Auteur Topic: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen  (gelezen 11198 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #60 Gepost op: 12-03-2011, 00:02:32 »
Citaat van: Daisy 22-01-11
Daisy: “Welkom kandidaten. We zijn in Ferrariworld, een grootst pretpark in de woestijn van de Verenigde Arabische Emiraten. We gaan straks een ritje in de achtbaan maken. We … LdHmolletje, gaat het? “LdHmolletje wordt niet goed.” LdHmolletje: “Ik kan hier niet tegen, wat het ook is, ik doen niet mee!” Hij gaat op de grond zitten, M@ri@nne gaat even naast hem zitten.

M@ri@nne: “Toen LdHmolletje niet goed werd, besloot ik die gelegenheid aan te grijpen, zodat ik probleemloos kon weigeren. Want M@ri@nne in een achtbaan? No way! Gelukkig zag D*n zijn letter niet goed, en miste Fabiann de zijne, waardoor de opdracht helemaal verloren was.

Citaat van: Daisy 22-01-11
M@ri@nne: “Schakel de witte schakelaar om. Hierdoor krijgt de lift als eerste weer licht.” D*n schakelt de schakelaar om en plots brandt het licht weer in de lift. LdHmolletje: “Auw, m’n ogen!” M@ri@nne: “Draai het paarse knopje om voor de intercom.” Fabiann draait het paarse knopje om en er klinkt een piepje in de lift. Bubbles: “Hallo? Hallo?”

M@ri@nne: “Een mol voelt zich prima in het donker, dus besloot ik positie te nemen in de kelder. Ik besloot D*n en Fabiann eerst wijs te maken dat het knipperende ligt nergens op sloeg. Vervolgens las ik de gebruiksaanwijzing voor en liet D*n en Fabiann allemaal dingen doen die helemaal geen nut hadden. De tijd tikte weg, maar helaas slaagde de opdracht als nog, door goed werk van Niekypsv en Molcrazy.”

Daisy: “LdHmolletje, tot twee keer toe saboteerde de Mol onder jouw neus. Niet opgevallen?” LdHmolletje: “Absoluut niet. Ik was zo gefocust op dat papier, dat toen het scheurde, je natuurlijk eerst naar de persoon naast je kijkt.” Daisy: “Molcrazy, na 8 vragen stopte je ermee. Wilde je daarmee de verdenking op je halen.” Molcrazy: “Dat was één reden. Daarnaast moesten de kandidaten daardoor voluit gaan. De Mol had daardoor een kans om toe te slaan en ik hoopte dat te zien. Helaas werd ik op het verkeerde been gezet, maar het was wel de juiste beslissing.” Daisy: “We gaan door met de molacties uit aflevering drie.”

*** AFLEVERING 3 ***

Citaat van: Daisy 29-01-11
Met nog een kwartier te gaan beginnen de kandidaten toch wel een beetje nerveus te worden. Bij LdHmolletje gaat langzaam zijn hartslag omhoog. Molcrazy: “Pas op hè?” LdHmolletje: “Misschien maar beter, dan is mijn gemiddelde bij de start hoger.” Molcrazy: “Dat is waar.” Fabiann oefent voor het laatst, maar het gaat mis. Hij wordt op zijn rug gegooid. “Auw!” Zelfs M@ri@nne schrikt er van, dat ze pardoes van de balk kukelt. Gelukkig kan ze direct weer opstaan, en ook bij Fabiann valt de schade mee. Zijn dikke pak heeft erger voorkomen. Hij kan direct beginnen. Bubbles ziet het allemaal aan. Het gaat bijna beginnen. Tdietz: “En, heb je je keuze gemaakt?” Bubbles: “Ja, ik ben er uit!”

M@ri@nne: “Nadat ik de keuze van Bubbles hoorde was mijn doel simpel. Redelijk m’n best doen, maar net er lang genoeg over doen, dat we over de tijd heen gingen. Ik zal dan ook in de perfecte positie. En dat terwijl ik helemaal geen richtingsgevoel heb. Maar ja, niemand anders wilde dat.”

Citaat van: Daisy 29-01-11
D*n stapt als eerste het buiten plateau op. Het waait flink en D*n’s haar staat alle kanten op. M@ri@nne kan het niet langer aan zien. “Mag ik naar beneden? “ Daisy: “Dat mag, maar dan kan je niet meer terug.” M@ri@nne: “Prima, ik ga toch niet!” M@ri@nne stapt in de lift omlaag. Tdietz gaat mee.

M@ri@nne: “Niemand verwachtte dat ik zou gaan, dus besloot ik maar direct met veel stampij op te stappen, in hoop mensen mee te trekken. Dat werkte deels. Alhoewel ik denk dat sommigen zich express verdacht wilden maken.”

Citaat van: Daisy 29-01-11
Bubbles: “Wil jij met mij M@ri@nne? Ik denk niet dat één van de mannen bij mijn in het team wil. Of durft beter gezegd.” M@ri@nne: “Graag zelfs, lijkt me leuk. En ik kan autorijden.”

M@ri@nne: “Ik was ontzettend blij dat Bubbles samen met mij de opdracht wilde doen, want ik wilde ook graag met haar in één auto. Na twee mislukte opdrachten, was de aandacht natuurlijk volop haar gericht. Dus ik kon natuurlijk lekker klooien, en vervolgens haar de schuld geven.”

Bubbles: “En bedankt!” Daisy: “M@ri@nne, had je van tevoren echt een tactiek voor de auto opdracht?” M@ri@nne: “Nee, absoluut niet. Maar toen Bubbles natuurlijk de aandacht pakte door wat rare acties, wist ik dat ik daar natuurlijk van moest profiteren.” Daisy: “En Bubbles, toen kreeg je daarna een rood scherm.” Bubbles: “Dat was extra pijnlijk ja. Ik baalde enorm, omdat ik het gevoel had, dat ik iets recht te zetten had. Maar die kans zat er niet in, helaas.” Daisy: “Door naar de molacties uit aflevering vier.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #61 Gepost op: 12-03-2011, 00:03:45 »
*** AFLEVERING 4 ***

Citaat van: Daisy 05-02-11
Dan komt de boei van 1000 eraan. M@ri@nne ziet ‘m recht op haar afkomen, ze steekt de stok uit en mist. Ze valt achterover om en laat haar stok los. M@ri@nne: “Help!” LdHmolletje schrikt zo dat hij ook bijna zijn stok los laat. Dat gebeurt net niet, maar de twee boeien van 1000 drijven zomaar langs heb.” Molcrazy: “Had ze gepakt!”

