Auteur Topic: De Finale  (gelezen 26055 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Finale
« Gepost op: 20-02-2012, 22:04:12 »
Hillo en vieffan staan in de finale!

Beste juryleden, en daarmee bedoel ik D*N, Ldhmolletje, Swifty, Addie, NextGP en Niekypsv. Aan jullie nu om de belangrijke beslissing te nemen: wie wordt de winnaar. Eigenlijk hadden we zeven juryleden om een gelijkspel te voorkomen, maar het allereerste jurylid heeft vrijwillig het spel verlaten en mocht dus ook geen jurylid meer zijn.

Daarom wordt de hulp van het publiek ingeroepen. Alle lezers/kijkers mogen mij via pm ook een stem sturen. De persoon met de meeste stemmen krijgt de publieksstem en die telt dus als één stem mee.

De juryleden mogen nu aan elke finalist nog één vraag stellen. Die mag hier gepost worden. Swifty had mij haar vragen al opgestuurd omdat ze op vakantie vertrok. Vandaar post ik haar vragen nu alvast. Hillo en vieffan, ik raad jullie aan zo eerlijk mogelijk te zijn. De juryleden hebben namelijk in een apart forum alles kunnen overleggen en weten de meeste geheimen intussen. Een leugen om bestwil zou dus wel eens kunnen uitkomen en averechts kunnen werken!!

Swifty's vragen:
Voor hillo:
Citaat
Hillo, je pleidooi toen ik de PoV had gewonnen, welk stukje daarvan meende je niet?

Voor Vieffan:
Citaat
Vieffan, hoeveel onwaarheden heb jij per pm gestuurd aan de inmiddels afgevallen deelnemers?


Zowel het publiek als de juryleden hebben tijd tot vrijdagavond 20u om hun stem in te sturen. Juryleden, gelieve de vragen vóór woensdagavond 20u te posten, zodat hillo en vieffan de laatste dagen nog kunnen antwoorden en de andere juryleden en het publiek op basis daarvan hun stem kunnen sturen.

PS: ook afgevallen kandidaten die NIET in de jury zitten, mogen als publiek hun stem opsturen.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Finale
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2012, 22:13:29 »
Omygold, was er gewoon een jury-forum? ::oink::

Ik ben absoluut bereid eerlijk te zijn tegen iedereen ::ok:: Mogen wij ook een pleidooi los van de vragen hier posten Robbie? Zo'n soort van startpleidooi en closing statements enzo?
Nieky grab a life vest!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2012, 22:21:54 »
De juryleden hebben namelijk in een apart forum alles kunnen overleggen en weten de meeste geheimen intussen.
::rofl:: Geweldig!

Citaat
Vieffan, hoeveel onwaarheden heb jij per pm gestuurd aan de inmiddels afgevallen deelnemers?
Ik heb het niet bijgehouden, maar het zijn er niet heel veel geweest. Ik heb geprobeerd alleen te liegen als ik het gevoel had dat het nodig was.

Ergens aan het begin heb ik een keer niet voor Molcrazy gestemd ( dus zodat hij erin bleef (toen ging hij er alsnog uit)) terwijl ik jou, Swifty, en D*N vertelde dat ik op Addie gestemd had. Dit was overigens niet via PM, maar die tel ik toch maar mee :P. Met deze actie probeerde ik het vertrouwen van Hillo te winnen, want ik had het idee dat ik in onze three-way alliantie op de derde plaats stond.

Verder heb ik tegen D*N gezegd dat ik Hillo eruit wilde, terwijl wij (Hillo, Swifty en ik) op dat moment eigenlijk liever D*N eruit zagen gaan. We hadden het idee dat D*N vrienden met iedereen was en het hele spel uiteindelijk zou winnen :P.

Daarna heb ik ook tegen nextGP gelogen over dat ik HIllo eruit wilde. Dit was toen ik voor de tweede keer genomineerd was, en ik er voor moest zorgen dat ik in het spel bleef. Dit was dus om mijn eigen ass (om het zo maar even te zeggen) te redden.

Ik heb ook een aantal keer verkondigt dat ik Swifty voor geen meter meer vertrouwde (dit was na D*N's eliminatie). Dit was om anderen op een verkeerd spoor te zetten, het was toen volgens mij heel duidelijk wat de groepen waren en dit wilde ik even iets onduidelijker maken. Het mocht helaas niet baten :P.

