Auteur Topic: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen  (gelezen 11195 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Gepost op: 13-01-2011, 23:30:37 »
Lees hier de afleveringen van de Virtual Mole 2!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2011, 14:52:49 »
 Aflevering 1

***************************** FLASHBACK *****************************

Zaterdag 8 januari, 15.00 uur

Zeven dagen voor de start van de Virtual Mole pakt Daisy nog éénmaal alle aanmeldingen er bij. Ze zit met de handen in het haar.  “Het zijn allemaal slimme kandidaten, wie moet ik nu als Mol nemen?” Er klinkt een diepe zucht. Ze bladert de formulieren nog eens door. Iedere kandidaat vindt zichzelf geschikt als Mol. Wie moet ze nu kiezen? Dan besluit ze het lot te laten beslissen. Ze gooit een aantal papiertjes met namen in een glazen bak en trekt een lootje. 

Tien seconden nadat Daisy de naam van de Mol getrokken heeft, klapt ze haar laptop open en begin te typen. “Beste kandidaat. Gefeliciteerd, je bent zojuist uitgekozen om de 2e Virtual Mole te zijn! Binnenkort zullen we langskomen om de details te bespreken. Je merkt vanzelf dat we er zijn. Tot later! Groeten Daisy.” En toen drukte Daisy op SEND … mail verzonden. Er is nu geen weg meer terug.


***************************** FLASHBACK *****************************

Dag 1

04u00
Het is zaterdag 15 januari 2011. Het is buiten pikkedonker en de kandidaten liggen nog lekker te slapen. Plots klinkt er gestommel bij één van de kandidaten. Ycaris wrijft het slaap uit haar ogen. Wat is dit? Dan stormen er 2 gemaskerde mannen haar slaapkamer binnen. Ze probeert nog een geluid te maken, maar ze wordt overmeesterd en afgevoerd. De koffer die naast haar bed staat nemen de mannen mee. Op 9 andere plaatsen in Nederland en België gebeurt exact hetzelfde. In busjes worden de kandidaten meegenomen. Bestemming onbekend…

07u00
Het is zeven uur als bij Ycaris de blinddoek wordt afgedaan. Ze staat samen met 19 anderen in een afgesloten ruimte. In de ruimte staan een paar kisten, wat flesjes water en enkele muziekinstrumenten. Dan tikt een jongeman haar op de schouders. “Wie ben jij?”, vraagt hij. “Ik ben Ycaris.”, zegt ze. “Ik ben D*n, aangenaam.” Ze gaat verder met kennismaken. “Ik ben Molcrazy, leuk je te ontmoeten.” Ycaris kijkt ‘m met een rare blik aan. Wat ziet hij er raar uit. Dan ontstaat er wat rumoer en begint iemand te schreeuwen. “Jij Fabiann?! Ik ben Fabiann!”, schreeuwt een jongeman. Dan zwaait er een deur open en stapt Daisy de ruimte binnen.

“Kandidaten rustig.”, probeert Daisy de boel te kalmeren. Er klinkt nog hier en daar een zucht, maar dan hervat Daisy haar aankondiging. “Welkom kandidaten. De Virtual Mole is officieel begonnen! Jullie gaan zo met z’n 10en de eerste opdracht doen. Alhoewel … tussen jullie staan tien nepkandidaten. Jullie komen zo dadelijk te weten wie de echte en wie de nepkandidaat is, maar hier in de zaal naast mij zitten vier Virtual Mole kenners, die geen idee hebben wie de echte deelnemers zijn en wie de bedriegers. Jullie gaan straks proberen om deze kenners om de tuin te leiden. De nep kandidaat heeft zoveel mogelijk informatie over jullie verzameld, terwijl jij de jury moet proberen te laten geloven dat jij het niet bent. Als je één jurylid om de tuin leidt, win je 100 euro, bij 2 juryleden 200 euro, 3x iemand om de tuin geleidt is 300 euro en als niemand het goed is, win je 500 euro! Als de juryleden het allemaal 10x fout hebben, kunnen jullie dus €5000,- winnen. Zijn er vragen?” “Ja hier!”, klinkt er vanuit achterin de ruimte. “Wat als de jury mij herkent? Ik ben immers bekend van de vorige serie!” Daisy herneemt het woord. “Daar hebben we wat op gevonden. Dat zal je zo meteen zien.” Ik wil graag Kevintuut als eerste bij mij hebben. Twee jongemannen lopen naar voren. Daisy: “En wil dan nu de echte Kevintuut zijn hand opsteken?” De kandidaat links van Daisy steekt zijn hand omhoog Daisy: “Mooi, dan gaan we nu beginnen. Jullie mogen eerst 30 seconden iets over jezelf vertellen, en daarna mag elk jurylid één vraag stellen.”

Daisy doet de deur open. De kandidaten kijken naar binnen en gelijk herkennen ze de zaal. “Dat is de zaal van The Voice of Holland!”, schreeuwt D*n, de enige echte om precies te zijn. Kevintuut en zijn alterego staan imiddels op het podium. Voor hen staan 4 omgedraaide stoelen, met daarop de 4 namen van de Virtual Mole kenners: “Bakkertje” “Lukie4” “Niuno” “Dolfie”. De echte Kevintuut neemt het woord. “Mijn naam is Pat… eh Kevintuut en ik doe mee aan de Virtual Mole omdat ik graag héél véél geld wil winnen.” De nep Kevintuut blijkt zich goed te hebben ingelezen. Hij maakt veel grapjes en maakt de juryleden flink aan het lachen. Dan is de tijd om en pakt Daisy de microfoon. “Juryleden. Als jullie denken dat kandidaat 1 de echte Kevintuut is, draai dan nu jullie stoel om. Anders blijf je zitten.” De spanning neemt toe, maar dan draaien toch Bakkertje, Niuno en Dolfie zich om. Bakkertje: “Die grap kenden we al van Marc-Marie Huijbrechts, die was té doorzichtig.” Uiteindelijk verdient Kevintuut 100 euro.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2011, 14:53:47 »
De volgende kandidaat die mag is Niekypsv. Ook hij mag beginnen. Hij vertelt over zijn hobby’s en sportieve activiteiten, terwijl de nep Niekypsv juist alleen maar over voetbal heeft. Alleen Bakkertje draait zich om. “Ik had zo’n vermoeden, het ligt er té dik bovenop.” Daisy: “Maar toch 300 euro verdiend!” Niekypsv:”Toppie!” Fabiann is de volgende. De nep Fabiann mag eerst. Als Fabiann aan de beurt is, gaat hij zo op in het spel dat hij honderuit vertelt over zijn Survivor avontuur. Daisy: “Jury, als jullie denken dat eerste Fabiann de echte is, willen jullie je dan nu omdraaien?” Iedereen blijft zitten. Niuno: “Je enthousiasme heeft je verraden.” Daisy: “Dat is jammer, geen geld verdiend.”

M@ri@nne mag als vierde. Ze mag zelf als eerste. Ze vertelt onzin en de waarheid door elkaar. “Ik woon in Limburg.” Uiteindelijk hebben Lukie4 en Dolfie haar door. Dolfie: “Het klonk soms té ongeloofwaardig.” Maar Niuno en Bakkertje wist ze om de tuin te leiden. Daisy: “Gefeliciteerd met 200 euro!” M@ri@nne: “Mooi zo!” LdHmolletje is de volgende. Ook hij mag zelf als eerste. Hij heeft een sterk verhaal met véél leugens, maar de nep LdHmolletje is veel te doorzichtig en iedereen draait zich om bij de vraag of de eerste LdHmolletje de echte is. Daisy: “Dat gaat lekker, alweer geen geld.” LdHmolletje:”Lekker is dat, hier kon ik niks aan doen.”

Ycaris is als zesde aan de beurt. Ze houdt een betoog over hoe ze denkt het thuisfront te gaan missen, terwijl de nep Ycaris het juist over het spel heeft. Alle juryleden tuimen erin. Lukie4: “Welke kandidaat heeft het nu over heimwee?” Daisy: “Goed gedaan Ycaris, 500 euro verdiend.” Ycaris: “Super!” D*n is de zevende kandidaat. Ook hij maakt dezelfde fout als Fabiann, maar heeft geluk dan Niuno toch voor de nepkandidaat gaat. Niuno: “Ik dacht dat het een act was.” Daisy: “Dat was het dus niet, dus toch 100 euro voor D*n.” D*n: “Dat is tenminste wat!”

Wolfmol is als achtste aan de beurt. Hij heeft het vooral over zijn hobby’s, terwijl de nep Wolfmol het juist over het spel heeft. Dolfie: “Dat heeft je genekt, want ik las in je aanmelding dat je het vorige spel juist niet zo gevolgd hebt.” Geen geld voor Wolfmol. Boos en ruziemakend met zijn alterego stapt hij het podium af. Bubbles mag als negende kandidaat. Ze probeert haar Vlaamse accent te verbloemen, maar dat valt juist op bij de juryleden. Alleen Dolfie ziet toch de nep-Bubbles als de echte. “Ik dacht dat ie een nepaccent had.” Daisy: “Er is 100 euro verdiend voor Bubbles.” Maar Bubbles is niet tevreden.

Dan mag Molcrazy als laatste. Als hij de namen op de stoelen ziet staan schrikt hij. Het zijn 3 ex-kandidaten uit de vorige serie én Bakkertje, de grootste fan van het vorige seizoen. Die kennen hem natuurlijk door en door. Nadat de nep Molcrazy als eerste een betoog gehouden heeft, besluit Molcrazy een interessante tactiek toe te passen. Hij besluit niets te zeggen. Ook op de vragen van de jury geeft hij geen antwoord. Dat blijkt een slechte tactiek, want iedereen heeft het door. Bakkertje: “Ik vond de nep Molcrazy niet op jou lijken en ik dacht direct, de echte is bang om herkend te worden en houdt daarom zijn mond.” Daisy:”En alweer een 0 score.” Molcrazy: “Ik was gewoon kansloos in deze opdracht!” Daisy: “Maar dat doet niets af aan het resultaat.”

De kandidaten die al geweest zijn wachten in de lobby op Daisy en Molcrazy. Via TV schermen kunnen ze de prestaties van hun medekandidaten volgen. De nepperds zijn voor hun eigen veiligheid afgevoerd. Wolfmol dreigde zijn zelfbeheersing te verliezen en ook LdHmolletje, normaal de vredelievendheid zelfde, was aardig pissig op zijn alterego. “Hij heeft het gewoon voor mij verknalt.” M@ri@nne: “Misschien een mollenstreek?” Ycaris: “Hoe bedoel je?” M@ri@nne: “Misschien heeft de Mol een aantal nep-kandidaten omgekocht om het slecht te doen.” D*n: “Dat zou wel heel gemeen zijn.” Kevintuut: “Maar wel slim.” Dan keren Daisy en Molcrazy terug. Bubbles: “Lekker slim mede-Belg.” Molcrazy: “Ik had geen keuze, ze kenden mij.” Fabiannn: “Ik denk dat je best wel iets anders had kunnen verzinnen.” Dan neemt Daisy het woord. Daisy: “Nou dames en heren, dat valt even vies tegen. Ik ga eens tellen, 100 euro, 300 euro, 0 euro, 200 euro, 0 euro, 500 euro, 100 euro, weer 0 euro, 100 euro en nogmaals 0 euro. Dat maakt een totaal van  €1300,-. En dan heb ik nog meer nieuws voor jullie … het geld is nog helemaal niet veilig. Dit geldt kan pas de volgende opdracht definitief in de pot komen.” D*n: “Dat meen je niet!” M@ri@nne: “Wat flauw zeg.” Daisy: “Tsja, niets is wat het lijkt in dit spel. Kom, pak jullie spullen. We gaan Hilversum verlaten en op naar de volgende locatie. De bus staat klaar om naar Schiphol te gaan. We gaan naar het buitenland!” LdHmolletje: “Yes!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2011, 14:54:17 »
15u00
Toch nog lichtelijk ontdaan over de resultaten van de eerste opdracht besluiten de kandidaten in de bus de tijd te nemen om elkaar beter te leren kennen. Daisy heeft in de bus de molboekjes uitgedeeld. Ycaris gaat rustig in een hoekje zitten. Niekypsv: “Kom er gezellig bij zitten!” Ycaris: “Nee, ik wil even rustig wat aantekeningen uitwerken.” M@ri@nne en Bubbles kletsen inmiddels honderduit. De dames lijken het goed te kunnen vinden. Bubbles: “Waarom doe je eigenlijk mee.” M@ri@nne: “Voor het avontuur. Ik heb de vorige serie gezien en ik dacht, dat is echt iets voor mij! Maar waarom doe jij eigenlijk mee. Het lijkt me voor jou niet altijd even gemakkelijk?” Bubbles: “Misschien wel. Maar ik heb wel een ongelooflijk doorzettingsvermogen. En ik wil graag bewijzen dat ik het wel kan.” Ondertussen luisteren Kevintuut en Fabiann stiekem het gesprek af. Fabiann: “Zou wel een prima Mol kunnen zijn.” Kevintuut:”Nou ik verdenk op dit moment iedereen, die eerste opdracht zegt helemaal niks omdat het geld nog niet veilig is.” Fabiann: “Je hebt gelijk.”