M@ri@nne: “Ik heb me lekker laten gaan in het water. Tot twee keer toe een boei van €1000,- laten schieten en nog steeds niet door iedereen verdacht worden? Gaat lekker zo!”

Citaat van: Daisy 05-02-11
Dan krijgt LdHmolletje een lumineus idee. “Wordt er nergens een registratie van de boten bijgehouden? Als we daar nou eens naar gaan zoeken? Zo vinden we niks!” Niekypsv:”Goed plan!” Ze rennen terug de dok af. M@ri@nne en Molcrazy zien het gebeuren. M@ri@nne: “Zouden ze de boot gevonden hebben?” Molcrazy: “Misschien.” M@ri@nne: “Misschien moeten we er achteraan gaan?” Het duo rent LdHmolletje en Niekypsv achterna.

M@ri@nne: “Mijn doel was het buiten spel zetten van de camera. Omdat niemand hem wou hebben, heb ik hem maar meegenomen. Uiteraard zorgde ik er voor dat ik met een groep kandidaten in het foute deel van de haven zat. Toen ik Molcrazy de camera kon geven, leek me dat een uitgelegen kans om de verdenking op hem te schuiven. Uiteindelijk belandde ik door een slimme denkactie van LdHmolletje, en een gelukje van D*n en Ycaris aan de goede kant van de haven … maar ja, zonder camera.”

Citaat van: Daisy 05-02-11
LdHmolletje staat voorzichtig op. Hij pakt de stok … en dan slaat de kano om. M@ri@nne ne LdHmolletje komen hoestent en proestend boven. M@ri@nne:  “Wat een kluns ben jij!” LdHmolletje: “Jij bewoog!” M@ri@nne: “Niet waar!” Dan ziet M@ri@nne de boei met een joker drijven. M@ri@nne:”Weet je wat, je zoekt het maar uit. Ik ben zeiknat en verkouden, ik pak die joker.” LdHmolletje: “Je kan me niet alleen hier achter laten!” M@ri@nne: “Dat kan ik wel.”

M@ri@nne: “De laatste opdracht kon ik niet alleen saboteren, dus kwamen er jokers in het spel. D*n was de geluksvogel die in het bos belandde. Tsja, niemand laat natuurlijk zo’n zak met jokers liggen. Éénmaal op het water, wilde ik LdHmolletje boos maken. Toen LdHmolletje de sleutel wilde pakken, heb ik natuurlijk express het bootje bewogen, zodat hij omviel. Hij was nu flink geïrriteerd, dus de kans dat hij voor de vier jokers zou gaan, was natuurlijk groot. Maar niet voordat ik mezelf buiten het spel had gezet. Ycaris had het nog bijna gehaald, toen de boot eindelijk zonk. Ja eindelijk, want terwijl LdHmolletje de sleutel probeerde te pakken, heb ik met de haak waar Molcrazy z’n hand aan open haalde een gat in de boot gemaakt. Ik hoopte dat ze zou opgeven, gelukkig gebeurde dat ook. Ycaris kreeg de schuld van de mislukte opdracht, en ik ging vrij uit! “

Daisy: “En nog steeds zagen jullie het niet, LdHmolletje en Ycaris?” LdHmolletje: “Als je eenmaal in een tunnel zit, dan kom je daar moeilijk uit.” Ycaris: “Zeker. Toen Molcrazy de camera had ‘verstopt’ wist ik het weer zeker. Dat hij bij de laatste opdracht helemaal niet verdacht deed, deed me niks. Hij was de Mol. Toen hij een rood scherm kreeg, kwam dat wel hard aan.” Daisy: “Molcrazy … na 4 afleveringen eruit. Wat een tegenvaller.” Molcrazy: “Zeg dat wel, ik had me wel voorgenomen een stuk verder te komen. Maar ik zag het gewoon niet.” Daisy: “En tsja, toen was het exit Molcrazy. En we gaan verder naar de mollenstreken uit aflevering vijf.”

*** AFLEVERING 5 ***

Citaat van: Daisy 12-02-11
LdHmolletje en M@ri@nne proeven de wijnen. LdHmolletje:”Ik denk dat wij apart moeten gaan zoeken.” M@ri@nne:”Misschien moeten we ons in twee groepen splitsen?” LdHmolletje: “Dat bedoel ik dus.” LdHmolletje gaat op pad met Ycaris en Fabiann, terwijl M@ri@nne D*n en Niekypsv meeneemt.

M@ri@nne: “Men is mij wat beginnen te verdenken, dus ik heb besloten iets gas terug te nemen. Bij de wijnopdracht heb ik vooral dingen nagelaten. Ik liet de anderen de keuzes maken, en corrigeerde niet bij foute beslissingen."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #62 Gepost op: 12-03-2011, 00:04:42 »
Citaat van: Daisy 12-02-11
D*n: “Kijk een kist!” D*n rent op de kist af. M@ri@nne: “Volgens mij ben ik gestoken door een mug. Het jeukt verschrikkelijk. En ik ben ook nog steeds verkouden.” D*n vindt een envelop bij de kist. Met de zaklamp in z’n andere hand leest hij voor: “Beste kandidaten. In deze kist hebben wij 6 paar laarzen en regenkleding gedaan. Hiermee kunnen jullie makkelijker door het moeras lopen. Als jullie deze spullen pakken, gaat er wel €500,- van het te winnen eindbedrag af. Succes met dit dilemma.”

