écht in het 'widm decor' liep?! Een hele gave ervaring! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vakantie
« Reactie #2251 Gepost op: 2-09-2018, 17:43:34 »
Mooie verslagen allemaal!

@Loezel: de Studio Tour van Harry Potter is echt heel leuk! Ik ben er in juni geweest en het was echt de moeite en de centen waard! Het fototoestel had ook een drukke dag met zo'n 200 foto's...
Ich bin ein Bärliner!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2252 Gepost op: 3-09-2018, 08:55:05 »
Wat een avonturen Wouter!! ::oink:: Blij dat je weer veilig thuis bent gekomen. ;)

Bedankt, nu kan ik er al mee lachen.

Wat een geweldig verslag, wauw ::bravo::  naar van dat ene moment in die grot, klinkt echt heftig. Maar de rest was zo te lezen zeer geslaagd (op de katers na?)

Ik zou geld geven om terug te mogen met dezelfde mensen, en die kater was Eigen schuld dike bult...
klaar voor de strijd

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2253 Gepost op: 4-09-2018, 14:16:34 »
Oeh, de Balkan, en Georgië en omgeving.. ik wil ook weer!

Dat treft, want ik ga over anderhalve week - maar niet naar die regio.. maar naar New York. Voor klein weekje.
Voor de New York-gangers hier: zijn er nog aanraders? Ik bedoel, natuurlijk, er zijn genoeg aanraders dat je er jaren kunt vertoeven - maar iets buiten the usual suspects; ofwel een usual suspect die nog veel fantastischer was dan verwacht?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2254 Gepost op: 7-09-2018, 13:33:25 »
Ow gaaf New York! Ehm ... ik heb ooit gelezen dat je een rechtbank kunt bezoeken, en een echte rechtszaak kunt bijwonen. Ik weet niet of je dat leuk lijkt?


Maar goed, ik ben dus ook weer terug.
Net geen twee weken, richting Toscane en terug met de auto.

Één ding weet ik zeker. Ik vind roadtrips geweldig .... maar niet in het hoogseizoen in een weekend. Zaterdag was al niet best, kwam deels door de regen, en de Fernpass was erg druk. Alhoewel, de andere kant op was nog erger. Innsbruck als overnachtingspunt genomen, dat is een leuke stad, nu 2x geweest, maar helaas beide keren met slecht weer. Maar zondag .... Ik had verwacht dat het zondag wel zou gaan, omdat de meeste vakanties wel voorbij zijn, maar blijkbaar had Beieren in Duitsland had nog twee weken vrij en die besloten allemaal op zondag richting het Gardameer te gaan. Met Campers en caravans. De Brenner-pas was prima te doen, maar vanaf het moment dat we de Italiaanse tolweg op reden, tot aan het zuiden van het Gardamaar, stonden we in één grote file. Pfff ... dat nooit meer. Toen we daar voorbij waren, ging het gelukkig weer. Ik was helemaal gesloopt toen ik in het hotel aankwam.

Toscane is heel mooi. Maar we hebben het rustig aan gedaan. We zaten in Montercatini Terme. Prima als uitvalsbasis, je hebt een leuk plein met wat leuke restaurantjes, het hotel waar we zaten was goed, maar verder is er niet heel veel te beleven. Hoef je niet persé heen. Maandag hebben we een snipperdag genomen. Dinsdag hebben we de auto gepakt en zijn we naar San Gimignano gereden; superleuk dorpje, kan niet anders zeggen. We wilden eigenlijk nog door naar Sienna, maar daar was geen parkeerplek meer te krijgen, dus zijn we maar weer teruggereden. Nog maar een keer terug.

Woensdag met de trein naar Lucca. Door iedereen tegen me gezegd dat dat hét leukste stadje van Toscane is. En het is ook leuk, maar wellicht was het iets te gehyped (of het kwam dat het er 34 graden was zonder wind, wat ik had het bloedheet de hele dag), zo kwam het niet bij me binnen. Ik vond het heel leuk, maar niet zó leuk. Ook leuk al die fietstours, maar ik ben  wel 4x bijna ondersteboven gereden door fietsers. Misschien toch een maximum opstellen. Een eventueel volgende keer richting Toscane, zou ik misschien Lucca als uitvalsbasis nemen, want de pleintjes zijn wel leuk en je kunt meer doen dan in Montecatini Terme, waar ik nu zat.

