Auteur Topic: Vakantie  (gelezen 575946 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #2260 Gepost op: 9-09-2018, 12:25:34 »
oei dat maakt het lastiger jah.

Maar fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad!

(bel hem!) ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2261 Gepost op: 9-09-2018, 13:13:00 »
Welkom terug Robbie! ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2262 Gepost op: 9-09-2018, 23:01:09 »
Aaaah Robbie, fijn dat het zo'n toffe reis was! Lastig dat je hem zo mist nu, berichtjes kunnen fijn zijn maar ook moeilijk lijkt me. Net de foto's bekeken, ziet er erg leuk uit.


Daisy ook welkom terug :D Toscane lijkt me mooi, gaan wij zeker ook nog eens naartoe.
Wij zitten nu noordelijker, op het grensgebied van de bergen en de Po-vlakte, aan de voet van de Monte Grappa, zo'n 1200 km van huis en we hebben toevallig net tijdens het eten geëvalueerd hoe het zelf rijden is bevallen. Op zich prima, wij zijn maandag aan het einde van de middag vertrokken, hebben niet veel file gehad. We hadden een hotel geboekt in de buurt van het Hockenheimcircuit en daar waren we 's avonds rond 22u. De volgende dag moesten we nog 700km en kwamen we mooi tegen 18u aan. Deze afstand was prima te doen, Toscane is nog wel iets verder natuurlijk. Shifty gaf wel aan dat het feit dat de motor mee is het zelf rijden waarde gaf, anders had hij liever gevlogen en een auto gehuurd.
De afgelopen dagen nog niet heel veel gedaan, alleen Bassano del Grappa bekeken, de berg hier achter het huis opgeklommen (147 verdiepingen volgens mijn gezondheidsapp, het was een steile klim en afdaling!), en 2x een rondje gereden met de motor (nog even zonder duo).
Vandaag was dat ritje wel grappig. Bergop kwam ik midden in een groep Italiaanse testosteronmannetjes terecht, een ervan haalde mij op het achterwiel in. Twee bleven er achter me rijden in eerste instantie, de rest gaf op het rechte einde veel meer gas dan ik en zag ik dus niet meer tot ze halverwege de berg op de achterblijvers wachtten. Daarna ging de ene motorrijder die achter me reed voor me rijden. In de bochten kon ik het prima bijhouden, en op het rechte einde gaf hij minder gas dan zijn vrienden, dus kon ik lekker achter hem aan rijden naar boven ;D Daar in mijn eentje verder gegaan over de bergkam, mooie uitzichten! Later deze week hetzelfde rondje nog eens rijden, maar dan met Shifty achterop.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2263 Gepost op: 10-09-2018, 13:40:29 »
Klinkt leuk! Ik denk dat je zo op de motor ook veel ziet en mooie plekjes kan bereiken.  ::ok::

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Vakantie
« Reactie #2264 Gepost op: 13-09-2018, 20:08:21 »
Hoewel niets natuurlijk het gezelschap kan evenaren waarmee ik vorig jaar mijn verjaardag mocht vieren  ;) ga ik er toch wat moois van maken in Griekenland.  ::zwaai::
Ik ga nog even genieten van de zon en bijkomen van een roerig eerste deel van het jaar op het werk op het Griekse eiland Kartpathos.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2265 Gepost op: 13-09-2018, 21:21:59 »
Ow Griekenland, heerlijk  ::love::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2266 Gepost op: 14-09-2018, 07:20:35 »
Geniet ervan!  ::joehoe::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2267 Gepost op: 14-09-2018, 11:03:57 »
Veel plezier!
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Vakantie
« Reactie #2268 Gepost op: 23-09-2018, 17:20:54 »
Terug uit New York! Sinds.. gistsermorgen. Ja, dat klopt. Kwam rond 7u 's ochtends aan op Schiphol - en na een nachtje hooguit anderhalf uur dutten in het vliegveld en een half dozijn tijdzones verschil, lopen m'n dagen een beetje door elkaar heen ;D

Verder was het leuk! Ga geen heel verslag doen - maar de meeste highlights wel meegepakt. Zoals daar zijn bijvoorbeeld rondvaart rond Manhatten (en oa langs vrijheidsbeeld); uitzicht top of the rock; world trade center (nieuwe; monument; en museum); wall street; brooklyn bridge; central park; china town; broadway musical Phantom of the Opera; MoMA; Guggenheim; Times Square.. naja en dan ben ik vast nog wel wat dingen vergeten.