M@ri@nne: “In de Pantanal wilde ik natuurlijk wel de regenkleding hebben. Maar gelukkig was iedereen het daar wel snel mee eens. Ik was helemaal niet gestoken door een mug, maar ik had wel een argument. Daarna probeerde ik vooral veel tijd te rekken, door anderen hun beslissingen te laten overdenken. Maar we waren zo snel ,dat er uiteindelijk nog best een aardig bedrag in de pot kwam, ondanks dat we voor het einde stopten.”

Citaat van: Daisy 12-02-11
M@ri@nne heeft het naar haar zin. Ze checkt het ene na het andere kraampje. M@ri@nne:”Wat is het leuk hier. Maar ik zie niks waar we het tegen kunnen ruilen.”

M@ri@nne: “Ik probeerde eens positief op te vallen, dus nam ik Ycaris en D*n mee op sleeptouw. Daardoor liepen we wel de meest interessante kraampjes voorbij. Ik heb alleen D*n’s balletje balletje kwaliteiten onderschat. Daardoor kwamen wij toch met een TV terug. Maar gelukkig verknalde LdHmolletje en zijn groep de boel voor mij. Tsja, een beetje geluk voor mij mag ook wel eens!”

Daisy: “Fabiann. LdHmolletje die onder je neus een nepsteen kiest. Verdacht?” Fabiann: “Ja zeker, ik denk dat LdHmolletje mij daardoor op het verkeerde been zette. Ik heb lang getwijfeld en ik ben toen vol op LdHmolletje gaan inzetten. Dat was een foute zet, maar gelukkig voor mij vloog hij eruit, zodat ik weer op M@ri@nne uitkwam als Mol.” Daisy: “Tsja LdHmolletje, die jokers … als je ze had teruggeven, had je er nog ingezeten.” LdHmolletje: “Ja, ik weet het. Maar wie weet wat er de test erna gebeurd was. Ik was zo zeker dat D*n de Mol was, dat ik de test erop waarschijnlijk ook op hem had ingevuld. En dan had ik er alsnog uitgelegen.” Daisy: “Helder, tijd voor M@ri@nne haar streken uit aflevering zes.”

*** AFLEVERING 6 ***

Citaat van: Daisy 19-02-11
Niekypsv stormt naar binnen. M@ri@nne:”Rustig, rustig. Kijk hier, staat hier niet clownvis?” Niekypsv:”Ja, dat is hem.” Niekypsv maakt een foto. Het duo werkt goed samen, maar hebben moeite het handschrift van Fabiann te ontcijferen. Niekypsv: “Staat hier nu paradijsvis of parelvis?” M@ri@nne:”Ik kan het ook slecht lezen hoor, maar ik denk parelvis.”

M@ri@nne: “Vandaag kon ik niet veel doen in het aquarium, omdat ik Niekypsv op m’n lip had. Ik probeerde hem  te laten geloven dat ik niet de Mol was, door wat goede dingen te doen, maar ik vraag me af of hij er is ingestonken. De opdracht is redelijk goed geslaagd.

Citaat van: Daisy 19-02-11
M@ri@nne heeft ook een Duitser gevonden, maar heeft pas echt beet als er recht voor haar neus een Hop-on-hop-off bus stopt! M@ri@nne: “Mazzel, hier ga ik gebruik van maken.”

M@ri@nne: “Ik had van tevoren al bedacht wat ik hier zou gaan doen. Héél veel foto’s maken. Toen ik wist wat de rest had gemaakt, heb ik er een stel weggegooid, en een stapel waarvan ik wist dat er veel waren ingeleverd, zodat die tegen elkaar weg zouden vallen. Uiteraard heb ik ook wel een aantal goede foto’s ingeleverd, anders zou het wel heel erg opvallen.”

Citaat van: Daisy 19-02-11
D*n, M@ri@nne en Ycaris lopen op hun tenen langs de slaapkamer. De groep lijkt de overkant te halen, maar dan blijkt de regenbui van vanmiddag toch hun sporen nagelaten te hebben. M@ri@nne moet ineens keihard niezen. “Hatsjoe!” De man zonder hoofd komt naar buiten en grijpt M@ri@nne. D*n en Ycaris moeten het met z’n tweeën zien te redden.

M@ri@nne: “Na de regenbui in Singapore was ik een beetje verkouden geworden. Niet zo erg als D*n, maar ik wist dat het me nog wel eens van pas zou komen. Tsja, op het moment suprême kwam me dit natuurlijk extreem goed uit, en werd ik gepakt. Ik hoopte dat D*n en Ycaris nog in de fout zouden gaan, en dat gebeurde ook. Opdracht mislukt.

Daisy: “Ycaris, wat gebeurde er toen.” Ycaris: “Dit was té toevallig. Na de exit van LdHmolletje was ik volledig het spoor bijster, maar toen zag ik het ineens. M@ri@nne, iemand die ik lang vertrouwde, verknalde op zo’n vreemde manier de opdracht, dat moest wel een mollensteek zijn.” Daisy: “Maar er gebeurde nog iets deze aflevering.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #63 Gepost op: 12-03-2011, 00:05:04 »
M@ri@nne: “Vandaag hebben Fabiann en ik een rondtoer door de stad gemaakt. Fabiann was nog nooit in New York geweest en wilde natuurlijk veel foto’s maken. Op een onbewaakt moment heb ik even in zijn tas gekeken en …. (laat in beeld wat geld wapperen) heb ik €3000,- uit de pot gehaald. En die ga ik straks in de koffer van de volgende afvaller stoppen.”

Fabiann: “Wat gemeen!” M@ri@nne: “Tsja, ik kon deze kans niet onbenut laten.” Ycaris: “Toen ik op de luchthaven aankwam, zag ik dat mijn koffer niet helemaal dicht zat. Vreemd, omdat ik zeker wist dat hij dicht zat toen ik er voor het laatst wat in had gedaan. Dus toen maakte ik hem voor de zekerheid maar open, en vond ik het geld. Ik besloot het terug te geven aan Tdietz, omdat ik het de winnaar wel gunde en de Mol dit pleziertje wilde ontnemen.” M@ri@nne: “Slim gespeeld.” Daisy: “Tijd voor de mollenstreken uit aflevering zeven.”

