Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 238922 keer)

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Droom topic
« Reactie #680 Gepost op: 20-02-2016, 01:59:46 »
moet mijn huis gaan opruimen, is 4 jaar niet hier, gedroomd -dus. ::jaja:: ::regenboog:: :D
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #681 Gepost op: 21-02-2016, 12:45:49 »
Ik had vannacht de meest verschrikkelijke droom ooit. Ik droomde dat ik naar de sportschool ging en het leuk vond.
Een traumatische ervaring?  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #682 Gepost op: 4-03-2016, 08:56:32 »
Het begon enigszins saai. Vrij onverwacht, ook voor DroomIk bleek ik in een oorlogssituatie te zitten. Lette even niet op tijdens een wandeling door de natuur, en voila: Duitsers. Met automatische geweren.
Naja, hoop rennen, tijgeren door greppels, je kent het wel. Ik had inmiddels een goede voorsprong opgebouwd, toen ik over een laag boerderijtje parkourde - zoeen waar boven de begane grond meteen het puntdak begint. Daar achter kende ik het namelijk. Een pad dat langs een heuvel omhoog schroefde, naar een ingang.

En daar begon de droom pas echt.
In de heuvel was een sprookjeswereld. Een Miyazakiaanse creativiteit aan kleuren en vormen, een chaos waar geen wezen hetzelfde eruit zag.
Snel pakte ik een nieuwe trap die naar boven wentelde, ditmaal in de heuvel, in de chaos. Maar ik wist waar ik naartoe ging: helemaal bovenaan was mijn goede vriend.

En inderdaad, boven aangekomen hing een grote metalen bol aan een ketting, de bol iets meer dan 2 meter in doorsnee.
Tevens was daar mijn vriend: een soort molachtig zoogdier: grofweg menselijk in bouw en beweging, maar kortere ledematen, staande misschien een meter lang, dikbehaard met een grijsbruine vacht, bril, en een vriendelijke uitdrukking op z'n snuit.
We wisten niet zeker of ik was gevolgd, dus we besloten een rondtoer in zn bol te maken. Die ging als een soort monorail/achtbaan door de gehele heuvel. Het naar binnen komen was nog even wringen, want de deuropening van de metalen bol was maar 1m20. Genoeg voor hem, maar ik was nog steeds 1m90.Maar goed, ik had er inmiddels wel handigheid in, want ik was al vaak bij hem op bezoek geweest.

Bij onze rondgang konden we goed observeren, want de kleine raampjes spiegelden naar buiten, zodat niemand ons kon zien. Inderdaad bleek al snel dat ik was gevolgd. Soldaten in lange leren jassen, met goudgele maskers (misschien waren het robots) kamden de heuvel stelselmatig uit.

Toen we weer naar boven ratelden, was het duidelijk dat het niet lang zou duren alvorens we daar zouden worden ontdekt. Het plan was om nogmaals een ronde te maken, dan vlakbij de ingang/uitgang de boldeur open te gooien, te springen, en te rennen.
Bij het opstappunt aangekomen stond een lange rij wezens te wachten: allen wilde vluchten via de bol. Daar was natuurlijk geen plek voor, maar vriend was standvastig: we konden sowieso de eerste meenemen.
Aldus werd het eerste wezen ingeladen. Een soort.. Das, maar meer een gezicht als Maurice van de Madagascar filmserie..
Anyway! Daarmee zat de bol wel vol.
Toen we nog maar kort onderweg waren, bleek er een instroom van ingenieurs. Dat stond althans op hun dunne plastic helmen,  en dunne plastic bodywarmers. Een zwerm aan ingenieurs verspreidde zich door de heuvel.
Tevens wandelde er enkelen rond met rode helmen. Iets verderop was een vitrinedisplay met 3 rode helmen, zodat iedereen wist wat ze betekende: Admin.
Dus het plan was klaar. We wachtten tot de bol vlakbij de display was, gooide de boldeur open, sprongen naar beneden, en gristen de helmen.
Enkele ingenieurs nabij keken verbaasd, maar toen ze zagen dat wij blijkbaar Admins waren, gingen ze weer snel met hun taken door.

We besloten om niet te vluchten, maar onze macht te gebruiken om te infiltreren. Helaas werd ik toen wakker :(
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #683 Gepost op: 4-03-2016, 10:11:19 »
 :o  lekker uitgerust zeker?  ::ohno::
...maar soms even niet :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #684 Gepost op: 4-03-2016, 11:12:58 »
Eigenlijk wel redelijk ;D

Niet geholpen doordat er, net zo makkelijk, nog een andere droom achteraan kwam. Alleen die was vrij saai - misschien was mn inspiratie op ::) ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #685 Gepost op: 13-03-2016, 09:48:49 »
Ik had weer eens een heeeeel vage droom.

