Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 202541 keer)

Offline Mini Minnie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt.... Of toch wel??
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #40 Gepost op: 9-01-2012, 11:15:48 »
Had iemand al opgemerkt dat ze in beeld vraag 12 beantwoordt bij de test. Is het nu niet seizoen 12?

Ja het is nu seizoen 12 (2012, vraag 12) ::ok::. Verdacht... ::vergroot:: Ik had dat ook opgemerkt. als ze donderdag vraag 12 doet is ze echt verdacht of ze proberen ons gewoon op het verkeerde been te zetten....

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #41 Gepost op: 9-01-2012, 17:08:00 »
Groepsfoto van aflevering op minuut 58:52 te zien, de rest heeft allemaal dichte schoenen aan en zij heeft open schoenen aan, geen idee wat je eruit kan afleiden maar wel opmerkelijk!

Met die kokers opdracht, als mol weet je toch welke koker +500, -500 en niets in zit. Als mol zou je juist toch wel je kokers vinden (vertrouwen, goede kandidaat zeg). Als mol weet je welke koker + 500 bevat, - 500 bevat en welke niets bevat. Dan pakt de mol toch de koker met niets erin of met -500 ? Met -500 maak je jezelf misschien verdacht, maar door wel een koker te pakken waar niets in zit, zorg je voor vertrouwen. Door geen koker te vinden, val je juist op...


Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #42 Gepost op: 9-01-2012, 17:36:38 »
Groepsfoto van aflevering op minuut 58:52 te zien, de rest heeft allemaal dichte schoenen aan en zij heeft open schoenen aan, geen idee wat je eruit kan afleiden maar wel opmerkelijk!

Dat ze geen veterstrikdiploma heeft? :P

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #43 Gepost op: 9-01-2012, 17:42:59 »
Ja het is nu seizoen 12 (2012, vraag 12) ::ok::. Verdacht... ::vergroot:: Ik had dat ook opgemerkt. als ze donderdag vraag 12 doet is ze echt verdacht of ze proberen ons gewoon op het verkeerde been te zetten....

Maar het ligt er wel een beetje té dicht op... Veel te makkelijk.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #44 Gepost op: 9-01-2012, 17:59:27 »
Dat ze geen veterstrikdiploma heeft? :P

 ::rofl::

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #45 Gepost op: 9-01-2012, 21:46:22 »
ik heb is nog voor de 2e keer zitten terug kijken en vooral op liesbeth focussen.
en in haar biecht bij de paintball opdracht als ze afgeschoten word zegt ze op een manier dat het haar niet interesseert vind ik verdacht
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #46 Gepost op: 9-01-2012, 22:04:02 »
Ik heb ook nog even de verzamelopdracht teruggekeken en er wordt wel heel veel aandacht besteed aan dat Liesbeth niet op tijd is, maar zij was niet de enige. Van die anderen heb je niks gezien en daar zijn totaal geen verdachtmakingen over uitgesproken. Dat vind ik dan weer verdacht en lijkt me een typisch geval van iemand uit de wind houden.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #47 Gepost op: 9-01-2012, 22:05:06 »
Ik denk hierbij terug aan de twee opdrachten waarbij de mol in zijn (in beide gevallen ''haar'') eentje heeft geopereerd. Elise met de lintjes-opdracht in serie 4. Ocharme, helemaal verdwaald, en Yvon, die geen Myonman kon vinden. Buiten beeld waren het er 83 ofzo.

Vandaar ook mijn focus op Liesbeth in mijn column.

Helemaal gek, helemaal tureluurs, paranoia, de weg kwijt, gevoel voor tijd kwijt (en als enige van de kandidaten houdt ze stug vol dat ze drie uur heeft rondgelopen).

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2012, 00:31:06 »
(en als enige van de kandidaten houdt ze stug vol dat ze drie uur heeft rondgelopen).
Ik heb het haar niet horen zeggen.
Wel zei iemand anders dat ze dat gezegd heeft, ik meen dat dat Frits was.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Mini Minnie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt.... Of toch wel??
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2012, 17:49:42 »
Ik heb het haar niet horen zeggen.
Wel zei iemand anders dat ze dat gezegd heeft, ik meen dat dat Frits was.

Nee dat was Hadewych. Die zei: 'dat geloof ik wel hoor, die drie uur.'

Offline Mini Minnie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt.... Of toch wel??
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2012, 18:05:39 »
Wat mij ook opviel was dat bij de foto('s) van de kandidaten:
http://avro.nl/wieisdemol/Kandidaten/

Zij als enige met haar lichaam naar links gedraaid staat.

