Auteur Topic: Het verhaal: Survivor, the wise man  (gelezen 26770 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #20 Gepost op: 18-12-2012, 03:52:16 »
Survivor Island:

Terug bij de eetproef hebben hillo, swifty, jann, Lukie4 en Bassteijns een goed antwoord gegeven. Schulz:’ Dat betekend dat tdietz, Vieffan en Nextgp een lekkernij krijgen’. Vieffan kijkt op haar bord:’ Nee geen koeienoog!’ gilt ze. Toch proberen alle drie de kandidaten het. Tdietz:’ Dit is zo taai’. Bij Nextgp wil het oog maar niet kapot. Schulz:’ Nog 10 seconden’. Bij Vieffan spuit het zwarte spul nu uit het oog. Schulz:’ Het is jullie niet gelukt, sorry’. Vieffan:’ Grr, zo dicht bij’! Schulz:’ Omdat de rest een perfecte score heeft spelen we tiebreak. We hebben een leuke vraag over jullie presentatoren. Tel op: De leeftijden van D*N en Schulz, het aantal kandidaten in het spel ( ook van kelapa) waarmee D*N een complot heeft gehad en het aantal dagen dat Schulz op survivalkamp is geweest’. De vijf kandidaten slagen aan het hoofdrekenen. Swifty:’ Volgens mij had D*N met 7 kandidaten een complot gehad’. Tdietz fluistert nog naar Nextgp:’ Dat zijn er sowieso meer’. De kandidaten geven hun antwoord en Schulz is er met de uitslag:’ Degene die het dichtst bij zat en dus ook leider word is… Bassteijns! Gefeliciteerd, jij bent nu leider van Feline’. Bassteijns springt op, dat had hij nooit verwacht. Lukie4 feliciteert hem sportief. Schulz:’ Bij Murine zat het dichtstbij… Swifty! Jij bent vanaf nu leider van Murine’. Hillo:’ Een vrouw aan het stuur’. Tdietz:’ Bloed aan de muur’. Schulz:’ Oh trouwens voor de jullie weg gaan, wacht nog even’. Schulz duikt achter de schermen en komt samen met D*N terug met een grote roodgekleurde taart. D*N:’ Deze week zijn Swifty en Miek37 beiden jarig dus hebben wij taart geregeld voor iedereen’. De kandidaten stormen op de taart af. Vieffan:’ Dit is toch wel heel wat anders’. Swifty en Miek37 worden gefeliciteerd en de kandidaten keren terug naar hun kamp.

[Verleden]2 maanden na schipbreuk:

Op een ochtend word de nog steeds verdwaalde man wakker. De zee is ver weggeëbd. De man kijkt nog eens goed, het is wel erg opvallend. Uit zijn nieuwsgierigheid loopt hij richting de opening in de zee. In de verte ziet hij een eiland. Vrijheid! De man rent zo snel al hij kan richting het eiland. PLONS. Het zand houd ergens op en de man moet nog een stuk zwemmen. Terug keren heeft nu geen zin meer, hij zal en moet weten wat er op het eiland is. Na een lange tocht komt hij aan op het eiland. Monyet Island is dit. Rustig loopt de man het eiland over. Ook hier ziet het er niet erg bewoond uit. Dan uit het niets komt er een vliegende eekhoorn op hem af. Het is dezelfde van bij de hut. Met een afwachtende blik blijft de eekhoorn recht voor de man staan. ‘Ik lust wel een eekhoorn’ zegt de man zachtjes en maakt een sprong richting de eekhoorn. De eekhoorn schrikt weg en begint te rennen. De man achtervolgt de eekhoorn diep het woud in en dan….

In het centrum van het eiland begint de muziek te spelen. Een neusaap springt op de hoogste plateau en begint de moonwalk te doen. Verschillende Orang-oetans beginnen te klappen met de muziek. De man kijkt duizeling om zich heen ‘Ik heb echt teveel Madagaskar gekeken met mijn dochtertjes’. En ja hoor daar verschijnt de Maki met het deuntje van I like to move it. De man is nu zo verward dat hij mee begint te dansen uit wanhoop. De vliegende eekhoorn ziet dat hij daar geen ster in is en komt op zijn schouder zitten. ‘Kiki’ piept de vliegende eekhoorn. ‘Wat’? vraagt de man. ‘Kiki’ herhaalt het beestje. ‘Wat betekend Kiki’? vraagt de man weer. De eekhoorn wijst naar zichzelf. ‘Oh jij bent Kiki! Dit word steeds vager, dieren die hun eigen naam verzinnen’. Kiki vliegt opeens net voorbij het centrum van het eiland. ‘Wacht niet zo snel’ roept de man en zet de achtervolging in. Bij een groot meer cirkelt de eekhoorn rondjes op het midden. De man weet dat er iets ligt en duikt het water in.

Diep onderwater zwemmen allerlei vissen. De man geniet van het heldere water maar is gefocust.  Op de plek waar Kiki cirkelde kan je nog een heel stuk dieper duiken. De man haalt nog eens diep adem en gaat helemaal naar de bodem. Een glinstert kistje ligt daar te wachten. Puffend en snakkend naar adem probeert de man zich naar de kant van het meer te zwemmen. Hij opent het kistje en een felblauw kristal komt tevoorschijn. Hij ziet er hetzelfde uit als die hij in de hut vond op Pantai Island. Natuurlijk besluit hij de steen mee te nemen en Kiki te bedanken voor het vinden. Samen met zijn nieuwe vriend keert hij terug naar Pantai waar hij verder kan denken over wat er nou net allemaal is gebeurd.

« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 04:24:11 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #21 Gepost op: 18-12-2012, 03:53:42 »
Feline Island:

Feline zit aan de pannenkoekjes met poedersuiker. Toch is de sfeer niet optimaal. Robbieazerty:’ Ik maak me zorgen om de stemming’. Ldhmolletje:’ Ik ook, ik wist niet erg veel over jullie’. Vieffan probeert de groep nog op te vrolijken en blaast wat poedersuiker naar Molcrazy. Molcrazy reageert boos:’ Dat is schaars eten hoor’. Vieffan:’ Mislukte poging dus’. Lukie4 zit er ook doorheen en praat met Miek:’ Deze teamwissel doet me geen goed’. Miek37:’ Het andere team is zeker een sterk team, maar we zijn niet verloren. De tactieken worden nog een keer doorgenomen en ze vertrekken naar de eilandraad.

Murine Island:

Ook op Murine is de spanning toegeslagen. Nextgp:’ Ons kamp heeft ook nog eens die twee enge munten’. Op murine besluiten ze na de taart de pannenkoekjes nog te bewaren. Leider Swifty is gelijk aan het delegeren:’ pac-mol hup koken, tdietz en jann jullie gaan hout zoeken, hillo jij maakt het vuur aan’. Nieky:’ She’s on fire’. Swifty:’ En als jij niet snel hillo gaat helpen met het vuur dan sta jij straks ook in vuur’. Maar ook voor de muriners in het tijd voor de eilandraad. Swifty en Nieky pakken hun munt goed vast en ze vertrekken. Nieky:’ Als dit mijn laatste is dan ga ik voor wraak’.

Eilandraad:

D*N:’ Welkom survivors bij de dubbele eilandraad’. Schulz:’ Vandaag word het extra spannend, we zijn ook voor het eerst hier met alle kandidaten tegelijk bij de eilandraad’. D*N:’ Sommige van jullie hebben nog geen enkele eilandraad meegemaakt’. Schulz:’ Laten we eerst beginnen met team feline. Bassteijns, jij bent de nieuwe leider. Onverwachts’? Bassteijns:’ Zeker weten, als nieuweling is het wel erg fijn om toch al zoveel te weten over het team en dan ook nog eens de leiderspositie te winnen’. Schulz:’ Vieffan, jij komt van het andere kamp. Denk jij dat dit een nadeel is’? Vieffan:’ Het zou kunnen dat de oorspronkelijke Feliners al een complot hadden lopen, dus het kan. Maar ze waren ook blij met vrouwen in het team’. Schulz:’ Lukie4, jij loopt voor het eerst gevaar. Niet alleen omdat je nog nooit op een eilandraad bent geweest maar ook met het verliezen van het leiderschap. Vrees jij dat je nu wel eens de wind van voren kan krijgen’? Lukie4:’ Ik hoop dat ze mijn als leider niet te streng vonden, rare gewoonte. Maar ik vrees natuurlijk wel een beetje’. D*N:’ Murine, voor jullie ook wat vragen. Nextgp, jij hebt immuniteit bemachtigd, blij’? Nextgp:’ Zeker weten, deze eilandraad lijkt niemand veilig en dan is het heel fijn als je zeker weet dat je veilig zit’. D*N:’Swifty, de eerste vrouwelijk leider en ook de enigste vrouw op het eiland. Je hebt wel echt de leiding hé’? Swifty:’ Ik doe mijn best. Zolang ze luisteren is er niets aan de hand haha’. D*N:’ Jullie mogen gaan stemmen’.



« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 04:24:35 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #22 Gepost op: 18-12-2012, 03:54:03 »
Kelapa Island:

Terwijl de drankjes van Lemmyfan en Bjorrn alweer klaar staan is Ycaris nog bezig. Ibung is ondertussen spoorloos evenals Addie. KD:’ Waar blijven die kandidaten toch? Of ze nou jong of oud zijn, je verliest ze zo uit het oog. Lemmyfan, Bjorrn en Ycaris, ik denk dat we de andere twee eens moeten gaan zoeken’. Ycaris:’ Maar ik ben nog bezig’. KD:’ Maak het later af’. Ycaris:’ Ai ai sir’! Ze lopen een lange wandeling langs het strand. Dan zien ze opeens Ibung liggen. Ycaris rent er snel op af:’ Wat is er gebeurt’? Ibung:’ wikkk eb bbe nee eetje eel gedonken’. Ycaris:’ Pardon’? KD:’ Dat betekend dat ze ladderzat is’. Lemmyfan:’ Hoe komt ze dan aan alcohol’? KD:’ De geheime zoektocht, naar de fles whisky’. Ycaris:’ Maar één fles whisky, daar word ze nooit zo dronken van. Ibung is een ervaren drinkster’. KD:’ De omstandigheden zijn natuurlijk anders hier door het schaarse voedsel, de warmte etc. Laten we haar naar het kamp brengen’. Terug in het kamp komt Ibung een beetje bij. Ycaris gaat voor haar staan:’ Jij hebt die fles niet eens gedeeld’! roept ze boos. Ibung:’ Ik kon het niet weerstaan’. Bjorrn:’ Heb jij toevallig Addie nog gezien’? Ibung:’ Ik herinner me vaag iets’. *flashback* Ibung:’ huh wat is dat? Een schip hier?’. Piraat:’ Arrgh wat moet gij’. Ibung:’ Nou ik zie daar wel iets leuks wat ik wel zou willen hebben’. Piraat:’ En wat ARGH krijg ik er ARGH voor terug’? Ibung:’ pff ik heb niets… ehm neem … Addie! Hij is een handige dienstknecht maar ook eetbaar’. Piraat:’ Deal’. *flashback* Lemmyfan:’ Je hebt wat’!? Ibung:’ Ik was dronken’. KD:’ Dus je hebt Addie geruild met een piraat tegen een koker voor je drankje’? Ibung:’ Inderdaad’. KD:’ Wat een slechte slechte vrouw ben jij’.

De beoordeling van de drankjes vind zo plaats. Eerst belt KD D*N nog even om Addie als vermist op te geven. Addie ligt uit het spel. KD:’ De tijd is op, kom maar op met die drankjes’. Ycaris: ‘ shh.. niet op tijd’. Ibung, Bjorrn en lemmyfan staan klaar met hun drankje en wachten op het oordeel van KD. KD:’ Op de 3de plaats is geëindigd, bjorrn. Het is een wat simpel drankje. 2de plaats is voor Ibung. Erg origineel maar ow zo vies en de winnaar van deze opdracht is lemmyfan. 5 punten voor lemmyfan, 4 punten voor ibung en 3 punten voor bjorrn’.