Dan zet de buschauffeur een lekkere Hollandse CD op. André Hazes komt voorbij en de groep zingt lekker mee. Alleen Bubbles en Molcrazy kennen de teksten niet goed en kijken de groep verbaasd aan als ze wederom een meezinger inzetten. Dan neemt M@ri@nne het woord. “Ik wil graag bespreken wie van ons de pot gaat beheren.” LdHmolletje steekt direct zijn hand op: “Ik wil dat wel graag doen.”  Maar ook Bubbles en Molcrazy willen wel. LdHmolletje: “Ik denk dat ik wel de meest betrouwbare kandidaat ben.” Ycaris schiet in de lach. Ycaris: “En dat zegt iemand die 0 euro verdiend heeft in het theater.” LdHmolletje: “Dat was mijn schuld niet!” Niekypsv: “Als je de Mol bent, had je je alterego kunnen instrueren het slecht te doen. LdHmolletje: “Maar ik ben de Mol niet!” Bubbles: “Dat zegt iedereen nu. Of wil de Mol nu soms opstaan?” Het blijft akelig stil, terwijl Jeroen van de Booms single “Jij bent zo” keihard door de bus schalt. Uiteindelijk wordt er gestemd en krijgt Bubbles de meeste stemmen. LdHmolletje legt zich er bij neer, maar: “Als ik maar één seconde het gevoel heb dat er iets niet klopt, wil ik die pot.” Daisy: “Dat is een zorg voor later, we zijn op Schiphol. Pak jullie paspoorten, we gaan naar Hongarije!” D*n: “Wow, daar ben ik nog nooit geweest!”

De kandidaten stappen uit op weg naar het vliegtuig. Daisy:”O ja, ik wil jullie nog aantal dingen mededelen. Doordat Molcrazy dit jaar als kandidaat meedoet, had ik wel heel veel werk in m’n eentje. Daarom heb ik een assistent aangenomen. Tdietz, kom er maar bij!” Tdietz loopt op de groep af. Molcrazy: “Hé, jij hier!” Tdietz: “Hoi MC! Dit keer ben ik verzekerd van de finale, en jij nog niet haha.” Molcrazy: “Tenzij ik de Mol ben hè.” Tdietz: “Dan wel ja.” Daisy: “Ho ho Tdietz, niet mijn show overnemen. Je blijft mijn assistent, dus ga eerst maar de koffers naar het vliegtuig brengen.” Tdietz druipt af. Als de kandidaten het vliegtuig zien, slaan ze steil achterover. M@ri@nne: “Wow, want een groot ding!” Kevintuut: “Nou als hij maar snel vliegt, ik heb ’t er niet zo op.” Niekypsv: “Je weet toch wel dat we tijdens dit spel de hele wereld overgaan.” Kevintuut: “Ik heb pilletjes bij me.” Niekypsv: “Dan is het goed.” Daisy herneemt het woord. “Ik was nog niet klaar. Hier heb ik de €1300,- die tijdens de eerste opdracht is verdiend. Die kunnen jullie morgenochtend inzetten bij de volgende opdracht. De voorbereidingen voor die opdracht gaan nu beginnen. Jullie gaan namelijk zo meteen in het vliegtuig, vanavond en misschien wel vannacht braille leren. Dit komt zéér van pas bij de volgende opdracht. Morgenochtend moeten jullie namelijk een aantal teksten ontcijferen. Doe dus jullie best, want jullie kunnen het geld verdubbelen, maar ook alles kwijtraken. Succes!”

17u30
Als het vliegtuig is opgestegen meldt Molcrazy zich bij Daisy. “Zeg, hoe kan Realitynet in hemelsnaam dit vliegtuig betalen? Wat een luxe! Daar is toch helemaal geen geld voor???” Daisy:”Haha, dat dacht je maar. Ik zal het uitleggen. Ten eerste, dit vliegtuig hebben we gehuurd, niet gekocht. En daarnaast hadden we een financiële meevaller. De winnares van vorig jaar heeft haar prijs nooit geclaimd. Nadat ze het spel gewonnen heeft, is Ootje het klooster ingegaan om inspiratie op te doen voor een nieuw boek. Helaas hebben we daarna niets meer van haar vernomen. En na een half jaar vervalt het recht op de pot, dus hebben we het geld hiervoor gebruikt. Ik heb namelijk wat vriendjes in de luchtvaart industrie.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2011, 14:54:36 »
Voor de rest is het rustig in het vliegtuig. Tdietz deelt drankjes uit en de kandidaten zitten volop te studeren. Niekypsv schuift aan bij D*n. “Wat ben jij toch stil. Je hebt bijna nog niks gezegd. Vind je het wel leuk?” D*n: “Ik kijk graag eerst een beetje de kat uit de boom voordat ik me profileer in een groep. Maar tot nu toe vind ik het heel leuk hoor!” Niekypsv: “Gelukkig.”  Dan landt het vliegtuig in Boedapest, de hoofdstad van Hongarije. De kandidaten overnachten in het zéér chique Sofitel, met uitzicht op de beroemde brug, die Boeda en Pest met elkaar verbinden. Terwijl Daisy en Tdietz nog een drankje in de bar nemen, zijn de kandidaten met hele andere dingen bezig. Ze vechten tegen de slaap (de meesten werden immers middenin de nacht gewekt) en studeren zich kapot op de braille. D*n: “Ik snap er niks van.” Kevintuut:”Ach, het valt wel mee. Ik ken het wel, ik ga slapen.” Maar de meesten blijven wel wakker. En het werd laat, heel laat …

 Dag 2

05u00
M@ri@nne, Bubbles en Ycaris hebben hun wekker nog vroeg gezet, om ’s ochtends nog wat te studeren. M@ri@nne: “Want dan zit het er vers in.” De dames hebben echter maar 3 uur geslapen. Bubbles: “Wat een lawaai vannacht, volgens mij kwam het uit de kamer hiernaast.” En dat kan wel kloppen. Fabiann, Wolfmol en Niekypsv delen een kamer en besloten een kussengevecht te houden. En daarbij sneuvelde een lamp. Ze moeten zich verantwoorden bij Daisy. Woflmol: “Het was Fabiann!” Fabiann: “Niet waar!” Niekypsv: “Ik heb het niet gezien.” Daisy: “We komen er niet uit. We lossen het wel op met het hotel, maar flik dit niet nog een keer.” Niekypsv: “We zullen braaf zijn.” Maar ondertussen giechelt hij verder.

08u00
Na het ontbijt verzamelen de kandidaten zich in de vergaderzaal van het hotel. Daisy: “Welkom kandidaten. Hier in mijn handen heb ik de €1300,- van gisteren. Jullie hebben gisteren, en naar ik begrijp van sommigen ook vannacht en vanochtend flink gestudeerd op jullie braille. Die kennis gaan we nu testen. Jullie zijn allemaal €130,- waard. Jullie krijgen strak een stuk tekst voorgeschoteld. Dit is een stukje tekst uit een liedje dat gisteren in de bus gespeeld is. Per kandidaat die het juist raad komt er €130,- in de pot. Echter, als iemand het fout heeft, gaat de pot weer naar 0. De opstelling is dus van cruciaal belang. Als er meer dan 6 personen het juist raden en er zit aan het einde geld in de pot, zal ik het eindbedrag verdubbelen. Dus met een beetje geluk verlaten we straks het hotel met €2600,-. Maak eerst maar eens een opstelling. Succes!”

D*n: “Die liedjes ken ik wel.” LdHmolletje: “Ik dus niet, ik heb daar helemaal niet op gelet. Maar ik ken de braille wel redelijk, dus ik kan altijd gokken.” Molcrazy: “Idem hiero.” Uiteindelijk wordt de volgende startvolgorde bepaald: Wolfmol – Niekypsv – Fabiann – Molcrazy – Bubbles – D*n – Kevintuut –LdHmolletje – M@ri@nne – Ycaris.

Wolfmol is als eerste aan de buurt. Hij voelt niet eens, hij gokt direct. “André Hazes met De Vlieger.” Daisy: “Dat is helaas fout. Dat liedje is niet eens gedraaid gisteren.” Wolfmol: “Ow, jammer. Nou ja, ik snapte er toch niks van.” Niekypsv besluit dezelfde tactiek toe te passen. “Ik gok Jeroen van de Boom met Jij bent zo.” Daisy: “Ook dat is niet goed.” Fabiann besluit hetzelfde liedje te noemen, maar het is weer niet goed. Daisy: “Ik begrijp dus dat de heren drukker waren met een kussengevecht dat met de opdracht?” De heren zwijgen. Daisy: “Dat zegt genoeg. Molcrazy is nu aan de beurt.” Molcrazy haalt wel zijn vingers over de braille tekst. “Ik heb de tekst wel voorbij horen komen, maar ik ken de artiest niet. Volgens mij heet het iets van ‘Een nieuwe dag is nabij’, maar ik zou niet weten van wie.” Daisy: “Het was ‘Een nieuwe dag’ van Nick & Simon. Dat gaat uitstekend zeg, 0 euro verdiend. Vanaf nu moet iedereen het goed hebben, anders is de kans op verdubbeling verdwenen.”

Bubbles is de volgende. Ze is er zeker van dat ze het moet kunnen raden, maar … ze voelt en ze voelt. Ze klapt helemaal dicht. “Ik, ik, ik begrijp er echt niks van.” Ze is helemaal van slag en besluit niet eens wat te gokken. De kans op verdubbeling is verdwenen. Dan mag D*n. “Ik snap er niks van, ik ga gokken.” M@ri@nne: “Ik dacht dat jij het begreep en daarom als laatste wilde?” D*n: “Niets is wat het lijkt.” Uiteindelijk gooit hij Jeroen van de Boom er maar weer eens tegenaan. Daisy: “Het is niet tegeloven, het is goed!” De groep schiet in de lach. Ze kunnen wel een klein beetje geluk gebruiken. D*n loopt met borst vooruit terug naar de groep. Dan mag Kevintuut. Gisteravond was hij vol overtuiging dat hij het kende, maar net als Bubbles slaat hij dicht. “Ehm .. ehh … Nick & Simon?” Daisy: “Die zijn al geweest. En het geld is weer weg.” D*n: “Goed bezig jonge!” Kevintuut zwijgt.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2011, 14:54:54 »
Toen was er nog 3 keer kans op geld. Als eerste gaat LdHmolletje. Hij gaat als een speer. LdHmolletje: “Ik ben het liedje niet gehoord, maar ik ken herken de tekst, dus ik zal het wel gemist hebben. Volgens mij moet het Vriendschap van Het Goede Doel zijn.” Daisy: “En dat is helemaal juist!” De groep applaudisseert. Dan mag M@ri@nne. Ze haalt haar vingers over de tekst en begint flink te zweten. “Dit is moeilijk hoor, maar ik denk dat ik het weet. Is het Vrede van Ruth Jacott?” Daisy: “Helemaal goed! We staan zowaar op €260,-! Zou er dan toch geld in de pot gaan?! Ycaris, jij mag als laatste.” Ycaris gaat er helemaal voor zitten. Ze voelt en ze voelt en .. “Ik snap het niet. Vanochtend wist ik alles, maar nu kan ik er geen touw aan vast knopen.” Daisy: “Tsja, het braille schrift is niet van de ene op de andere dag veranderd. Wat ga je noemen.” Ycaris: “Ehm … André Hazes, Bloed Zweet en Tranen?” Daisy: “Dat is nou jammer. De artiest was wel goed, maar het was Zij Gelooft in Mij.” Ycaris: “Balen!” Daisy: “En toen stond de pot na 2 afleveringen nog steeds op 0. Bubbles, ik wil je graag geld geven, maar er is niks om te geven. Jullie mogen je even gaan omkleden, wat uitrusten en om 2 uur vanmiddag wil ik jullie allemaal fris en fruitig terugzien in de lobby!”

De kandidaten gaan terug naar hun kamer. D*n: “Jij wist het allemaal toch zo goed, Kevintuut?” Kevintuut: “Dit was moeilijker dan ik dacht, ik heb het onderschat.” Ook de dames snappen er niks van. Bubbles: “Ik dacht dat ik het zo goed kende.” M@ri@nne:”Dat dacht ik ook. Ycaris wat ging er mis?” Maar Ycaris zegt niks. Ze is boos op zichzelf. In de kamer naast de dames overheerst de stilte. Na de korte nacht besluiten de heren een klein dutje te doen. Het slaapgebrek begint ze langzaam op te breken.

