Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133027 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #40 Gepost op: 28-11-2012, 20:12:03 »
Hé, hé, even rustig. Het enige dat vaststaat is dat BN'ers elkaar moeten saboteren. Elkaar. Dus wie weet is het gewoon een ander concept dat media hebben opgepikt als WIDM-kloon.
Inmiddels is duidelijk dat het gaat om één saboteur (in het Spitsartikel interessant genoeg "mol" genoemd).

Verder is het wel heel verdacht dat het aantal kandidaten precies tien is.

Verder is het eigenlijk nog verrassend dat het 13 jaar heeft geduurd voordat iemand anders met dit concept bezig ging. Vind ik nog lang. Daarnaast is WIDM zoveel meer dan alleen dit spelformat (ik denk met name aan montage/camerawerk, het meer "filmische"). Dat ze het spelformat overnemen wil nog niet zeggen dat het lijkt op WIDM, of dat het nadelig gaat uitpakken voor het kijkerspubliek van WIDM. En laten we tenslotte nie tvergeten dat De Mol ook niet van origine door de Avro is bedacht ;).

Wat interessant is hier is dat de saboteur hier voor persoonlijk gewin in het spel zit - immers hij krijgt het geld dat hij saboteert. De vraag is hoe goed dat zal uitpakken. Immers dat een ander soort drijfveer dan de mol in WIDM - die puur meedoet uit liefde voor het spel. Het is wel zo dat net als bij WIDM dit programma valt of staat met een goede mol. Heb je de verkeerde mol, dan is het seizoen waarschijnlijk niet interessant.

Citaat
Juist omdat hij zo enthousiast over WIDM is, wilde hij het presenteren
Vind ik toch een rare gedachtenkronkel. Je gaat niet werken voor de concurrent van datgene waar je zo verschrikkelijk enthousiast over bent. Lijkt mij hoor.

Citaat
Maar: is het een stemronde, zoals onder andere bij het spel Weerwolven, dan hebben de kandidaten zelf in de hand wie er naar huis gaat. Dan zou het een interessant nieuw concept zijn, want dan moet de saboteur ook populair zijn, want iemand die dan te duidelijk saboteert, wordt dan er dan meteen uitgestemd.
Hoe wil je dat doen als de mol niet uit het spel mag? Je kan dan niet de stemmen openbaar maken, maar als de kandidaten die gaan bespreken dan kunnen die het gauw genoeg uitvinden als degene die de meeste stemmen kreeg ineens niet uit het spel ligt (en daaruit concluderen dat die dus de mol is).

Daarnaast is zoals Tristan zegt helemaal niet zeker dat er überhaupt mensen naar huis zouden moeten.


Edit: waar ik trouwens eigenlijk wel benieuwd naar ben is de opdrachten. Aangezien ze in een huis zitten, wordt dat aspect in elk geval heel anders.
« Laatst bewerkt op: 28-11-2012, 20:14:59 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #41 Gepost op: 28-11-2012, 21:12:22 »
Tsja kopie of niet, ik wil het eerst allemaal even afwachten. Sowieso zal het niet concurreren met widm, andere uitzenddag en begint in maart. In feite is dit spel voor WIDM fans juist nog een leuk vervolg om een sabotage spel te kijken. (helpt je tot de zomer door, dan duurt t nog maar half jaar tot widm 2014 :P).

Goed de deelnemers, ja Hero Brinkman wat een verrassing. En lange Frans ja daar word ik beetje moe van, die doet echt aan alles mee xD Goed nogmaals kopie of niet ik wacht gewoon de eerste aflevering af voordat ik een oordeel ga vellen. 

Ohja, wat ik me wel afvraag is hoe de afvaller bepaald gaat worden. 'De saboteur' blijft het gehele spel erin (is dus gewoon als de mol) maar in zowel de berichten op zappen.blog als op mediacourant wordt me niet duidelijk hoe er afvallers bepaald gaan worden.

