Auteur Topic: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen  (gelezen 11197 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #40 Gepost op: 19-02-2011, 22:39:32 »
***************************** FLASHBACK *****************************

Dinsdag 11  januari, 22.02 uur

Er komt weer een mailtje binnen op Daisy haar laptop. “Hallo Daisy. Bedankt voor de tip over de kleding. En ik zal niet makkelijk over me heen laten lopen hoor, ik ben tenslotte de Mol, ik kan iedereen aan, haha. Ik lees dat vlak voor Amerika de groep de mogelijkheid heeft om de executie af te kopen. Ik ben benieuwd wat ze gaan doen dan. Groetjes van de Mol.”

***************************** FLASHBACK *****************************

Aflevering 6

18u05
Niekypsv: “Nou dat lijkt me niet zo moeilijk, inleveren die handel.” LdHmolletje: “Hoho, dat kan jij makkelijk zeggen, ik heb heel wat jokers, die ga ik niet zomaar inleveren voor een ticket voor een medekandidaat.” M@ri@nne: “Maar je eigen test dan?” LdHmolletje: “Dat komt wel goed.” D*n: “Ik ben het met LdHmolletje eens. Ik ga mijn jokers ook niet zomaar omgeven. En ik weet ook wie de Mol is.” Ycaris: “Ik durf het ook wel aan.” Niekypsv: “Oké, dan is het nu 2 voor en 3 tegen. Fabiann, wat wil jij?” Fabiann: “Moeilijk … ik heb maar 2 jokers … maar ik vind het zo zonde om ze weg te geven. En nu ik zover ben, denk ik ook wel dat ik redelijk safe zit. Ik vond de test niet zo moeilijk. Ik houd m’n jokers.” Niekypsv: “Jullie zijn gek.” Ycaris:”De toekomst zal het leren.”

18u15
Daisy: “Zijn jullie eruit.” D*n: “Ja, we hebben besloten de executie niet af te kopen.” Daisy: “Zozo, en dat unaniem?” LdHmolletje: “Nee, M@ri@nne en Niekypsv waren voor afkopen en de rest tegen.” Daisy: “Oké, dat is dan duidelijk. Niekypsv, de vorige moest je lang wachten, zal ik dan nu eerst jouw naam maar intoetsen … GROEN! En M@ri@nne? GROEN!” Niekypsv: “Iemand gaat héél veel spijt krijgen.” Daisy “Dat denk ik ook. We gaan verder met LdHmolletje … ROOD!” LdHmolletje verstijft van schrik. “Huh?” Daisy: “Het klopt echt.” Fabiann: “Hoe kan dat nou?” LdHmolletje: “Ik eh … heb geen idee.” LdHmolletje pakt z’n tas en neemt één voor één afscheid. D*n: “Ik  had jou wel in de finale gezien.” LdHmolletje: “Ik mezelf ook.” Niekypsv: “Goede reis naar huis.” LdHmolletje: “Dank je.” Ycaris: “We gaan je missen!” LdHmolletje: “Ik jullie ook.” Stiekem stop LdHmolletje iets in de tas van Ycaris. Daarna geeft hij de pot aan Fabiann: “Bewaak ‘m goed.” Fabiann: “Zal ik doen.” LdHmolletje: “Zet ‘m op hè, vang die Mol!” D*n: “Gaan we doen!” En toen was LdHmolletje exit.

21u30
De groep zit in de bar, nog na te praten wat er die avond gebeurd is. Fabiann: “Eigenlijk best bizar, de halve groep is nu weg.” Ycaris: “Tsja, de finale komt steeds dichterbij.” M@ri@nne: “Één van ons vijf is de Mol, dat is best wel een raar idee eigenlijk.” De kandidaten blijven die avond nog in Aruba, de ochtend erop vertrekt het vliegtuig naar Amerika.

Dag 14

06u30
In alle vroegte stijgt het vliegtuig op. D*n: “Weet jij waar we naartoe gaan Tdietz.” Tdietz: “Ja.” Ycaris: “Waar dan naartoe?” Tdietz: “Dat zeg ik niet.” M@ri@nne: “Ah, een klein tipje?” Tdietz: “Nee, want dan kom ik in de problemen.” Tdietz loopt weg en gaat bij Daisy zitten. Daisy lacht. “Zouden ze hint begrepen hebben?” Tdietz: “Vast niet.”

10u00
Het vliegtuig landt. De kandidaten stappen uit. Na een kwartiertje met de bus rijden ze het centrum in. Ycaris: “Zou dit Florida zijn?” Fabiann: “Dit lijkt me een grote stad.” D*n: “Maar daar heb je er nog wel een paar van in Amerika.” Dan stopt de bus. Ze staan bij een reuze groot Aquarium. Fabiann: “Dit kan nog steeds overal zijn.” Daisy: “Nou, zal ik dan nu maar verklappen? We zijn in Houston! Stad van de NASA, maar ook stad van vele musea. Maar wij bevinden ons vandaag bij het aquarium, waar wij voor €3000,- de volgende opdracht gaan spelen. Ik wil dat er 2 duo’s gevormd worden en één persoon gaat alleen. De eenling mag eerst.” Fabiann: “Ik denk dat Niekypsv alleen moet.” Niekypsv: “En als ik dat nou niet wil?” D*n: “Ik ben het daar wel mee eens, in je eentje kan je veel meer mollen.” Niekypsv: “Jullie hebben dan wel heel veel vertrouwen in mij. Maar ik wil niet alleen.”  Ycaris: “Anders ga ik wel alleen.” M@ri@nne: “Mij best.” D*n: “Vooruit. Dan gaan wij samen Fabiann? “ Fabiann: “Lijkt me prima.” Niekypsv: “Dan zijn wij tot elkaar veroordeeld M@ri@nne.” M@ri@nne: “Mij best.” Daisy: “Prima, Ycaris, jij mag als eerste met mij mee!” Daisy neemt Ycaris mee naar de ingang van het aquarium: “Welkom Ycaris. Jij krijgt van mij een polaroidcamera en een lijstje met namen mee. Op deze lijst staan 10 namen van aquarium vissen. Jouw taak: zet deze vissen op de foto. Let goed onderweg, je mag niet meer terug, dus let goed op dat je er niet eentje mist. Tdietz wacht je bij de uitgang op. Succes!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #41 Gepost op: 19-02-2011, 22:40:07 »
Ycaris loopt naar binnen. “Wow, wat het is het hier mooi.”, denkt ze bij zichzelf, maar al snel focust ze zich weer op de opdracht. Ze maakt de ene na de andere foto. Maar voor ze het weet staat ze alweer bij het bordje exit. “Hè, en ik heb nog maar 8 foto’s gemaakt.” Ze maakt nog snel twee foto’s in de gift shop en meldt zich bij Tdietz. Hij neemt de foto’s in ontvangst. “Jouw taak zit erop, ik ga de foto’s bij Daisy brengen.” Terwijl Ycaris zich op een bankje nestelt, overhandigt Tdietz de foto’s aan Daisy. “Welk duo wil er nu?” Fabiann: “Laten wij gaan!” Fabiann loopt naar Daisy. D*n: “Huh, waarom?” Fabiann: “Nou gewoon, ik wil niet langer wachten.” D*n: “Nou, oké.”

Daisy neemt het duo mee naar de ingang. D*n fluistert richting Fabiann. “Hadden we beter niet als laatste kunnen gaan?” Fabiann:”Waarom?” D*n:”Nou, dan hebben we meer controle over de opdracht.” Fabiann: “En wat als ik jou nou niet vertrouw?” D*n: “Waarom wilde je dan een duo vormen?” Fabiann: “Volgens mij wilde jij een duo met mij vormen.” Daisy: “Mag ik even tussendoor? Want ik wil graag jullie de opdracht gaan uitleggen. Ycaris is zojuist hier binnen geweest en heeft foto’s gemaakt van 10 vissoorten. Ik geef zo meteen aan jullie de foto’s mee en aan jullie de taak de juiste namen erbij te zoeken. Jullie moeten binnen 30 minuten met 10 namen je weer bij Tdietz melden. De tijd gaat in zodra jullie binnen zijn. Succes! “

Fabiann en D*n rennen naar binnen.  “Kijk hier, de clownvis!”, roep D*n. Fabiann noteert. Het tweetal heeft een goed systeem te pakken. Binnen 10 minuten hebben ze al 7 van de 10 vissen gevonden. Maar dan lopen ze vast. “Wat moet ik met een knuffelbeest op een foto?”, roep D*n. Fabiann: “Mislukte foto denk ik? En deze is nogal blurrig.” D*n: “Dan moeten we maar gokken.” Ze schrijven 3 willekeurige namen op. Ruim binnen de tijd staat het tweetal weer buiten en levert hun lijst bij Tdietz in. Terwijl D*n en Fabiann bij Ycaris aanschuiven overhandigt Tdietz de lijst aan Daisy. Daisy: “Oké, M@ri@nne en Niekypsv, jullie mogen nu mee.” Terwijl het 3-tal na de ingang loopt, analyseren D*n, Fabiann en Ycaris de opdracht. Ycaris: “Wat moesten jullie met mijn foto’s?” D*n:”We moesten de juiste vissen erbij zoeken.” Ycaris: “Ow. Misschien moeten Niekypsv en M@ri@nne wel weer foto’s maken net als ik, alleen nu voor geld.”

Daisy legt M@ri@nne en Niekypsv de opdracht uit. “Fabiann en D*n zijn net op speurtocht door het aquarium geweest. Zij hebben 10 namen van vissen opgeschreven. Dit aan de hand van de polaroid foto’s die door Ycaris gemaakt zijn. Jullie gaan zo meteen ook weer 10 foto’s maken en mogen de lijst van D*n en Fabiann meenemen als leidraad. Jullie hebben 30 minuten de tijd om 10 foto’s te maken. Zorg dat je binnen de tijd buiten staat. Dan zal ik de 10 gemaakte foto’s vergelijken met de lijst die ik aan het begin aan Ycaris heb gegeven. Per juiste match gaat er €150,- in de pot. Als jullie alle vissen goed gefotografeerd hebben, verdubbel ik het eindbedrag. Duidelijk? De tijd gaat in zodra jullie binnen staan. Succes!”

Niekypsv stormt naar binnen. M@ri@nne:”Rustig, rustig. Kijk hier, staat hier niet clownvis?” Niekypsv:”Ja, dat is hem.” Niekypsv maakt een foto. Het duo werkt goed samen, maar hebben moeite het handschrift van Fabiann te ontcijferen. Niekypsv: “Staat hier nu paradijsvis of parelvis?” M@ri@nne:”Ik kan het ook slecht lezen hoor, maar ik denk parelvis.” Ze vinden de parelvis en maken de foto. Niekypsv: “Wil jij de polaroid over nemen?” M@ri@nne: “Het gaat toch goed zo?” Niekypsv: “Nou ik dacht, misschien wil jij ook wel.” M@ri@nne: “Laten we nu maar de laatste twee vissen gaan zoeken.” Uiteindelijk zijn binnen de 30 minuten de 10 foto’s gemaakt en worden deze bij Tdietz ingeleverd. Niekypsv: “En nu maar afwachten!”

Daisy wacht de kandidaten op bij de ingang. “Kandidaten, jullie weten inmiddels wat de bedoeling is. Ik ga kijken of de foto’s van Niekypsv en M@ri@nne matchen met de namenlijst uit het begin. Ik heb hier een clownvis, correct. Een vlagzalm, correct. Halfsnavelbek, correct. Parelvis, correct.” M@ri@nne: “Mooi!.” Daisy: “Giebel, correct. Al €750,- verdiend. De 6e foto, hé, dit is een zonnebaars, maar die staat niet op de lijst. Dan de maanvis, die is wel goed, en ook de gevlekte baars staat op de lijst. Maar de dwergbotia en de glasbaars staan ook niet op de lijst. Ik mis de goudvis, kempvis en roodoogzalm. Maar toch niet slecht gedaan, 7 juiste antwoorden en dat betekent €1050,- voor de pot. Aan wie mag ik het geld geven?” Fabiann: “Aan mij.” Daisy: “Uitstekend, de pot stijgt hiermee naar €15.710,-.” Daisy overhandigt Fabiann het geld. Daisy: “Ik hoop dat jullie een beetje genoten hebben van het mooie weer, want we gaan iets verder naar het noorden. Maar we gaan ergens naar toe waar iedereen ongetwijfeld vrolijk van wordt, namelijk New York City!” D*n: “Ja, wat gaaf!” M@ri@nne: “Mijn droom komt uit!”
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 09:48:22 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #42 Gepost op: 19-02-2011, 22:40:22 »
19u00
De groep is bijna in New York gearriveerd. Niekypsv: “Zou het echt zulk slecht weer zijn daar?” Ycaris: “Was er een tijdje geleden daar geen sneeuwstorm?” M@ri@nne: “Ik mag toch hopen dat de sneeuw nu weg is.” Het vliegtuig zet de landing in. In de stromende regen stapt de groep uit. D*n: “Bah, ik dacht dat we daar nou eindelijk eens van verlost waren.” Fabiann: “Nou, ik ben gewoon blij dat ik überhaupt in New York ben, regen of geen regen.” Ycaris: “Je hebt gelijk, laten we er van genieten.”

