Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 574849 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Vakantie
« Reactie #2280 Gepost op: 22-12-2018, 20:05:52 »
Leuk Jos!

Ik was vorig weekend een paar dagen in Engeland. Ik heb een oud-klasgenootje van me opgezocht die een jaar in Bristol studeert. Heel leuke, vrije stad met een aquarium, boekenwinkels, veel streetart, een imposante hangbrug en natuurlijk gezellige pubs.
Maandagmiddag en -avond was ik nog in Londen en ben toen in snel tempo langs alle highlights gestapt: Hyde park, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, St. Paul's cathedral, Tower Bridge, London Eye, Westminster Abbey, Houses of Parliament, Big Ben (nog steeds in de steigers), Covent Garden en ik heb ook nog 1,5 uur rondgedoold door het Tate Modern.
De heen- en terugreis heb ik met de nachtbus gedaan, dus het was wel heel vermoeiend allemaal, maar ik heb er zeker van genoten. :D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2281 Gepost op: 22-12-2018, 21:12:19 »
Inmiddels geboekt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2282 Gepost op: 22-12-2018, 21:25:11 »
Leuk Jos. ::ok::

Afgelopen donderdag de tickets naar Noorwegen geboekt. Heen op Trondheim en terug vanaf Oslo. Nu het tussenstuk nog invullen, maar dat gaat wel goedkomen. ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2283 Gepost op: 22-12-2018, 21:48:18 »
Ik had het er een week geleden nog over met iemand die ook naar Noorwegen wil: die gaat net de andere richting op, ook met een huurauto. Hij zegt: ik ga zoveel mogelijk de kustlijn volgen en genieten van het adembenemende uitzicht. En uiteraard gaat hij de poolcirkel passeren.

Ik heb plannen om de Eyjafjallajökull-vulkaan te bezoeken. Het was de meest spraakmakende (en tongbrekende) vulkaan, die in 2010 dagenlang het vliegverkeer plat legde. Ik heb nog een maand of 5 om de naam van deze reus vloeiend uit te spreken.


Verder: Vik (met het vliegtuig uit WIDM 2012) is echt te ver. Je kan er met de bus komen, maar ook dan is het nog een lange wandeling. Dus dat sla ik maar over.


De spectaculaire watervallen en de geysirs staan wel op het programma. Mijn voorkeur gaat naar watervallen die ik nog niet gezien heb. De Blue Lagoon sla ik over, er zijn voldoende alternatieven.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vakantie
« Reactie #2284 Gepost op: 23-12-2018, 12:10:15 »
Leuk jongens, die (toekomstige) reisjes naar Bristol, Ijsland en Noorwegen :)
2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2285 Gepost op: 23-12-2018, 16:27:49 »
Wat een mooie plannen. Engeland, IJsland en Noorwegen staan op mijn langjarig wensenlijstje, ben benieuwd naar de verslagen achteraf  ::jaja::
Wij boeken altijd laat, hebben nu dus nog geen idee voor de zomer. Deze winter wordt het geen weekje zon, maar een lang weekend Boedapest in februari :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2286 Gepost op: 23-12-2018, 19:55:46 »
Wij boeken altijd laat, hebben nu dus nog geen idee voor de zomer. Deze winter wordt het geen weekje zon, maar een lang weekend Boedapest in februari :D

Voor tips van S en mij voor taart- en eettentjes, zie ons verslag ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2287 Gepost op: 23-12-2018, 21:19:07 »
Deze winter wordt het geen weekje zon, maar een lang weekend Boedapest in februari :D

Een kleine tip: laat je absoluut geen verse zalm of andere verse vis ''aan tafel'' aansmeren daar. Je betaalt de hoofdprijs.


En meer dan dat...….

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2288 Gepost op: 23-12-2018, 21:23:03 »
Fijn dat ik geen vis lust dan ;D


Ik heb Shifty jouw verslag even laten lezen HDD, hij moest er hartelijk om lachen en garandeert me dat het goed komt met het eten ::ok:: (de stedentrip was zijn verjaardagscadeau voor mij :D)
Keep calm and eat chocolates!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Vakantie
« Reactie #2289 Gepost op: 22-04-2019, 14:49:33 »
Ik ben vijf dagen in Praag geweest vorige week en Praag is prachtig :D

Veel mooie huizen in allerlei kleuren, niet alleen in de toeristische hoofdstraten maar ook in alle zijstraatjes en steegjes en pleintjes, dus je kunt er heerlijk slenteren. Veel indrukwekkende uitzichten over de stad. Natuurlijk de Karelsbrug en de Praagse Burcht bezocht, maar ook enkele musea, de dierentuin, wat winkelcentra en de bioscoop (Dumbo ::love::). En trdlnik gegeten. En nog een dagje met de trein naar Karlstejn geweest, een kasteel 30 km ten zuiden van Praag, en vanaf daar naar een ander treinstation gelopen door een prachtig rotsachtig bosgebied, en dan met de trein weer terug. 't Is een aanrader!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2290 Gepost op: 28-05-2019, 00:53:12 »
Het blijft bizar. Het is hier nu 22.35 uur hier, maar buiten is het alsof het midden op de dag is.