Daarnaast zitten ze dus 3 weken in een soort villa in Thailand waarbij ze 24/7 worden gevolgd. Doet me denken aan big brother, maar dat betekent dus wel dat ze in tegenstelling tot wat WIDM doet (en in 2007 deed) niet heel Thailand door gaan reizen voor de opdrachten. Die zullen waarschijnlijk minder spectaculair zijn. v
« Laatst bewerkt op: 28-11-2012, 21:37:39 door mollenvanger22 »

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #42 Gepost op: 28-11-2012, 21:47:38 »
Nageaapt of niet, het lijkt me best leuk en WIDM zal hier echt geen last van hebben.
Wel leuke kandidaten!
« Laatst bewerkt op: 8-03-2013, 18:24:52 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Ali Kanarie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #43 Gepost op: 28-11-2012, 23:49:04 »
Oh dan zal ik ff als eerste blij zijn met iemand.
MANUEL  ::bravo::
De rest vind'k niet zo geweldig. Maargoed, als je lage verwachtingen hebt, kan het alleen maar meevallen he :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #44 Gepost op: 29-11-2012, 00:10:38 »
Het programma zoals het staat aangekondigd in de openeningsposting is niet datgene waar wij het nu over hebben, daarin gaat het over een programma van SBS6 wat zich afspeelt op een cruiseschip, het programma waar we nu over praten wordt echter uitgezonden door Net 5 en speelt zich af in een villa op een Thais eiland.

Hier nog een berichtje van vandaag in de mediacourant :

http://www.mediacourant.nl/?p=140467

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #45 Gepost op: 29-11-2012, 02:48:05 »
Het programma zoals het staat aangekondigd in de openeningsposting is niet datgene waar wij het nu over hebben, daarin gaat het over een programma van SBS6 wat zich afspeelt op een cruiseschip, het programma waar we nu over praten wordt echter uitgezonden door Net 5 en speelt zich af in een villa op een Thais eiland.


Het programma uit de openingspost is hetzelfde als waar we het nu over hebben hoor. Net 5 valt namelijk onder SBS media. En de kandidaten (Lange Frans en Ben Saunders) die genoemd worden in de openingspost zijn nu ook officieel bevestigd. Blijkbaar is het idee van het cruiseschip nog omgezet in een villa, maar voor de rest hebben we het gewoon over hetzelfde programma.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Sabotage' (nieuw SBS6-programma)
« Reactie #46 Gepost op: 29-11-2012, 08:45:01 »
Het programma uit de openingspost is hetzelfde als waar we het nu over hebben hoor. Net 5 valt namelijk onder SBS media. En de kandidaten (Lange Frans en Ben Saunders) die genoemd worden in de openingspost zijn nu ook officieel bevestigd. Blijkbaar is het idee van het cruiseschip nog omgezet in een villa, maar voor de rest hebben we het gewoon over hetzelfde programma.

Toch ben ik mening dat de topicnaam gewijzigd zou moeten worden, de meeste mensen kennen SBS nu eenmaal als zender en niet als mediagroep dus dat wekt alleen maar verwarring op.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: 'Sabotage' (nieuw NET5-programma)
« Reactie #47 Gepost op: 29-11-2012, 09:46:21 »
Er staat SBS6 in de titel. Dat klopt sowieso niet.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #48 Gepost op: 29-11-2012, 11:30:59 »
aangepast
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Sabotage
« Reactie #49 Gepost op: 29-11-2012, 12:19:12 »
Is het al bekend of de kijker weet wie de Saboteur is ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #50 Gepost op: 29-11-2012, 12:46:06 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Sabotage
« Reactie #51 Gepost op: 29-11-2012, 16:49:30 »
Het zou nog wel eens interessant kunnen worden wanneer er niemand afvalt en de groep er samen achter moet komen. Op die manier krijg je geen hulpmollen en zal meer informatie gedeeld worden.
...óf niet!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Sabotage
« Reactie #52 Gepost op: 29-11-2012, 17:38:43 »
Het zou nog wel eens interessant kunnen worden wanneer er niemand afvalt en de groep er samen achter moet komen. Op die manier krijg je geen hulpmollen en zal meer informatie gedeeld worden.
Maar dan is de Saboteur toch zo gevonden, lijkt me?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #53 Gepost op: 29-11-2012, 21:01:07 »
Nouja iedereen kan liegen, dus zo snel kom je er dan niet achter. Minder snel zelfs dan wanneer er wél verdachten afvallen.

