Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133502 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #200 Gepost op: 8-04-2013, 22:37:25 »
Ik vind het juist wel fijn, de priesterhint heeft widm dit jaar toch een beetje de zoektocht verprutst. Nu kunnen we weer ouderwets speculeren over de verdachte acties. Zou een mol zichzelf nomineren? Doet de mol het opzichtig fout of niet? etc.

Ieder zo zijn eigen beleving, ik was voor de verandering blij met de priesterhint. Dat gaf mij nou eens de mogelijkheid om WIDM anders te bekijken en te beleven dan ik normaal doe. En nee, die hint gaf voor mij geen uitsluitsel. Het wees mij wel de weg ja, maar dat is voor de verandering wel eens prettig.

Maar zeg eens: wat is nu een verdacht iets binnen Sabotage? Ik weet het niet hoor. Als saboteur de held uithangen? Heeft geen nut, want de persoon die jou op de hielen zit kun je toch zo elimineren wanneer je maar wilt. En de rest die jou minder verdenkt omdat je de held uithangt deed dat eerder net zo. Follow the money? Ja, hoe wil je dat nu doen wanneer de saboteur voor eigen gewin meespeelt? Ik weet met Sabotage geen raad, vind het verre van spannend gepresenteerd (het is zo niet-spannend gebracht) Erik probeert het nog wat mee te geven, maar slaagt daar voor als nog niet in. Volgende week weer kijken, maar als dat aardig gelijk oploopt met aflevering 1 laat ik het links liggen. Daar waar ik bij WIDM gewoon het antwoord wil achterhalen heb ik dat hier gewoon niet. Simpelweg omdat de kijker er niet in betrokken raakt op welke manier dan ook. Ik word niet in het programma gezogen en wanneer ze BB dan ook nog eens als grondpilaar hanteren kan het mij echt gestolen worden  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Sabotage
« Reactie #201 Gepost op: 8-04-2013, 22:38:11 »
Het bleek een stuk leuker dan ik verwacht had. De kijkcijfers vallen wel erg tegen ... Ook grappig dat er hier niet gediscussieerd wordt over wie de saboteur dan is  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Sabotage
« Reactie #202 Gepost op: 8-04-2013, 22:42:12 »
Voor een programma op NET 5 vind ik de kijkcijfers nog aardig hoog, aangezien programma's vaak nie boven 200.000 - 300.000 komen daar toch?

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #203 Gepost op: 8-04-2013, 22:44:51 »
Ik vind dat elke nederlander dat spel moet kennen en de oplossing moet weten. Het is dood simpel.
vul de emmer met 6.  doe die in de 10.
vul de emmer met 6.  doe die in de 10.
emmer 10 is nu vol.  emmer 6 heeft 2 kilo.
gooi 10 leeg,  doe die 2 uit emmer 6 erin.
Vul emmer 6, gooi die leeg in emmer 10. voila.  emmer 10 heeft 8 kilo.

Of je doet dit gewoon 2x:
vul de emmer met 10.  doe die in de 6.
emmer 10 bevat nu 4 kilo. doe die in de koker.
gooi 6 leeg.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sabotage
« Reactie #204 Gepost op: 8-04-2013, 22:48:51 »

Maar zeg eens: wat is nu een verdacht iets binnen Sabotage? Ik weet het niet hoor. Als saboteur de held uithangen? Heeft geen nut, want de persoon die jou op de hielen zit kun je toch zo elimineren wanneer je maar wilt. En de rest die jou minder verdenkt omdat je de held uithangt deed dat eerder net zo. Follow the money? Ja, hoe wil je dat nu doen wanneer de saboteur voor eigen gewin meespeelt?
Dat is toch gewoon hetzelfde als in wie is de mol? De saboteur wil opdrachten laten mislukken( deze keer zodat ie zelf geld wint) en wil niet verdacht worden. 

Over het elimineren. De saboteur weet niet wie hem verdenkt, dus als jij je verdenkingen niet deelt kan hij je ook niet zomaar elimineren. Dit is een beetje negatief doen om negatief te zijn :-\\.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #205 Gepost op: 8-04-2013, 22:50:43 »
Ook grappig dat er hier niet gediscussieerd wordt over wie de saboteur dan is  :P .

Mjah, zelf ga ik geen discussie ontlokken wanneer het mij eerlijk gezegd geen fluit kan uitmaken wie de saboteur nu is in dit programma. Je moet toch als kijker ergens aanwijzingen door verkrijgen? Lekker makkelijk om een programma te maken waarbij het voor de kijker pas in de finale duidelijk zal zijn wie de saboteur is. Afvallers gaan niet door deelname aan een eliminatieproef of test/meeste stemmen weg, maar omdat de saboteur dat wil. Dan heb je als kandidaat toch nooit het idee deel te nemen aan een eerlijk spel? Want je kunt alleen winnen als je ala Milouska als dom gansje op stelt die nog niet eens uit koeienletters zou kunnen opmaken wat de naam v/d saboteur is. Dus ik voorspel dat we dom gansje Liza terug zien in de finale. Dat samen met mooijman Manuel, die over en weer elkaar verdenken. Edith zal dan de saboteur in hun midden wel weten te ontmaskeren gok ik zo.