Eilandraad:

Schulz:’ De stemmen van Feline zijn geteld, hier komen ze. De eerste stem is voor Vieffan. De tweede stem is ook voor Vieffan’. Vieffan kijkt boos om zich heen:’ Er zijn een paar die hier levend gevilt willen worden’. Schulz:’ de derde stem is voor Ldhmolletje. De vierde stem is ook voor Ldhmolletje. 2 stemmen voor Vieffan, 2 stemmen voor Ldhmolletje’. Ldhmolletje en Vieffan kijken elkaar aan. Schulz:’ De vijfde stem is voor Vieffan. De zesde stem kan al beslissend zijn’. Ldhmolletje:’ Zeg het nou’! Schulz:’ De zesde stem is voor Vieffan en ook de zevende stem is voor Vieffan’. Vieffan ontsteekt in woede:’ Dit is nog niet het einde’ roept ze boos.
D*N:’ Ook de stemmen van Murine zijn geteld en het is spannend. De eerste stem is voor Nieky. De tweede stem is ook voor Nieky’. Nieky voelt hem al aankomen. D*N:’ De derde stem is, wederom voor Nieky. De vierde stem is voor hillo’. Hillo zegt verbaasd:’ Voor mij’? Nieky:’ Ja voor jou’! D*N:’ Rustig rustig we gaan door met de vijfde stem. Die is voor hillo. De zesde stem is wederom voor hillo’. Swifty:’ De laatste stem’. D*N:’ De zevende stem is voor Nieky’. Hillo:’ HA’! D*N:’ Niet zo snel, er is nog een achtste stem’. Swifty:’Nog één’? *flashback* Nieky:’ Ik zet mijn verdubbelmunt in’. *flashback*. D*N:’ De laatste stem is voor hillo. Dat betekend een..’. ‘Gelijke stand’ onderbreekt hillo hem. Jann:’ Wat gebeurt er nu’? D*N:’ Dat ga ik nu vertellen. In eerste instantie kijken we naar de vorige eilandraden. Zowel nieky als hillo hebben geen stemmen gekregen in vorige eilandraden. Dan is de stem van de leider doorslaggevend. Swifty heeft gestemd op…’ *flashback* Swifty:’ Ik geef mijn stem aan jou Niek omdat je een sterke tegenstander bent’. *flashback*. D*N:’ Dat betekend Nieky, dat jij samen met Vieffan naar Kelapa vertrekt’.
Schulz:’ Vieffan en Nieky, jullie vetrekken beide naar Kelapa Island. Ik geef Vieffan een brief die jullie pas mogen openen bij aankomst’.

Volgende week in Survivor:

Hebben de teams de goede keuze gemaakt? Samenwerken is het thema en dat is vooral het punt wat niet goed gaat. Op Kelapa brand er vuur. Zowel Vieffan als Nieky zijn gebrand op wraak en dat vuur zullen ze nodig hebben bij de volgende proef. Op de eilanden word er ondertussen stevig onderhandelt.
« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 04:24:46 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #23 Gepost op: 18-12-2012, 03:55:40 »
Aflevering 5: ‘Een team is zo sterk als de zwakste schakel’

Schulz:’ Vorige week werden de kampen heringedeeld. Dit zorgde voor chaos in het spel, alles lag weer open. In de beruchte eetproef werd het leiderschap van Lukie4 en Tdietz overgenomen door Swifty en Bassteijns. Op Kelapa won Ibung de duikproef en maakte ze later misbruik van de fles whisky. Lemmyfan won voor de tweede keer een opdracht, deze keer was hij het creatiefst met zijn drankje. Bij de dubbele eilandraad werd er tactisch gestemd. Vieffan en Nieky moesten naar Kelapa Island vertrekken’. D*N:’ Daar gaan de teams nu spijt van krijgen. Het thema van deze week is samenwerken en ze hebben sterke spelers nodig. Dit is survivor’!

Kelapa Island:

Bjorrn:’ De boot komt eraan’! Ycaris:’ Nieuwe tegenstanders’. Lemmyfan:’ Huh, het lijkt wel alsof er twee personen op de boot staan’. Vieffan en Nieky stappen van de boot. Bjorrn:’ Wat is er gebeurt en waarom zijn jullie er’? Vieffan:’ Dubbele..’ Nieky:’ Eilandraad..’ Vieffan:’ Grote…’ Nieky:’ Haat..’ Ibung:’ Klinkt gezellig daar op die eilanden’. KD springt op als hij hoort dat er weer nieuwelingen zijn:’ VIEFFAN’?! Vieffan:’ Ja het is vernederend genoeg zo’. De twee voormalig finalisten geven elkaar een knuffel. Lemmyfan:’ Jullie hebben als het goed is een brief’. Vieffan:’ Oh ja de brief’. Vieffan leest de brief voor:’ De 4de creatieve opdracht alweer. Jullie gaan een yell bedenken. Je mag zelf kiezen voor welk kamp, Kelapa, Murine of Feline. Deze mag zowel aanmoedigend zijn als neerslaand. De leukste en origineelste wint de opdracht’. Nieky:’ Ah gelukkig hoeven we geen stomme dingen in elkaar te flansen’. De bewoners gaan druk bezig met de yell. Daarnaast ontstaan de eerste afspraken op Kelapa. Nieky en Vieffan zijn samen op een rots gaan zitten. Nieky:’ Als één van ons twee terugkomt. Beloof me dan dat je wraak zal nemen’. Vieffan:’ Zeker weten, ik ga er alles aan doen om die te krijgen’.

Niet alleen de nieuwelingen hebben een gesprek. Bij de hut zitten Ibung en Ycaris. Ycaris:’ Ibung, wij blijven elkaar steunen toch’? Ibung:’ Natuurlijk, hoezo’? Ycaris:’ Met de koningin van de complotten op ons eiland vertrouw ik het niet meer zo hier’. In de zee zitten lemmyfan en bjorrn met hun tweeën. De twee zijn vrienden geworden en hopen dat ze samen door mogen naar de samensmelting. Lemmyfan:’ Hoe lang zal het nog duren, die samensmelting’? Bjorrn:’ Ze begonnen met 16. Dus ik denk dat ze bij 10 of 8 kandidaten de samensmelting beginnen. Er zijn er nu nog 12 in de race’. Lemmyfan:’ Het zou dus nog wel een kunnen duren’. Bjorrn:’ We kunnen er beter van genieten, voordat het afgelopen is’.

Murine Island:

Swifty ploft neer in het zand:’ Wat was dat spannend zeg’. Hillo:’ Moet jij zeggen, ik was er bijna geweest’. Jann:’ Nou het dak kan wel weer naar beneden’. Tdietz twijfelt aan zijn keuze op de eilandraad:’ Heb ik wel het juiste gedaan’? Ook Nextgp is een beetje van de kaart na de eilandraad. Hij heeft lang getwijfeld wat te doen. Hillo:’ Zullen we eens kijken naar de hint uit de schatkist’? Pac-mol:’ Nog steeds hetzelfde nummer’. Tdietz:’ little help from my friends. Dus met vrienden zal er wel de kampgenoten bedoeld worden’. Swifty:’ Het is nog steeds een onbewoond eiland hé’. Jann:’ En we hebben elkaars hulp nodig’. Swifty springt op:’ Samenwerken’! Nextgp:’ Top Swifty’! Het is ook alweer tijd voor de proef. Tdietz:’ Ik heb elke eilandraad tot nu toe meegemaakt, het zou fijn zijn om een keer niet naar de eilandraad te hoeven’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #24 Gepost op: 18-12-2012, 03:57:31 »
Survivor Island:

D*N:’ Welkom bij de immuniteitsproef kampen. Het thema is  samenwerken deze week. Hopelijk hebben jullie de hint begrepen. We gaan jullie straks blinddoeken en droppen in de jungle. Jullie hebben allemaal een deel van een rekensom bij je. Wanneer jullie team de gehele rekensom aan elkaar weet te knopen en het juiste antwoord naar mij toebrengt win je de proef. Succes’. De kandidaten worden geblinddoekt en worden één voor één gedropt. Bassteijns:’ Ah ik zie niets’. Lukie4:’ De blinddoek werkt dus’. Na een tijdje staan alle 12 overgebleven survivors in de jungle en doen hun blinddoek af. Jann:’ Wow waar ben ik’. Miek37:’ Ik heb alleen maar een stom getal, wat moet ik daar nou mee’. Swifty begint gelijk door het oerwoud te kruipen. Al snel ziet ze Tdietz staan. ‘Tdietz kijk uit een slang’! gilt ze. Tdietz slaat paniekerig om zich heen. Swifty:’ Grapje, het was maar een liaan’. Lukie4 is ook aan het wandelen geslagen. Jammer genoeg voor hem komt hij hillo tegen. Lukie4 besluit een spelletje te gaan spelen. Hij gooit heel stiekem een takje richting hillo en verstopt zich. Hillo schrikt op:’ w-wie is daar’? Hillo besluit wat rond te kijken. Lukie4 maakt nu een grommend geluid om een beer na te doen. ‘WAAAH’! hillo rent gillend weg. ’ Nou dat was vermakelijk’ zegt Lukie4 met een voldaan gevoel.

Ergens op zee:

Maikemeisje:’ We liggen hier nu al een paar dagen vast, we moeten nu toch echt iets doen’. Hulpdakdekker:’ Je hebt gelijk, we gaan onze pindakaas opofferen en kijken of het brand’. Maikemeisje:’ Pindakaas brand niet’. Hulpdakdekker:’ Oh moet jij eens opletten’. Hulpdakdekker rent naar de keuken en grijpt naar de pindakaaspotten. ‘pff die zitten wel erg goed dicht’. Maikemeisje lacht:’ Je krijgt ze niet eens open’.  Op dat moment komt Jolanthe binnen:’ Moeten we niet eens verder varen, de zon is weg’? Hulpdakdekker:’ Ja dat komt omdat dat beter voor het milieu is, de zon staat op slaapstand. Het is dus tijd om te slapen’. Jolanthe:’ Oh zo, nou welterusten dan’. Hulpdakdekker:’ Toch maar met een spandoek zwaaien in de hoop dat iemand het ziet’? Maikemeisje:’ Hij is echt wanhopig geworden’.

Survivor Island:

Ondertussen zijn er al groepjes ontstaan op Survivor Island. Team Murine zoekt Pac-mol nog. Team Feline zoekt Ldhmolletje nog. Ldhmolletje:’ Ow volgens mij ben ik echt heel erg verkeerd gelopen pff’. En inderdaad, Ldhmolletje is helemaal de verkeerde kant op gelopen. Pac-mol is ook verdwaald, tenminste dat denkt hij. Swifty:’ Pac-mol’! Pac-mol:’ Swifty’! Team murine is compleet en ze rennen naar het strand waar ze de rekensom gaan oplossen. Team feline is ondertussen op zoek naar Ldhmolletje en al lopend de rekensom aan het uitrekenen. Ldhmolletje heeft het laatste deel dus ze kunnen al wel beginnen. Op het strand zijn de muriners druk aan het rekenen. Jann:’ Pff ik had minder de rekenmachine moeten gebruiken op school’. Nextgp:’ Wat een getallen zeg’. Dan denkt tdietz hem te weten. Hij rent naar D*N toe en antwoord 3336,44. D*N:’ Dat is…. Goed! Team Murine wint de proef en hoeft niet naar de eilandraad. Team murine juicht. D*N:’ Nu ga ik de crew even inlichten dat ze de rest kunnen ophalen’. Nadat ook ldhmolletje helemaal van de andere kant van het eiland is gehaald gaan de teams  terug naar hun eiland.

