Auteur Topic: [Kandidaat] William is niet de mol  (gelezen 80420 keer)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #60 Gepost op: 20-01-2012, 13:25:14 »
Ik vind William Hilarisch en twijfelde voor de uitzending heel erg tussen hem en tim als potentiele mol..
ik heb uiteindelijk voor tim gekozen en william als winnaar..
toch zijn beide mijn hoofdverdachte, alleen nu dat beide geld hebben gepakt bij de joker opdracht, begin ik weer verder te kijken naar Liesbeth, Marit, frits of hadewych..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #61 Gepost op: 20-01-2012, 14:51:06 »
Vreemd dat de groep William alles laat opschrijven tijdens de rondleiding. Hij kan maar zo de mol zijn, waarom zouden ze William vertrouwen? En dan nog, als ze één voor één overhoort worden zoals in serie 3 hebben ze er niets aan dat één persoon alles heeft opgeschreven.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #62 Gepost op: 20-01-2012, 15:00:53 »
Vreemd dat de groep William alles laat opschrijven tijdens de rondleiding. Hij kan maar zo de mol zijn, waarom zouden ze William vertrouwen? En dan nog, als ze één voor één overhoort worden zoals in serie 3 hebben ze er niets aan dat één persoon alles heeft opgeschreven.
Tja.. Van mij mag de hele club sws wel wat alerter reageren op bepaalde dingen.
In het verleden werd dat door productie of medekandidaten (MM, Jim, Sebas etc) nog wel eens afgestraft.. Maar tot nu toe gaat het er makjes aan toe in deze serie.

Misschien hebben ze medelijden vanwege de bevroren breintjes.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #63 Gepost op: 20-01-2012, 17:01:07 »
Vanuit het oogpunt dat William de mol is (hoewel ik dat niet denk):

Het is bij de envelop/joker opdracht best interessant voor William om als mol zijnde toch geld te pakken. Door zolang mogelijk door te spelen, wordt voor de andere kandidaten duidelijk dat Art niet meer dan 2 jokers neer zal leggen.

Hierdoor voorkomt hij dat hebberige kandidaten langer doorspelen en per ongeluk toch geld pakken in plaats van jokers.  Hij stimuleert zo dat anderen allemaal voor 2 jokers zullen gaan.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #64 Gepost op: 20-01-2012, 17:10:37 »
dat klopt zit ook wat in...
ook is hij de enige die zijn extra hint achteraf verteld heeft.. wellicht moest die hint in het spel komen.. weet iemand zo nog wat het exact was.?
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #65 Gepost op: 20-01-2012, 17:47:44 »
Vanuit het oogpunt dat William de mol is (hoewel ik dat niet denk):
[...]

Bij William zie ik een soort schizofrene rol die hij speelt. Hij doet rare dingen en haalt niet veel geld in de pot. Behalve dan bij het jokerspel, wat inderdaad misschien verwarring (of als je het anders bekijkt duidelijkheid) zaaien is. En hij heeft een extra kaartje bij het geld wat volgens mij de anderen die voor de enveloppe kozen niet hadden.

Ik ga nu nog voor Liesbeth, maar hoop eigenlijk een beetje op William. Voor mij nu de nummer twee.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 18:25:34 door Avogadro »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #66 Gepost op: 20-01-2012, 17:58:21 »
hadden de andere volgens mij ook want marit zegt ergens ow er zit nog een briefje bij., maar alleen william verteld de zijne tegen frits..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #67 Gepost op: 20-01-2012, 18:08:34 »
hadden de andere volgens mij ook want marit zegt ergens ow er zit nog een briefje bij., maar alleen william verteld de zijne tegen frits..

Nou, bij Marit en Tim leek het van niet op de slow-motion. En volgens mij blufte Marit toen William in de groep over extra informatie begon dat zij ook een briefje erbij had.

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #68 Gepost op: 20-01-2012, 18:24:53 »
ik moet hem nog eens een keer goed terugkijken..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #69 Gepost op: 20-01-2012, 18:46:43 »
Ik heb m net teruggekeken en William springt me toch beetje bij beetje wat meer in het oog na hem eerst te hebbben afgeschreven.

Bij de pimpampet opdracht is hij namelijk de enige die totaal niks bijdraagt.

Er worden volgens mij 4 (of 5) sporters met een M geraden en 2 (of 1) europese steden met een M.  Frits en Liesbeth brengen hiermee respectievelijk 200 en 100 euro mede in. Het bord van William wordt niet gezien. Ook houdt hij hem steeds schuin vast. Frits hoor je heel duidelijk "sporters" roepen. William daarentegen roept "Hallo hierzo!".  Heeft weinig nut, want ze weten al waar hij staat, ze zien het bord alleen niet.


