Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71944 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #180 Gepost op: 5-11-2020, 09:38:05 »
Howie Hawkins 80%
Joe Biden 80%
Brian Carroll 56%
Jo Jorgensen 39%
Donald Trump 22%
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #181 Gepost op: 5-11-2020, 09:45:21 »
Maar wordt Obama hier in Europa ook niet een beetje teveel de hemel ingeprezen?

Obama zijn talent zat in zijn speeches en in zijn communicatie. Hij charmeerde Europa en de Europese media zag het graag gebeuren.

Heeft Obama echt zoveel voor Amerika betekent? Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Hij had veel beloftes, maar die beloftes kon hij moeilijk waarmaken (wat volledig te begrijpen is doordat Republikeinen ook akkoord moesten gaan). Ik vond Obama zeker niet slecht, maar ik stoor me er wel aan hoe hij door Europa opgehemeld wordt. Vraag aan de gewone man op straat die niets met Amerikaanse politiek te maken heeft, wat ze van Obama vinden en in 90% van de antwoorden hoor je hoe goed Obama wel niet was.

Ik ben fan van Obama zijn uitstraling en woordkeuzes in zijn speeches, maar ik weet niet meteen of ie het nu echt zooo goed heeft gedaan.

https://www.good.is/articles/obamas-achievements-in-office
https://washingtonmonthly.com/magazine/marchapril-2012/obamas-top-50-accomplishments/

Show, don't tell ;D.

Natuurlijk is Obama niet op alle vlakken perfect geweest en heeft hij ook fouten gemaakt en dingen niet kunnen doen. Het zal vast ook helpen als je tussen Bush en Trump inzit dat je relatief sowieso al veel beter bent ;D. Maar hij heeft best wel een aantal grote goede dingen gedaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #182 Gepost op: 5-11-2020, 10:04:43 »
Waarvan Trump de helft direct weer teruggedraaid heeft ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #183 Gepost op: 5-11-2020, 10:37:58 »
Howie Hawkins 92%
Joe Biden 89%
Brian Caroll 54%
Jo Jorgensen 44%
Donald Trump 1% (ik moest even lachen ::rofl::)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #184 Gepost op: 5-11-2020, 11:33:01 »


Welke site gebruik je voor dit overzicht Convans? Kon op de website van AP zelf niet zo'n soort overzicht vinden  ::vergroot::
Talk less, smile more

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #185 Gepost op: 5-11-2020, 11:40:08 »
Volgens mij gewoon via Google. Als je American Elections intypt, krijg je de resultaten van AP zo weergegeven :)

Het gaat echt om Nevada hangen, waar nog steeds maar 75% geteld is (weet niet waar o.a MB die 86 vandaan haalde :P)

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #186 Gepost op: 5-11-2020, 11:49:49 »
Uiteraard dacht ik weer te moeilijk, een Google search voor 'US Elections' was voldoende  ;D  dank!


Volgensmij hadden ze in Nevada al wel meer geteld, maar hebben nog niet al die districten hun aantallen doorgegeven. Wellicht vandaar het verschil?
Talk less, smile more

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #187 Gepost op: 5-11-2020, 11:51:37 »
Probleem voor Obama was dat de Amerikaanse politiek de afgelopen decennia te sterk gepolariseerd is. Dus zodra Mitch McConnell een nyet-filosofie aanhield, en met z'n meerderheid alles in het senaat tegenhield, waren de opties heel gelimiteerd. Kunt wat dingen doen per decreet, maar die kunnen ook eenvoudig vervolgens worden afgeschaft. Een vd meest in het oog springende powerplays was natuurlijk het tegenhouden van een supreme court-rechter.

Dus wat dat betreft wordt het voor Biden ook relatief lastig, aangezien hij wederom McConnell tegenover zich gaat vinden.
Hoogstwaarschijnlijk.
Vermoedelijk gaan beide senaatszetels van Georgia naar een run-off op.. 5 januari dacht ik. Als de democraten die beide zouden winnen, dan is het senaat gesplitst, maar hebben de democraten de meerderheid, omdat de vice-president de doorslag geeft. De kans dat ze beide winnen is beperkt, maar tis mogelijk.

Dat gaat er allemaal vanuit dat Biden wint, maar daar heeft het alle schijn van. 24u geleden, na election day, was z'n uitgangspositie redelijk okay, en die is sindsdien nog een stuk versterkt.
- Michigan & Wisconsin zijn sindsdien gecalld voor Biden.
- Arizona is te vroeg gecalld, Trump maakt een comeback, maar naar verwachting niet genoeg (hij heeft +20, oftewel 60/40, op de resterende stemmen nodig - dat haalt hij in z'n betere resterende batches, maar er gaan ook nog enkele neutrale en democratische counties tussenzitten. De verwachting is dat het close wordt, maar dat Trump te kort gaat komen)
- Nevada oogt close, maar hoort het niet te blijven. Biden staat slechts 8k stemmen voor, maar de rest is allemaal mail & grotendeels uit Las Vegas: beide in het voordeel van Biden.
Als Biden die 4 inderdaad pakt, dan is hij er.

Daarnaast zijn er ook nog opties in Georgia, Pennsylvania & North Carolina.
- Georgia heeft Trump momenteel 23k stemmen meer. Dat verschil blijft slinken, de resterende stemmen gaan goed zijn voor Biden, maar het wordt heel close.
- Pennsylvania had Trump natuurlijk ooit 500k of 600k stemmen voorsprong. Dat ging nooit het verschil zijn, aangezien alle post-stemmen er nog bij gingen komen. Daarvan gaat vooralsnog grofweg 75% naar Biden, wat iets meer is dan z'n streefwaarde. Verwachting is zodoende dat Biden Pennsylvania pakt, en het zou zelfs relatief ruim kunnen worden.
- North Carolina wordt hoogstwaarschijnlijk wel door Trump gepakt. Hij staat ongeveer 80k stemmen voor. De rest hoort iets beter voor Biden te zijn, maar waarschijnlijk niet genoeg.

