Auteur Topic: [Kandidaat] William is niet de mol  (gelezen 80423 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2012, 10:54:43 »
Ik vind William n.a.v. afl. 1 molwaardig te noemen. Begon meteen toen ie Anne-Marie tegen kwam haar te verwarren. Vervolgens haar beschuldigen van het feit dat ze op een paal geld had gepakt  ??? ::rofl:: Voor zover ik weet, had alleen Frits weet van de vrijstellingen in opdracht 2. En toch gaat William dan tegen Tim praten over een koker waar wellicht een vrijstelling in zit. Que? Een vrijstelling is bij WIDM altijd het groene schijfje, dus dat past moeilijk in een blauw kokertje :P Dus verspreekt ie hier zich, toont ie hiermee zijn voorkennis?  ::) Verder natuurlijk het sluitstuk door zo paranoïde als een gek in de hooibalen/stellages te gaan zoeken naar jokers  :-X

De grap is nog dat Dio hem meteen volgt, zonder zich te blijven richten op Marit. Voor de mol is het namelijk altijd beter dat een kandidaat een vrijstelling heeft, want zodoende blijf je langer onopgemerkt met een grotere groep. Meteen ook een klassieker in wording ja, die derde opdracht  ;D Vervolgens bij de test geeft ie aan het zeker te weten, de montage doet ons overkomen alsof ie op 1 persoon heeft ingezet. Goed, mocht William de mol zijn, dan is het wel eentje van de overduidelijke soort. En toch blijf ik hem in de gaten houden.  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2012, 11:07:21 »
Voor zover ik weet, had alleen Frits weet van de vrijstellingen in opdracht 2. En toch gaat William dan tegen Tim praten over een koker waar wellicht een vrijstelling in zit. Que? Een vrijstelling is bij WIDM altijd het groene schijfje, dus dat past moeilijk in een blauw kokertje :P Dus verspreekt ie hier zich, toont ie hiermee zijn voorkennis?  ::) Verder natuurlijk het sluitstuk door zo paranoïde als een gek in de hooibalen/stellages te gaan zoeken naar jokers  :-X

Je zei?

Volgens mij doet William gewoon aan fanatieke overanalyse.
Waarschijnlijk zou hij nog hints zien in een krop sla.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2012, 11:13:15 »

Je zei?

Volgens mij doet William gewoon aan fanatieke overanalyse.
Waarschijnlijk zou hij nog hints zien in een krop sla.

U doelt waarop?  ???

Maar eens met dat tweede, hij is idd voor mij de eerste kandidaat die nog hints zal zien in een krop sla  ::rofl:: (Niuno, waar ben je?  ;D)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2012, 11:16:22 »
Ik had het dikgedrukt en onderstreept in de quote van jou. Je zei "Een vrijstelling is bij WIDM altijd het groene schijfje". Dat plaatje bewijst het tegendeel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2012, 11:18:49 »
In dat mandje ligt toch echt ook zo'n groen schijfje ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2012, 11:24:48 »
Idd, niet het papiertje is de vrijstelling, de groene schijf is de vrijstelling :) Daarom vond ik William zijn opmerking naar Tim zo verdacht.. toen die een blauw kokertje heen en weer schudde om te horen wat er in zat. Want zo'n groene schijf kan natuurlijk nooit in een koker zitten. Dus dat valt bij mij ofwel in de categorie: verdacht maken of zich verspreken. Dat, naast andere dingen die we bij William zagen (Anne-Marie zwart maken en verwarren, Dio laten volgen en zich niet bekommeren om Marit haar vrijstelling af te pakken) geeft mij genoeg stof tot nadenken. Dus vandaar dat ie een van mijn molverdachten is  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2012, 11:27:07 »
William snapt het spel gewoon niet zo goed, volgens mij. Hij dacht ook dat Anne-Marie er met zijn geld vandoor ging in opdracht 1.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2012, 11:30:10 »
William snapt het spel gewoon niet zo goed, volgens mij. Hij dacht ook dat Anne-Marie er met zijn geld vandoor ging in opdracht 1.

Op zich begrijpt hij het dan juist wel goed. Als er inderdaad geld gevonden kon worden, en Anne-Marie was de Mol, dan had ze dat gemakkelijk kunnen laten verdwijnen. Het is dus niet 'zijn' geld maar het geld van de pot wat dan kwijt is.
The sun came up and reality set in.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2012, 13:43:31 »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2012, 13:47:20 »

Hey, kun je spoilers ook een naam geven ? Handig !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2012, 14:47:18 »
Ik verdenk hem niet echt, maar toch was hij degene die zich het meest verdacht gedroeg, in de beste groepen zat om te mollen en de meeste fouten maakte.