*** AFLEVERING 7 ***

Citaat van: Daisy 26-02-11
M@ri@nne heeft bovenop een kast in een kruidenwinkeltje ook een envelop gevonden. “Nou, geweldig, €50,- voor al die moeite.”

M@ri@nne: “De rest was er zo snel vandoor dat ik ook maar zelf ben gaan ‘zoeken’. Nou ja, ik wist natuurlijk waar al het geld lag. Ik heb daarom maar snel een envelop van €1000,- weggegooid, zodat mijn medekandidaten die niet zouden vinden. Om nog enigszins de verdenking van me af te halen, heb ik nog €50,- binnen gebracht. Gelukkig was D*n met het vele geld verdwaald en werd de opdracht een flinke mislukking.”

Citaat van: Daisy 26-02-11
Dan stort er iemand vlak voor de voeten van M@ri@nne ter aarde. “Help!” Niekypsv grijpt de gelegenheid aan om wat mensen naar buiten te sturen die daar niet in de buurt waren.” D*n: “Heb je wat gezien M@ri@nne.” M@ri@nne: “Ik draaide net m’n hoofd weg, sorry. “

M@ri@nne: “Van tevoren vond ik dit de lastigste opdracht om me op voor te bereiden. Doordat iemand bij de camera’s zou zitten, sta je onder constante toezicht. Ik heb zo goed en zo kwaad geprobeerd wat rare dingen te doen, door één keer de dader te laten ontsnappen en geen haast te maken met de mensen naar buiten loodsen. Maar met D*n die constant op je neerkijkt, is het moeilijk om te mollen.”

Citaat van: Daisy 26-02-11
D*n: “Ik ga hier niet buiten slapen.” Fabiann: “Waarom niet?” D*n: “Dan zijn we vlak voor de finale allemaal ziek.” M@ri@ne: “Hatsjoe!” D*n: “Dat bedoel ik.” Niekypsv: “Eigenlijk heeft D*n wel gelijk. De pot staat nu op €25.000,-. Prachtig bedrag en we kunnen in de finale ook vast nog wel wat geld verdienen.” M@ri@nne: “Morgen ziek, dat nooit. Dan maar geen €3000,-.”

M@ri@nne: “De laatste opdracht hoefde ik niks te doen. De keuze werd al voor me gemaakt. En tsja, wie ben ik om niet met die keuze in te stemmen?”

Daisy: “D*n … wat ging er toch mis bij de opdracht bij Farmer’s Market?” D*n: “Ik was zo gedreven om geld te vinden, dat ik niet heb opgelet welke kant ik opgelopen ben. Dus op een gegeven moment was ik echt gewoon de weg kwijt. Ik wist echt niet meer waar ik heen moest.” Daisy: “Fabiann, die laatste opdracht, had jij wel buiten willen slapen.” Fabiann: “Ik had het idee dat ik nog redelijk fit was. Mijn knie was hersteld, dus ik wilde de uitputtingslag wel aangaan. Maar tegen 3-1 is niets te beginnen.” Daisy: “En toen was daar de finale. Tijd voor de laatste mollenstreken, uit aflevering acht.”

*** AFLEVERING 8 ***

Citaat van: Daisy 05-03-11
Daisy: “Vraag 1. Hoeveel harstlagen mocht LdHmolletje maximaal boven zijn gemiddelde hartslag zitten tijdens de sport opdracht?” M@ri@nne: “5.” Daisy: “Uitstekend. Vraag 2 voor €50,-. Jullie moeten hier de naam van het eerste nationale park in Nieuw-Zeeland correct spellen. National Park hoef ik niet te weten, alleen de naam.” M@ri@nne pakt pen en papier en schrijft ‘Whangarei’ op. Daisy: “Ook dat is goed. Dat gaat lekker. Vraag 3 voor €100,-. Ergens tijdens dit spel vonden twee kandidaten een molvlaggetje. Wie waren dat?” M@ri@nne: “Molcrazy en Ycaris.” Daisy: “Zo M@ri@nne, op dreef.” M@rI@nne: “Ik moet goedmaken wat die twee knuppels net niet konden.”

M@ri@nne: “De laatste opdrachten alweer. In het zwembad kon ik weinig doen, ik heb de controle vooral bij D*n en Fabiann gelaten, om te kijken wat zij deden. Toen D*n op de lepel zat heb ik express wat vragen goed beantwoord, om vervolgens het aan het einde, deels dankzij Niekypsv alsnog de boel te laten mislukken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2011, 00:05:21 »
Citaat van: Daisy 05-03-11
In de derde metro vindt M@ri@nne als snel Molcrazy. Molcrazy: “Mijn vraag is: Hoeveel inwoners heeft New York. A Tussen de 4-5 miljoen, B, tussen de 8-9 miljoen, C, tussen de 12-13 miljoen.” M@ri@nne: “Molcrazy, wat stel je weer moeilijke vragen. Mijn antwoord is A, geen idee.” Molcrazy: “In mijn koffer zit €500,-.” M@ri@nne: “Nou, A lijkt me wat weinig, dus ik denk dat je liegt. Sterker nog, ik weet dat je liegt, want de koffer van €500,- hebben we al!” Molcrazy: “Ow.” M@ri@nne stapt onverrichte zake de metro uit. Niekypsv: “En?” M@ri@nne: “Molcrazy zei dat hij €500,- had, maar dat kon natuurlijk nooit.”

M@ri@nne: “De heren waren veel behendiger in de metro als ik, dus ik moest het van voorkennis hebben. Ik wist dat Molcrazy, ja Molcrazy, een koffer met €1000,- had, dus die heb ik onopvallend weggespeeld. In die van Kevintuut zat overigens ook €1000,-!”