14u00
Om twee uur staan alle kandidaten in de lobby, maar … Molcrazy: “Hé, waar is Ycaris?” M@ri@nne: “Dat is gek. Net was ze er nog.” De kandidaten zoeken zich rot, maar kunnen haar niet vinden. D*n: “Zou het bij het spel horen?” Daisy: “Dat heb je goed ingeschat D*n. Ycaris is namelijk ontvoert. Jullie moeten haar zien te vinden. Om dat te doen moeten jullie je in twee groepen splitsen van 4 splitsen. We houden dus iemand over. Diegene wil ik eerst mee hebben. Meerdere kandidaten steken hun hand op. Uiteindelijk wordt LdHmolletje gekozen. Daisy: “Jij mag met Tdietz mee.” Het duo wandelt weg.

Daisy: “Ok, dan nu de indeling. Ik wil graag vier slimme mensen in de ene groep en vier domme mensen in de andere groep.” De groep gaat in discussie. D*n: “Ik vind Kevintuut dom, omdat ie zei dat het braille goed kende, maar helemaal niks wist.” Kevintuut: “Jij kende anders ook niks.” Fabiann: “Laten we anders de groepen een beetje eerlijk verdelen.” M@ri@nne: “Met alle respect, maar ik vind mezelf echt niet dom.” Daisy: “Schieten jullie op? Willen jullie Ycaris soms niet bevrijden?” Uiteindelijk komt de volgende indeling tot stand. Slimme mensen: M@ri@nne, Kevintuut, Niekypsv, Fabiann. Domme mensen: Bubbles, D*n, Molcrazy, Wolfmol.

14u30
LdHmolletje bevindt zich samen met Tdietz op het dak van het hotel. Tdietz: “Welkom LdHmolletje. Jij hebt vandaag het overzicht. Daar midden op de brug zie je Ycaris staan. Zij moet bevrijd worden. Er zijn 2 groepen die haar willen bevrijden. De groep met slimme kandidaten en een groep met domme kandidaten.”

“De slimme kandidaten kunnen Ycaris vrijkopen. Zij hebben een koffer met daarin €5000,-. De ontvoerders zijn bereid daarvoor Ycaris te laten gaan. Wat de slimme kandidaten weten is dat de ontvoerders laserguns hebben om de kandidaten af te schieten. Zij hebben daarom zelf ook laserguns en zullen dus ondertussen een tactisch plan moeten bedenken om veilig op de brug te komen zonder afgeschoten te worden. Als zij de koffer midden op de brug zetten, wordt Ycaris automatisch vrijgelaten. ”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2011, 14:55:17 »
“De domme kandidaten weten ondertussen niet beter dan dat zij Ycaris moeten bevrijden. Zij hebben ook laserguns, maar hebben geen idee wat de bedoeling is. Ook zij kunnen Ycaris bevrijden als ze het lukt, maar zij zijn ook degene die het geld kunnen verdienen. Als één van de domme kandidaten zo slim is om de koffer met het geld te pakken en veilig de overkant van de brug te halen, komt de €5000,- in de pot. Nu is natuurlijk de vraag. Wat is jouw rol? Jij bent de enige die het hele spel kan zien. Alle kandidaten en ontvoerders hebben namelijk een zender. Jij kan precies zien waar iedereen zich bevind. Jij mag gedurende het spel 5 personen een aanwijzing geven. Dat kan een slim iemand zijn, een dom iemand zijn, maar ook een ontvoerder zijn. Het is maar net wat je denkt dat het spel ten goede komt. Maakt dus een tactische keuze. Je mag echter niet zeggen tegen een domme kandidaat dat hij het koffertje moet pakken en daarmee €5000,- kan winnen. Als je dat doet, mislukt de opdracht. O ja, de groepen kennen ook elkaars rol in het spel niet. Veel succes!”

Daisy bevindt zich ondertussen bij de slimme kandidaten op de opdracht uit te leggen. Als Daisy de groep verlaat doen de kandidaten een laserpak aan en hun oortjes in. M@ri@nne: “Waarom hebben we eigenlijk oortjes?” Fabiann: “Geen idee, zijn er geen walky talkies. Maar het zal wel ergens goed voor zijn.” Niekypsv: “Maar goed, ik denk dat we eerst iemand moeten laten spioneren waar de sluipschutters zijn. Kevintuut, kan jij niet vooruit gaan, jij bent het kleinste van ons.” Kevintuut: “Waarom ik?” Maar de rest is het met Niekypsv eens. Kevintuut wordt vooruit gestuurd.

De domme groep bevindt zich inmiddels aan de andere kant van de brug. Ook zij besluiten een verkenner te sturen en dit is Wolfmol geworden. Wolfmol: “Als ik over 10 minuten niet terug ben, moeten jullie aannemen dat ik ben afgeschoten.” Kevintuut loopt tussen de vele toeristen op weg naar de brug. Hij ziet een lange man staan en besluit zich erachter te verstoppen. Aan de andere kant doet Wolfmol hetzelfde. Dan ziet hij Ycaris op de brug staan. Hij zwaait voorzichtig, maar Ycaris verroert geen vin. Hij sprint naar een brugpeiler om dichterbij de brug te komen. Dat lukt. Hij ziet 2 ontvoerders vlakbij Ycaris staan. Die ziet Kevintuut ondertussen ook staan. Kevintuut denkt bij zichzelf. “De andere 2 zullen wel aan het begin en einde van de brug staan.” Wolfmol heeft ondertussen de 3e ontvoerder gespot. Hij besluit een poging te wagen om hem af te schieten en het lukt! Één ontvoerder is uit het spel. Wolfmol staat op en wil teruglopen naar de andere groep. Kevintuut ziet Wolfmol lopen, maar weet niet dat het Wolfmol is. Hij schiet op Wolfmol. LdHmolletje schreeuwt nog door Kevintuuts oren “Niet schieten!”, maar het is te laat. Wolfmol is af. En LdHmolletje heeft zijn eerste aanwijzing verbruikt.

Als Wolfmol na 10 minuten nog niet terug is, realiseert de groep zich dat hij af is. Molcrazy: “Ik denk dat we als een compacte groep moeten gaan, zodat we elkaar kunnen beschermen.” Bubbles vindt het een goed plan. D*n is niet overtuigd, maar gaat uiteindelijk mee in het plan van zijn Belgische medekandidaten. Kevintuut keert ondertussen voldaan terug bij zijn medekandidaten. Kevintuut: “Ik heb een bewaker aan de overkant van de brug afgeschoten.” LdHmolletje kan zich niet inhouden en tettert in de oren van M@ri@nne: “Kevintuut heeft Wolfmol afgeschoten.” M@ri@nne schrikt zich rot. “Er schreeuwt iemand in m’n oren dat je Wolfmol hebt afgeschoten!” Kevintuut: “Dat kan niet! Maar … hmmm … nu je het zegt, er riep ook iemand tegen mij dat ik niet moest schieten. Dat vond ik al zo raar.” Niekypsv: “Zou dat LdHmolletje zijn.” M@ri@nne: “Geen idee. Het is wel een man, maar klinkt nogal ver weg.” Fabiann: “Maar goed, Kevintuut wat heb je nog meer gezien.” Kevintuut: “Er staan twee ontvoerders vlakbij Ycaris. Die moeten we afschieten. De anderen moeten aan het begin en einde van de brug staan. Ik kon het net niet zien.” M@ri@nne:”Ik denk dat als jij het koffertje neemt, wij om jou heen moeten formeren, zodat we veilig de brug op kunnen.” Niekypsv:”Goed plan!” Zo gezegd, zo gedaan.

De slimme groep staat aan de westkant van de brug. M@ri@nne staat voorop, Fabiann links, Niekypsv rechts en Kevintuut met koffer er achter. Ook de domme kandidaten bevinden zich bij de brug. Ze zien Ycaris en de ontvoerders. Dan meldt LdHmolletje aan Molcrazy: “Jullie kunnen veilig het midden van de brug halen, want Wolfmol heeft de ontvoerder aan jullie kant van de brug afgeschoten.” Molcrazy: “Hé, dat leek LdHmolletje wel in m’n oren.” Hij herhaalt aan Bubbles en D*n wat hem gezegd is. Het drietal sluipt voorzichtig de brug op. D*n en Bubbles komen van links, Molcrazy van rechts.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2011, 14:55:47 »
Ondertussen heeft M@ri@nne de ontvoerder aan de westkant van de brug gespot. Niekypsv sluipt op hem af, schiet en … mist! De ontvoerder schiet terug en Niekypsv is af. In een reflex weet Kevintuut vanachter Fabiann de ontvoerder af te schieten. Fabiann: “Wil je dat niet meer doen, je had mij wel kunnen raken!” Kevintuut: “Sorry, maar ik kon me niet inhouden.” Kevintuut verschuilt zich weer achter M@ri@nne en Fabiann. Ze naderen het midden van de brug, maar Molcrazy is er ook al bijna. Hij ziet de mogelijkheid om een ontvoerder af te schieten en .. .raak! Nog één ontvoerder in het spel. De andere ontvoerder schrikt en rent in paniek weg. M@ri@nne: “Hé, wat gebeurd daar?” Fabiann: “Kevintuut, nu!” Kevintuut rent op Ycaris af, zet de koffer op de grond en Ycaris kan zichzelf bevrijden. Ycaris: “Waar bleven jullie, het is hartstikke koud!” Kevintuut: “Zorg voor later, meekomen!” Ycaris, M@ri@nne, Kevintuut en Fabiann rennen de brug af. Dat ziet Molcrazy gebeuren en rent  achter de groep aan. Dan ziet D*n de koffer staan. “Wat is dat.” Bubbles: “Laten we hem meenemen!” Ze pakken de koffer en LdHmolletje roept door D*n’s oren. “Ga aan de westkant de brug af!” Bubbles: “Neem de koffer, jij rent harder!” D*n rent zo hard als hij kan aan naar het westen. Als hij echter bijna de overkant bereikt heeft, ziet hij zijn laserpak oplichten. Hij is geraakt. Hij roept nog: “Bubbles, pak de koffer!” Maar het heeft geen zin. Even verderop is Bubbles al geraakt. Het spel is voorbij.

18u00
De groep verzamelt zich weer in het hotel. De slimme kandidaten, Molcrazy en Ycaris zijn als eerste terug. Kevintuut en Fabiann praten honderduit. Wat een fantastisch spel. Dan komen de overige domme kandidaten binnen. Hun gezicht staat op onweer. Niekypsv: “Wat is er? Dit was toch een supergaaf spel?” D*n: “Ik had een koffer in m’n handen en er werd me verteld dat ik jullie kant op moest komen. En toen ik bijna bij het einde van de brug was, werd ik afgeschoten. Waarom? Ik denk dat er geld in de koffer zat.” M@ri@nne: “Ja er zat geld in de koffer … wacht, moesten jullie dat geld meenemen? “ Ze kijkt naar Molcrazy. “Wij wisten alleen dat we Ycaris moesten bevrijden.” Bubbles: “Zeg Molcrazy, waar was jij opeens? Jij was opeens verdwenen.” Molcrazy: “Ik zag dat Fabiann en Kevintuut Ycaris hadden bevrijd en ben ik achter hen aan gerend.” M@ri@nne: “Maar je liep wel een flink stuk achter ze.” Molcrazy: “Dat viel wel mee hoor.” Bubbles: “Dus misschien heb jij mij en D*n wel afgeschoten?” Molcrazy: “Wat?!?! Dat zou ik nooit doen!” D*n: “Ik vertrouw jou echt niet meer.” Dan komt LdHmolletje binnen. “Zonde jongens, jullie waren vlakbij.” Bubbles: “Dus toch!” LdHmolletje: “Ik heb helaas niet gezien wie jullie heeft afgeschoten, maar als jullie het einde van de brug gehaald hadden, hadden we €5000,- gewonnen!” Molcrazy: “Damn!” M@ri@nne:”Zeg dat wel.” Wolfmol: “Lekker dan. Zeg Kevintuut, heb jij mij nou afschoten?” Kevintuut:”Ja sorry, ik dacht dat je een ontvoerder was.” Wolfmol:”Grr…” Fabiann: “Zeg LdHmolletje, wat was jou rol eigenlijk.” LdHmolletje: “Ik mocht 5 aanwijzigen in jullie oortjes geven. Ik stond bovenop het hotel, en kon via een GPS systeem jullie allemaal volgen.” M@ri@nne: “Dus jij was het die in mijn oor tetterde. Wil je me nooit meer zo laten schrikken?!” LdHmolletje: “Sorry!” Wolfmol: “Maar hoeveel aanwijzingen heb je gegeven en aan wie?” LdHmolletje: “Vier stuks. Aan Kevintuut, M@ri@nne, Molcrazy en D*n.” D*n: “Wacht eens ff. Mocht je ook ontvoerders sturen?” LdHmolletje:”Dat had gekund, maar dat zou ik nooit doen.” D*n: “Mmm…”

