Auteur Topic: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen  (gelezen 11196 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #20 Gepost op: 29-01-2011, 12:21:06 »
14u58
Het stadion is inmiddels helemaal volgelopen. Daisy neemt het woord, naast haar staat uiteraard een tolk voor de locale bevolking. Daisy legt het spel uit, zoals Tdietz het aan Bubbles uitgelegd heeft. Alleen een tijdbonus en –handicap laat ze achterwege. Daisy: “Iedereen klaar? Start!” Fabiann stapt in de ring. De eerste tegenstander is direct een pittige. Fabiann ligt binnen no-time op de grond. LdHmolletje moedigt hem aan. Molcrazy: “Rustig blijven.” LdHmolletje: “Sorry, ik ga zo op in het spel.” Na 4 keer te zijn gevloerd, krijgt Fabiann er opeens de vaart in. Binnen de kortste keren liggen er 2 op de grond. De volgende kandidaat houdt echter lang stand. Maar uiteindelijk weet Fabiann die ook op de grond te krijgen. Na 8,5 minuut is hij klaar. De toeter gaat, en D*n mag gaan pijl en boog schieten. Oefening baart kunst, en de eerste zit er direct in. Ycaris durft niet te kijken. “Als ie maar niet mist en mijn kant op schiet, anders laat mijn paard op hol.” Gelukkig vallen de afwijkingen mee, maar het duurt een kwartier voordat eindelijk de derde pijl in de roos schiet. Het hek schiet open en Ycaris holt met paard en al de ring in. “Ho stop!”, schreeuwt ze, maar het paard slaat op hol. Met moeite weet ze het onder controle te krijgen. Ze zwaait met haar lasso, maar het kalfje wil maar niet gevangen worden. “Kom op, kom op!”, schreeuwt ze. Het publiek vermaakt zich ondertussen kostelijk en ook D*n, Fabiann, Bubbles en Tdietz komen niet meer bij van het lachen. Na een 20 minuten wordt het kalf dan eindelijk gevangen! “Yes!” Een groot applaus van de tribune volgt. Dan is M@ri@nne aan de beurt. Het vrolijke gejoel maakt plaats voor een doodse stilte. De kandidaten zijn al 43,5 minuut bezig. M@ri@nne besluit de eerste keer haar tijd te nemen, maar ze neemt de eerste bocht te ruim. Ze valt direct van de balk. De tweede keer voert ze het tempo op, maar halverwege gaat ze toch de fout in. Maar de derde keer is het raak en loopt ze in één het parcours af. In 6 minuten is het gebeurd. Dan mag Molcrazy. Ondanks de beperkte oefening die hij heeft kunnen doen, blijkt hij toch talent te hebben. De toorts brandt al na 1,5 minuut en het doek is binnen no-time doorgebrand. Na exact 51 minuten mag LdHmolletje naar Niekypsv lopen. Molcrazy moedigt hem aan: “Rustig aan!” LdHmolletje doet wat hem gedaan wordt. Maar de hardslag loopt iets te hoog op en hij moet stoppen. Hij staat 30 seconden stil, en dan mag hij weer gaan. Binnen 5 minuten bereikt hij Niekypsv. LdHmolletje: “Kom op, nog 4 minuten!” Niekypsv zet het op een lopen. Binnen no-time is hij het stadion rond. Het publiek staat op de banken en ook de kandidaten juichen enthousiast. Ycaris: “Kom op, je kan het!” Niekypsv rent zo hard als hij kan om hoog. Hij plant de toorts bij Tdietz neer, steekt de sleutel in het slot en opent de deur na 59 minuten en 12 seconden. De groep juicht! Het geld is binnen! Of toch niet? Daisy komt hoofdschuddend aanlopen. Terwijl het publiek de kandidaten toejuicht, gaan de kandidaten met een vreemd gevoel weg. Wat is hier aan de hand?

17u00
De groep is weer op het vliegveld. Als de groep de bus uitstapt, neemt Molcrazy het wordt: “Zeg, we willen nou wel eens weten waarom we geen geld verdiend hebben.” Daisy: “De tijd is nu gekomen om het uit te leggen. Bubbles, wil jij even bij mij komen?” Bubbles loopt naar voren. Daisy: “Bubbles hier kon tijd handicaps en tijdbonussen uitdelen. Bij 2 kandidaten ging de tijd 2x zo snel, en bij 2x kandidaten ging de tijd 2x zo langzaam. Tsja, en bij wie heb je de tijdhandicap uitgedeeld?” Bubbles: “Aan M@ri@nne en Ycaris.” Molcrazy: “Wat?! Aan Ycaris?!” Bubbles: “Ja.” Niekypsv: “Waarom, iedereen kon zien dat dat het lastigste onderdeel was.” Bubbles: “Ik had er vertrouwen in. En daarnaast ging het bij D*n en Molcrazy ook niet super, en die had ik daarom een tijd bonus gegeven.” Daisy: “En dan komen we op een hele andere eindscore. Fabiann. Jouw tijd is en blijft 8,5 minuut. D*n, jij deed 15 minuten over het boogschieten, maar die tijd wordt gehalveerd. Dan Ycaris, jouw tijd was 20 minuten, maar die wordt dus verdubbeld. Dan zitten we nu al op 56 minuten. En met M@ri@nne’s verdubbelde 6 minuten, zitten we al over het uur heen. De 5 minuten van Molcrazy gaan door de helft naar 2,5 minuut, LdHmolletje 5 minuten en Niekypsv 3 minuten en12 seconden maakt een totaal van 1 uur, 18 minuten en 42 seconden. Dag €2500,-. Ga daar in het vliegtuig naar Japan maar eens over nadenken.” D*n: “O cool Japan!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2011, 12:21:32 »
19u00
In het vliegtuig lijken de dames de opdracht weer vergeten. Het trio is erg close. Ze zijn in de minderheid en dat schept een band. Bubbles: “Ik baal echt van vanmiddag, maar ik dacht echt dat het de beste keuze was.” M@ri@nne: “Mijn zege heb je hoor. Maar achteraf gezien had je wellicht beter voor Niekypsv kunnen kiezen. Die zou sowieso wel hard rennen.” Ycaris: “Dat is natuurlijk achteraf makkelijk praten.” M@ri@nne: “Je hebt gelijk, het is nu klaar.” Bubbles: “Dank je.” De heren bekijken het gelaten. Ze voelen zich verraden. LdHmolletje: “Ik vertrouw ze niet meer. Hier wordt een vuil spelletje gespeeld.” D*n: “In de volgende opdracht, wat het ook moge zijn, moeten we ons bewijzen.” Fabiann: “Deal!”

Dag 7

01u00
Het is wederom nacht als het vliegtuig landt. Niekypsv: “Daisy, waar zijn we precies?” Daisy: “We zijn in Osaka. En geniet er maar van, want we zijn er maar kort. We gaan een nacht opdracht spelen en daarna vliegen we direct weer door.” Bubbles: “Pff, dat klinkt vermoeiend.” Fabiann: “Maar wel uitdagend!” Ycaris: “Wat gaan we doen? “Daisy: “Nog even geduld. Eerst de bus in, we gaan een stukje rijden.”

01u30
Het is pikkedonker als de bus opeens op een grote bal met licht afrijdt. LdHmolletje, die was ingedommeld, schrikt wakker. “Huh, wat is dit?” Daisy: “Welkom bij de Tsūtenkaku Toren, ofwel de “Tower Reaching Heaven.” M@ri@nne: “Oh, wat hoog …” Fabiann: “Zeg dat wel.” Daisy: “Kom, we pakken de lift omhoog.”

01u40
Het is middenin de nacht als de kandidaten boven op de Tsūtenkaku Toren staan. Ze staan veilig achter een raam. Nog wel dan … Sommigen durven niet naar beneden te kijken. M@ri@nne: “Vreselijk dit, ik voel iets heel engs aankomen.” D*n: “Ik ben benieuwd.” Daisy: “Nou, we staan nu 91 meter hoogte. En het is donker. Jullie gaan straks naar beneden abseilen. Onderweg hangen 8 sleutels die elk op een kistje pakken. In 1 kistje zit €2500,-, in 3 kistjes zit €1000,-, in 2 kistjes zit €500,-, in 1 kistje zit €100,- en in 1 kistje zit niks. Met een beetje geluk verlaten we Japan met een pot van €13.850,-. Wil er iemand als eerste? D*n: “O ja hoor, ik ga wel.”

D*n stapt als eerste het buiten plateau op. Het waait flink en D*n’s haar staat alle kanten op. M@ri@nne kan het niet langer aan zien. “Mag ik naar beneden? “ Daisy: “Dat mag, maar dan kan je niet meer terug.” M@ri@nne: “Prima, ik ga toch niet!” M@ri@nne stapt in de lift omlaag. Tdietz gaat mee. D*n is inmiddels klaar om als eerste af te dalen. Rustig stapt hij over rand. Niekypsv en Molcrazy kijken toe. Zij zien het ook wel zitten. D*n tokkelt rustig omlaag. Maar dan begint hij wat te slingeren. Niekypsv: “Wat doet ie nou?” De rest komt ook kijken.” Bubbles: “Zou dat door de wind komen?” Molcrazy: “O kijk, hij heeft een sleutel!” Binnen no-time is hij vervolgens beneden. Tdietz wacht hem met M@ri@nne op. D*n: “Wat cool dit!” Tdietz: “Goed gedaan. Heb je een sleutel?” D*n:”Ja hier!” Tdietz reikt hem het desbetreffende kistje toe. D*n: “Mmm … €500,-., jammer.” M@ri@nne: “Ik vind het anders maar knap hoor. Mij niet gezien!”

Molcrazy gaat als 2e. Ook hem gaat het vrij eenvoudig af. Hij pakt een sleutel en maakt het 2e kistje open … €1000,-! D*n: “Goed bezig!” Een high-five volgt. Niekypsv daalt als 3e af. Hij laat bijna de sleutel uit z’n handen vallen ,maar het gaat net goed. Ook hij vindt, net als D*n €500,-. Niekypsv roept omhoog: “Jullie moeten het grote geld pakken!” Maar de rest bovenaan twijfelt. Fabiann kijkt nog eens naar buiten. “Nee, dit is me toch echt te hoog. Ik doe het niet.” En ook Fabiann pakt de lift naar beneden. De rest is echt enorm in dubio. Ycaris: “Ik ben nog bont en blauw van die rodeo opdracht, ik haak af.” Bubbles: “Wat?!” Ycaris: “Sorry, m’n handen zijn helemaal verschroeid van die lasso’s, ik kan het touw niet goed vasthouden.” Voordat Bubbles weer verder kan vragen is Ycaris al verdwenen. LdHmolletje: “Vreemde vriendin, die Ycaris.” Bubbles: “Ze is geen vriendin, we kunnen gewoon goed opschieten. Maar dit snap ik niet.” LdHmolletje: “Nou, dan moet ik het maar proberen.” Bubbles: “Zeker weten? “ LdHmolletje: “Ja!”
« Laatst bewerkt op: 30-01-2011, 12:24:02 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2011, 12:21:58 »
De rest staat ondertussen beneden te wachten. D*n is vol ongeloof als hij hoort dat Fabiann en Ycaris geweigerd hebben. D*n: “Dat had ik niet achter jullie gezocht.” Fabiann: “Sorry, maar ik heb enorme hoogtevrees.” D*n: “Dat kan iedereen zeggen, maar wel in die achtbaan?” Fabiann: “Een achtbaan is heel anders.” Dan stapt LdHmolletje het plateau op. Hij krijgt direct een windvlaag om de oren. Zo snel als hij buiten stond, staat hij weer binnen. Bubbles: “Toch niet?” LdHmolletje: “Alleen aan zo’n touw op een plateau … doodeng!” Bubbles: “Ik ga het toch proberen.” LdHmolletje: “Echt? Kan je dat wel.” Bubbles: “Ik probeer het gewoon.” Bubbles laat zich goed vastmaken en stapt dan buiten het plateau op. Terwijl LdHmolletje de lift naar beneden neemt, kijken de andere kandidaten vol ongeloof naar de afdaling van Bubbles. Ycaris: “Ik had nooit gedacht dat ze dat zou doen.” Molcrazy: “Knap hoor!” Na 20 minuten is Bubbles beneden. Ze krijgt een groot applaus en wordt overladen met complimenten. Daisy is inmiddels ook beneden gearriveerd. Daisy: “Sorry dat ik de feestvreugde moet dempen, maar Bubbles, wil jij nog je kistje open maken? “ Bubbles: “Natuurlijk. Bubbles open haar kist en … het kistje is leeg.” Bubbles: “Nee! Wat een pech weer.” Ycaris troost haar. De bewondering van bij heren maakt plaats voor wantrouwen. Maar dan haalt Daisy toch wat geld tevoorschijn. “Helaas geen geld voor Bubbles, maar D*n, Niekypsv en Molcrazy hebben samen toch €2000,- opgehaald. De pot stijgt daarmee naar €9.250,-! Gefeliciteerd. We gaan nu weer naar het vliegveld. Hopelijk kunnen jullie in het vliegtuig nog wat slapen, de vlucht naar de volgende locatie duurt een uurtje of 6.”

