Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71675 keer)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #220 Gepost op: 7-11-2020, 19:26:35 »
Volgens Trump heeft Biden in geen enkele staat gewonnen.  ::)
Hoezo grootheidswaanzin?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #221 Gepost op: 7-11-2020, 20:13:39 »
Dit was echt de minst slechte uitkomst. Nu kan er weer wat gerepareerd worden aan het kapotte imago van de vs , maar nog steeds zullen veel issues niet of nauwelijks worden opgepakt ( civil rights, healthcare for all, weapon permits etc etc )

Maar nog 4 jaar trump had waarschijnlijk nog veel meer kapot gemaakt.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #222 Gepost op: 7-11-2020, 23:42:02 »
Ja, Bernie was de beste keuze geweest, maar Bernie heeft niet zoveel volgers als Biden.

Hij had het bij het rechte eind, enkele maanden geleden. Hij zei tóen al dat T...zijn verlies aan de poststemmen zou toeschrijven.

Helaas zal een groot deel de winst van Biden altijd als frauduleus blijven aanmerken, ook al wordt het bewijs geleverd dat er van fraude geen sprake is geweest.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #223 Gepost op: 8-11-2020, 00:02:24 »
Vanwege de poll in dit topic had ik verwacht dat Barack Obama zou winnen.
::rofl:: ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #224 Gepost op: 8-11-2020, 15:37:56 »
Ik had al eens eerder geprobeerd om die poll te wijzigen. In 2016. Maar dat lukte niet.

Vandaar. Daarna heb ik het niet meer geprobeerd.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #225 Gepost op: 8-11-2020, 15:59:13 »
Opgelost, nu is ie weg. Een nieuwe heeft geen zin nu het allemaal net bekend is ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #226 Gepost op: 8-11-2020, 16:01:29 »
Opgelost, nu is ie weg. Een nieuwe heeft geen zin nu het allemaal net bekend is ;D.
Ik dacht 1 seconde toen ik deze quote las dat het over Biden ging die Trump opvolgt :P tot ik me besefte dat het over de poll ging.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #227 Gepost op: 8-11-2020, 16:02:10 »
Het is verschrikkelijk hoe de VS gepolariseerd zijn. Het wordt echt een zware klus voor Biden. Het lijkt mij sterk dat hij gaat voor 2 termijnen. Ik hoop dat Kamala Harris het waar kan maken en over 4 jaar het stokje kan overnemen.
Vanuit Europa kunnen wij Bernie Sanders wel de beste optie vinden, in de VS had hij niet zoveel stemmen gekregen als Biden. Hij is veel te progressief. De keuze voor Harris als VP was niet alleen slim voor het winnen van stemmen van vrouwen, zwarten en Aziaten, ook omdat zij in haar tijd als openbaar aanklager behoorlijk hard was. Ze is niet extreem-links, wat de Republikeinen wel beweerden.


Voorlopig hebben ze een goed plan klaarliggen vind ik:
https://nos.nl/collectie/13849/liveblog/2355659-in-enkele-staten-is-uitslag-nog-onduidelijk-nog-geen-reactie-uit-china-rusland

Aankomend president Joe Biden en aankomend vicepresident Kamala Harris hebben vanaf vandaag een website en een Twitteraccount om nieuws te delen over de transitieperiode. De komende tien weken bereiden zij zich voor op hun komst naar het Witte Huis.

Biden maakte afgelopen dagen in zijn speeches duidelijk dat hij na zijn inauguratie prioriteit wil geven aan onder meer het bestrijden van het coronavirus, zonder (ambtelijk) oponthoud.

Op BuildBackBetter.com staan vier onderwerpen waarmee Biden meteen aan de slag wil: covid-19, economisch herstel, raciale gelijkheid en klimaatverandering. Bij ieder onderwerp staat uitgelegd hoe Biden en Harris de zaken willen aanpakken. Via het Twitter-account @Transition46 kunnen mensen op de hoogte blijven.

Gedetailleerd plan

Komende week gaan ook een aantal "agency review teams" van start, bestaande uit stafleden van de aankomend president en vicepresident. Zij zullen zich op de hoogte stellen van alle lopende zaken bij verschillende departementen. Ook kondigt Biden maandag een team van wetenschappers en experts aan dat een gedetailleerd plan zal maken om de nieuwe president te helpen het coronavirus in de VS onder controle te krijgen.[/i
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #228 Gepost op: 8-11-2020, 17:20:20 »
Ik hoorde vanmiddag bij Buitenhof dat T.... nog een konijn uit de hoge hoed kan toveren, en zijn opperrechters  (die hij zelf heeft benoemd) opdracht kan geven de kiesmannen te ontslaan. Er is nog ergens een oude wet, die dat mogelijk zou maken. Uiteraard alleen degenen die aan Biden zijn toegevallen.

Het zou hem nóg ongeloofwaardiger maken dan hij nu al is.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #229 Gepost op: 9-11-2020, 18:16:05 »
Dat geloof ik niet zo. Ja, ik geloof wel dat Trump het zal willen. Maar de rechters in het Hooggerechtshof zijn niet zijn marionetten, ook al denk hij zelf van wel en heeft hij er drie benoemd. Dus hij kan ze wel een opdracht geven, maar die zullen ze niet zomaar opvolgen.

Vanuit Europa kunnen wij Bernie Sanders wel de beste optie vinden, in de VS had hij niet zoveel stemmen gekregen als Biden. Hij is veel te progressief. De keuze voor Harris als VP was niet alleen slim voor het winnen van stemmen van vrouwen, zwarten en Aziaten, ook omdat zij in haar tijd als openbaar aanklager behoorlijk hard was. Ze is niet extreem-links, wat de Republikeinen wel beweerden.