Dan voegt Daisy zich bij de groep. Daisy: “Ik weet niet wat ik moet zeggen. Dit is een historisch dieptepunt. Na 3 opdrachten staat de pot op 0 euro. Het liefste zou ik nu direct de test en executie doen, maar ik weet hoe moe jullie zijn. Dus gaan jullie maar eerst wat eten en slapen en morgenochtend om 10.00u wil ik jullie in de lobby hebben, want dan gaan we de test doen!”
« Laatst bewerkt op: 15-01-2011, 22:17:09 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2011, 14:56:05 »
Dag 3

10u00
Die ochtend verzamelen de kandidaten zich in de lobby. Van veel slapen is toch niet veel terecht gekomen. De kandidaten zaten nog vol van de adrenaline van de laatste opdracht en daarnaast hebben ze veel gestudeerd voor de eerste test. Dan wandelt Daisy op de groep af. “Beste kandidaten. Ik heb vannacht slecht geslapen. Ik kan het niet verkopen dat er een groep kandidaten is die na 3 opdrachten 0 euro verdient heeft bij een Molspel. Daarom ga ik nu een ingelast spel houden. Ik wil iemand bij hebben die goed kan uitleggen.” De groep treedt in overleg en Bubbles wordt naar voren geschoven. Daisy: “Ok, degenen van spelletje houden, kennen het spelletje vast wel. We gaan namen raden. Dat kennen jullie misschien wel uit Ik Hou van Holland. Ik heb hier een lijstje met namen van bekende Nederlanders en Belgen. Bubbles gaat deze personen straks omschrijven en jullie moeten ze raden. Bubbles mag alleen de naam niet noemen en jullie mogen niet passen. Jullie hebben 1 minuut de tijd en per geraden naam komt er €250,- in de pot. Begrepen? Dan gaan we NU beginnen!”

Daisy geeft Bubbles het eerste kaartje. “Ehm … man, achternaam, staat op de markt.” D*n: “Koopman?” Bubbles: “Nee, hij staat erachter.” Niekypsv: “Kraam!” Bubbles:”Ja, en dan daarachter de afkorting van het programma wat Regina Romeijn won.” M@ri@nne en Ycaris in koor: “ER!” Kevintuut: “Dan is het Kramer. Sven Kramer?!” Daisy: “Juist! De volgende.” Bubbles: “Presentatrice van de Rode Loper.” Molcrazy: “Katja Retsin?” Daisy: “Juist!” Bubbles: “Man, zanger, Nederlander.” Ycaris: “Jeroen van de Boom!” Bubbles: “Nee, nee, oudere man. Volgens mij is ie pas overleden.” LdHmolletje: “Ramses Shaffey?” Daisy: “Juist!” M@ri@nne: “Die is al een jaar dood.” Bubbles: “Sstt, volgende. Vrouw, Nederlandse actrice.” Wolfmol: “Katja Schuurman?” Bubbles: “Nee, stil nou, bekend ook in het buitenland, ze zat in een film met Tom Cruise.” Kevintuut: “Carice van Houten?” Bubbles: “Ja! Goed bezig! De volgende ehm … man … o deze ken ik echt niet … voornaam is hetzelfde …” Daisy: “Stop maar, de tijd is om. Nou dat ging best goed. Vier namen goed in één minuut. Er is €1000,- verdiend.” D*n:”Yes!” Bubbles: “Hier met dat geld!” Bubbles stopt het in haar zak. LdHmolletje kijkt haar na.

12u00
Dat is het echt tijd voor de befaamde test. Alle molboekjes zijn binnenstebuiten gekeerd. Dan maken de kandidaten één voor één de test. D*n: “Pff, wat is dit zwaar.” Molcrazy komt een stuk relaxter naar buiten: “Eitje.” M@ri@nne: “Hoe weet je dat?” Molcrazy: “Ik weet wie de Mol is.” M@rianne: “Mmm…”

13u00
Dan is het tijd voor de executie.  Daisy: “Lieve kandidaten. We gaan de executie doen. Maar voordat we gaan beginnen heb ik nog een mededeling. Wie wil er een vrijstelling winnen?” Alle kandidaten steken hun hand op. Daisy: “Nou, kom dan maar mee!”

Wordt vervolgd…

Alle kandidaten, ga nu door naar DIT topic om meer uitleg over de vrijstelling!
« Laatst bewerkt op: 19-01-2011, 18:53:55 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2011, 17:41:25 »
***************************** FLASHBACK *****************************

Zaterdag 8 januari, 18.00 uur

Drie uur later krijgt Daisy een mailtje terug. “Beste Daisy. Wat een enorme eer! Natuurlijk wil ik de Virtual Mole zijn. Ik kan me niks leukers voorstellen. Wat moet ik allemaal doen? Groetjes van …

***************************** FLASHBACK *****************************

Aflevering 2

De kandidaten lopen welwillend achter Daisy aan. D*n: “Wat een domme vraag. Wie wil er nou geen vrijstelling.” Molcrazy:”Nou Daisy kennende zal er wel een addertje onder het gras zitten.” Daisy kijkt Molcrazy met een vreemde blik aan. Molcrazy: “Nou dat is toch zo? Ik ken je langer dan vandaag.” Daisy laat het rusten.

Daisy neemt de kandidaten mee naar buiten. Ycaris: “Gaan we ergens naartoe?” Kevintuut: “Misschien krijgen we nog wel een extra opdracht.” De kandidaten stappen in een bus. Na een kwartier stopt de bus. Ze zijn bij een dierentuin. De groep gaat via de achteringang naar binnen. In een donkere hal stopt Daisy plotseling. “Beste kandidaten. Toen Molcrazy zei dat er misschien wel een addertje onder het gras kon zitten, wist hij niet hoe dichtbij hij eigenlijk zou kunnen zitten. Hier achter mij, ergens in deze ruimte bevind zich de vrijstelling. Iedereen mag 2 minuten zoeken naar de vrijstelling. Pak uit deze bak eerst maar een balletje, om te kijken als hoeveelste je mag.” D*n duwt iedereen omver om als eerste een balletje pakken. M@ri@nne: “Hé zeg, doe eens rustig!” D*n: “Wat, ik wil gewoon eerst!” Uiteindelijk heeft iedereen een plastic balletje. Daisy: “Nou, maak maar open om te zien als hoeveelste je naar binnen mag.” De groep doet wat hen wordt opgedragen. “Yes! Ik mag eerst!”, roept iemand. Het is Niekypsv. Daisy: “Nou, kom maar mee.” Daisy neemt Niekypsv mee. Ze doet de deur van de ruimte open en …. Niekypsv schreeuwt het uit! “Slangen! Ew! Dit ga ik dus echt niet doen!” Hij rent snel weg. Hij zegt tegen Fabiann, die het balletje met nummer 2 heeft: “Ga jij maar, die ruimte zit vol met slangen!” Maar Fabiann bedankt snel voor de eer. Daisy: “Zijn er nog mensen die wel willen?” M@ri@nne, met balletje nummer 5 neemt een kijkje, maar besluit snel te passen na het zien van de vele krioelende slangen. “Mij niet gezien.” Uiteindelijk zijn er 2 kandidaten over, die een poging willen wagen. D*n, wiens duwpartij hebben uiteindelijk balletje 8 opleverde, en Ycaris, met balletje nummer 9. Molcrazy: “Ik gok wel op de test.” D*n gaat naar binnen en Daisy doet de duur dicht. D*n sluipt richting een steen en tilt deze op. Plots komt daar een kop van een ratelslang onder vandaan zetten. D*n schrikt zich rot en rent terug naar de deur. “Help, laat me eruit!”, schreeuwt hij. Ycaris besluit, ondanks de horrorverhalen die D*n vertelt, toch te gaan. Ze kijkt onder stenen en achter bomen, maar ze vindt niks. Teleurgesteld, maar trots op de ervaring, stapt ze naar buiten. Ycaris: “Ik heb het toch maar gedaan.” De kandidaten geven haar een schouderklopje. M@ri@nne: “Meid, dat heb je goed gedaan.” Daisy: “Helaas, geen supervrijstelling. Tdietz, geef jij even aan waar hij ligt.” Tdietz: “Waarom jij niet?” Daisy: “Jij denkt toch serieus niet dat ik die ruimte met slangen in ga.” Tdietz: “Ok, dan ga ik wel.” Tdietz loopt naar binnen, draait zich om … en pakt de vrijstelling zo van de deurpost af. Bubbles: “Aw, wat gemeen!” Daisy: “Tsja, dat is het spel. Kom, we gaan terug naar het hotel.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2011, 17:42:48 »
16u00
Tegen vieren zijn de kandidaten terug in het hotel. Nu komen ze er niet meer onderuit, de eerste executie is een feit. Daisy: “Welkom kandidaten. Het gaat nu echt gebeuren, iemand moet het spel verlaten. Ik ga beginnen met de grootste durfal van vandaag, Ycaris … GROEN!” Een zucht van verlichting klinkt. Daisy: “En de volgende is D*n … GROEN! … Fabiann …. GROEN! … Bubbles … GROEN! LdHmolletje …. GROEN! Niekypsv … GROEN! … Wolfmol … GROEN! Al zeven kandidaten door. Eens kijken, Molcrazy …. GROEN!” En ook Molcrazy slaakt een zucht van verlichting. Maar dan. Daisy: “Wacht eens ff, Tdietz, kom eens.” Tdietz komt erbij en het tweetal treedt in overleg. Tdietz drukt op een paar knopjes en loopt dan weg. Daisy: “Sorry Molcrazy, maar je moet nog een keer. Gelijk maar!” Molcrazy trekt een angstig gezicht. “Ehm … graag!” Daisy: “Daar gaan we dan … GROEN!” Molcrazy: “Pff….” En toen waren er nog twee kandidaten over. M@ri@nne en Kevintuut. Daisy: “Wie wil er eerst?” Kevintuut: “Dames gaan voor.” M@ri@nne: “Prima.” Daisy typt M@ri@nne’s naam in en het scherm kleurt … GROEN! M@ri@nne: “Mijn god, wat is dit erg.” Kevintuut zit er echter beteuterd bij. M@ri@nne slaat haar arm om Kevintuut heen en probeert hem te troosten. Daisy: “Voor de zekerheid ook nog maar even jou naam intoetsen … ROOD! Het is niet anders, voor jou zit het avontuur er nu al op.” De kandidaten troosten Kevintuut. Fabiann: “Ik vind het echt sneu voor je.” Bubbles: “Onze komische noot ligt eruit!” Dan pakt Kevintuut zijn tas en loopt hij weg. Voor hem zit het avontuur er nu al op.

Ook bij de rest slaat de exit van Kevintuut in als een bom. Wolfmol:”Hij wist zo zeker wie het was. Maar blijkbaar zat hij toch verkeerd.” LdHmolletje: “Of anderen wisten meer.” Molcrazy:  “Ik kan me niet voorstellen dat we nu allemaal al op de juiste mol zitten.” Dan zwakt het gesprek af. De kandidaten gaan een hapje eten. Daarna pakken ze hun koffers. Daisy: “Er staat namelijk een nachtvlucht op het programma!”

23u00
Het is iets na elven als het vliegtuig opstijgt, op naar de volgende bestemming. Als de kandidaten een halfuurtje in de lucht zitten, besluiten de kandidaten hun ogen te sluiten. Niet veel later is het muisstil in het vliegtuig. Iedereen slaapt. Behalve Bubbles. Ze is klaarwakker, ze kan niet slapen. Ze kijkt eens om zich heen en besluit een streek uit te halen. Tegenover haar ligt LdHmolletje te slapen. Zijn tas naast ‘m ligt open, met daarin zijn mollenboekje. Ze sluipt richting LdHmolletje, wil een greep doen in zijn tas … als het vliegtuig plots begint te schudden. LdHmolletje schrikt wakker en Bubbles valt bovenop LdHmolletje. LdHmolletje: “Whaa! Wat gebeurt hier!” Bubbles: “Ehm … ik denk dat er turbulentie is.” LdHmolletje: “Wat doe jij bovenop mij?!” Bubbles: “Ehm niks hoor!” Bubbles loopt, met veel moeite door het schuddende vliegtuig, terug naar haar plek. Er is inderdaad hevige turbulentie. En het houdt niet op. Pas als het vliegtuig na een paar uur op de grond staat, kan de groep weer rustig ademhalen. Molcrazy: “Dat was mijn ergste vlucht ooit!” M@ri@nne: “Vertel mij wat.” Daisy: “Nou we zijn veilig aangekomen in Oekraïne, in Odessa wel te verstaan!” Fabiann: “Wow!” Daisy: “Maar we gaan nu eerst richting het hotel om wat uurtjes bij te slapen, morgenochtend gaan we een opdracht doen!”