Ja dat klopt. maar toch is het zo dat ze met de eind shot (aan het einde vd aflevering) gewoon recht staat. En bij die foto die je liet zien staan Anne-marie EN Liesbeth opzij. En weer bij die eind shot staat Anne-Marie alleen opzij. Snappie? ???

Offline gemini2012

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2012, 18:10:40 »
Liesbeth vond ik ook erg verdacht.

Vooral omdat het lijkt alsof ze bijna niet in beeld wordt gebracht door de programmamakers.

Ik heb het vermoeden dat het strand waar Liesbeth zich bevindt vlak achter de Dakota ligt. Achter de Dakota ligt een stuk zand en daarachter ligt de zee. Je ziet dit het duidelijkst als AnneMarie bij de Dakota aan komt en haar foto controleert. AnneMarie heeft namelijk een foto met de zee erop. Volgens mij is die zee helemaal niet zo heel ver weg.

Als je Liesbeth ziet lopen heeft ze de zee aan de ene kant en een soort berg aan de andere kant. Daarachter ligt denk ik de vlakte met het vliegtuig. Ik weet niet hoe ik het beter moet omschrijven, maar het strand ligt dus lager dan die vlakte.

Verder kijkt ze op een gegeven moment naar de foto en naar het landschap en zegt iets van "ok ik zit goed, dit is het goede uitzicht met die eilandjes daar".
vervolgens gaat ze toch verder lopen. Waarom zou je dat doen als je denkt dat je op de goede plek bent?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2012, 18:16:04 »
...Volgens mij is die zee helemaal niet zo heel ver weg...
Ongeveer 400m (Dakota tot zee). Ik vind 't moeilijk in te schatten of dat voor een open, licht heuvelige, vlakte ver is of niet, of bijvoorbeeld de stem van Anne-Marie te horen zou moeten zijn?

Offline papiertjuh

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2012, 19:53:05 »
Mij is tot nu toe opgevallen dat er twee keer een filmpje: "1 minuut uit aflevering..." Beide keren zei liesbeth aan het begin iets. In de eerste keer: "Helemaal alleen" en daarna een monoloog over Frits die niets heeft gevraag over de inhoud van de test... Misschien dat er hier een hint uit te halen valt?

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2012, 19:58:48 »
En waarom houdt ze zo'n lange pauze na het eerste woord? "Frits,...... " en dan pas de rest van de zin.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline luckyrik24

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2012, 21:13:02 »
misschien was ze in de war met seizoen 10 met frits sissing en kon ze niet de achternaam noemen
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Mini Minnie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt.... Of toch wel??
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #56 Gepost op: 11-01-2012, 14:27:41 »
Citaat
Opdracht 2:

Als Tim de vrijstellingen vindt wordt er duidelijk ingezoomd naar Liesbeth die ook nog eens duidelijk die kant opkijkt. De rest van de uitzending heeft ze het er niet over. Vreemd. Kandidaten vertellen dat toch wel ergens in een biecht?

Misschien kijkt ze om te zien of ze gepakt worden? En ze begon ook heel verbaast te kijken toen de groep te horen kreeg dat er vrijstellingen waren gevonden.'wat, wie hebben hier een vrijstelling gekregen?!'
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 14:47:49 door Mini Minnie »

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #57 Gepost op: 11-01-2012, 16:07:37 »
Ze vult de test in op een 'nepmanier'  ;)
Doet net of ze nadenkt, en zit wat in zichzelf te prevelen.
Er viel me op dat zij anders leest dan de rest. Bij de anderen zie je de ogen focussen (pupillen gaan snel heen en weer) op het beeldscherm, bij Liesbeth niet. Kan zijn dat je dat bij haar ogen niet kan zien, maar ik vond het opvallend.
Ook kijkt ze wat strak voor zich uit wanneer Art voor de eerste keer zegt dat er een mol is, alsof ze krampachtig niet durft te reageren.
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #58 Gepost op: 11-01-2012, 19:34:32 »
Dit topic is op slot tot donderdagavond 20.30 uur.
Degene die de internet uitzending bekijken kunnen hun bevindingen kwijt in het speciaal daarvoor aangemaakte Aflevering 2: spoilertopic
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2012, 23:05:36 »
Ik vond het interessant om te zien dat Liesbeth ver naar boven kwam op de trap opdracht, en dat ze bij de laatste opdrachten altijd eerst de mensen bovenaan om inlichtingen vroeg, terwijl ze tot later wachtte om de mensen meer beneden aan te sturen. Omdat die antwoorden er langer over doen, kun je beter eerst wat opdrachten naar beneden sturen en tussentijds de mensen bovenaan raadplegen.

Een goede methode om tijd te rekken zodat er geld van de opdracht afgaat? Of wist ze toch al dat de opdracht niet meer ging lukken?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!