Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71425 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #200 Gepost op: 6-11-2020, 11:57:05 »
Inclusief Arizona (Dat erg vroeg gecalled werd voor Biden)
You'll never walk alone

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #201 Gepost op: 6-11-2020, 12:07:05 »
Honestly, is de huidige "President of the United States" zijn eigen land niet totaal ten gronde aan het vernietigen op deze manier? De boze en wapendragende Trump supporters worden door Trumps leugens alleen maar nog kwader, want die geloven hun president en voelen zich onrecht aangedaan en hebben imho niet veel nodig om matters in own hands te nemen en met een machine geweer dat ze toevallig in hun handschoenkastje hebben liggen een heel plein neer te maaien...  ::ohno::  ::niet-ok::

Zeer zorgelijk allemaal. Het is nu de BV Trump tegen de rest. Gelukkig spreken nu veel Republikeinse kopstukken ook schande van de gang van Trumps ongefundeerde beschuldigingen die de democratie grote schade toebrengen. Trump Jr. heeft zelfs de term total war gebruikt om van alles en nog wat aan te gaan vechten. Levensgevaarlijke terminologie.

EDIT:

In Philapelphia schijnt al iemand in een hummer aangehouden te zijn die mogelijk een stemlokaal wilde aanvallen waar nog geteld wordt.
« Laatst bewerkt op: 6-11-2020, 12:10:47 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #202 Gepost op: 6-11-2020, 12:15:38 »
Ik zeg het je, daar gaat oorlog komen. Als Biden wint, is het land te klein 😬
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #203 Gepost op: 6-11-2020, 12:22:58 »
Rechtsgang of rellen, pick your poison  ::vergroot:: 


In Arizona leek Trump dichterbij te komen, maar inmiddels heeft Biden zijn voorsprong weer uitgebouwd!
Talk less, smile more

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #204 Gepost op: 6-11-2020, 15:04:46 »
Biden nu ook op voorsprong in Pennsylvania. Een kwestie van tijd voordat hij de nieuwe President is
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #205 Gepost op: 6-11-2020, 15:32:24 »
Ik kwam ook dit nog tegen. Bernie Sanders schijnt dus enorm goed in de toekomst te kunnen kijken. Dit zei hij voor de verkiezingen:

https://www.instagram.com/p/CHL3tJsDD7Y/

Mja dit was in principe al weken bekend.
Pennsylvania stond bv met stip bovenaan om de staat te zijn die de doorslag ging geven, en dat de poststemmen zeer sterk voor de Democraten zouden zijn was bekend, en dat daardoor een blue shift zou optreden (na aanvankelijke ruime voorsprong van Republikeinen ook).
Team Trump had ook z'n intenties al laten zien, door af te dwingen dat de poststemmen niet vooraf mochten worden geteld (zodat het weken zou duren). Sowieso riep hij al ruim een week letterlijk dat de uitslag op de dag zelf bekend zou moeten zijn & zat hij claims van postfraude aan te wakkeren. Hell, het is de hele reden waarom hij eerder dit jaar een vriendje hoofd vd posterijen heeft gemaakt & er stevig op heeft bezuinigd. Bedoel.. tis niet dat Trump zo subtiel en geheimzinnig is.

Hoe het ook uitpakt, deze verkiezing zal altijd als corrupt te boek staan dankzij bozo the clown (aka Donaldo trumpo)
(...)
Als Biden wint zal trump nog een tijd corruption etc blijven roepen en Met hertellingen, rechtzaken etc de uitslag aanvechten.

De vermoedens van corruptie zullen eigenlijk alleen bestaan door de groep die ook in de complotten van QAnon gelooft. Iets met dat de politieke elite van de democraten een pedo-netwerk zouden hebben in de kelder van een pizzatent... hoewel de desbetreffende pizzatent geen kelder had.
Bedoel, ongeacht de transparantie van de verkiezingen: die ga je nooit overtuigen.

Net als dat gister werd geclaimd dat in Pennsylvania geen Republikeinse observers aanwezig mochten zijn (behalve dat ze wel aanwezig waren) en dat alles heel geheimzinnig en afgeschermd was (ondanks dat er een constante livefeed op youtube was gericht op de stemmentellers).