Murine Island:

Swifty:’ Het is tijd voor de pannenkoekjes met poedersuiker’! Pac-mol schiet de keuken in. Jann en Tdietz hebben al een soort van schaaltjes gemaakt. De sfeer is super maar hillo en nextgp hebben een geniepig plannetje. Hillo:’ Misschien kunnen we Swifty haar stokermunt aftroggelen’. Nextgp:’ We kunnen het proberen’. Nextgp leid Swifty af door een gezellig gesprek aan te knopen. Hillo doorzoekt ondertussen haar rugzak. Later komen de twee weer bij elkaar ‘en’? vraagt Nextgp. ‘Niets’ antwoord hillo. Nextgp: ‘to bad’.

Feline Island:

Bassteijns:’ Weer een eilandraad’. Miek37:’ Mijn vierde eilandraad al’. Lukie4:’ Ik heb wel trek, maar niet in een eilandraad’. Leider Bassteijns probeert iedereen bij elkaar te houden maar het lukt hem nog niet zo goed als nieuwe leider. Lukie4 neemt nog steeds het voortouw en gaat met de Vlaamse heren op vis jacht. Na het eten van wat vis en de laatste pannenkoekjes is het tijd voor de survivorproef. Miek37:’ Nu een keer een munt winnen kan zeker van pas komen, wie weet kom ik nog wel op 10 eilandraden als ik ze allemaal overleef’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #25 Gepost op: 18-12-2012, 03:59:48 »
Hotel:

*flashback* Er word aan de deur geklopt. ‘Ontbijt service’ een ober komt binnen. ‘Ah fijn bedankt’ zegt D*N. D*N kijkt op zijn memo: Immuniteitsproef, mensen rond commanderen, zwemmen, indruk maken op de ober en zorgen dat je je scheert want die snor mag niet zichtbaar zijn op nationale televisie. ‘ Komt helemaal goed vandaag’ zegt hij geruststellend. Een kamer verderop zit Schulz. ‘Oh ik heb echt teveel van die gamba’s gehad gisteren’. D*N komt binnen:’ Je ziet er vreselijk uit’. Schulz:’ Bedankt voor het compliment, zo voel ik me ook’. D*N:’ Je hebt weer tot veelte laat met Dolfie staan dansen in die honkey tonkey bar zeker’? Schulz:’ Nee, het zijn de gamba’s. Ik denk dat jij de proeven beter kan overnemen voor vandaag’. D*N:’ Dan moet het flirten met de ober en het zwemmen maar later’. *flashback*

Survivor Island:

D*N:’ Welkom bij de survivor proef. Vandaag gaan we niet alleen spelen voor een munt, maar ook voor iets extra’s’. Lukie4:’ De pannenkoekjes zijn toevallig net op’. Tdietz:’ Hadden jullie die ook’? D*N:’ Focus, focus mensen. Jullie krijgen allemaal een letter van een woord. Er zijn twee woorden, dus je krijgt ook twee letters. Daarna gaan jullie onderhandelen met elkaar. Wie als eerste de twee twaalfletter woorden vind wint. De munt die je kan winnen is de neutraliseermunt. Je kan hiermee een stem op jezelf neutraliseren op de eilandraad. Allemaal klaar, start maar’.  De kandidaten gaan onderhandelen. Pac-mol roept gelijk:’ Wie biedt er’? Robbieazerty:’ Natuurlijk, wat wil je hebben’? Pac-mol:’ Poen, money, euro’s’. Ook Lukie4 toont interesse:’ Ik zal je niet wegstemmen op de eilandraad’. Pac-mol:’ deal’. De twee wisselen letters uit. Pac-mol:’ Wacht, zit jij niet in het andere team’? Lukie4:’ Inderdaad, bedankt’. Met een schaamrode kop loopt Pac-mol verder. Bassteijns besluit gewoon alvast wat woorden te gokken, zonder succes.

Kelapa Island:

KD is al een tijdje bezig met het opbouwen van de proef:’ Pff ze zouden hier echt iemand voor moeten inhuren’ klaagt hij. Lemmyfan:’ Iemand al een idee wat we moeten doen’? Nieky: ‘Geen idee’. Vieffan:’ Ik zie wokken, dus ik gok dat we vuur gaan maken’. Ibung:’ We gaan kannibalistisch worden lemmyfan en jij bent de eerste’. Lemmyfan verstopt zich achter de grote Nieky. Bjorrn:’ Ze heeft Addie al verpacht dus ze is tot alles in staat’. Nieky:’ Oh ik vroeg me al af waar Addie heen was’. KD:’ Het is tijd voor de proef. Dit is de vuurproef. Jullie moeten eerst van verschillende plaatsen van het strand onderdelen halen. Zaagsel, takjes en natuurlijk een magnesiumstick bijvoorbeeld. Je mag zelf weten hoeveel je meeneemt en of je het meeneemt. Je rent dus heen en weer van de wok naar de onderdelen. Als je genoeg denkt te hebben dan begin je met vuur maken. Wie als eerste het touwtje doorbrand en de sleutel pakt die in de kist past wint. Daarnaast kunnen er deze keer behalve punten ook iets extra’s gewonnen worden, maar dat zit in de kist. 3,2,1, go’!
Ibung:’ Ik ben niet snel, dus ik moet met zo min mogelijk materialen dat vuur aan krijgen’. Bjorrn:’ Ik moet opbiechten dat ik het vuur hier altijd aan iemand anders heb overgelaten’. Nieky en Vieffan zijn beiden al snel weg. Ycaris:’ Ik schrok er zelfs een beetje van, die twee zijn echt wraakzuchtig en zullen het ons heel moeilijk gaan maken’. Lemmyfan en Bjorrn rennen ook de longen uit hun lijf om alvast materialen te verzamelen. Onderweg naar de magnesiumstick struikelt Ycaris nog over haar eigen voeten:’ Kleine tegenslag’ roept ze vrolijk.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #26 Gepost op: 18-12-2012, 04:00:47 »
Survivor Island:

Achter elkaar aan lopen Lukie4, tdietz, Robbieazerty en Bassteijns richting de knop om te gokken. Dit doen ze een uur non stop om en om. De anderen komen er haast niet tussen en zijn meestal nog bezig met het analyseren van hun letters. Lukie4 begint al aan de letters te twijfelen:’ Wat nou als iemand heeft gelogen’? Tdietz:’ Dan is dat pech voor jou’. Bassteijns blijkt nog de minste letters te hebben want zijn gokken komen het minst in de buurt. Lukie4:’ Woord 2 is eendenkooien’. D*N:’ Gefeliciteerd, dat is goed’! Even later komen ook Robbieazerty en Tdietz met het woord eendenkooien’. Het eerste woord blijkt moeilijker te zijn. Miek37 staart nog eens naar haar letters:’ Ik zie het echt niet hoor’. Dan komt de opeens het goede woord langs:’ Paardenmossel’. D*N:’ Gefeliciteerd tdietz, jij hebt gewonnen’! Tdietz juicht van blijdschap. D*N:’ Jij wint de neutraliseermunt en iets extra’s. Tdietz:’ Wat is het’? D*N:’ Een literfles cola’! Tdietz:’ Nice’! D*N:’ Geniet van de prijs en ik zie kamp noord op de eilandraad’. Lukie4:’ Jammer genoeg wel’.

Feline Island:

Lukie4:’ En we zijn nog steeds een muntloos kamp’. Ldhmolletje:’ Ook wel weer fijn natuurlijk’. Gelukkig besluit Bassteijns zijn rol als leider serieus te nemen en steekt het vuur aan:’ Laten we genieten van de avond, want voor één van ons zal het de laatste zijn’. Robbieazerty:’ Daar ben ik helemaal voor’. Miek37:’ Het is al wel laat hoor, moet Bassteijns niet eens gaan slapen’? Lukie4:’ Oh jeej haar moederlijke instinct komt omhoog’. Bassteijns:’ Ik ben nog niet moe’. Miek37:’ Argh’. Lukie4:’ Miek is een piraat’. Miek37 werpt een boze blik richting Lukie4. Het team verzamelt zich en stapt de boot op richting de eilandraad. Miek37:’ Het lijkt wel alsof ik ongeluk breng. Welk team ik ook zit, elke keer weer moeten we naar de eilandraad’.

[Verleden]6 maanden na schipbreuk:
De man zit nu een half jaar lang op het eiland. Hij heeft twee blauwe stenen verzamelt. Die dag vliegt er een grote neushoornvogel opvallend langs Kiki. Al snel is hij weer weg maar Kiki voert iets in haar schild. Ze begint hyper te springen en rent het eiland over. De man weet dat er iets is en volgt haar. Ze rennen naar het Oostelijke deel van het eiland. Daar zien ze een grot. Voorzichtig loopt de man de grot in. Maar voor hij het weet rollen er stenen naar beneden en is de ingang gesloten. Hoe kom ik hier nu ooit weer weg denk de man. Dan focust hij zich op Kiki die vooruit begint te lopen. De lichtinval in de grot is eigenaardig. Hij ziet allemaal rotstekeningen. Aan het eind van het pad komt hij uit bij een reusachtige tempel. Een oude man verschijnt en hij begint te spreken:’ Welkom vreemdeling. Dit is het verhaal van de oude wijze. In naam van de natuur is hier een mysterie verborgen. Deze eilanden vormen een groep die verbonden worden door de wijze. Hij zorgt voor evenwicht in de natuur en bewaakt de schat van Pemenang. Elk eiland dat verbonden is heeft een blauwe kristal verborgen. Ik zie dat jij er al twee hebt gevonden. Of nou ja één heb ik gevonden en heb jij nu in je bezit’. ‘Ow sorry wilt uw deze terug’ reageert de man snel. ‘Nee, wees stil. Uw bent hier met een reden. De verhalen gaan dat als alle blauwe kristallen naar de tempel van Pemenang worden gebracht dat de man het eeuwige leven zal krijgen. Velen hebben dit geprobeerd maar het is niemand gelukt. De storm die u hier heeft gebracht is een teken dat het u beurt is een poging te wagen. En misschien…’. ‘En misschien wat’? vraagt de zakenman. De oude man is verdwenen.



« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 04:30:28 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #27 Gepost op: 18-12-2012, 04:06:19 »
Eilandraad:

D*N:’ Welkom kamp noord op de eilandraad. Eerst een paar vragen. Bassteijns, als nieuwe leider gaat het nog niet heel goed af. Vrees jij voor de eilandraad’? Bassteijns:’ Ik weet niet wat de anderen denken, misschien ben ik niet de perfecte leider maar als kandidaat doe ik erg mijn best’. D*N:’ Je kan natuurlijk ook alleen unaniem weggestemd worden. Ldhmolletje, jij was de missende schakel in de immuniteitsproef. Wat gaat er door jouw hoofd’? Ldhmolletje:’ Ik vrees deze eilandraad net zo als de vorige eilandraad, toen kreeg ik ook al twee stemmen dus ik zit hier niet lekker’. D*N:’ Miek37, dit is al je vierde eilandraad en je bent nog de enige vrouw in het team. Vrees jij voor je positie’? Miek37:’ Nouja ik heb er al drie overleeft dus kom maar op met die vierde’. D*N:’ Dan gaan we nu beginnen met stemmen’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #28 Gepost op: 18-12-2012, 04:06:25 »
Kelapa Island:

Ondertussen zijn zowel Ibung als Ycaris begonnen met vuur maken. De twee hebben vooral niet teveel materialen gehaald. Nieky, Vieffan en Bjorrn lopen ongeveer gelijk op en beginnen ook aan het vuur maken met veel meer materiaal. Nieky:’ Dit ging in het andere kamp nog zo goed’. Ibung:’ Als ik die whisky nou nog had’. Ycaris:’ Mijn arme handen kunnen niet meer’. Ondertussen is Lemmyfan nog heen en weer aan het rennen. Ibung:’ Dit wil niet’. Ze staat op en sjokt door het zand naar materialen. Bjorrn zijn eerste vonk slaat over en er ontstaat een klein vuurtje:’ Ja’! roept hij enthousiast. Lemmyfan bedenkt zich en maakt een sprintje om ook te beginnen aan het vuur maken. Nieky krijgt opeens ook een vuurtje, snel gevolgd door Vieffan. Ycaris ziet dat het niet werkt en trekt snel een sprintje naar meer materialen. Ze gaat zo snel dat ze Ibung nog inhaalt. Bjorrn zijn vuur gaat niet heel snel omhoog:’ Oh jeej ik heb niet zo’n goede constructie gemaakt’. Snel probeert hij het te fixen terwijl het vuur in de wok van Nieky en Vieffan ook omhoog komt. Lemmyfan heeft ook zijn eerste vonk in de wok zitten en uiteindelijk heeft Ycaris ook een vuurtje in de wok. Dan brand het touw door van Bjorrn, gelukkig heeft hij de sleutel al vast:’ Auw die sleutel is wel heet’. Met de sleutel rent hij naar de kist en maakt hem open:’ Gewonnen’ roept hij. De anderen doen net of ze het niet horen want de proef gaat gewoon door.