Citaat van: Daisy 05-03-11
Niekypsv: “Ik kan helemaal niet schilderen of tekenen.” D*n: “Ik ook niet hoor. Jij M@ri@nne.” M@ri@nne: “Ach, redelijk, zal ik het dan maar proberen. Laten we eerst een plan maken. Wat willen we tekenen?” Niekypsv: “Een konijn lijkt me niet zo moeilijk.” D*n: “Laten we een hond nemen, dat trekt bekijks.” M@ri@nne: “Ik weet het, we tekenen een mol!”

M@ri@nne: “De schilderopdracht heb ik gespeeld als kandidaat. Zowel D*n en Niekypsv hadden mij reeds door, dus het had geen zin meer om dat ook nog te laten mislukken. Ik dacht, laat ik eens voorstellen om een Mol te tekenen. Puur een grap, maar het werd een enorm succes en de opdracht was binnen no-time geslaagd. Met dank aan een berg Japanners, dat moet er wel bij gezegd worden.. Beetje geluk moet je ook soms hebben in het spel. En toen was het voorbij. Ik heb er van genoten!”

Het publiek applaudisseert nogmaals luidt voor M@ri@nne. Daisy: “Tsja, en toen zat het erop M@ri@nne. Je taak als Mol zit erop. Wat was voor jou de allerbeste mollenstreek?” M@ri@nne: “Ik denk toch de braille opdracht. Ycaris en Bubbles waren echt zo gefrustreerd dat het mislukte. Het was een risico, want ze hadden informatie kunnen inwinnen bij de rest. Maar gelukkig was de rest ook gefrustreerd, dat niemand er meer aan dacht om teksten en oefenmateriaal uit te wisselen.”

Daisy: “Tsja, en dan is het nu tijd voor het uitreiken van de prijs aan de winnaar … Niekypsv!” M@ri@nne: “Applaus graag!” De zaal klap weer uit volle borst. Tdietz komt van achter het podium opgelopen. Tdietz: “Deze koffer komt je ongetwijfeld bekend voor. Dit is de koffer die je uit de handen van Wolfmol trok. Toen zat er niks in, maar nu wel … namelijk €30.000,-, de inhoud van de pot. En die is voor jou!” Niekypsv: “Yes!”

Daisy: “En kijkers thuis, dit was het einde van de Virtual Mole 2011. Ik hoop dat u net zo veel genoten heeft als ik. Ik wil graag een aantal mensen bedanken. Allereerst Realitynet voor de sponsoring. Ik wil Tdietz bedanken voor de goede samenwerking en natuurlijk alle kandidaten die aan het spel hebben meegenomen. En M@ri@nne, uitsteken gedaan, je was een supermol. En tot slotte natuurlijk alle kijkers, voor jullie hebben wij dit gemaakt! Tot volgend jaar? Wie weet … niet is wat het lijkt!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2011, 00:06:26 »
********************** BACKSTAGE ***********************

Geen molspel zonder … geheime aanwijzingen!

Ja … ook dit jaar waren er weer voldoende geheime aanwijzingen te vinden. Ik heb er weinig mensen over gehoord. Ja, Lukie4 had een hint gevonden. Telkens nadat ik de ‘Wie is de mol’ poll gereset had, werd er op D*n gestemd. Misschien was het D*n zelf, ik was het in ieder geval niet. LdHmolletje ontdekte een hoop schrijffouten in zinnen met zijn naam. Ik ben maar een mens, dat was ook geen hint. En Ycaris had ook een mooie theorie bedacht over mijn ‘Who’s the Kingbridge now’ onderschrift, die ik vlak voor het spel had. Ze mag ‘m zelf plaatsen, ik vond hem briljant, maar er klopte voor helaas helemaal niets van. Maar welke hints zaten er dan wel in?

De M van Mol
In alle afleveringen schreef ik dit jaar Mol met een hoofdletter. Er lag extra nadruk op de letter M. Behalve het feit dat de naam van M@ri@nne met een M begint, is het niemand opgevallen hoeveel zinnen van haar met de letter M begonnen? Het zijn er echt heel veel! Zeker in de laatste aflevering. Behalve bij de laatste opdracht, want die opdracht speelde ze  als kandidaat.

E-Mailen met de Mol
Elke week begon met een flashback, waarin een e-mail correspondentie tussen mij en de Mol te lezen was. In feite sloeg het helemaal nergens op, wat je werd er niks wijzer van. Behalve dat het een aanwijzing op zich was. Een e-mail correspondentie tussen TWEE personen.  Het teken voor e-mail is @. En wie heeft TWEE keer een @ in haar naam?

Flashback
De flashback verwees ook nog ergens anders naar. Elke week herhaalde M@ri@nne in de nieuwe aflevering een zin die ze de week ervoor ook zei (een soort flashback dus).

Zeg waar het op staat
In de flashback van aflevering 5 staat de volgende zin: “Zeg dus gewoon waar het op staat, dan komt het goed.” De mail was verzonden op 17.35 uur. Wat postte M@ri@nne om 4 februari, om 17.35 uur?

Echt niet..ik ben gewoon de Mol :P

Duidelijker kan het niet, toch?

Test
Ook in het 6e mollendagboek zat een aanwijzing. In dit dagboek zaten allemaal synoniemen voor het woord ‘test’ verstopt. De rest van de hint hoef ik niet uit te leggen denk ik ;D.

Hier trouwens de link naar de synoniemen:
http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=test

En tot slot, de meest creatieve hint van 2011:

De route van de Virtual Mole
De duidelijkste aanwijzing was toch wel te vinden in de route die de Virtual Mole aflegde. Pak de laatste letter van alle plaatsen die we in elke aflevering als eerste aandeden en je krijgt het volgende te zien.
HilversuM
OdessA
UlaanbaataR
WhangareI
MendozA
HoustoN
HamiltoN
MarseillE

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2011, 00:06:45 »
Wel of geen hint?
Tsja, en toen hadden we nog het geval Barretje Molshoop. Vlak na dat de kandidaten bekend waren gemaakt gemaakt, plaatste M@ri@nne dit bericht.