Ik had voor 50 euro aan krasloten gekocht, nou bleek allemaal niks te zijn, tot ik ineens in de chaos tussen reclameblaadjes een soort voorblad vond van een kraslot waar ook een kans op zat. De laatste kans die ik had om uberhaupt nog iets te winnen. Ik dat open krassen, wat denk je? 50.000 euro. Het Lingo kraslot (waarom dat  ???) bleek mijn gelukslot te zijn, alleen stond er wel dat als je kans wilde maken op de hoofdprijs je voor + achterblad moest inleveren omdat ze moesten matchen. Maar ja, kon ik dat achterblad toch nergens vinden. Ik zoeken, zoeken, zoeken. Eindelijk gestrest dat blad gevonden, vrolijk naar de winkel toe. Wat denk je? Blijken die symbolen ineens niet meer te matchen... blijkt het een gemanipuleerd kraslot te zijn, dat zichzelf kan veranderen. Ik nog tegen die verkoper: ik ben toch niet gek? Maar hij stuurde me zijn winkel uit, maar niet voordat hij me aanbood nog een ander lot te kopen  ??? Kortom, ik heb geen geluk ;D

En oja, een paar dagen geleden droomde ik in een flits dat de boeven uit Bassie en Adriaan op mijn verjaardag langs zouden komen  ???

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #686 Gepost op: 19-03-2016, 10:05:33 »
Weer zo'n rare droom vannacht. Ik droomde dat ik de regisseur was van het programma Sterren Springen van SBS. Inhoudelijk kan ik me overigens niet veel van herinneren, alleen dat ik de regie in handen had ;D

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #687 Gepost op: 19-03-2016, 10:57:27 »
Droomde laatst dat ik de adviseur van Trump was. Zat naast hem in een soort beklaagdenbankje, waarin hij tegenover een menigte wat ging zeggen. Hij vroeg mij om tips, maar ik voelde me, nu ik en plein public als Trump-aanhanger werd neergezet, te beschaamd om hem van nuttig advies te voorzien.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #688 Gepost op: 19-03-2016, 11:12:24 »
Weer zo'n rare droom vannacht. Ik droomde dat ik de regisseur was van het programma Sterren Springen van SBS. Inhoudelijk kan ik me overigens niet veel van herinneren, alleen dat ik de regie in handen had ;D