Dan brand Nieky zijn touwtje door maar zijn sleutel valt recht in de wok:’ Nee, k-sleutel’! Vieffan begint te lachen want haar touwtje is ook bijna doorgebrand. Ibung is ook gaan zitten om opnieuw vuur proberen te maken. Nieky haalt met takjes succesvol de sleutel uit de wok en Vieffan haar touwtje is doorgebrand. Beide sprinten richting KD. KD:’Nieky was net iets eerder’. Met een brandblaar op zijn handen gaat Nieky uitgeput in het zand zitten. Vieffan:’ Dat was erg close’. Lemmyfan en Ycaris hebben beide hun wok in vuur en vlam staan. Lemmyfan zijn touwtje brand door en hij eindigt vierde. Als laatste brand ook het touwtje van Ycaris door. KD:’ Sorry Ibung maar jij bent laatste geworden’. Sip loopt Ibung naar de andere kandidaten. KD:' En Bjorrn wat is je extra prijs'? Bjorrn:' Een reep chocolade'! Ycaris:' Ik ben zooo jaloers'.

Terug in het kamp is het tijd voor de beoordeling van de yells. KD:’ Laat maar horen mijn cheerleaders’. Eén voor één laten ze hun yell horen. Die van Lemmyfan en Bjorrn zijn iets te lang, Nieky heeft een yell over hillo gemaakt en ibung en vieffan hebben een hele korte maar bondige yell. KD:’ De twee die zich niet goed aan de opdrachten hebben gehouden krijgen de minste punten. Bjorrn en lemmyfan julie hebben er meer een gedicht van gemaakt.Bjorrn krijgt dus 0 punten en lemmyfan 1 punt. Ibung krijgt 2 punten voor haar korte yell en Nieky 3 punten omdat de yell niet over een eiland gaat. Vieffan verdient 4 punten en de winnaar van deze opdracht is Ycaris, zij verdient 6 punten’. Ycaris maakt een sprong in de lucht:’ Back in the race’!

Eilandraad:

D*N:’ Dan gaan we nu kijken hoe er gestemd is. De eerste stem is voor Bassteijns. Let op dat Bassteijns de leider is en alleen unaniem weggestemd kan worden. Eens kijken of dit gaat gebeuren’. Bassteijns kijkt angstig om zich heen. D*N:’ De tweede stem is voor Ldhmolletje. De derde stem is ook voor Ldhmolletje. Dan kan ik je nu geruststellen Bassteijns, jij loopt in ieder geval geen gevaar’. Bassteijns haalt opgelucht adem maar Ldhmolletje kijkt heel boos naar zijn kampgenoten. D*N:’ De vierde stem is voor Ldhmolletje. En dan is het beslist. De andere twee stemmen zijn ook voor Ldhmolletje’. Ldhmolletje zucht diep en staat op:’ Geef die brief maar dan kan ik weg’. D*N:’ Hier is de brief die je pas mag openmaken als je op het eiland aankomt’. Ldhmolletje pakt de brief en zonder iemand te groeten stapt hij op de boot. ‘ Het is niet persoonlijk’! roept Miek37 nog snel. D*N:’ Ik zie jullie weer bij de proef’.

Volgende week in Survivor:
Het is puzzelweek op de eilanden. De samensmelting komt dichterbij en dat is merkbaar. Ldhmolletje komt aan op Kelapa waar de puzzelstrijd ook los barst. De eilandraad word een super spannend.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #29 Gepost op: 18-12-2012, 04:07:55 »
Aflevering 6: ‘De puzzelstukjes op de juiste plaats’

D*N:’ Vorige week zagen we hoe team murine de immuniteitsproef won en team feline de missende schakel in de proef, Ldhmolletje, wegstemde. Bij de survivor proef won tdietz een neutraliseermunt en een fles cola. Op Kelapa Island werd de vuurproef gespeeld, die uiteindelijk gewonnen werd door Bjorrn. Schulz:’ Deze week is het puzzelweek. Daarnaast voelen de kandidaten de samensmelting dichter bij komen. Laat de puzzelstrijd losbarsten! Dit is survivor’.

Murine Island:

Tdietz heeft met de vorige survivorproef een fles cola gewonnen:’ Natuurlijk ga ik die delen met mijn kamp, ik moet toch een beetje goodwill kweken’. Nextgp:’ Oh dit is echt goddelijk’. Hillo:’ Ik heb nog nooit zulke lekkere cola gedronken’. Swifty:’ We kunnen ook cola over ons eten heen gieten, zit er in ieder geval wat meer smaak aan’. Tdietz schenkt een kleine scheut cola over hun kokosmaaltijd. Pac-mol:’ Je hebt gelijk, dit smaakt echt een stuk beter’. Jann:’ Ik ben die kokossmaak ondertussen wel beu ja’. Tdietz zorgt dat zijn neutraliseermunt goed verstopt is.
 
Feline Island:

Bassteijns en Robbieazerty zitten samen bij de poedersuikerfles. Bassteijns:’Kijk er komt nog een beetje uit’ terwijl hij wat op zijn vinger strooit. Robbieazerty lacht:’ Het lijkt net of we coke gaan snuiven’. Voorzichtig likt Bassteijns het poedersuiker van zijn vinger:’ Lekker zoet’. Molcrazy:’ Niet zo spelen met ons voedsel’. Robbieazerty:’ We spelen helemaal niet met voedsel’ terwijl hij net zijn neus langs de poedersuiker haalt. Bassteijns komt niet meer bij van het lachen. Miek37 is ondertussen alleen op een rots gaan zitten. Lukie4 komt er bij zitten:’ Mis je thuis’? Miek37:’ Een beetje. Ik wil dit graag doen maar het is zwaar’. Lukie4 legt zijn hand op haar schouder:’ Makkelijk is anders, maar je bent een echte doorzetter’. Miek37 glimlacht even snel. Dan word het team bij elkaar geroepen want het is tijd voor de proef. Bassteijns:’ Deze moeten we winnen, we zijn nog maar met ons vijven dus de kans dat je word weggestemd is steeds groter’.

Survivor Island:

Schulz:’ Daar ben ik dan weer’. Swifty:’ We hebben je gemist hoor. Schulz:’ Die gamba’s zijn in ieder geval niet aan te raden. We zijn hier voor de immuniteitsproef. Het thema van deze week is puzzelen. Dus maak je klaar voor wat hersen brekende opdrachten. Voor nu hebben we een terugkerende opdracht: Twee voor twaalf, alleen deze keer pictonary. Twaalf vragen, twaalf letters, één woord. Welk kamp het woord als eerste vind, heeft immuniteit. Starten maar’! De teams rennen naar de pictogrammen en het puzzelen begint.

Kelapa Island:

Bjorrn:’ Daar is de boot weer’. Nieky:’ Wie zit erop’? Vieffan zucht:’ Oh wat een verrassing, Ldhmolletje’. Ldhmolletje stapt van de boot:’ Daar ben ik dan, met een brief’. Lemmyfan:’ Maak open, maak open’! KD:’ Ldhmolletje, dat is lang geleden’. Ldhmolletje:’ Wat doe jij hier dan’? KD:’ Mwah, beetje de baas spelen, mensen commanderen, profiteren, oefenen op het maken van beledigingen en stoken. Ik ben dus jullie mentor’. Ycaris:’ Maar geen zorgen, Ycaris heeft alles onder controle’. Lemmyfan:’ Maak die brief nou open’. Ldhmolletje maakt de brief open en leest voor:’ Jullie volgende opdracht is het maken van een promotieposter. Jullie moeten andere mensen over halen op jullie te stemmen en daarbij is een poster heel erg handig. Zorg dat je de mensen overtuigd en je dit op een originele en creatieve manier doet. De winnaar word aangewezen door jullie mentor’. Bjorrn en lemmyfan schieten weg en zijn direct bezig met de poster. Ibung gaat op een rots zitten en kijkt uit over de zee. Ycaris gaat snel naast haar zitten:’ Wat is er schat’? Ibung:’ Ik zit hier al dagen, beetje dingen in elkaar prutsen. Dan ga je denken, waarom doe ik dit eigenlijk’? Ycaris:’ Ik weet zeker dat de samensmelting dicht bij is, je moet nog even doorzetten’! Ibung:’ Misschien vind ik het zo wel genoeg’. Ycaris weet niet meer wat ze moet zeggen en geeft Ibung een knuffel. ‘Kom we gaan proberen onze eigen wijn te maken met die speciale druiven hier’ lacht ze.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #30 Gepost op: 18-12-2012, 04:08:35 »
Survivor Island:

Er word druk overlegd door de teams. Robbieazerty:’ Dat is ontbijtkoek’. Lukie4:’ Nee dat is volgens mij peperkoek’. Miek37:’ Dit is moeilijker dan ik dacht’. Ook in het andere team loopt het niet helemaal soepel. Swifty:’ Kom op ik weet het zeker’. Tdietz:’ Maar dat komt niet uit met die letters’. Hillo:’ Laten we gewoon een gokjes wagen’. Beide teams wagen een gok. Schulz:’ Onjuist’. Bassteijns:’ Kom op, hebben we de goede letters’? Molcrazy:’ Tekstballonnen zijn het’. Lukie4:’ Arrgh’. Dan gebeurt er iets in het andere team. Jann:’ Ik heb het’! Jann rent naar Schulz en raad het woord. Schulz:’ And we have a winner’! Kamp zuid juicht en gaat helemaal los. Jann word omhoog gehesen. Nextgp:’ Jann je bent top’. Schulz:’ Kamp zuid gefeliciteerd met alweer een overwinning. Kamp noord, jullie zie ik op de eilandraad vanavond’.

Murine Island:

Jann word in de watten gelegd op kamp zuid. Ze eten nog eens wat kokos met cola extracten. Jann:’ Hmm dit is echt goddelijk’. Nextgp heeft ondertussen uit verveling een paar dobbelstenen gemaakt:’ Ze zijn best goed gelukt’ zegt hij blij. Swifty:’ Nou kom maar op met dat spelletje’. Hillo:’ Zou het niet doen, als Swifty verliest dan krijgt ze last van aanvallen’. Swifty werpt een boze blik op hillo:’ Als je niet oppast dan krijg ik inderdaad een aanval’. Nextgp zegt snel:’ Kom we spelen een leuk spelletje’. De leden gaan met hun allen om het vuur zitten. Tdietz:’ Ik begin’. En zo spelen ze de hele dag door spelletjes. Swifty:’ Dit werkt echt verslavend’. Nextgp:’ Kom we spelen nog een keer’. Jann zegt blij:’ Dit is al mijn tiende winst’. Hillo:’ Ja we laten je de hele tijd winnen omdat je de proef hebt gewonnen’. Swifty:’ Je wilt gewoon niet toegeven dat je hier niet goed in bent’. Tdietz springt er deze keer snel tussen: ‘ eeuh, iemand een kokoshapje’? Ondertussen is de boot er alweer. Tijd voor de survivor proef. Tdietz:’ Ik won de vorige munt, maar ik weet niet of dat nog eens zal lukken. Daarnaast word je natuurlijk als gevaarlijk gezien wanneer je meer munten hebt. Dat moet ik ook niet hebben’.