10u00
Slaperig worden de kandidaten wakker. De korte nacht ervoor hakt er nog in. Maar met €2000,- extra op zak staan ze toch met een goed gevoel op. Het vliegtuig is net geland. Tdietz:  “Kom jongens, uitstappen, we zijn in Singapore!” LdHmolletje: “O wat gaaf, daar heb ik nou altijd al een keer naar toe gewild!” D*n: “Volgens mij roep je dat van elk land “ LdHmolletje: “Een beetje waar, maar dit is wel heel gaaf hoor!”

11u00
De kandidaten staan in hartje Singapore. Het is hartstikke druk … en het regent pijpenstelen. De kandidaten hebben regenjacks aangetrokken, maar toch zijn ze al doorweekt. De kandidaten staan te wachten op Daisy en Tdietz als Molcrazy plots het woord richt tot Bubbles. “We zijn tot de conclusie gekomen dat na gisteren wij het niet langer verantwoord achter dat jij de pot beheert? “ Bubbles: “Pardon?” Molcrazy: “Je hebt ons een hoop geld gekost de laatste dagen. Mollenstreek of niet, we willen graag dat LdHmolletje de pot gaat beheren.” Bubbles pakt het geld. Bubbles: “Weet je wat, het is ook een hele verantwoordelijkheid. Hier, alsjeblieft, veel plezier ermee.” Ze geeft het geld aan LdHmolletje. Bubbles: “Tel maar na, nog helemaal compleet. Kom maar niet bij me aan zetten als er over een paar dagen ineens geld weg is.” LdHmolletje telt en concludeert dat het compleet is. “Het is veilig in mijn handen!”

11u15
Daisy: “Welkom kandidaten. Ik wil graag dat jullie je in 4 duo’s splitsen, en één van de groepsleden moet op zeker een rijbewijs hebben.” D*n: “Ik wil bij Ycaris!” Ycaris: “En als ik dat nou niet wil?” D*n: “Ik wel eens met jou samen een spel doen.” Ycaris: “Ach waarom ook niet. Ik kan rijden, jij?” D*n: “Nee.” Bubbles: “Wil jij met mij M@ri@nne? Ik denk niet dat één van de mannen bij mijn in het team wil. Of durft beter gezegd.” M@ri@nne: “Graag zelfs, lijkt me leuk. En ik kan autorijden.” De andere teams worden uiteindelijk Molcrazy-Fabiann en LdHmolletje-Niekypsv.

Daisy: “Prima. Fabiann, Molcrazy, wie van jullie wordt de chauffeur?” Fabiann: “Dat ben ik.” Daisy: “Uitstekend. Hier in de stad hebben we een parcours uitgezet. Jullie gaan per duo dit parcours rijden. Alleen vinden jullie onderweg nogal wat obstakels. Paaltjes, bochten, je kunt het zo gek niet bedenken. Maar jullie kunnen ook geld verdienen. Rijdt je over een groen vlak, win je €500,-, rijdt je over een rood vlak, gaat er €500,- uit de pot. Daarnaast wordt er ook gelet op verkeersovertredingen. Let dus goed op, want jullie zijn niet de enige op het parcours. Per overtreding gaat er namelijk ook €100,- uit de pot. Daarnaast moet elk duo binnen 15 minuten het parcours voltooid hebben, anders krijg je ook nog eens €500,- boete. Ben je binnen 10 minuten binnen, win je €500,- extra. Duidelijk? Ja? Wie wil er eerst?” D*n en Ycaris gaan eerst.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2011, 12:22:26 »
Ycaris neemt plaats achter het stuur en D*n heeft de kaart. Tdietz staat klaar met het startpistool. Tdietz:”Klaar? Af!” Ycaris wil gas geven, maar de motor slaat af. D*n: “Hup gassen!” Ycaris:”Sorry, ik rijd thuis in een automaat.” Ycaris rijdt uiteindelijk weg . D*n: “Hier rechts. O kijk, een groen vlak, rijdt daar maar naartoe, o pas op een paaltje.” Maar te laat, Ycaris rijdt het paaltje omver. Ze rijdt echter wel het groene vlak over. Dan stopt ze. D*n: “Waarom stop je?” Ycaris; “Nou, hier is een oversteekplaats en er wil iemand oversteken.” D*n: “Ow, ja , goed gezien.” Ycaris rijdt verder. D*n: “Bij het stoplicht links.” Ycaris slaat linksaf. D*n: “Kijk, weer een groen vlak!” Ycaris stuurt de auto over het groene vlak. D*n: “En nu rechts!” Ycaris slaat rechtsaf. D*n: “Stop!” Ycaris trapt vol op de rem. D*n: “Een rood vlak recht voor je.” Ycaris: “Oei, bedankt.” Ycaris rijdt naar achteren en uiteindelijk om het rode vlak heen. Als ze het rode vlak gepasseerd is, staat Tdietz al daar om hen duo af te vlaggen. Ze stappen voldaan uit. Daisy: “Nou, dat was een leuk ritje. Twee keer €500,-, maar ook een paar boetes.” D*n: “Ow?” Daisy: “Ja, jullie zijn tot 2x toe over een doorgetrokken streep gereden, en achteruit gereden op een eenrichtingsweg. Daarnaast ging er ook nog een paaltje om. Jullie eindtijd is 11 minuten en 33 seconden. Geen extra geld, maar ook geen straftijd. Jullie hebben in totaal €600,- gewonnen.” D*n: “Beter iets dan niets!”

Bubbles en M@ri@nne zijn als 2e aan de beurt. M@ri@nne geeft gelijk gas. Bubbles: “Rustig, de weg is nat!” M@ri@nne: “Ik wil die extra €500,- winnen, we moeten ons bewijzen.” Bubbles gaat met haar mee, maar in hun enthousiasme om op de weg te blijven rijden ze onopgemerkt het eerste groene vlak voorbij. Bubbles: “O pas op, een stoplicht!” M@ri@nne kan net niet op tijd remmen. Uiteindelijk pakken ze wel het 2e groene vlak. Bubbles:”Volgens mij zijn we er bijna, laten we het laatste stukje even wat rustiger aan doen.” M@ri@nne: “Oké.” Ze slaan rechtsaf en rijden pardoes over het rode vlak heen.” Bubbles; “O nee!” M@ri@nne: “Nou dan maar gassen naar de finish.” Tdietz vlagt de dames af. Daisy: “Dat was me een ritje. Een groen en rood vlak vallen tegen elkaar weg. Jullie hebben 3 boetes onderweg gescoord. Te laat stoppen bij een stoplicht, niet stoppen bij een oversteekplaats en jullie hebben in de 2e straat te hard gereden, daar gold een snelheidslimiet. Maar jullie zijn wel binnen de 10 minuten binnen, dus uiteindelijk op een positief saldo van plus €200,-!” Bubbles: “Ach ja, het was leuk.” M@ri@nne: “Mee eens!”

Fabiann en Molcrazy gaan als derde. Ze gaan een stuk behoudender te werk, maar ook zij vergeten te stoppen bij de oversteekplaats. Molcrazy: “Kijk, een groen vlak.” Fabiann: “Maar dan moet ik over die doorgetrokken streep.” Molcrazy: “De boete is lager dan opbrengst, dus hup rijden.” Maar Fabiann is het vlak al voorbij. Fabiann: “Terug?” Molcrazy: “Natuurlijk!” Fabiann keert, rijdt over het groene vlak en draait weer om. Het duo vervolgt hun weg. Verder komen ze geen problemen tegen. Ze pakken het tweede groene vlak en weten het rode vlak te vermijden. Maar ze hebben er wel lang over gedaan. Tdietz is bij de finish bijna in slaap gevallen, maar vlagt ze toch af. Daisy: “Nou, dat was heel krap, 14 minuten en 44 seconden.” Fabiann: “Gelukkig.” Daisy: “De score is €1000,- voor de groene vlakken, maar ook 3 boetes. Illegaal keren, rijden over een doorgetrokken streep gaan en vergeten te stoppen bij een oversteekplaats. Maar €700,- is niet slecht” Molcrazy: “Had toch liever €1000,- gehad.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #24 Gepost op: 29-01-2011, 12:22:39 »
Niekypsv en LdHmolletje gaan als laatste. LdHmolletje wil de tactiek van M@ri@nne toepassen. “Tijd is geld!” En het gaat goed. Hij stopt bij de oversteekplek, Niekypsv merkt tijdig de snelheidslimiet op en ze stoppen bij het stoplicht. Ook het 2e groene vlak wordt gevonden. Niekypsv: “We gaan lekker!” Maar dan gaat het mis. LdHmolletje schat de voorlaatste bocht volledig verkeerd in, verliest de macht over het stuur en het duo knalt in de vangrail. LdHmolletje: “Auw m’n rug weer. Gaat het Niekypsv?” Niekypsv: “Ja, met mij gaat het goed. Maar wat gebeurde er nou?” LdHmolletje: “Geen idee, een spoor olie wellicht? Of het natte wegdek.” Het duo stapt uit en wordt door Daisy en Tdietz afgehaald. De andere kandidaten zijn opgelucht als ze de heren heelhuids terug zien. D*n: “Gelukkig gingen jullie als laatste, want de auto is aan gort.” LdHmolletje: “Heb ik toch nog een indruk gemaakt.” Daisy: “Laten we het geld tellen. Jullie hebben 2x €500,- gescoord, maar er gaat ook weer €500,- eraf, omdat jullie niet gefinisht zijn. Tot slot 1x -€100,-, omdat jullie een stuk over de stoep gereden zijn?” LdHmolletje: “Waar dan?” Niekypsv:”Nou dat heb ik echt gemist.” Daisy: “Jullie totaal score is €400,-. Gezamenlijk met al het geld wat er door de rest verdiend is, kom ik op €1900,- uit. Niet slecht, maar dit had véél meer kunnen zijn.” Daisy overhandigt het geld aan LdHmolletje. Hij stopt het geld snel weg, want het regent nog steeds dat het giet. Daisy: “De pot staat nu op €11.150,-. Kom, laten we snel naar het hotel gaan. Jullie willen vast uitrusten … maar daar is helaas geen tijd voor. Nou ja, voor één iemand wel, na de test en de executie. Want er gaat weer iemand naar huis. Diegene heeft straks genoeg tijd om uit te rusten.”

14u00
De kandidaten bereiden zich voor op de test. Maar al na een week beginnen de eerste lichamelijke ongemakken zichtbaar te worden. LdHmolletje’s rug begint na de botsing weer op te spelen, Fabianns rechterknie is bont en blauw na de val tijdens het sumo worstelen, en D*n en M@ri@nne zijn snotverkouden na de regenbui in Singapore. Gaat dit de groep verder parten spelen?

Wordt vervolgd …
« Laatst bewerkt op: 30-01-2011, 12:24:31 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2011, 15:51:47 »
***************************** FLASHBACK *****************************

Zondag 9  januari, 10.28 uur

Na haar ontbijt opent Daisy haar laptop en ziet ze weer een mailtje van de Mol. “Beste Daisy. Bedankt voor het schema. Dat ziet er gaaf uit, maar ook wel een beetje vermoeiend. Maar dat heb ik er zeker voor over. Dit is de kans van m’n leven om zoiets te doen. Wie wil dat nou niet? Groeten van Mol … dat klinkt fijn!”

