Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 118190 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2012, 23:57:50 »
Wat er te zien is op Marit's foto kan ik inderdaad niet goed plaatsen met het shot vanaf de Dakota... maar ik heb dat alleen op hele lage kwaliteit, waarbij de bovenhelft van de foto niet zichtbaar is door weerspiegelend zonlicht.

Hier is het beste screenshot dat ik heb van Marits foto (16:02):



De tafelberg staat inderdaad links op de foto en dat klopt met de richtingen die zij aanwijst. Hij is ten opzichte van het beeld ongeveer even groot als bij het shot van William (17:22). Het aangewezen hoekje staat ergens in het midden van Marits foto, denk ik, niet aan de rechterrand. De rechterkant van Marits foto kan ik niet goed in beeld krijgen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #101 Gepost op: 14-01-2012, 00:28:34 »
Hier is het beste screenshot dat ik heb van Marits foto (16:02):



De tafelberg staat inderdaad links op de foto en dat klopt met de richtingen die zij aanwijst. Hij is ten opzichte van het beeld ongeveer even groot als bij het shot van William (17:22). Het aangewezen hoekje staat ergens in het midden van Marits foto, denk ik, niet aan de rechterrand. De rechterkant van Marits foto kan ik niet goed in beeld krijgen.
Mooi helder screenshot. De foto lijkt idd volledig over het screenshot met William te vallen. Dat betekend waarschijnlijk dat de plaatsing van het stukje mol foto door mij niet klopt (of de foto van Marit met die van de mol overlapt). Toch denk ik dat het wel in die richting moet zijn. In Google Earth zie ik dat er daar bij de vage donkere bergrand het naar rechts toe op een gegeven moment weer een stukje omhoog loopt, als het verder ook mooi mee loopt (vooral vloer met vlakte daarachter) kan het stukje mol foto daar ook passen.
Ik heb zelf nu zo snel alleen geen informatie hoe het er werkelijk uit ziet naar rechts toe vanaf de Dakota. Ik herinner me in aflevering 2 een draaiend panorama shot van ongeveer een halve draai die wel eens vanaf de Dakota genomen kan zijn. Ik kan op dit moment helaas alleen nog maar online de uitzending kijken, dus kan niet lekker spoelen en versnellen om dat shot terug te vinden. Dat shot zou nog wat extra informatie kunnen geven.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #102 Gepost op: 14-01-2012, 01:18:16 »
Ik heb zelf nu zo snel alleen geen informatie hoe het er werkelijk uit ziet naar rechts toe vanaf de Dakota.

Het landschap zit ook in aflevering 1: vanaf 00:47 en bij de eerste beelden van de zoekende Frits (03:26). Ik zie verder niks bijzonders aan de rechterkant, ook niet de tweede berg die Marit aanwees:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #103 Gepost op: 14-01-2012, 11:06:58 »
Dit is een prachtige analyse maar ik ben niet overtuigd. Marit lijkt een doel aan te wijzen dat rechts van de Molfotorand ligt (16:07). Op haar foto meen ik de tafelberg op de linkerhelft te zien (16:02). Als het stukje van de Molfoto daar meteen rechts van ligt dan is de Molfoto juist niet van Marit (noot: sfeerbeeld William is van 17:22).

Toch kan dat heel goed.
Als ze verder naar rechts loopt, wordt de afstand tussen de tafelberg en die berg op de achtergrond steeds groter, en kan de berg op de achtergrond dus goed aan de rechter rand van de foto van Marit staan.

Op de panoramafoto van Erik in het postje hiervoor staat de achtergrondberg vlak naast de tafelberg. Die foto is dus nog verder van links opgenomen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 11:09:13 door Pierre1946 »
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2012, 12:14:29 »
Als ze verder naar rechts loopt, wordt de afstand tussen de tafelberg en die berg op de achtergrond steeds groter, en kan de berg op de achtergrond dus goed aan de rechter rand van de foto van Marit staan.
Op de panoramafoto van Erik in het postje hiervoor staat de achtergrondberg vlak naast de tafelberg. Die foto is dus nog verder van links opgenomen.