Een levensles  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #689 Gepost op: 20-03-2016, 10:07:25 »
Ik droomde vannacht dat PSV - Ajax in 5-2 zou eindigen voor PSV. Maar ja, keep on dreaming...  ::) Het is maar een droom.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #690 Gepost op: 3-04-2016, 10:24:06 »
Weer een rare droom gehad, waarin ik van de ene scene in de andere scene terecht leek te komen. Eerst was ik ergens in een fysiotherapiepraktijk waar ik moest helpen om een rek hoog aan de muur goed te plaatsen en daar had ik ook een soort van interview met iemand over van alles en nog wat. Daarna liep ik een deur door kwam ik ineens in een ruimte waar ik in een ver verleden stage heb gelopen. Alleen was alles een soort van verlaten (is in het echt overigens ook zo) Ging daar de trap op en daar zat nog een man die ik nog kende van die stage aan een bureau te werken. Dus ik groette hem, hij groette mij en ik liep door dat verlaten pand heen. Daar zag ik allemaal oude bureautelefoons staan met een draad (zo'n dikke gekrulde draad die wel eens door de war kan raken) en daar had ik ineens een idee mee. Ik pakte een schaar en ben er een nieuwe business mee gestart: telefoondraad armbandjes  ??? ??? Bleek nog eens succesvol ook, want net nadat ik de eerste af had ging er een telefoon in dat verlaten pand, iemand bestelde een enorme portie van die dingen. Dus ik snel doorknutselen, die man die beneden zat te werken erbij halen, maar die was er niet meer. Ben hem nog gaan zoeken, ging een andere deur door en een trap op, kwam ik ineens op de volledig verbouwde zolder van mijn oom en tante uit, waar ik met de katten ging spelen. Ik had nog zo'n telefoondraadje in mijn zak zitten dus ja, daarna weer terug naar de telefoondraadjesruimte gegaan, alleen die was er niet meer. Het enige dat er nog stond in die ruimte waar ik toen kwam was die telefoon waar ik die bestelling op kreeg  ??? Kennelijk waren die bandjes al verder afgemaakt (hoe dat kan geen idee) en was de ruimte veranderd. En ineens ging die telefoon weer, dat de bandjes een groot succes waren (ik ben ook eens succesvol  :o), maar dat ik ook een nieuwe opdracht kreeg. Er scheen een meisje vermist te zijn, lees: ze was met haar vlot van de radar verdwenen, wat ook al bijzonder is op zich, en ze was te herkennen aan de telefoondraad armbandjes die ze inmiddels niet alleen als armbandje maar ook als oorbellen had gebruikt. En als ik haar niet zou vinden zou de producent van de armbandjes de productie stoppen en mij voor de rechter slepen wegens contractbreuk (en ik had niet eens een contract getekend!) alleen net toen ik mijn zoektocht wilde starten werd ik wakker...  :-\\ rare rare droom weer...  ??? maar ja...
« Laatst bewerkt op: 3-04-2016, 10:27:25 door Mollenvanger-MV »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #691 Gepost op: 3-04-2016, 10:26:40 »
 ::rofl:: Wel een gat in de markt die telefoondraadarmbandjes.  ::jaja::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #692 Gepost op: 7-04-2016, 08:30:25 »
Nou na die gekke armbandjes had ik vannacht weer een droom waarvan ik zeg: wtf  ??? Ik deed mee aan ik denk wie is de mol als de mol. En de opdracht die we speelden was de Chineesjes en chipszakken (wat op zich een leuke alliteratie is) opdracht. De opdracht speelde zich overigens af in Japan, in zo'n samuari gevechtstraining dojo omgeving. (Even serieus: Chinezen in Japan?  ???)

Wat was de bedoeling? In de dojo zitten in allerlei kastjes, laatjes en grotere kasten zakken chips verstopt. Ook zaten in die kastjes een aantal Chineesjes verstopt. Doel is om er zo veel mogelijk van te vinden en bij de zakken Chips is het gewicht van de inhoud van de zak in gram geld waard (dus 44 gram is 44 euro). Niet alle zakken waren volledig gevuld namelijk. En bij de Chineesjes is hun gewicht in kilo's omgezet in euro's. Dus 50 kilo = 50 euro waard. Ondertussen liepen er in de dojo ook Chineesjes met een lasergun en Samurai's met paintballguns rond om je af te schieten.

Ik, als mol zijde, was mijn droom bezig met de acties voor aflevering 10. Wat heb ik gedaan? Ik heb een zak wokkels leeg zitten eten, en de lege zak aan een van de Chineesjes gegeven. Vervolgens ook een halve zak ham-kaas naar binnengewerkt, maar toen kwam een van mijn medekandidaten binnen. Letterlijk onder zijn oog, zonder het te zien, de zak omgewisseld met een grote multiverpakking die ik even daarvoor netjes heb weggewerkt, en gezegd; kijk nou eens wat ik vind. Weer wat geld verdwenen dat nooit meer verdiend zou worden.

Maar ja om het af te maken heb ik ook nog 2 zakken ribblelchips gevonden en die gedeeld met de Chineesjes die ik inmiddels had gevonden. De driekwart leeggegeten zakken chips binnengebracht om vertrouwen te wekken, maar de Chineesjes laten staan. Die ben ik later gaan zoeken en daarna liet ik me vrolijk afschieten met de lasergun.

Tot zo ver widm in Japan met een Chinees tintje  ::) ??? ??? ???
« Laatst bewerkt op: 7-04-2016, 08:36:19 door Mollenvanger-MV »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #693 Gepost op: 7-04-2016, 09:21:39 »
Was je niet misselijk van al die chips toen je wakker werd?  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #694 Gepost op: 7-04-2016, 12:20:12 »
Had afgelopen nacht eens een droom die meer film dan belevenis was.
Ik speelde er niet in mee - maar het was eerder een animatie.
Een geweldig kunstige animatie overigens; gestilleerd als een soort schaduwspel, waarbij de figuren zwart en overwegend hoekig waren, op een witte achtergrond - met slechts hier en daar kleuraccenten.