***************************** FLASHBACK *****************************

Aflevering 4

“Hatsjoe!” D*n komt hoestent en proestend de testruimte uit. Fabiann: “Gaat het?” D*n:”Ik ben snotverkouden.” Bubbles: “Dat merk ik, ik hoop dat je mij niet aansteekt.” LdHmolletje: “Hoe is het met je knie Fabiann?” Fabiann: “Het gaat wel, die val bij het sumo worstelen en de botsing met autorijden heeft het geen goed gedaan, maar ik bijt wel ff door. Het is gewoon blauw, dat is alles.”

16u00
Daisy: “Welkom kandidaten. Er zijn nu nog 8 kandidaten in het spel, en straks zijn dat er zeven. Ik hoop dat jullie klaar voor test zijn. Ik begin vandaag met Fabiann … GROEN! Molcrazy … GROEN! D*n … GROEN! LdHmolletje … GROEN! Niekypsv … GROEN! Heren gefeliciteerd, jullie zijn allemaal door.” De mannelijke kandidaten feliciteren elkaar. Bij de dames neemt de spanning toe. Één van hen moet weg. Daisy: “Sorry dames, voor één van jullie zit het avontuur erop. Iemand die eerst wil?” Bubbles: “Dan hebben we het maar gehad.” Daisy: “Oké Bubbles, daar ga je … ROOD!” En toen was het stil. Bij diverse kandidaten valt hun mond open van verbazing. Daisy: “Sorry Bubbles, voor jou zit het avontuur erop.” Tdietz neemt Bubbles mee. M@ri@nne: “Mogen we geen afscheid nemen?” Maar dan komt Bubbles weer terug. Eerst omhelst ze M@ri@nne en Ycaris. M@ri@nne: “Meid, ik ga je ontzettend missen.” Ycaris pinkt een traantje weg. Bubbles: “Ik ga jullie ook missen!” Ze neemt ook afscheid van de heren. Ze schuift mede-Belg Molcrazy stiekem iets toe. “Doe er je voordeel mee.” Tot slot neemt ze afscheid van LdHmolletje. Bubbles: “Pas goed op de pot, zoals ik het bewaakte.” LdHmolletje: “Zal ik doen!” En toen was Bubbles weg. Ze laat een totaal verbijsterde groep achter …

18u00
Twee uur na de executie zitten de kandidaten weer in het vliegtuig. De meeste besluiten al hun oogjes te sluiten, want hen is verteld dat er een lange vlucht op het programma staat. Ycaris: “Dat wordt weer een jetlag.”D*n en Fabiann besluiten nog wat in hun molboekje te gaan pennen. De twee raken wat aan de praat en binnen de korte keren hebben de twee de grootste lol. Tot ergernis van de sommige anderen. M@ri@nne: “Mag het wat zachter, ik probeer te slapen!” LdHmolletje: “Ik was al half in de dromenland.” Uiteindelijk besluiten de twee ook maar te gaan slapen.

Dag 8

08u00
Het vliegtuig landt op de plaats van bestemming. De groep stapt uit … in de stromende regen! Molcrazy: “Bah, daar zat ik nou echt op te wachten.” Niekypsv: “Waar zouden we zijn? Is dit Australië?” Fabiann: “Volgens mij zei Daisy dat we daar niet heen gingen.” Daisy: “Dat klopt, goed opgelet Fabiann. We zijn in het perfecte alternatief voor Australië, namelijk Nieuw-Zeeland! En omdat we al zoveel kilometers gemaakt hebben de afgelopen week, zullen we hier niet één, maar 3 opdrachten doen!” LdHmolletje: “Heerlijk! Hopelijk kunnen we dan een paar nachten achter elkaar goed slapen, want ik ben best moe.” Daisy: “Dan hoop ik dat je toch nog wel wat energie bewaard hebt, want we gaan nu direct naar de eerste opdrachtlocatie!” D*n: “Bring it on!”

11u15
Na een uurtje of 3 rijden arriveren de kandidaten in een Nationaal Park. Het is er prachtig. Net als de hele omgeving overigens, maar door de vele regenbuien hebben de kandidaten er weinig van gezien. Ycaris: “Ik hoop dat het straks wel even stopt met regenen, ik kan geen regendruppel meer zien.” M@ri@nne: “Mag ik wel hopen ja, want ik ben al … hatsjoe … verkouden, dus dat wordt er zo niet beter op.” Niekypsv: “Ik ben benieuwd wat we gaan doen. Volgens mij zijn we er!” Tdietz: “Klopt, uitstappen allemaal!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2011, 15:52:13 »
Daisy: “Welkom kandidaten. Wij bevinden ons in Whangarei, om precies te zijn in het Whangarei National Park. Willen jullie je even omdraaien?” De groep draait zich om. M@ri@nne: “Oh, wat hoog … Maar wel mooi!” Ycaris: “Wow!” D*n: “Wat mooi!” Daisy: “We staan bovenaan de Whangarei Falls, een prachtige waterval. Zes van jullie gaan straks hier het water in, één kandidaat blijft op het droge. Wie wil dat zijn?” D*n:”Ik ben snipverkouden.” M@ri@nne: “Ik ook, maar omdat jij hebt geabseild wil ik me dit keer wel opofferen.” D*n: “Wat fijn, dank je.” Daisy: “Prima D*n, je mag met Tdietz mee, de rest, volg mij.”

Alle kandidaten worden in een water resistente outfit gehesen. Ycaris: “Zou dit helpen? Het regent nog steeds.” Niekypsv: “Ik denk het niet, maar ach, het levert wel leuke plaatjes op.” Daarna overhandigt Daisy ze allemaal een lange stok. “Beste kandidaten. Ongeveer 500 meter verderop zal Tdietz 20 boeien in het water gooien. Deze hebben een waarde van tussen de 50 en 1000 euro. Deze boeien kunnen aan je stok rijgen. Met je handen pakken is verboden. Er is echter wel een maar. De volgorde is belangrijk. Als je een nieuwe boei pakt, moet die een gelijk of hoger bedrag hebben dan de vorige boei. Als je een boei pakt met een lager bedrag, vervallen alle boeien die je tot dan toe te pakken hebt gekregen. Om te weten te komen welke boeien eraan komen, hebben we D*n ingeschakeld. Hij kan zien welke bedragen er op de boeien staan. Aangezien de snelheid in het water nogal hoog is en het regent, is het moeilijk te zien wat er op staat. Daarnaast kan hij aangeven van welke kant de boei komt. Let wel op die rode lijn daar, als de boei éénmaal die lijn gepasseerd is, mogen jullie de boei niet meer vangen. Vanaf daar ga je namelijk bijna al over de rand en dan wordt het té gevaarlijk. Jullie hebben 5 minuten de tijd om je goed te positioneren, dan gaan we beginnen. Succes!”

Fabiann: “Ik denk dat we ons moeten spreiden.” M@ri@nne: “Misschien moeten we 3 personen links hebben en 3 rechts. En van groot naar klein. Dan kan je het makkelijkst bij de boeien komen en de bedragen verdelen.” LdHmolletje: “Goed idee.” Niekypsv, Molcrazy en Ycaris gaan links in het water staan, en Fabiann, M@ri@nne en LdHmolletje gaan aan de rechterkant staan. Dan klinkt er een toeter. Fabiann: “Volgens mij zijn we begonnen.” Dan klinkt er een stem, het is D*n: “Rood, 50, rechts!” LdHmolletje: “Dat is aan onze kant.” Fabiann: “Ik zal ‘m proberen te pakken. Ja ik zie ‘m.” Fabiann sprint door het water en weet de boei te pakken. De eerste €50,- is binnen.” D*n: “Blauw, 500, rechts. “ Fabiann: “Ik pak m!” Terwijl Fabiann de boei aan ziet komen, is D*n er alweer met de volgende aanwijzing: “Rood, 100 links!” Niekypsv maakt zich klaar. Fabiann ziet ondertussen de boei aankomen. Hij gaat veel sneller dan hij dacht, hij loopt naar achteren … en knalt bovenop M@ri@nne die nog achter hem stond. Ze vallen om, de boei van 50 drijft weg en die van 500 passeert ook. LdHmolletje waagt nog een poging er één te pakken, maar met grote snelheid passeren ze de rode lijn. Fabiann: “Auw, m’n knie! Maar wat deed jij daar? “ M@ri@nne: “Op jou letten.” D*n: “Paars, 150, midden.” Molcrazy sprint naar het midden van het water.” D*n: “Rood, 150, links.” Niekypsv heeft ondertussen de boei met 100 te pakken. Niekypsv: “Ik neem die van 150 ook!” D*n: “Blauw, 1000 rechts!” M@ri@nne: “Mag ik nu? “ Fabiann: “Goed, ik moet even bijkomen.” Niekypsv mist de boei met 150 en ook Ycaris kan er niet bij. Molcrazy ziet de paarse boei van 150 recht op zich afkomen, hij moet opzij springen, maar weet ‘m met z’n stok wel te pakken. D*n: “Rood, 50, links.” Ycaris: “Voor mij!” M@ri@nne weet zonder problemen de boei van 1000 te pakken. LdHmolletje: “Top, en nu naar de kant.” M@ri@nne: “Waarom, misschien zit er nog wel één van 1000 in, dan kan ik die beter pakken, dan kunnen jullie de lage pakken.” LdHmolletje: “O ja, slim.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2011, 15:52:36 »
D*n: “Paars, 50, midden.” Molcrazy: “Ik heb hulp nodig, ik kan die niet pakken.” Fabiann: “Oké, ik kom.” Door het kolkende water probeert hij het midden van de rivier te bereiken. Ycaris heeft ondertussen de rode boei van 50 beet. “Yes!” D*n: “Rood, 150, links.” Ycaris: “Die moet ik ook hebben!” Fabiann probeert de boei van 50 te halen, maar hij red het niet. LdHmolletje staat erbij en kijkt er naar. Fabiann: “Doe je ook nog mee?” LdHmolletje: “Ik spaar m’n krachten, er komen er nog veel.” D*n: “Blauw, 250, rechts.” LdHmolletje: “Zie, laat die maar voor mij.” D*n: “Paars, 500, midden.” Niekypsv: “Dit gaat wel heel snel.” Molcrazy: “Blijf daar, die pak ik!” D*n: “Rood, 250, links.” Ycaris: “Die is ook voor mij … wacht … ow daar gaat de boei van 150.” Molcrazy: “Let dan ook op.” LdHmolletje heeft ondertussen eindelijk beet met 250. D*n: “Blauw, 100, rechts.” LdHmolletje: “Die moet jij Fabiann!” Fabiann sprint weer naar rechts, hij struikelt weer bijna, maar nu blijft zijn gevangen boei wel aan zijn stok haken.” D*n: “Rood, 500, rechts.” Ycaris heeft ondertussen haar 2e boei (250) beet.” Ycaris: “Ik stop, ik stel dit geld veilig.” Molcrazy: “Ho, ho, ik heb back up nodig, kijk daar komt de boei van 500 eindelijk … hebbes! Ik kan beter stoppen, maar ik ga verder. Hé, daar drijft een boei, rechts, schiet op!” Fabiann snelt er op af. Ycaris is ondertussen op de kant gaan zitten. “Brr, veel te koud in dat water.” Niekypsv: “Ik hoor niks meer, waar is D*n.” Molcrazy: “Boei, rechts daar!” Fabiann: “Ik ben onderweg!” D*n: “Paars, links, 250.” Niekypsv: “He, daar is hij weer, die 250 moet voor mij zijn.” Fabiann pakt de boei die rechts langs drijft: “Hé, dit is 500!” Molcrazy: “Mooi gevangen.” D*n:”Paars, rechts, 1000!” M@ri@nne: “Opletten, Faab, als jij ‘m mist pak ik ‘m.” D*n:”Paars, 100, rechts.” M@ri@nne: “Mogen we die nog pakken.” LdHmolletje: “Nee!” D*n: “Paars, 50, links.” Molcrazy: “Die moeten we ook laten gaan.” M@ri@nne: “Daar komt een paarse boei aan. Maar welke is het? Ze zitten vlak achter elkaar. Faab, kijk jij? “ Fabiann kijkt, maar staat te ver van de boei. Hij pakt z’n stok om ‘m aan te tikken en ziet dan het bedrag. Fabiann: “Dit is 100!” Hij laat de boei lopen. Dan komt de boei van 1000 eraan. M@ri@nne ziet ‘m recht op haar afkomen, ze steekt de stok uit en mist. Ze valt achterover om en laat haar stok los. M@ri@nne: “Help!” LdHmolletje schrikt zo dat hij ook bijna zijn stok los laat. Dat gebeurt net niet, maar de twee boeien van 1000 drijven zomaar langs heb.” Molcrazy: “Had ze gepakt!” Ook Niekypsv schrikt ervan, dat hij de boei van 250 zomaar laat passeren. De laatste boeien zijn allemaal lage bedragen die links voorbij drijven. Dan zit het spel erop.