20u50
Nadat ze hun koffers hebben gedumpt in het Marriott Hotel en een hapje hebben gegeten, begroet Daisy de kandidaten. De groep staat midden op Times Square. Het is inmiddels gestopt met regenen. Daisy: “Kandidaten, welkom in New York City. Één van dé wereldsteden op deze aardbol. Een stad waar dus veel toeristen komen. Of het nou 6 uur ’s ochtends is of 9 uur ’s avonds, op Times Square is altijd iets te beleven, waar toeristen op af komen. Omdat jullie er zo dol op zijn, heb ik hier wederom een aantal polaroid camera’s. Hiermee moeten jullie foto’s maken. Ik wil dat jullie op de foto gaan met zo veel mogelijk niet Amerikaanse mensen. Laat hen hun nationaliteit op de foto schrijven.” Tdietz deelt de polaroid camera’s uit. Ycaris fluistert in M@ri@nne’s oor: “Gelukkig is Molcrazy er niet meer om de opdracht te verkloten.” M@ri@nne schiet in de lach.

Daisy gaat verder: “Jullie gaan deze opdracht individueel uitvoeren. Per nationaliteit gaat er €250,- de pot in. Er zit echter een addertje onder het gras. Als ik van één nationaliteit 3 of meer foto’s ontvang, komt het geld niet in de pot. Denk dus goed na of je een foto maakt. Oké, het is nu bijna 9 uur. Over een uur moeten jullie terug zijn bij mij met de foto’s. Succes en de tijd gaat … NU in!”

De kandidaten rennen er vandoor. D*n: “Ycaris, stop” Ycaris draait zich om. D*n: “Klik, je staat op de foto.” Ycaris: “O, wat slim.” Ycaris schrijft Nederland op de foto van D*n. Daarna scheiden ook de wegen van D*n en Ycaris. Fabiann is richting een theater gelopen. Hij vindt snel een Duiter, een groep Brazilianen en wat Fransen en gaat op de foto. Niekypsv komt een internet café tegen. Hij denkt slim te zijn, maar mag alleen naar binnen als hij ook entree betaalt. Hij besluit dan maar bij de uitgang te wachten. Ycaris dwaalt wat in straten met restaurants en komt opeens een hele grote groep Canadezen tegen, die wel met haar op de foto willen. Ze verwijzen haar naar een populair Italiaans restaurant verderop. M@ri@nne heeft ook een Duitser gevonden, maar heeft pas echt beet als er recht voor haar neus een Hop-on-hop-off bus stopt! M@ri@nne: “Mazzel, hier ga ik gebruik van maken.” D*n is een hotel binnen gelopen, maar daar willen ze hem niet helpen. Hij gaat de straat weer op. Na een half uur heeft hij, behalve van Ycaris, nog geen foto gemaakt.

Niekypsv heeft ondertussen beet bij het internetcafé. Een stel Polen, een Mexicaan en een Portugees wilden wel op de foto. Maar de Spanjaarden waren niet zo blij met Niekypsv en riepen de politie erbij. Niekypsv besluit daarom maar terug te gaan naar het begin. Ycaris en haar Canadese vrienden hebben het gezellig en ondertussen hebben ze een Italiaan en een stel Russen gevonden. Fabiann is de eerste die op de foto gaat met een Chinees. Hij komt ook een Japanse familie tegen, maar besluit geen foto te maken. “Er zijn vast héél véél Japanse toeristen.” M@ri@nne is bij de halte blijven staan, en haar geduld wordt beloond, er komt nóg een bus vol met toeristen aan.

Met nog 10 minuten te gaan is Niekypsv als eerste terug bij het verzamelpunt. Daisy: “En, gelukt?” Niekypsv: “Mwah, redelijk, tot ik weg werd gejaagd. Maar ik heb 5 foto’s gemaakt.” Ycaris is de volgende die terug keert. “Ik heb 4 foto’s.” Niekypsv: “Oh, dan heb ik het nog niet zo slecht gedaan.” Fabiann is de volgende die terugkeert. “Ik heb 11 foto’s.” Ycaris: “Wow, wat goed, hoe heb je dat gedaan? “ Fabiann: “Hierachter liggen de theaters, toeristen gaan altijd naar een musical ’s avonds.” Niekypsv: “Slim!” Ook D*n keert terug. Daisy: “En hoeveel foto’s heb je?” D*n: “Één.” Ycaris: “Dus alleen mijn foto?!” D*n: “Ja!” Fabiann: “Oh, ik heb ook een Nederland gefotografeerd, hopelijk voor de rest niemand meer.” Met nog 2 minuten op de klok komt M@ri@nne aangesneld. Een hele stapel polaroids dumpt ze in de handen van Daisy.” M@ri@nne: “Alsjeblieft. Ben ik op tijd?” Daisy: “Ja, je had nog 1 minuut en 53 seconden over.” M@ri@nne: “Gelukkig!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #43 Gepost op: 19-02-2011, 22:40:37 »
Daisy bekijkt de polaroids één voor één. Daisy: “Ik moet zeggen, niet slecht gedaan, wat het aantal betreft dan. Ik heb hier 36 polaroid foto’s ontvangen. En dit is het resultaat. Ik heb 4 Canadezen, 3 Nederlanders, 3 Fransen, 3 Duiters, 3 Engelsen, 3 Italianen, 3 Brazilianen en 3 Mexicanen op de foto. Die tellen helaas niet mee. Maar ik heb nog wel 2 Zweden, 2 Chinezen, 1 Portugees, 1 Zuid-Afrikaan, 1 Japanner, 1 Pool, 1 Zwitser, 1 Australiër en 1 Ghanees op de foto. Dit betekent 9 verschillende nationaliteiten die wel tellen en dat levert €2250,- voor de pot op. Helemaal niet slecht!” Ycaris: “Yay!” D*n: “Je zou haast zeggen dat LdHmolletje de mol was, sinds hij weg is, vliegt het geld omhoog!” Daisy: “Hier Fabiann, de €2250,-, de pot stijgt hiermee naar €17.960,-. En ik heb nog meer goed nieuws. Morgenochtend hebben jullie vrijaf, dus kunnen jullie de stad gaan bekijken.” Niekypsv: “Helemaal top!”

Dag 15

10u00
Ondanks hun vrije tijd, zijn de meeste kandidaten toch op tijd op gestaan. Ze hebben tot 4 uur ’s middags vrije tijd. De molboekjes gaan mee, maar met name om ze veilig te stellen. Je weet immers maar nooit. M@ri@nne en Fabiann zijn in een bus gestapt voor een rondtoer, Niekypsv loopt op 7th Avenue, terwijl Ycaris en D*n het Vrijheidsbeeld gaan bezoeken. Daisy en Tdietz zitten ondertussen in Central Park. De zon is doorgebroken. Daisy:”Even rust.” Tdietz: “Ja, vandaag kunnen we rustig aan doen.” Daisy: “Ik hoop dat de kandidaten nog wel wat energie over houden voor vanavond, want dat zullen ze nodig hebben.” Tdietz: “Vooral mentaal denk ik.

16u00
Om stipt 4 uur vertrekt de bus met kandidaten. Bestemming onbekend. Niekypsv: “Ik ben echt heel benieuwd wat we gaan doen.” Fabiann: “Wat heb jij gedaan Ycaris?” Ycaris: “Ik ben bij het Vrijheidsbeeld geweest en heb Ground Zero bezocht. Indrukwekkend hoor.” D*n:”Het blijft een gave stad.” M@ri@nne: “Mijn dag kan nu al niet meer stuk, hopelijk kunnen we het ook nog een beetje goed afsluiten.”

18u30
Na 2,5 uur rijden stopt de bus, bij een afgelegen huisje. Het is inmiddels donker geworden en ook is het weer gaan regenen. In de stromende regen wachten de kandidaten op Daisy. Na een kwartier is ze er dan eindelijk. Daisy: “Sorry dat ik zo laat ben, maar Tdietz had ons vast gereden in de modder. Maar goed, ik ben er. Hier achter mij bevindt zich een huis. Dat zien jullie zelf natuurlijk ook, maar dit is niet zomaar een huis. Dit is het huis van de “Headless Horseman”. Dit huis behoort tot één van de populairste spookhuizen van Noord-Amerika. Jullie gaan straks dit huis in en moeten de uitgang zien te bereiken. Laat jullie niet vangen door de man zonder hoofd. Minimaal 2 kandidaten moeten de uitgang halen. Als dit lukt gaat er €3000,- de pot in. Succes!” Tdietz doet deur open. De kandidaten lopen naar binnen en Tdietz doet de deur op slot. Ze kunnen niet meer terug.

Fabiann: “Ik heb echt een hekel aan spookhuizen.” M@ri@nne: “Mijn ding is het ook niet, ik ben niet zo van ’t donker, maar laten we het in ieder geval pro…” Plotseling klinkt er een gekraak. Ycaris fluistert: “We moeten stil zijn.” In het plafond ligt een pijl op. D*n wijst naar rechts. De groep volgt D*n.

De groep komt bij een deur. D*n maakt heel voorzichtig de deur open. Als hij de deur helemaal open heeft gedaan valt er een grote nepspin, bovenop het hoofd van Niekypsv, die zich natuurlijk een ongeluk schrikt. “Whaaaah!” Niekypsv schreeuwt het uit. Dan komt er iemand zonder hoofd aangerend. Ycaris: “Snel, snel, er vandoor!” Niekypsv is echter nog bezig de spin van zijn hoofd te krijgen. Hij wordt gepakt. Hij is af, de rest moet met z’n 4-tjes verder. De groep heeft inmiddels de volgende deur bereikt. Fabiann fluistert: “Ik zal ‘m nu eens openen.” Fabiann probeert de deur open te maken, maar de deur zit op slot. De groep kijkt om zich heen. Als D*n omhoog kijkt ziet hij de sleutel aan een raampost hangen. Hij sluipt richting het raam, pakt een stoel en pakt de sleutel. Als hij echter van de stoel stapt, valt de stoel om. Dan klinkt er weer gerommel en begint van alles te bewegen. D*n rent snel naar de deur, maakt hem open, en de groep sprint de volgende kamer binnen.

In de volgende kamer zien ze een schaakspel staan. Ycaris: “Leuk, schaken.” M@ri@nne: “Moeten we dit oplossen?” Fabiann vindt een envelop met daarin een briefje. “Over 5 minuten komt de man zonder hoofd jullie halen. Bereken in hoeveel zetten zwart wit schaakmat zet en de volgende deur opent zich vanzelf.” D*n: “Wat raar, ik zie helemaal geen andere deur.” M@ri@nne: “Misschien een geheime deur?” Ycaris heeft zich inmiddels vol op de schaakpuzzel gestort: “Ik weet het, het is 4 zetten!” Dan schuift plotseling een boekenkast aan de kant en vindt de groep een geheime gang naar de kelder. D*n: “Kom snel!”
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 09:49:04 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2011, 22:40:52 »
De groep loopt de trap af. De groep belandt in een ruimte met spiegels. Plots ziet Fabiann een spook achter zich in de spiegels en schrikt zich een hoedje. M@ri@nne vindt een briefje met daarop de tekst: “Bereik de uitgang van deze kamer in 5 minuten, anders komt de man zonder hoofd jullie halen.” Maar dat blijkt helemaal niet zo simpel als gedacht. De groep loopt steeds tegen de spiegels aan. Ycaris: “Auw, m’n neus.” Dan zijn ze opeens bij het eindpunt. D*n: “Dat is mooi, eens kijken, M@ri@nne, Ycaris … Fabiann? Waar is Fabiann?” Maar Fabiann is nergens meer te vinden. Hij is gepakt door de man zonder hoofd, ook hij is af.

De groep moet weer een aantal trappen op. Ook daar hangt weer een briefje. “Hiernaast is de slaapkamer van de man zonder hoofd. Ondanks dat hij geen hoofd heeft, kan hij toch goed horen, dus sluip heel rustig langs deze kamer, opdat hij jullie niet hoort!” D*n, M@ri@nne en Ycaris lopen op hun tenen langs de slaapkamer. De groep lijkt de overkant te halen, maar dan blijkt de regenbui van vanmiddag toch hun sporen nagelaten te hebben. M@ri@nne moet ineens keihard niezen. “Hatsjoe!” De man zonder hoofd komt naar buiten en grijpt M@ri@nne. D*n en Ycaris moeten het met z’n tweeën zien te redden. Ze rennen richting een deur met daarop “Niets is wat het lijkt.” D*n:”Doen?” Ycaris: “Ik zie geen andere oplossing.” Het tweetal gaat de kamer binnen.

De nieuwe kamer is bijna leeg. Er staan een tafel en een stoel en er liggen wat boeken op de grond liggen. D*n pakt de boeken, terwijl Ycaris wat rond kijkt. Ze kijkt omhoog en ziet een luik in het plafond zitten. Maar ze kan er niet bij. Ze besluit een tafel onder het luik te zetten. Ycaris gaat op de tafel staan, maar kan er net niet bij. D*n zet een stoel op de tafel. Dan kunnen ze wel bij het luik. Ycaris opent het luik … en uit het luik komt de man zonder hoofd zetten! Ycaris schrikt zich wezenloos en valt bijna van de stoel. Maar voordat kan gebeuren wordt ze al gepakt door de man zonder hoofd. Ook Ycaris is af. Het spel is ten einde. D*n wordt uit het huis gehaald.

