Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 117791 keer)

Offline Aikaturbo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2012, 03:05:40 »
Ik heb het elders al genoemd maar bekijk het eens andersom: een kandidaat doet ALLES voor een vrijstelling, een mol geeft er geen biet om, zie Milouska, Inge, Patrick eens strooien met jokers bijv. in de laatste edities... pure molkwaliteit dus van Marit...

Een mol doet ALLES voor een vrijstelling: http://www.youtube.com/watch?v=hc3xGVtZOTg&feature=related
Is misschien niet helemaal safe for work, maar zat letterlijk zo in de aflevering. Haha.
New England? How do you call your foot? New Hand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2012, 08:51:16 »
Nadat ze zelf verklaarde zich een 'verrader' te voelen werden er 'blipverts' getoond, oa van het Noorderlicht (aan het einde), Voor de test werd dit nogmaals gedaan (i.e. daarin kwam het Noorderlicht nogmaals naar voren).

Iemand verklaarde iets over de betekenis van de naam Marit als zijnde 'kind van het licht' oid.?
In dat geval zou het interessant kunnen zijn dat de blipverts het Noorderlicht tonen (of iets wat er sterk op lijkt mi) direct nadat ze zichzelf een zogenaamde 'verrader' betitelt.

Voor zover ik kan zien betekent 'Marit' echter 'Parel' in het Noors ao.
Waar vinden we parels? Idd in oesters door middel van duiken. De foto van de vrouwelijke kandidate onderzee (wie het ook is..) kan daar een hint naar zijn denk ik..

Maar goed het is te vroeg in het seizoen nog om tot (sluitende) conclusies te komen mi dus.. Ik deel dit mee en we zien wel wat ervan komt of niet in komende afleveringen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 09:08:25 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2012, 14:34:58 »
In de reacties op 'de recensiekoning' ook nog wel een geinige gedachte ::)

Citaat
op de site van widm staat het dagboek van de mol van aflevering 1 ‘de eerste slag is een daalder waard’. De daalder werd voor het eerste geslagen in Bohemen (zie wiki). Marit van Bohemen [is de mol]…
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2012, 17:23:14 »
In de reacties op 'de recensiekoning' ook nog wel een geinige gedachte ::)

Ik vindt dit een super mooie hint die ik vanuit mijn tunnel van harte verwelkom.

Ik heb me afgelopen nacht behoorlijk diep ingegraven in de Marit-tunnel, waarvan ik de reden in de loop van de avond nog zal posten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2012, 17:35:02 »
mooie hint

Wel een oudje, die stond hier al lang te lezen toch?

Fijn dat je ook een Marittunnel graaft, Rat! Nu nog even de Combinerentaart zien die jij alvast had voorgeschoteld... zal vast met slagroom MARIT opstaan ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2012, 18:10:31 »
Wel een oudje, die stond hier al lang te lezen toch?
Ja, ik had h'm volgens mij inderdaad al ergens gelezen, maar volgens mij nog niet in dit topic. ???

Anyway, ik ben er blij mee. :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2012, 18:55:36 »
Net ook Marit haar brugactie horen verklaren  ::rofl::?

Dat de anderen GEK zijn als zij wel zouden schieten... iedereen is toch normaal en dus pacifistisch ::hug::??

Nog nooit zo'n idiote verklaring gehoord, alsof haar actie doodnormaal was en de rest van de wereld gek is... ::bravo::

Supermolletje ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2012, 18:58:29 »
Bij het beschrijven van de perfecte mol maakt ze op een gegeven moment een knipoog naar de camera

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2012, 19:18:12 »
Ja, ik had h'm volgens mij inderdaad al ergens gelezen, maar volgens mij nog niet in dit topic. ???

Anyway, ik ben er blij mee. :P

Eey die had ik gepost/ontdekt :)
Maar ik geloof nog steeds niet dat Marit de mol is.
Ik hoopte eigenlijk dat ik tijdens het googlen op 'daalder' iets van Liesbeth zou tegenkomen, helaas (N)
Ik ging trouwens net eens googlen naar daalder omdat de mol zegt: 'de eerste klap is een daalder waard'.
''De daalder is een historische munt, die voor het eerst rond 1500 werd geslagen in Joachimsthal in Bohemen van zilver uit de mijnen aldaar. De naam was aan die plaats ontleend: Joachimstaler of kortweg taler.''

Bohemen.. Bohemen... MARIT DE MOL?
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 19:24:36 door Kamol »
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2012, 19:34:37 »

Supermolletje ::ok::

Misschien, maar ik heb bij Marit een momentje gespot vergelijkbaar met Soundos in afl. 1 vorig jaar, dat bij Soundos achteraf in ieder geval bleek te kloppen. Het gaat hier om een negatieve emotie op bepaalde informatie van de presentator, die alleen een kandidaat zou geven. Voor mij reden voor zeer sterke twijfel. Ik zou me maar niet al te diep ingraven  ;)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2012, 19:39:18 »
Ik vind Marit wel verdacht zoals meerdere molloten merk ik. Toen de kokertjes geopend werden reageerde ze helemaal niet en stond ze wat met haar hand voor haar mond (in haar vuistje te lachen?). Dat doet ze wel vaker die hand voor haar mond. Haar actie op de brug is erg theatraal en ze had vast niet gedacht dat ze aan de overkant zou komen. En anders was er maar 500 euro in de pot gekomen. En ze was dan haar vrijstelling voor de derde aflevering kwijt. Volgens mij zou een kandidaat toch wel proberen de vrijstelling te behouden door het gevecht aan te gaan. Of ze is echt superpacifistisch (er werd maar met verf geschoten) maar het blijft een opmerkelijke actie. Ik had Hadewych als schot voor de boeg ingevuld maar ik denk dat ik ga switchen. Maar ik sluit nog niemand echt uit na één aflevering.  ::vergroot::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2012, 19:53:14 »
maar ik heb bij Marit een momentje gespot