D*n voegt zich weer bij de groep. D*n: “En gelukt?” Fabiann: “Nou, nee.” M@ri@nne: “Het ging allemaal zo snel.” Daisy: “Nou, laten we de score eens bekijken. Iedereen heeft zich aan de volgorde gehouden, maar zij behoorlijk wat boeien voorbij gedreven en losgelaten. Jullie hadden maarliefst €5500,- kunnen verdienen. De twee boeien van €1000,- zie ik er niet bij zitten. Maar alles bij elkaar toch nog €1900,- verdiend.” LdHmolletje: “Dat valt nog reuze mee!” Hij int het geld bij Daisy. Ycaris: “Hoeveel geldt zit er nu in de pot?” Daisy: “De pot staat nu op €13.050,-.” Ycaris: “Dat wil ik zien LdHmolletje!” Ze tellen samen het geld. Molcrazy: “En klopt het?” Ycaris: “Ja, het is juist.” Daisy: “Dan hoop ik dat nu jullie zin hebben in een lekkere warme douche en een kop chocomel, want we hebben hier een blokhut afgehuurd, waarin we zullen overnachten.” Fabiann: “Dat klinkt gezellig!”

16u30
De kandidaten hebben zich gestelled in de blokhut. Daisy en Tdietz leggen een kaartje, M@ri@nne en Ycaris nemen een warme douche, terwijl Fabiann en LdHmolletje even gaan liggen om hun zere rug en knie wat rust te gunnen. Molcrazy schuift aan bij de heren en hij is niet blij. “Wat ging er nou mis bij jullie, jullie stonden een partij te klunzen?” LdHmolletje: “Dat viel wel mee hoor.” Fabiann: “Nou, zoveel deed jij niet hoor.” LdHmolletje: “Ik ben niet omgevallen.” Fabiann: “Maar er dreef wel 2x €1000,- langs je, en je deed niks.” LdHmolletje: “M@ri@nne was gevallen, wat moest ik doen? Haar laten liggen?” Dan komt Niekypsv binnen. “Mag ik Molcrazy even lenen?” Fabiann: “Graag.” Het tweetal loopt naar buiten. Ook D*n staat op de gang. Molcrazy: “Wat is er?” D*n: “Wij willen graag weten wat Bubbles jou heeft gegeven?” Molcrazy: “Ehm, niks.”  Niekypsv: “Lieg niet, we zagen dat ze jou wat gaf.” Molcrazy: “Nee hoor, ze gaf alleen een afscheidsknuffel en wenste me als enige Belg tussen al jullie Hollanders veel succes.” En Molcrazy loopt weg. Ycaris en M@ri@nne luisteren het gesprek af. Ycaris: “Ik vind het maar raar van Bubbles. We waren heel close en ze geeft Molcrazy iets. Heb jij gezien wat het was?” M@ri@nne: “Misschien haar molboekje?” Ycaris: “Dat zou ik wel heel gemeen vinden.” De dames besluiten het te laten rusten en gaan even liggen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2011, 15:52:58 »
18u00
’s Avonds is iedereen de opdracht vergeten, als Tdietz een overheerlijke 3 gangen maaltijd voorschotelt. Om zes uur zit iedereen aan de eettafel, te smullen. D*n: “Heerlijk.” Niekypsv: “Mjammie, wat is dit lekker.” Na het eten buikt iedereen uit bij het haardvuur. Ycaris: “Ik hoop op een goede nacht slaap.” Fabiann: “Ik zou er een moord voor doen.” M@ri@nne: “Mag ik even iets zeggen? We zijn nu een week onderweg, en ondanks dat we soms elkaars bloed kunnen drinken, vind ik het tot nu erg gezellig. Het spel is een spel, maar dit soort avonden zijn supergezellig. Dat het nog maar even zo mag blijven. Proost!” De groep toost op de avond.

Dag 9

08u30
Iedereen zit uitgeslapen bij het ontbijt. Ycaris: “Ik heb in tijden niet zo goed geslapen.” LdHmolletje: “Ik hoop dat we nog een nacht mogen blijven. Dan komt D*n binnen. Hij heeft beroerd geslapen. Molcrazy: “Sorry dat ik het zeg, maar wat zie jij er slecht uit.” D*n: “Ik heb geen oog dicht gedaan door die verkoudheid.” M@ri@nne: “Wat erg zeg.” D*n schuift aan en neemt een kopje thee. “Ik hoop dat het snel beter wordt.

10u00
De kandidaten zitten in de bus, ze hebben het Nationale Park verlaten. Het is inmiddels gestopt met regenen. En hoewel de wegen nog vol met plassen water liggen, kunnen de kandidaten nu wel genieten van het uitzicht. Niekypsv:”Wat geweldig dit.” M@ri@nne: “Machtig mooi.” LdHmolletje: “Ik ben heel benieuwd wat we nu gaan doen.”

12u30
Om half één arriveren de kandidaten in Auckland, één van de grootste steden van Nieuw-Zeeland. Ycaris: “Wat een geweldige stad!” Molcrazy: “Ben je hier al eens geweest dan? “ Ycaris: “Nee, maar wie wil er nou niet naar Nieuw-Zeeland en niet Auckland bezoeken.” Molcrazy:”Nja…”

Ze stoppen bij de haven van Auckland. D*n: “Wat een hoop boten hier zeg. Hatsjoe!” M@ri@nne geeft hem een zakdoek. Tdietz: “Er liggen hier wel 135.000 boten. Molcrazy: “Zoveel?” Tdietz: “Yep.” Daisy: “Kandidaten welkom. Zoals jullie zien liggen hier achter mij een hele hoop boten, en inderdaad, zoals Tdietz als zei, het zijn er maarliefst 135.000. En wij zijn op zoek naar die ene boot. Deze boot vaart over exact een uur de haven uit. Jullie moeten zorgen dat jullie deze boot vinden, hem met deze polaroid camera fotograferen en de foto binnen één uur bij mij inleveren. Als dat lukt, verdienen jullie €2000,-. Jullie hebben maar één kans om een foto te maken, dus let goed op. Want de Mol is nog steeds onder jullie. Ik heb hier een foto van de boot. Als ik de foto laat zien, gaat de tijd in. En we beginnen … nu!”

Daisy draait de foto om. Niekypsv: “De Molloot! Haha.” D*n holt gelijk weg. Ycaris: “Ho stop, eerst een tactische bespreking. Maar D*n hoort niks. M@ri@nne: “Misschien moeten we ons in twee groepen splitsen?” Uiteindelijk hollen Ycaris en Fabiann en achter D*n aan, terwijl M@ri@nne, LdHmolletje, Molcrazy en Niekypsv de andere kant op lopen.

Na een kwartier heeft de groep nog geen succes. Niekypsv: “Dit is zoeken naar een spelt in een hooiberg.” LdHmolletje: “We moeten gewoon blijven zoeken, niet opgeven. Moeten wij ons misschien ook splitsen?” Uiteindelijk gaan M@ri@nne en Molcrazy samen verder zoeken en LdHmolletje en Niekypsv lopen verder de haven in. Ook de ander groep heeft geen succes. Ycaris: “Ik heb net aan iemand gevraagd of hij de boot gezien heeft, maar niemand kent de boot.” Fabiann: “Die zullen ze wel speciaal voor dit spel hier neer gelegd hebben.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2011, 15:53:17 »
Na een half uur lopen de kandidaten nog steeds doelloos door de haven rond. Dan krijgt LdHmolletje een lumineus idee. “Wordt er nergens een registratie van de boten bijgehouden? Als we daar nou eens naar gaan zoeken? Zo vinden we niks!” Niekypsv:”Goed plan!” Ze rennen terug de dok af. M@ri@nne en Molcrazy zien het gebeuren. M@ri@nne: “Zouden ze de boot gevonden hebben?” Molcrazy: “Misschien.” M@ri@nne: “Misschien moeten we er achteraan gaan?” Het duo rent LdHmolletje en Niekypsv achterna.

D*n, Ycaris en Fabiann zijn na 40 minuten het helemaal zat. D*n: “Ik kan geen boot meer zien.” Fabiann: “Mijn knie doet zeer, ik kan niet meer.” Ycaris: “Ga dan even zitten.” Ze komen Tdietz tegen. Tdietz: “Hoe gaat het.” D*n:”Slecht.” Fabiann gaat bij Tdietz zitten. Fabiann: “Ik kan niet meer, ik stop voor vanmiddag. D*n en Ycaris gaan verder zoeken. Ondertussen hebben M@ri@nne en Molcrazy de anderen bereikt. LdHmolletje: “Wat doen jullie hier?” Molcrazy: “Hebben jullie de boot niet gevonden dan?” Niekypsv:”Nee! We gaan een registratie kantoor zoeken!” M@ri@nne: “Ik heb wel een havenkantoortje gezien, maar dat is helemaal aan de andere kant.” LdHmolletje: “Weet je dat zeker?” M@ri@nne: “Nou niet helemaal.” LdHmolletje: “Laten we maar gaan zoeken dan. Ga jij mee, dan kunnen Molcrazy en Niekypsv verder zoeken naar de boot.” M@ri@nne: “Prima.”

Met nog 10 minuten te gaan passeren LdHmolletje en M@ri@nne Tdietz en Fabiann. LdHmolletje: “Wat doe jij hier.” Fabiann: “M’n knie doet zeer.” M@ri@nne: “Moeten we niet doorlopen.” Het tweetal loopt door. Plots komen Ycaris en D*n aangesneld. D*n: “We hebben de boot gezien! Daar helemaal links achteraan!” Fabiann: “Waar is de polaroid camera?” Niemand weet waar de camera is. LdHmolletje: “Had jij hem niet het laatst M@ri@nne? M@ri@nne: “Molcrazy ging ergens kijken waar ik niet bij ko … sh*t, hij heeft hem!” LdhMolletje:”Nee hè, waar hangt die Belg uit.” Ycaris: “Laten wij met z’n tweeën gaan zoeken, wachten jullie hier.” Ycaris en LdHmolletje gaan Molcrazy en Niekypsv zoeken.

Met nog 30 seconden op de klok wordt het tweetal gevonden. Maar er is te weinig tijd om terug te gaan om de boot op de foto te zetten. Daisy: “Ik heb zelden zo’n ongeorganiseerde opdracht gezien. Volgens mij doen jullie het beter met slaapgebrek, want dit leek natuurlijk nergens op. Ik had jullie graag €2000,- willen geven, maar die blijft nu op zak.” De kandidaten zijn teleurgesteld, maar behoorlijk gesloopt door het vele geren. M@ri@nne gaat er even bij liggen: “Die verkoudheid hakt er toch wel in.”

17u00
De groep is onderweg naar een motel. Ze bespreken de opdracht nogmaals. Ycaris: “Waarom had jij de polaroid camera nou?” Molcrazy:” Jullie waren zo snel weg, dus wij namen hem maar mee. Toen zag ik om een hoek een aantal boten liggen, waar M@ri@nne niet kon komen, dus ik nam de camera mee. Stel je voor dat de boot daar bij lag. Daarna zagen we LdHmolletje en Niekypsv rennen, in de veronderstelling dat ze boot gevonden hadden. Ik heb toen de camera in mijn tas gedaan en er niet aan gedacht die aan LdHmolletje of M@ri@nne te geven.” D*n: “Ik geloof er niks van.” Molcrazy: “Prima dat je het niet geloofd, maar ik wil graag geld voor de pot winnen. Ik zag vorig jaar al dat geld langs komen, maar ik kon er niks mee doen. Nu wil ik die pot winnen.” LdHmolletje: “Het zal wel.” Het gesprek dwaalt af.