Leuk stadje, hoop hoge gebouwen; tamelijk druk en duur. En tegelijkertijd enigszins overhyped - wellicht omdat Amerikanen daar goed in zijn, en het is hun hoofdstad zodat eindeloos veel films en series er spelen. Voorbeelden naar mijn mening waren daarvan de Brooklyn Bridge (niet heel boeiend noch mooi, uitzicht is aardig, maar de kabels zitten foto's snel in de weg); Vrijheidsbeeld (tamelijk klein; er langs varen met rondvaartboot of gratis ferry is te prefereren boven de overvolle toeristenboot van $25 er naartoe); Times Square (drukjes, maar laten we niet overdrijven).

Leuke stad om keertje te bezoeken, maar zou er niet willen wonen (zelfs als dat betaalbaar was) - en er zijn andere steden waar ik eerder naartoe terug zou keren voor een bezoek.
Kanttekening is dat ik bijna alleen op Manhatten ben geweest - terwijl New York natuurlijk veel groter is.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2269 Gepost op: 23-09-2018, 19:35:56 »
Welkom terug in ons kleine fijne landje  :D    ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2270 Gepost op: 23-09-2018, 21:01:27 »
Ik vond NY leuk om rond te dolen, maar wonen hoeft inderdaad niet. Then again hoef ik sowieso niet in een stad te wonen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vakantie
« Reactie #2271 Gepost op: 23-09-2018, 21:30:35 »
ben fan van NY. zou er best willen wonen.
alleen al vanwege de musea en het altijd doorgaande leven.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2272 Gepost op: 24-09-2018, 08:14:13 »
Nog 4 daagjes werken, en dan mag ik weer voor 2 weekjes naar Kenia. Deze keer echt vakantie, dus alleen maar volop genieten hoop ik.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2273 Gepost op: 24-09-2018, 17:46:28 »
Klinkt goed. Veel plezier Elise. Ik zat vandaag eens na te denken wat voor leuke plannen ik de komende weken heb en toen kwam ik er ineens achter dat ik over 4 weekjes gewoon al naar Londen ga.  :D

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2274 Gepost op: 24-09-2018, 18:07:07 »
Leukkk! Mijn zusje was vorig weekend in Londen, en hele mooie foto's gemaakt :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vakantie
« Reactie #2275 Gepost op: 5-12-2018, 19:36:19 »
hmmmm. Een vriend van me gaat deze zomer trouwen op de Filipijnen.
Grote uitdaging voor mij: ik moet 3 dagen na de bruiloft alweer in Nederland zijn
De vriendengroep heeft echter een vakantie aan de bruiloft vastgeplakt... maar eigenlijk kan iedereen alleen na de bruiloft.

Nou zie ik het zelf niet zo zitten om voor een paar dagen de halve wereld over te vliegen.... een vakantie ergens in Azië in de week/anderhalve week zie ik op zich wel zitten, maar ik heb helemaal geen idee of dat wel aan te raden is voor een man alleen

Iemand tips?
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vakantie
« Reactie #2276 Gepost op: 5-12-2018, 19:41:02 »
Ik ben nooit in Azië geweest, maar dat kan prima. Als je het niet gewend bent alleen ver te reizen, is Bali het eerst dat in me opkomt. Stad bezoeken is natuurlijk ook een optie (Hong Kong, Singapore), maar dat is wel wat duurder.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vakantie
« Reactie #2277 Gepost op: 5-12-2018, 19:46:27 »
Bali ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Vakantie
« Reactie #2278 Gepost op: 5-12-2018, 20:09:52 »
Azië kan prima, Filipijnen zelf ook als je weet waar je moet zijn.

Ik ben zelf op Sri Lanka geweest, prima te doen
Vietnam schijnt ook leuk te zijn
Thailand is erg toeristisch, dus dat moet je maar net willen.
Indonesië ook goed te doen!

Eigenlijk elk Aziatisch land wel ;).

You'll never walk alone

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vakantie
« Reactie #2279 Gepost op: 21-12-2018, 16:39:55 »
Ik heb net een optie genomen op mijn tweede bezoek aan IJsland.

Vertrekdag is naar alle waarschijnlijkheid 24 mei, en dan voor 8 of 9 dagen.


Kleine wijziging: ik heb eens voor de aardigheid gevraagd wat me een uitstapje vanuit Reykjavik naar het noorden zou kosten, ik wilde naar Akueyri gaan. Ik heb het toch maar laten vervallen.

Dan richt ik me liever op Reykjavik en omgeving.

« Laatst bewerkt op: 22-12-2018, 13:13:52 door Bodejos »