Dit klopt allemaal maar we gaan ervan uit dat de foto's zijn gemaakt vanaf de Dakota. We hebben 1 goed beeld van beide bergen van vlakbij de Dakota: die met William op 17:22 en die moet dus passen op de Molfoto, als Marit de Mol is. Marits foto kan niet verder naar rechts zijn gemaakt want dan is hij niet vanaf de Dakota gemaakt.

Ik heb inmiddels de naam van de bewuste berg gevonden: Pétursey. Op Flickr vond ik een scherpe foto van beide bergen: http://www.flickr.com/photos/jon_oskar/5583466230/lightbox/

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2012, 14:09:10 »
Je moet inderdaad te veel naar de zee toe om het hoekje van die foto te laten kloppen, en daarnaast is de foto van Marit in hoogte ook groter... en als je het hoekje van de mol foto gaat vergroten past het helemaal niet meer.
Het zit in dezelfde richting, maar lijkt niet dezelfde foto. Misschien is het domweg een tweede foto van de Dakota vanuit een andere hoek genomen?

Ach, ik zat zonder die foto ook al op Marit en zie na aflevering 2 nog geen reden om te switchen.

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2012, 19:59:48 »
Is het jullie ook opgevallen dat Marit haar vrijstelling in haar hand had tijdens de executie? Vond ik persoonlijk een beetje raar, maar we weten denk ik allemaal wat er op een vrijstelling staat...

Zal vanmiddag proberen een screenshot te maken en het nog eens terugkijken.

Als kandidaat zou ik dat ding ook altijd bij me houden, straks wordt je vrijstelling gestolen...Zo vreemd vond ik het dus niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2012, 22:15:45 »
Bij het de 3e keer bekijken zijn me toch 2 dingetjes bijgebleven. Eerst een gedurfde actie van Marit zelf. Zij wilde hulpmol William aanwijzen bij de 3e opdracht als beslisser. De grote saboteur. Raar. En verder het gesprekje Hadewych-Dio. Itt toen met Tim zit hij haar niet te dollen. Zij stelt directe, korte vragen. Volgens mij antwoordt hij daar eerlijk en hij zegt 2 vrouwen te vertrouwen, Marit en Anne-Marie (en die laatste koos hij omdat zij grafisch zo goed was). Op Marit heeft hij de test dus niet ingevuld...

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #108 Gepost op: 14-01-2012, 22:19:43 »
Als kandidaat zou ik dat ding ook altijd bij me houden, straks wordt je vrijstelling gestolen...Zo vreemd vond ik het dus niet.
Of bang dat ze er uit zou moeten...kon ze de vrijstelling direct inleveren.
Nee!
Kan niet :)
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #109 Gepost op: 14-01-2012, 22:22:37 »
:
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #110 Gepost op: 14-01-2012, 23:56:23 »
Vond Marit ook weer vreemde lichaamstaal vertonen. Het kan een tic zijn, maar ze zat weer aan haar kin te prutsen tijdens de executie, al de tweede keer op rij. Geen idee wat dat mag betekenen? Toen ze haar groen scherm te zien kreeg vond ik haar reactie opnieuw niet zo oprecht lijken. Ze hield daarbij haar hand voor haar mond, alsof ze haar eerste reactie trachtte te verbergen.

Haar gesproken reactie "Die had ik echt niet verwacht, maar goed" ('maar goed', komt voor in het eerste moldagboek) Vind het sowieso een vreemde reactie voor een kandidaat. Die hoort toch niet veel te zeggen tijden

Er klopt gewoon iets niet met Marit. I can't explain. Tot nu toe heb ik een sterk gevoel dat ze erg berekenend en doordacht reageert op zowat alles.