Het klinkt in ieder geval héél erg naar hoe De Mol in Spanje gedaan werd. In La Talpa zaten de molkandidaten ook in een huis, waar ze 24/7 gefilmd werden. Het was live, om de zoveel dagen was er eens een proef en op het einde van de week ook een live opdracht en eliminatie. Dan krijg je dus meer gepraat en gedoe en ziet de mol er inderdaad Big Brotheriger uit, zoals uit dit clipje blijkt (hoewel hier wel in geknipt is omdat de plaatser van het filmpje blijkbaar een adoratie voor de dame heeft):


En dat de Mol het geld krijgt dat de groep dankzij hem verliest werd in de recentste Australische reeks ook gedaan. Geeft wel een extra motivatie om te saboteren uiteraard (maar al bij al vond ik het nog niet zo'n geweldige mol)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Sabotage
« Reactie #54 Gepost op: 29-11-2012, 21:13:21 »
Italië bedoel je? ;)
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #55 Gepost op: 29-11-2012, 21:18:34 »
Nouja iedereen kan liegen, dus zo snel kom je er dan niet achter. Minder snel zelfs dan wanneer er wél verdachten afvallen.

Het klinkt in ieder geval héél erg naar hoe De Mol in Spanje gedaan werd. In La Talpa zaten de molkandidaten ook in een huis, waar ze 24/7 gefilmd werden. Het was live, om de zoveel dagen was er eens een proef en op het einde van de week ook een live opdracht en eliminatie. Dan krijg je dus meer gepraat en gedoe en ziet de mol er inderdaad Big Brotheriger uit, zoals uit dit clipje blijkt (hoewel hier wel in geknipt is omdat de plaatser van het filmpje blijkbaar een adoratie voor de dame heeft):


En dat de Mol het geld krijgt dat de groep dankzij hem verliest werd in de recentste Australische reeks ook gedaan. Geeft wel een extra motivatie om te saboteren uiteraard (maar al bij al vond ik het nog niet zo'n geweldige mol)

SBS en Net 5 vallen onder Talpa, dat kan geen toeval zijn.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #56 Gepost op: 29-11-2012, 21:19:20 »
Volgens mij is dat het concept geweest in Italië. In Spanje kan ik er namelijk niets over vinden...

Ik geef toe... la talpa is ook spaans, maar italiaans en spaans lijken erg op elkaar soms ;)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #57 Gepost op: 29-11-2012, 23:35:39 »
Erik van der Hoff was vandaag in de Coen en Sander-show (beiden ooit kandidaat van widm) op 3fm. Ook al wilde hij nog niet veel loslaten over het programma, maakte hij wel duidelijk dat er verschillen zitten tussen Saboteur en widm. Het belangrijkste is het realitygehalte, kandidaten worden 24 uur per dag gefilmd. De kandidaten zitten in een omgebouwd Big Brother huis met Boeddhabeelden, maar nu ook een zwembad om toch wat luxe te hebben (dat zwembad zt er kennelijk niet in). Ook zouden de opdrachten spectaculair zijn, dus ze gaan zeker naar buiten. Maar dit is allemaal nog toekomst, want ze beginnen pas in januari met filmen (dus het is niet live). Wel apart dat ze nu al op voorhand de kandidaten bekend hebben gemaakt; zo kan iedereen ze meteen al in de gaten houden en moeten ze ervan uitgaan dat iedereen ook daadwerkelijk meegaat, wat als iemand volgende week zijn been breekt ofzo? Ik ben wel nieuwsgierig, maar zie het nu niet meteen een megahit worden eerlijk gezegd.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #58 Gepost op: 30-11-2012, 15:19:35 »
Ik ga het echt wel een kans geven hoor, al was het maar omdat het zich in Thailand afspeelt!  ::jaja::

Online Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sabotage
« Reactie #59 Gepost op: 30-11-2012, 21:59:53 »
Ik ga het echt wel een kans geven hoor, al was het maar omdat het zich in Thailand afspeelt!  ::jaja::

Prachtig land! Ben er deze zomer geweest voor 3 weken, helemaal verliefd op dat land geworden..  ::love:: Ik wil heel krijg een keertje terug, maar dan voor langer!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48