Ik heb denk ik wel vaker kleine leugentjes vertelt, maar dat was dan om deze grotere leugens te ondersteunen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Finale
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2012, 23:06:26 »
Voor degenen die geïntereseerd zijn, ik heb een schema bij gehouden met hoh, pov wins, nominaties etc. Hopend dat ik er iets aan zou hebben ::). achteraf gezien had ik beter de spullen in het huis kunnen noteren. maar dan heb ik hem niet voor niets bijgehouden ::schaam::.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2012, 23:16:26 »
Ik wil dan toch nog even nieky credits geven voor de drie keer HoH ::jaja::
Maar zelf heb ik het ook niet slecht gedaan heb 2 :P.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Finale
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2012, 23:22:07 »
en ik geef de prijs voor beste floater aan ldhmolletje :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Finale
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2012, 23:23:46 »
en ik geef de prijs voor beste floater aan ldhmolletje :P
ja maar die moest ook telkens naar de bieb drijven.
Ik wil dan toch nog even nieky credits geven voor de drie keer HoH ::jaja::

de beste in de opdrachten.... ::ok:: maar ja waarschijnlijk verkeerde keuzes..
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Finale
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2012, 23:36:46 »
Nieky heeft hele slimme keuzes gemaakt juist, alleen op het einde ging er iets mis. Maar daarover straks meer ;D Ik ben eerst even alles voor mezelf op een rijtje aan het zetten (ik lig ook al heel erg achter met biechten tegen Robbie ;D ) en dan komt er een verhaaltje van mijn kant en antwoord ik alvast op de vraag van Swifty!

En mooi bijgehouden D*N, alleen jammer inderdaad dat je er zo weinig aan had ;D
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Finale
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2012, 02:23:11 »
[Nerdmodus]M'n hele spelverslag/biecht aan Robbie is al meer dan 16.000 woorden lang en ik ben net aangekomen bij de eliminatie van NextGP ::oink:: Kan ik hier geen scriptie over schrijven ofzo? [/Nerdmodus]
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Finale
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2012, 05:11:22 »
Bijna 21000 en het is af ;D

*ziet dat het 5 uur geweest is.

Slaap lekker! Morgen zal ik de vraag van Swifty beantwoorden ;)
Nieky grab a life vest!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Finale
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2012, 09:05:03 »
Wat een toewijding  ::ok::

Overigens, als juryleden willen biechten over antwoorden van de finalisten, staat m'n pm-box open!

En ja in BB US zijn er wel vaak opdrachten over wie welke opdracht gewonnen had enzo, maar dat kon je hier allemaal te makkelijk terugvinden naar mijn zin.  :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Finale
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2012, 11:12:31 »
.  de beste in de opdrachten.... ::ok:: maar ja waarschijnlijk verkeerde keuzes..

Wacht de afleveringen maar af ;)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Finale
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2012, 11:33:46 »
nou ik las net dat het epistel van hillo wel heel veel woordjes had. Dus ik wacht niet op de afleveringen maar op de samenvatting ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Finale
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2012, 11:36:02 »
nou ik las net dat het epistel van hillo wel heel veel woordjes had. Dus ik wacht niet op de afleveringen maar op de samenvatting ::)

die geef ik bij deze:

Er vielen steeds mensen af.... Toen bleven er 4 over. Was nog maar 1 doemscenario waardoor ik de finale niet zou halen.... Die is uitgekomen :(
You'll never walk alone

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: De Finale
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2012, 11:45:59 »
Ik had eerst wel met enige regelmaat gebiecht, maar later is dit erbij ingeslopen :P. Toen was het ook wel meer straight forward wat mijn taktiek was :P.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Finale
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2012, 11:47:36 »
die geef ik bij deze:

Er vielen steeds mensen af.... Toen bleven er 4 over. Was nog maar 1 doemscenario waardoor ik de finale niet zou halen.... Die is uitgekomen :(
arme jongen ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Finale
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2012, 15:04:43 »
nou ik las net dat het epistel van hillo wel heel veel woordjes had. Dus ik wacht niet op de afleveringen maar op de samenvatting ::)

Robbie mag wel knippen hoor ;D het is gewoon echt als dagboekkamersessies geschreven, en dan kan ik het hele ding wel posten voor de echte liefhebber :)
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Finale
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2012, 15:59:04 »
Goed, dan bij deze mijn openingswoorden:

Ik kende het Big Brother spel vrij aardig. Goed genoeg om te weten dat je er in je eentje nooit komt. Big Brother win je door deals te sluiten en targets op mensen te plaatsen. Eén alliantie is leuk, maar zodra de HoH buiten die groep valt, loop je gevaar. Daarom moet je ervoor zorgen dat je met iedereen deals sluit als dat nodig is en dat andere mensen een nóg groter target zijn dan jij.