Ik denk dat we hier ergens belanden ;)



Vervolgens antwoordde ik daarop.

Jouw achtertuin? ??? ???
 

Op het moment dat ik dit plaatste, was de Mol al bepaald. Dat wist echter de groep nog niet. Toen ik de volgende ochtend zag wat ik gepost had, was ik bang dat mensen dit als hint gingen zien. Want tsja, in de tuin van de Mol moet je een hoop molshopen vinden. Binnen een paar dagen riepen allerlei mensen dat ze een aanwijzing hadden gevonden. Ik moest iets bedenken. Ik riep dat ik de Mol nog niet had bepaald, maar dat kwam niet geheel geloofwaardig over. Toen ik vlak voor het spel echter de ‘Wie is de Mol?’ poll resette, ging de storm liggen en toen de eerste lijstjes binnen kwamen, wist ik dat ik me voor niks druk gemaakt had.

Behind the scenes

Net als vorig jaar gun ik jullie een blikje achter de schermen. Hoe beleefde ik het spel vanachter mijn computer?

Na het inschrijven en het kiezen van de kandidaten heb ik door middel van een loting de Mol bepaald. M@ri@nne kwam uit het bakje. Ik kon aan de slag.

In de loop van de dagen begon ik eerst aan hints en speciale dingen te denken. De plaatsnamen hint had ik na 1 dag bedacht. De naam Marianne had namelijk 8 letters, en als het goed is zouden er 8 afleveringen met opdrachten komen. Om de eerste letter van een plaats te pakken was wellicht wat opzichtig geweest, dus werd het de laatste letter.

Uiteindelijk had ik naast wat hints 3 speciale dingen bedacht. De supervrijstelling, het afkopen van een executie en dat de stemmen in het activatie topic gelden. De supervrijstelling had ik al in augustus bedacht en had ik al ergens uitgewerkt liggen. Maar wat schetst mijn verbazing? Op 29 december krijg ik de volgende PM binnen.

Ik zou mijn supervrijstelling graag inzetten voor de eerste drie afleveringen :D

Ik schrok me rot. Had ik me versproken? Had ik ergens per ongeluk iets opgeschreven? Dat notabene Molcrazy, met wie ik vorig jaar een hele succesvolle eerste serie schreef, hiermee moest komen. Ik heb me maar van de domme gehouden. Achteraf heb ik hier natuurlijk enorm om moeten lachen.

Een week voor het spel begon, begon ik maar vast aan de eerste aflevering. Het voordeel is dat daar geen mensen exit gaan, dus je hoeft niet te wachten op lijstjes. De eerste paar alinea’s waren zo geschreven … maar daar bleef het ook bij. Ik had een enorm ‘writers block’, er kwam gewoon simpelweg niks uit. De vrijdag voordat de aflevering online moest, stonden er nog steeds maar een paar alinea’s op papier. Ik had een idee voor een eerste opdracht, maar dat kwam totaal niet uit, dus ik moest iets anders. Ik had een idee voor een kipnap opdracht, maar hoe en waar, ik kwam er maar niet uit. Met de laptop op schoot maar de Voice of Holland kijken … en toen schoot het me ineens te binnen. Wat als ik 4 molfans op die stoelen zet die de kandidaten moeten raden? Het idee voor de eerste opdracht was geboren. De rest volgende snel. Op zaterdagochtend in een tijdsbestek van 1,5 uur heb ik de hele aflevering geschreven. Dat zou je niet zeggen, achteraf was het misschien wel één van de beste afleveringen die ik heb geschreven. O ja, de M-hint, bedacht ik halverwege het schrijven van de eerste aflevering. Bij toeval begonnen een aantal zinnen van M@ri@nne met de letter M, dus ik toen bedacht ik me, dat ik daar wel een hint van kon maken. ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2011, 00:07:02 »
Toen was het wachten op de eerste lijstjes. Zouden ze M@ri@nne al door hebben. Ik had haar heel subtiel laten mollen. Het eerste lijstje kwam al snel binnen en het was Niekypsv. Ik schrok me wezenloos; hij had M@ri@nne bovenaan staan. Was het dan zo opzichtig? Niekypsv is de enige geweest die de molactie in de bus gezien heeft. Hij schreef later dat hij M@ri@nne begon te verdenken, omdat ze over de pot begon, terwijl alle liedjes werden gespeeld, die later geraden moesten worden in de braille opdracht. Maar ik had het wel even benauwd hoor. Dat was echter van korte duur. Want hoe ver kon ik er naast zitten. Het ene na het andere lijstje kwam binnen, waar M@ri@nne zich in de onderste regionen bevond. Alleen LdHmolletje zetten M@ri@nne op plek 4, bij de rest was het allemaal tussen plek 7-9. Er waren zelfs 2 kandidaten die de Mol helemaal onderaan zette. Uiteraard Kevintuut en … finalist D*n! D*n is door het oog van de naald gekropen.

Iemand die ook door het oog van de naald kroop was Wolfmol. Hij was degene die het ongeldige lijstje instuurde. Ook hij had M@ri@nne onderaan gezet, maar hij was Bubbles vergeten. Hij corrigeerde het tijdig, door Bubbles nog onder M@ri@nne te plaatsen. Als hij Bubbles boven M@ri@nne had gezet, had niet Kevintuut, maar Wolfmol uit het spel gelegen.

En tsja, de supervrijstelling. Lukie4 riep dat hij hem had gevonden, maar dat was helemaal niet waar. Sorry D*n, maar hij liep je gewoon te stangen. Het feit dat de supervrijstelling niet gevonden werd, stelde mij wel gerust, dat de plaatsnaam hint ook niet heel snel gevonden zou worden.

