Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133447 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #280 Gepost op: 15-04-2013, 17:56:43 »
Waarom? Het kan best handig zijn. Volgens mij kijk jij het niet, D*N?
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sabotage
« Reactie #281 Gepost op: 15-04-2013, 17:58:14 »
Waarom? Het kan best handig zijn. Volgens mij kijk jij het niet, D*N?
Ik kijk het wel :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #282 Gepost op: 15-04-2013, 17:59:01 »
Dan zou je het toch ook handig moeten vinden, zo'n board?

Maar goed, ik denk dat daar wel heel veel tijd in gaat zitten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #283 Gepost op: 15-04-2013, 17:59:20 »
Waarom kijken er nu opeens maar 200.000 kijkers naar? Nee het is niet zo leuk als de Mol maar er moeten toch meer fans van de Mol hier naar kunnen kijken? Dit is echt schandalig weinig. Denk toch dat het het beter op SBS had gedaan.
When life knocks you down, fight back!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sabotage
« Reactie #284 Gepost op: 15-04-2013, 18:02:57 »
Dan zou je het toch ook handig moeten vinden, zo'n board?

Maar goed, ik denk dat daar wel heel veel tijd in gaat zitten.
Ik zie het nut gewoon niet :P. Maar laat de moderators daar maar over bepalen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Sabotage
« Reactie #285 Gepost op: 15-04-2013, 18:03:19 »
Nee LdH, ik ben het met D*N eens. Ik kijk ook, maar er is echt te weinig discussie om mensen op te zadelen met het hele maken van een nieuw board.

@Maarten20, ik kan me voorstellen dat er bijna niemand kijkt hoor. Als ik iets beters te doen had net had ik het ook niet terug gekeken... Bovendien denk ik dat het ook echt ligt aan NET5... Ben benieuwd hoe goed het had gelopen als het op RTL werd uitgezonden :P
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #286 Gepost op: 15-04-2013, 18:06:00 »
stemmen maar
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #287 Gepost op: 15-04-2013, 18:41:38 »
Ik ben ook wel voor een eigen board. Dat kan de discussies juist bevorderen. Een enkel topic nodigt niet echt uit om dieper op zaken in te gaan, juist omdat het dan snel onoverzichtelijk wordt.

De verdenkingen via de social media (Net5+ en Facebook, afbeelding via FB):




Verder las ik in dit artikel (wat hier vast al eerder gedeeld is):

Citaat
De ‘look en feel’ van het programma zijn heel anders, de spellen zijn een soort Sterrenslag, de verborgen aanwijzingen gaan veel minder ver, en het belangrijkste: reality is de basis van Sabotage.

Dus blijkbaar valt er ook op dat vlak wel het een en ander te puzzelen. :)

If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #288 Gepost op: 15-04-2013, 18:47:25 »
Bovendien denk ik dat het ook echt ligt aan NET5... Ben benieuwd hoe goed het had gelopen als het op RTL werd uitgezonden :P
Ongetwijfeld een stuk beter.
Ik vind het programma een stuk leuker dan veel RTL-programma's die op onverklaarbare wijze >1 miljoen kijkers trekken.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #289 Gepost op: 15-04-2013, 19:54:54 »
Nu ben ik gisteren toevallig lang sabotage gezapt, dus ik kan nu vanaf aflevering 2 instappen.  Mijn vooroordeel was dat het een slappe WIDM ripp-off zou zijn, maar toch bleef het programma me wel boeien....

Wat ik erg sterk vind is dat ze veel van die intrigerende extraatjes doen zoals die klok in het zwembad of die oplichtende letters in het raam. Hierdoor wil je weten wat er achter zit en hoe dit verder gaat. Ook de opdrachten vond ik vermakelijk om te zien en zouden in WIDM ook niet misstaan. Daarnaast zijn opdrachten die de boel een beetje opstoken zoals het verstoppen van andermans kleren ook wel leuke extraatje om de boel flink op te schudden.

Wat me alleen een beetje tegenvalt is de totale willekeur van mensen die afvallen. De saboteur kan at random bepalen wie er afvallen en blijkbaar zelfs ook hoeveel er afvallen. Daarnaast heb je als kandidaat blijkbaar geen enkele invloed op hoe lang je in het spel blijft. Behalve dan dat je blijkbaar niet te snel de juiste persoon moet verdenken en niet teveel geld moet verdienen. Hiermee worden volgens mij juist de slechtste kandidaten beloont in dit spel en ik zie in zulke programma's liever de fanatieke of meest tactische kandidaten winnen. Met dit systeem kunnen ze net zo goed lootjes trekken. Verder ben ik geen fan van de voice-over en Erik als presentator vindt ik nou ook niet de meest sterke keuze.