Dus de opties voor Trump zijn heel gelimiteerd. Hij heeft Penn, Georgia & NoCar nodig - en dan vervolgens nog een van de anderen (waarschijnlijk Arizona).
Het zou echter goed kunnen zijn dat hij alleen NoCar pakt. In dat geval heeft Biden een ruime voorsprong (en nauwelijks juridisch aan te vechten, omdat hij zoveel speling heeft ipv slechts 1 swing state), terwijl iedereen aan het nagelbijten was.

Het gaat echt om Nevada hangen, waar nog steeds maar 75% geteld is (weet niet waar o.a MB die 86 vandaan haalde :P)

Georgia, Penn of Arizona gaat eerder de doorslag geven - als in: Nevada is veiliger dan die drie.
Alledrie gaan eerder naar Biden dan naar Trump, terwijl Trump ze allemaal nodig heeft.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #188 Gepost op: 6-11-2020, 00:57:38 »
De toespraak van Trump is zoals verwacht. Elke staat die hij verliest is corrupt. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken.

Ik kwam ook dit nog tegen. Bernie Sanders schijnt dus enorm goed in de toekomst te kunnen kijken. Dit zei hij voor de verkiezingen:

https://www.instagram.com/p/CHL3tJsDD7Y/
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #189 Gepost op: 6-11-2020, 01:02:21 »
De toespraak van Trump is zoals verwacht. Elke staat die hij verliest is corrupt. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken.
Wat ik hoor: ..... corrupt...... tremendously ..... corrupt ........ binoculars ......... illegal votes .....  ::rofl::
Talk less, smile more

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #190 Gepost op: 6-11-2020, 01:08:13 »
Tussenstand in Georgia  :o 99% geteld..

Donald Trump
Republican Party
49,4%
2.445.539

Joe Biden
Democratic Party
49,3%
2.441.904

Offline Susdus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #191 Gepost op: 6-11-2020, 01:16:53 »
Ieder uur een update vanuit Georgia lijkt het op, en met dit tempo zouden ze bij de volgende tussenstand blauw kunnen worden? Ik heb het gevoel dat veel andere staten al een paar uur op dezelfde getallen staan, dus daar nog weinig uit op te maken.
Talk less, smile more

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #192 Gepost op: 6-11-2020, 08:50:55 »
Hoe het ook uitpakt, deze verkiezing zal altijd als corrupt te boek staan dankzij bozo the clown (aka Donaldo trumpo)

Als hij wint zal een groot deel van de westerse wereld hier zijn bedenkingen bij hebben, incl veel mensen In de vs zelf.

Als Biden wint zal trump nog een tijd corruption etc blijven roepen en Met hertellingen, rechtzaken etc de uitslag aanvechten.

Door het lastig systeem In de vs is het zoiezo moeilijk om bepaalde zaken rigoreus te veranderen en zal het voor wie de president ook mag worden, lastig zijn om bepaalde issues naar zijn Hand te zetten.

Ik denk dat nog 4 jaar trump de verschillen In de vs onrepareerbaar groot gaat maken, maar dat dit voor bepaalde (rechtse) standpunten wel de weg zou zijn.
4 jaar Biden is afwachten of hij zijn standpunten er door kan Duwen en dus echt een change kan maken.

Voir mij is het kiezen uit 2 kwaden, omdat ik zou moeten kiezen Biden, maar In de quiz kwam biden op 3 en trump als laatste.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #193 Gepost op: 6-11-2020, 10:18:34 »
Georgia nu nog maar 463 stemmen in het nadeel van Biden meldt CNN. De verwachting is dat Biden hier straks de leiding neemt, met nog enkele Democratische counties die nog binnen gaan komen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #194 Gepost op: 6-11-2020, 10:33:21 »
Biden gaat Trump voorbij en staat nu 917 stemmen voor in Georgia
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #195 Gepost op: 6-11-2020, 10:44:15 »
Biden gaat Trump voorbij en staat nu 917 stemmen voor in Georgia

 :o bless the lord voor dit!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #196 Gepost op: 6-11-2020, 11:03:26 »
O ik hoop stiekem op een 269-269 nu  ::rofl::

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #197 Gepost op: 6-11-2020, 11:40:46 »
Honestly, is de huidige "President of the United States" zijn eigen land niet totaal ten gronde aan het vernietigen op deze manier? De boze en wapendragende Trump supporters worden door Trumps leugens alleen maar nog kwader, want die geloven hun president en voelen zich onrecht aangedaan en hebben imho niet veel nodig om matters in own hands te nemen en met een machine geweer dat ze toevallig in hun handschoenkastje hebben liggen een heel plein neer te maaien...  ::ohno::  ::niet-ok::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #198 Gepost op: 6-11-2020, 11:42:17 »
O ik hoop stiekem op een 269-269 nu  ::rofl::
Dat kan nu niet meer. Biden heeft nog bij één staat de definitieve toewijzing nodig en Trump moet ze allemaal pakken om over 270 kiesmannen te gaan.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #199 Gepost op: 6-11-2020, 11:50:34 »
Dat kan nu niet meer. Biden heeft nog bij één staat de definitieve toewijzing nodig en Trump moet ze allemaal pakken om over 270 kiesmannen te gaan.

269-269 is mogelijk als Georgia wordt gewonnen door Biden en de rest door Trump.