Buiten komt de groep weer bij elkaar. Niekypsv: “Wat een rotspel.” D*n: “Ik snap niet wat Ycaris en ik gemist hebben.” Ycaris “Nou, ik maak me meer druk om M@ri@nne, die op het moment suprême opeens moest niezen.” M@ri@nne: “Ik ben al een week snotverkouden, dus dat moet geen verrassing zijn. En het is hartstikke stoffig in het huis. Mag ik? Hoe vervelend het ook is. Ik baal er ook van.” Daisy: “Tsja, en toen was de opdracht ten einde. Helaas is jullie missie mislukt. Geen €3000,-. En ik heb nog meer slecht nieuws voor jullie. Er gaat straks ook nog iemand afvallen. We gaan namelijk nu de test en executie doen. Want is er niet een meer toepasselijke plek voor een executie dan een spookhuis? Succes bij met maken van de test, en ik zie jullie straks!”

Wordt vervolgd…

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #45 Gepost op: 27-02-2011, 13:52:48 »
***************************** FLASHBACK *****************************

Vrijdag 14  januari, 16.14 uur

Nog één keer gaat er een mailtje van Daisy naar de Mol uit. “Beste Mol. Morgen gaat het beginnen. Ik hoop dat je er klaar voor bent. Persoonlijk kan ik niet wachten. De hele reis wordt één groot avontuur. Nieuw-Zeeland, New York enzovoorts. Het gaat een mooie trip worden en ik ben er van overtuigd dat jij het goed gaat doen. Succes en tot snel! Groetjes Daisy.”

***************************** FLASHBACK *****************************

Aflevering 7

23u00
Het is bijna nacht als de kandidaten zich verzamelen voor de executie. De executie vindt plaats in de bus, want omdat het nog steeds regent, kunnen de kandidaten niet buiten zitten. Fabiann, D*n en Niekypsv kletsen nog wat, terwijl Daisy en Tdietz de executie voorbereiden. Ycaris zit achterin de bus. Ze is wat stil. M@ri@nne: “Meid, wat is er aan de hand, je bent zo stil.” Ycaris: “Ik weet het niet meer. De test ging verschrikkelijk. Ik ben het spoor helemaal bijster.” M@ri@nne: “Verdacht je LdHmolletje soms?” Ycaris: “Nee, helemaal niet zelfs. Kijk, hij heeft mij z’n mollenboekje gegeven. Maar daar staan zulke tegendraadse dingen in. Over alle kandidaten, en ook over mezelf. Door het lezen denk ik soms zelfs dat ik zelf de Mol ben. Ik ben er gewoon helemaal door in de war geraakt.” M@ri@nne: “Laten we gewoon afwachten wat er vanavond gebeurd.” M@ri@nne slaat nog even een arm om Ycaris. Dan roept Tdietz: “We zijn zover!”

Daisy: “Welkom kandidaten. Jullie zijn nog steeds met vijf, en straks worden dat er vier. We gaan beginnen met Fabiann … GROEN! En dan nu M@ri@nne … GROEN! Niekypsv … GROEN!” D*n en Ycaris kijken elkaar aan. Daisy: “Wie wil er eerst.” D*n: “Ycaris mag kiezen.” Ycaris: “Toets mijn naam dan maar in.” Daisy: “Oké, daar gaan we … ROOD!” M@ri@nne: “Nee!” D*n: “Jammer.” Ycaris slaat haar handen voor haar gezicht. Ondanks de twijfel kan ze het toch niet geloven. Ycaris: “Ik wil wel gaan schelden nu, maar het heeft geen zin. Het is voorbij.” Ze pakt haar tas en begint met afscheid nemen. Niekypsv: “Ik had jou echt in de finale gezien.” Ycaris: “Ik mezelf ook wel.” M@ri@nne: “Mag ik je nog een knuffel geven?” Ycaris: “Dat mag. En hier. Nog een paar jokers voor jou.” M@ri@nne: “Ow, dankejwel!” Tdietz: “Je moet nu mee.” En toen was Ycaris weg. En de groep is nu uitgedund tot vier kandidaten. Nou ja, drie kandidaten en één Mol.

Dag 16

00u15
Terwijl Tdietz met Ycaris weg is, pakken de anderen hun slaapzak. Ze slapen vannacht in de bus. De bus is gelukkig groot, dus ruimte genoeg. Maar het regengetik houdt de kandidaten wakker. D*n: “Ik had graag nog een nachtje in het Marriott geslapen.” Fabiann: “Graag zelfs.” M@ri@nne:”Ach, het is maar één nachtje … tenminste, dat hoop ik.”

Na een uurtje of 2 keert Tdietz terug in de bus. Niekypsv en Fabiann zijn nog wakker. Tdietz knielt neer bij de heren. Tdietz fluistert: “Fabiann, Ycaris wilde dat ik dit aan jou gaf.” Tdietz graaft in zijn zak.” Fabiann: “Jokers?” Tdietz: “Nee … €3000,-!” Fabiann: “Huh?” Fabiann pakt de pot erbij. Hij telt het geld en komt tot de conclusie dat hij inderdaad €3000,- mist. Niekypsv: “Nou, daar komen we goed weg.”

09u15
Iets na 9-enen zitten de kandidaten weer in het vliegtuig. Drie kandidaten, één mol en een pot die op dit moment €18.960,- bevat. D*n: “Wat zou jij met het geld doen Niekypsv, als jet het wint?” Niekypsv: “Ik denk eerst met al m’n vrienden een heel groot feest geven. En daarna denk ik op reis, ik wil meer van Nieuw-Zeeland zien. Alleen schokkend dat er net een aardbeving geweest is.” Fabiann: “Ik hoorde het ja. Nou, als ik win, ga ik dat gebruiken voor een auto. Ik wil een Ferrari kopen!” M@ri@nne: “Mijn wens is om mijn hele tuin op te knappen en daarna ook lekker op vakantie. First class, lekker verwennen.” D*n: “Dat klinkt allemaal heerlijk.” Niekypsv: “Hé, volgens mij gaan we nu al landen.” D*n: “Dat is snel.”

10u15
Daisy: “Kandidaten. Welkom in Canada! We staan in Hamilton, vlakbij Toronto. Ik zal vast verklappen dat we daar ook heen gaan. Daarnaast heb ik nog een mededeling. Zoals jullie weten hadden jullie enkele weken geleden de kans om een executie af te kopen. Als dat geweest zou zijn hadden er nu nog 5 kandidaten gestaan in plaats van vier. Als dat het geval geweest was, waren we hierna doorgereisd naar Noord-Afrika. Maar nu zitten we met 4 kandidaten. In verband met de onrust in Afrika hebben we als organisatie besloten de opdrachten in Afrika te schrappen. Dit is dus de voorlaatste aflevering. Nog één test dus voor de finale. Zet dus jullie beste beentje voort!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #46 Gepost op: 27-02-2011, 13:53:28 »
De groep gaat met de bus de stad in. Na een kwartiertje rijden stopt de bus en stappen de kandidaten bij een, naar zoals het er uit ziet, winkelcentrum. Daisy: “Volg mij!” De kandidaten lopen naar binnen. Ze zijn zeker niet de enige, het is enorm druk. M@ri@nne: “Mijn god, wat een drukte zeg!” Fabiann: “Wat is dit eigenlijk.” Daisy: “Dat ga ik jullie vertellen. Welkom bij Hamilton’s Farmers Market. Bij deze indoor markt kunnen jullie alle specialiteiten van het platte land vinden. Er zijn honderden winkeltjes. In 10 van die winkeltjes bevindt zich geld. We hebben 2x€50,-, 2x €100,-, 2x €200,-, 2x €500,- en 2x €1000,- verstopt. Kortom, er is €3700,- te vinden. Jullie hebben een half uur om zoveel mogelijk geld te vinden en bij mij in te leveren. Al het geld wat bij mij gebracht is in 30 minuten komt in de pot. Zijn jullie klaar? Dan gaat de tijd nú in!”

D*n stuift er direct vandoor. Fabiann: “Nou is ie weer weg, dat doet hij elke keer.” Niekypsv: “Maar apart kunnen we wel de meeste plekken onderzoeken.” En ook Niekypsv is er vandoor. Fabiann: “Dan ga ik maar.” En M@ri@nne blijft alleen achter. “M@ri@nne is opgescheept met 3 hyperactieve jonkies”, denkt ze bij zichzelf en gaat dan ook maar op zoek.

D*n rent een heel stuk door en zonder te kijken, loopt hij zomaar iemand omver. D*n: “Sorry, sorry” en hij rent verder, een Canadees boos en verbaas achterlatend. Fabiann is een paar winkeltjes ingedoken. “Have you seen any money?” De mensen kijken hem verbaasd aan. “Of course there is money!”, roept een voorbijganger. Fabiann zoekt verder. Niekypsv ziet onder een tros tomaten ineens een envelop liggen. Hij pakt de envelop, maakt open en vindt €200,-! Niekypsv: “Mooi!” Hij kijkt op zijn horloge. “Ow, pas 10 minuten bezig. We kunnen nog even verder zoeken.” M@ri@nne zoekt vlakbij de ingang maar heeft tot nu toe ook niks kunnen vinden.

Na een kwartier komen Fabiann en Niekypsv elkaar tegen. Niekypsv: “Heb jij al iets gevonden?” Fabiann: “Nee.” Niekypsv: “Ik heb €200,-“ Fabiann: “Misschien moeten we samen verder zoeken, twee personen zien meer dan één.” Niekypsv: “Lijkt me een prima idee.” De heren zoeken samen verder. Na 20 minuten heeft D*n ook eindelijk beet. “Wow, €500,-!” Ook Fabiann en Niekypsv vinden weer een envelop van €100,-. Niekypsv: “Zullen we nog even verder zoeken?” Fabiann: “De tijd is wel krap hoor.” Niekypsv: “Heel even nog en daarna gaan we terug.” Fabiann: “Akkoord.” M@ri@nne heeft bovenop een kast in een kruidenwinkeltje ook een envelop gevonden. “Nou, geweldig, €50,- voor al die moeite.” D*n gaat inmiddels als een speer, ook hij heeft nog twee keer beet. “Zo, €100,- en €1000,-!” Hij kijkt op z’n horloge. “Ow, nog 5 minuten, dan moet ik snel terug.”

M@ri@nne is al vlakbij Daisy. Daisy: “Wil je geld inleveren?” M@ri@nne: “Ik kijk nog even hier.” Daisy: “Prima.” Daisy kijkt op haar horloge. Nog 3 minuten en behoudens M@ri@nne, die zich op 5 meter van haar bevindt, is er niemand te zien. Dan komen Fabiann en Niekypsv aangesneld. Fabiann: “Hier is €300,-.” M@ri@nne besluit dan ook haar €50,- maar in te leveren.” Niekypsv: “Nou, daar worden we rijk van.” Fabiann: “Hopelijk heeft D*n iets gevonden. “ Daisy kijkt op haar horloge. Daisy: “Nog één minuut.” De kandidaten kijken zenuwachtig om zich heen. Waar blijft hij nou. En dan is de tijd om. Daisy: “Nou, dan is er €350,- verdiend voor de pot.” M@ri@nne: “Mogen we weer trots zijn.” Fabiann: “Ik neem aan dat je dat cynisch bedoelt.” M@ri@nne: “Natuurlijk.” Niekypsv: “Wel grappig, iemand die €50,- inlevert zegt dat.” M@ri@nne: “Mijn voorstel was om in duo’s te gaan zoeken, maar jullie waren al zo snel weg.” Fabiann: “Het zal wel.”  Na 10 minuten is D*n nog steeds niet binnen. Fabiann heeft inmiddels het geld op zak gestoken. Niekypsv: “Tel je de pot nog even na?” Fabiann: “Ja, ik heb nu €19.310,- op zak!” Tdietz is maar op zoek gegaan naar D*n. Na een half uur is D*n eindelijk gevonden. Daisy: “Waar was je nou?” D*n: “Ik was de weg kwijt. Alles lijkt zo op elkaar.” Fabiann: “Had dan opgelet bij het begin. Hoeveel geld had je gevonden?” D*n: “Ik had €1600,- gevonden.” Niekypsv: “Sh*t hé, wat zonde.”

14u10
Na een snelle lunch is de groep per bus onderweg naar Toronto. M@ri@nne: “Ik hoop niet dat we de CN Tower op moeten.” D*n: “Want?” M@ri@nne: “Mijn god, jullie kennen ook helemaal niets van deze wereld.” Niekypsv: “Ik ken ‘m wel, dat is een hele grote TV toren!” M@ri@nne: “Precies. En héél erg hoog!” Fabiann: “Nu begint het bij mij ook te kriebelen.” Tdietz: “Rustig maar, we gaan niet naar de CN Tower.”

