Auteur Topic: [Kandidaat] Marit is niet de mol  (gelezen 117758 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Marit is niet de mol
« Gepost op: 13-12-2011, 23:29:44 »
Marit van Bohemen
Wormerveer
16 september 1971
Actrice en presentatrice

Wil je meer weten over Marit, kijk dan HIER
« Laatst bewerkt op: 3-02-2012, 18:40:18 door Dolfie »
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #1 Gepost op: 31-12-2011, 13:26:22 »
Kijk, daaaaaaaaaar is de mol  ::trots::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2012, 00:40:33 »
2 koffers in de opening promo. Vol gepakt voor 3 weken (dus de mol of de winnaar) of als 1ste na huis.

Misschien een paar leuke suggestie's als music track:

* Renee De Haan - Vuile huichelaar (pak jij je koffers maar).. http://www.youtube.com/watch?v=VMYthUVMdqE

refrain:
Vuile huichelaar, pak jij je koffer maar
En verdwijn voorgoed uit m'n leven
Vuile huichelaar, ga alsjeblieft naar haar
En vergeet niet mij de sleutel terug te geven

Op zoek naar geluk vond ik jou in die kroeg
Je hebt me die nacht zo bemind
Ik dacht "'t is voorbij, al die nachten alleen
Ik heb weer een vent en 'n vriend"

't Feest duurde kort, want al binnen een maand
Had jij weer een nieuwe vriendin
Maar ik heb je door en ik gooi je d'r uit
Je komt er bij mij nooit meer in

refrain

Jij speelt met gevoelens en lacht om verdriet
Jij gaat steeds opnieuw weer op jacht
Jij liegt en bedriegt elke weerloze vrouw
Jij steelt als een dief in de nacht

refrain

En vergeet niet mij de sleutel terug te geven

* Doekoe  http://www.youtube.com/watch?v=r1o7-ZIJ7ek


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2012, 11:38:06 »
2 koffers in de opening promo

Ik dacht zelf aan die zeer opvallende opening van het WIDM-biechtseizoen. We zien Marit van het zomer al uitgebreid alle kandidaten voorstellen en iedereen benaderen als geen-mol of vlak-niet-uit maar in elk geval benoemt ze niemand tot de mol... tot het allerlaatste shot wanneer ze zichzelf noemt en verklaart... "De mol!"

En enkele maanden later nog eens een biechtronde met elke kandidaat... behalve Marit! Dus er komen er 9 voorbij die wat vertellen maar Marit ontbreekt. Dat is op zijn minst opvallend.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2012, 12:12:17 »
Zo te zien ben jij iig al erg overtuigd Lo, zelf zonder nog 1 aflevering te hebben gezien. ;D
Kan allemaal wel maar ik vind het een beetje ver gaan om het ontbreken in 1 molmail video als molhint te zien maar goed.

Wat mij het meest 'dwarszit' aan Marit is dat ze wel een erg voordehandliggende keuze lijkt.
Bovendien wordt ze vrij sterk naar voren geschoven door haar al die kandidaten af te laten gaan met haar gedachten of het wel/geen mol is. 'Vlak niet uit' zegt niks mijns inziens want wie zou zo vroeg in het spel al zeker moeten weten wie de mol is..?! Meestal wordt de mol wat meer op de achtergrond gehouden. Het is wel logisch op zich (want ze is waarschijnlijk het meest bekende gezicht van allemaal) maar toch vraag ik me af. Overigens lijkt 'obvious' als keuze voor de mol een minder groot probleem bij de vrouwen dan bij de mannen (Yvon, Inge, Kim,...) inclusief hun moltactiek vaak, helaas.  ::)
Als Marit de mol is hoop ik van harte dat ze een wat subtielere tactiek heeft gekozen..

Overigens is het wel duidelijk dat ze systematisch is in het vergaren van informatie en goed over haar tactiek heeft nagedacht (wat zowel kan als kandidaat als als mol). Overpeinzen om kandidaten van te voren anoniem te bellen en uit te horen ( ;D), rijtjes waarom wie wel of geen mol is, op mensen letten na de executie / test omdat ze dan niet op hun qui vive zijn door de adrenaline en ontlading.
Met name dat laatste is interessant, en daarvan zijn genoeg voorbeelden te vinden inderdaad.
Je moet dan alleen zelf ook wel cool as a cucumber  blijven om dat met al die spanning te kunnen registreren - althans als kandidaat dan ..  ;)
« Laatst bewerkt op: 2-01-2012, 12:16:27 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2012, 12:26:11 »
Twee volgepakte koffers, omdat je de winnaar bent? Iedereen, behalve de mol zelf, kan de winnaar zijn, dus iedereen zou  voldoende bagage bij zich moeten hebben voor een volledige periode. Voor hetzelfde geld heb je inderdaad twee koffers gepakt, en lig je er al uit na de eerste executie.