Dag 4

11u00
De kandidaten zitten weer fris en fruitig aan het ontbijt. Na de slechte nacht in Boedapest en de turbulentie in het vliegtuig heeft iedereen als een blok geslapen. Wolfmol: “Heerlijk, dat we konden uitslapen.” D*n: “Ik ben benieuwd wat we gaan doen.” Daisy: “Dat zullen we straks gaan zien. Jullie kunnen vanmiddag €3000,- winnen voor de pot. Dat zou een verviervoudiging zijn van wat er nu in zit. Ik zoek iemand met een goed geheugen in die graag in het middelpunt van de belangstelling staat.” Er wordt weer druk overlegd. Bubbles: “Is dat iets voor jou M@ri@nne?” M@ri@nne: “Mijn gevoel zegt dat ik allerlei vragen moet beantwoorden, met dat ‘goed geheugen’, en dat is niet mijn sterkste punt.” Molcrazy: “Ik wil anders wel.” LdHmolletje: “Ik ook.” D*n: “Jij bent de vorige keer al apart gegaan van de groep. Dan mag nu iemand anders.” Uiteindelijk wordt Molcrazy gekozen. Daisy: “Prima, de rest van de groep mag zich in tweeën splitsen. Tdietz zal jullie straks meenemen naar de locatie van de opdracht. Molcrazy, jij mag met mij mee. Succes iedereen en tot straks!” De groep verdeelt zich uiteindelijk in de volgende teams. Team 1: “LdHmolletje, M@ri@nne, D*n, Niekypsv”. Team 2: “Wolfmol, Fabiann, Bubbles, Ycaris.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2011, 17:44:16 »
12u00
Daisy:”Welkom Molcrazy. We bevinden ons in hartje Odessa, dé havenstad van Oekraïne. We staan halverwege de Potjomkintrappen, één van de bezienswaardigheden van deze stad. Jij gaat zo meteen 10 vragen beantwoorden. Als je alle vragen goed beantwoord, kom je precies midden op de trappen te staan. Hoe meer vragen je correct beantwoord, hoe makkelijker je het voor de andere kandidaten. Zij zijn verdeeld in twee groepen. Één bovenaan en één onderaan de trappen. Zij krijgen één rol crêpepapier. Als zij die precies vanuit het midden naar boven of naar onderen uitrollen, moeten ze precies bij jou uitkomen. Maar hoe meer vragen je fout hebben, hoe groter de afwijking is die ze moeten maken, en hoe groter de kans dat de rol scheurt. De opdracht is geslaagd als beide teams binnen één uur hun rol tot jou hebben uitgerold en de rol nog héél is. Als één team het redt, is er altijd nog €1500,-. Duidelijk?” Molcrazy knikt.

Tdietz is inmiddels met de andere kandidaten onderaan de Potjomkintrappen aangekomen. LdHmolletje: “Wow, wat mooi!” Niekypsv maakt een foto. Tdietz: “Welkom. Één van de teams mag hier blijven staan en de andere mag naar boven.” Fabiann: “Wat?!?! Helemaal omhoog!” Bubbles: “Sorry jongens, maar ik kan echt niet helemaal omhoog klauteren, dat red ik gewoon niet.” Ycaris: “Ja, en we gaan haar niet tillen.” D*n: “Nou, dan gaan we maar denk ik.” En team 1 begint aan de lange weg omhoog. Team 2 krijgt ondertussen de opdracht van Tdietz uitgelegd. Tdietz: “Als jullie de toeter horen, gaat de tijd in. Als de rol kapot is, is het jammer en kunnen jullie geen geld meer verdienen.” Tdietz loopt weg.

Daisy: “Oké, hier is vraag 1. Wat is de hoofdstad van Oekraïne?” Molcrazy: “Kiev!” Daisy: “Juist, je mag 25 meter vooruit lopen. Vraag 2: Noem 10 landen die de Virtual Mole vorig jaar bezocht.” Molcrazy: “Pff … ehm … Italië, China, Australië, Chili, Amerika, Spanje, België, Nederland, Duitsland en … ow … Frankrijk!” Daisy: “Perfect! Doe maar weer een stap naar voren. Hier is vraag 3. Wie was vorig jaar de oudste kandidaat?” Molcrazy: “Dolfie toch? “ Daisy: “Dat is fout, het was Ootje.” Molcrazy: “O wat stom, natuurlijk.” Daisy: “Vraag 4, dit is een gok vraag. Noem 3 landen waar deze editie niet naar toe gaat.” Molcrazy: “Hoe moet ik dat nou weten!” Daisy:”Niet, dus je moet wat gokken.” Molcrazy: “Jeetje … ehm … Andorra, Monaco, Liechtenstein.” Daisy:  “Was dat nou zo moeilijk? Dat is goed.” Molcrazy:”Het blijft een rare vraag.” Daisy: “Vraag 5. Welke huidige deelnemer houdt niet van achtbanen?” Molcrazy: “Dat moet LdHmolletje zijn!” Daisy: “En dat is ook zo. Je gaat uitstekend. Vraag 6: Wie was vorig jaar haar handschoenen vergeten?” Molcrazy: “Wat een simpele vraag,  Swifty natuurlijk!” Daisy: “En we zijn bij vraag 7: Wat is de som van de leeftijden van de huidige kandidaten aan het begin van deze editie?” Molcrazy begint te rekenen … Molcrazy: “Ik denk 252.” Daisy kijkt op haar papiertje. Daisy: “Wat knap, dat is goed.” Molcrazy: “Zo’n moeilijke vraag is het toch … hé, M@ri@nne, wat doe jij hier!” M@ri@nne: “Wat denk je!” Ze is helemaal gesloopt. “De rest loopt daar al.” Molcrazy:”Nou succes hè!” M@ri@nne kijkt ‘m boos aan en loopt dan verder. Daisy: “Hier is vraag 8. Wie was vorig jaar de clown in de Virtual Mole?” Molcrazy: “Huh?” Daisy “Denk goed na.” Molcrazy: “Ow, wacht, dat is ehm … in China … ja … èhm … Ni… nee Molow!” Daisy:”Juist! Hier komt de vol….” Molcrazy: “Dees.” Daisy: “Ja?” Molcrazy: “Ik wil stoppen.” Daisy: “Huh?” Molcrazy: “Ik sta hier wel goed. Ik wil de rest wel een beetje zien zwoegen.” Daisy: “Dan wordt het wel héél krap hoor.” Molcrazy: “Dat weet ik. Maar het is haalbaar.” Daisy: “Eh … nou, oké, dan stoppen we hier. Dan wil ik je nog wel het volgende mededelen. Als je denkt dat de kandidaten het zo niet gaan redden, mag je 25 meter kopen. Dan schuif je toch wat meer naar het midden. Dat kost wel €250,- uit de pot. Weet je zeker dat je niet nog twee vragen wilt beantwoorden?” Molcrazy: “Ik ben er zeker van.” Daisy: “Oké, dan stoppen we hier.” Daisy loopt weg en laat Molcrazy alleen achter.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2011, 17:44:34 »
Team 1 is inmiddels helemaal uitgeput bovenaan de trappen aangekomen. Alleen Niekypsv lijkt nog wat te kunnen. Niekypsv: “Dat viel toch wel mee?” M@ri@nne: “Man, dat was echt de hel!” Ze ligt uitgeput bovenaan de trap, D*n ligt naast haar: “Dit was toch zwaarder dan ik had gedacht.” Dan arriveert Tdietz. LdHmolletje: “Wat zie jij er fris uit?” Tdietz: “Ik heb een andere route met de auto genomen.” M@ri@nne:” Hadden we niet mee kunnen rijden?!” Tdietz: “Dat is het spel. En opdracht gaat zo beginnen. Als het goed is zijn jullie Molcrazy tegen gekomen. Hij heeft van Daisy 10 vragen over het spel gekregen. Als hij deze allemaal goed beantwoord heeft, staat hij exact in het midden. Met deze rol crêpepapier die ik in mijn handen heb, moeten jullie hem vanaf hier hem exact kunnen bereiken. Als hij echter vragen fout heeft, komt hij verder van het midden te staan, en moet de rol strakker getrokken worden, om hem te bereiken. En ik neem aan dat jullie weten hoe fragiel crêpepapier is. De opdracht is geslaagd als jullie met een uitgerolde rol binnen één uur MC bereiken. De rol mag niet kapot gaan. Er lopen hier véél toeristen rond, dus pas op. Bedenken een goede strategie.” De groep treedt in overleg. Tdietz: “Kijk, daar is Daisy. Zodra zij op de toeter plaatst gaan we beginnen. Daisy, je mag hoor!” Daisy: “Fijn!” Daisy blaast op de toeter.

Team 2 heeft onderaan al even de tijd gehad om een goede strategie te bedenken. Bubbles: “We moeten ons gewoon spreiden. Ik blijf hier wel beneden staan en jullie rollen langzaam de rol uit omhoog.” Wolfmol: “Wacht even, dan sta jij natuurlijk wel alleen, jij kan zo die rol saboteren.” Ycaris: “Dat risico moeten we maar nemen. Ik acht de kans groter dat er een toerist op ons papier gaat staan, die moeten we weghouden. Kom Wolfmol, we gaan!” Bubbles legt de rol crêpepapier onderaan de trap neer. Fabiann heeft de rol vast en loopt langzaam achterwaarts de trap op, terwijl Wolfmol en Ycaris de boel in de gaten houden.

Team 1 is inmiddels bijgekomen van de klauterpartij, en heeft bovenaan een zelfde soort strategie bedacht. M@ri@nne: “Ik ben klaar met die trap, ik blijf wel hier staan.” Niekypsv heeft de rol aan de andere kant vast, terwijl LdHmolletje en D*n de boel bewaken. LdHmolletje: “Sir, please stay away from the paper!” De vele Oekraïners kijken hem vreemd aan, maar laten de kandidaten voorlopig met rust. Na een kwartier is het team al halverwege de trap. D*n:”Kijk, daar is Molcrazy! Hé Molcrazy!” D*n begint de schreeuwen, maar Molcrazy hoort niks. D*n: “Rare gast.” LdHmolletje kijkt ondertussen omhoog naar M@ri@nne. Ze praat met wat mensen. LdHmolletje: “Wat is die nou aan het doen.” D*n: “Dat is wel raar.” LdHmolletje: “Ik vertrouw het niet. Houd jij Niekypsv en het papier in de gaten, ik ga terug omhoog.”

Bij team 2 gaat de boel gesmeerd. Halverwege het spel is de rol al bijna uitgerold. Wolfmol is halverwege blijven staan om de toeristen te verjagen, terwijl Fabiann langzaam blijft uitrollen. Ycaris: “Kijk, daar is Molcrazy. Maar o nee, hij staat helemaal niet in het midden! Dat redden we nooit!” Molcrazy ziet inmiddels Ycaris en Fabiann aankomen. ” Molcrazy roept: “Gaat het goed?” Fabiann: “Het ging goed, maar nu moeten we alles verplaatsen!” Molcrazy: “Hoezo, je kon toch zien waar ik sta? Ik sta hier al een half uur!” Ycaris: “Daar heb ik helemaal niet op gelet.” Fabiann: “Hier, houd die rol vast. Ik ga wel naar beneden, samen met Wolfmol het papier verplaatsen.” Fabiann duwt Ycaris de rol in haar handen en rent terug omlaag.

LdHmolletje is inmiddels met M@ri@nne aangekomen. LdHmolletje: “Zeg, wat moest jij met die mensen.” M@ri@nne:”Nou niets bijzonders hoor, dat waren toeristen die de weg wilde weten. Maar ja, ik ken de weg hier natuurlijk ook niet.” LdHmolletje: “Nou, het zag er anders raar uit.” M@ri@nne: “Hoe gaat het met het papier?” LdHmolletje: “Prima, we liggen op schema. MC staat iets verder naar rechts, vanuit jou gezien, de we moeten iets uitrekken, maar dat moet lukken. Maar ik ga weer naar beneden.” LdHmolletje draait zich om en ziet D*n zwaaien. LdHmolletje begint te schreeuwen, D*n schreeuwt terug, maar ze verstaan elkaar niet. LdHmolletje rent terug omlaag.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2011, 17:44:55 »
Team 2 is ondertussen begonnen met het verplaatsen van het papier. Langzaam wordt het naar links opgeschoven. Bubbles heeft zich wat verdraaid, terwijl Wolfmol en Fabiann langzaam op de traptreden het fragiele papier verplaatsen. Fabiann: “Pas op, daar scheurt het bijna!” Wolfmol: “O, dank je.” Dan komt er op eens een groep Engelse toeristen langs. “What are you guys doing?” Wolfmol: “We are very busy, please go away.” Maar dat zijn ze niet van plan en dollen wat met Wolfmol en Fabiann. Fabiann: “Please leave us alone!” Uiteindelijk gaan ze weg. Wolfmol: “Dat ging net goed. O kijk, we zijn bijna weer bij MC, dat gaat de goede kant op!” LdHmolletje heeft inmiddels D*n bereikt. LdHmolletje: “Wat is er nou?” D*n: “Man, ik loop de hele tijd te zwaaien, maar jullie zagen me niet. We moeten opschuiven, we zijn te ver naar het midden gegaan! Wij moeten terug omhoog.” LdHmolletje: “Pff, alweer, die trap op.”