21u45
De kandidaten hangen wat in de bar om de hoek bij het motel. D*n en Fabiann hebben de flipperkasten gevonden, terwijl Molcrazy probeert de barvrouw te versieren. Maar zonder succes. M@ri@nne en Ycaris hebben zich afgezonderd. Ze bespreken wat er die middag is gebeurd. Ycaris: “Er is weer veel gemold.” M@ri@nne: “Soms denk ik dat er wel meerde Mollen in het spel zitten. Wannabe mollen.” Ycaris: “Dat zeker. Maar die pot moet gevuld worden, ik heb niet voor niets mijn hele familie achter gelaten.” M@ri@nne: “Ik mis thuis wel een beetje hoor.” Ycaris: “Ja, zeker nu we echt letterlijk aan de andere kant van de wereld zitten.” M@ri@nne: “Maar dit missen, no way!” Ycaris: “Absoluut niet.” Dan schuiven LdHmolletje en Niekypsv aan. Niekypsv: “Proost dames!” De dames nemen een slokje van een drankje. En het werd nog een gezellige, late avond in Auckland…

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2011, 15:53:49 »
Dag 10

06u00
De kandidaten worden vroeg gewekt, want er staat een lange busrit op het programma. De meeste kandidaten gebruiken de lange rit om hun molboekjes door te lezen. M@ri@nne gaat even bij Molcrazy zitten. “Wat heb jij nou van Bubbles gekregen.” Molcrazy: “Ik heb niks gekregen.” M@ri@nne: “Molcrazy, ik zie dat je liegt.” Molcrazy:”Nou misschien lieg ik wel, maar ik zeg toch niks.” Dan gaat ze weg. LdHmolletje: “Heeft iemand een pen over, mijn pen is stuk.” Maar niemand zegt wat. LdHmolletje:”Flauw hoor.” Gelukkig heeft Tdietz nog een pen over, zodat LdHmolletje verder kan met schrijven. Elke aantekening kan immers belangrijk zijn bij de tests.

13u00
Na een ademende toch langs rivieren en bossen komen de kandidaten aan bij het Urewera National Park. De groep stapt uit bij het meer. Niekypsv:”Kunnen we de rest van de serie hier ook niet opnemen? Het is echt adembenemend mooi hier.” Daisy:”Nou, ik zit al redelijk vast aan de route, maar misschien, als je de pot wint, kan je nog een keer terug.” Niekypsv: “Dat is een goed idee.” De groep wandelt een klein stukje, dan stopt Daisy de groep.

Daisy:”Welkom kandidaten. De laatste middag in Nieuw-Zeeland. Over een uurtje of 8 zitten we allemaal weer in het vliegtuig. Één iemand vliegt naar huis en de rest gaat verder. Maar eerst spelen we nog een opdracht. De pot staat nu op €13.050,- en daar kan vanmiddag €3000,- bijkomen. Maar onderweg komen jullie allerlei verleidingen tegen. Weersta je de verleiding, of ga je verder in het spel. Maar goed, nu de opdracht. Aan de overkant op het strand ligt een kist met daarin de €3000,-. De sleutel hangt halverwege aan die paal in het water. Het is dus heel simpel, pak de sleutel en open de kist. Maar niets is wat het lijkt. Er mogen maximaal 2 kandidaten tegelijk op het water zijn. En als je één van de verleidingen niet kan weerstaan, dan schakel je jezelf direct uit voor de rest van de opdracht. O ja, ergens in het bos en op het strand vinden jullie wat hulpmiddelen voor op het water. Succes!”

Niekypsv: “Als ik nou eens naar de overkant zwem, dan ben ik al vast bij de kist. En als ik er ben, kunnen er weer twee het water in. De medekandidaten willen er nog wat van zeggen, maar Niekypsv heeft z’n shirt al uitgedaan en is het water in gedoken. LdHmolletje: “Gelukkig is het droog vandaag!” Fabiann: “Laten we in duo’s op zoek gaan naar de spullen.” Niekypsv zwemt ondertussen aardig door, hij heeft al 1/3 van de afstand afgelegd. M@ri@nne en D*n zijn het bos ingelopen, Molcrazy en Ycaris zoeken op het strand terwijl Fabiann en LdHmolletje verderop een kijkje nemen.  Ze vinden een touw. LdHmolletje: “Wat handig.” Ze graven het touw uit. Plots ziet Fabiann twee jokers aan het einde van het touw hangen. LdHmolletje: “Dat zijn vast de verleidingen.” Fabiann: “Nou ik weet het wel. Ik neem de jokers!” LdHmolletje: “Serieus?” Fabiann: “Ja! Ook beter voor m’n knie, en wie wil er nou geen jokers.” Fabiann pakt de jokers. Direct neemt Tdietz hem mee, Fabiann mag niet meer mee doen. LdHmolletje neemt het touw mee naar de beginplek.

Niekypsv is halverwege bij de paal. Zonder hulpmiddelen kan hij niet bij de sleutel, dus zwemt hij verder. Hij begint al moe te worden. Dan ziet hij een boei drijven, met daarop een joker geplakt. Maar Niekypsv besluit door te zwemmen. Ondertussen hebben D*n en M@ri@nne een kano in het bos gevonden. M@ri@nne komt met de kano het bos uit. LdHmolletje: “Waar is D*n.” M@ri@nne:”Geen idee. Hij zag een zak liggen, en plots was daar Tdietz die D*n meenam.” LdHmolletje:”Dan heeft hij vast ook jokers.” M@ri@nne: “Jokers?” LdHmolletje: “Ja. Hier aan dit touw zaten er ook twee geplakt, en toen hij die nam, werd hij ook meegenomen. Dit zijn de verleidingen.” M@ri@nne: “Dan ben ik benieuwd hoeveel D*n er heeft want die zak zag er wel heel groot uit.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2011, 15:54:11 »
D*n en Fabiann kijken verderop naar een zwoegende Niekypsv die bijna de overkant bereikt heeft. Fabiann: “Hé D*n, heb jij ook jokers.” D*n: “Ja, wel zes.” Fabiann: “Wat?!?! Ik heb er maar twee.” D*n: “Verschil moet er zijn hè.” Fabiann: “Tsss…” Ondertussen hebben Molcrazy en Ycaris een vlaggetje gevonden met een Molteken. Molcrazy: “We moeten vast graven!” Het tweetal begint als een gek te graven in het zand. Molcrazy: “Hier is iets. Auw!” Ycaris: “Wat is er … ow, je hand bloed!” Ycaris graaft verder en vind een haak. Molcrazy trekt met z’n hand de haak uit het zand. Er zit een stok aan vast. Ycaris schreeuwt: “Kan iemand helpen?” LdHmolletje komt meetrekken, en met z’n drieën trekken ze een stok het zand uit. LdHmolletje:”M@ri@nne heeft een kano gevonden. Als we met die kano het water op varen, kunnen we met deze stok de sleutel van de paal halen, en vervolgens de kist openen.” Molcrazy: “M’n hand bloed nog steeds … wacht eens even, wat is dit. Hij vist een zakje uit het zand. Hij maakt het open en vindt … drie jokers! “Die zijn van mij!” Molcrazy wordt direct door Tdietz opgehaald. “We gaan eerst maar even langs de EHBO.” M@ri@nne: “Fabiann en D*n hebben ook al jokers. En Niekypsv zit straks in zijn eentje bij die kist. We mogen niet opgeven nu.”

Niekypsv is bijna bij de overkant. Hij is helemaal gesloopt. Hij kan niet meer. Dan drijft er weer een boei met een joker voorbij. Hij draait zich eens om en ziet LdHmolletje en M@ri@nne met de kano het water op gaan. Niekypsv besluit de joker te pakken. Daisy komt met een speedboot aangesneld en vist Niekypsv op. Ycaris ziet van een afstandje gebeuren. Ycaris: “Wat een hebberige medekandidaten zeg.”

M@ri@nne en LdHmolletje hebben een prima kano tempo te pakken. Ze zijn in no-time bij de paal. LdHmolletje staat voorzichtig op. Hij pakt de stok … en dan slaat de kano om. M@ri@nne ne LdHmolletje komen hoestent en proestend boven. M@ri@nne:  “Wat een kluns ben jij!” LdHmolletje: “Jij bewoog!” M@ri@nne: “Niet waar!” Dan ziet M@ri@nne de boei met een joker drijven. M@ri@nne:”Weet je wat, je zoekt het maar uit. Ik ben zeiknat en verkouden, ik pak die joker.” LdHmolletje: “Je kan me niet alleen hier achter laten!” M@ri@nne: “Dat kan ik wel.” M@ri@nne pakt de joker en Daisy haalt M@ri@nne op. Ycaris ziet het gebeuren en realiseert zich dat zij de laatste kans is om de opdracht te doen slagen. Ze duikt het water in en zwemt langzaam naar LdHmolletje toe.

M@ri@nne en Niekypsv worden bij D*n en Fabiann gebracht. Fabiann: “D*n heeft gewoon zes jokers!” M@ri@nne: “Zoveel?! Ik maar één!” Niekypsv:”Ik ook. Zeg, waar is Molcrazy?” M@ri@nne: “Die heeft zijn hand bezeert bij het graven.” Fabiann: “Tdietz is met hem naar de EHBO.” LdHmolletje zit ondertussen hulpeloos in de kano. Hij heeft het nogmaals geprobeerd, maar is weer omgevallen. LdHmolletje: “Ycaris, schiet op!” Ycaris: “Ik doe m’n best, maar ik ben doodop!” Na een kwartier is ze eindelijk bij LdHmolletje. Terwijl LdHmolletje in de kano staat, houd Ycaris vanuit het water de kano vast. LdHmolletje: “Hebbes! Ik heb de sleutel! Maar hé, wat is is dit. Vier jokers! Dat zijn er wel héél veel hoor. Die neem ik.” Ycaris: “Je kan me niet hier alleen achter laten.” LdHmolletje gooit de sleutel naar Ycaris. LdHmolletje: “Jij moet het doen.” LdHmolletje wordt door Daisy opgehaald.

Ycaris peddelt in haar eentje naar het eiland. De rest kijkt haar vanaf een afstandje toe. LdHmolletje voegt zich bij de groep: “Ik hoop dat ze het red, maar vier jokers kon ik niet laten liggen.” Niekypsv: “Waarom heeft iedereen er zoveel.” Fabiann: “Wacht eens, wat gebeurt daar? De kano zinkt!” M@ri@nne: “Mijn god.” Ycaris zinkt inderdaad. Ycaris: “Help! Ik wil eruit! Ik kan niet meer. Ik geef op!” Daisy vist Ycaris uit het water. Ze was 500 meter van het strand verwijderd.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #32 Gepost op: 5-02-2011, 15:54:24 »
15u00
Daisy: “Het was me een opdracht zeg. Jullie hadden de kans om €3000,- te winnen, maar de verleidingen waren té groot. En op het allerlaatste moment ging het mis. Maar waar. Weer geen geld verdiend. Kom, we gaan terug naar de bus.” De groep wandelt terug naar de bus. In de bus ontmoeten ze Tdietz en Molcrazy. Ycaris: “Hoe is het met je hand.” Molcrazy: “Goed, er is gelukkig geen zenuw geraakt, dus het valt mee. Hoe is de opdracht afgelopen?” Fabiann: “Vraag maar aan die drie daar.” Fabiann wijst naar M@ri@nne, LdHmolletje en Ycaris. M@ri@nne: “Nou, volgens mij waren we waren we vandaag allemaal de Mol.” Molcrazy: “Ik heb dus wat gemist. Gelukkig heb ik nog vier jokers.” Ycaris: “Huh, vier, er zaten er toch drie in dat zakje?” Molcrazy: “Ehm .. zei ik vier?” Niekypsv:”Ja zeker … wacht eens even. Heeft Bubbles jou een joker gegeven.” Molcrazy: “Nou vooruit. Ja, Bubbles heeft mij een joker gegeven.” Fabiann: “Hoe kwam ze daar aan? “ Molcrazy: “Dat zei ze niet. En dat doet er niet toe. Ik ben er heel blij mee. En dat is het laatste wat ik er over zeg.”  Dan keert de rust terug in de bus. De kandidaten werken hun aantekeningen boekje bij. De test en executie komen er immers bij. En niemand wil naar huis.