Nee, leuk om te zien wat ze er van gemaakt hebben, want er is wel tijd/aandacht in gestoken. Maar Sabotage is niet mijn ding.

Dat is toch gewoon hetzelfde als in wie is de mol? De saboteur wil opdrachten laten mislukken( deze keer zodat ie zelf geld wint) en wil niet verdacht worden. 

Over het elimineren. De saboteur weet niet wie hem verdenkt, dus als jij je verdenkingen niet deelt kan hij je ook niet zomaar elimineren. Dit is een beetje negatief doen om negatief te zijn :-\\.

Ja, maar de saboteur heeft het mooi makkelijk. Kan zich keer op keer verdacht laten maken, want het is de saboteur die bepaalt wie exit is. Elke kandidaat die hapt en denkt 'kip ik heb je'  ::vergroot:: ligt er daarna onherroepelijk uit. Snap je? Het is een omgekeerde eliminatie, niet de kandidaat die het minste op de hoogte is van de identiteit van de saboteur ligt eruit, maar met de meeste kennis over de identiteit van de saboteur. Hoe kan je zo'n spel nu eerlijk winnen dan? Door niks te weten te komen en je gedachten voor je te houden. Nee, dat levert leuke televisie op.  ::)

Het is van mijn kant uit niet negatief om het negatief doen. Dat zou het pas zijn als ik niet gekeken had en op voorhand dit zei. Mijn reactie is juist n.a.v. de aflevering en wat ik gezien heb. Ik begrijp best dat iemand dacht 'kom, laat ik BB en weerwolven mixen in 1 spel' Het zou toch moeten gaan om kijkers vast te houden? Welnu, ieder heeft een andere mening, maar ik haak eerder af dan aan de kijkbuis vastgekluisterd te zitten met die ene vraag: wie is de saboteur dan toch? Het komt op mij namelijk best warrig over. (niet het camerawerk of de opdrachten maar het achterliggende format)
« Laatst bewerkt op: 8-04-2013, 22:58:12 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Sabotage
« Reactie #206 Gepost op: 8-04-2013, 23:28:44 »
Het WIDM-gehalte vind ik inderdaad wel meevallen, ik vind het eigenlijk best leuk. Verdachten tot nu toe:
1. Ben. Heeft geen een keer bijgedragen aan het verdienen van geld. Hij had geen zin om te rennen, roept voor de grap 'lul' op die toren. Hij kwam nog niet veel voor, en dat vind ik ook meteen opvallend. :P En hij ging veel met Lange Frans om, dus misschien kwam die te dicht in de buurt en moest hij meteen exit?
2. Liza. Goede actrice, zou die angst op de toren goed kunnen spelen. (volgens mij zei Rosalie ook al dat ze het raar vond dat Liza wel van een hele hoge duikplank durft te springen) Volgens mij heeft ze ook nog geen geld verdiend. Zou wel al heel vroeg veel verdacht worden, maar dat hoeft niks te zeggen, hè Anne-Marie? ;)
3. Manuel. Beetje gevoelsmatig, hielp Liza heel heldhaftig op die toren met z'n mooie blauwe ogen. Heeft volgens mij ook nog niks betekend voor de groepspot.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #207 Gepost op: 9-04-2013, 00:01:27 »
Je bent vast politievrouw ;)
I wish ::)

Of je doet dit gewoon 2x:
vul de emmer met 10.  doe die in de 6.
emmer 10 bevat nu 4 kilo. doe die in de koker.
gooi 6 leeg.
ohja, dat kan ook in dit geval. Maar in de originele versie heb je niet die extra koker.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Sabotage
« Reactie #208 Gepost op: 9-04-2013, 08:30:48 »
Heb weleens onderzoek gelezen waar ze mensen eerst een hele serie opgaves gaven waarbij die strategie constant werkte.. en toen overschakelden naar opgaves waarbij die nog steeds werkte, maar de grote emmer - de kleine emmer ook het goede antwoord was.

Conclusie: het viel niet op, en mensen bleven overwegend de oude, inefficiëntere, strategie gebruiken :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #209 Gepost op: 9-04-2013, 18:05:07 »
Maar Sabotage is niet mijn ding.
Dan kan je beter gewoon volgende week helemaal niet meer kijken. Voorkomt een hoop frustraties...
Ich bin ein Bärliner!