Dus ''twee koffers'' kan wel slaan op de mol, maar niet op de winnaar, want die is pas bekend na de laatste executie.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #6 Gepost op: 2-01-2012, 12:38:54 »
Hij zegt er ook bij dat het óók kan betekenen dat ze als eerste naar huis gaat he..?   ::rofl::

Ik herinner me een prachtig moment van Ferdi die Elise wil overtuigen van het molschap van Chandrika door te zeggen dat ze veel te voorbereid was door maar liefst drie skibroeken bij zich te hebben.  ;D

Wat dan wel weer aardig is, als ze wist dat ze door ruig terrein moest ploegen, waarom dan een onhandige 'luie' koffer op wieltjes (twee zelfs!)? Backpack zou handiger geweest zijn mijns inziens. Of is dat haar molkoffer-cover?  ;D

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #7 Gepost op: 2-01-2012, 12:47:01 »
je bedoelt: een ''strooi de molloten zand in de ogen molkoffer-dekmantel?'''


Hahaha, zou heel goed kunnen. Weet je nog wat het thema is van Wie is de Mol?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #8 Gepost op: 2-01-2012, 13:13:38 »
Zo te zien ben jij iig al erg overtuigd Lo, zelf zonder nog 1 aflevering te hebben gezien

Haha het was meer om een reactie van jou uit te lokken want er was nog geen enkele post bij Marit... ook niet bij Marion dus toen begon jij daarmee omdat je het zielig vond... maar Marit bleef maar onbesproken...  :-X

Tuurlijk is het nu verder allemaal spijkers op laag water zoeken dus ik kan enkel noemen wat we nu hebben liggen, dit videootje, meer is er niet en het steekt eruit dat zij de enige ontbrekende is in de rij biechten. Dat was elders al eens genoemd maar toen bestond dit Marit-topic nog niet dus noem ik het hier maar even dat die de eerste hint zou-kunnen-zijn-geweest.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2012, 13:28:19 »
Ik dacht zelf aan die zeer opvallende opening van het WIDM-biechtseizoen. We zien Marit van het zomer al uitgebreid alle kandidaten voorstellen en iedereen benaderen als geen-mol of vlak-niet-uit maar in elk geval benoemt ze niemand tot de mol... tot het allerlaatste shot wanneer ze zichzelf noemt en verklaart... "De mol!"


Ze lijkt te zeggen : "Ikzelf? De Mol!"
Maar ze zegt : "XII ? De Mol!" (x elf de mol dus, twaalfde seizoen, waarmee ze dus ook best dubbelzinnig zou kunnen zeggen dat zij die twaalfde mol is) (maar dat denk ik niet  ::) )

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2012, 23:49:54 »
Marit die bij de gletsjeropdracht oppert van één kokergroep, drie kokers mee te nemen. (Omdat Liesbeth en Marion geen konden vinden.) Uiteindelijk hebben ze dit gedaan, maar volgens mij zat er bij iedere kokergroep van 5, maar één met een positief geld bedrag. Dus zoiezo 2 vergooide kokers?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2012, 23:50:42 »
Nou moe, staat het topic van Marit onderaan? :o

Ze is erg verdacht, heeft het vliegtuig niet gehaald (geen idee waar ze uithing) en pakte rustig twee kokertjes (waar niks of -500) inzat. En dan nog die mega-actie met de handen omhoog over de brug... was ze echt bang? Als mol maakt het niet uit natuurlijk, of je een vrijstelling pakt of niet.
Tell me what your telescope says

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2012, 23:52:41 »
Maakt wel degelijk uit, scheelt weer geld in de pot.
Heeft ze goed gedaan.
En nee....als je aan de MOL meedoet ben je meestal onderhevig aan een potje paintball:)
Haha, die verbazing van de rest!


Slimme actie!
Omnia vincit amor

Online Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2012, 23:55:45 »
Opdracht 1
- Komt niet aan bij het vliegtuig

Opdracht 2
- Haalt koker op met ijswater of -500 euro

Opdracht 3
- Gaat met handen omhoog het speelveld over???
- Zegt als ze over de lijn is "Ik ging net iets te ver en toen had ik mijn vrijstelling"? Ze had toch ook gewoon stil kunnen blijven staan? Erg verdacht.

Buiten de opdrachten
- Geen opmerkingen

Conclusie
Vrij verdacht, maar geen top 3 plaats i.m.o. Sluit haar niet buiten
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2012, 23:56:30 »
Tja Lo was niet actief he..  ::tandpastasmiley::

Marit staat absoluut op mijn lijst voorlopig.
Ik moet de aflevering herbekijken maar volgens mij heeft ze zo'n beetje alles gedaan wat een mol zou kunnen doen zonder teveel in het oog te lopen.
Dat ze (toevallig?) gekozen werd als persoon voor derde vrijstelling zou buiten haar macht liggen sws.
Dat aanbieden andere kokertjes te pakken was ook zogenaamd behulpzaam.  :P