Wordt vervolgd…

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #33 Gepost op: 13-02-2011, 21:17:22 »
***************************** FLASHBACK *****************************

Dinsdag 11  januari, 17.35 uur

Er gaat weer een mailtje uit van Daisy naar de Mol. “Beste Mol. Kan je al een beetje wennen aan het idee? Ik hoop het wel, want a.s. zaterdag gaan we al weg. Ik hoop dat je een variëteit aan kleding meeneemt. Wolle truien, t-shirts, maar ook lange broeken, je weet maar nooit waar die goed voor zijn. En mag ik je nog een tip geven? Laat niet over je heenlopen in deze groep. Iedereen is goed gebekt. Zeg dus gewoon waar het op staat, dan komt het goed. Groetjes, Daisy

***************************** FLASHBACK *****************************

Aflevering 5

17u00
De kandidaten vullen één voor één de test in. Ycaris is als eerste aan de beurt. Zelfverzekerd stapt ze naar buiten. “Volgens mij zit ik op het goede spoor.” Molcrazy is de volgende. Ook hij heeft snel de test ingevuld. Fabiann mag daarna. Ook hij is snel klaar. Als hij naar buiten komt loopt hij op Molcrazy af. Fabiann:”Hoe is het met je hand?” Molcrazy:”Goed hoezo?” Fabiann: “Volgens mij zit de laptop onder het bloed.” Molcrazy kijkt naar z’n hand. “Eww … volgens mij hebben de hechtingen losgelaten.” Tdietz komt aangesneld. “Misschien moeten we toch even weer langs het ziekenhuis.” Tdietz neemt Molcrazy mee, terwijl de rest van de kandidaten de test invult.

18u00
In de tuin van het hotel zitten de kandidaten te wachten op de executie. De laptop staat klaar, maar Daisy, Tdietz en Molcrazy zijn er nog niet. Dan komt Daisy binnen. “Welkom kandidaten. Excuses dat jullie zolang hebben moeten wachten. Tdietz belde net dat hij met Molcrazy onderweg is. We gaan vast beginnen met de executie. Iemand die eerst wil? Fabiann? GROEN! En dan Ycaris … GROEN! M@ri@nne? GROEN! D*n? GROEN! LdHmolletje? GROEN!” Toen zat Niekypsv daar. “En nu mijn scherm.” Daisy: “Ik had verwacht dat ze er al waren, maar we laten jouw scherm pas zien als Molcrazy er is. “ Niekypsv:”Moet dat echt?” Daisy:”Ja.”

18u35
Een half uur later is het duo nog steeds niet gearriveerd. Dan gaat Daisy haar telefoon. “Hallo? O hoi Tdietz. Wat zeg je? Ok. Ja, ok, ja we komen eraan. Tot straks.” Daisy hangt op en loopt richting de deur. Ycaris: “Wat zou er aan de hand zijn.” Ze hoeft niet lang op het antwoord te wachten. Daisy: “Kandidaten, pak jullie tassen, we gaan naar het vliegveld. We doen de executie op het vliegveld. Er is een enorme file onze kant op, dus Tdietz en Molcrazy kunnen hier niet komen. Ze zijn omgekeerd en nu op weg naar de luchthaven. Binnen 5 minuten verzamelen voor de deur!” De kandidaten pakken hun tas en lopen naar buiten. Daisy neemt de laptop en de tas van Molcrazy mee en binnen 5 minuten zitten Daisy en de kandidaten in de bus, op weg naar het vliegveld.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #34 Gepost op: 13-02-2011, 21:17:41 »
21u05
Iets na 9 uur arriveren Daisy en de kandidatengroep op de luchthaven van Auckland. Niekypsv is op van de zenuwen. D*n:”Ik hoop dat je door bent, al zal ik het natuurlijk ook jammer vinden als Molcrazy weg moet.” Tdietz en Molcrazy zijn al een half uur op de luchthaven. Daisy: “Kom, hier kunnen we even zitten. Niekypsv en Molcrazy, komen jullie erbij. Molcrazy, het volgende is gebeurd. Fabiann, Ycaris, M@ri@nne, D*n en LdHmolletje hebben al een groen scherm gekregen. Of jij, of Niekypsv moet weg. Molcrazy, ik ga nu jouw naam intoetsen … ROOD!” En toen viel het stil. Waar de exit van Bubbles al tot grote verbazing leidde, slaat deze exit helemaal in als een bom. Vooral de dames zijn er ondersteboven van. Met hun handen voor de mond zien ze dat Molcrazy het gelaten opneemt. ” Ycaris: “Hoe kan dit? Ex-spelleider, moet toch wel weten hoe het spelletje werkt?” Molcrazy:”Kennelijk niet, ik had gewoon geen idee. Nou ja, dat ik met 6 mollen in de groep zat.” Molcrazy pakt uit zijn tas zijn 4 verdiende jokers. M@ri@nne: “Mag ik die hebben? Ik kan ze goed gebruiken.” Molcrazy:”Nee, die gaan terug naar Daisy, iedereen moet ze zelf verdienen.” Molcrazy geeft de jokers aan Daisy en begint dan afscheid te nemen van de kandidaten. Tdietz geeft Molcrazy een ticket. “Hier, je ticket voor een vlucht naar Brussel, via Singapore. Je vlucht vertrekt over een uur, dus ik zou opschieten.” Molcrazy neemt als laatste afscheid van Daisy. Daisy: “Ik snap niet dat jij een rood scherm kreeg, zat je zo verkeerd?” Molcrazy:”Blijkbaar niet goed opgelet. Thuis zal het wel allemaal op z’n plaats vallen.” En toen was Molcrazy weg. Na Bubbles ook de tweede Belgische kandidaat naar huis. De groep stapt hun eigen vliegtuig in. Daisy: “Ik zou jullie rust pakken, want we gaan een lange vlucht maken. We gaan naar Zuid-Amerika, waar zeg ik nog niet.” LdHmolletje:”Weer een leuke jetlag!” M@ri@nne: “Maar het wordt vast mooi daar.” Niekypsv:”Ik ben blij dat ik er nog in zit.” Fabiann: “Ik ook. En m’n knie is hersteld, dus ik kan er nu weer vol voor gaan!” Terwijl het vliegtuig opstijgt pakken enkele kandidaten hun molboekje er even bij. Hun Mol is weg. Hoe hebben zij dit zo verkeerd kunnen zien? Terwijl de meeste kandidaten hun ogen sluiten, blijft een enkeling nog piekeren. Wat hebben ze gemist?

Dag 11

15u00
Het vliegtuig zet voet aan de grond. De kandidaten stappen uit. Niekypsv:”Het is droog!” Fabiann: “En het zonnetje schijnt!” Ycaris: “Dit ziet er ook alweer zo mooi uit? Waar zijn we?” Daisy:”Welkom in Argentinië. We bevinden ons in Mendoza, een prachtig gebied in West-Argentinië. Het ideale oord om bij te komen van een lange reis. Maar wij gaan niet bijkomen, wij gaan namelijk een korte opdracht doen. Stap in de bus allemaal, we gaan op pad!”

16u15
De kandidaten staan even buiten Mendoza, middenin een wijnveld. Daisy komt aanlopen met 3 flessen wijn. Daisy:”Welkom kandidaten. Ik weet dat jullie moe zijn, dus misschien heb ik hier een goed medicijn voor. Een slokje wijn. Ik heb hier 3 flessen wijn, maar het label ontbreekt. Hier achter in dit veld staan 20 flessen wijn, met een label. Zoek het juiste label bij de juiste fles. Je mag de fles niet meenemen naar hier, alleen het label. Per juiste combinatie levert jullie dit €500,- op. Zijn alle combinaties juist, verdubbel ik het eindbedrag. Jullie hebben 30 minuten de tijd. D*n: “Zo weinig!” Daisy:”Ja, en de tijd gaat nu in!”

LdHmolletje en M@ri@nne proeven de wijnen. LdHmolletje:”Ik denk dat wij apart moeten gaan zoeken.” M@ri@nne:”Misschien moeten we ons in twee groepen splitsen?” LdHmolletje: “Dat bedoel ik dus.” LdHmolletje gaat op pad met Ycaris en Fabiann, terwijl M@ri@nne D*n en Niekypsv meeneemt. Ycaris heeft ook een paar slokjes genomen. Ze komt de eerste fles tegen. Ze proeft. “Dit is veel te zoet, dit zat er niet tussen.” Ook M@ri@nne, D*n en Niekypsv zijn al een paar wijnen tegengekomen. D*n lust geen wijn. “Ik kan dit wel proeven, maar ik proef toch geen verschil.” M@ri@nne denkt nog niet een juiste wijn gevonden te hebben.

LdHmolletje neemt maar weer eens een slokje. “Pff, alles lijkt op elkaar. Mmm, dit lijkt wel op de eerste.” Ycaris proeft ook. Ycaris: “Ja, dat is ‘m vast!” Fabiann:”Zal ik het label naar de finish brengen?” LdHmolletje: “Goed idee, dan gaan wij vast verder zoeken.” Fabiann rent terug naar het startpunt. Ondertussen heeft ook Niekypsv iets gevonden. “Dit zou de eerste wijn wel eens kunnen zijn.” M@ri@nne proeft: “Misschien heb je gelijk. Ik proef het niet meer, laten we maar er voor gaan.” Ook zij passen dezelfde tactiek toe, en sturen D*n naar het beginpunt. D*n en Fabiann komen tegelijk bij de eindstreep aan, maar blijken voor dezelfde fles wijn te gaan. D*n:”Ik weet zeker dat de onze goed is.” Fabiann: “Ja, ik ook. Wat doen we nu?” D*n:”Het wordt de mijne, punt.” D*n plakt het etiket op de fles wijn, en rent terug het wijnveld in. Fabiann wacht even, en wisselt dan het etiket om. Ook hij rent weer terug het veld in.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #35 Gepost op: 13-02-2011, 21:18:08 »
D*n heeft moeite om M@ri@nne en Niekypsv te vinden. “Hallo? Waar zijn jullie?” Maar er wordt niet gereageerd. LdHmolletje ziet het ondertussen niet meer. “Ik proef het niet meer, en dat vele rennen doet mijn rug ook geen goed.” Ycaris denkt nog iets gevonden te hebben. LdHmolletje: “Laten we die maar doen, en dan gaan we naar de finish.” Ze pakken het label op en met Fabiann lopen ze naar de finish. Niekypsv denkt de laatste wijn herkent te hebben. Niekypsv: “Hij was wel heel zuur.” Samen met M@ri@nne loopt hij naar de finish. Ze komen dan opeens D*n tegen. M@ri@nne: “Waar was je nou?” D*n:”Ik heb jullie geroepen, maar ik hoorde niks.” Niekypsv:”Dit gebied is heel groot hoor, ik heb niks gehoord.” Uiteindelijk brengen ze het label naar de finish. Dan is de tijd om. Alle 3 de flessen hebben een label. Nu alleen nog de vraag of het de juiste zijn.

Daisy:”Welkom kandidaten. Alle 3 de flessen hebben een label. Eens kijken naar de eerste fles. Het goede antwoord is: Argento Chardonnay. Dat staat helaas hier niet op. M@ri@nne: “Maar dat hadden wij toch?” Niekypsv:”Ja. D*n?” D*n:”Fabiann, wat heb jij me geflikt.” Fabiann: “Ycaris en LdHmolletje wisten zeker dat onze wijn was, dus ik heb de labels verwisseld.” LdHmolletje: “Nou, we waren niet 100% zeker hoor.” Fabiann: “Waarom geef je mij dat label mee dan?” Daisy: “Rustig, rustig. We gaan door naar de tweede wijn. Dit is een Alamot Merlot. En ook dit is niet goed geraden.” Ycaris: “Vreemd, ik wist zeker dat het een Cabernet was.” En dan de laatste wijn. Dit is een Argento Shiraz. En ook dit is niet goed.” Niekypsv:”Nou, lekker dan. Ik wist het zeker.” M@ri@nne:”Nou ik twijfelde.” Niekypsv:”Dan had je me moeten corrigeren.” M@ri@nne: “Maar we hadden nog maar 5 minuten.” D*n:”Zullen we er maar over ophouden, dit schiet niet op.” Daisy: “Heel verstandig. Er is geen geld verdiend. De pot blijft staan op €13.050,-. Pak jullie spullen, dit was onze korte stop in Argentinië, we gaan door naar de volgende plaats!”