Stand na 1 aflevering
1. Niekypsv – 60 punten
2. LdHmolletje – 30 punten
3. Molcrazy – 15 punten
4. Bubbles – 10 punten
=. Fabiann – 10 punten
=. Wolfmol – 10 punten
=. Ycaris – 10 punten
8. D*n – 5 punten
=. Kevintuut – 5 punten = EXIT *
* exit omdat zijn lijstje later binnen was dan die van D*n

Gekozen mollen
Wolfmol (5): verdacht door D*n, Fabiann, Kevintuut, M@ri@nne en Molcrazy
Molcrazy (2): verdacht door Bubbles en Ycaris
D*n (1): verdacht door LdHmolletje
Kevintuut (1): verdacht door Wolfmol
M@ri@nne (1): verdacht door Niekypsv

Het feit dat M@ri@nne absoluut niet verdacht werd, behalve door Niekypsv, gaf mij iets meer vrijheid voor de tweede aflevering. Ik kon haar iets opzichtiger laten mollen. Ik hoop daarom ook dat ze iets hoger zou komen in sommige lijstjes, waardoor er wat meer verschillen zouden ontstaan. En dat gebeurde ook. Niekypsv zette M@ri@nne weer bovenaan. Ook bij D*n schoof M@ri@nne een heel eind op, naar de 3e plek. Hij had het lijstje van Kevintuut gezien en kon daardoor al wat namen schrappen. Bij LdHmolletje bleeft M@ri@nne op 4 hangen en ook Molcrazy, Fabiann en Ycaris zette haar op die positie. Alleen bij Bubbles en Wolfmol bleef M@ri@nne in de onderste regionen hangen. Wolfmol zette haar weer op de voorlaatste plek, dus was het exit Wolfmol

Stand na aflevering 2
1. (1) Niekypsv – 115 punten
2. (2) LdHmolletje – 55 punten
3. (3) Molcrazy – 40 punten
4. (8) D*n – 35 punten
=. (4) Fabiann – 35 punten
=. (4) Ycaris – 35 punten
7. (4) Bubbles – 25 punten
8. (4) Wolfmol – 20 punten = EXIT

De lijstjes waren overigens helemaal radicaal omgegooid. De populairste mol uit aflevering Wolfmol, werd door helemaal niemand meer verdacht. Overigens snap ik nog steeds niet waarom iedereen Wolfmol verdacht. Om eerlijk te zijn heb ik nog stukjes tekst later moeten toevoegen om Wolfmol wat meer in de aflevering te laten voorkomen, want hij zat in de eerste draft er amper in. Maar in de tweede aflevering was hij zo onverdacht, dat hij natuurlijk de mol haast niet meer kon zijn. Dus werden er andere mollen gekomen. Sterker nog, behalve Wolfmol werd iedereen genoemd!

Gekozen mollen
Bubbles (2): verdacht door D*n en Fabiann
D*n (1): verdacht door LdHmolletje
Fabiann (1): verdacht door M@ri@nne
LdHmolletje (1): verdacht door Bubbles
M@ri@nne (1): verdacht door Niekypsv
Molcrazy (1): verdacht door Ycaris
Niekypsv (1): verdacht door Molcrazy
Ycaris (1): verdacht door Wolfmol

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2011, 00:07:20 »
Voor de 3e aflevering besloot ik de Mol iets gas te laten terugnemen en iets minder opzichtig te laten mollen. Alleen bij het autorijden in Singapore besloot ik M@ri@nne ‘carte blanche’ te geven en haar opzettelijk met Bubbles in een auto te zetten. Bubbles was namelijk best wel verdacht die aflevering. Maar toch bleek M@ri@nne opeens verdacht geworden, want plots switchte Fabiann, naar M@ri@nne. Het feit dat behalve Niekypsv de rest nog steeds fout zat, maakte Fabiann de 2e favoriet voor de finale. Daarnaast kwam dat voor mij extra goed uit, omdat mol M@ri@nne er van overtuigd was dat Fabiann de mol was. Niekypsv riep ergens die week dat hij zeker was van zijn mol, en vanaf dat moment was voor mij de winnaar al bekend. Ondertussen zal Bubbles helemaal vast in haar LdHmolletje tunnel en moest ze naar huis. In de 3e week kreeg iedereen er 30 punten bij voor het inleveren van 3 weekopdrachten.

In het middenveld deden zich ook wat verschuivingen voor. Bij LdHmolletje begon M@ri@nne iets te zakken, waardoor hij dichterbij de gevarenzone kwam. Het kon nu alle kanten op.

Stand na aflevering 3
1. (1) Niekypsv – 195 punten
2. (4) Fabiann – 115 punten
3. (2) LdHmolletje – 100 punten
4. (3) Molcrazy – 90 punten
5. (4) D*n – 85 punten
6. (4) Ycaris – 80 punten
7. (7) Bubbles – 70 punten = EXIT

Gekozen mollen
M@ri@nne (2): verdacht door Fabiann en Niekypsv
D*n (1): verdacht door LdHmolletje
Bubbles (1): verdacht door D*n
Fabiann (1): verdacht door M@ri@nne
LdHmolletje (1): verdacht door Bubbles
Molcrazy (1): verdacht door Ycaris

De exit van Bubbles heeft redelijk wat losgemaakt. Naast dat D*n in eerste instantie helemaal de weg kwijt leek, opende de aflevering erop ook wel de ogen van wat andere kandidaten. Lijstjes werden nog eens flink door elkaar gehusseld. Maar notabene alleen D*n zag ineens het licht en switchte naar M@ri@nne (waardoor hij inzag dat hij in de 1e ronde wel heel veel mazzel gehad had) . Ycaris begon te twijfelen of Molcrazy wel de mol was, maar hield vol. Ze plaatste M@ri@nne echter wel iets hoger en kwam daarmee op gelijke hoogte als haar eigen mol, Molcrazy. En omdat Ycaris M@ri@nne die week dus hoger had staan, vloog Molcrazy eruit. Voor mij niet een hele verrassing, aangezien Molcrazy al voor de 4e keer van mol veranderde. Maar wel de verkeerde mol. Overigens was ook LdHmolletje helemaal de weg kwijt. Hij zat zo vast in de D*n tunnel dat hij steeds verder begon te zakken. Terwijl hij na aflevering 1 nog een favoriet voor de finale was!