De tweede groep brengt 500 euro binnen. Volgens Art 7 goede antwoorden waarvan 1 met een Q. Ze raden dus volgens mij: Quintus, Beren, Bever, Beegees, Boney M, Beachboys, BZN. (is in totaal precies 500 dus badeend is vast fout gerekend).  Quintus en alle bands worden geraden door Frits. Van de dieren weet ik het niet precies. William lijkt hier echter geen actieve rol te hebben. Ik hoor hem in elk geval geen suggesties aandragen. Overigens hoor ik Liesbeth ook amper, maar haar bord werd nog gelezen.

Dit in combinatie met het feit dat hij de toren in wil, maakt hem toch wel iets verdachter dan ik hem eerst vond. (Voor uitleg waarom hij als mol toch 1000 euro kan pakken, zie ergens een paar post terug mijn uitleg)


(En ik wil gewoon niet de Liesbeth tunnel in, omdat ik haar een hele slechte mol zou vinden en ik heel erg teleeurgesteld ben in dit seizoen als zij het is :P)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 18:48:41 door Qper »

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #70 Gepost op: 20-01-2012, 18:51:10 »
ja de reactie van marit was op het briefje wat ze bij william ziet denk ik..

dan zou william weer een goede reden hebben om zelfs als mol toch hier de envelop te pakken naast het feit dat de rest dan wellicht eerder voor 2 jokers zou gaan als voor de envelop.

Wellicht moest dat briefje gevonden worden en pakt hij daarom snel als tweede de envelop.. just in case..

Het briefje had de vraag.. Bij welke tv quiz maakt de mol kans om te winnen..
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #71 Gepost op: 20-01-2012, 18:53:30 »
Ik heb m net teruggekeken en William springt me toch beetje bij beetje wat meer in het oog na hem eerst te hebbben afgeschreven.

Bij de pimpampet opdracht is hij namelijk de enige die totaal niks bijdraagt.

Er worden volgens mij 4 (of 5) sporters met een M geraden en 2 (of 1) europese steden met een M.  Frits en Liesbeth brengen hiermee respectievelijk 200 en 100 euro mede in. Het bord van William wordt niet gezien. Ook houdt hij hem steeds schuin vast. Frits hoor je heel duidelijk "sporters" roepen. William daarentegen roept "Hallo hierzo!".  Heeft weinig nut, want ze weten al waar hij staat, ze zien het bord alleen niet.


De tweede groep brengt 500 euro binnen. Volgens Art 7 goede antwoorden waarvan 1 met een Q. Ze raden dus volgens mij: Quintus, Beren, Bever, Beegees, Boney M, Beachboys, BZN. (is in totaal precies 500 dus badeend is vast fout gerekend).  Quintus en alle bands worden geraden door Frits. Van de dieren weet ik het niet precies. William lijkt hier echter geen actieve rol te hebben. Ik hoor hem in elk geval geen suggesties aandragen. Overigens hoor ik Liesbeth ook amper, maar haar bord werd nog gelezen.

Dit in combinatie met het feit dat hij de toren in wil, maakt hem toch wel iets verdachter dan ik hem eerst vond. (Voor uitleg waarom hij als mol toch 1000 euro kan pakken, zie ergens een paar post terug mijn uitleg)


(En ik wil gewoon niet de Liesbeth tunnel in, omdat ik haar een hele slechte mol zou vinden en ik heel erg teleeurgesteld ben in dit seizoen als zij het is :P)





met elk woord hierboven eens..  hij houdt dat bord idd schuin.. ik zie al helemaal een shot voor me dat je hem ziet staan met dat bord schuin of zijn hand voor de m ofzo..
dat hij de envelop wel pakt kan of zijn zodat andere eerder voor jokers gingen of omdat de quiz vraag in het spel moest komen...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #72 Gepost op: 20-01-2012, 18:56:10 »
William is in mijn ogen niet hylarisch, eerder hysterisch  ;)
-niet boos worden s.v.p.- ::hypocriet::

Hij is het meest bezig met kandidaat te "zijn" of te spelen
(tenminste, dat is wat wij te zien krijgen).
IJverig (zie alles opschrijven tijdens tour).
Hij geniet van het spel, zo lijkt het, zo hoort het! Prima!

Of... hij doet zich voor als ijverige kandidaat en blijkt de mol te zijn, -ik hoop het niet, is persoonlijke voorkeur-.
Al hield hij zijn bord tijdens Pim-Pam-Pet zeer zwak (productie/montage?)