Survivor Island:

D*N:’ Welkom bij de survivor proef’. Hillo:’ Wat ziet het andere team er verslagen uit’. Robbieazerty:’ Niet leuk hoor’! D*N:’ We hebben nu de ultieme puzzelproef voor jullie opgesteld. Dit is namelijk de crypt-sudoku. Jullie maken eerst een cryptogram. Wanneer deze juist is ingeleverd ontvang je de code. Met deze code kan je letters naar cijfers veranderen. Deze cijfers kan je dan weer invoeren in de sudoku op kleur. Los dan de sudoku op en wanneer dat goed is gedaan, win je de proef’. Pac-mol:’ Wat ingewikkeld’. D*N:’ Er kunnen deze keer niet één maar twee voorwerpen gewonnen worden. De winnaar krijgt de verdwijnmunt. Hiermee kan je een stem naar keuze laten verdwijnen. Degene die tweede is krijgt een mysterieuze sleutel’. Jann:’ Oeh spannend, een mysterieuze’. D*N:’ In de startblokken en klaar, start’! De kandidaten slaan gelijk aan het puzzelen.

Kelapa Island:

Ycaris heeft ondertussen een groepje neusapen weer goed getraind. Ycaris:’ Kom op aapjes, we gaan net de goede kant op’. Ldhmolletje: ‘ Doe je dit nog steeds’? Ycaris:’ Correctie, ik doe het alweer’. Lemmyfan en Bjorrn doen een spelletje wie her verst een kei de zee in kan gooien. Vieffan en Nieky zijn vuur aan het maken voor het kamp en Ibung ligt te pitten. KD:’ Kom bij elkaar, de proef komt eraan’. Bjorrn:’ Is dit de samensmelting’. KD negeert Bjorrn en gaat verder:’ Jullie zijn ondertussen met zeven. Het is puzzelweek op de eilanden en daar gaan we deze week dus in mee. Voor jullie zien jullie allemaal stukjes van een kubus. Het is de bedoeling deze zo snel mogelijk in elkaar te zetten. Het is heel simpel wie het eerste is, is de winnaar’. Vieffan:’ Kom maar op’. KD:’ Zijn jullie klaar? Start’. De kandidaten beginnen de stukken in elkaar te zetten. Ycaris:’ De opdracht klinkt zo eenvoudig maar als je daar dan zit, geen van de stukken past’. Ibung:’ Ik had echt het idee dat ik die puzzelstukken aan het slopen was’. Nieky:’ Deze wil ik winnen, zo kom ik dichter bij mijn doel’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #31 Gepost op: 18-12-2012, 04:09:20 »
Survivor Island:

Het is eerst een hele tijd stil. De kandidaten proberen zich te concentreren op de puzzel. Tdietz:’ Ik haat dit soort puzzels, dit ga ik echt niet doen’. D*N:’ Tdietz ligt eruit dus’. Robbieazerty:’ Ik kan dit ook echt niet’. D*N:’ Kom op, niet zo snel opgeven losers’. Miek37 komt als eerste met een antwoord. D*N:’ Helaas hij is niet goed’. Miek37:’ Krijg ik niet te horen wat er niet goed is’? D*N:’ Okee een kleine tip dan’. Miek37 gaat snel verder met puzzelen. En even later staat ze er alweer:’ Nu is ie goed’. D*N:’ Weer niet goed, kijk nou eens goed’. Miek37 keert geïrriteerd terug naar haar plek. Dan is het uitgerekend Robbieazerty die komt met zijn puzzel:’ Ik denk dat ik hem heb’. D*N:’ Deze oplossing is bijna goed’. Robbieazerty verandert snel één letter:’ en nu dan’?

D*N:’ Nu is hij goed, hier is de code’. Slechts een minuut later komt Lukie4 met dezelfde oplossing. Ook hij krijgt de code. Miek37 komt dan na vijf pogingen ook met de goede oplossing. D*N:’ Goed Miek! Hier is de code’. Swifty en Bassteijns zijn ook druk aan het denken maar ze missen nog woorden. Jann heeft ondertussen al heel wat goede woorden maar ook hij mist belangrijke stukjes. Robbieazerty, Lukie4 en Miek37 zijn alle drie met de sudoku bezig en ze gaan nek aan nek. Hillo komt naar voren gelopen en heeft een goede oplossing. Dan staat Lukie4 op, het lijkt alsof hij de sudoku heeft opgelost. Hij kijkt even om zich heen en gaat dan weer zitten. Dan springt Robbieazerty op en ja hoor, een goede oplossing. D*N:’ We hebben de winnaar’. Dan komt Lukie4 alsnog naar D*N toe met een goede oplossing. D*N:’ En stop! Gefeliciteerd Robbieazerty met het winnen van de verdwijnmunt en Lukie4 jij krijg t de mysterieuze sleutel’. Robbieazerty:’ Eindelijk een opdracht gewonnen’.

Feline Island:

De gevoelens in kamp noord zijn gemengd. Robbieazerty en Lukie4 hebben net de survivor proef gewonnen en zijn eigenlijk erg blij maar het kamp moet nog steeds naar de eilandraad. Bassteijns is en eindje gaan zwemmen:’ Als ze me unaniem wegstemmen dan heb ik in ieder geval nog genoten van het laatste moment. Maar unaniem, ik weet het niet, dat doen ze niet denk ik’. Molcrazy:’ We zijn nog maar met vijf en één daarvan kan alleen unaniem weggestemd worden’. Robbieazerty:’ Het is moeilijk’. ’s Avonds zitten Lukie4 en Miek37 nog tot laat samen bij het kampvuur:’ We gaan het wel halen toch, die samensmelting’? zegt Miek37. Lukie4:’ Het kan nooit lang meer duren en ik hoop dat we het halen’. De groep geeft elkaar nog een groepsknuffel en ze stappen de boot in. Miek37:’ De kans is zo groot dat je weggaat, ik wil gewoon echt die samensmelting halen’.

Eilandraad:

Schulz:’ Welkom kamp noord op de eilandraad. Jullie zijn nog met vijf en na deze eilandraad nog maar met vier. Eerst natuurlijk wat vragen. Robbieazerty, we hebben nog geen last gehad van de strijd tussen België en Nederland, toch’? Robbieazerty:’ Ik heb er in ieder geval nog niets van gemerkt. Misschien dat het nu komt aangezien we die rare ontbijtkoek niet herkende’. Schulz:’ Dus zal er op nationaliteit gestemd worden’? Robbieazerty:’ Het zou kunnen maar ik denk het niet’. Schulz:’ Miek37, vijfde eilandraad alweer. Je hebt echt een abonnement op de eilandraad, vind je het hier zo fijn’? Miek37:’ Eigenlijk ben ik heel gemeen en heb ik gewoon zin om iedereen weg te stemmen’. Schulz:’ Je kan dit spel dus nog erg gemeen gaan spelen’? Miek37: ‘ Ik maakte een grapje natuurlijk’. Schulz:’ Molcrazy, zijn er al complotten’? Molcrazy:’ Com-watten’? Schulz:’ Je weet best wat ik bedoel’. Molcrazy:’ Ik heb geen flauw idee. Zouden wel goeie complotten zijn want we waren de afgelopen keren vrij unaniem’. Schulz lacht:’ Dat klopt. Oke tijd om te stemmen’. Eén voor één lopen de kandidaten naar de urn om hun stem uit te brengen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #32 Gepost op: 18-12-2012, 04:10:24 »
[Verleden]11 maanden na schipbreuk:

De man overleeft al bijna een jaar op het eiland. Hij heeft een goede hut gemaakt en een voedselvoorraadje aangelegd. Eigenlijk zou je bijna kunnen zeggen dat hij een normaal leven lijd. Toch zitten de blauwe stenen hem nog dwars. Hij vond er eentje op het eiland Pantai zelf en eentje op Monyet Island. Er blijken er meer te zijn en er blijkt een schat te zijn wanneer je ze allemaal vind. Maar hoeveel zijn er? En waar zijn die? Hoe kom ik daar? Zoveel vragen. De neushoornvogel vliegt naar de man toe. Hij wappert stevig met zijn vleugels. ‘Wat krijgen we nu weer’ zucht de man en hij volgt het dier. Tot zijn verbazing komen ze weer bij de grot uit. Hij volgt de vogel naar de tempel. Hij ziet dan dat Kiki er ook is. En niet alleen Kiki, ook de man die hem aansprak maanden geleden. Hij ligt op een bed naast de tempel. ‘ Wie bent u’? vraagt de man snel. Oude man:’ Ik ben de wijze’. Man:’ U weet dus meer over de eilanden en de stenen’? Wijze:’ Er zijn zes blauwe stenen, ik heb er nooit meer dan één gevonden’. Man:’ U kunt nog verder zoeken toch? Dan zoeken we samen’. Wijze:’ Mijn tijd is bijna op’. Man:’ Hoe bedoelt u’? Wijze:’ Er komt een nieuwe wijze’. Man:’ Wie dan’? Wijze:’ Jij’. Man:’ haha ikke zeker, ik weet helemaal niets over deze eilanden’. Wijze:’ Je hebt bewezen te kunnen overleven op een eiland voor bijna een jaar en je hebt al twee blauwe stenen gevonden. Het lot heeft gesproken, pak deze ketting’. De man pakt de ketting van de wijze en doet hem om. Wijze:’ Elke wijze heeft een vriend nodig, ik heb Conrad mijn neushoornvogel, jij hebt Kiki je vliegende eekhoorn. Zorg goed voor ze’.

Kelapa Island:

Nieky:’ Ja ik heb hem’! Hij zet nog snel het laatste stuk in de puzzel en draait een paar keer rond. KD:’ Nieky is de winnaar’. De anderen gaan gelijk op. Vieffan:’ Als hij nu niet past dan dan…’ Ycaris sneert:’ Maak je een complot tegen hem zeker’? KD:’  Ik zou me bezig houden met de kubus dames’. Bjorrn:’ hebbes’! Bjorrn is tweede. Snel daarna komen ook Ibung en lemmyfan met de oplossing. KD:’ Een gedeelde derde plaats’. Ycaris en Vieffan komen daarna ook op een gelijke stand uit. KD:’  gedeelde vijfde plaats voor de kibbelende dames’. Ldhmolletje is nog bezig:’ Weet je, ik houd er mee op ik ben toch al laatste’. Bjorrn:’ Jammer Ldhmolletje’.
KD:’ Ik denk dat jullie maar eens bezig moeten gaan met de promotieposters. De tijd is bijna om’. Ycaris begint alweer te rennen. Ook Vieffan is laat en begint snel nog wat te knutselen. KD:’ Het is tijd voor de beoordeling. Ibung heeft niets ingeleverd en krijgt 0 punten, Vieffan 1 punt je hebt er niet erg veel tijd in gestoken. De 2 punten gaan naar Ldhmolletje, deze was niet erg overtuigend. Drie punten gaan er naar Lemmyfan, de vormgeving komt niet boven de top 3 uit. Vier punten gaan er naar Bjorrn, een goede poster. Vijf punten zijn voor Ycaris, erg origineel en er zit ook nog eens humor in maar de winnaar van deze opdracht is Nieky. Dit was de leukste poster en gaf elke kandidaat een reden om op je te stemmen, dus zeer overtuigend. Gefeliciteerd’! Die avond liggen de kandidaten vroeg te slapen. Het was een zware dag. Alleen Nieky kan niet slapen, hij is nog steeds enthousiast over de winst van vorige opdrachten:’ I’m on fire’!