15u45
De bus arriveert in Toronto. Daisy: “We gaan eerst een rondrit door de stad maken.” M@ri@nne: “Moeten we hierbij opletten?” Daisy: “Misschien wel, misschien niet.” De kandidaten pakken toch maar hun molboekjes erbij. De kandidaten genieten van de stad. Ze rijden lang allerlei bezienswaardigheden, waaronder dus de CN Tower. De bus rijdt er langs. Fabiann: “Gelukkig, niet omhoog.” M@ri@nne: “Of omlaag.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #47 Gepost op: 27-02-2011, 13:53:51 »
18u00
De bus stopt middenin de stad. De groep stapt uit. D*n: “En nu?” Daisy: “Kom, we gaan eerst iets eten.” Niekypsv: “Mooi, ik heb honger.” M@ri@nne: “Dat klinkt eigenlijk wel als iets wat ik had kunnen zeggen. Ik heb ook best trek.”

De groep smult van de hamburgers met frietjes bij de Burger King. D*n: “Dat zo iets simpels zo lekker kan zijn.” M@ri@nne: “Ach, voor een keer is wel lekker.” Tdietz: “Is iedereen klaar. We moeten weg.” De zon is inmiddels onder gegaan. Iedereen heeft z’n jas goed dichtgeknoopt. Fabiann: “Ik heb het koud, hopelijk gaan we een binnenopdracht doen. Plotseling stopt Daisy. Daisy: “Dan heb je geluk, want dat gaan we ook doen. Welkom bij het Ontario Museum.” Fabiann: “Leuk, een kunstopdracht.” Daisy: “Nou, dat heb je behoorlijk mis. We gaan een kat en muis opdracht doen. Normaal zijn jullie vaak de muizen, maar dit keer is het andersom. Vanavond wordt hier in het Ontario Museum een benefiet gala gehouden, waar 500 gasten komen. Één van die gasten is echter niet zo blij en is van plan iedereen neer te schieten. Niet echt natuurlijk, maar jullie moeten erachter zien te komen wie dit is en deze persoon oppakken.” D*n: “Ow, dat klinkt spannend.” Daisy: “Jullie kunnen als volgt geld verdienen. Elk persoon die jullie veilig buiten brengen, is €10,- waard. Daarnaast levert het juist identificeren van de dader €500,- op. Als jullie de dader ook nog weten te overmeesteren, komt er nog eens €1000,- de pot in. Maar let op. Als jullie de dader mee naar buiten nemen, ofwel de verkeerde persoon als dader aanwijzen en oppakken, mislukt de opdracht en wil ik €2000,- uit de pot hebben. En de pot kan best wel wat geld gebruiken, dus ik zou dat niet doen.” Fabiann: “Dit wordt gaaf.” Daisy: “Hierachter me staat een politiewagen, hierin kunnen jullie een kijkje nemen naar de beveiligingscamera’s, als jullie dit willen. Jullie mogen jullie nu gaan omkleden en een tactiek gaan bedenken. Over een uur begint de opdracht. Succes!”

De kandidaten hebben zich omgekleed. Straks in het pak, allemaal met een paintball pistool om de dader af te schieten. Niekypsv: “Ik denk dat iemand wel bij de camera’s moet gaan kijken. Als er iemand wordt neergeschoten, kunnen we wellicht wat mensen uitsluiten en die alvast naar buiten brengen.” Fabiann: “Slim plan. Wil iemand dit doen?” Maar niemand meldt zich aan. D*n: “Dat wordt loten.” Niekypsv: “Ik schrijf een getal tussen de 1 en de 4 op, jullie moeten één voor één een getal noemen. Als het niet geraden wordt ga ik de camera’s bekijken.” Niekypsv leent pen en papier van Tdietz. D*n: “Drie!” M@ri@nne: “Één.” Fabiann: “Doe maar vier.” Niekypsv draait het papiertje om. D*n: “Bah, drie. Nou veel plezier daar binnen.” D*n loopt naar de politie wagen, hij zit in de controle post. Er staat een microfoon. D*n: “Kunnen julle mij horen.” Fabiann: “Ja, ik hoor je prima!” D*n: “Mooi, dan kunnen we communiceren. Ik kan binnen kijken. Het ziet er nu gezellig uit.” D*n kijkt op z’n horloge. “Vijf voor negen, het gaat bijna beginnen!”

Om stipt negen uur lopen M@ri@nne, Fabiann en Niekypsv naar binnen. Alles lijkt normaal. Mensen praten met elkaar, er wordt flink gesnoept van het lopende buffet en er klinkt gezellige muziek uit de speakers. Niekypsv: “Hoe moeten we ooit de dader herkennen.” M@ri@nne: “Misschien moeten we de dader eerst iemand laten afschieten.” Fabiann: “Gelukkig dat het dan niet echt is. D*n, zie jij al iets raars op de camera.” D*n: “Rechts achterin staan twee mannen raar te praten.” Fabiann gaat een kijkje nemen, maar voordat hij er is zijn de mannen plots verdwenen. Fabiann: “Waar zijn ze D*n?” D*n:”Sorry, ik ben ze kwijt.” Niekypsv: “Zit je de boel te saboteren, omdat je graag hier had willen zijn.”  D*n: “Nee, nee, sorry, ik ben ze echt kwijt.” Plots klinkt er gerinkel. Er valt iemand om. Er is iemand neergeschoten. De dader is actief geworden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #48 Gepost op: 27-02-2011, 13:54:09 »
D*n kijkt op de camera’s. D*n: “Ik zie niets vreemds, maar die personen bij de hoofdingang kunnen het onmogelijk zijn geweest. Die kunnen naar buiten.” Niekypsv escorteert de personen naar buiten. In totaal staan er 33 mensen buiten. Dan wordt er weer iemand bij het dames toilet neergeschoten. Fabiann: “Heb je wat gezien D*n.” D*n: “Ik zit hier naar 20 beelden tegelijk te kijken, maar ik kan niet alles zien. Maar iedereen die op het heren toilet was, mag naar buiten.” Fabiann haalt 4 mannen op en brengt ze naar buiten. M@ri@nne: “Misschien moeten we ons verspreiden, zodat we zelf ook meer kunnen zien.” Het 3-tal verspreidt zich door de ruimte. Plots klinkt er weer glasgerinkel, vlakbij Fabiann. Hij ziet nog net iemand wegschieten. Fabiann: “Ik zag iemand op hakken wegrennen, de dader is een vrouw!” Fabiann gaat op onderzoek uit, terwijl M@ri@nne en Niekypsv proberen alle mannen naar buiten te begeleiden. M@ri@nne: “Follow me please!” Iemand wil zijn vrouw meenemen, maar dat mag niet van Niekypsv. “She needs to stay.” Niekypsv: “D*n, kan jij goed naar onze groep kijken, of er toevallig niet een vrouw mee naar buiten glipt?” D*n bekijkt de mensen, maar er zijn geen vrouwen bij. Het duurt 10 minuten voordat iedereen buiten is. Er staan nu 267 mensen buiten, waarvan 250 mannen. M@ri@nne: “Met 3 kerels en dik 200 vrouwen in één ruimte, dat wordt nog leuk.”

De dader is inmiddels 15 minuten niet actief geweest. Fabiann heeft haar niet kunnen vinden. Niekypsv: “Waarschijnlijk loopt ze nu hier weer gewoon rond tussen ons, alsof er niets aan de hand is.” Dan stort er iemand vlak voor de voeten van M@ri@nne ter aarde. “Help!” Niekypsv grijpt de gelegenheid aan om wat mensen naar buiten te sturen die daar niet in de buurt waren.” D*n: “Heb je wat gezien M@ri@nne.” M@ri@nne: “Ik draaide net m’n hoofd weg, sorry. “ Niekyspv staat weer binnen, terwijl er inmiddels 312 mensen buiten staan. De spoeling wordt steeds dunner. D*n: “Niekypsv, als jij nou eens een groep vrouwen meeneemt naar de ingang. Als er vervolgens weer iets gebeurd, kunnen die mensen uitsluiten als dader.” Niekypsv is bezig met het verzamelen van de vrouwen als er weer een schot klinkt en iemand op de grond valt. D*n: “Ik zie haar. Blond haar, zwarte jurk, ze rent nu de trap op!” Fabiann: “Ik zie haar!” Fabiann rent er achteraan en Niekypsv volgt hem. D*n: “M@ri@nne, evacueer de rest van de mensen!” M@ri@nne: “Ja.”

Fabiann en Niekypsv hebben de vrouw op de bovenverdieping ingesloten. Niekypsv komt van links en Fabiann van rechts. D*n: “Fabiann, ze staat om de hoek.” Het duo besluit haar in de val te lokken. Niekypsv rent op de vrouw af. De vrouw schrikt, draait zich om en Fabiann kan haar zo neerschieten. “Yes, we hebben haar!” Dan klinkt er een sirene. Als de sirene op houdt klinkt de stem van Daisy door de intercom. Daisy:”Kandidaten, de opdracht is hierbij officieel beëindigd. Jullie mogen naar buiten.” Fabiann en Niekypsv slaan een high-five. Niekypsv: “Goed gedaan!”

De groep staat buiten om de balans op te maken. D*n: “Dit was best leuk, ook vanuit de controle post.” Niekypsv: “Best leuk, dit was cool. Ik voelde me echt een detective.” Daisy: “Laten we de balans opmaken. Allereerst, jullie hebben de dader juist geïdentificeerd en opgepakt. Dit levert €1500,- op. Daarnaast stonden er ook nog eens 419 mensen buiten toen jullie de dader vingen. Helaas was nog niet iedereen buiten en er zijn uiteraard ook wat mensen neergeschoten. Maar 419 x €10,- = €4190,- + €1500,- = €5690,-. Dit is de grootste buit tot nu toe!” D*n: “Wow!” Fabiann: “We mogen trots op onszelf zijn.” M@ri@nne: “Magistraal!” Niekypsv: “Wat is de stand van de pot nu?” Daisy: “Eens tellen ... nou ja zeg, wat een mooi rond bedrag. De pot staat nu op €25000,-!” Fabiann: “Dat klinkt helemaal goed!” Daisy: “Een mooi moment om de dag af te sluiten. Laten we gaan slapen, morgen nog één opdracht, voordat er weer iemand naar huis moet. En ik neem aan dat zo vlak voor de finale niemand naar huis wil.”

Dag 17

07u15
De groep heeft in een hostel geslapen.  Fabiann is als eerste wakker. Hij checkt als eerste de inhoud van de pot. Hij wil niet nog een keer geld kwijt raken. Hij loopt richting de deur om naar de badkamer te gaan als hij iets op de deur ziet hangen. “Jongens, een brief van de Mol!” De rest schrikt wakker. M@ri@nne: “Hoe laat is het, gaap?” Fabiann: “Bijna half 8. Er is post van de Mol.” Niekypsv strekt zich uit. “Lees maar voor dan.” Fabiann: “Beste kandidaten. Vanmiddag is de laatste opdracht, voordat we de finale gaan spelen. Let vanmiddag goed op. Misschien zie je mij dan wel. Succes, maar denk eraan. Mijn doelen zijn nog steeds hetzelfde.” D*n: “Nou, daar schieten we dus niks mee op. Ik draai me nog een keer om.” Maar net als hij dat wil doen, bonkt Tdietz op de deur. “Tijd om op te staan, om 8 uur klaar staan met jullie koffers, we gaan weer op reis.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #49 Gepost op: 27-02-2011, 13:54:25 »
08u45
Om kwart voor negen stijgt vlucht 007 M.O.B. Airways op vanaf Billy Bishop Toronto City Airport. D*n: “Ik ben benieuwd waar we heen gaan.” M@ri@nne: “Misschien wel terug naar Europa?” Niekypsv: “Zou me niets verbazen, zeker omdat Afrika geschrapt is.” Maar na een korte vliegt landt het vliegtuig al weer. Fabiann: “Dit is zeker niet Europa.” Tdietz: “Zeker niet, we blijven nog even in Canada.”

Na een busrit stopt de bus bij een kiezelstrand. Het is guur, de wind waait flink, zeker windkracht 6. Daisy staat midden op het strand de groep op te wachten. Daisy: “Welkom. Ik neem aan dat jullie de brief van de Mol ontvangen hebben. Nog één opdracht voor de finale. Let op goed, en misschien zie je de Mol wel aan het werk. Laat ik nu maar eens zeggen waar we zijn. We zijn in Nova Scotia, om precies te zijn, bij Cow Bay. Het is guur en koud. Hier verderop het strand staat een leuk strandhuisje. Daar gaan Tdietz en ik zo dadelijk lekker met z’n tweeën thee drinken en nagenieten van wat we tot nu toe gedaan hebben. Maar voor jullie heb ik hier een gouden kiezel van €3000,-. Als jullie die willen, moeten jullie hier vannacht op het strand blijven slapen. Jullie krijgen een tent, maar dat is het dan ook. En ach, nu begint het nog te regenen ook. Dus wat wordt.” D*n: “Ik ga hier niet buiten slapen.” Fabiann: “Waarom niet?” D*n: “Dan zijn we vlak voor de finale allemaal ziek.” M@ri@ne: “Hatsjoe!” D*n: “Dat bedoel ik.” Niekypsv: “Eigenlijk heeft D*n wel gelijk. De pot staat nu op €25.000,-. Prachtig bedrag en we kunnen in de finale ook vast nog wel wat geld verdienen.” M@ri@nne: “Morgen ziek, dat nooit. Dan maar geen €3000,-.” Daisy: “Nou dat is dan duidelijk. Geen €3000,-. Dit was de derde opdracht.” Fabiann: “En we zouden toch de Mol aan het werk zien.” Daisy: “Misschien heb je dat ook wel.” D*n: “Raar. Maar gaan we nu naar binnen.” Daisy: “Ja, kom maar mee.”

