Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71898 keer)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #160 Gepost op: 4-11-2020, 23:20:08 »
Sinds 1.00u vannacht aan het kijken, dus ze mogen nu wel opschieten  ;D
M'n vrienden hebben me de hele tijd voor gek verklaard dat ik tot 6u vanochtend het live gevolgd heb  ::rofl::  ik ben normaal gesproken ook helemaal niet zo politiek bezig, maar dit is gewoon te spannend.


In Philadelphia zijn de eerste protesten tegen Trump's fraude-claim al aan de gang...
Talk less, smile more

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #161 Gepost op: 4-11-2020, 23:25:49 »
In Philadelphia zijn de eerste protesten tegen Trump's fraude-claim al aan de gang...

Lock him up!
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #162 Gepost op: 4-11-2020, 23:28:11 »
Haha, was die kans sowieso niet aanwezig mocht hij geen president worden? (Of in ieder geval aangeklaagd worden)
Talk less, smile more

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #163 Gepost op: 4-11-2020, 23:45:06 »
Arizona zou trouwens ook nog niet zeker zijn. Er moeten nog meer dan 600.000 stemmen geteld worden.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #164 Gepost op: 4-11-2020, 23:50:10 »
Arizona zou trouwens ook nog niet zeker zijn. Er moeten nog meer dan 600.000 stemmen geteld worden.

Nog niet zeker inderdaad, maar ook daar zijn de meeste stemmen die nog geteld moeten worden poststemmen. Dat duidt op een Democratisch voordeel
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #165 Gepost op: 4-11-2020, 23:51:57 »
Heel fijn dat je bij de NOS kunt zien hoe ver de stemmen zijn geteld per district. Zolang er in de staten nog geen 100% staat bij grote (blauwe) steden heb ik goede hoop dat dat voordelig voor Biden gaat zijn  ::joehoe:: . Nevada verwacht trouwens aankomende (Nederlandse?) nacht met een definitieve uitslag te komen. Mochten Michigan en Arizona ook deze nacht klaar zijn en zoals de polls blijven, dan staat Biden al op 270 kiesmannen onafhankelijk van NC/PA/GA (en Alaska, maar die is wel redelijk duidelijk rood tot nu toe)!
Talk less, smile more

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #166 Gepost op: 4-11-2020, 23:55:21 »
Alaska wordt altijd gewonnen door de Republikeinen, dus die zal rood blijven. Zowel Fox News als CNN geven Michigan al aan Biden, dus die kan je er al bij rekenen
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #167 Gepost op: 4-11-2020, 23:57:38 »
Nog niet zeker inderdaad, maar ook daar zijn de meeste stemmen die nog geteld moeten worden poststemmen. Dat duidt op een Democratisch voordeel

Blijkbaar zouden de stemmen in Arizona vooral uit districten komen waar Trump in 2016 gewonnen had. Dus nog maar even afwachten.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #168 Gepost op: 4-11-2020, 23:59:18 »
Blijkbaar zouden de stemmen in Arizona vooral uit districten komen waar Trump in 2016 gewonnen had. Dus nog maar even afwachten.

Zeker afwachten! Alleen Fox News, dat altijd pro Trump is, heeft Arizona al toegewezen aan Biden. Ik heb daar dus wel goede hoop
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #169 Gepost op: 5-11-2020, 00:00:38 »
Ja Alaska staat ook al de halve dag op 50% voor mijn gevoel, en 31 point lead Trump  ::rofl::  die lijkt me inderdaad zeker rood.


In Michigan is 1 Republikeinse county (Kent) nog bezig met tellen, maar 2 Democratische (Genesee en Wayne, waar Detroit onder valt). Dus snap de call wel, maar het is nog niks zeker ofc. (had ik al gezegd dat ik blij ben met het verkiezingssysteem in Nederland?)


Edit: Michigan nu officieel gecalled ook door AP! Bring it home, Nevada  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 5-11-2020, 00:04:15 door Susdus »
Talk less, smile more

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #170 Gepost op: 5-11-2020, 00:03:42 »
Waarom 'goede hoop'? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Trump een ongeschikte president, maar als de goede hoop vanuit Biden moet komen dan word ik daar ook helemaal niet warm van. Biden lijkt me niet de persoon om de VS echt vooruit te helpen. Met andere landen bemiddelen en Europa weer te vriend houden, ja dat wel.. Maar ik vrees dat er binnen 4 jaar dan een echte rode golf volgt.