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Sabotage
« Reactie #210 Gepost op: 9-04-2013, 19:21:27 »
Ik vond het een leuk programma. Vond het wel spannend met die foto van de afvaller aan de wand en de klok in het zwembad  :P

Ik wil trouwens mensen even waarschuwen dat er in het Veronica Magazine een enorme spoiler staat met betrekking op de finalisten van Sabotage  >:( Dat is dus ook niet meer spannend...  :( Vermijd het interview met Erik als je het niet wilt weten  ::jaja::

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #211 Gepost op: 9-04-2013, 21:02:27 »
Ik heb hem net op internet gekeken. Echt erg! WIDM op z'n Net5's, precies wat ik had verwacht. Voice-over en muziek die spannend moeten klinken, naar mijn idee niet al te slimme kandidaten (maar dat kun je natuurlijk niet beoordelen op basis van één aflevering), executie is niet op basis van testresultaten, waardoor ik het spel persoonlijk veel minder spannend vind - wellicht ook de reden dat ze op een naar mijn idee goedkopere manier spanning proberen op te wekken?

Wat nog het ergste was, was dat de twee opdrachten die in deze aflevering zaten zo duidelijk van WIDM waren gejat! Bij de eerste opdracht dacht ik direct aan seizoen 2, aflevering 1 waar Nico en Ward (geloof ik) precies zo'n opdracht hadden. Tweede opdracht was ietsje origineler, maar deed me alsnog denken aan het communiceren met vuurwerk in de eerste aflevering van seizoen 11.

Jammer voor hen: kijkcijfer was 339.000.

Conclusie op basis van de rest van dit topic: er zijn mensen die:

a) Zowel WIDM als Sabotage niet uit kunnen staan;
b) Niet van WIDM houden maar dit wel leuk vinden;
c) Zowel WIDM als Sabotage met plezier kijken, en
d) WIDM fantastisch vinden maar Sabotage liever vermijden,

en ik hoor bij de laatste categorie.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sabotage
« Reactie #212 Gepost op: 9-04-2013, 21:04:29 »
Ik hoor bij e) Vind wie is de mol super, en kijk sabotage bij gebrek aan beter :P
You'll never walk alone

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #213 Gepost op: 9-04-2013, 21:05:01 »
Ik vind het eigenlijk wel gaan.

Ik realiseer me net dat Frans en Edith samen in die toren zaten. Frans had al voorspellingen. Heeft een voorspelling over Esther hem genekt...?

Ik hoor ook bij e)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Sabotage
« Reactie #214 Gepost op: 9-04-2013, 21:56:15 »
Ik hoor ook bij e. Ik snap nog niet echt hoe een kandidaat het spel slim kan spelen (behalve weinig geld verdienen en niet de juiste saboteur verdenken om zo in de finale te komen), maar zal het ondanks dat toch blijven kijken. Ik weet niet hoe lang het spel duurt, maar dat zijn toch weer een aantal molloze weken waarin ik in ieder geval iets heb om naar te speuren.

Tot nu toe verdenk ik nog niet echt iemand, trouwens.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #215 Gepost op: 9-04-2013, 22:38:37 »
Ik snap nog niet echt hoe een kandidaat het spel slim kan spelen (behalve weinig geld verdienen en niet de juiste saboteur verdenken om zo in de finale te komen), maar zal het ondanks dat toch blijven kijken.

je moet juist wel de juiste saboteur verdenken, want dat is de enige kans dat je op het einde geld krijgt, en wanneer je vaker de juiste saboteur hebt ingevuld krijg je meer geld. Dus je moet de juiste saboteur wel verdenken, maar je moet dat niet tegen jan en alleman gaan zeggen.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #216 Gepost op: 10-04-2013, 06:03:57 »
Ik hoor bij e) Vind wie is de mol super, en kijk sabotage bij gebrek aan beter :P

+1  ::ok::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #217 Gepost op: 10-04-2013, 07:18:03 »
Ik vond het een leuk programma. Vond het wel spannend met die foto van de afvaller aan de wand en de klok in het zwembad  :P

Ik wil trouwens mensen even waarschuwen dat er in het Veronica Magazine een enorme spoiler staat met betrekking op de finalisten van Sabotage  >:( Dat is dus ook niet meer spannend...  :( Vermijd het interview met Erik als je het niet wilt weten  ::jaja::
Bedankt voor de waarschuwing. Dat ga ik dus niet lezen.
Wil Erik soms álle spanning weghalen en dat er straks nog maar 50.000 mensen kijken?  :-\\
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #218 Gepost op: 10-04-2013, 09:12:53 »
Ik hoor bij e) Vind wie is de mol super, en kijk sabotage bij gebrek aan beter :P
::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #219 Gepost op: 10-04-2013, 10:13:16 »
Ik hoor bij e) Vind wie is de mol super, en kijk sabotage bij gebrek aan beter :P

Ik heb Sabotage online terug gekeken en ben nog niet overtuigd. Dat gedoe tussen Inge en Sylvia was te geforceerd. Inge was er ok mee met die slaapkamer, maar opeens ging Sylvia zo raar doen dat Inge geïrriteerd raakte. Wat ik me kan voorstellen.
Er is totaal geen spanningsboog. Ook niet als er iemand geëlimineerd wordt. Ik kijk nog 1 aflevering om te zien of het nog wat spannend gaat worden, maar ben bang dat het niet echt veel beter gaat worden.

Gelukkig is er wat mij betreft wel wat beters op tv op zondag.