In Arizona leek Trump dichterbij te komen, maar inmiddels heeft Biden zijn voorsprong weer uitgebouwd!

Hangt beetje vd afkomst vd batch stemmen af.
In counties die relatief goed voor Trump waren, stond hij bij de poststemmen grofweg op +20 (dus zegmaar 60/40 per 100 stemmen).
Dat is ook het percentage dat hij ongeveer nodig had om gelijk te komen in Arizona.
Maar er zijn ook nog enkele overwegend Democratische counties. Daarom heeft hij, in zijn gezinde counties, een iets hoger percentage nodig dan die +20. Aangezien hij daar niet aan lijkt te komen, is de verwachting dat Arizona nipt naar Biden gaat. Het verschil kan echter nog best kleiner worden.

EDIT:
Nieuwe batch in Arizona uit Maricopa, een gedeelte met nog veel stemmen & in het voordeel van Trump. De county waar hij het van gaat moeten hebben, en dus minimaal +20 moet scoren.
De batch was vrij groot, met ongeveer 60k stemmen. Hij was echter maar nipt voor Trump (namelijk +6), dus Arizona is nu ook vrijwel zeker voor Biden. ::ok::

Biden gaat Trump voorbij en staat nu 917 stemmen voor in Georgia
Biden nu ook op voorsprong in Pennsylvania. Een kwestie van tijd voordat hij de nieuwe President is

Beide zoals verwacht & beide zeer goed nieuws.
Hiermee heeft Biden in principe genoeg kiesmannen. Hij is door de onafhankelijke Decision Desk HQ inmiddels gecalld als overall winnaar, en dus president-elect.
« Laatst bewerkt op: 6-11-2020, 17:14:24 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #206 Gepost op: 6-11-2020, 15:32:36 »
Vooral een kwestie van rechtzaken en gezeik afwachten denk ik.  ::niet-ok::

Ik ben benieuwd wanneer we eens echt van Trump af zijn. Die man heeft hierna niets beters meer te doen met zijn leven dan de democraten af te zeiken. Zijn hoogtepunt (of beter gezegd: dieptepunt) heeft hij gehad. Het zou me ook niets verbazen als in 2024 Trump Jr. een poging gaat wagen voor het Witte Huis.
Ik hoop in ieder geval dat er een keer een tijd komt dat presidentskandidaten elkaar niet volledig afbranden en respect hebben voor elkaar, want momenteel wordt het land lekker verdeeld.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #207 Gepost op: 6-11-2020, 15:40:28 »
Vooral een kwestie van rechtzaken en gezeik afwachten denk ik.  ::niet-ok::

Ik ben benieuwd wanneer we eens echt van Trump af zijn. Die man heeft hierna niets beters meer te doen met zijn leven dan de democraten af te zeiken.

Onzin.

..hij verliest namelijk z'n presidentieële onschendbaarheid, dus die gaat nog tientallen rechtzaken aan z'n broek krijgen. ;D


Rechtbank voor NY heeft al een zaak klaarliggen voor belastingontduiking, die alleen nog werd opgehouden omdat hij president was.
Daarnaast hebben ze, alweer, naar verluid de Hatch Act geschonden. Los van hopen andere dingen waarvoor hij eerder immuun was als president.

Daar zijn we nog een tijdje niet vanaf ::ok::
Hoewel hij ongetwijfeld gaat proberen om zichzelf toekomstige onschendbaarheid te geven.

Het zou me ook niets verbazen als in 2024 Trump Jr. een poging gaat wagen voor het Witte Huis.

Meh.
Geen ervaring, geen charisma, geen hersenen, en geen voldoende brede Trumpiaanse achterban.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #208 Gepost op: 6-11-2020, 17:35:26 »
In Nevada zijn nieuwe stemmen binnen. Biden loopt uit. Van de stemmen die net gekomen zijn, kreeg Biden 65%.