Tot nu toe heb ik enorm veel geluk met het weer. De temperatuur is laag, maar wel bijna tien graden hoger dan in 2012, toen ik ook in Reykjavik zat.

Ik heb zaterdag het Perlan bezocht, de beste intro van een IJsland vakantie die je volgens mij kunt hebben. Door middel van presentaties leer je in een paar uur het nodige over het land, je loopt een verkoudheid op in de Ice-cave, en geniet tegelijkertijd van een 360-graden-uitzicht op Reykjavik en de verre omgeving.

Zondag bezocht ik het schiereiland dat vooral bekend staat als IJsland in miniformaat. Je vindt er van alles terug, dat je elders op het eiland ook vindt, maar dan op een veel kleinere oppervlakte.

Verder was er een trap te beklimmen met 387 treden, heb ik een lavastrand bezocht, een maaltijd gehad bij IJslanders thuis, EN een lammetje van nog geen drie weken vastgehouden.

Vandaag was het hoofddoel walvissen spotten.

Later méér.....

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2291 Gepost op: 28-05-2019, 09:49:51 »
Klinkt goed Jos, heel veel plezier! Heb je een walvis gezien?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2292 Gepost op: 29-05-2019, 10:55:32 »
Er kwamen er een paar gedeeltelijk boven water. Verder dolfijnen. En een paar irritante meeuwen...

Gisteren had ik nog een bezoek tegoed aan een walvis museum, waar opgezette en "gemodelleerde" walvissen op ware grootte te zien zijn. Daarna een bezoek aan het Saga-museum gebracht. Dit vertelt in 17 stappen het verhaal over het ontstaan van IJsland. Met name de komst van de bewoners, de godsdiensten, en de erbij horende problemen. Daarna voor het uitzicht een bezoek gebracht aan de betonnen kerk.

Vandaag een rit langs een deel van de zuidkust, met Vik als einddoel. Vik is bekend als startpunt van WIDM 2012. Het vliegtuig ga ik waarschijnlijk niet zien.


Later meer.....

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Vakantie
« Reactie #2293 Gepost op: 30-05-2019, 12:37:36 »
Klinkt zo gaaf Jos! Genieten daar! ::bravo::

En ik heb even een vraagje... Hebben jullie tips voor een stad of gebied in Nederland waar ik een aantal dagen een leuke soort-van-vakantie kan hebben? Ik zit erover na te denken om voor het eerst alleen op vakantie te gaan als ik hopelijk straks ben afgestudeerd, dus kan wel wat tips gebruiken. ::vergroot::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2294 Gepost op: 30-05-2019, 13:22:02 »
Limbabwe........:)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2295 Gepost op: 30-05-2019, 13:32:11 »
Is een Stayokay iets voor jou? B.v. die in Dordrecht? Stad en natuur bij de hand.
...maar soms even niet :)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Vakantie
« Reactie #2296 Gepost op: 30-05-2019, 13:51:27 »
Limbabwe........:)

Haha, dat ligt toch naast Balkonië, zo tegen Tuinesië aan? Al is het voor mij meer Verweggiestan. :P

Is een Stayokay iets voor jou? B.v. die in Dordrecht? Stad en natuur bij de hand.

Is wel iets waar ik wat meer naar begin te zoeken, merk ik. Vooral ook vanwege de prijzen, want Stayokay's zijn dacht ik redelijk qua prijs? Dordrecht stond nog niet in mijn zoekgeschiedenis, dus daar ga ik eens even naar kijken! De combinatie stad/natuur spreekt mij wel aan namelijk! Dank voor de tip, leuk! :D
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2297 Gepost op: 1-06-2019, 05:54:28 »
Heb ik natuurlijk weer: er staan voor zaterdag 37 vluchten gepland vanaf Keflavik. En de enige die vertraging aangeeft, is de vlucht naar Schiphol.


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #2298 Gepost op: 1-06-2019, 09:18:26 »
lekker langer vakantie Bodejos. Geniet
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2299 Gepost op: 1-06-2019, 15:46:32 »
Inderdaad, drie kwartier langer.....


Ik ben intussen al halverwege de treinreis naar huis.

En sneu voor degenen die vanmorgen in Reykjavik aankwamen: zij werden verwelkomd met regen ....ik heb gewoon, voor IJslandse begrippen, heel veel geluk gehad.