Opvallend dat ze ook relatief weinig in beeld is deze aflevering.
Mijn idee is altijd, de kandidaten die het sterkst naar voren worden geschoven zijn de verdachten van de vroege exits.. pas rond afl 4,5,6 beginnen ze de kandidaten die het verder brengen in de serie wat naar voren te schuiven. Mij viel op hoe weinig Maarten en Marit in beeld waren in verhouding tot anderen. (Moet de aflevering opnieuw bekijken maar dit was mijn eerste indruk iig).
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #15 Gepost op: 6-01-2012, 00:02:06 »
Hmm, achteraf gezien had ik beter al mijn posts al van tevoren kunnen typen, in plaats van nu, midden in de nacht ::)

Marit is tactisch bezig! Een beetje op de achtergrond, maar wel slim. Ze had ook wel geluk met haar tegenstanders op de brug natuurlijk. Ongelooflijk dat ze niet schoten!
Zeker een molkandidaat.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #16 Gepost op: 6-01-2012, 14:30:06 »
Tja Lo was niet actief he..  ::tandpastasmiley::

Hihi  ::regenboog::

Ksnapdrooknixvan dat Marit pas 1 pagina heeft terwijl toch duidelijk is dat ze de mol is ::trots::

Inderdaad heeft ze zo'n beetje alles gedaan wat een mol zou kunnen doen zonder teveel in het oog te lopen.

Hoe kun je nu 3 kokers pakken van de 5 en alles met ijswater of -500 euro ???

(jahaaaa het kaaaahaaaaan maar wel kleine kans).

Enne... enige wat beetje tegen haar spreekt is met handen omhoog het speelveld over. MAAAAARRRR als kandidaat doe je toch ALLES voor een vrijstelling? Echter, wat kan een mol dit een biet schelen? Zie Milouska, Patrick, Inge etc. die strooien met jokers etc. Dus Marit is alsnog erg verdacht.



Alles erg verdacht, maar ik sluit na gisteren nog 1 speler niet uit: Maarten.

Oooo zo'n lieverd en vernietigt zomaar 500 euro.

Maar toch, zoals Supernova zegt blijft hij ook weg van de radar. En Erik-TKS's fotohint is wel erg sterk moet ik zeggen. Ofwel Marit had 2 foto's ofwel het is toch Maarten want Dio zou wel erg puik acteerwerk zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ekei

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #17 Gepost op: 6-01-2012, 15:22:18 »
Ik zag een reactie bij de recensiekoning.nl en die was wel erg treffend.
Het mol-dagboek na aflevering 1 begint met de zin "De eerste klap is een daalder waard"
Als je dan daalder op wiki zoekt, blijkt dat de allereerste daalder geslagen is in.....
BOHEMEN
http://nl.wikipedia.org/wiki/Daalder

(ik volg WIDM al 12 seizoenen en lees dit forum ook al verschillende jaren, echter nooit de behoefte gehad om te posten. Vond deze "hint" echter zo duidelijk dat ik die graag wilde delen)
(is Vriendlief trouwens nog actief? Ik zit namelijk stiekem te hopen op een nieuwe tekening  ;D)

Offline Mr. Molska

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voorheen KaMol.
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #18 Gepost op: 6-01-2012, 15:25:14 »
Mmm, die had ik gevonden ;)
Expeditie Peking Mol-Boyard. Ik zeg ja.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marit is (niet) de mol
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2012, 10:41:25 »
Wow, nog steeds maar 1 pagina voor Marit, of het net sluit zich al rond haar? Ik denk het wel, ben net nog het rijtje afgegaan en zij blijft, wellicht met Maarten, nog als enige molkandidaat over.

Kijk je naar de molpositie dan zat zij telkens in het groepje waar de mol moet zitten. Nl. niet aankomen bij Dakota en de -500 koker pakken.

Dit geldt even goed voor Tim, Liesbeth en... Marion. Maar Liesbeth kunnen we al strepen omdat Marion de test op haar invulde en ze bovendien nu in de top-3 verdenkingen staat op widm.nl... komt bij, zij pakt geen koker!!! Dus zit je in het goede groepje, doe je er niks mee!!!

Tim zou dan nog kunnen maar die vind ik zo van nature overkomen en ik verwacht juist een snelle exit van hem ("ik denk niet dat Marit de mol is dus krijgt zij de vrijstelling van mij").

Maarten zat dan niet 2x maar wel 1x in het goede groepje dus houd ik als reservemol. William zat ook 1x in het goede groepje maar presteert daar ook nul... pakt geen koker, pas als hij Tim mee laat zoeken kiezen ze er samen eentje uit.

De rest zat 2x in de verkeerde groep. Komt bij dat Frits blijkbaar met handen op het hart beweerd heeft naar Tim niets op hem in te vullen... zou doelbewust kwaadwillig iemand uit het spel werken betekenen en dat doet een mol niet. Trouwens ook een reden Tim te strepen want die doet naar Dio exact hetzelfde door hem als tip te geven alles op A-M in te zetten.

De andere 3 zijn voor mij totaal ongeloofwaardig als mol en krijgen ook een snelle exit; zeker Dio en Hadewych halen het 2e land niet. A-M hoop ik dat ze lang blijft maar zij is zo enorm uitgesproken dat ze een droommol is, meer niet.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2012, 11:03:11 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)