In Georgia is aangekondigd dat er een hertelling komt, maar als Biden Pennsylvania wint, maakt dat niet eens uit
« Laatst bewerkt op: 6-11-2020, 17:50:08 door ViWiRu »
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #209 Gepost op: 7-11-2020, 17:29:58 »
Volgens CNN is Joe Biden de nieuwe President van de Verenigde Staten
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #210 Gepost op: 7-11-2020, 17:32:56 »
 ::bravo::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #211 Gepost op: 7-11-2020, 17:34:23 »
Oooh, er stond dat automatisch een hertelling zou plaatsvinden bij minder dan 0.5% verschil, en in PA stond dat lang op 0,43%. Maar ik zie nu net een update van de nummers, en het benodigde verschil is bereikt! Benieuwd of het nog wordt ingetrokken als blijkt dat de nog resterende stemmen naar Trump gaan en daarmee de marge weer kleiner dan 0,5% wordt...
Talk less, smile more

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #212 Gepost op: 7-11-2020, 17:37:54 »
Nu kan de hele show gaan beginnen.

Ik zie de toekomst van de VS niet erg positief in met deze situatie.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #213 Gepost op: 7-11-2020, 17:39:46 »
Nu kan de hele show gaan beginnen.

Ik zie de toekomst van de VS niet erg positief in met deze situatie.

Ik blijf toch hoop houden. Worden dit rellen? Ja. MAAR Biden was echt de beste keuze om Amerika weer op te laten bouwen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #214 Gepost op: 7-11-2020, 17:40:44 »
Ik blijf toch hoop houden. Worden dit rellen? Ja. MAAR Biden was echt de beste keuze om Amerika weer op te laten bouwen.

Niet akkoord, Biden was de minst slechte keuze, maar nog altijd een heel erg slechte keuze  :-X

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #215 Gepost op: 7-11-2020, 17:45:06 »
Kan iemand dan de reden noemen waarom ook Biden een slechte keuze is?

En dan bedoel ik niet zijn spraakvermogen, leeftijd of familie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #216 Gepost op: 7-11-2020, 17:46:15 »
Als je ziet dat Van Jones als commentator gewoon in tranen is, omdat hij nu aan zijn kinderen kan vertellen hoe mooi Amerika kan zijn  en dat hij nu hopelijk de straat op kan zonder een racistische roep naar hem, weet je dat het ontzettend diep zat. Respect dat hij gewoon door ging met zijn verhaal. Wat een prachtig moment
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #217 Gepost op: 7-11-2020, 17:47:24 »
Niet akkoord, Biden was de minst slechte keuze, maar nog altijd een heel erg slechte keuze  :-X

Je kan niet altijd winnen, maar dit was de beste realistische keuze die ons was voorgeschoteld. Ja, Bernie was de beste keuze geweest, maar Bernie heeft niet zoveel volgers als Biden. Biden heeft ook voor de eerste keer een vrouw gekozen als rechterhand en dat moet ook beloond worden vind ik.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #218 Gepost op: 7-11-2020, 18:06:19 »
Trump gaat dit niet zomaar laten gebeuren zegt hij, waar kan zal een hertelling volgen.

Sommige staten doen dit als het verschil 0,5% is. Anderen niet.

Nevada vb. doet dit enkel op aanvraag maar de aanvrager betaalt dit en krijgt enkel zijn geld terug als deze terecht blijkt. (wat mij de beste manier lijkt trouwens)

Ik zie het eigenlijk voor  VS niet zo goed in. Het land is megaverdeeld en zal zo blijven.
De senaat is republikeins en kan het voor Biden vrij onmogelijk maken om iets te doen.

Daarbij mag een president opnieuw proberen om verkozen te worden zolang hij geen tweemaal president geweest is. In 2024 kan Trump zomaar opnieuw proberen. ::niet-ok::

Anderzijds weet hij ook dat als hij verliest hij veel rechtszaken aan zijn been gaat hebben als hij geen president meer is, wss is hij daarom ook zo actief.

Over Biden, ik wil eerst kijken wat hij (kan) doen voor ik een oordeel geef maar volwassener en minder machtsgeil als Trump wil ik hem nu al geven.
klaar voor de strijd

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #219 Gepost op: 7-11-2020, 18:36:59 »
Vanwege de poll in dit topic had ik verwacht dat Barack Obama zou winnen.