Nog 10 minuten te gaan. Team 1 gaat te traag. De afwijking is te groot. Niekypsv: “Moet ik nog verder opschuiven?” D*n: “Ja! “ Niekypsv schuift om en loopt nog een trede naar achter. Maar dan struikelt hij bijna, LdHmolletje kan ‘m nog net opvangen. Dan doet hij weer een stap naar achter. Het einde van de rol nadert en ze moeten nog 5 treden naar beneden. LdHmolletje seint naar M@ri@nne dat ze naar rechts moet. Ze doet dat. D*n verschuift het papier halverwege de route, zodat Niekypsv weer verder kan. Hij doet een stap naar achter en … het papier scheurt! LdHmolletje: “Sukkel, wat doe je!” Niekypsv: “Ik doe helemaal niks! Dit was ik niet!” Maar het papier is stuk en team 1 is af. Geen €1500,-.”

Team 2 heeft nog 5 minuten, maar ze redden het niet: de rol is op. Wolfmol: “Kom MC maar iets opschuiven, dan redden we het net.” Molcrazy: “Dat kan, ik kan voor €250,- 25 meter opschuiven naar rechts.” Ycaris: “Doen! Dan hebben we in ieder geval nog €1250,-!” Molcrazy schuift 25 meter op. Met nog 2 minuten te gaan tikt Ycaris met de rol crêpepapier in haar handen MC aan. De rol ligt helemaal uit en is heel.

Even later verzamelt de hele groep zich beneden. Daisy: “Dat was een enerverende opdracht. Team 1, jammer maar helaas, jullie rol papier is gescheurd, dus geen geld. Maar team 2, jullie hebben het einde gehaald. Jullie hebben wel 25 meter gekocht, dus er gaat €250,- van het prijzengeld af. Maar nog altijd €1250,- voor de pot verdiend!” LdHmolletje: “Goed gedaan jongens!” Daisy overhandigt het geld aan Bubbles.

Team 1 baalt nog altijd van het mislukken van de opdracht. LdHmolletje: “Zonde!” M@ri@nne: “Maar wat ging er nou precies fout. Niekypsv: “Het leek wel alsof iemand ruk aan het papier gaf.” D*n: “Ik weet van niks!” M@ri@nne: “Nou ik voelde niks hoor. Misschien was je het zelf wel.” Niekypsv: “Ik heb niks gedaan! Ik ben er klaar mee. We hebben €1250,- verdiend. Dat is niet onaardig. Laten we daar maar blij mee zijn.” En het onderwerp wordt afgesloten. Een half uur later zijn de kandidaten weer in het hotel, om hun koffers te pakken. Ze moeten immers weer richting het vliegveld, richting de volgende locatie!

16u30
Het vliegtuig stijgt op. Fabiann: “Ik had hier nog wel even willen blijven hoor!” De meeste kandidaten gebruiken de tijd om hun aantekeningen bij te werken. Wolfmol: “Zeg Molcrazy, hoeveel vragen had jij nou eigenlijk goed beantwoord?” Molcrazy: “Zeven.” Wolfmol: “En waar gingen ze over?” Molcrazy: “Over dit spel. Ze waren niet zo heel moeilijk.” Wolfmol: “En dan toch drie fout?” Molcrazy: “Ze waren niet allemaal makkelijk.” Dan landt het vliegtuig alweer. Daisy: “Welkom in Abu Dhabi!”

23u00
In de avonduren worden de kandidaten opgeroepen. De volgende opdracht staat immers voor de deur. Daisy: “We gaan met de bus even een stukje rijden.” Na 20 minuten stoppen de kandidaten. Molcrazy: “Kijk, het autorace circuit in Abu Dhabi! Ik wist het wel, Daisy stopt er altijd wel iets wat met autosport te maken heeft. De kandidaten wandelen richting het circuit. Maar dan slaan ze af naar links. Bubbles: “Waar gaan we heen? Het circuit is rechtuit?” Maar Daisy zegt niks. Dan staan ze plots voor de ingang van … Ferrariworld! Niekypsv: “Een pretpark! Gaaf! LdHmolletje: “Ow nee. My worst nightmare.”

Daisy: “Welkom kandidaten. We zijn in Ferrariworld, een grootst pretpark in de woestijn van de Verenigde Arabische Emiraten. We gaan straks een ritje in de achtbaan maken. We … LdHmolletje, gaat het? “LdHmolletje wordt niet goed.” LdHmolletje: “Ik kan hier niet tegen, wat het ook is, ik doen niet mee!” Hij gaat op de grond zitten, M@ri@nne gaat even naast hem zitten. Daisy: “Oké. Wat is de bedoeling. Jullie gaan allemaal in het donker, met een nachtkijker een ritje in de achtbaan maken. Ergens tijdens jullie rit zien jullie een letter. Het is heel simpel. Verzamel alle letters en vorm een woord. Is het woord juist, dan verdienen jullie €2500,-. Je mag uiteraard weigeren, maar dan mis je een letter, en mag je ook niet mee puzzelen. Wie wil er eerst?” D*n: “Ja, ikke!” Daisy: “Prima, kom maar mee.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2011, 17:45:17 »
D*n neemt als eerste plaats in de achtbaan. Hij zet de nachtkijker op. Daisy: “Veel plezier!” De achtbaan schiet weg. D*n heeft de grootste lol. Hij is dolenthousiast als hij weer uitstapt. “Dit is cool.” Daisy: “Je mag naar Tdietz lopen.” D*n loopt de andere kant op. Niekypsv is de tweede kandidaat. Ook hij heeft de grootste lol. “Mag ik nog een keer?” Daisy: “Helaas niet.” Niekypsv meldt zich bij D*n en Tdietz. Niekypsv: “Leuke achtbaan hoor.” D*n: “Heb jij een letter gezien? “ Niekypsv: “De letter I.” D*N: “Dat is grappig, ik ook!” Inmiddels heeft Ycaris ook plaatsgenomen in de achtbaan. Ycaris; “Leuk hoor!” Ze meldt zich bij D*n en Niekypsv. “Ik heb de letter N gespot.” D*n: “Oke, dan hebben we nu 2x een I en 1x een N.”

Molcrazy gaat als 4e kandidaat. Ook hij heeft geen moeite met de achtbaan. Molcrazy: “Ik zag de letter T.” Fabiann is de 5e kandidaat. Ook hij heeft geen moeite met de achtbaan, maar halverwege schiet de nachtkijker af. Fabiann: “Sorry, jongens, maar ik heb de letter gemist.” Wolfmol meldt zich als 6e kandidaat. Het valt hem in het begin zwaar, maar uiteindelijk geniet hij er toch van. Wolfmol: “Toch blij dat ik het gedaan heb. En volgens mij zag ik een S.” En dan zijn er nog 3 kandidaten over: Bubbles, LdHmolletje en M@ri@nne. Daisy: “Wil er nog iemand.” LdHmolletje: “No way!” M@ri@nne: “Mij niet gezien.” Daisy: “Bubbles?” Bubbles: “Ik ga zeker, maar ik wil dat zij ook gaan.” LdHmolletje: “Nee, ik ga echt niet.” Bubbles: “Kom op zeg, het is maar een achtbaan. En hij gaat niet eens over de kop!” M@ri@nne: “Ik wordt gewoon al misselijk van het idee.” LdHmolletje: “Zoals zij het zegt.” Bubbles: “Nou ja, dan ga ik wel als laatst.” Bubbles stapt in. Ze geniet van het ritje. “Ik heb de letter E gezien.” Tdietz: “Oke, er zijn 7 kandidaten in de achtbaan geweest. Één kandidaat heeft de letter gemist. Er zijn uiteindelijk twee keer een I, een N, een T, een S en een E gezien. Jullie hebben 5 minuten de tijd om een 9-letterig woord te vormen. Succes!”

Fabiann: “Dit kan alles zijn.” D*n: “Als jij nou gewoon had opgelet, hadden we nu 7 letters gehad in plaats van 6.” Bubbles: “Laten we nou maar gewoon gaan puzzelen. We kunnen ieder geval Sint vormen, misschien iets met Sinterklaas ofzo?” Wolfmol: “Sinterklaas is teveel letters.” Bubbles: “Dat snap ik.” Molcrazy: “Laten we nou gewoon puzzelen. Iemand een andere suggestie.” Fabiann: “Iets met fietsen? “ Wolfmol: “Infietsen?” D*n: “Dat is negen letters.” Bubbles: “Maar dat is toch geen woord?” Wolfmol: “Heb jij een beter woord? “ Bubbles: “Nee.” Niekypsv: “Misschien moeten we het maar zeggen.” Niemand anders weet iets. Ze geven het woord door aan Tdietz. De groep loopt terug naar de ingang, waar Daisy, M@ri@nne en LdHmolletje nog wachten. Niekypsv: “Watjes.” LdHmolletje: “Mijn lijf kan hier gewoon niet tegen.” D*n: “In dit spel moet je je grenzen verleggen.” M@ri@nne: “Hebben jullie het woord geraden.” Tdietz: “Mij is het woord infietsen doorgegeven.” LdHmolletje: “Kom op zeg, dat is toch geen woord!” Daisy: “Inderdaad, dat is geen woord. Het woord dat wij zochten was sneltrein. Helaas, geen geld verdiend vannacht. Maar ik hoop dat jullie het toch leuk vonden.” D*n: “Zeker!”

Dag 5

01u30
De kandidaten zitten terug in de bus naar het hotel. Het is inmiddels ver na middernacht. M@ri@nne zegt tegen LdHmolletje: “Infietsen, dat is toch geen woord.” LdHmolletje: “Ik snap niet dat een Bubbles en een Molcrazy hier mee hebben ingestemd, die had ik wel iets hoger ingeschat.” M@ri@nne: “Mmm…” Bubbles is ondertussen iets anders opgevallen: “Hoe kunnen we nou 2x een I gehad hebben? In sneltrein zit maar in I?” Niekypsv: “Ik heb zeker weten een I gezien.” D*n: “Ik ook!” Wolfmol: “Dat moet iemand zich vergist hebben.” Molcrazy: “Of iemand heeft gelogen.”

09u00
Om 9 uur ’s ochtends verzamelen de kandidaten zich weer bij het vliegveld. Bubbles: “Dat was een kort verblijf zeg!” Daisy: “Ja, we hebben geen tijd te verliezen, de volgende locatie wacht alweer op ons.” Na een paar uur vliegen landt het vliegtuig. Als de kandidaten uitstappen roept Fabiann direct: “Dit lijkt India wel!” Tdietz: “Dat heb je goed gezien. We zijn namelijk in Hyderabad, India!” M@ri@nne: “India, daar heb ik nou altijd al een keer naar toe gewild!” Daisy: “Kom op, geen tijd te verliezen, we gaan direct naar de volgende opdracht locatie.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2011, 17:45:36 »
15u00
De kandidaten staan voor een groot kantoorpand in Hyderabad. Daisy: “Welkom in Hyderabad. India is een land in opkomst in de computer industrie. Steeds meer grote IT bedrijven vestigen zich hier, en er wordt een hoop geld verdiend hier. Iets wat jullie ook kunnen doen. Ik wil dat jullie je in drie gelijkwaardige teams verdelen. Elk team krijgt dan een envelop mee, waarin de opdracht staat uitgelegd.” M@ri@nne: “Ik stel voor dat we in elk groep een dame stoppen. Tot nu vind ik ons het slimst. “ Ycaris: “Heel goed.” De mannen zijn het niet helemaal met M@ri@nne eens, maar uiteindelijk komt de volgende indeling tot stand. Team 1: Bubbles, Wolfmol, LdHmolletje. Team 2: Ycaris, Molcrazy, Niekypsv. Team 3: M@ri@nne, D*n, Fabiann. Daisy: “Akkoord, team 1 mag naar binnen met zijn envelop. O ja, neem deze zaklantaarn mee. Team 1 gaat naar de 50e verdieping, team 2 naar de 30e verdieping en team 3 begint in de kelder. Jullie merken vanzelf wanneer de opdracht begint, dan mogen jullie de envelop open maken. Succes!”