15u00
De kandidaten zitten lekker bij de open haart met een kopje thee. Één voor één melden de kandidaten zich bij Daisy. M@ri@nne is als eerste. Daisy: “Wat is jou het meeste bijgebleven van de serie tot nu toe.” M@ri@nne: “Mijn mooiste herinnering is eigenlijk de reis op zich. Van het ene naar het andere mooie continent. We hebben prachtige plekken bezocht waarvan ik nooit gedacht had, dat ik er ooit zou komen.” Daisy: “Wat zou je anders gedaan hebben als iets kon veranderen?” M@ri@nne: “Niets. Wie weet had ik hier dan wel niet gestaan. Mijn Mol zit nog steeds in het spel, ik denk dat ik hem in de smiezen hebben.”

D*n is de volgende. Daisy: “Wat is je het meeste bijgebleven?” D*n: “We hebben zoveel leuke dingen gedaan. De nachttocht door het Pantanal was natuurlijk geweldig. Maar abseilen in Osaka was natuurlijk ook een kick. En natuurlijk het bereiken van de laatste 4. Dat had ik van tevoren alleen maar durven dromen. Nu wil ik ook de finale halen!” Daisy: “Weet je zeker wie de Mol is.” D*n: “Absoluut. Ik verdacht eerst Bubbles, maar toen zij er al snel uit lag, ben ik alles nog eens langs gegaan en nu denk ik zeker te weten wie het is. Maar ja, dat zegt niets, misschien zitten de anderen ook wel goed. Ik moet scherp blijven.”

Fabiann meldt zich als derde bij Daisy. Daisy: “Wat is jouw hoogtepunt tot nu toe?” Fabiann: “Dat is lastig te zeggen. De reis door Nieuw-Zeeland was natuurlijk prachtig, maar ik heb ook genoten van Aruba. Even relaxen in dit stressvolle spel. We zijn nu toch al bijna 2,5 week onderweg, dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Fabiann: “En jou dieptepunt.” Fabiann: “Nou, het is toch jammer dat we veel geld hebben laten liggen, waar de Mol niet verantwoordelijk voor was. Molcrazy die een camera bij zich hield, Bubbles die een totale miscalculatie maakte bij het sporten en Kevintuut die een medekandidaat afschoot op de brug. Maar goed, ik kan op mezelf alleen maar trots zijn dat ik zover gekomen ben. Nog twee tests en die pot is van mij!”

Als laatste schuift Niekypsv bij Daisy aan. Daisy:”Is de Virtual Mole mee of tegen gevallen.” Niekypsv: “Het spel is één groot avontuur, precies wat ik ervan verwacht had. Ik had van tevoren een plan gemaakt. Je weet natuurlijk nooit of het werkt of niet, maar tot nu toe lijkt het te werken. Ik sta op de rand van de finale.” Daisy: “En nog een favoriet moment uit de serie?” Niekypsv: “Nieuw-Zeeland. Ik vind het echt een prachtig land. Mocht ik de pot winnen, ga ik absoluut terug. Maar ook het racen in Singapore was leuk, ook al was het niet heel erg succesvol. En de achtbaan opdracht was leuk. Het was een leuke rit.”

Als de groep die avond gegeten heeft, roep Daisy iedereen bij een. “Kandidaten. Het is zover. De laatste test en executie voor de finale. Bereid je goed voor. Dit is de ultieme test. Niemand wil er vlak voor de finale uit, maar toch moet er nog één iemand weg. Iedereen heel veel succes.”

Wordt vervolgd…

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #50 Gepost op: 5-03-2011, 17:35:01 »
***************************** FLASHBACK *****************************

Zaterdag 15 januari, 3.52 uur

Voor het laatst laat de Mol een berichtje richting Daisy achter. “Beste Daisy. Ik ben er klaar voor. Hoe laat word ik gekidnapt? Ik ben al klaarwakker. Ik heb er zin in. Tot straks! Groetjes van de Mol.”

***************************** FLASHBACK *****************************

Aflevering 8

23u00

Het is droog buiten. De kandidaten schuiven daarom, in dikke winterjassen en sjaals gehuld, buiten aan bij Daisy en Tdietz. Iedereen heeft zojuist de voorlaatste test ingevuld. Daisy: “Welkom kandidaten. Jullie zitten hier met z’n viertjes. Jullie hebben onderweg al zes kandidaten weggespeeld. En hoe graag ik jullie allemaal de finale gun, er zal toch nog iemand moeten afvallen. Niekypsv, jij was voor velen de grote onbekende, ga jij de finale halen … GROEN!” Niekypsv: “Yes!” D*n: “Gefeliciteerd man!” Daisy: “Niekypsv, van harte. We gaan verder met de enige dame nog in het spel, M@ri@nne. Ben je er klaar voor?” M@ri@nne: “Mijn hart bonkt in m’n keel.” Daisy: “Prima, daar gaan we … GROEN!” M@ri@nne: “Wow! Yes!” Fabiann: “Gefeliciteerd.” Daisy: “En toen waren er nog twee over. D*n en Fabiann. Beiden ver gekomen, maar voor één iemand eindigt het spel hier. Fabiann, ik ga jouw naam als eerste intoetsen … ROOD!” Fabiann: “*#@&@$!” Niekypsv: “Ai!” M@ri@nne: “Hè?!” Fabiann baalt zichtbaar. Fabiann:”Ik ga gewoon naar huis terwijl ik zeker denk te weten wie de Mol is. Dat is heel erg balen.” Fabiann pakt z’n koffer en neemt afscheid van iedereen. M@ri@nne: “Goede reis naar huis.” Fabiann: “Dank je. Hier, nog een paar jokers voor jou, doe er je voordeel mee.” M@ri@nne: “Mijn dank is groot!” D*n: “Ik ga je missen.” Fabiann: “Ik jullie ook. Geniet van de finale, ik zie jullie in Nederland.” Fabiann zwaait de groep uit en loopt met Tdietz mee. Niekypsv: “Wacht, de pot!” Fabiann:”O ja. Niekypsv, hier, voor jou. Bewaar ‘m goed, €25.000,- is niet niks.” Dan is het echter echt exit voor Fabiann, Tdietz neemt hem mee. D*n, M@ri@nne en Niekypsv blijven achter. De drie finalisten van de Virtual Mole 2011…

Dag 18

01u15
Middenin de nacht stijgt het vliegtuig op met drie doodvermoeide finalisten. Geschrokken maar ook gelukkig met het behalen van de finale vallen ze in slaap. Terwijl ook Tdietz zijn ogen sluit, is alleen Daisy nog wakker. Rustig neemt ze het finale scenario nog even door. Na ruim 2,5 week zijn er nog drie deelnemers over. Een winnaar, een verliezer en één Mol. Ze hebben van alles overleeft, sporten in een Arena in Mongolië, abseilen van een hoge toren in Japan, varen in Nieuw-Zeeland, een jungle tocht in Brazilië en een spookhuis in Amerika. Nu wacht de reis huiswaarts. Maar niet voordat ze eerst nog drie opdrachten gespeeld hebben. Drie opdrachten, die de pot ter waarde van €25.000,-  flink kunnen spekken.

15u00
Het vliegtuig landt. De meeste kandidaten zijn al wakker en vooral bezig met hun molboekje te bestuderen. De finale test staat immers voor de deur en elke vraag kan cruciaal zijn voor het winnen van het spel. Tdietz: “Jongens, uitstappen, we zijn er.” D*n: “Waar zijn we.” Daisy: “We gaan langzaam richting huis. Maar we beginnen in Zuid-Frankrijk, om te beginnen in Marseille!” M@r@inne: “Mooi weer hoop ik!” Daisy: “De laatste voorspellingen zeggen een zonnetje en 15 graden.” Niekypsv: “Daar doe ik het voor.” Daisy: “Nou, ik hoop dat jullie je zwemspullen mee hebben, want we gaan naar het zwembad. Kom maar mee.”

16u00
Een uurtje later staan de kandidaten aan de rand van het zwembad een chique hotel. Ze hebben uitzicht op de haven, maar dat is niet wat hun aandacht trekt. Voor hen staat een enorme stellage. M@ri@nne:”Dit komt me wel bekend voor.” Daisy: “Dat geloof ik graag. Ik weet niet of de heren die bekend voor komt, maar dit is het tomatensoep spel, alleen dan zonder tomaten soep. Dit spel komt uit het vroegere TV programma Ron’s Honeymoon Quiz. Wij gaan niet trouwen, maar wij gaan wel een spel voor veel geld spelen. Één voor één gaan jullie straks op die lepel zitten. Ik ga de andere kandidaten een aantal vragen stellen. Bij een goed antwoord komt er geld bij, bij een fout antwoord, zakt de lepel een stand. In tegenstelling tot het echte soeplepel spel, val je hier bij 3 foute antwoorden al naar beneden, in het zwembad dus. Als je in het zwembad valt, verlies je al het geld wat er bij elkaar gespeeld is. In totaal kunnen jullie 3 x €2000,- winnen. Duidelijk. Wil iemand eerst?” Niekypsv: “Ja ik!” Daisy: “Prima, Tdietz begeleidt je naar boven.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #51 Gepost op: 5-03-2011, 17:35:28 »
Niekypsv zit bovenop de soeplepel, die ruim 5 meter boven het zwembad hangt. M@ri@nne en D*n staan lang de kant. Daisy: “Oké, hier komt de eerste vraag voor €25,-. Welke kandidaat kreeg als eerste een groen scherm?” M@ri@nne: “Mijn antwoord zou Ycaris zijn.” D*n: “Ja klopt, dat weet ik zeker.” Daisy: “Dat is inderdaad goed. Niekypsv, aan jou de keuze, stoppen of verder spelen.” Niekypsv: “Uiteraard doorgaan.” Daisy: “De volgende vraag. Door wie werd Fabiann neergeschoten in het kipnap spel neergeschoten?” D*n: “Dat is een strikvraag. Hij werd helemaal niet neergeschoten!” Daisy: “Heel goed! Dan gaan we nu verder voor €100,-. Welke kandidaat heeft een goed richtinggevoel.” D*n: “Ik sowieso.” M@ri@nne:”Man, dat ben ik, in die sportopdracht.” D*n:”O zo, ja M@ri@nne is het juiste antwoord.” Daisy:”Dat is correct. Niekypsv, ik neem aan dat we verder gaan?” Niekypsv: “Jazeker!” Daisy: “Voor €250,-, wat was de eerste opdracht die we op dag 15 deden?” D*n: “Tsjee zeg … ff rekenen.” M@ri@nne: “Misschien Aruba?” D*n: “Mmm … nee, ik denk de wandeltocht door de Braziliaanse Pantanal.” M@ri@nne: “Oké, dan ga ik daarin mee.” Daisy:”Dat is helaas fout, op dag 15 speelden we als eerste het spookhuisopdracht. Niekypsv, daar ga je.” De lepel zakt een stukje. Niekypsv: “Wel doorspelen!” Daisy: “Nogmaals voor €250,-. Welke naam moesten de kandidaten als eerste raden bij het name raden.” D*n: “Sven Kramer.” Daisy: “Dat is snel, maar wel goed. We gaan verder met de voorlaatste vraag, Niekypsv?” Niekypsv knikt ja. Daisy: “Oké, voor €500,-, welke kandidaat riep dat hij altijd een keertje naar Singapore wilde.” D*n: “LdHmolletje.” Daisy: “Dat is snel. Nou, de laatste vraag is voor €1000,-. Welke kandidaat haalde in de eerste aflevering het meeste geld binnen?” M@ri@nne: “Mmm … dat is ongetwijfeld een instinker.” D*n: “Ycaris.” M@ri@nne: “Denk je?”  D*n: “Denk het wel.” Daisy: “Dat is helaas fout. Het juiste antwoord was Kevintuut. Jullie hebben €500,- verdiend. Niekysv, jij mag hierheen komen, terwijl M@ri@nne plaats mag nemen op de lepel.”