Eilandraad:

Schulz:’ De stemmen zijn geteld. Zal ik jullie nog iets langer in spanning houden’? Lukie4 protesteert direct:’ Nee, ik wil het NU weten’! Schulz:’ Rustig, het was maar een grapje, eens kijken hoe er gestemd is’. Miek37:’ Tijd rekker’. Schulz:’ De eerste stem is voor Molcrazy. De tweede stem is voor Bassteijns. Bedenk ook nu weer, de leider kan alleen unaniem weggestemd worden. Eens kijken of dat ook gaat gebeuren’. Bassteijns en Molcrazy kijken elkaar bezorgt aan. Schulz:’ De derde stem is voor Bassteijns. De vierde stem is ook voor Bassteijns. Dat betekend dat de vijfde en laatste stem beslissend is’. Bassteijns kijkt nu wel erg zielig. Schulz:’ En de laatste stem is voor Bassteijns. Sorry Bassteijns je bent unaniem weggestemd door je team’. Bassteijns begint licht te snikken. Miek37 probeert hem te troosten. Schulz:’ Bassteijns, jij vertrekt naar Kelapa Island neem afscheid’. Bassteijns geeft iedereen een knuffel en vertrekt. Lukie4:’ Vergeet je hem geen brief mee te geven’? Schulz:’ Ik vergeet niets’.

Volgende week in Survivor:
Het thema is geschiedenis. Oude geschiedenis en recente geschiedenis, ken het allemaal. Alleen dan ben jij verzekert van je plek. Het spel word opgeschud door een belangrijke brief. Ook op Kelapa breekt de chaos uit. Er gaan nu echt koppen rollen.

« Laatst bewerkt op: 18-12-2012, 04:28:43 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #33 Gepost op: 18-12-2012, 04:17:42 »
Aflevering 7: ‘De samensmelting’

Schulz: ‘ Vorige week zagen we hoe kamp zuid voor de tweede keer op een rij de immuniteitsproef won. Ze zijn onoverwinnelijk sinds de herindeling van de kampen. Een bloedstollende survivor proef volgde die uiteindelijk werd gewonnen door Robbieazerty. Lukie4 nam bezit over de mysterieuze sleutel. Op Kelapa Island won Nieky beide opdrachten vol overgave. Ibung heeft haar koffer gepakt en Ldhmolletje vreest dat het hem niet meer word. Leider Bassteijns werd unaniem weggestemd op de eilandraad. D*N:’  Hij zal de laatste zijn die naar Kelapa Island vertrekt. Het is namelijk tijd voor de samensmelting. Die brief zal de kandidaten straks opschrikken. Maar ze zijn er nog niet. Dit is survivor’.

Monyet Island:

Schulz klopt op D*N zijn hotelkamer deur:’ D*N opstaan je bent al laat, het grote moment is daar’. De deur word opengedaan en tot Schulz zijn schrik is het niet D*N. De sexy ober loopt de deur uit en Schulz richt zich tot D*N:’ Leuke nacht gehad zie ik’? D*N giechelt:’ Het is niet wat je denkt’. Schulz:’ Maakt niet uit, we hebben een vergadering in de eetzaal over 10 minuten, dus opschieten’. D*N:’ Komt voor de bakker’. Tien minuten later zitten ze aan de ontbijttafel. Ze kijken uit op zee met een opkomende zon. Dolfie:’ Zo heren, tot zover gaan de opnames goed. Jullie zijn halverwege nu en het belangrijke moment is daar, de samensmelting’. D*N:’ Op dit moment zit iedereen te wachten’. Hij is zo enthousiast dat hij zijn schaaltje curry omgooit. D*N:’ My bad’. Schulz:’ Het thema is geschiedenis, dat is ook echt helemaal mijn ding’. D*N:’ Ik ben benieuwd naar de Kelapa bewoners, hoe die het gaan doen’. Dolfie:’ Orde orde. Hebben jullie de mentoren/juryleden etc. allemaal al ingelicht’? Schulz:’ Check’. Dolfie:’ Hebben jullie de spectaculaire proeven klaar staan’? D*N:’ Check’. Dolfie:’ Wil Schulz met me dansen’? Schulz:’ Check’. Dolfie en Schulz staan op en gaan richting de dansvloer waar ze een zeer intense tango dansen.

Feline Island:

Robbieazerty:’ Pff dat was moeilijker dan gedacht’. Molcrazy:’ Ja Bassteijns had het niet verdient’. Lukie4:’ Trouwens, wie is nu onze leider’? Molcrazy:’ Daar heeft Schulz niets over gezegd’. Lukie4:’ We vragen het hem wel bij de volgende proef. Robbieazerty:’ We zijn nu wel met een erg klein team eigenlijk’. Lukie4:’ Het voelt best wel leeg ja’. Dan komt Miek37 aangelopen:’ Een brief’! roept ze. Molcrazy:’ oh god een brief’. Miek37 begint voor te lezen:’ Kamp noord. Pak al jullie bezittingen en neem afscheid van het eiland’. De vier beginnen te juichen. Lukie4:’ Jullie weten allemaal wat dat betekend’. Robbieazerty:’ De samensmelting komt eraan’. Miek37:’ Maar er gaan vast nog wat dingen gebeuren, iets met Kelapa bewoners of zoiets’. Lukie4:’ Ik vrees het wel’.

Murine Island:

Ook op kamp zuid is er post. Jann:’ Een brief, komt allen’! Nextgp:’ Oh spannend’. Jann begint voor te lezen:’ Kamp zuid. Pak al jullie bezittingen en neem afscheid van het eiland’. Ook kamp zuid begint te juichen. Swifty:’ De samensmelting’! Tdietz:’ Kom we pakken alle zelfgemaakt schaaltjes in’. Hillo:’ Misschien kunnen we de hut afbranden, we komen hier toch niet terug’. Pac-mol:’ Weten we dat heel zeker’? Tdietz:’ Kom op, gewoon doen’. De mannen breken de hut af en hij gaat in vuur en vlam op. Swifty:’ Samensmelting here we come’. Ze stappen op de boot.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #34 Gepost op: 18-12-2012, 04:19:11 »
Survivor Island:

Schulz:’ Welkom kamp noord en welkom kamp zuid. Dit is het moment waar jullie allemaal op hebben gewacht, de samensmelting. Maar jullie kunnen het wel raden, niet iedereen gaat deze halen. Er zullen nog kandidaten sneuvelen. Om je plek te verzekeren in de samensmelting is het belangrijk deze opdracht goed te doen. We gaan een geschiedenisquiz doen en jullie gaan eerst koppels maken’. Druk word er overlegt. Jann:’ Ik ben goed in geschiedenis’. Miek37: ‘Ik ga met jou’! Pac-mol:’ Ik scoorde ook altijd goed op geschiedenis’. Swifty en Lukie4 worden een koppel, Tdietz en Nextgp hebben elkaar gevonden en hillo en Robbieazerty maken een koppel. Pac-mol en Molcrazy blijven over en vormen automatisch het vijfde koppel. Er zijn vijf categorieën. Er is een moeilijkheidsgraad van 1 tot 11. Deze moeilijkheidsgraad zit hem in de tijd die je krijgt om het antwoord te geven. Je moet met je punten zo dicht mogelijk bij de 21 zien te komen. Wie het dichtst bijzit wint. Schulz:’ Helaas zullen jullie niet met elkaar strijden maar tegen elkaar. Van elk koppel zal er één iemand doorgaan’. Swifty:’ WAT’?! Robbieazerty:’ Dat meen je niet’!  Schulz:’ Maak jullie klaar. Het eerste koppel is Miek37 en Jann. Zijn jullie kla..’ Schulz word onderbroken. Miek37:’ Ik doe het niet’. Schulz:’ Wat doe je n..’ Miek37:’ Ik wil niet naar de samensmelting, ik vind het mooi geweest’.

Schulz:’ Weet je dat heel zeker’? Miek37:’ Ja’. Schulz staat even met een mond vol tanden en snel word D*N gebeld. Na het gesprek gaat Schulz verder:’ We vinden het zeer spijtig maar dan houd het hier op voor Miek37. Daarnaast, gefeliciteerd Jann! Jij hebt als allereerste de samensmelting gehaald’! Jann kijkt een beetje triest:’ Het voelt wel een beetje dubbel hoor’. Ook de andere kandidaten zijn geschokt. D*N komt aangevaren met een boot:’ Miek37, je kan mee’. Miek37 neemt afscheid en geeft iedereen nog even een dikke knuffel. Ze geeft Lukie4 nog snel een kus op zijn wang en vertrekt dan per boot. Schulz:’ Dan gaan we verder met het tweede koppel, Tdietz en Nextgp. Zijn jullie er klaar voor’? Tdietz en Nextgp in koor:’ Kom maar op’.

Kelapa Island:

De boot komt aan op Kelapa Island met de laatste afvaller. Ldhmolletje:’ Bassteijns! Hadden jullie alweer verloren’? Vieffan:’ Wat een losers’. Bassteijns:’ Ja en ik ben unaniem weggestemd als leider’. KD:’ Dan heb je toch echt iets fout gedaan, je had maar één stem hoeven te manipuleren’. Bassteijns:’ Ja ik weet het’. Lemmyfan:’ Brief brief, geef op’! Bassteijns:’ Brief’? Bjorrn:’ Jij hebt als het goed is een brief met de volgende opdracht’. Bassteijns:’ Ik heb niets gekregen’. Nieky:’ Raar hoor’. Ycaris:’ Nou ja, dan welkom op Kelapa Island en geniet van uw verblijf’. Die avond word er een heerlijke kokosnoten-vruchten maaltijd klaargemaakt. Die nacht word er nog nagepraat over het verblijf op Kelapa. Ycaris:’ Weetje Ibung, het verblijf op Kelapa is erg relaxed, het voelt bijna alsof we niet eens het spel spelen. Lekker een vakantie weetje. Ik heb het echt naar mijn zin hier’. Ibung:’ Zzz Zzzz’. Ycaris:’ Natuurlijk slaapt ze alweer. Ik ben ook zo saai’. Nieky:’ Als we alcohol hier hadden dan hadden we nu een groot feest gehouden’. Vieffan:’ We zijn hier nu ook met acht en een mentor, genoeg mensen voor een feest’. Ldhmolletje droomt ondertussen nog over het grasgroene vliegtuigje. Opeens ziet hij een vrouw uit het vliegtuigje zwaaien en schrikt wakker:’ Wat een rare droom’.