OK..... maar wie is dan de mol? Ik vind jouw inzicht in de gezichtsuitdrukkingen interessant... inmiddels zie ik niet veel alternatieven. Zie jij dan in Tim of Maarten nog een mol? Piepklein voorbehoudje voor Liesbeth?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2012, 19:56:11 »
Het gaat hier om een negatieve emotie op bepaalde informatie van de presentator, die alleen een kandidaat zou geven. Voor mij reden voor zeer sterke twijfel.

Om welk moment gaat het?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2012, 20:09:25 »
Om welk moment gaat het?

Gokje: het "nee, hou op" als Art zegt dat in IJsland geen mollen leven?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2012, 20:11:13 »
OK..... maar wie is dan de mol? Ik vind jouw inzicht in de gezichtsuitdrukkingen interessant... inmiddels zie ik niet veel alternatieven. Zie jij dan in Tim of Maarten nog een mol? Piepklein voorbehoudje voor Liesbeth?

We hebben pas 1 aflevering gehad, dus wie de mol is weet ik natuurlijk ook niet. Ik 'werk' via eliminatie. Ik heb alleen Hadewych al definitef doorgestreept (zie post in haar topic), wat op zich al opmerkelijk is. Deelnemers zonder momenten, om het zo maar even te zeggen, zijn Dio, Tim en Liesbeth. Maarten eigenlijk ook niet echt.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2012, 22:01:07 »
Om welk moment gaat het?
Gokje: het "nee, hou op" als Art zegt dat in IJsland geen mollen leven?

Nee, maar het ""nee, hou op" als Art zegt dat in IJsland geen mollen leven?" zit er wel vlak voor. Haar verontwaardiging hier lijkt overigens echt. (Iets met de bovenlip, maar is extreem kort) Moet je ook in het geheel zien, Marit staat er sowieso nogal ongemakkelijk bij.

Zie screenshot beneden.

Een emotie van treurnis/onvrede geeft Marit direct nadat Art heeft gezegd: "In aflevering 4 gaat er zwaar onderhandeld worden over jullie toekomst. Als je er nog bent dan."

Dat is natuurlijk niet iets wat je als kandidaat wil horen, vandaar dat bovengenoemde reactie heel verklaarbaar is. Afgezien van het feit dat de Mol dit allang weet, is er voor de Mol ook geen enkele aanleiding om bezorgd te zijn over deze (niet nieuwe) informatie.

Enig voorbehoud dat je kan maken is dat Marit zo enorm empathisch begaan is met de anderen dat zij voor hen bezorgd is. Gegeven dat ze in een reflex reageert maakt dit toch wel erg vergezocht. Daarnaast kan je dan nog zeggen dat als ze zich het lot van haar medekandidaten zo enorm aantrekt ze ook niet geschikt is als mol.

Kortom: reden voor zeer grote twijfel ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 10-01-2012, 22:06:47 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2012, 22:23:59 »
Tsja, ik interpreteer haar reactie als "nou, ben benieuwd, geheimzinnig" (dat er "onderhandeld gaat worden over je toekomst"). En dat zou heel goed oprecht kunnen zijn (dus niet de Mol), maar lijkt me ook niet moeilijk te spelen. Net als treurnis/onvrede trouwens.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2012, 22:42:39 »
Tsja, ik interpreteer haar reactie als "nou, ben benieuwd, geheimzinnig" (dat er "onderhandeld gaat worden over je toekomst"). En dat zou heel goed oprecht kunnen zijn (dus niet de Mol), maar lijkt me ook niet moeilijk te spelen. Net als treurnis/onvrede trouwens.

Dat kan, ik weet niet of je het in video teruggekeken hebt? Zo'n stillshot is ook niet meteen heel duidelijk. Gespeeld is deze reactie in ieder geval zeker niet. Waarom zou ze in deze situatie op dit moment? Volstrekt onlogisch. Voor mij is het een treurnis en onvrede over wat ze net gehoord heeft en zelfs als er een hint benieuwdheid/geheimzinnigheid bij zit dan nog heeft de Mol geen enkele reden tot deze reactie daar die info al bekend is. Hoe dan ook, dit is een reactie op nieuw verkregen informatie. En ik ga ervanuit dat de mol deze al heeft.  ::vergroot::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2012, 22:48:36 »
In de reacties op 'de recensiekoning' ook nog wel een geinige gedachte ::)


Dit vind ik nou een goeie hint. Ze stijgt op mijn mollijstje!
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2012, 22:54:31 »
die info al bekend is

Ik had dat ook, deze gedachte. Ik vond het erg vreemd. Maar ik dacht erbij: ze zal zich voorgenomen hebben direct deze uitroep te plaatsen. Juist om verdenkingen af te laden. Dat zou ook een mooie moltactiek zijn toch :-X
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)