Niekypsv en D*n treden in overleg. Daisy: “Kan ik beginnen?” D*n: “Ja, je kan beginnen.” Daisy:”Hoeveel kandidaten hebben er op de rand van de Tsūtenkaku Toren gestaan?” D*n: “Drie toch?” Daisy: “Dat is fout. De lepel zakt een stukje.” D*n: “Hoe kan dat nou fout zijn?” Daisy: “Denk daar maar eens over na. M@ri@nne, doorspelen voor vraag 2?” M@ri@nne: “Maar natuurlijk!” Daisy: “Oké, vraag twee, nog steeds voor €25,-. Hoeveel geld kon er op die toren verdiend worden.” D*n en Niekypsv slaan aan het rekenen. Niekypsv: “€4100,-.” Daisy: “Dat is correct. Vraag 3 is voor €50,-. Hoeveel groene schermen werden er getoond in aflevering drie. Hoeveel jokers had LdHmolletje in bezit toen hij het spel verliet?” D*n: “Zeven.” Daisy: “Dat is juist. M@ri@nne, alles goed? Doorgaan?” M@ri@nne: “Ja hoor!” “Vraag 4 voor €100,-. Hoeveel geld bracht M@ri@nne binnen bij de boei opdracht?” Niekypsv: “Niets.” Daisy: “En ook dat is goed. Vraag 5. Hoeveel geld ontbrak er in de pot vlak voor het begin van de vorige aflevering?” D*n: “Huh?” Niekypsv: “Ik weet nergens van.” D*n: “Dan is het vast een instinker, 0 euro.” Daisy: “Dat is fout.” D*n: “Er gebeuren rare dingen hier. Niekypsv, laten we de pot eens natellen.” De heren tellen €25.000,-. Niekypsv: “Raar hoor…” Daisy: “Vraag 6, tenminste, als M@ri@nne er nog vertrouwen in heeft.” M@ri@nne: “Mijn gevoel zegt doorgaan, dus doorgaan.” Daisy: “Akkoord, hierbij vraag 6 voor €250,-. Als deze vraag fout is, is het geld weg. Wie wilde naast Bubbles nog meer de pot beheren in aflevering 1.” D*n: “LdHmolletje sowieso. Er was nog iemand.” Niekypsv: “Molcrazy?” D*n: “O ja, LdHmolletje en Molcrazy.” Daisy: “Juist. Dan nu de laatste vraag voor €500,-. Als dit goed is gaat het geld de pot is, is het fout, is het geld weg en ligt M@ri@nne in het water. De vraag is: Hoeveel groene schermen werden er getoond in aflevering in.” D*n en Niekypsv overleggen. Niekypsv: “Ons antwoord is 9.” Daisy: “We gaan nu kijken of dat goed is.” Dan klinkt er plotseling een enorme plons. M@ri@nne valt het water in. Hoestent en proestend komt ze boven water. “Mollenstreek!”, is het eerste wat ze roept. Aan de kant kijkt ze de heren boos aan. “Molcrazy kreeg twee schermen, stelletje knuppels.” D*n: “Oeps.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #52 Gepost op: 5-03-2011, 17:35:45 »
D*n mag als laatste plaatsnemen op de lepel. Daisy: “Vraag 1. Hoeveel harstlagen mocht LdHmolletje maximaal boven zijn gemiddelde hartslag zitten tijdens de sport opdracht?” M@ri@nne: “5.” Daisy: “Uitstekend. Vraag 2 voor €50,-. Jullie moeten hier de naam van het eerste nationale park in Nieuw-Zeeland correct spellen. National Park hoef ik niet te weten, alleen de naam.” M@ri@nne pakt pen en papier en schrijft ‘Whangarei’ op. Daisy: “Ook dat is goed. Dat gaat lekker. Vraag 3 voor €100,-. Ergens tijdens dit spel vonden twee kandidaten een molvlaggetje. Wie waren dat?” M@ri@nne: “Molcrazy en Ycaris.” Daisy: “Zo M@ri@nne, op dreef.” M@rI@nne: “Ik moet goedmaken wat die twee knuppels net niet konden. Daisy: “Zo kan je het bekijken. Zit je goed D*n.” D*n: “Prima. Ga maar door!” Daisy: “Vraag 4. Hoeveel Oostenrijkers stonden er op de foto in New York.” M@ri@nne: “Dat zou ik niet weten.” Niekypsv: “Meer dan één zal het er niet geweest zijn.” M@ri@nne: “Dan gokken we dat.” Daisy: “Dat is helaas fout, het juiste antwoord was nul.” Niekypsv: “Wat flauw.” D*n zakt iets naar beneden. Daisy: “Vraag 5, wederom voor €250,-. Wat is de provincie hoofdstad van de stad waar de eerste opdracht plaats vond.” M@ri@nne: “Hilversum ligt in Noord-Holland.” Niekypsv: “Ik dacht in Utrecht?” M@ri@nne: “Nee, Noord-Holland.” Niekypsv: “Dan is het Amsterdam.” Daisy: “Dat is fout, het juiste antwoord is Haarlem.” Niekypsv: “Ow, wat stom.” Daisy: “D*n, durf je het nog aan? Je kan €100,- veilig stellen, of doorspelen?” D*n: “Dat is bijna niks, gewoon verder spelen.” Daisy: “Vraag 6: “Welke kleuren hadden de boeien die gepakt moesten worden met een stok?” Niekypsv: “Blauw en rood.” M@ri@nne: “En paars.” Daisy: “Uitstekend. D*n, ik neem aan dat we de laatste vraag ook spelen?” D*n: “Ja!” Daisy: “Oké, de laatste vraag luidt als volgt. Noem de namen van in ieder geval 3 kandidaten, dus niet de mol, in de eerste test als Mol zijn aangevinkt. Je mag alleen namen noemen van kandidaten die al uit het spel liggen.” Niekypsv:”Wat een rotvraag.” M@ri@nne: “Wolfmol zat sowieso te mollen dus die zal wel genoemd zijn.” Niekypsv:”En LdHmolletje zat op een verdacht punt.” M@ri@nne: “Wat dacht je van Bubbles?” Niekypsv: “Of Molcrazy.” M@ri@nne: “Dat zou ook kunnen.” Niekypsv: “Ik zou gaan voor LdHmolletje, Bubbles en Molcrazy.” M@ri@nne: “Ik ben er zeker van dat Wolfmol genoemd is.” Niekypsv: “Heb jij soms op Wolfmol gestemd dan?” M@ri@nne: “Nee.” Niekypsv: “Nou dan. Dan zeg ik bij deze LdHmolletje, Bubbles en Molcrazy.” M@ri@nne: “Maar…” Niekypsv:”Niks maar, mijn antwoord staat vast.” Daisy: “Oké, dan gaan we nu kijken of dit juist is.” D*n blijft rustig zitten … tot plotseling hij vanuit het niets naar beneden valt. Daisy: “Helaas, dit antwoord is fout. Het juiste antwoord moet ik jullie even schuldig blijven, even als het uitdelen van veel geld. Jullie hadden €6000,- kunnen winnen, maar helaas is het maar €500,- geworden.” Daisy overhandigt Niekypsv het geld. Daisy: “Spring snel onder de douche, want per TGV gaan we vanavond nog naar Parijs!” D*n: “Nice!” Niekypsv: “Nee, Parijs.” D*n: “Grapjas.”

23u00
De kandidaten arriveren met de laatste TGV in Parijs. Ze nemen hun intrek in het chique Splendid Etoile hotel. De kandidaten duiken direct hun bed in. De vermoeiende reis en een jetlag zit hun duidelijk nog in de benen. Terwijl D*n, M@ri@nne en Niekypsv hun ogen sluiten, beleggen Daisy en Tdietz een geheime, laatste meeting. Daisy: “Is iedereen er?” Tdietz: “Ja, ze zijn er. Dit gaat leuk worden morgen.” Daisy: “Zeker.” Dan gaan ook de spelleiders naar bed.

Dag 19

07u00
De kandidaten worden vroeg gewekt. Het opstaan blijkt echter zwaar, voor het gevoel van de kandidaten is het namelijk veel vroeger.” D*n: “Moeten we nu al?” Niekypsv: “Ik lag nog zo lekker.” M@ri@nne: “Mag ik vragen hoe laat het is?” Daisy: “Het is 10 over 7. Willen geld jullie winnen? Dan moeten jullie nu mee komen. Tdietz heeft croissantjes geregeld, die kunnen jullie onderweg naar de opdracht locatie opeten. Later krijgen jullie nog wat meer. Kom mee.”

07u45
De kandidaten hebben zich in de Parijse metro verzameld. Daisy: “Welkom kandidaten. Straks passeren hier zeven metro’s. In deze metro’s staan 7 mensen met elk een koffer. Deze persoon gaat jullie een vraag stellen en deze moeten jullie zien te beantwoorden. Beantwoorden jullie de vraag goed, horen jullie wat er in de koffer zit, is het fout, dan liegt de persoon over de inhoud van zijn of haar koffer. In totaal mogen jullie 3 koffers pakken. Er zijn 3 koffers met €1000,- in omloop, 1 koffer met €500,-, 1 koffer met €50,-, 1 lege koffer en een koffer met -€500,-. Jullie hebben per persoon 30 seconden de tijd om de vraag te beantwoorden en te beslissen of jullie de koffer nemen of niet. Want na 30 seconden sluiten de deuren van de metro, en is de koffer weg. Succes, de eerste metro komt eraan! O ja, verspreid je over het perron, want ik zeg niet waar de persoon in de metro staat.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #53 Gepost op: 5-03-2011, 17:36:10 »
D*n, M@ri@nne en Niekypsv verspreiden zich over het perron. De deuren gaan open en … niemand ziet wat. De kandidaten rennen rond en dan ziet Niekypsv Kevintuut staan! Niekypsv: “Kevintuut! Snel, wat is de vraag.” Kevintuut: “Wat is de hoofdstad van Nieuw-Zeeland? “ Niekypsv: “Pff… “ D*n komt aangesneld. Niekypsv: “Wat is de hoofdstad van Nieuw-Zeeland?” D*n: “Geen idee…” Niekypsv: “Ehm … Auckland?” Kevintuut: “In deze koffer zit €50,-.” Niekypsv: “Dus je zegt niet of het antwoord goed of fout is.” Kevintuut: “Ik zeg dat er €50,- in zit. Jullie hebben nog 5 seconden.” Niekypsv: “Laat maar.” D*n en Niekypsv hollen de metro uit. De deuren sluiten en Kevintuut vertrekt met zijn koffer. M@ri@nne komt aangelopen. “En?” Niekypsv: “Kevintuut zat in de metro. Ik denk dat alle ex-kandidaten langskomen. O ja, als we niets weten, moeten we een fout antwoord geven..” D*n: “Slim.” M@ri@nne: “Met andere woorden, een kwestie van elimineren.” Niekypsv: “Precies.” D*n: “Ow, daar is de volgende al.” Niekypsv en D*n rennen naar voren.

De deuren van de tweede metro openen zich. D*n heeft al snel de tweede kandidaat gevonden, LdHmolletje! LdHmolletje: “Dag D*n. Hierbij mijn vraag. Hoe oud waren Daisy en Tdietz samen toen dit spel begon.” D*n begint te rekenen, terwijl M@ri@nne zich bij het duo voegt. D*n: “44!” LdHmolletje: “In mijn koffer zit €500,-.” D*n: “Dit is goed, nemen?” M@ri@nne: “Misschien maar doen, dan hebben we in ieder geval geld.” D*n neemt de koffer van LdHmolletje over. Eenmaal buiten maken ze de koffer open … en er zit inderdaad €500,- in. Niekypsv: “Dat is mooi. Kijk, de derde metro.” In de derde metro vindt M@ri@nne als snel Molcrazy. Molcrazy: “Mijn vraag is: Hoeveel inwoners heeft New York. A Tussen de 4-5 miljoen, B, tussen de 8-9 miljoen, C, tussen de 12-13 miljoen.” M@ri@nne: “Molcrazy, wat stel je weer moeilijke vragen. Mijn antwoord is A, geen idee.” Molcrazy: “In mijn koffer zit €500,-.” M@ri@nne: “Nou, A lijkt me wat weinig, dus ik denk dat je liegt. Sterker nog, ik weet dat je liegt, want de koffer van €500,- hebben we al!” Molcrazy: “Ow.” M@ri@nne stapt onverrichte zake de metro uit. Niekypsv: “En?” M@ri@nne: “Molcrazy zei dat hij €500,- had, maar dat kon natuurlijk nooit.