opdr. 1) Hij was op tijd bij het vliegtuig (nadat ie eerst een heel andere kant inging dan Anne-Marie) en ging daarna zijn best doen om mensen er bij te halen terwijl hij wist dat het niet meer ging lukken.
opdr. 2) Zat in de tweede groep en moest dus de kokertjes pakken, hierdoor zit er geen geld in de pot en ging de pot zelfs in de min.
opdr. 3 Terwijl hij Marit niet afschoot (ik had het ook niet gedaan als iemand dat echt niet wil) en hij op zoek ging naar jokers, had hij ook eerst snel door kunnen lopen naar de vrijstelling (aangezien Marit niet zo snel liep) en daarna op zoek kunnen gaan naar jokers.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2012, 14:49:50 »
Die molachtige W viel wel erg op, maar mooi weergegeven in het plaatje hierboven. Gevalletje William maakt iedereen knettergek? Of Mol William legt het er zo dik bovenop dat ie niet verdacht wordt? (Of gewoon een leuk petje.)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2012, 14:52:26 »
Ik kan de mensen die denken dat die pet van William een hint is uit hun dromen halen. Het is waarschijnlijk promotiemateriaal, wat hij heeft laten maken. Op de zijkant staat Spaaij.
W. Spaaij - William Spaaij
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #33 Gepost op: 6-01-2012, 16:06:11 »
opdr. 1) Hij was op tijd bij het vliegtuig (nadat ie eerst een heel andere kant inging dan Anne-Marie) en ging daarna zijn best doen om mensen er bij te halen terwijl hij wist dat het niet meer ging lukken.

Op zich had het misschien nog best kunnen lukken ook, maar dan had hij natuurlijk niet met iedereen die hij vond gezellig naar het vliegtuig moeten lopen (waardoor hij er wel héél ijverig uitzag), maar had hij meteen tegen diegene moeten zeggen dat die mee moest zoeken en iedereen binnen een bepaalde tijd bij het vliegtuig moest zijn. op die manier vergroot je de zoekkracht heel rap.
Best wel mols dus inderdaad.
 
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #34 Gepost op: 6-01-2012, 16:10:33 »
Fanatieke kandidaat die gehaaid is om vrijstellingen/jokers te krijgen. Volgens mij zou hij daarvoor over lijken gaan. Zou ook best een mol kunnen zijn. Hij kan zich goed verschuilen onder de dekmantel van gezellige, likeable groepgenoot.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #35 Gepost op: 6-01-2012, 16:59:51 »
Volgens mij zou hij best een goede mol kunnen zijn, hij doet me denken aan een kruising tussen Jon (Chaotisch, verwarring zaaiend) en Dennis (Schijnbaar heel fanatiek, maar er uiteindlijk net niks mee bereiken)

En zijn mogelijke molacties doen ook aan die twee denken. Als ik mol was bij opdracht 1, zou ik denk ik ervoor kiezen om zelf wel op tijd te zijn en andere mensen te laten staan of de verkeerde kant op te sturen. Jon stuurde bij de opdracht in de titanic loods iedereen overal naartoe, maar rekte vooral tijd en was zelf steeds van zijn plek af. William lijkt bij opdracht 1 mogelijk iets vergelijkbaars te doen. Heel fanatiek mensen halen, maar waarschijnlijk ook een paar mensen die uit de richting zijn laten staan.

En de opdracht op de brug met Dio deed me heel sterk denken aan Dennis met Patrick tijdens de seinopdracht. Iemand die de boel schijnbaar niet snapt meetrekken in je eigen idiote plannetje....

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #36 Gepost op: 6-01-2012, 18:03:35 »
Tweet: WilliamSpaaij Belofte maakt schuld! Hier het antwoord: Ik heb daadwerkelijk een joker gevonden op de brug!'

 ::oink::

Of zou hij nou liegen?? Hij mag dit dan toch eigenlijk helemaal niet zeggen als het waar is?

(Dit bericht moet misschien in het tweettopic, maar ik vind het wel relevant voor hier.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2012, 18:05:35 door annebeth »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #37 Gepost op: 6-01-2012, 19:15:12 »
Dat petje is gewoon too obvious. Ik let normaal niet op dat soort dingen tijdens de uitzending en het viel mij zelfs op. Lijkt me echt niet dat het er zo dik bovenop ligt.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2012, 20:12:06 »
Ik let juist wel op het petje, omdat de hints achteraf bijna altijd simpel blijken te zijn, en wij met z'n allen weer gedesillusioneerd achter de tv zitten omdat we het veel te moeilijk zochten.
In 2006 was de M op het shirt van Milouska ook een hint. Daarbij speelt ook dat mollen soms uit zichzelf en buiten de officiële/vooraf bedachte hints om hun eigen hints bedenken. Neem Inge en haar gebarentaal.

Niet echt mijn soort hints, maar goed. Ze kunnen er dus best in zitten.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2012, 04:14:42 »
Ik snap het serieus niet. Dat lees ik zoveel. Ik heb alleen maar om hem gelachen en heb hem geen seconde irritant gevonden. En dat vind ik vrij snel van iemand. Maar het kan ook m'n blinde vlek zijn, aangezien ik vorig jaar een workshop van 'm heb gehad en hij daar ook erg leuk was.

gha  , ik geloof je , en dat meen ik ,  vooral geen seconde , dat was Dick van Dyke ook nooit
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?