‘Wakker worden luie slakken’ KD is al vroeg wakker. Bassteijns:’ Ik dacht dat het hier wel wat relaxter zijn’. Ibung:’ Laat me nou een keer liggen stuk ongedierte’. KD:’ Lemmyfan en Bjorrn, ik geef jullie bij deze recht om Ibung en koude douche te geven’. De jongens grijnzen en halen wat zeewater. Wanneer Ibung een bak over zich heen krijgt flipt ze:’ En jullie rotjochies, ik ben jullie spuugzat’! Ycaris:’ Niet zo stressen, dat is niet goed voor je bloeddruk’. Ondertussen heeft Vieffan een brief gevonden:’ Hee jongens’! KD:’ Ah het is zover, geef maar hier’. Vieffan overhandigd de brief aan KD die begint voor te lezen:’ Beste bewoners van Kelapa. Dit is het, de samensmelting. Pak al jullie bezittingen en neem afscheid van het eiland’. De jongens die nog geschrokken in de zand stonden door het voorval met Ibung beginnen te juichen:’ Het is zover’. Nieky en Vieffan roepen beide in koor:’ Tijd voor wraak’. Ibung is haar irritatie alweer vergeten en pakt haar spullen in. Nadat de spullen zijn gepakt staan de acht bij de boot. Ycaris:’ Zeg KD, ga jij niet mee’? KD:’ Ik vrees dat hier onze wegen scheiden’. Lemmyfan:’ Nee, dat is niet leuk’. KD:’ Ik ga jullie echt missen, dat meen ik’. Ycaris word een beetje emotioneel en geeft KD een knuffel. De anderen volgen en KD word uitgezwaaid. KD roept ze nog na:’ Denk aan mijn tips hé’!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #35 Gepost op: 18-12-2012, 04:20:49 »
Survivor Island:

Schulz:’ Volgende koppel graag. Hillo en Robbieazerty gaan. Hillo:’ Sorry schat maar ik ga dit winnen’. Robbieazerty:’ Had je gedroomd’. De twee kiezen categorieën en de moeilijkheidsgraad.  Een ware battle vind plaats. De volgende die de battle aangaan zijn Molcrazy en Pac-mol. Als laatste gaan Swifty en Lukie4.Lukie4:’ Pff dat word een zware’. Schulz:’ We gaan bekend maken wie de battle heeft gewonnen. Nextgp en Tdietz…. Nextgp wint’! Nextgp juicht. Schulz:’ Volgende battle, hillo en robbieazerty…..hillo wint! Daarna kwamen Pac-mol en Molcrazy…..Molcrazy wint’! Ook hillo en Molcrazy zijn duidelijk blij. Schulz:’ En dan de laatste en spannendste battle, Swifty en Lukie4…..Lukie4 wint’! Swifty baalt, Lukie4 springt een gat in de lucht. Schulz:’ Pac-mol, Swifty, Tdietz en Robbieazerty, jullie spelen nog een ronde voor de voorlopig laatste plaats in de samensmelting. Ik haal onze quizmaster er even bij, Charles van Dooren’. Charles van Dooren:’ Ben ik weer kandidaten’. Schulz:’ Wij hebben tien steekwoorden bedacht die in je zouden moeten kunnen opkomen bij het horen van de naam Charles van Dooren. Wie de meeste weet, verovert een plek in de samensmelting. Jullie krijgen slechts een kwartier de tijd om alles te roepen wat er in je opkomt’. De kandidaten denken eens goed na. Pac-mol:’ Shit, ik weet niet eens wie dat is’. Swifty, Tdietz en Robbieazerty roepen woord naar woord. Swifty:’ Ik weet er minstens zeven’.  Maar uiteindelijk is het Robbieazerty die er 9 weet. Schulz:’ Robbieazerty, jij mag je voegen bij de andere vijf en hebt de samensmelting alsnog gehaald’! De zes kandidaten stappen op de boot en verdwijnen. Schulz:’ Swifty, Tdietz en Pac-mol, jullie mogen met mij meelopen’.

Dan komen de Kelapa bewoners aan met de boot. Lemmyfan:’ Ah dus dit is waar alle proeven plaats vinden’. D*N:’ Welkom Kelapa bewoners en vooral Ycaris en lemmyfan. Jullie zijn hier nog nooit geweest dus dit is extra bijzonder. Dit word de race waarmee je een stap dichter bij de samensmelting komt. Het is een driedelige race. Jullie worden straks vastgebonden aan een anker in de zee. Je moet naar beneden duiken en de code van het slot kraken. Wanneer je vrij bent zwem je naar het strand. Op het strand vind deel 2 plaats. Er staan tien posters verspreid over het strand. Elke persoon die op de poster staat is te vergelijken met één van de bewoners van Kelapa Island. Om het half uur mag je een gok doen. Maak je een fout, dan heb je een half uur straf tijd. Als je alles goed hebt ren je de jungle in. Hier vind je een paar platformen waar een puzzel op ligt. Het is een kaart van het eilandengebied. Los de puzzel op en pak daarna de gouden munt die onder de kaart ligt. Daarna ren je naar de rode knop en ben je binnen. Daarnaast hebben jullie punten verzameld. Deze leveren een voorsprong op. Bassteijns heeft geen punten en moet dus helemaal aan het begin beginnen. Ycaris is de winnaar en begint in deel 2 met slechts 4 posters. Zijn jullie er klaar voor’? Lemmyfan:’ Ja maar, hoeveel gaan er dan door’? Bjorrn:’ En hebben we dan de samensmelting gehaald’? Lemmyfan:’ En waarvoor zijn die gouden munten’? D*N:’ HOU OP MET VRAGEN STELLEN’! lemmyfan en bjorrn deinzen achteruit. D*N lacht:’ Sorry, ik liet me even gaan’. De kandidaten worden vastgebonden en het start signaal word gegeven. Nieky, Ycaris, Bjorrn en lemmyfan  duiken snel naar het slot, draaien hem om en zwemmen richting het strand. Bassteijns en Ldhmolletje moeten de code kraken en duiken meerdere keren onder water. Ibung en Vieffan zitten beide een beetje in de knoop met de ketting. Ibung:’ Ik blijf ook altijd drijven’. De vier die al op het strand staan kijken eens goed naar de posters en moeten voor het eerst gokken. Nieky:’ Sjeezus wat heb ik veel fout’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #36 Gepost op: 18-12-2012, 04:31:11 »
Survivor Island:

Een half uur is voorbij en Ycaris, Bjorrn, lemmyfan en Nieky rennen heen en weer over het strand. Bassteijns duikt nog eens diep en heeft ondertussen de code gekraakt. Ibung is afgeleid, ze duikt wat en vind een oude fles drank. Op het strand aangekomen maakt ze de fles open:’ Wat er ook inzit, ik heb het nodig’. Ze neemt een grote slok en gaat op het strand liggen. Ibung lijkt uitgeschakeld. Ldhmolletje zit nog vast aan de ketting. Hij heeft grote moeite met duiken. Ldhmolletje:’ Dit wordt hem niet’. Ook Ldhmolletje is zo goed als uitgeschakeld. Bassteijns trekt een sprintje naar de kant. Een nieuwe ronde begint en Nieky heeft ze. Hij rent als een gek richting de jungle. Niet snel daarna gilt ook Ycaris:’ Ik heb hem’! Nieky komt aan bij een plateau met een kaart in stukken. Bjorrn en lemmyfan blijven gefrustreerd achter en ook Bassteijns is bij de posters. Vieffan is ondertussen na een tijdje verdwaald te zijn geweest op zee, vrouwen en richtingsgevoel, ook bij de posters aangekomen. Vieffan hijgt:’ Ik ben doodop’. Bjorrn heeft de posters en rent snel de jungle in. Daar zijn Ycaris en Nieky geconcentreerd aan het puzzelen. Ycaris doet het rustig aan, Nieky heeft hem bijna en loopt te zweten. ‘ Ja’! roept Nieky opeens. Hij heeft de kaart in elkaar gezet en pakt een gouden munt onder de kaart vandaan. Snel drukt hij op de knop en hij is binnen. Lemmyfan heeft ondertussen in het nieuwe half uur de posters allemaal goed en Bjorrn is ook begonnen met de kaart. Lemmyfan komt aan bij de kaart:’ Oh nee hoe ga ik dit doen’? Bjorrn zegt sarcastisch:’ schuiven hup hup’. Ook Bassteijns komt aangelopen en begint aan de kaart. Een hele tijd zijn de vier aan het puzzelen. Op het strand rent Vieffan nog steeds heen en weer:’ pff dit is zwaar, maar ik geef niet op’. Dan klinkt weer een kreet uit de jungle. Bjorrn heeft de kaart en grijpt naar de gouden munt. Niet veel later is het weer raak, bij Ycaris. De twee gaan naast Niek op de grond liggen alsof ze een marathon hebben gelopen. D*N:’ Ja is goed, Vieffan je mag door’. Vieffan sprint snel de jungle in. D*N:’ Dan ga ik Ldhmolletje en Ibung maar eens uit hun lijden verlossen’. Lemmyfan:’ En dan komt Vieffan ook nog eens aan gesprint, daar gaat mijn voorsprong’. Vieffan:’ Ik heb dan wel lang gedaan over de posters, maar ik ben wel redelijk met puzzelen’. Het begint ondertussen al te schemeren. Bassteijns:’ Ik zie nauwelijks nog de puzzelstukken, zo donker werd het’. Vieffan heeft de kaart opgelost denkt ze, alleen heeft ze twee eilanden omgedraaid. Vieffan:’ En dan kan ik die gouden munt niet pakken, terwijl de kaart gewoon klopt. Dan ziet ze het, ze wisselt snel een paar stukken om en grijpt de gouden munt. D*N:’ Ik ga jullie hier stoppen want Lemmyfan is ondertussen al in slaap gevallen. Gefeliciteerd Nieky, jij was de eerste en hebt een start ticket voor de battle’. Nieky:’ pff een battle’? Ycaris:’ Dat ook nog’. D*N:’ Maar daar ga je niet alleen heen, ook Bjorrn die tweede werd en Ycaris die derde werd gaan mee’. Bjorrn:’  Yes’! D*N:’ En wat jullie niet weten is, dat Miek37 heeft opgegeven. Hierdoor is er een extra plaats vrijgekomen, dus Vieffan mag ook mee’! Vieffan kan haar vreugde niet op. D*N:’ Dat betekend wel dat we afscheid nemen van Ldhmolletje, Ibung, Bassteijns en Lemmyfan. Jullie waren super kandidaten, maar hier houd het op’. De vier worden per boot naar het hotel gevaren. D*N:’ Jullie gaan met mij mee terug naar het centrum van het eiland’.

Pantai Island:

Molcrazy:’ Kijk! Een tafel’! Lukie4:’ ETEN’! Jann:’ Er ligt een briefje op de tafel’. Hij pakt het briefje en leest hem voor:’ Sorry kandidaten, jullie zullen moeten wachten totdat iedereen is gearriveerd. Tot dan zal er nog geen samensmeltingsdiner zijn’. Lukie4 kan het niet hebben:’ Ik wil gewoon eten’! Nextgp:’ Rustig rustig Lukie4, dit is niet goed voor je bloeddruk’. Nextgp pakt zijn dobbelstenen erbij:’ laten we een spelletje doen’. Lukie4:’ Kijk maar uit, als ik niet kan winnen of honger heb  dan ga ik gooien met dobbelstenen’. Molcrazy:’ Daarnaast kunnen we beter alvast een hut gaan bouwen in plaats van spelletjes spelen’. Nextgp:’ Ja sorry, je hebt gelijk’. Hillo en Robbieazerty hebben zich even van de groep afgesloten. Robbieazerty:’ Eindelijk zijn we samen op een eiland’. Hillo glimlacht en de twee hebben een gesprek. Jann en Molcrazy zijn met takken aan het slepen. Jann:’ Ho kijk uit voor je hoofd’. Nog voordat hij dat zei raakte hij Lukie4 met een bamboestok. Lukie4 ontsteekt in woede, maar probeert zich in te houden’. Jann zegt heel zachtjes:’ Sorry’.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #37 Gepost op: 18-12-2012, 04:32:08 »
Survivor Island:

Schulz:’ Tdietz, Pac-mol en Swifty. Jullie gaan hier nog een battle spelen. Maar dat gaan jullie niet alleen doen. Want hier zijn, de winnaars van Kelapa Island’. D*N komt tevoorschijn met Nieky, Bjorrn, Ycaris en Vieffan. Swifty kijkt een beetje benauwd bij het zien van Nieky. Schulz:’ Jullie gaan nu op volgorde van plaatsen voor de battle, een battle kiezen. Eén battle zal met drie personen zijn. We hebben een puzzel battle, een tactische battle en een creatieve battle. Nieky jij mag eerst kiezen’. Nieky:’ Ik ga dan voor de Puzzel battle’. Swifty mag als tweede:’ Sorry Nieky, maar ik ga ook voor de puzzel battle’. Bjorrn:’ Ik ga voor de tactische battle’. Pac-mol:’ Ik wil de creatieve battle doen’. Ycaris:’ Oei ik wou eigenlijk de puzzel battle maar tegen Nieky en Swifty durf ik niet, de tactische battle dan maar’. Tdietz:’ Ik wil ook de tactische battle doen’. Schulz:’ Dat betekend Vieffan, dat jij automatisch de creatieve battle doet’. Vieffan’ jeez’. Schulz:’ Tdietz, Ycaris en Bjorrn. Jullie opdracht staat hier. Er is een bak met 25 appels. Jullie mogen elke keer dat je aan de beurt bent 3,2 of 1 appels pakken. Degene die de laatste appel pakt, wint de battle. Bjorrn:’ Oh wat leuk’! Ycaris:’ Ik ben vrij hongerig dus kom maar op met die appels’. De battle begint. Schulz gaat ondertussen verder terwijl D*N een oogje in het zeil houd’. Schulz:’ Pac-mol en Vieffan. Jullie moeten beide een eiland ontwerpen, op het briefje staan de voorwaarden. Bedenk bijvoorbeeld een leuke naam voor je eiland’. Pac-mol:’ Dit gaat wel een tijdje duren’. Vieffan:’ Kom maar op dan’. De twee gaan aan de slag. Schulz:’ Swifty en Nieky. Jullie doen de puzzel battle. Jullie krijgen straks een cryptogram. Los deze zo snel mogelijk goed op en lever deze in bij mij’. Nieky en Swifty kijken elkaar aan met een koelbloedige blik en de twee beginnen aan de puzzel.