Volledig mee eens.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #230 Gepost op: 11-11-2020, 08:27:28 »
Het is verschrikkelijk hoe de VS gepolariseerd zijn. Het wordt echt een zware klus voor Biden. Het lijkt mij sterk dat hij gaat voor 2 termijnen.
Volgens mij heeft hij in de aanloop tot de verkiezingen al gezegd dat hij maar voor 1 termijn zou gaan. (maar ja, niks zo veranderlijk als presidenten van de VS)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #231 Gepost op: 18-11-2020, 09:46:56 »
Trump heeft als plan Iran nucleair te bombarderen zodat hij president blijft  ::).

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #232 Gepost op: 2-01-2021, 16:54:15 »
Volgende week woensdag is het zo ver: de definitieve bevestiging van wie de nieuwe Amerikaanse president wordt. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

Vrijwel zeker gaat een meerderheid van het Congres gewoon Biden als president uitroepen na het tellen van de stemmen van de kiesmannen, maar ik ben vooral benieuwd of Pence als voorzitter van de Senaat echt onafhankelijk dit proces goed gaat leiden? Hij heeft afgelopen jaren toch laten zien de ultieme Trump-aanhanger te zijn....

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #233 Gepost op: 6-01-2021, 07:03:14 »
Kan er nu niet gewoon een Republikein opstaan, die tegen Trump roept: "Tot híer, en niet verder"?

Er zijn er een paar die dat intussen hebben aangekondigd, maar het daadwerkelijk úitspreken zou hen eeuwige roem opleveren.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #234 Gepost op: 6-01-2021, 08:04:15 »
De Republikeinse Senatoren Mitt Romney en Pat Toomey hebben dat gedaan. Maar dat heeft nog geen effect op Trump. Ben benieuwd naar hoe iedereen in de wedstrijd zit nadat Bidens overwinning vandaag door het Congres bevestigd is.

Overigens lijken allebei de Democratische kandidaten voor de Senaat in Georgia te gaan winnen. Daarmee krijgen de Democraten een meerderheid in de Senaat. Dat gaat Biden zeker helpen.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #235 Gepost op: 6-01-2021, 18:48:28 »
Het probleem van de (prominente) Republikeinen is dat de de kiezers enorm op de hand van Trump zijn. Als ze tegen Trump ingaan, maken ze over 4 jaar geen schijn van kans om voor president te gaan, omdat de tegenkandidaten die Trump steunen dan kunnen roepen 'ik bleef achter Trump staan, dus stem nu op mij'. En Trump regelt ook nog eens ontzettend veel geld voor de partij. Die kan hij in zijn eigen volgende kandidatuur steken, of bij de kandidaat van zijn keuze. Niemand durft Trump en zijn achterban tegen zich in het harnas te jagen.
Het probleem is echter wel dat de achterban van Trump nu niet meer gelooft in eerlijke verkiezingen, en daarom niet meer stemt. Wat ze de Senaat waarschijnlijk gaat kosten, als de tweede senator van Georgia ook Democractisch wordt.
Trump heeft de Republikeinen verscheurd en de partij verziekt, en daar zien ze op dit moment geen uitweg voor.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #236 Gepost op: 6-01-2021, 19:48:18 »
Het zal me niets verbazen als Pence dit moment (as we speak) uit de Trumptrein stapt, omdat hij zich realiseert dat daarin blijven rijden hem meer kwaad dan goed zal doen, als het gaat om zijn eigen ambities voor 2024 in de Republikeinse Partij en een eventueel presidentschap.

EDIT:

Ik poste dit net en 2 min. daarna komt Twan bij M met dit:

Pence volgt de constitutie en breekt dus met Trump.

Pence heeft Machiavelli's opvattingen beter gelezen dan The Donald.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-01-2021, 19:57:10 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #237 Gepost op: 6-01-2021, 20:40:22 »
Pro-Trump-demonstranten zijn het Capitool binnen gedrongen. Volgens CNN moet het Congres dat net aan het vergaderen was, schuilen onder hun bureaus  ::oink::

Dit moet je zien!
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #238 Gepost op: 6-01-2021, 20:58:46 »
Ik zit met verbazing de liveblogs te volgen. Ongekend dit ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #239 Gepost op: 6-01-2021, 21:02:38 »
Echt ongekende situatie.

Dit geeft echt de eendimensionaliteit aan van het denken van het trump kamp.
My way or the highway. 

Er is een zeer complex systeem om de zuiverheid vd verkiezingen zoveel mogelijk te waarborgen In de vs. tot nu toe zijn er nul bewijzen van fraude en heeft elke gerechtelijke stap niets opgeleverd. En toch blijven doorgaan en dan zoveel volk nog achter hem kunnen scharen. Daar zou je bijna respect voor kunnen opbrengen.

Ik weet niet of de verkiezingen volledig zuiver  waren, maar aks je als volk je monument van de democratie op deze manier te grabbel gooit, dan spoor je niet helemaal.

Als je 2 maanden geleden je onrechtmatig toegang verschafte tot het capitool kreegje een serieuze straf , denk ik, en nu Ben je een held want all for the good cause.

Trump is een businessman eerste klas, die over lijken gaat , tevens een  persoon die een menigte kan bewegen zijn werk te doen. En dat zijn als zakenman prima kwaliteiten, maar het is gewoon een megalomaan, Met lichtelijk dictatoriele ideeen en nu toont zijn achterban hoe gevaarlijk dat kan zijn.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2021, 21:28:13 door Tarbozan »