Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 117794 keer)

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2012, 11:16:32 »
Als je met je handen omhoog het speelveld doorloopt en daardoor eigenlijk kan weten dat als ze je neerschieten, er geld in de pot komt, dan ben je niet de mol.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #21 Gepost op: 7-01-2012, 11:19:47 »
Ik heb het elders al genoemd maar bekijk het eens andersom: een kandidaat doet ALLES voor een vrijstelling, een mol geeft er geen biet om, zie Milouska, Inge, Patrick eens strooien met jokers bijv. in de laatste edities... pure molkwaliteit dus van Marit...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #22 Gepost op: 7-01-2012, 11:47:17 »
Zag Patrick eens gaan voor die vrijstelling in de vorige serie.... 
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #23 Gepost op: 7-01-2012, 11:54:59 »
Ik heb het elders al genoemd maar bekijk het eens andersom: een kandidaat doet ALLES voor een vrijstelling, een mol geeft er geen biet om, zie Milouska, Inge, Patrick eens strooien met jokers bijv. in de laatste edities... pure molkwaliteit dus van Marit...

Als William en Dio haar neergeschoten hadden dan was er toch gewoon geld in de pot gekomen? Ze kon er toch nooit op rekenen dat als ze met haar handen omhoog naar de overkant zou lopen, ze niet neergeschoten zou worden? Absoluut geen mol dus.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #24 Gepost op: 7-01-2012, 13:18:12 »
@Gerard; je gaat toch niet schieten op iemand met de handen omhoog cq. een witte vlag?
Not done!
Als de jongens dat zouden hebben gedaan zou de "sfeer er slecht bijhangen" vrees ik!

Nee, zeer slimme zet!
 
Omnia vincit amor

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2012, 13:23:57 »
Zag Patrick eens gaan voor die vrijstelling

Ja haha dat was een knap staaltje acteerwerk he. Maar eerst wel strooien met jokers naar Art.

Stilletjes hoop ik dat Marit de mol toch niet is want het wordt nu al wat saai  ::schaam::

Maar het ligt er nu wel superdik bovenop met al die andere kandidaten waar al een streep doorheen kan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2012, 13:29:58 »
@Gerard; je gaat toch niet schieten op iemand met de handen omhoog cq. een witte vlag?
Not done!
Als de jongens dat zouden hebben gedaan zou de "sfeer er slecht bijhangen" vrees ik!

Nee, zeer slimme zet!
 

Ze konden ook gewoon de vrijstelling van Marit dan afpakken, dan kwam er ook geld in de pot. Nee, Marit is niet de mol. Voorlopig toch nog.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #27 Gepost op: 7-01-2012, 16:33:00 »
Marit loopt naar het vliegtuig toe, dus die lijkt mij niet de mol.

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #28 Gepost op: 7-01-2012, 17:07:18 »
door die actie op de brug zou ik eerder aan Dio of William gaan denken dat een van hen de mol.
maar Marit, nee.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #29 Gepost op: 7-01-2012, 18:25:04 »
Marit loopt naar het vliegtuig toe, dus die lijkt mij niet de mol.


Ze kwam toch niet daadwerkelijk bij het vliegtuig aan?  En liet ze Tim niet precies de andere kant oplopen?


Wat betreft de brug denk ik dat het ook wel eens improvisatie kan zijn geweest. Misschien was het helemaal niet haar bedoeling om een vrijstelling te hebben en was dit een gok omdat ze het in een echt duel niet aandurfde.

En bij de kokers is natuurlijk een hele subtiele molactie. Als ze drie kokers meeneemt is de kans 60% dat er -500% bij zit. En ze neemt er meerdere mee en er zit wel een -500 in maar geen +500. Allicht waren de kokers gemarkeerd (bijv de mol kan weten dat elke koker in een groepje die het verst van het begin punt ligt -500 is). Kans is vrij groot dat een van de mensen die kokers pakten de mol is.



Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #30 Gepost op: 7-01-2012, 18:32:34 »
bij de kokers is natuurlijk een hele subtiele molactie. Als ze drie kokers meeneemt is de kans 60% dat er -500% bij zit. En ze neemt er meerdere mee en er zit wel een -500 in maar geen +500. Allicht waren de kokers gemarkeerd

Dat laatste denk ik ja. En om zeker te weten dat niet iemand 'per ongeluk' +500 pakt stelt ze voor om 2 (lege) kokers uit haar eigen hoekje mee te nemen. Plus ze lijkt er een goede kandidaat door want de kans uit 3/5 dat er +500 bij haar bij zit is erg groot.

Eens dat een van de mensen die kokers pakten de mol is. Dus dan is de keuze beperkt tot 3 spelers...

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #31 Gepost op: 7-01-2012, 18:33:51 »
En liet ze Tim niet precies de andere kant oplopen?

Dat is als mol ook niet echt handig om onderweg nog iemand tegen te komen.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2012, 19:10:18 »
Dit geldt even goed voor Tim, Liesbeth en... Marion. Maar Liesbeth kunnen we al strepen omdat Marion de test op haar invulde en ze bovendien nu in de top-3 verdenkingen staat op widm.nl... komt bij, zij pakt geen koker!!! Dus zit je in het goede groepje, doe je er niks mee!!!

Na Mol Patrick kun je alles verwachten. Marit deed hier wat je van een slimme Mol mag verwachten. Maar vorig jaar kwamen de beste Molacties ook van de kandidaten.

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2012, 19:16:08 »
Na Mol Patrick kun je alles verwachten. Marit deed hier wat je van een slimme Mol mag verwachten. Maar vorig jaar kwamen de beste Molacties ook van de kandidaten.

Goed punt. Maar ook dankzij Patrick probeer ik te onthouden dat niet alle opdrachten voor de mol 'perfect' gaan, of iig zoals gepland. Zo was daar de bus die pardoes kapot ging en opdrachten waar Patrick niet kon mollen omdat iedereen bovenop 'm zat.

Dus bij Marit zou dat zich vertalen naar het plotseling krijgen van de vrijstelling. Ze had gedacht dat ze gewoon iemand niet moest gaan afschieten, maar nu moest zij plots gaan verdedigen. En verder.. tja, Joost mag weten wat ze dacht toen ze met handen omhoog doorliep.  ??? ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2012, 19:39:14 »
*Myra*: En verder.. tja, Joost mag weten wat ze dacht toen ze met handen omhoog doorliep.

Wrs dat het een verdomd goede tip van de productie was! Zo de meeste kans niet geraakt te worden = geen geld in de pot.
Omnia vincit amor

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2012, 19:49:37 »
Ook ik heb Marit hoog op mijn lijstje staan na afl. 1. Om genoemde redenen. Maar die handjes in de lucht doen me ook twijfelen.

Iets anders wat ik nog niet in dit topic gelezen heb (ongetwijfeld op het forum wel al ergens genoemd): Marits reactie als Art vertelt dat in IJsland van nature geen mol voorkomt. Marit: "Nee, hou op!" Alsof ze verwachtte dat Art een Pieter Jan serie 9 zou doen en er een "er is nog geen Mol" aan toe zou voegen. Verspreking van kandidaat Marit of hele slinkse actie van de Mol?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2012, 19:53:08 »
Trouwens wel een grappig detail:  We zien bij de eerste opdracht alle deelnemers stilstaan op hun beginpunt als ze voor het eerst in beeld komen. Alleen Marit (en Marion, maar die viel af) is al in beweging op het moment dat we haar voor het eerst in beeld zien.  Is dit omdat we haar beginpunt al vanuit een ander perspectief hebben gezien?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2012, 19:55:36 »
Ook ik heb Marit hoog op mijn lijstje staan na afl. 1. Om genoemde redenen. Maar die handjes in de lucht doen me ook twijfelen.