Team 1 en 2 stappen de lift in. LdHmolletje: “Dit is wel weer heel hoog.” Molcrazy: “Gewoon niet naar buiten kijken.” Op de 30e verdieping stapt team 2 uit. Bubbles: “Succes!” De liftdeuren sluiten. Als de lift omhoog gaat, stopt de lift plotseling en valt het licht uit! Bubbles: “Wat gebeurt hier!” LdHmolletje: “Dit is niet leuk.” Wolfmol: “Volgens mij is het spel begonnen.” Hij maakt de envelop open. Terwijl LdHmolletje in paniek op alle knopjes drukt, schijnt Bubbles met de zaklantaarn op de tekst en Wolfmol leest voor: “Beste kandidaten. Over een uur wordt er door dieven ingebroken in dit pand. Op de 30e verdieping bevindt zich een kluis met daarin €5000,-. Team 2 moet deze kluis bewaken. Dit kunnen zij doen met laserguns en laserpakken. Deze spullen bevinden zich echter in het plafond van de lift waarin jullie nu opgesloten zitten. Jullie moeten dus de lift aan de praat zien te krijgen. Daarvoor hebben jullie de hulp van team 3 nodig. Zij bevinden zich in de kelder. Jullie kunnen door middel van de knopjes in de lift noodsignalen uitzenden. Als zij deze signalen ontvangen, kunnen zij de lift maken en kunnen jullie team 2 weer bereiken. Succes!”

Team 2 heeft de kluis al snel gevonden. Ook zij hebben de envelop geopend. Molcrazy leest voor: “Bewaak deze kluis met jullie leven. Team 1 heeft hiervoor de middelen. Zij zitten echter opgesloten in de lift. Team 3 kan hen bevrijden. Als dit lukt, kunnen jullie de kluis bewaken en de dieven uitschakelen. Lukt dit, winnen jullie de inhoud van de kluis. Succes!” Ycaris: “Nou, dat wordt dan afwachten.” Niekypsv besluit voor de kluis te gaan zitten.

Team 3 zit in de kelder. Het is er pikkedonker. M@ri@nne: “Lekker is dit zeg, ik zie geen hand voor ogen. Fabiann: “Ik zag wel net wat knipperen.” D*n: “Zullen we gewoon de envelop open maken?” M@ri@nne: “We zouden vanzelf merken wanneer dat mocht, ik zie nog geen verandering.” Fabiann: “Je hebt gelijk. We wachten nog even af.”

Team 1 zit nog steeds vast in de lift. Terwijl Bubbles via de liftknopjes morse codes uitzendt, neemt LdHmolletje Wolfmol op de schouders. LdHmolletje: “Kan je het plafond open maken? “Wolfmol: “Bijna!” Hij strekt zich uit en kan het plafond losmaken. Wolfmol: “Ik zie de laserguns en laserpakken liggen!” LdHmolletje: “Sorry, kan je heel even van m’n nek af, ik houd het niet meer!” Wolfmol stapt af. LdHmolletje: “Hoe staat het met de morse?” Bubbles””Ik heb al 50x SOS doorgezonden, maar er gebeurt niks.”

Team 2 verveelt zich ondertussen dood bij de kluis en ook in de kelder is het een dooie boel. Dan ziet D*n weer de lichtjes knipperen. D*n trekt de envelop uit de handen van M@ri@nne. D*n: “Volgens mij is het spel allang bezig.” Hij maakt de envelop open. D*n: “Fabiann, schijn eens bij. Eens ff kijken. Beste kandidaten. Jullie taak is heel simpel. Maak de lift. In de lift zit namelijk team 1 opgesloten. Naast team 1 bevinden zich in de lift ook 3 laserpakken en drie laserguns. Hiermee kan team 2 de kluis op de 30e verdieping bewaken. In deze kluis zit €5000,-, wat jullie kunnen winnen. De handleiding om de lift te maken ligt onderin de gereedschapskist. Succes, jullie hebben een uur de tijd!” Fabiann: “Nu vast geen uur meer.” D*n: “Zie je nou wel, we hadden allang kunnen beginnen.” M@ri@nne: “Nou, ik vond het niet duidelijk hoor.” Fabiann heeft ondertussen de gereedschapskist gevonden. “Kijk, de handleiding.” M@ri@nne opent de handleiding en het team begint te lezen.

In de lift heeft LdHmolletje Wolfmol ondertussen weer op de schouders genomen. Hij heeft al 2 laserguns en 2 laserpakken te pakken. LdHmolletje: “Ik krijg last van mij rug, ik neem je weer even terug.” Wolfmol stapt weer af. Wolfmol: “Hoe gaat het Bubbles? “ Bubbles: “Ik krijg last van mijn vingers.”
« Laatst bewerkt op: 24-01-2011, 18:58:18 door Daisy »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #16 Gepost op: 22-01-2011, 17:45:49 »
Team 3 begint ondertussen langzaam door de krijgen wat de bedoeling is. M@ri@nne: “Schakel de witte schakelaar om. Hierdoor krijgt de lift als eerste weer licht.” D*n schakelt de schakelaar om en plots brandt het licht weer in de lift. LdHmolletje: “Auw, m’n ogen!” M@ri@nne: “Draai het paarse knopje om voor de intercom.” Fabiann draait het paarse knopje om en er klinkt een piepje in de lift. Bubbles: “Hallo? Hallo?” Maar ze hoort niks terug. LdHmolletje: “Kom Wolfmol, nog één keer, dan hebben we alle spullen.” Wolfmol gaat weer op de schouders van LdHmolletje staan.

Team 2 is bijna in slaap gevallen, als zij plots een hoop gerommel horen. Molcrazy springt op: “Zouden de dieven er al zijn?” Ycaris kijkt op haar horloge: “Nee, we zijn pas 35 minuten bezig.” Niekypsv: “Gelukkig. Ik blijf voorlopig zitten waar ik zit. Als ze kluis willen hebben, moeten ze langs mij!” In de lift heeft ondertussen Wolfmol bijna de laatste lasergun te pakken. “Ik moet op m’n tenen staan ‘m om hem te pakken, houd me goed vast!” LdHmolletje: “Doe ik, maar schiet op.” In de kelder zijn ze ondertussen volop aan de reparatie van de lift bezig. M@ri@nne: “En knip nu het blauwe en gele draadje tegelijk door.” M@ri@nne en D*n pakken allebei een knijptang. Fabiann schijnt licht bij: “Oke, op mijn teken. Één, twee … knip!” En plots beweegt de lift! De lift schiet omhoog, net op het moment dat Wolfmol de laatste lasergun te pakken heeft. LdHmolletje verliest zijn evenwicht en valt om, terwijl Wolfmol nog aan het plafond van de lift hangt.  Wolfmol: “Help!” LdHmolletje ligt op de grond. Bubbles: “Gaat het” LdHmolletje: “Auw, m’n rug.” Hij kruipt overeind, terwijl de lift op de 50e verdieping stopt. Als de deuren open gaan ziet Bubbles een trappetje staan. Ze loopt de lift uit, pakt de trap en zo kan Wolfmol veilig naar beneden komen. Bubbles: “Even het trappetje buiten zetten, die lift is zo vol.” Ondertussen vragen ze in de kelder zich af ze nog iets moeten doen. D*n: “Misschien moeten we team 2 gaan helpen?” Het drietal loopt naar boven, naar de lift in de hal. D*n: “Als het goed is werkt hij weer. Fabiann drukt op het liftknopje. Dan sluiten de deuren van de lift op de 50e verdieping, terwijl Bubbles nog buiten staat! Bubbles: “Hé, wat is dit!” De lift gaat omlaag. LdHmolletje drukt snel op 30. De lift stopt op de 30e verdieping. De deur gaat open. Wolfmol loopt naar buiten en ziet team 2. Molcrazy: “Hebben jullie onze hulpstukken?” LdHmolletje gooit de laserpakken en laserguns de lift uit. LdHmolletje: “Iemand heeft op 0 gedrukt, dus ik kan de lift niet uit. Moet ik in de liftopening blijven staan?” Molcrazy: “Kan nooit kwaad, kunnen de dieven in ieder geval niet met de lift komen.” Ondertussen wacht team 3 beneden op de lift. M@ri@nne: “Zouden we iets fout gedaan hebben?” Het team gaat terug naar de kelder. Niekypsv:”Waar is Bubbles?” Wolfmol: “Die zit vast op de 50e, de deuren gingen dicht toen ze buiten de lift stond.”

Er is nog een kwartier te gaan. LdHmolletje en Wolfmol houden de liftdeuren tegen, terwijl Molcrazy, Ycaris en Niekypsv zich in een laserpak gehuld hebben. Dan horen ze plots gestommel. Opeens komen de dieven uit het plafond zetten. Ook zij hebben laserguns. Wolfmol: “Whaa!” Hij schrikt zo dat hij de lift in rent. De deur aan zijn kant gaat dicht, waardoor LdHmolletje ook naar binnen wordt getrokken. De deuren sluiten en ze gaan naar beneden. Team 2 moet het alleen opknappen. Ycaris is al snel afgeschoten, terwijl Molcrazy wel een dief weet te raken. Niekypsv blijft voor de kluis staan. Ze zullen er niet voorbij komen. En met succes. Hij weet beide dieven af te schieten! Niekypsv: “Yes!” Molcrazy: “En nu?” Ycaris: “Ik denk dat het spel over is.”

Alle teams worden naar buiten gebracht. M@ri@nne: “Ik vond het maar een vaag spel.” Molcrazy: “In het begin wel, maar het was hartstikke leuk.” LdHmolletje: “Daar denkt mijn rug heel anders over.” Daisy: “Ik hoop dat het volgende nieuws wat goed maakt. Gefeliciteerd. Team 2 heeft de dieven uitgeschakeld, en daarmee hebben jullie de inhoud van de kluis verdiend! Gefeliciteerd, er gaat €5000,- in de pot!” Ycaris: “Yes!” Daisy overhandigt Bubbles het geld. Daisy: “Er zit nu €7250,- in de pot. Nu komen we onder de mensen. Over mensen gesproken, één van jullie zal snel weer terug over de mensen komen. Hij of zij vliegt vanavond nog naar huis. Jullie hebben 2 uur om je voor te bereiden op de volgende test en executie. Succes, en ik zie jullie vanavond!”

Wordt vervolgd…

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #17 Gepost op: 29-01-2011, 12:20:18 »
***************************** FLASHBACK *****************************

Zaterdag 8 januari, 22.13 uur

Daisy ziet de email van … en stuurt weer een berichtje terug. “Beste Mol. Wat fijn dat je zo enthousiast bent. Wat je moet doen? Heel simpel, er voor zorgen dat er zoveel mogelijk opdrachten mislukken. Hopelijk word je niet gauw misselijk in het vliegtuig, want we gaan de hele wereld over. We beginnen in Nederland, daarna gaan we naar Hongarije, Oekraïne... Nou ja, je ziet het wel, in de bijlage vind je het route schema en de opdrachten. Dan kan je je vast inlezen!
Groetjes,
Daisy

***************************** FLASHBACK *****************************

Aflevering 3

Waar de vorige ronde de meeste kandidaten nog behoorlijk zenuwachtig waren, lopen er nu al wat meer zelfverzekerde kandidaten rond. Bubbles:”Hoe ging de test Ycaris.” Ycaris: “Ik heb ‘m ingevuld zoals ik ‘m wilde invullen. Dit moet genoeg zijn.” D*n: “Voor mij geldt hetzelfde. Ik denk dat ik wel in de goede richting zit.” Molcrazy: “Ik vond ‘m anders best pittig.” M@ri@nne: “Vertel mij wat.” Tdietz onderbreekt de kandidaten: “De resultaten zijn bekend. Tijd voor de executie.”

Daisy zit al klaar achter de laptop. “Welkom kandidaten. Het is weer tijd voor het meest verschrikkelijke moment van dit spel. Ik zal er niet langer omheen draaien, we gaan beginnen. Iemand die als eerste wil?” D*n steekt zijn hand op. “Ok D*n … GROEN! Gefeliciteerd. Bubbles is de volgende … GROEN! En dan Molcrazy … GROEN!” Molcrazy: “Nu toch wel in één keer.” Daisy: “Ja, nu gaat het goed. Wolfmol, laten we jou naam als volgende intoetsen … ROOD!” Een paar geschrokken gezichten van medekandidaten verraad dat Wolfmol toch hoog op het lijstje bij sommigen stond. Wolfmol neemt het gelaten: “Het is niet anders.” De kandidaten omhelzen Wolfmol. LdHmolletje: “Jammer jongen, die laatste opdracht ben ik je gaan waarderen.” Wolfmol: “Ik zal jullie ook missen, veel plezier nog!” Tdietz: “Het is tijd om te gaan.” Tdietz neemt Wolfmol mee, het spel zit voor hem erop.