Donderdag met veel te krappe bus (ivm werkzaamheden aan het spoor) en trein naar Florence geweest, supermooie stad, ik ben helemaal weg van de Duomo Kathedraal, wat een ontzettend mooi gebouw. Was alleen een beetje heel erg druk. Vrijdag alleen naar Pisa geweest, de toren en het plein zijn leuk, maar voor de rest is Pisa niet heel veel bijzonders (was ik van te voren al voor gewaarschuwd). Zaterdag heeft het bijna de hele dag geregend, dus niet veel gedaan. Zondag nog even in de zon gezeten en spullen gepakt.

We wilden eigenlijk daarna 2 dagen Zuid-Duitsland doen, maar we hebben de route verlegd, en zijn even de Alpen in Oostenrijk in gereden op maandag. Mijn vader wilde vroeg weg, maar omdat er uiteraard nu nergens file stond, waren we rond 9 uur 's ochtends t.h.v. het Gardameer, dus hebben we daar de binnendoor route maar genomen, en zijn we er nog even gestopt. Overnacht in Seefeld. Dinsdag de grens over, en even een bezoekje gebracht aan de Garmisch Partenkirchen ski-schans. Het stadion wordt nu verbouwd, maar dat is wel nodig ook, is nog uit het stenen tijdperk. Overnacht in Donauworth. Woensdag zijn hebben we nog Rothenburg ob der Tauber, één van de trekpleisters van de Romatischer Strasse. Echt superleuk stadje. Daarna door richting het Rijndal in Duitsland, waar we onze laatste overnachting was. Leuk gebied, als je een week rust zoekt, niet te ver van Nederland. Donderdag (gisteren) naar huis gereden .

Tip: Als je alleen Toscane wil doen ... neem het vliegtuig. Als je houdt van rondreizen, en graag in Duitsland (rust!) of Oostenrijk (bergen) wilt zitten, ik heb nog wel wat leuke tips. Ik ga het niet meer combineren, het wordt óf het ene, of het andere (hoewel ik in Noord-Amerika véél meer kilometers heb afgelegd - daar rijd je gewoon een stuk relaxter).

Foto's staan op Facebook en Instagram (zie profiel voor linkje)


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #2255 Gepost op: 8-09-2018, 09:46:43 »
Ja paar jaar terug heb ik Toscane gedaan en inderdaad met Lucca als uitvalsbasis.
Wel met de auto er naar toe gereden maar daar ben ik ook geen fan van inderdaad.
Italiaanse wegen zijn gewoon niet best, vaak druk inderdaad ook de tolwegen. Daarbij kost het je ook gewoon minimaal een dag extra.
Pisa herkenbaar, plein prachtig de rest niks. Florence vind ik ook een hele fijne stad. Duomo supermooi maar eromheen ook.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2256 Gepost op: 8-09-2018, 11:19:07 »
Mooie  ::bravo:: verslagen weer ! Welkom terug allemaal  :)
...maar soms even niet :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2257 Gepost op: 9-09-2018, 12:11:25 »
Wat een leuke verslagen allemaal!  ::bravo:: Wat zijn we met veel tegelijk weg geweest. Ik ben zelf eergisteren terug gekomen van de Wie is de Saboteur reis, die wouterv vorig jaar gemaakt heeft. Maar kan er moeilijk een verslag over maken zonder iets te verraden. Het is in ieder geval een super aanrader! Er deden drie Nederlanders mee, dus het is niet enkel voor Belgen ofzo. Schrijf je in!

Het was zó leuk dat toen ik vrijdag uiteindelijk weer alleen thuis was na 10 dagen 24/24 met een superleuke groep samen geweest te zijn, ik op de keukenvloer ingestort ben en een flink potje heb gejankt.  :-[
Dat wijt ik ook aan de vermoeidheid, aan het feit dat ik op de luchthaven als enige al van de groep losgerukt werd omdat de rest nog samen met de trein of taxibus verder reisde, maar ik wijt het vooral aan één iemand met wie het ontzettend goed klikte en ik quasi onafscheidelijk samen ben geweest, die ik nu al twee dagen heel hard mis...  :\'(

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #2258 Gepost op: 9-09-2018, 12:13:25 »
ow, bel hem! (of haar, maar ik denk hem)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2259 Gepost op: 9-09-2018, 12:17:35 »
Je bent heel opmerkzaam/kent me te goed. ;)

Wel aan gedacht, maar ik hou het voorlopig maar bij berichtjes. Hij is getrouwd met een andere man en hoewel het allemaal heel vriendschappelijk was, wil ik daar toch voorzichtig mee zijn en nergens tussen komen.