Iets anders wat ik nog niet in dit topic gelezen heb (ongetwijfeld op het forum wel al ergens genoemd): Marits reactie als Art vertelt dat in IJsland van nature geen mol voorkomt. Marit: "Nee, hou op!" Alsof ze verwachtte dat Art een Pieter Jan serie 9 zou doen en er een "er is nog geen Mol" aan toe zou voegen. Verspreking van kandidaat Marit of hele slinkse actie van de Mol?

Een veel opmerkelijker citaat van Marit vind ik bij de kokeropdracht: "supermakkelijk eigenlijk" en je ziet haar daar steeds met haar hand voor dr mond staan, mogelijk om haar gezichtsuitdrukking te verbergen.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2012, 20:43:03 »
Tim en Marit kwamen mekaar tegen bij de eerste opdracht, en Marit spoorde Tim inderdaad aan om gewoon verder de foute richting uit te gaan, hij had zijn foto niet eens bekeken dus ze kon hem vanalles en nog wat wijsmaken. Absoluut een subtiele molactie!

Misschien verdenkt Tim haar ook wel en is dat de échte reden waarom hij de derde vrijstelling schenkt aan Marit!

En over dat paintballen, ze had natuurlijk nooit kunnen weten dat ze niet op haar gingen schieten, maar zelfs al hadden ze dat gedaan denk ik dat ze dat als Mol eerder had toegeschreven als een positieve molactie om vertrouwen te winnen. Er stond immers maar 500 EUR op haar hoofd, ideaal om die -500 in de pot te neutraliseren. Tot nu toe heel handig gespeeld van Marit.

Nog iets wat me van haar opvalt. Haar lichaamstaal! Ze raakt nogal opvallend veel haar kin aan. Enkele anderen doen het ook maar bij haar is het echt heel erg aanwezig, alsof ze ergens heel diep over nadenkt. Allemaal goed en wel als dat echt zo is, maar het komt nogal onecht over op mij. Ze doet het voor de test, bij de eliminatie en ook tijdens een van de opdrachten. Bij de eliminatie zit iedereen er vrij normaal bij, alleen Marit hangt er bij alsof ze een beetje verveeld is en ze het allemaal al weet. Reken daarbij haar vertraagde reactie op Marions rood scherm, dan vind ik haar toch het meest bizar gedrag vertonen.

Let eens op haar reactie wanneer Art zegt: "Als eerste moeten gaan, er is geen treuriger lot dan dat." Hierop knikt ze verschillende keren, en ziet ze er ongelofelijk zelfverzekerd uit, alsof ze al weet dat ze toch niet hoeft te gaan.

Sowieso denk ik dat we dit seizoen nog meer moeten letten op lichaamstaal dan voordien want heb nog iets anders opgemerkt. nl. dat fotokader van een klein meisje met haar hand voor haar kin dat aan de muur hing. Je kan het verschillende keren zien, net achter Marion. En net Marit raakt haar kin zoveel aan deze aflevering. Enige minpunt, Maarten houdt zijn hand precies zoals op dat fotokader en Anne-Marie steunt haar hoofd ook op haar hand, weliswaar met haar vuist maar toch. Of het iets is en waarom de Mol zoiets zou imiteren moet nog blijken, maar misschien moeten we wel elke week op zo'n detail letten dat de Mol zou kunnen uitbeelden.

Vooralsnog, Marit staat nu al met stip genoteerd als mijn potentiële Mol. Alleen jammer dat een meerderheid van de pool-deelnemers haar al voor de première heeft aangeduid als Mol, dat is zowat het enige dat echt tegen haar spreekt op dit moment. Ik zie wel waarom de productie voor haar zou kiezen als de saboteur, ze heeft wel een grote sympathiefactor. 't Is volgens mij echt iemand die je snel dingen vergeeft.

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2012, 22:33:05 »
Voor mij is ze op dit moment de mol niet, vooral omdat ze echt leek te huilen bij het overlopen van de brug, en ik denk niet dat een mol zo opvallend zou doen....
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"