Tdietz:’ Pff wat een appels’. Ycaris:’ Ik word gek van het nadenken’. Bjorrn:’ Iedereen weet dat als we op 5 komen diegene die dan aan de beurt is, is uitgeschakeld’. Ycaris:’ Inderdaad’. Tdietz:’ En je denkt dat wij je hem nu cadeau geven omdat je daar achter bent gekomen’? Bjorrn lacht:’ Nee, maar het zou wel mogen’. Ycaris beraamt haar eigen plannetje, ze laat de twee heren bekvechten en gaat zich er niet mee bemoeien. ‘Misschien geldt nu wel, twee vechten om een been en de derde gaat er mee heen’ denkt ze. Vieffan heeft ondertussen haar eiland af en even later heeft Pac-mol zijn widm eiland ook af. Schulz:’ Bedankt, de jury gaat in overleg’. Swifty en Nieky zijn beiden al klaar, ze waren super snel met hun puzzel. Dan zet Ycaris de aantal appels op 5. Bjorrn:’ Oh nee, ik kan niet meer winnen’. Tdietz:’ Maar je kan wel de winnaar bepalen’. Bjorrn mag de winnaar kiezen en hij pakt 1 appel:’ Zo’. Tdietz:’ Gefeliciteerd Ycaris, je hebt het verdient’. Ycaris:’ Yes, ik heb gewonnen’! Schulz:’ Mag ik iedereens aandacht even? De uitslagen van de battles zijn er. Zoals jullie door hebben heeft Ycaris de tactische battle gewonnen. De uitslag van de creatieve battle is ook bekend. Ik stem voor Pac-mol, omdat ik deze inspirerender vind’. D*N:’ Ik heb gestemd voor Vieffan omdat ik de visie beter vind’. Schulz:’ Ons derde geheime jurylid heeft dus de beslissende stem, kom maar tevoorschijn’. Grasisgroen:’ Zo, ik kon nog net op tijd zijn met mijn vliegtuigje, er kwam namelijk wat tussen. Maar mijn stem gaat naar …Vieffan! Je wint het nipt van Pac-mol na alles tegen elkaar afgewogen te hebben’. Schulz:’ Bedankt Grasisgroen en gefeliciteerd Vieffan met de winst op de battle’. Grasisgroen:’ Geen dank, maar ik ga weer opstijgen’! De kandidaten zwaaien haar uit.

Schulz:’ Swifty en Nieky wachten nog in spanning. Jullie waren beiden heel snel. Het verschil in minuten is slechts 4 minuten. Swifty deed het in 22 minuten en Nieky in 18 minuten’. Nieky:’ Eindelijk wraak’! Schulz:’ Nieky wint de puzzel battle’. Swifty is sportief en feliciteert Nieky’. Tdietz fluistert ondertussen met Ycaris:’ Kijk, hier heb je mijn munt. Ik kan hem toch niet meer gebruiken’. Ycaris:’ Dat is echt heel erg attent van je’. Ycaris voelt zich gevleid door dit cadeautje:’ Maar als je hem zelf wel nodig hebt, krijg je hem terug’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #38 Gepost op: 18-12-2012, 04:33:34 »
Verleden] Wijze:’ Het is bijna zover, middernacht’. Man:’ Wat gaat er dan gebeuren’? Wijze:’ Zorg goed voor het gebied en vaarwel’. Man:’ Nee nee niet weg gaan’! De wijze sluit zijn ogen. Conrad gaat in zijn armen liggen en sluit ook zijn ogen. Man:’ Hij is overleden, hij heeft geen hartslag meer’. Kiki kijkt verdrietig. De ketting van de man begint te gloeien. Man:' Zal dat een teken zijn dat ik nu de wijze ben’? Kiki schud ja. Man:’ Dan gaan we er maar het beste van maken. Kom we gaan terug naar het kamp en maken een plan’.

10 jaar na schipbreuk:

Wijze:’ Devil Island, een akelig eiland om te zijn. Het is slechts een lege rots. Als je er gaat overleven zal je een goeie visser moeten zijn, want veel meer eten is er ook niet te vinden. Het verhaal gaat dat hier al velen zijn die een avontuurtje Devil Island niet hebben overleeft. Het is een dood eiland, een rots. Ik ben er één keer geweest, om het kristal te zoeken. Helaas heb ik niets gevonden, het werd me te zwaar en ik keerde terug. Devil Island is ontstaan door en bliksem inslag. Volgens de mythe de inslag van de duivel. Met geweld werd er een landmassa gecreëerd. Er leven alleen maar ratten en langs de kust vind je vooral zee-egels. Elk jaar rond een bepaalde tijd van het jaar vind er een hevige bliksemstorm plaats. Alles wat op het eiland heeft geprobeerd te groeien sneuvelt daarbij. Zo blijft het voor altijd een kale lege rots van verdoeming. Volgens de mythe leeft er ook nog eens een zwerm haaien onder het eiland. Ik ben ze niet tegen gekomen gelukkig. Haaien hier in de buurt verslinden je zomaar. Misschien zitten er wel andere monsters. Het komt er op neer dat het geen resort is en geen pretje om ook nog maar een dag te zijn. Eigenlijk liever geen seconde’.

Eilandraad:

D*N brengt de groep tot stilte:’ Zoals jullie zien zijn jullie meegenomen naar de eilandraad. De battles waren nog niet het einde van deze rits aan wendingen, jullie zeven gaan nog stemmen’. Bjorrn:’ Mijn eerste eilandraad’. Ycaris:’ Voor mij ook hoor jochie’. D*N:’ Jullie gaan twee negatieve stemmen uitbrengen. Eentje in de winnaarsgroep, wie gun jij de samensmelting niet, en eentje in de verliezersgroep, wie gun je geen verlenging in het spel’. De kandidaten kijken elkaar aan. Er worden blikken uitgewisseld over wie op wie gaat stemmen en dan is het zover. D*N:’ Jullie mogen gaan stemmen, stem wijs’. Eén voor één lopen de kandidaten naar de twee urnen.

D*N:’ De stemmen zijn geteld. We beginnen met de winnaarsgroep. Degene die de meeste stemmen krijgt, zal de samensmelting niet halen. De andere twee hebben definitief de samensmelting gehaald. Laten we kijken hoe jullie hebben gestemd. De eerste stem is voor Vieffan. De tweede stem is ook voor Vieffan. De derde stem is voor Ycaris. De vierde stem is ook voor Ycaris. 2 voor Vieffan en 2 voor Ycaris’. Ycaris:’ Ik kan deze spanning toch niet aan, schiet op’. D*N:’ De vijfde stem is voor Vieffan. De zesde stem is voor Vieffan en dat is het dan. De laatste stem was ook voor Vieffan. Helaas jij hebt de samensmelting niet gehaald. Nieky en Ycaris, jullie hebben de samensmelting gehaald’! De twee kunnen hun geluk niet op’. D*N:’ Sterker nog, jullie vertrekken per direct met de boot’. Ycaris en Nieky nemen afscheid van de anderen en stappen op de boot. D*N:’ Dan is het tijd voor de verliezersgroep. Hoe is er gestemd? De eerste stem is voor Pac-mol. De tweede stem is voor Tdietz maar deze vervalt’. *flashback* Ycaris:’ Nu moeten we toch stemmen, Tdietz je krijgt hem terug’.*flashback* Tdietz:’ Ik zet mijn neutraliseermunt in’. *flashback*. D*N:’ De derde stem is voor Bjorrn. De vierde stem is voor Swifty. Swifty één stem, Bjorrn één stem en Pac-mol één stem’.  Bjorrn:’ Dit is echt te spannend’. D*N:’ De vijfde stem is voor Pac-mol. De zesde stem is ook voor Pac-mol. De allerlaatste stem… is ook voor Pac-mol. Dat betekend Pac-mol, dat jij nu definitief het spel verlaat’. Er zijn een paar kandidaten verontwaardigd. *flashback* ‘Ik zet mijn stokermunt in op …’ *flashback*. Pac-mol neemt afscheid en vertrekt met de boot naar het hotel. D*N:’ Vieffan, Swifty, Bjorrn en Tdietz. Jullie mogen meegaan voor een allerlaatste twist’.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het verhaal: Survivor, the wise man
« Reactie #39 Gepost op: 18-12-2012, 04:34:00 »
Grot op Survivor Island:

D*N:’ Swifty. Je krijgt nu het aanbod van Devil Island. Een rots waar bijna niets te eten is. Het word zwaar, maar er is wel een finaleplek uit te krijgen. Doe je het of stop je’? Swifty:’ Ik doe het natuurlijk’! Swifty loopt de grot uit en Vieffan is de volgende. Hetzelfde aanbod word gedaan. Vieffan:’ Ik ga lekker verhongeren, waar blijft die boot’? Daarna is het de beurt aan Tdietz:’ Ik ga mee, Devil Island here I come’. Als laatste is Bjorrn:’ Oh mag ik daar even over nadenken’? D*N:’ Ga je gang, maar niet te lang want we vertrekken zo’. Bjorrn:’ Ik geef nooit op, dus ik doe het’! D*N:’ Goede keus’. De twee komen naar buiten. D*N:’ Jullie gaan alle vier naar Devil Island, waar jullie verder strijden om en finaleplaats. Veel succes alle vier en tot later’. D*N zwaait de vier kandidaten uit. Op de boot praten de kandidaten na over de samensmelting. Swifty:’ Pff we zitten er gewoon nog in’. Bjorrn:’ Het is echt een wonder, nog een afvallerseiland’. Vieffan:’ Inderdaad, ik ga alle eilanden af’. Bjorrn:’ Kijk daar in de verte, is dat het eiland’? Vieffan:’ Noem je dat een eiland? Dat is een freakin rots’! Swifty:’ Hee daar loopt iemand’! Een mysterieuze vrouw staat midden op de rots. Mysterieuze vrouw:’ Daar komen ze, ik ben benieuwd’!

Volgende week in Survivor:
De samensmelting is een feit en het uiterste word dan ook gegeven in de eerste individuele immuniteitsproef. Nieky en hillo zijn elkaar nog niet vergeten, Ycaris gaat creatief aan de gang op het eiland en Lukie4 kan het allemaal niet meer aan. Het thema van de week is sport, wat een aantal heren erg leuk vinden. Op Devil island ontmoeten Vieffan, Swifty, Tdietz en Bjorrn hun mentor en ontdekken ze dat leven op de rots geen pretje is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human