Maar tegen mijn verwachting in is het programma wel dusdanig leuk en intrigerend dat ik wil weten hoe de rest van de serie verder gaat... Het spel zelf is gelukkig leuk en boeiend genoeg.



Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Sabotage
« Reactie #290 Gepost op: 15-04-2013, 20:09:26 »
Van mij mag er ook wel een apart board komen. Het leukste lijkt me als dat dan een sub-board in het Wie is de Mol-board wordt, daar kijken ook aardig wat mensen die misschien ook willen mee-discusseren.

Er kunnen topics aangemaakt worden voor alle kandidaten, voor de 'geheimen' van het huis, een wie is de saboteur-board en -poll, voor iedere aflevering een topic... Volgens mij is het hoe meer topics (zolang er geen dubbele topics zijn etc) hoe meer er gepraat gaat worden.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Sabotage
« Reactie #291 Gepost op: 15-04-2013, 21:01:04 »
Ik discussieer op het moment ook niet mee om de reden dat er geen board is. Als het er wel zou zijn, zou ik meer posten!

Even ter informatie ik zat echt in een Inge tunnel. Ik hoop dat ze terug komt en toch de Mol blijkt te zijn.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sabotage
« Reactie #292 Gepost op: 15-04-2013, 21:26:22 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Erik niet echt een sterke presentator vind (althans, niet in dit programma). Jammer.
Ook de totale willekeur van de mensen die afvallen vind ik minder, ja. En Jeffrey en Inge hadden van mij langer mogen blijven, ik had liever Manuel, Liza of Ben zien afvallen.  :-X

Ik vind de beelden wel heel mooi, de opdrachten zijn leuk en de twists verbazen je (positief!) wel! Denk aan het zwembad, de kleren van Rosalie, de letters op het raam.

Ben benieuwd naar aflevering 3.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Sabotage
« Reactie #293 Gepost op: 16-04-2013, 14:16:30 »
Even een update over de grote spoiler uit het Veronica Magazine. Volgens SBS is de verkeerde foto geplaatst en kwam deze foto van een eerder moment uit de serie, aldus mediacourant.nl

Dus er is nog hoop voor degene die de spoiler hebben gelezen  ::cheerleader::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #294 Gepost op: 16-04-2013, 14:47:38 »
Ja dat is een gemis, de motivatie van de saboteur, die wil ik horen, nu slaat het nergens op, maar de opdrachten vind ik echt leuk, misschien omdat ik gek ben op Thailand, al 12 x geweest!

Ook raar dat ze niet een afscheid mochten nemen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #295 Gepost op: 16-04-2013, 15:43:30 »
Even een update over de grote spoiler uit het Veronica Magazine. Volgens SBS is de verkeerde foto geplaatst en kwam deze foto van een eerder moment uit de serie, aldus mediacourant.nl

Dus er is nog hoop voor degene die de spoiler hebben gelezen  ::cheerleader::

Ik ben benieuwd of dit waar blijkt te zijn; eerlijk gezegd geloof ik het niet helemaal dat ze 'per ongeluk' een verkeerde foto plaatsen. Maar we zullen het zien; in ieder geval probeert Net5 de spanning er nog een beetje in te houden, wat goed is :).

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #296 Gepost op: 16-04-2013, 16:43:10 »
Die motivatie van de saboteur, zou die nou niet te achterhalen zijn? Wat deden Jeffrey, Inge en/of* Liza nou zo goed? En als ze niet uitblonken in het geld verdienen, kwamen ze dan misschien te dicht bij de saboteur in de buurt? Leidt dat dan ook naar een bepaald persoon? Tot nu toe kan ik namelijk geen reden bedenken waarom juist Jeffrey en Inge geëlimineerd werden...


*Ik hou er rekening mee dat sommige nominaties 'fake' zijn, dat de saboteur bepaalde personen nomineert om de verdenking van zichzelf te halen/de verdenking op iemand anders te laden, zonder de intentie te hebben ze ook daadwerkelijk te elimineren.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Sabotage
« Reactie #297 Gepost op: 16-04-2013, 23:16:43 »
Board lijkt me leuk. Kan er iemand een follow the money topic maken  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #298 Gepost op: 16-04-2013, 23:23:23 »
Nog iets wat me te binnen schoot, hoe kan het dat ze precies dat woord vroegen waar de andere dag een vraag over werd gesteld aan de mensen bij wie ze sliepen..   ::)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #299 Gepost op: 16-04-2013, 23:24:25 »
Board lijkt me leuk. Kan er iemand een follow the money topic maken  :P .
Alleen als jij weer taartjes gaat bakken...