Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 204190 keer)

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2012, 17:15:01 »
Liesbeth blijft voorlopig ook mijn mol! Ik blijf haar verdacht vinden.
Bij de trappenopdracht werd er naar haar huisnummer gevraagd. Daarin kan ze heel makkelijk mollen en dit kan niet worden nagegaan door de anderen of ze liegt of niet... Door daar te liegen als eventuele mol kan ze de opdracht makkelijk doen mislukken zonder dat het echt opvalt, denk ik... ::vergroot::
(Hadewych zou dit trouwens ook kunnen gedaan hebben want ook naar haar huisnummer werd gevraagd, maar die verdenk ik voorlopig als mol (nog) niet echt :P)
Wat mij inderdaad verder ook opviel was haar reactie aan het eind van de trappenopdracht. Ik vond ze ook nogal gemaakt.
Ze deed wel zo van "nee nee,...Dat meen je niet. Weer geen geld" maar tegelijk had ze zo'n soort verdachte 'glimlach' vond ik... ::vergroot::


Ik vind de theorie van tomhaze ook erg mooi gevonden. ::ok:: Interessant inderdaad om de volgende aflevering eens op te letten.

En zoals ook al eerder gemeld viel het mij ook op dat zij net als in de eerste aflevering opende. Dat blijf ik toch ook in de gaten houden. ::vergroot::

Ja, ik blijf voorlopig ook bij Liesbeth als mol! :P
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 18:18:08 door Bubbles »
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2012, 20:01:21 »
Liesbeth blijft voorlopig ook mijn mol! Ik blijf haar verdacht vinden.
Bij de trappenopdracht werd er naar haar huisnummer gevraagd. Daarin kan ze heel makkelijk mollen en dit kan niet worden nagegaan door de anderen of ze liegt of niet...

Ik heb dit ook al ergens anders (volgens mij afl 2 topic gepost), maar ik denk niet dat er over de huisnummers gelogen is. Het is voor de medekandidaten niet te controleren en voor ons ook nauwelijks. Maar vrienden, familie, buren (en postbodes) kunnen wel weten waar ze wonen en er bestaat een kans dat daar ook molkijkers tussenzitten. Als programmamaker loop je een groot risico aan deze mensen direct te verraden wie de mol is.

Immers liegen over je huisnummer als je de mol niet bent, heeft tegenover je medekandidaten geen nut. Ze weten je huisnummer niet, dus je kunt je er niet mee verdacht maken. Degene van wie iemand kan aantonen dat hij of zij over zij huisnummer loog, is hiermee direct ontmaskerd.

Logischer is dus dat in de niet getoonde vraag (allicht een derde huisnummer) gelogen werd dan over de twee huisnummers die we wel hebben gehoord.

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2012, 21:36:01 »
Twee zaken vallen me op bij Liesbeth...

1- Bij de groepsfoto doet ze in beide afleveringen haar hoofd omhoog op het moment dat de foto gemaakt wordt.

2- Liesbeth raakt in beide afleveringen als eerste de verliezer aan.. (Is dit niet al eerder gedaan in een serie van widm?)

Ik houd het in de gaten... ;D
Carpe Diem

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2012, 22:21:17 »
Twee zaken vallen me op bij Liesbeth...

1- Bij de groepsfoto doet ze in beide afleveringen haar hoofd omhoog op het moment dat de foto gemaakt wordt.

2- Liesbeth raakt in beide afleveringen als eerste de verliezer aan.. (Is dit niet al eerder gedaan in een serie van widm?)

Ik houd het in de gaten... ;D


Hej, je hebt gelijk!.  Het viel me in de tweede aflevering pas op, maar ik denk er nu pas aan om de groepsfoto na de leader van afl 1 terug te kijken. Daar doet ze het inderdaad ook.  Inderdaad een goede om in de gaten te houden. Als ze het volgende week weerndoet, stijgt ze voor mij van 2 naar 1.

Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2012, 23:02:45 »
Er lijkt toch wel echt iets aan de hand te zijn met Liesbeth en als eerste zijn. Nu die eerste aanraking na de eliminatie. Er is al een aantal keer opgemerkt dat zij als eerst aan het woord komt in zowel aflevering één als twee. Ook bij een aantal opdrachten komt zij als eerste aan bod (vb. pakt meteen de portofoon bij de trap, zit in het eerste duo bij de rookseinen). Wat mij hierbij dan ook erg opviel is de quote "er waren alleen maar schapen" in aflevering 2 voor de rooksein opdracht. Schapen zijn tenslotte volgende kuddedieren (1 schaap over de dam etc). Zij als mol zijnde leidt de groep "de min in" (op het moment dat ze dit zegt is er namelijk nog geen enkele opdracht geslaagd) en beschouwt de rest als schapen?

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #85 Gepost op: 16-01-2012, 00:16:26 »
Belangrijkste tip mis ik toch nog wel in dit topic. Waarschijnlijk al bij iedereen bekend, maar noem het dus op deze plaats ook maar even:
4263 --> 4 x 2 x 6 x 3 = 144.
De 144e dag in 2012 is 23 mei. Dit is de verjaardag van Liesbeth...

Ook wel toevallig dat er nogal wat verwarring is over haar werkelijke geboortedatum. Op verschillende sites wordt 23 mei genoemd, terwijl op wiki 23 maart wordt genoemd...

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #86 Gepost op: 16-01-2012, 00:21:38 »
Belangrijkste tip mis ik toch nog wel in dit topic. Waarschijnlijk al bij iedereen bekend, maar noem het dus op deze plaats ook maar even:
4263 --> 4 x 2 x 6 x 3 = 144.
De 144e dag in 2012 is 23 mei. Dit is de verjaardag van Liesbeth...