Ik prefereer een meer mysterieuze mol, meer op de achtergrond.
Dus on topic; niet mijn Mol.
Omnia vincit amor

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #73 Gepost op: 20-01-2012, 19:00:30 »
o nee hoor.. ik hou daar wel van.. beetje humor in de mol.. hij maakt me aan het lachen.. vond marc marie ook super leuk als molkandidaat..
maar iedereen zijn mening toch...
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #74 Gepost op: 20-01-2012, 19:02:01 »
o nee hoor.. ik hou daar wel van.. beetje humor in de mol.. hij maakt me aan het lachen.. vond marc marie ook super leuk als molkandidaat..
maar iedereen zijn mening toch...
Marc Marie: old time favorite!!!! ::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #75 Gepost op: 20-01-2012, 19:20:53 »
Bij de pimpampet opdracht is hij namelijk de enige die totaal niks bijdraagt.

Ja, dat is ook mijn aarzeling. Volgens mij begint Liesbeth keurig popgroepen met een B op te sommen. En het lijkt dat William daar de letter P zegt. Trouwens ook in dat groepje, een dier met een B: Badeend!
::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 19:23:23 door Avogadro »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #76 Gepost op: 21-01-2012, 11:30:27 »
Ondanks (of misschien wel dankzij) die 1000 Euro ipv de jokers is hij in mijn optiek toch behoorlijk gestegen op de molladder. Het kan een slimme zet zijn om te zorgen dat de testvraag niet bij iemand anders komt (en dat voor maar 1000 Euro), maar vervolgens wil hij wel dolgraag de toren in wat dan weer 2000 Euro zou hebben gekost...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #77 Gepost op: 21-01-2012, 17:19:55 »
Aangezien er zo weinig mensen in de William-tunnel zitten , ga ik hier toch maar even zeggen waarom ik het nu ook denk ( En ik verdachtte hem in het begin ook totaal niet hoor )

Opdracht 1 : Bij het vliegtuig doet hij heel erg zijn best om fanatiek rond te rennen en kandidaten bij het vliegtuig te krijgen, maar deze opdracht was natuurlijk gedoemd om te mislukken .

Opdracht 2 : Op de gletser wil iedereen van groep 2 meteen naar geld ( en vrijstellingen ) gaan zoeken, en op dat moment stelt William iets raars voor in de trend van : We gaan allemaal 1 plek doorschuiven o.i.d.... Hierdoor had verwarring kunnen ontstaan, maar de andere kandidaten gingen er niet op in

Opdracht 3 : jokers in hooi ? In het begin leek het me vooral een klungelige actie van een te fanatieke en ietwat idiote kandidaat, maar dit zou ook heel goed een rol kunnen zijn die de mol speelt, en dio was natuurlijk perfect om hierin meegenomen te worden

Opdracht 4 : Zijn antwoorden waren niet te controleren en ook nog eens essentieel omdat het om een deelsom ging bij de zwemdiploma's, hierdoor zouden enorme afwijkingen kunnen ontstaan

Opdracht 5 : Hier heb ik hem niet direct op een molactie kunnen betrappen, maar de opdracht was ook erg warrig in beeld gebracht

Opdracht 6 : Hier deed hij erg goed zijn best, maar dit bleek uiteindelijk ook positief voor de mol omdat de mol hier baat had bij het slagen van de opdracht.

Opdracht 7 : Zijn pimpampetbord werd als enige niet gelezen en hij droeg niet echt bij aan goede antwoorden in de boot.

Opdracht 8 : Hier dacht ik eerst ook : een mol zou nooit geld pakken. Maar zoals ergens in dit topic al is opgemerkt was het in Williams geval wel nuttig zodat de rest zag dat er nog jokers bij konden komen en minder snel voor de envelop zouden gaan, en bovendien de extra testvraag niet kregen

Opdracht 9 : William was een van de weinigen die de toren in wou lopen, en zo geen geld verdiend zou hebben
You'll never walk alone

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2012, 17:58:54 »
Aangezien er zo weinig mensen in de William-tunnel zitten , ga ik hier toch maar even zeggen waarom ik het nu ook denk ( En ik verdachtte hem in het begin ook totaal niet hoor )

*knip*


 ::bravo::

Ik begon al een paar dagen te twijfelen richting William en dankzij jouw overzicht word ik nu aardig zijn tunnel ingetrokken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Kandidaat] William is (niet) de mol
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2012, 17:59:51 »
::bravo::

Ik begon al een paar dagen te twijfelen richting William en dankzij jouw overzicht word ik nu aardig zijn tunnel ingetrokken.

Gezellig... Kopje thee ?
You'll never walk alone