Was een verhaal over een drietal kleine, misschien halfhoogte, tovenaartjes - waarvan 2 de derde jongere een beetje zaten rond te leiden.
Alleen in tegenstelling tot de meer traditionele abracadabra's, deden deze aan teleporteren, tijdreizen, en dergelijke dingen meer.
In de laatste scene, het was sowieso niet zo lang, gingen ze naar de toekomst op dezelfde plek - waar ze aan de voet van hun eigen graven stonden.
Er was nog iets met een soort lokale burgerbevolking, van normale hoogte, maar daarvan ben ik de details vergeten.

Afijn, het had wel wat - zou de film nog weleens willen zien ::ok:: ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #695 Gepost op: 11-04-2016, 12:44:02 »
Droomde alvast over een tweede sollicitatiegesprek dat ik volgende week maandag ga hebben.

Toevallig had ik een map gegeven in handen gekregen, met informatie over de procedure, en aantekening van de sollicitatiecommissie over mij en de andere 2 kandidaten. De ene andere kandidaat was Emile Roemer, maar die had uitvoerig zijn eigen ruiten ingegooid, door de hele tijd koppig met de commissieleden over alles te gaan discusseren. De andere kandidaat was even oud als Roemer, 51 [hoewel wiki zegt dat Roemer 53 is, maarja, he, mijn droom weet wel beter] - alleen dat was een asielzoeker die de taal nauwelijks machtig was.
Dus ik had wel vertrouwen in het gesprek.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Droom topic
« Reactie #696 Gepost op: 16-04-2016, 19:39:09 »
Ik stapte 's morgens vroeg op de fiets om naar mijn werk te gaan en fietste er vrolijk op los.

Tot ik me op een gegeven moment realiseerde dat ik op een fietspad in een bos reed, en eigenlijk niet wist waar ik was. Verderop waren mensen en die zeiden dat ik in Grou in Friesland was. Ik kon me niet herinneren daar helemaal (!) naar toe te hebben gefietst, maar ik was niet in paniek of zo.
Ik realiseerde me dat ik mijn werk moest appen omdat ik dus te laat zou komen (hoe plichtsgetrouw  ::) ) en ik was op zoek naar het station om met de trein naar huis te gaan....

en toen ging de wekker.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #697 Gepost op: 21-04-2016, 10:21:04 »
Ik had een vreemde droom, waarvan ik het meeste kwijt ben.

Er was een spel, op een stel tamelijk kleine vrij tropische eilandjes, georganiseerd door Robbie en Daisy. Alle spelers hadden een klein territorium op de eilandjes, en er was iets met handel.
Er waren alleen meerdere samenwerkingsverbanden. Tussen psv-aanhangers, en tussen ajax-aanhangers - maar de neutralen waren natuurlijk met het meest.

Dat was net allemaal lekker onderweg, toen ik plots wakker werd. Er kriebelde iets.

Ennn voor degenen die daar niet tegen kunnen, bij deze een leeswaarschuwing, en ik ga onder een spoiler verder :P

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #698 Gepost op: 21-04-2016, 10:34:44 »
He bah :o
Ben je hem van plan te houden als huisdier dat je hem een naam hebt gegeven? ;D


OT; ik droomde vannacht dat ik ergens in een bos aan het wandelen was, volgens mij was ik ergens op vakantie. En ineens renden daar allemaal witte paarden voorbij, dus ik ging proberen er een foto van te maken. Terwijl ik dat deed kwamen er ineens ook herten oid voorbij, dus ook een paar foto's van gemaakt. Maar toen ik de foto's terug ging kijken, bleken er ineens ook leeuwen op te staan. Terwijl het bos waar ik was toch wel echt duidelijk Europa moest zijn.

Daarna werd ik nog gebeld door iemand die waarschijnlijk verkeerd verbonden was, maar ze wilde niet zeggen wie ze moest spreken, dus misschien moest ze wel mij hebben. Hoe dan ook lukte het me niet om op te hangen met m'n telefoon, want die knop zat er niet meer op.

Volgens mij heb ik nog veel meer gedroomd, maar dit is alles wat ik me nog kan herinneren :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #699 Gepost op: 21-04-2016, 11:41:32 »
ohnee, ik vind namen geven aan beestjes gewoon leuk :)

Zeker met kleine beestjes, hoewel Piet de Olifant ook wel z'n charme heeft.

Anyway, ik heb Sieb uit het raam gegooid. Denk dat zijn training langer zou duren dan zijn levensverwachting :(
Dat probleem heb je niet met Piet de Olifant, hetgeen de reden is dat ik nooit Piet het raam uit heb gegooid ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.