De vierde metro rijdt het station binnen. De deuren gaan open en de kandidaten gaan op zoek. D*n schreeuwt, maar ze vinden niemand. Dan ziet Niekypsv op het allerlaatste moment Wolfmol staan. Hij besluit het er op te wagen en trekt de koffer uit de handen van Wolfmol. Niets zeggen over zijn gevaarlijke actie toont hij de koffer aan M@ri@nne en D*n. Hij opent de koffer … en er zit niets in! D*n: “Lekker gedaan!” Niekypsv: “Ik dacht echt dat het goed was.” M@ri@nne: “Wat was de vraag dan?” Niekypsv: “Ehm … o kijk, de volgende metro.” De kandidaten hebben geluk, de deuren openen en ze zien direct Bubbles staan. D*n: “Mijn molletje!” Bubbles: “Hoi D*n, hierbij mijn vraag. In welk land dat wij bezocht hebben, kan je misosoep eten?” Niekypsv: “Japan!” D*n:”Zeker weten?” Niekypsv:”Ja!” Bubbles: “Ik heb -€500,- in mijn koffer zitten.” M@ri@nne: “Ik ken dit echt niet, weet je dit zeker Niekypsv.” Niekypsv: “Ja. Deze koffer laten we gaan. Hij duwt de andere kandidaten naar buiten en Bubbles blijft met haar koffer achter in de metro.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #54 Gepost op: 5-03-2011, 17:36:34 »
Nog twee metro’s te gaan. D*n: “Waar blijft de volgende.” M@ri@nne: “Misschien moeten we even een tactiek bespreken.” Niekypsv: “Lijkt me niet nodig, want het … o daar is de volgende.” De metro stopt en de deuren gaan open. M@ri@nne vindt als snel Ycaris! M@ri@nne omhelst haar voormalig maatje. Ycaris: “Ik heb weinig tijd. Goed of fout. In Argentinië vinden we meer dan 200.000 hectare aan wijnstreken.” M@ri@nne: “Met 100% zekerheid goed!” Ycaris: “Deze koffer bevat €50,-.” M@ri@nne: “Nou zeg.” Ycaris: “Wil je ‘m?” M@ri@nne: “Natuurlijk niet. Nou tot snel hè? “ Ycaris: “Doei!” Onverrichterzake stapt M@ri@nne de metro weer uit. D*n: “En?” M@ri@nne: “Ycaris had de koffer van €50,-.” Niekypsv: “Alleen Fabiann nog. Ik denk dat hij een koffer van €1000,- heeft.” D*n: “Je zou haast wel zeggen. Laten we het hopen. Ik denk dat we sowieso de koffer moeten nemen.” M@ri@nne: “Misschien moeten we even de vraag afwachten. Ah, daar is de metro.” D*n vindt binnen 5 seconden Fabiann. Fabiann: “Nou jongens, hier ben ik nog één keer. Mijn vraag luidt. Hoe heet dit metro station?” D*n rent naar buiten en heeft al snel het antwoord gevonden. D*n: “Temple.” Fabiann: “Nou, ik heb €1000,- in mijn koffer.” Niekypsv: “Die nemen we. Snel, naar buiten M@ri@nne. Net voor de deuren sluiten, staan Niekypsv en M@ri@nne weer bij D*n op het perron. Ze maken de koffer open en … inderdaad €1000,-! D*n: “Yes!” M@ri@nne: “Mooi zo!” Daisy: “Nou, dat ziet er niet onaardig uit. Ik zie dat jullie €1500,- verdiend hebben. De pot stijgt hiermee naar €27.000,-. Een leuk bedrag, maar ik neem aan dat jullie nog iets meer willen verdienen?” D*n: “Altijd!” Daisy: “Dan gaan we nu door naar de laatste opdracht locatie. In de trein hebben jullie voldoende tijd om te eten. We gaan namelijk met de Thalys naar Brussel! Tdietz gaat de afvallers met het vliegtuig in Amsterdam afzetten.”

15u00
Na een uitgebreide lunch en een wandeling arriveren de kandidaten middenin de stad. Daisy wacht de groep op. Daisy: “Welkom kandidaten. Ruim 2,5 week geleden speelden we de eerste opdracht met 10 deelnemers. Jullie zijn de laatste 3. Dit is het allerlaatste spel. De pot staat nu op €27.000,- en bij deze opdracht kan €3000,- verdiend worden. Wat is er nou mooier om dit spel af te sluiten met een pot van €30.000,-? Goed, we zijn dus in Brussel. De hoofdstad van het land zonder regering, het land van afvallers Bubbles en Molcrazy, het land van chocola, maar vooral het land van strips. En die zijn in Brussel mega populair, er zijn genoeg muurschilderingen van te vinden. Hier achter mij zien jullie een kale muur. Jullie gaan hier een eigen verzonnen strip figuur op schilderen. Jullie krijgen daarvoor 3 uur de tijd. Daarna moeten jullie zoveel mogelijk toeristen zien te ronselen. Als het jullie lukt minstens 20 toeristen een foto te laten maken van jullie muurschildering, komt er €3000,- in de pot. Zijn het er geen 20, maar altijd nog 10 of meer, zijn we ook redelijk gul, dan kom er altijd nog €1000,- in. Ik hoop dat jullie er zin in hebben. Succes, en ik zie wel wat jullie er over 3 uur van gemaakt hebben.”

Niekypsv: “Ik kan helemaal niet schilderen of tekenen.” D*n: “Ik ook niet hoor. Jij M@ri@nne.” M@ri@nne: “Ach, redelijk, zal ik het dan maar proberen. Laten we eerst een plan maken. Wat willen we tekenen?” Niekypsv: “Een konijn lijkt me niet zo moeilijk.” D*n: “Laten we een hond nemen, dat trekt bekijks.” M@ri@nne: “Ik weet het, we tekenen een mol!” Niekypsv: “Ja natuurlijk, wat denken we toch weer moeilijk. Kan jij dat?” M@ri@nne: “Geef de spullen maar hier, dan ga ik het proberen. M@ri@nne stapt op de ladder en begint te schetsen.

Na 1,5 uur is de schets af. D*n: “Volgens mij wordt het wel wat.” Niekypsv:”Hebben we blauw? Dan kunnen we hier lucht verven.” M@ri@nne: “Dat klinkt goed. Dan kleur ik de mollen wel in. D*n, geef jij de spullen aan?” De groep werk werkelijk als een team. Na 3 uur staat er een prachtig kunstwerk op de muur. Enkele voorbijgangers kijken er zeker niet afkeurend naar. D*n: “Dit moet het zijn.” M@ri@nne: “Ik denk het ook!” Daisy: “Nou, dan ben ik benieuwd. Tijd om toeristen te ronselen. Jullie hebben daarvoor een uur de tijd. En dat uur begint nu. Succes!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #55 Gepost op: 5-03-2011, 17:36:48 »
Het 3-tal splitst zich op. D*n loopt een winkelcentrum binnen. Hij ziet een Japans restaurant en besluit daar zijn geluk te beproeven. M@ri@nne is een bonbonzaak binnen gelopen, terwijl Niekypsv een park is ingelopen. M@ri@nne heeft al een paar mensen geronseld als ze terug komt bij het kunstwerk, als ze D*n ziet staan … met circa 30 Japanners. D*n: “Dit was mijn geluksdag. Er zat net een groep Japanse toeristen te eten. En die wilden allemaal wel een foto maken van de nieuwste stripheld uit Nederland en België: Molletje!” M@ri@nne: “Briljant!” Niekypsv ziet het van een afstand gebeuren en loopt terug. D*n: “Volgens mij zijn we klaar!” Niekypsv: “Ik denk het wel! Geweldig! Wat een afsluiting!” De groep feliciteert elkaar. Daisy: “En die felicitaties zijn absoluut terecht. Ik denk dat deze opdracht ongetwijfeld in geschiedenisboeken ingaat als één van de meest succesvolle Virtual Mole opdrachten ooit. Alsjeblieft Niekypsv,  de laatste €3000,- voor de pot. Het eindbedrag is een prachtige €30.000,- geworden. Ik moet zeggen, dit had ik een paar dagen geleden niet verwacht. Maar mijn complimenten voor deze opdracht. En nu gaan we met z’n allen lekker uit eten!” M@ri@nne: “Daar heb ik zin in!”

22u00
Na een heerlijk bord Vlaamse frieten met een dikke klodder mayonaise gaat de groep een biertje drinken in de kroeg.  Tdietz ondervraagt voor het laatste maal de groep. Tdietz: “Niekypsv, nog één test, heb je er een goed gevoel over?” Niekypsv: “Ik weet veel van mijn Mol, maar ik ken mijn tegenstander en diegene is zeker een taaie. Dus ik moet scherm zijn en mag geen fouten maken.” Tdietz: “D*n. Wat zal je het meeste bijblijven van de finale?” D*n: “We hebben de finale als groep gespeeld. Dat zie je aan het eindresultaat. De pot staat gewoon op €30.000,-! De Mol? Die heeft gewoon meegedaan. Voor de Mol is het tenslotte ook een finale.” Tdietz: “M@ri@nne, blij dat het erop zit.” M@ri@nne: “Met gemengde gevoelens kijk ik terug op vandaag. Natuurlijk is het resultaat top en waren de opdrachten super, maar dit was gewoon het einde. Ik had aan het begin niet durven dromen dat ik hier zou staan. En ik heb het toch maar geflikt. Mijn mooiste herinnering is eigenlijk de reis op zich. Wat een avontuur.” Daisy onderbreekt de gezellige sfeer: “Iedereen z’n cola of thee op? Dan nu allemaal meekomen!”

23u30
Met handschoenen en hun winterjas aan staan de kandidaten onder een prachtige heldere sterrenhemel bij het Atomium. Daisy: “Kandidaten. Daar, onder het Atomium, zien jullie 3 laptops staan. Kies een laptop, toets je naam in en maak de allerlaatste test. Degene die deze test het beste maakt, zal straks gekroond worden tot winnaar van de Virtual Mole 2011. Mag ik jullie namens mijzelf, Tdietz en de Mol heel veel succes wensen met het invullen van de test. Moge de beste winnen.

Dag 20

00u30
Het spel is gespeeld. De test is ingevuld, het resultaat is bekend. Tdietz legt de laatste handelingen aan de installatie van de laptop, waarop Daisy straks de namen van de finalisten zal gaan intoetsen. De groep zit nog steeds onder het Atomium. De sterren schijnen op de kandidaten. Tdietz: “Ik ben klaar.” Daisy: “Mooi, dan kunnen we beginnen.”

Daisy:”Lieve kandidaten. Voor mij zit een winnaar, een verliezer, en een Mol. Wie is wie? Dat zullen we straks merken. Ik ga één voor één jullie namen intoetsen. En ik begin bij …”

Dan draait Daisy haar hoofd om, richting de camera. “Het eindresultaat van deze test zien jullie zaterdag 12 maart, 2011. Live in het De La Mar theater in Amsterdam kunnen jullie de ontknoping zien. Alle kandidaten zijn er, Tdietz is er en ik ben er. Komt dat zien, dan zien jullie wat er hierna gebeurd.” Daisy draait haar hoofd weer terug naar de kandidaten groep. Haar vingers hangen boven de toetsen van de laptop. En toen ging het beeld op zwart …

Wordt vervolgd …

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #56 Gepost op: 10-03-2011, 22:56:41 »
RECLAME

En nu bij de He….

Het beeld gaat op zwart en een zwart wit promo wordt ingestart. Een promo, met exclusieve biecht beelden, die niet eerder uitgezonden zijn.


Daisy: “Kandidaten, onder jullie bevindt zich een Mol.” D*n: “Bubbles de Mol.” Daisy: “Iemand die de boel verraad en saboteert.” Molcrazy: “Fabiann … ik vertrouw ‘m voor geen cent.” Daisy: “Elke week voeren jullie opdrachten uit waarmee jullie geld kunnen verdien voor de pot.” Bubbles (met 400 euro in haar handen): “En die heb ik lekker in beheer.” Daisy: “Opdrachten waarbij jullie moeten nadenken.” Wolfmol: “En toen schoot een idioot van een Kevintuut mij zomaar neer!” Daisy: “Opdrachten, waarbij het uiterste van jullie wordt gevraagd.” M@ri@nne: “No way dat ik ga abseilen van zo’n hoge toren.” Daisy: “Fysiek moeten jullie op en top zijn.” Fabiann:”Mijn knie is helemaal dik.” Daisy: “En ondertussen saboteert de Mol er op los.” LdHmolletje: “Iedereen doet raar, volgens mij zit ik met 5 mollen opgescheept.” Daisy: “En ja, pas op voor nepmollen.” Kevintuut: “Ik hoop dat mensen mij verdenken.” Daisy: “Het geld gaat aan het einde van het spel maar naar één iemand.” Niekypsv: “Die pot, die is voor mij.” Daisy: “Degene die de vraag kan beantwoorden.” Ycaris: “Wie is de Mol … om eerlijk te zijn, ik heb geen flauw idee.”

De Virtual Mole: de ontknoping. Zaterdag 12 maart, in het de La Mar theater in Amsterdam.


RECLAME

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #57 Gepost op: 12-03-2011, 00:01:03 »
Aflevering 9

Het DeLaMar theater is helemaal uitverkocht. De zaal zit vol met familieleden en vrienden van de kandidaten en natuurlijk een hele lading molloten, die de live-ontknoping natuurlijk niet willen missen. Speciaal voor de Virtual Mole is verslaggever en ex-kandidaat Nicky op pad gegaan om wat quotes uit de zaal op te nemen.

Nicky: “Kijk, daar hebben we Bakkertje. Bakkertje, wie denk jij dat de Mol is?” Bakkertje: “Pff, lastig hoor. Ik vind ze allemaal verdacht!” Nicky: “En kijk hier, Lukie4! Lukie, wat denk je dat er nu door de deelnemers heen gaat.” Lukie4:”Ongetwijfeld heel veel spanning. Het winnen en ontmaskeren van de Mol is natuurlijk een geweldige prestatie. Ik baal nog steeds ervan dat ik fout zat. Nu denk ik het wel te weten.” Nicky: “En we gaan nog even verder in de zaal … ow Vieffan! Vieffan wacht!” Vieffan: “Ja Nicky?” Nicky: “Wie is de Mol?” Vieffan: “Ik natuurlijk!” En Vieffan loopt verder.

Om exact drie uur gaan de lichten in de zaal uit. Een enorm doek zakt naar beneden. Daisy verschijnt in beeld.