Met die tactiek begon ik het spel. Grote kink in de kabel was dat ik vrijwel niemand hier kende op voorhand, en de mensen die ik wel kende, kenden waarschijnlijk de andere spelers goed genoeg om mij niet nodig te hebben. Ik wist dus dat ik hard moest spelen en in een vrij vroeg stadium een HoH moest winnen om informatie te krijgen over de onderlinge verhoudingen. Dat lukte in week 2 en vanaf dat punt zat ik er lekker in. Ik sloot verbondjes met Swifty en Vieffan (toen nog los van elkaar) en zo verliep alles vrij rustig. Keerpunt 1 voor mij was toen bleek dat Swifty niet langer aan mijn kant stond. Toen was ik voor het eerst bang dat ik eruit zou vliegen, dus ik heb er toen alles aan gedaan om te blijven en een duidelijke verdeeldheid in het huis te creëren waarin iedereen een kant moest kiezen. Dat lukte en met mijn threewayalliance met Swifty en Vieffan ging ik door. Keerpunt 2 was toen Niek voor de tweede keer HoH werd. Ik wist dat ik een target zou zijn, maar had het idee dat hij net zo lief Swifty of Vieffan eruit wou hebben. Omdat Swifty op dat moment in mijn ogen mijn grootste concurrent voor de eindoverwinning was, heb ik het heft in eigen handen genomen en een verbond met Niek gesloten. En niet zomaar een verbond, een final 2 deal, die we tot op de dag van vandaag goed verborgen hebben weten te houden.

Ik wilde m'n woord zo min mogelijk breken in dit spel, dus ik heb mensen nooit meer beloofd dan "ik wil zo ver mogelijk met jou komen" of "laten we tot de laatste 5 in ieder geval samenwerken". Zelfs Vieffan heb ik pas helemaal op het eind expliciet gezegd dat ik haar de finale mee in zou nemen. Dat zorgde voor bij mijn weten de enige keer in het hele spel dat ik m'n woord met Vieffan of Niek zou moeten breken: als ik de HoH gewonnen had. En daarom zat er maar één ding op (en ik hoop dat je me nu niet gaat haten Niek  ::sorry::), ik moest Vieffan HoH laten worden. Zo hoefde ik mijn woord niet direct te breken en zat ik toch in de finale met degene waar ik in mijn ogen eventueel van zou kunnen winnen.

Ik heb mezelf het hele spel safe gehouden door altijd iemand anders tot een target te maken en door op cruciale punten competities te winnen. Ik ben de enige die het gelukt is om iemand de veto op mij te laten spelen en er is nooit ook maar één moment geweest dat jullie medebewoners op mij konden stemmen bij het elimineren (enige uitzondering bij de laatste HoH, maar daar wist ik dat Vieffan mij zou kiezen). Daarnaast heb ik de mensen zoveel mogelijk beschermd waarvan ik wist dat ze mij zouden beschermen (Vieffan en Niek, en in eerste instantie ook Swifty).

Ik hoop dat jullie mijn spel kunnen waarderen en het misschien zelfs kunnen belonen met een stem voor de eindoverwinning.

Tot slot wil ik nog zeggen dat alles puur spel was en niks persoonlijks. Ik heb het geweldig gevonden dit spel met jullie te spelen en wil jullie allemaal ontzettend bedanken dat jullie het maakten tot wat het was.     
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Finale
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2012, 16:04:03 »
. En daarom zat er maar één ding op (en ik hoop dat je me nu niet gaat haten Niek  ::sorry::), ik moest Vieffan HoH laten worden.   

Ik had al zo'n vermoeden

Kantelpunt voor mij was toen NextGP wegmoest.... Addie had alle goede antwoorden op die PoV, maar had ze al ingestuurd naar Robbie, hij had ze toen naar mij moeten sturen, dan was ik PoV geworden, had ik Addie gevetoood en was Vieffan weggegaan... Want dan hadden Addie en ik de beslissende stemmen

Kantelpunt 2 was in de kwartfinale, toen wou ik Vieffan weer weghebben, maar helaaas won ze die opdracht waardoor Addie moest gaan ( anders was ik in dezelfde situatie gekomen als jij nu hillo ;), en had ik mss wel hetzelfde gedaan ;) )

Kantelpunt 3 was de finale HoH waarin ik opeens niet meer kon winnen van jullie, en het dus game over was voor mij
« Laatst bewerkt op: 21-02-2012, 16:06:36 door niekypsv »
You'll never walk alone

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Finale
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2012, 16:35:13 »
Citaat
Hillo, je pleidooi toen ik de PoV had gewonnen, welk stukje daarvan meende je niet?