En dan wou ik nog iets vermelden. Marit zat de eerste executie aan de rechterkant van de groep (Marion valt af). Deze keer zit Marit aan de linkerkant (Dio valt af). Hou nu het introfilmpje in je achterhoofd. De namen van de vrouwen behalve die van Liesbeth kwamen van rechts en die van de mannen van links. Stel Marit is de Mol, tot nu toe zou ze dan door haar plaats tijdens de executie aangeven of er een man (links) zal vertrekken of een vrouw (rechts). En nu zal de discussie wel beginnen, 'vanuit wie gezien'? Simpel, vanuit Marit gezien!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2012, 00:09:21 door FenikXII »

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2012, 00:53:10 »
Ik denk niet dat de mol van te voren op de hoogte wordt gebracht wie er af valt. Dan moeten ze helemaal verbazing 'faken'. Lijkt me lastig hoor aangezien je al zoveel anders moet reageren dan echt. 

Offline molfanelies

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2012, 12:50:38 »
Als kandidaat zou ik dat ding ook altijd bij me houden, straks wordt je vrijstelling gestolen...Zo vreemd vond ik het dus niet.
Dat je de vrijstelling bij je houdt vind ik idd niet zo gek maar wel dat ze die in haar hand hield. Je loopt bij de opdrachten toch ook niet met een vrijstelling in je hand rond dus waarom wel bij de executie.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2012, 12:53:35 »
Of dit was een geheime boodschap waarmee ze wilde tonen 'ik ben de mol'
Of ze was zo onzeker over haar test en dacht dat ze eruit vloog en dan hield ze de vrijstelling maar alvast in haar handen kon ze hem zo afgeven aan Art of een andere kandidaat.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2012, 13:03:41 »
Of het is door de regie bedacht dat een kandidaat met een vrijstelling in haar hand, waar ze nog niets aan heeft, extra spannend beeld oplevert.

Ik vind de gezichtsuitdrukkingen van Marit overigens ontzettend fake overkomen. Net als de "nee hou op!" in aflevering 1. Ik heb echt sterk het gevoel dat ze zich niet op haar gemak voelt en veel liegt. Door de montage wordt ze ook nog een beetje buiten beeld gehouden.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2012, 14:04:18 »
Ik denk niet dat de mol van te voren op de hoogte wordt gebracht wie er af valt. Dan moeten ze helemaal verbazing 'faken'. Lijkt me lastig hoor aangezien je al zoveel anders moet reageren dan echt. 
En daar komt nog wat bij: stel dat ze het wel zou weten, dan zou ze dus goed moeten kijken waar de afvaller gaat zitten en dan zelf haar plaats daar op aanpassen. Ik heb tenminste de indruk dat iedereen zelf mag weten waar ie gaat zitten.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #116 Gepost op: 15-01-2012, 15:00:09 »
Is er niet iets met dat 'quite strange'? Best rare opmerking in zo'n biecht. 'Klinkt als' Jon, Patrick, etc....
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #117 Gepost op: 15-01-2012, 15:03:33 »
Is er niet iets met dat 'quite strange'? Best rare opmerking in zo'n biecht. 'Klinkt als' Jon, Patrick, etc....
Het kan iets zijn, maar ik vind het lastig om dergelijke uitspraken te beoordelen.

Mocht ze toch gewoon kandidaat zijn dan zegt ze het, omdat ze de hele tijd 4263 in haar hoofd heeft en bij vraag 6 een vraag zag over de kamernummer 2, 3, 4 & 6.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #118 Gepost op: 15-01-2012, 15:57:26 »
Het kan iets zijn, maar ik vind het lastig om dergelijke uitspraken te beoordelen.

Mocht ze toch gewoon kandidaat zijn dan zegt ze het, omdat ze de hele tijd 4263 in haar hoofd heeft en bij vraag 6 een vraag zag over de kamernummer 2, 3, 4 & 6.

 ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2012, 20:04:53 »
Dat je de vrijstelling bij je houdt vind ik idd niet zo gek maar wel dat ze die in haar hand hield. Je loopt bij de opdrachten toch ook niet met een vrijstelling in je hand rond dus waarom wel bij de executie.

Misschien mag ze hem aan iemand anders geven als ze zou afvallen. (Hoewel Anna vorig jaar haar vrijstelling nooit bij zich had bij de executie, althans niet in de hand)