Welkom bij de Virtual Mole 2011. Ook dit jaar gaan 10 kandidaten weer op pad om een leuke geldsom te verdienen.  De kandidaten voeren opdrachten uit, om de pot te spekken. Maar één van de kandidaten is een Mol, een saboteur die er alles aan zal doen om de opdrachten te laten mislukken. Na elke aflevering volgt een test, waarna de kandidaat met de slechtste score afvalt. Aan het einde van het spel blijven er drie deelnemers over. Een verliezer, een winnaar … en de Mol. Kijk, en geniet, van de mooiste beelden uit de serie.

Een twee minuten durend filmpje wordt ingestard. Van de Pantanal in Brazilië, tot de waterval in Nieuw-Zeeland, van alles komt voorbij. Als het filmpje weer afgelopen is, gaat het beeld op zwart. Een lichtspot dwaalt af en schijnt op … Tdietz! Luid applaus klinkt uit de zaal. Tdietz neemt het woord. “Welkom molloten, vrienden en familieleden van de kandidaten. Vandaag gaan we er achter komen wie de winnaar is, wie de verliezer is, en vooral, wie de Mol is van de Virtuale Mole, editie 2011! Voordat we de finale gaan bekijken, haal ik er eerst 7 anderen bij. Namelijk, de 7 deelnemers die de finale niet haalden. Graag jullie applaus voor Kevintuut, Wolfmol, Bubbles, Molcrazy, LdHmolletje, Ycaris en Fabiann!” Het publiek staat op de banken als de deelnemers het podium oplopen. De kandidaten nemen plaats op de stoelen die op het podium staan. Tdietz gaat ze één voor één af.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #58 Gepost op: 12-03-2011, 00:01:29 »
Tdietz: “Kevintuut, als allereerste afvallen. Hoe erg is dat?” Kevintuut: “Verschrikkelijk. Je neemt je van alles voor, maar als eerste afvallen wil niemand. En als je thuis bent en de TV aanziet, ze je vervolgens jouw Mol is als tweede afvallen. Dan wordt je wel met je neus op de feiten gedrukt. Ik zat fout.” Wolfmol: “Jij verdacht mij?!” Tdietz: “En Kevintuut was niet de enige. Wie stemden allemaal op Wolfmol tijdens de eerste test?” Fabiann en Molcrazy steken hun hand op. Tdietz: “En ik kan verklappen dat ook één van de finalisten Wolfmol verdacht. Wolfmol, heb je je teveel verdacht proberen te maken en heeft dat je de kop gekost?” Wolfmol: “Absoluut niet. Ik was 100% gefocust en wilde vol voor de winst gaan. Jammer genoeg zat ik gewoon op de verkeerde Mol.” Tdietz: “En dat was Ycaris. Ycaris, lang volgehouden, maar toch net niet de finale. Wat ging er mis?” Ycaris: “Ik heb te lang op de verkeerde persoon gezeten. Toen eerst Molcrazy en daarna LdHmolletje eruit vloog, was ik het spoor volledig bijster. Dat begin je gewoon met een achterstand.” Tdietz: “Molcrazy, ex host, als vierde afvallen. Je zou zeggen, iemand die dit spel zo goed kent moet toch weten hoe het werkt?” Molcrazy: “Er is maar één ding wat zeker is, en dat is dat niets is wat het lijkt. Ik heb lang getwijfeld en juist toen ik voor Fabiann wilde gaan, vloog ik eruit. Maar Fabiann bleek het ook niet te zijn.” Tdietz: “Dat klopt. Net voor de finale afvallen Fabiann, hoe voelde dat.” Fabiann: “Verschrikkelijk. De vlucht naar huis was een crime. Eerst 3,5 uur vertraging en gewoon weten, ik zit goed, maar de rest heeft waarschijnlijk de test beter gemaakt. Je blijft maar terug denken, wat heb ik fout gedaan, om er nu uit te liggen?” Tdietz: “Misschien zat je wel op de verkeerde Mol.  Iemand die ook zeer verdacht werd was LdHmolletje, zeker na het kopen van een nepedelsteen. LdHmolletje, was dat jouw dieptepunt?” LdHmolletje: “Die hele aflevering was een dieptepunt. Dat was natuurlijk een stomme actie. Vervolgens besluiten we onze jokers niet in te leveren en vlieg ik eruit. Dan denk je toch lang na, wat als … Maar het antwoord zal je nooit weten.” Tdietz: “En tot slot Bubbles, ook lang hoofdverdachte, zowel van de kandidaten als van de kijkers. Denk je nu te weten wie de Mol is?” Bubbles: “Ik denk het wel. Ik had er net nog met Ycaris en LdHmolletje over. Er is iemand die ons flink in de maling heeft genomen. Eens kijken of we het bij het juiste einde hebben.” Tdietz: “Dan is het nu tijd om ons op te maken voor de finale. Ik vraag iedereen om stil te zijn, hier volgt de ontknoping voor de Virtual Mole 2011!”

Het grote scherm zakt weer naar beneden op het podium. De kandidaten draaien zich om en ook het publiek maakt zich op voor de ontknoping:
Daisy: “Lieve kandidaten. Voor mij zit een winnaar, een verliezer, en een Mol. Wie is wie? Dat zullen we straks merken. Ik ga één voor één jullie namen intoetsen. D*n, lang gestreden om de winst, ga jij met de pot naar huis … ROOD! Ai wat zonde nou.” D*n knikt. D*n: “Ik dacht het al.” Daisy:”Dan zitten hier nog M@ri@nne en Niekypsv. Één van jullie heeft zojuist €30.000,- gewonnen en de ander … ja, die heeft héél wat uit te leggen. Diegene is namelijk de Mol. Wie van jullie is de Mol? Niekypsv en M@ri@nne kijken elkaar aan en … het beeld vliegt op zwart!”

Rumoer klinkt uit de zaal, wat is er aan de hand? Plots klinkt er een stem uit de speakers. Het is Daisy. “Lieve kijkers, het is zover, de bekendmaking van de Mol is aanstaande. Graag wil ik eerst een applaus voor de verliezend finalist van de Virtual Mole 2011. Een spring in het veld en fanatiek tot op het bot, graag jullie applaus voor D*n!” Het publiek staat op de banken als D*n het podium oploopt. Hij voegt zich bij de andere kandidaten. Hij krijgt complimenten van de oud-deelnemers. LdHmolletje: “Jij was mijn Mol.” Daisy: “En dan nu .. de Mol. Vanaf dag één heeft hij of zij iedereen om de tuin geleid. Graag wil ik jullie applaus voor … M@ri@nne!” De zaal ontploft als M@ri@nne op het podium verschijnt. Kevintuut is verbijsterd: “Dit had ik nooit verwacht!” Fabiann en Ycaris knikken en applaudisseren. M@ri@nne neemt de felicitaties in ontvangst. “Eindelijk kan ik het zeggen, ik ben de Mol!” Daisy: “En dan nu de laatste deelnemer. Hij zat vanaf dag één op het juiste spoor en is daarom de verdiende winnaar … Niekypsv!” En opnieuw klinkt een oorverdovend applaus vanuit de zaal. Niekypsv: “Yes, ik heb gewonnen!” Ondertussen is ook Daisy op het podium gekomen. Als alle kandidaten weer plaats hebben genomen, keert de rust in de zaal en neemt Daisy het woord.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #59 Gepost op: 12-03-2011, 00:02:15 »
Daisy: “Daar zitten we dan. De winnaar, verliezer en Mol zijn bekend. Allereerst Niekypsv, het winnen van de Virtual Mole, ooit verwacht?” Niekypsv: “Hopen, vooral hopen. M@ri@nne vond ik vanaf dag één raar doen, en na een paar rondes beland je in een tunnel. Gevaarlijk, maar gelukkig voor mij was het de juiste tunnel. Ik wist alles van M@ri@nne en daarom heb ik denk ik gewonnen.” Daisy: “D*n, net niet, balen?” D*n: “Natuurlijk hoop je te winnen, maar ik wist dat Niekypsv al héél lang op M@ri@nne zat en daarom een voorsprong had. Dus niet verbaasd, maar stiekem hoop je natuurlijk op een wonder.” Daisy: “En dan M@ri@nne … onze Mol. Fantastisch gespeeld. Hoe blij ben je dat je het eindelijk kwijt kan?” M@ri@nne: “Heerlijk natuurlijk. Ik hoef niet meer op m’n woorden te letten. Ik kan het gewoon hardop zeggen: Ik ben de Mol! Yeah!” De zaal joelt.

Daisy: “Dan is het nu tijd om terug te blikken op een fantastische serie. We beginnen bij aflevering één. Wat heeft ons Molletje daar allemaal uitgespookt?

*** AFLEVERING 1 ***

M@ri@nne: “Vandaag heb ik me relatief onopvallend gedragen. Ik heb me positief opgesteld. Zo bracht ik wat geld in de pot tijdens de eerste opdracht en besloot ik in de bus over de pot te beginnen. Want het geld moet immers goed beheerd worden.

Citaat van: Daisy 15-01-11
Dan zet de buschauffeur een lekkere Hollandse CD op. André Hazes komt voorbij en de groep zingt lekker mee. Alleen Bubbles en Molcrazy kennen de teksten niet goed en kijken de groep verbaasd aan als ze wederom een meezinger inzetten. Dan neemt M@ri@nne het woord. “Ik wil graag bespreken wie van ons de pot gaat beheren.”

M@ri@nne: “Tsja, nét toen die liedjes gespeeld werden natuurlijk. Een hevige discussie barstte los, en niemand lette op. Ook in het vliegtuig niet overigens. Ik heb de teksten van Bubbles en Ycaris gesaboteerd, waardoor zij een totaal onleesbaar braille schrift leerden. Daardoor konden zij natuurlijk hun tekst nooit goed raden. Om mezelf niet verdacht te maken, gaf ik wel het juiste antwoord. Ycaris gokte nog bijna goed overigens, maar gelukkig mislukte de opdracht alsnog.

Citaat van: Daisy 15-01-11
Bubbles: “Zeg Molcrazy, waar was jij opeens? Jij was opeens verdwenen.” Molcrazy: “Ik zag dat Fabiann en Kevintuut Ycaris hadden bevrijd en ben ik achter hen aan gerend.” M@ri@nne: “Maar je liep wel een flink stuk achter ze.” Molcrazy: “Dat viel wel mee hoor.” Bubbles: “Dus misschien heb jij mij en D*n wel afgeschoten?” Molcrazy: “Wat?!?! Dat zou ik nooit doen!”

M@ri@nne: “Mijn doel tijdens de ontvoeringsopdracht was op het laatste moment toe te slaan. Verwarring creëren. Ik wilde wat risico nemen. Toen de rest richting het einde van de brug rende, kon ik het tempo niet bijhouden. Toen ze even niet opletten, heb ik D*n afgeschoten. Het verbaast me dat Kevintuut en LdHmolletje het niet gezien hebben. En Bubbles? Dat moet één van de bewakers geweest zijn, daar heb ik geen hand in gehad. Maar het kwam wel erg goed uit natuurlijk.”

Daisy: “En toen stond na 3 opdrachten de pot op €0,-, een dieptepunt. D*n, als je dit zo terug ziet, denk je dat er meer in had gezeten?” D*n: “Absoluut. Die actie in die bus had ik natuurlijk moeten doorzien en op de brug, tsja … daar hebben we natuurlijk lopen klungelen.” Daisy: “Niekypsv, jij was de enige die M@ri@nne na aflevering 1 verdacht, waarom toen al?” Niekypsv: “Toen ik terugdacht  aan waarom we die liedjes van de braille opdracht niet kenden, moest ik denken aan M@ri@nne, dat ze juist op dat moment de discussie over de pot begon. Dat vond ik verdacht. Ik ben haar toen in de gaten blijven houden.” Daisy: “We gaan nu verder kijken naar alle molacties van M@ri@nne in aflevering twee.”

*** AFLEVERING 2 ***

Citaat van: Daisy 22-01-11
Daisy: “Ik zoek iemand met een goed geheugen in die graag in het middelpunt van de belangstelling staat.” Er wordt weer druk overlegd. Bubbles: “Is dat iets voor jou M@ri@nne?” M@ri@nne: “Mijn gevoel zegt dat ik allerlei vragen moet beantwoorden, met dat ‘goed geheugen’, en dat is niet mijn sterkste punt.” Molcrazy: “Ik wil anders wel.” LdHmolletje: “Ik ook.” D*n: “Jij bent de vorige keer al apart gegaan van de groep. Dan mag nu iemand anders.” Uiteindelijk wordt Molcrazy gekozen.

M@ri@nne: “Op de trappen wilde ik bovenaan terecht komen. Toen werd voorgesteld dat ik de vragen ging beantwoorden, moest ik natuurlijk zorgen dat iemand anders die rol kreeg. Gelukkig hapte Molcrazy toe. Eenmaal bovenaan kwam ik wat leuke Engelsen tegen, die de groep beneden wel even lastig wilde vallen. En toen Niekypsv zijn evenwicht dreigde te verliezen, tsja, toen trok ik nét iets te hard, en brak het papier.”