Stand na aflevering 4
1. (1) Niekypsv – 245 punten
2. (2) Fabiann – 165 punten
3. (5) D*n – 135 punten
4. (3) LdHmolletje – 115 punten
5. (4) Molcrazy – 105 punten = EXIT *
=. (6) Ycaris – 105 punten
* afgevallen omdat Ycaris in week 4 M@ri@nne hoger in haar lijstje had

Gekozen mollen
M@ri@nne (3): verdacht door D*n, Fabiann en Niekypsv
D*n (1): verdacht door LdHmolletje
Fabiann (1): verdacht door M@ri@nne
Molcrazy (1): verdacht door Ycaris

Na de exit van Molcrazy was Ycaris helemaal het spoor bijster. Omdat LdHmolletje, die ze ook steeds hoog in haar lijstje zette nog in het spel zat, zette zie die maar op de eerste plek. Maar het was notabene LdHmolletje zelf, helemaal vast in zijn D*n tunnel, die het spel moest verlaten. Als hij zijn jokers had ingeruild voor een groepsvrijstelling, had hij nog een weekje mogen blijven. Maar waarschijnlijk was het alleen uitstel van executie geweest.

In deze week deed zich een cruciale beslissing voor. Fabiann besloot van mol te switchen, van M@ri@nne, ook naar LdHmolletje. M@ri@nne zette hij wel op 2, maar daardoor kwam D*n wel een stuk dichterbij. Ycaris bleef, omdat ze M@ri@nne hoger had dan LdHmolletje wel wederom een exit bespaard.

Stand na aflevering 5
1. (1) Niekypsv – 290 punten
2. (2) Fabiann – 195 punten
3. (3) D*n – 180 punten
4. (5) Ycaris – 135 punten
5. (4) LdHmolletje – 130 punten = EXIT

Gekozen mollen
LdHmolletje (2): verdacht door Fabiann en Ycaris
M@ri@nne (2): verdacht door D*n en Niekypsv
D*n (1): verdacht door LdHmolletje
Fabiann (1): verdacht door M@ri@nne

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2011, 00:07:52 »
Ycaris erfde na de exit van LdHmolletje diens jokers. Ze had daardoor ineens 12 jokers in bezit, en besloot daarmee de laatste twee lijstjes van haar voormalig mol te kopen. Ze hoopte daardoor eigenlijk uit te vinden dat ze zelf de Mol was, maar kwam bedrogen uit. Ze kon D*n (bovenaan LdHmolletjes lijstjes) en Fabiann (onderaan) schrappen, maar voor de rest kwam ze er niet uit. Ze bedacht zich of ze niet beter bonuspunten had kunnen kopen, maar ook bonuspunten hadden haar die week niet gered, hoewel ze wel op M@ri@nne stemde Bovenaan deed zich wel een verandering voor. D*n had genoeg jokers om 20 bonuspunten te kopen en deed dit natuurlijk. Hij had in een eerder stadium al aangegeven dat hij niet geïnteresseerd was in de lijstjes (dus je was hem niet te snel af Ycaris) en door deze extra punten wipte hij over Fabiann heen naar de 2e plek. Fabiann zat inmiddels wel weer op M@ri@nne, na de exit van LdHmolletje.

Je kunt daardoor zeggen dat de jokers D*n een finale plek hebben opgeleverd. Echter, als Fabiann die ene week niet naar LdHmolletje was geswitcht, had hij wel in de finale gezeten, en was D*n er voor de finale alsnog uitgevlogen.

Stand na aflevering 6
1. (1) Niekypsv – 330 punten
2. (3) D*n – 240 punten
3. (2) Fabiann – 235 punten
4. (4) Ycaris – 175 punten = EXIT

Gekozen mollen
M@ri@nne (4): verdacht door D*n, Fabiann, Niekypsv en Ycaris
Fabiann (1): verdacht door M@ri@nne

Tijd om mijn laatste troef in te zetten. M@ri@nne had de weekopdracht gewonnen en ik liet haar weten dat deze week de stemmen in het activatietopic golden. Achteraf had ik dit misschien eerder in het spel moeten inzetten, want omdat, behalve M@ri@nne zelf, iedereen loog, had het geen effect op de stand. Fabiann vloog eruit en de Mol was haar mol kwijt.

Stand na aflevering 7
1. (1) Niekypsv – 350 punten
2. (2) D*n – 260 punten
3. (3) Fabiann – 255 punten = EXIT

Gekozen mollen
M@ri@nne (3): verdacht door D*n, Fabiann en Niekypsv
Fabiann (1): verdacht door M@ri@nne

De laatste ronde was een formaliteit. M@ri@nne kocht met de jokers die ze van Fabiann wel 20 bonuspunten, waar ze uiteraard niks aan had. Niekypsv en D*n stemden zoals verwacht op M@ri@nne. Niekypsv was daarmee de verdiende winnaar. Hij stemde het gehele spel op de Mol!

Eindstand na aflevering 8
1. (1) Niekypsv – 375 punten
2. (2) D*n – 285 punten = EXIT
3. (-) M@ri@nne – 20 punten = MOL

********************** BACKSTAGE ***********************

Na afloop van de uitzending is het natuurlijk tijd voor de officiële afterparty. Er wordt veel gelachen en gedronken. Molcrazy went zich even tot Daisy. Molcrazy: “Wat een super serie weer.” Daisy: “Dank je.” Molcrazy: “Voor jou een bos bloemen.” Daisy: “Wat lief, dankjewel!” Molcrazy: “Ik baal er nog steeds van dat ik zo op het verkeerde been gezet ben.” Daisy: “Tsja, wat moet ik er van zeggen.” Molcrazy: “Ik hoop dat dit niet de laatste molreis is de we gemaakt hebben.” Daisy: “Dus je wilt je oude baan terug?” Molcrazy: “Ik heb het zeker gemist.” Daisy: “Laat me daar eens over nadenken…”

The end