Ook wel toevallig dat er nogal wat verwarring is over haar werkelijke geboortedatum. Op verschillende sites wordt 23 mei genoemd, terwijl op wiki 23 maart wordt genoemd...

Verschil is trouwens 61 dagen tussen die twee data... Of 60 dagen en 1 seconde...
2:55:47 --> 1:55:46
mmm.... Nee te ver gezocht!  ;D

Maar er moet iets zijn met die 1:55:46!  ::tandpastasmiley::

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #87 Gepost op: 16-01-2012, 10:11:23 »


2- Liesbeth raakt in beide afleveringen als eerste de verliezer aan.. (Is dit niet al eerder gedaan in een serie van widm?)

Ik houd het in de gaten... ;D

In aflevering 2 is Frits volgens mij de eerste die Dio een schouderklopje geeft.

Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #88 Gepost op: 16-01-2012, 13:23:10 »
Was even aan het kijken naar de introductieschermpjes van de kandidaten tijdens aflevering 1. Heb ze hieronder op volgorde gepost. Dacht eerst dat er misschien een clue zou kunnen zitten in wat de kandidaten op de achtergrond deden. Zo viel mij op dat de eerste afvalster, Marion, niet in beeld was en een koffer achterliet; en dat van Hadewych alleen de schaduw zichtbaar is. Maar goed, ik kan daar verder niet veel van maken.

Wat wel erg opvalt:
- Liesbeth is weer eens als eerst aan de beurt.
- Liesbeths schermpje staat aan de andere kant dan die van de rest! Lijkt mij een duidelijke hint. Alle schermpjes staan namelijk op exact dezelfde plek rechts, en Liesbeth als enige links.











Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #89 Gepost op: 16-01-2012, 20:49:44 »
In aflevering 2 is Frits volgens mij de eerste die Dio een schouderklopje geeft.


Je hebt gelijk, Frits is haar nét voor.... Maar het scheelt niet veel..  ::)
Carpe Diem

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #90 Gepost op: 16-01-2012, 21:02:14 »
Liesbeths schermpje staat aan de andere kant dan die van de rest!
Dat is nou een overtuigende en niet-vergezochte aanwijzing! ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2012, 10:38:50 »


2- Liesbeth raakt in beide afleveringen als eerste de verliezer aan.. (Is dit niet al eerder gedaan in een serie van widm?)

Ik houd het in de gaten... ;D

Marc Simons deed dat ook in de 3e Belgische molserie
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2012, 12:49:40 »

Wat wel erg opvalt:
- Liesbeth is weer eens als eerst aan de beurt.
- Liesbeths schermpje staat aan de andere kant dan die van de rest! Lijkt mij een duidelijke hint. Alle schermpjes staan namelijk op exact dezelfde plek rechts, en Liesbeth als enige links.

Goed gezien!
Ik ben bijna over.
En dan ook nog die "1" van NL 1 boven haar ;) Past er mooi bij.

Plus dat zij als eerste spreekt in aflevering 1: "Helemaal alleen.."
Dit slaat prima op de eerste tweet van de Mol, waarin deze wijst op de collega in het vorige seizoen met alle kippen en de geit, nu is de Mol "alleen".

Hou d'r in de smiezen! :)
Omnia vincit amor

Offline papiertjuh

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2012, 18:01:27 »
En weer begint Liesbeth in het filmpje van 1 minuut uit.. aflevering 3.. Ik kan er alleen nog geen hint uithalen :P Ze is ook gewoon veel aan het woord dus...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2012, 18:23:21 »
En weer begint Liesbeth in het filmpje van 1 minuut uit.. aflevering 3..
Misschien is dat gewoon de hint van dit jaar. Ik zie ze dat wel in aflevering 11 zeggen hoor. "Zij was gewoon steeds de eerste". Dat kun je makkelijk uitleggen aan de kijkers, ook aan niet-molloten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2012, 18:39:45 »
yep.
Dit is ook weer te linken aan die tweet "zij zullen niet de eerste zijn".
Zij is meervoud, lees: kandidaten.
Wie blijft over? De Mol.
De Mol zal de eerste zijn.
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2012, 18:43:21 »
yep.
Dit is ook weer te linken aan die tweet "zij zullen niet de eerste zijn".
Zij is meervoud, lees: kandidaten.
Wie blijft over? De Mol.
De Mol zal de eerste zijn.

Mooi bedacht! Maar de tweet is anders: "Rookgordijnen. Het zullen niet de eerste zijn dit jaar."

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #97 Gepost op: 17-01-2012, 18:49:50 »
Slordig dat ik het niet even heb nagekeken.
Excuus en dank Heinz! :)
Omnia vincit amor

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #98 Gepost op: 17-01-2012, 19:05:54 »
Ik vind de hint "Liesbeth de eerste" te duidelijk worden.
Ik ga maar eens van Liesbeth afstappen als mol, ik heb er geen vertrouwen meer in.
Ik den dat "Liesbeth de eerste" een rookgordijn is.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2012, 19:22:17 »
Misschien EINDIGT Liesbeth wel als eerste, dus als winnaar. Zij zal dan elke aflevering erin blijven en steeds als eerste aan het woord komen en tot onze ontgoocheling blijkt in de laatste uitzending dat ze niet de mol is! Ze lijkt me namelijk slim genoeg om ver in het spel te kunnen komen ...