De groep is aangeslagen. Bubbles: “Zo’n exit hakt er toch wel in.” Niekypsv: “Jammer voor Wolfmol, maar ik ben blij dat ik er nog in zit.” Fabiann:”Dat gevoel begint nu wel te overheersen.” M@ri@nne: “Ik denk dat we ons daar aan moeten vasthouden. We mogen trots zijn dat we aan dit spel mee mogen doen.” Iedereen is het met M@ri@nne eens. Dan voegen Daisy en Tdietz zich weer bij de groep. “ Sorry dat ik moet onderbreken, maar het vliegtuig wacht. Pak jullie spullen, want we gaan weer op weg naar de volgende locatie. Een hele bijzondere bestemming!”

19u30
In het vliegtuig wordt driftig gepend. Langzaam beginnen er groepjes te vormen. De dames lijken het goed te kunnen vinden, en ook de jongeren kunnen het goed met elkaar vinden. Dit is Molcrazy niet ontgaan. Hij probeert een gesprek met de dames aan te knopen, maar die laten ‘m er niet tussen. Achterin het vliegtuig zit LdHmolletje, rustig in z’n eentje. Hij werkt z’n mollenboekje bij. En daarnaast heeft hij de rust nodig, hij houdt niet zo van vliegen. Toch ploft Molcrazy bij hem neer. “Sow, hoe gaat het met jou.” LdHmolletje schrikt op: “Ehm, nou ja, prima. Leuk spel.” Molcrazy: “Ik zal gelijk ter zake komen, wil jij met mij een pact sluiten?” LdHmolletje: “Huh? Waarom zou je met mij een pakt willen sluiten.” Molcrazy: “Ik kan jou belangrijke informatie geven, maar ik denk dat jij dat ook wel voor mij hebt. En twee weten meer dan één.” LdHmolletje: “Nou, weet je wat ik denk? Dat ik jou helemaal niet vertrouw. Ik houd lekker alle informatie voor mezelf. Je gaat zelf maar lekker de Mol vangen.” LdHmolletje zet vervolgens z’n mp3-speler op en Molcrazy druipt teleurgesteld af.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #18 Gepost op: 29-01-2011, 12:20:32 »
Dag 6

02u30
Het is midden in de nacht, als het vliegtuig landt op de nieuwe locatie. De meeste kandidaten sliepen al, en stappen slaperig het vliegtuig uit. D*n: “Ik lag zo lekker. Waar zijn we?” Ycaris: “Ik kan niet lezen wat daar staat, jij M@ri@nne?” M@rianne: “Mijn leesbril zit in mijn koffer.” Daisy: “Zal ik het dan maar verklappen? We zijn in Ulaanbaatar, de hoofdstad van Mongolië.” Niekypsv: “Mongolië, klinkt gaaf!” Daisy: “En dat zal het ook vast worden. Vlak buiten de luchthaven staan enkele grote tenten klaar, daar zullen we de nacht doorbrengen. Pak jullie spullen. We gaan!”

07u00
Het is al vroeg dat Ycaris en Bubbles buiten hun tent zitten. Ze hebben geen oog dicht gedaan. Bubbles: “Mijn rug doet zeer.” Ycaris: “Ik kan niet tegen al die rare geluiden. En volgens mij snurkt er iemand in de mannentent.” LdHmolletje komt de dames al snel gezelschap houden. LdHmolletje: “Mijn rug doet nog steeds zeer van de vorige opdracht.” Rond een uurtje of 8 is iedereen wel wakker. Met kleine oogjes meldt de groep zich bij Daisy en Tdietz, die dan ook arriveren. Zij hebben wel goed geslapen. Tdietz: “Goed geslapen jongens?” Molcrazy: “Wat, gaap, denk je.” Daisy: “Dat ziet er niet best uit. Ik hoop dat jullie wel zin hebben in een opdracht. En deze opdracht gaat wat tijd in beslag nemen, dus bereid je mentaal even voor. De bus staat klaar, we gaan een stukje rijden.

08u45
Na zo’n 20 minuten rijden arriveren de kandidaten bij de locatie. Als de groep uitstapt valt ze op dat het stil is. Doodstil. M@ri@nne: “Wat een rust, ik zou zo weer in slaap vallen.” Daisy: “En dat is nou niet de bedoeling. Hier achter mij bevindt zich het Nadeem station, een groots sportstation in Ulaanbaatar. Hier worden jaarlijks in juli de nationale Nadeem wedstrijden gehouden, een traditie in Mongolië. Jullie gaan straks hier ook allerlei activiteiten uitoefenen, die uiteindelijk moeten leiden tot het winnen van €2500,-. De pot staat nu op €7250,-, dus met een beetje geluk komt de €10.000,- grens in zicht. Ik ga zo dadelijk 8 eigenschappen opnoemen, en jullie delen jullie zelf daarbij in. Na de indeling leg ik de opdracht verder uit. De eigenschappen zijn: gevoel voor richting, stevig in het zadel, hoog van de toren blazen, bewegelijk, snel, slagvaardig, goed overzicht houden, vinger aan de pols.”

LdHmolletje: “Wat zijn dit voor rare omschrijvingen. Sommige lijken nog op elkaar ook.” Niekypsv: “We zullen wel iets met sport gaan doen, gezien we bij een sportstadion zijn. Ik ben wel sportief, misschien moet ik snel doen?” D*n: “Ik vind Fabiann wel erg bewegelijk, hij is overal en nergens.” Fabiann: “Dat valt wel mee hoor.” Bubbles: “Misschien moet ik maar het overzicht houden, wellicht is dat niet zo inspannend.” LdHmolletje: “Ik heb nog steeds last van mijn rug.” M@ri@nne: “Ik zie mezelf ook geen rondjes rennen ofzo.” Molcrazy: “Ik sta overal voor open, maar ik denk wel dat Bubbles gelijk heeft.” Daisy: “Komen we er nog uit.” D*n: “Goed, ik ga wel voor slagvaardig, anders schiet het niet op.” Uiteindelijk komt de volgende indeling tot stand.
M@ri@nne: gevoel voor richting
Ycaris: stevig in het zadel
Molcrazy: hoog van de toren blazen
Fabiann: bewegelijk
Niekypsv: snel
D*n: slagvaardig
Bubbles: goed overzicht houden
LdHmolletje: vinger aan de pols
Daisy: “Prima. Bubbles, jij mag met Tdietz mee. De rest mag mij volgen het station in.”

In het stadion kijken de kandidaten hun ogen uit. Molcrazy: “Wat gaaf.” Fabiann: “Dit maakt me wel heel nieuwsgierig.” Daisy: “Beste kandidaten. Over 5,5 uur zit het stadion vol met Mongolen. Jullie gaan een parcours afleggen met allerlei activiteiten. Hiervoor hebben jullie een uur de tijd. Hoe het parcours precies in elkaar steekt maak ik later bekend, maar ik zal eerst jullie individuele activiteiten bekend maken. M@ri@nne, hier achter mij bevinden zich een aantal balken. Hier ga jij geblinddoekt overheen lopen. Ycaris, jij gaat paardrijden. Met een lasso moet jij een kalf zien te vangen. Molcrazy, jij gaat vuurspuwen, bovenop die hoge toren daar. Fabiann, jij gaat sumo worstelen. Je krijgt dadelijk een pak van ons. Niekypsv, jij gaat inderdaad een stuk hardlopen. D*n, jij gaat leren boogschieten met traditionele pijl en boog. En tenslotte LdHmolletje. Jij gaat jet hartslag onder controle proberen te houden. Jullie krijgen allemaal een lokale hulp toegewezen. Het is nu half 10, om 3 uur gaat de wedstrijd van start. Succes met oefenen!”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ VM2 ] The Virtuale Mole Afleveringen
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2011, 12:20:45 »
De kandidaten gaan direct aan de slag. Molcrazy heeft op het eerste gezicht de zwaarste taak: vuurspuwen.  LdHmolletje: “Godzijdank hoef ik dat niet te doen.” Niekypsv is wat rek en strek oefeningen aan doen om zo fit mogelijk aan de start te verschijnen. Ondertussen is het paard van Ycaris gearriveerd. De zadel wordt er voor Ycaris opgelegd. Ze heeft moeite om er in één keer op te komen, maar na een paar keer zit Ycaris dan eindelijk. M@ri@nne loopt eerst het parcours zonder blinddoek. Het is een balk met 3 hoeken van 90 graden. Fabiann krijgt ondertussen de technieken van het sumo worstelen bijgespijkerd. Binnen no-time licht in de instructeur op de grond. Niekypsv, die net voorbij rent: “Wow, je bent een natuurtalent!” Fabiann:”Dank je.” LdHmolletje wordt ondertussen uitgelegd hoe hij zijn hartslag onder controle kan houden. “Rustig ademen.”, zegt hij tegen Molcrazy, die met toch een lichtelijke angst in de ogen de instructies van zijn lesgever volgt. Dan vliegen er plotseling pijlen door het stadion. M@ri@nne wordt op een haar na gemist. M@ri@nne: “Mag ik weten wat hier aan de hand is? Ik zie niks!” D*n: “Sorry, ik kan niet zo goed richten.” M@ri@nne: “Nou, hup verder oefenen. En laat mij met rust!”

Dit alles wordt vanaf een afstandje rustig bekeken door Bubbles. Zij zit met Tdietz bovenin het stadion, afgezonderd van de andere kandidaten. Tdietz: “Beste Bubbles. Jij gaat de komende uren de kandidaten observeren. Jij kan zien wie er talent heeft en wie minder. Straks moet er een parcours afgelegd worden, waarin iedereen zijn taak heeft. Het parcours begint straks met sumo worstelen. Fabiann komt tegenover een aantal locale sumo worstelaars te staan. Let wel, het zijn amateurs. Als hij er 3 op de grond weet te krijgen, mag D*n met zijn pijlen proberen 3 keer in de roos te schieten. Zodra dit gelukt is, gaat er bij de 3e keer een hek open en wordt het kalf los gelaten. Ycaris moet proberen dit te vangen. Als het kalf gevangen is, levert dit zo’n lawaai op, dat M@ri@nne haar parcours geblinddoekt mag afleggen. Zodra ze de finish heeft bereikt en ze afstapt, mag Molcrazy beginnen met vuurspuwen. Hij moet door dit spuwen een toorts aan zien te krijgen en een doek doorbranden. Als het doek doorgebrand is, komt er een sleutel vrij. Deze mag LdHmolletje pakken en samen met de toorts naar Niekypsv brengen. Let op, zij hartslag mag niet meer dan 5 hartslagen per minuut boven zijn gemiddelde de komende paar uur uitkomen. Als dit toch zo is, moet hij stilstaan en wachten. Als Niekypsv de sleutel en toorts heeft, moet hij een rondje in het stadion rennen, met toorts, als een soort Olympiër. Dan moet hij omhoog rennen en met de sleutel de kluis achter jou openen. Lukt dit alles binnen een uur, winnen jullie €2500,-.”

Beneden gaat ondertussen het oefenen verder. “Ja raak!”, schreeuwt D*n ineens. Niekypsv, die langs M@ri@nne rent, fluistert haar toe: “Dit is pas de eerste keer in drie en een half uur.” M@ri@nne, die niets ziet door haar blinddoek: “Mijn gevoel zegt dat dit nog een lange middag kan worden.” Niekypsv rent verder.

Tdietz vervolgt ondertussen zijn verhaal: “Zoals je kunt zien zijn sommige kandidaten beter dan de anderen. Jij kan daarom sommige kandidaten een tijdbonus of tijdhandicap geven. Geef aan de twee kandidaten van wie jij denkt dat ze de meeste tijd nodig hebben, een tijdbonus. Bij hun gaat de tijd dan 2x zo traag. Maar daarentegen moet je ook twee kandidaten een tijdhandicap geven. Bij hen gaat de tijd 2x zo snel. Denk dus goed na voordat je een beslissing neemt. Je mag er tot 10 voor 3 over na denken, dan wil ik je keuze weten.” Bubbles: “Prima, het zal inderdaad een lastige beslissing worden.”

Met nog een kwartier te gaan beginnen de kandidaten toch wel een beetje nerveus te worden. Bij LdHmolletje gaat langzaam zijn hartslag omhoog. Molcrazy: “Pas op hè?” LdHmolletje: “Misschien maar beter, dan is mijn gemiddelde bij de start hoger.” Molcrazy: “Dat is waar.” Fabiann oefent voor het laatst, maar het gaat mis. Hij wordt op zijn rug gegooid. “Auw!” Zelfs M@ri@nne schrikt er van, dat ze pardoes van de balk kukelt. Gelukkig kan ze direct weer opstaan, en ook bij Fabiann valt de schade mee. Zijn dikke pak heeft erger voorkomen. Hij kan direct beginnen. Bubbles ziet het allemaal aan. Het gaat bijna beginnen. Tdietz: “En, heb je je keuze gemaakt?” Bubbles: “Ja, ik ben er uit!”