Dus ik vind het vooral spannend, mij maakt het weinig uit wie wint  ;D

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #171 Gepost op: 5-11-2020, 00:10:51 »
Waarom 'goede hoop'? Begrijp me niet verkeerd, ik vind Trump een ongeschikte president, maar als de goede hoop vanuit Biden moet komen dan word ik daar ook helemaal niet warm van. Biden lijkt me niet de persoon om de VS echt vooruit te helpen. Met andere landen bemiddelen en Europa weer te vriend houden, ja dat wel.. Maar ik vrees dat er binnen 4 jaar dan een echte rode golf volgt.

Dus ik vind het vooral spannend, mij maakt het weinig uit wie wint  ;D

Ik vind dat Trump de afgelopen vier jaar Amerika echt naar beneden heeft gehaald. Hij heeft keuzes gemaakt die zacht gezegd zeer apart waren. Daarnaast vind ik het wel interessant wat er gebeurd als hij daadwerkelijk verliest. Waar wil hij een volledige nieuwe telling en stapt hij écht naar het hooggerechtshof?

Biden moet zich écht nog bewijzen, dus ik ben daar nog niet van overtuigd, maar als vice-president van Obama heeft hij wel van dichtbij meegemaakt hoe het wel moet. Ik ben dan zeker geen echte Biden aanhanger, maar vooral absoluut geen Republikein
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #172 Gepost op: 5-11-2020, 00:15:53 »
Ik ben vooral benieuwd naar die rechtsgang en hoe lang dat gaat duren? Normaal is de inauguratie begin 2021. Overigens behouden de Republikeinen waarschijnlijk wel een meerderheid in de Senaat.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #173 Gepost op: 5-11-2020, 00:18:29 »
Georgia kan de spanning ook al weghalen. Biden staat nog 1,2 procent achter, maar hij blijft inlopen
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #174 Gepost op: 5-11-2020, 00:19:20 »
Maar wordt Obama hier in Europa ook niet een beetje teveel de hemel ingeprezen?

Obama zijn talent zat in zijn speeches en in zijn communicatie. Hij charmeerde Europa en de Europese media zag het graag gebeuren.

Heeft Obama echt zoveel voor Amerika betekent? Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Hij had veel beloftes, maar die beloftes kon hij moeilijk waarmaken (wat volledig te begrijpen is doordat Republikeinen ook akkoord moesten gaan). Ik vond Obama zeker niet slecht, maar ik stoor me er wel aan hoe hij door Europa opgehemeld wordt. Vraag aan de gewone man op straat die niets met Amerikaanse politiek te maken heeft, wat ze van Obama vinden en in 90% van de antwoorden hoor je hoe goed Obama wel niet was.

Ik ben fan van Obama zijn uitstraling en woordkeuzes in zijn speeches, maar ik weet niet meteen of ie het nu echt zooo goed heeft gedaan.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #175 Gepost op: 5-11-2020, 00:19:24 »
Voor de mensen die willen weten met wiens beleid ze nu het meest matchen los van de persoon, inclusief niet-Democraten/Republikeinen: hier is een mooie test met een aantal issues.
Talk less, smile more

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #176 Gepost op: 5-11-2020, 00:40:33 »
Als hij de twee heeft waar hij op voorloopt dat wint biden al.
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #177 Gepost op: 5-11-2020, 00:55:52 »
Voor de mensen die willen weten met wiens beleid ze nu het meest matchen los van de persoon, inclusief niet-Democraten/Republikeinen: hier is een mooie test met een aantal issues.

Biden 92%
Trump 2%

 :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #178 Gepost op: 5-11-2020, 01:04:09 »
Nice! Ik heb Trump op 0% weten te krijgen (deels door bepaalde issues belangrijker te zetten)  ::rofl::  . M'n nummer 1 was overigens Howie Hawkins daardoor, maar die heeft bij weinig staten de 1% gehaald.
Talk less, smile more

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #179 Gepost op: 5-11-2020, 06:15:15 »
Hier Biden 88% en Trump 1%. ::zweet:: Howie op twee met 85%.
🜃