20u00
Als het avond is, zit de groep weer in het vliegtuig. D*n:”Ik heb het idee dat we meer in het vliegtuig zitten, dan dat we op de grond staan.” Fabiann: “Ach, zo zien we wat van de wereld.” Niekypsv en LdHmolletje lijken ondertussen wat tips uit te wisselen. LdHmolletje: “Ik vond Ycaris zo raar doen vanmiddag. Ze was er 100% van overtuigd dat alles goed was, terwijl uiteindelijk niks klopte.” Niekypsv: “Ik kreeg niet veel feedback van mijn team. D*n lustte niks, en M@ri@nne deed volgens mij maar wat.” LdHmolletje: “Vreemd.”

Dag 12

00u05
Het vliegtuig landt, midden in de nacht. De groep wordt een bus in gedirigeerd. Na een klein half uur rijden stopt de bus. Midden in een moeras gebied worden de kandidaten gedropt. Voordat de bus weg rijdt, gooit Tdietz nog een envelop uit de bus. Tdietz: “Succes hè!” En de bus rijdt weg.

Ycaris pakt de envelop op en leest voor. “Beste kandidaten. Welkom in Brazilië.” D*n: “Ow gaaf, Brazilië!” Ycaris:”Stt. Laat me uitpraten. Welkom in de Panatal Amazone. Het is nu half één ‘s nachts. Om 6 uur verwacht ik jullie aan de andere kant van het moeras gebied. Als jullie dit lukt, kunnen jullie maarliefst €5500,- verdienen. Maar onderweg zijn er enkele hindernissen. Ergens bij het startpunt liggen een kaart, zaklamp en kompas die jullie van pas zullen komen. Vind deze eerst, daarna kunnen jullie op pad. Succes en tot morgen. Daisy en Tdietz.” M@ri@nne: “Moeten we de hele nacht door het moeras zeulen?” LdHmolletje: “Pfff, dit wordt een zware nacht.” Fabiann:”Laten we nou eerst maar de kaart enzo gaan zoeken.” Iedereen gaat op zoek. Na 10 minuten heeft D*n de spullen gevonden.

Ycaris pakt de kaart van D*n. Hij schijnt licht bij. Ycaris: “We moeten dus de rivier naar het oosten volgen. Waar is de rivier?” LdHmolletje: “Volgens mij heb ik wel een rivier in de rit hier naartoe gezien.” Fabiann: “D*n, geef dat kompas eens aan? “ Fabiann en M@ri@nne buigen zich over het kompas.” M@ri@nne: “Het oosten is die kant op, dus als we bij de rivier moeten zijn, moeten we eerst deze kant op.” Niekypsv:”Klinkt logisch. Kom, we gaan!” De groep gaat op pad.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 07:24:23 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #36 Gepost op: 13-02-2011, 21:18:26 »
01u00
Het is één uur ’s nachts als de groep bij de rivier aan komt. Fabiann: “Ycaris, hoe laat is het?” Ycaris: “Het is 3 minuten over één.” Niekypsv: “We moeten iets harder lopen.” D*n: “Kijk een kist!” D*n rent op de kist af. M@ri@nne: “Volgens mij ben ik gestoken door een mug. Het jeukt verschrikkelijk. En ik ben ook nog steeds verkouden.” D*n vindt een envelop bij de kist. Met de zaklamp in z’n andere hand leest hij voor: “Beste kandidaten. In deze kist hebben wij 6 paar laarzen en regenkleding gedaan. Hiermee kunnen jullie makkelijker door het moeras lopen. Als jullie deze spullen pakken, gaat er wel €500,- van het te winnen eindbedrag af. Succes met dit dilemma.” Ycaris: “Dat lijkt me niet zo moeilijk, we gaan gewoon door.” LdHmolletje: “Hoezo? Jij loopt op je gympen, dat ga je in de modder echt niet reden.” Ycaris: “Ik wil €5500,- winnen.” LdHmolletje: “Ik ook, maar dat gaan we zo niet redden. We gaan al zo traag.” M@ri@nne: “Ik ga met LdHmolletje mee.” Uiteindelijk stemt de meerderheid voor. Fabiann en Niekypsv slopen de kist open. De kandidaten trekken de kaplaarzen aan, doen de regenkleding in hun tas en gaan verder.

01u40
Ycaris:”Gaan we nog steeds goed?” M@ri@nne:”Het kompas geeft nog steeds goed de richting aan. Maar jij hebt de kaart. D*n, kom eens hier met die zaklamp.” D*n: “Ow nee, die heb ik bij de kist laten liggen.” Niekypsv:”Knupppel! We zijn zeker al minstens 2 kilometer verder. “ Ycaris: “We kunnen niet terug, want dan redden we het nooit. De groep besluit door te lopen.

02u20
De groep komt bij een splitsing. Fabiann: “Wat zegt de kaart nu Ycaris?” Ycaris: “Als ik het goed zie, hier links.” Fabiann: “Kijk, er hangt een envelop aan deze boom.” Fabiann pakt de envelop.  “Wacht even, iets verderop gaan staan. Ik kan het zo moeilijk lezen zonder zaklamp.”, geeft Fabiann D*n nog een snauw na, maar het doet D*n niets. Fabiann schreeuwt: “Oké. Beste groep. Hier achter vinden jullie een kist. Deze kist moet mee naar de eindstreep. Jullie kunnen de kist ook laten staan, maar dat kost dan €1000,- van het totaal bedrag.” Ycaris: “Ik ga niet nog een keer €1000,-  verkwanselen. We nemen die kist mee.” D*n:”Laten we het in ieder geval proberen.” Niekypsv heeft inmiddels de kist gevonden. “Hij is wel zwaar hoor, kan iemand even helpen.” Fabiann besluit mee te tillen.” Fabiann: “Tsjee zeg, wat zit er allemaal in.” Fabiann probeert de kist open te maken, maar het lukt niet.” M@ri@nne: “Laten we het in ieder geval proberen, we kunnen de kist altijd nog ergens achter laten.”

03u05
Met de zware kist komt de groep amper vooruit. En daarnaast is het ook nog eens gaan regenen. D*n’s verkoudheid speelt weer op. M@ri@nne heeft nog een stapel zakdoeken in haar tas zitten en geeft deze aan D*n: “Mijn verkoudheid is ook nog niet over, wees toch eens op wat voorbereid en neem wat mee.” Dan zetten Niekypsv en Fabiann de kist neer. Fabiann:”Kunnen we ruilen? Ik kan niet meer.” LdHmolletje:”Of het goed is voor m’n rug weet ik niet, maar ik wil het wel proberen. Maar dan wil ik wel achteraan lopen.” D*n:”Prima, dan pak ik de voorkant wel.” Fabiann:”Gaan we nog steeds goed Ycaris.” Ycaris:”Volgens mij wel.” LdHmolletje:”Hoever is het eigenlijk nog?” Ycaris:”Geen idee, er staan geen meters aangegeven. Maar we zijn bijna op de helft.” Niekypsv: “Dan liggen we mooi op schema.” Niekypsv bekijkt samen met M@ri@nne het kompas. Niekypsv:”Laten we verder gaan, we gaan de goede kant op.”

03u35
“Auw!” Er klinkt een schreeuw. Het is LdHmolletje. De kist valt met een grote klap op de grond. Ycaris:”Wat is er?” LdHmolletje: “Het schiet in m’n rug.” M@ri@nne:”Ga even zitten anders.” LdHmolletje doet dat inderdaad. De groep neemt even een korte pauze.” Niekypsv en Ycaris kijken op de kaart. “We zijn nu over de helft. Straks moet ergens een brug komen en daar moeten we het water over. Na een paar minuten staat LdHmolletje weer op. “We moeten verder, maar dit kist til ik niet meer.” Ycaris: “Zal ik eens proberen.” Ze geeft de kaart aan Niekypsv en probeert  de kist te tillen. “Pff wat zwaar, dat ga ik met D*n niet trekken hoor. M@ri@nne, help eens mee.” M@ri@nne helpt ook mee, en met z’n 3-en tillen ze nu de kist.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 07:24:43 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #37 Gepost op: 13-02-2011, 21:18:54 »
03u55
“Loop toch eens door!” D*n loopt veel sneller dan de dames. M@ri@nne: “Man, doe eens rustig, die kist is hartstikke zwaar.” Niekypsv:”Kijk, een brug! Hier moeten we vast over steken.” Als ze bij de brug komen, zien ze aan een paal een envelop hangen. LdHmolletje, die strompelend achter de groep loopt, gaat weer even zitten. Ycaris:”Gaat het.” LdHmolletje:”Het gaat, maar niet van harte.” Het begint in de verte alweer iets lichter te worden, waardoor het lezen van de brief iets makkelijker gaat. M@ri@nne leest voor: “Beste deelnemers. Jullie moeten zo meteen de brug oversteken. Dat kan heel simpel, deze brug over. Maar dat kost geld. Jullie kunnen ook besluiten door het water te gaan. Als jullie met z’n allen besluiten door het water te gaan, blijft het te winnen bedrag zo als het nu is. Per kandidaat die de brug over gaat, kost dit €250,- van het te winnen bedrag. Succes met deze lastige keuze.” LdHmolletje: “Het spijt me, maar ik ga dat water niet door. Dat trek ik niet.” D*n:”Ik ook niet, ik ben snot verkouden. Maar ik zie ons ook die kist niet door het water duwen, want dan komen we nooit op tijd binnen.” Niekypsv:”Als jij en ik nou die kist tillen, dan gaat de rest door het water.” Ycaris: “Maar dat kost €750,-. LdHmolletje, kan jij die kist niet tillen.” LdHmolletje: “Dat echt niet.” D*n: “Dan wordt het toch 3 om 3.” LdHmolletje, D*n en Niekypsv vertrekken naar de brug.” Ycaris: “Stop!” Niekypsv:”Wat.” Ycaris: “LdHmolletje, neem jij de kaart en het kompas mee, dan kunnen die niet nat worden.” LdHmolletje:”Slim idee.”

04u30
Na 35 minuten hebben de ‘zwemmers’ eindelijk de overkant bereikt. M@ri@nne:”Hier ga ik zo’n spijt van krijgen. Maar ik het maar mooi gedaan.” Ze geeft Ycaris een high-five. LdHmolletje, D*n en Niekypsv hebben ondertussen even uit kunnen rusten. D*n:”Niekypsv en ik willen nog wel een stukje sjouwen. We hebben op de kaart gekeken en zonder oponthoud, moeten we het kunnen redden.” Fabiann:”Maar Daisy kennende zal er nog wel een obstakel inzitten.”

05u20
Met het einde in zicht, begint iedereen moe te worden. LdHmolletje en M@ri@nne komen amper nog vooruit. Fabiann en Ycaris hebben de kist overgenomen, maar ze gaan ook niet hard. Ycaris: “M’n armen zijn echt verzuurd.” Fabiann: “Kom, ik help nog even.” M@ri@nne: “Kijk, wat is dat nou daar.” D*n:”Ik hoop niet dat ik dat goed zie.” Fabiann: “Dat lijkt wel een evenwichtsbalk.” D*n: “Dat kunnen ze ons nu niet aandoen.” LdHmolletje ziet een envelop hangen. Hij maakt ‘m open en leest voor. “Beste kandidaten. Jullie zijn er bijna. Nog één kilometer. Jullie moeten één voor één de evenwichtsbalk over. En mochten jullie de kist meegenomen hebben, ja, die moet ook de balk over. Ik wil jullie een voorstel doen. Jullie kunnen nu besluiten te stoppen. Dan haal ik €1500,- van het bedrag af wat er nu nog over is, maar de rest gaat gegarandeerd in de pot, want dan eindigt de opdracht per direct. Gaan jullie toch door, moeten jullie na de evenwichtsbalk direct door naar de eindstreep. Onthoudt, de opdracht eindigt om 6 uur, te laat is te laat. Succes!” Ycaris: “We zijn nu zo ver gekomen, kunnen we het in ieder geval proberen.” LdHmolletje: “Ik ben er niet goed in, maar ik wil het wel proberen.” D*n: “Ik denk dat we eerst die kist moeten proberen eroverheen te krijgen, want als dat niet lukt, kunnen we alsnog stoppen.” Fabiann: “Goed idee. Ik wil wel proberen die kist over de evenwichtsbalk te krijgen. Niekypsv, help jij mee?” Niekypsv:”Goed.”