Even kijken. De situatie was toen dat ik de ronde daarvoor erachter gekomen was dat er waarschijnlijk een pact was tussen Addie, NextGP, Niek en D*N. Ik had toen geprobeerd Molcrazy in het spel te houden en Addie te elimineren, maar LdHmolletje bleek de kant van de jongens gekozen te hebben. Toen werden ik en Vieffan genomineerd. Ik ging er op dat moment oprecht vanuit dat jij aan onze kant stond en ik was dan ook ontzettend verbaasd toen dat niet zo was. Ik zal even het hele pleidooi samenvatten voor iedereen, want het was echt superlang:

Swifty wou de veto niet gebruiken omdat ze dacht dat ik haar alleen gebruikte als dat nodig was en omdat ik lijntjes met iedereen had waardoor ze me niet kon vertrouwen.
Ik zei toen onder andere: "En for your information: ik zou in dit hele spel waarschijnlijk nooit achter jou aan gekomen zijn. Want ondanks dat iemand somehow jou het idee gegeven hebt dat jij niet mijn main complotgenoot bent, zag ik jou eerlijk gezegd wel zo. En zelfs al zou ik liever met Vieffan spelen, dan nog zou ik je nooit nomineren, omdat ik naast Vieffan momenteel helemaal niemand in dit huis heb."

Vervolgens zei Swifty dat we nooit echt contact hadden over tactieken en opdrachten en toen heb ik haar een hele lijst gestuurd met voorbeelden dat ik altijd als eerste naar haar toe ging bij een HoH of PoV (bijvoorbeeld dat ik koos dat zij mee mocht spelen bij PoV 2 en dat ik de veto in week drie niet gebruikt had omdat zij dat wou, hoewel het voor mij beter geweest was 'm op Molcrazy in te zetten en D*N te backdoor'en.). En ik heb ontkracht dat ik lijntjes met alle spelers had door te zeggen dat ik in eerste instantie alleen oprecht tegen haar was en pas later tegen Vieffan (en dat ik de rest alleen maar voorloog).

Swifty antwoordde en ik kreeg niet het idee dat ik haar op andere gedachten kon brengen, dus toen besloot ik een gok te wagen en het complot van Addie, NextGP, D*N, LdH en Niek als feit te presenteren. Ik wist het niet zeker natuurlijk, maar ik wilde zaadjes van twijfel planten bij Swifty. Ik kreeg het idee dat Swifty onopvallend wou spelen en daarom geen kant binnen het huis wou kiezen, dus ik heb gezegd dat ze al ingedeeld was bij een kant en daar niks meer aan kon veranderen.

Goed Swifty, dan nu een antwoord op jouw vraag. Bottom line is dat ik eigenlijk alles wel meende in mijn pleidooi, maar dat ik het zo goed mogelijk heb proberen te verkopen aan jou. Op dat moment zag ik je absoluut als alliantie en ik zou me voorlopig niet tegen jou keren (niet "waarschijnlijk nooit" natuurlijk, zoals ik wel zei in het pleidooi). Wel heb ik mijn contact met Vieffan behoorlijk afgezwakt door te zeggen dat ik pas bij HoH 4 contact met haar kreeg, terwijl ik van begin af aan al contact met haar had. En het belangrijkste wat ik overdreven heb in mijn pleidooi was het complot van de jongens. Ik dacht wel echt dat dat er was, maar ik had je een goede kans gegeven hoger te staan bij D*N dan de rest van zijn alliantie. Ik wilde alleen totale verdeeldheid creëren in het huis, omdat mensen die tussen twee allianties zweven op zo'n moment nooit een target hebben (en aangezien ik wel openlijk een kant gekozen had, moest ik van mijn eigen target af door hem deels aan jou en Vieffan af te kunnen geven).

Oja, en ik heb nog meer vertrouwen van je proberen te winnen door te zeggen dat als je de veto niet zou gebruiken, je mij ook weg moest stemmen zodat D*N en Niek zouden denken dat je aan hun kant stond. Omdat jij zei dat je Vieffan weg zou stemmen zegmaar. Dat meende ik natuurlijk ook niet, maar ik hoopte er een soort sympathie mee op te wekken ;D
Nieky grab a life vest!