Niekypsv stapt als eerste de evenwichtsbalk op. Fabiann en Ycaris zetten de kist op de balk. Dan zet ook Fabiann een stap op de balk. Ycaris en D*n staan naast de balk, terwijl M@ri@nne en LdHmolletje toekijken. LdHmolletje: “Als dat maar goed gaat.” M@ri@nne: “We zijn nu al zo’n eind gekomen, nu moeten we ook doorgaan.” Fabiann en Niekypsv tillen de kist op. Niekypsv moet achteruit lopen, maar dat is nog niet zo simpel. De balk is spekglad door de gevallen regen. Ycaris:”Kom, ik leid je wel over de balk.” Maar naar 3 stappen slipt Niekypsv plots weg, verliest zijn evenwicht en valt van de blak. Iedereen schrikt zich rot. D*n kan net voorkomen dat kist er ook vanaf dondert. Fabiann springt van de balk. “Gaat het Niekypsv?” Niekypsv raapt zichzelf op. Niekypsv:”Volgens mij wel. Maar dit doe ik dus niet nog een keer.” Ycaris: “Dus we geven op?” D*n:”Dat lijkt me wel.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #38 Gepost op: 13-02-2011, 21:19:10 »
06u30
De groep wordt uit het bos opgehaald en bij Daisy gebracht. Daisy:”Ik zie dat het een helse toch geweest is. Zijn jullie nog allemaal heel? Niekypsv? Niekypsv:”Wat schaafwonden, maar dat gaat wel.” Daisy: “LdHmolletje?” LdHmolletje:”M’n rug, ik denk dat ik wat rust nodig heb.” Daisy: “Laten we eerst eens naar het geld kijken. We begonnen met €5500,-. Jullie kochten voor €500,- regenkleding, gingen met 3 mensen over de brug, dat is €750,- en kochten de laatste proef af, ter waarde van €1500,-. Er is dus in totaal €2750,- verloren gegaan, maar jullie hebben alsnog €2750,- verdiend!” Niekypsv:”Gelukkig!” Daisy: “De pot stijgt hiermee naar €15.800,-.” Daisy overhandigt LdHmolletje het gewonnen geld. Daisy: “Ik weet dat jullie allemaal naar bed willen. Ik bied jullie de kans om je even op te frissen … op het vliegveld. We vliegen namelijk zo al door naar de volgende locatie. Maar het goede nieuws is, daar hebben jullie een vrije middag, dus kunnen jullie zoveel slapen als jullie willen!” LdHmolletje: “Dat klinkt geweldig.

09u00
De groep zit opgefrist en al in het vliegtuig. D*n: “Best wel bizar, in 24 uur Argentinië en Brazilië bezocht, en wat hebben we gezien? Een wijnveld en een bos met een moeras!” Fabiann: “Ja, heel apart. Maar als je het niet erg vindt, ga ik pitten.” De rest ligt ondertussen al op één oor. De enigen die niet slapen zijn Daisy en Tdietz. Terwijl de groep ’s nachts moest zwoegen, hebben zij wel een paar uurtjes kunnen slapen. Maar ook zij kijken uit naar een vrije middag.

14u00
Het vliegtuig zet voet aan de grond. M@ri@nne kijkt als eerste naar buiten.”De zon!” Ycaris: “Wow, en een strand!” Fabiann: “Dit ziet er uit als Curaçao ofzo!” Daisy: “Bijna goed, welkom op Aruba!” Jullie mogen de hele middag doen wat jullie willen. Zonnen, sporten of slapen, geniet ervan. Morgen om 10 uur wil ik jullie aan het ontbijt hebben.”

Iedereen geniet van de vrije middag. LdHmolletje en M@ri@nne slapen wat bij op bed, Ycaris gaat het eiland bekijken, terwijl Niekypsv, D*n en Fabiann op het strand gaan voetballen. Daisy belt ondertussen naar huis wat familie op. Dan komt Tdietz binnen. “Daisy, ik heb een idee.” Hij vertelt Daisy zijn idee. Daisy: “Wat een briljant plan.”

Dag 13

11u00
De kandidaten hebben heerlijk uitgeslapen en genoten van hun vrije dag. Na een heerlijk ontbijt heeft de groep zich verzameld in de hal. LdHmolletje: “Wat een middag rust al niet kan doen. Ik voel me weer helemaal fit!” D*n ziet de dames aankomen lopen: “Wat ruiken jullie lekker?” Ycaris: “Klopt, M@ri@nne en ik zijn vanochtend naar de beautysalon geweest.” Daisy onderbreekt de groep: “Ik hoop dat jullie van jullie vrije ochtend genoten hebben. We gaan nu de opdracht doen. Jullie gaan straks naar de markt in Aruba en jullie krijgen van mij twee theepotten mee. De bedoeling is dat jullie deze op de markt gaan ruilen tegen andere items, om zo de waarde van jullie product te verhogen. Om 4 uur vanmiddag komt er een taxateur langs in het hotel. Als jullie het lukt om met 2 items terug te komen, die samen een waarde van €500,- of meer hebben, verdienen jullie €2000,- voor de pot + het bedrag dat jullie boven de €500,- zitten. Lukt dit niet, gaat er €1000,- uit de pot, en daarnaast ook het bedrag wat jullie te kort komen. Dus stel, jullie komen met 2 items terug die samen €600,- waard zijn, gaat er €2100,- de pot in. Is de waarde €400,-, gaat er €1100,- uit de pot. Splits jullie in twee groepen. Dan mogen jullie nu vertrekken.” De groep splits zich uiteindelijk in team 1: M@ri@nne, D*n, Ycaris. Team 2 wordt LdHmolletje, Fabiann, Niekypsv.

11u30
Ycaris: “Volg mij, ik weet de weg naar de markt.” De groep volgt Ycaris. Na 20 minuten lopen zijn ze er. D*n: “Hemeltjelief, wat is het druk.” M@ri@nne: “Kom, laten we van start gaan.” M@ri@nne loopt de markt op, Ycaris en D*n lopen achter haar aan. Team 2 gaat de andere kant op. Fabiann ziet al snel een kraam met sieraden.  “Misschien kunnen we deze theepot tegen een sieraad ruilen?” LdHmolletje en Niekypsv komen kijken. LdHmolletje:”Dit ziet er behoorlijk nep uit. Laten we verder kijken.” De heren lopen verder.

M@ri@nne heeft het naar haar zin. Ze checkt het ene na het andere kraampje. M@ri@nne:”Wat is het leuk hier. Maar ik zie niks waar we het tegen kunnen ruilen.” D*n: “Hoeveel zou die theepot eigenlijk waard zijn?” Ycaris: “Ik vraag het een marktkoopman.” Niekypsv heeft een CD kraam gevonden. “Deze meneer wil 5 cd’s geven voor deze thee pot. LdHmolletje: “Wat voor CD’s zijn het?” Niekypsv: “Hele nieuwe CD’s, onder meer Adele en de CD van The Voice of Holland!” LdHmolletje:”Wordt dat hier ook uitgezonden.” Fabiann: “Misschien moeten we het maar doen.” De groep wisselt de theepot om. Ycaris: “Deze meneer wil 50 Antilliaanse gulden bieden voor de theepot, dat is iets meer dan €20,-.” M@ri@nne: “Als we het geld nemen, kunnen we daar iets van kopen wat veel meer waard is, en dat proberen te ruilen.” De groep verkoopt de theepot.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 07:25:16 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #39 Gepost op: 13-02-2011, 21:19:28 »
Team 2 is ondertussen flink aan de ruil geslagen. Ze hebben 2 échte  (tweedehands) Nike trainingspakken gekregen voor de 5 CD’s en de trainingspakken zijn ondertussen weer geruild voor een zakhorloge. Fabiann: “Volgens mij is dit best veel waard, misschien moeten we maar stoppen.” Niekypsv: “We hebben nog tijd genoeg, laten we nog even verder kijken, we kunnen altijd stoppen. Team 1 heeft zich inmiddels in 2-en gesplitst. M@ri@nne en Ycaris zijn met 25 gulden op pad, terwijl ook D*n zijn pad getrokken is. M@ri@nne: “Kijk, sieraden, daar kunnen we vast wat mee.” Uiteindelijk kiezen de dames een ketting.

Er is nog een half uur over. Team 2 staat het op het punt te stoppen, als ze nog een keer langs een kraam met edelstenen komen. LdHmolletje besluit het erop te wagen. “Wat biedt u ons voor dit zakhorloge.” De verkoper haalt een prachtige edelsteen tevoorschijn. LdHmolletje:”Doen?” Niekypsv: “Natuurlijk.” Fabiann: “Mmm, wat als het nep is?” LdHmolletje: “Dit ziet er helemaal niet net uit.” LdHmolletje ruilt het horloge om voor de edelsteen. LdHmolletje:”En nu terug naar het hotel.” M@ri@nne en Ycaris hebben niks meer gevonden voor hun ketting. Ycaris: “Wat zou D*n gevonden hebben. Huh, D*n, wat doe jij nou?” D*n staat bij een tafeltje. D*n: “Ik ben balletje balletje gaan spelen. En ik sta op dikke winst, heb nu 800 gulden. Hoeveel is dat? Ycaris: “Dat is bijna €330,-, ik zou stoppen en er iets van gaan kopen.” M@ri@nne: “Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen.” D*n: “Altijd goed in geweest.” Voor 900 gulden ziet D*n een TV staan. “Ik heb 800 gulden. Als wij deze ketting erbij geven, verkoopt u de TV dan?” De marktkoopman gaat akkoord. Met z’n 3en sjouwen ze de TV terug naar het hotel.”

16u00
De kandidaten zijn op tijd binnen. Daisy: “Zozo, eens kijken wat jullie er van gebrouwen hebben. Team 1, jullie hebben een TV gescoord! Ycaris: “Met dank aan D*n.” Daisy: “Hoe heb je dat klaar gespeeld?” D*n: “Gewoon, al m’n charmes in de strijd gegooid.” Daisy: “Ongetwijfeld. Meneer de taxateur, hoeveel is deze TV waard?” De taxateur schrijft een bedrag op. Daisy: “Groep, de waarde van deze TV wordt geschat op €350,-!” M@ri@nne: “Mooi!” Dan team 2, wat hebben jullie meegebracht.” Niekypsv: “Wij hebben deze prachtige edelsteen.” De taxateur zet zijn bril erbij op. Hij kijkt, en kijkt. De kandidaten worden ongerust. Ycaris: “Jullie hebben je toch niet laten afschepen met een nepsteen.” Fabiann: “Ik hoop het niet.” Dan is de taxateur klaar en overhandigt Daisy het briefje. Daisy: “Ik ben toch bang dat ik slecht nieuws heb. Deze edelsteen is nep. Hij is €10,- waard.” Fabiann: “Zie je nou wel!” LdHmolletje:”Ik geloof het niet.” Daisy: “Toch is het zo. Deze taxateur zit al 30 jaar in het vak en weet waar hij over praat. Helaas is de opdracht dus niet gehaald. Jullie komen €140,- te kort. Er gaat daarom €1140,- uit de pot.” LdHmolletje overhandigt Daisy het geld. Daisy: “De pot staat nu op €14.660,-. Daarnaast heb ik een andere mededeling. De test komt er weer aan. Dus ik zou jullie molboekjes er maar weer bij halen en hard gaan studeren, want de test is weer pittig, kan ik jullie zeggen!

18u00
Iedereen heeft de test in gevuld. Op het dak van het hotel verzamelen de kandidaten zich voor de executie. Daisy: “Welkom kandidaten. Jullie zijn nog met z’n 6-en. Jullie hebben al veel van de wereld gezien. En de komende aflevering wordt ook weer een mooi land. We gaan namelijk naar Amerika!” Ycaris: “Ow, cool!” D*n: “Ja, daar wil ik heen!” Daisy: “Dat dacht ik dus ook. Daarom wil ik jullie een aanbod doen. Ik weet dat er nog heel veel jokers in het spel zitten. Als jullie alle jokers inleveren, ben ik bereid om geen executie te houden. Dan gaat iedereen mee naar Amerika. Jullie hebben 15 minuten bedenktijd. Ik hoor wel wat het is geworden!”

Wordt vervolgd…