Auteur Topic: Presidentsverkiezingen VS  (gelezen 71411 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #260 Gepost op: 7-01-2021, 11:16:50 »
Dit is de vrouw die is overleden bij de bestorming:

https://www.ad.nl/dossier-bestorming-capitool/doodgeschoten-vrouw-capitool-was-trump-fan-uit-san-diego-haar-man-kwam-erachter-op-tv~aa0686644/

Een radicale zeer gelovige (kwam om "Gods werk" in Het Capitool te doen) Trump-aanhangster die QAnon aanhangt, fel tegen het coronabeleid was etc.

Natuurlijk is het triest als iemand het leven laat, maar naar het schijnt luisterde ze niet naar waarschuwingen, brak door een deur en een agent heeft uiteindelijk een schot moeten lossen vanwege de dreiging.

Het lijkt erop dat Amerika's grootste probleem de komende jaren het binnenlandse terrorisme gaat worden. Ik zie het er van komen dat deze omgekomen vrouw een martelaar gaat worden voor de radicale groeperingen en dat Democraten straks moeten gaan vrezen dat er aanslagen gepleegd gaan worden. Niemand is meer veilig. Inclusief media, tv-verslaggevers, politici.

Het extremere geweld kan ook zomaar overwaaien naar hier. Politici bij het Binnenhof werden al belaagd recentelijk. De NOS moet tegenwoordig zonder logo's op de auto's rijden. Heel zorgelijk allemaal.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2021, 12:37:39 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #261 Gepost op: 7-01-2021, 14:15:04 »
Dit is de vrouw die is overleden bij de bestorming:

https://www.ad.nl/dossier-bestorming-capitool/doodgeschoten-vrouw-capitool-was-trump-fan-uit-san-diego-haar-man-kwam-erachter-op-tv~aa0686644/

Een radicale zeer gelovige (kwam om "Gods werk" in Het Capitool te doen) Trump-aanhangster die QAnon aanhangt, fel tegen het coronabeleid was etc.

Natuurlijk is het triest als iemand het leven laat, maar naar het schijnt luisterde ze niet naar waarschuwingen, brak door een deur en een agent heeft uiteindelijk een schot moeten lossen vanwege de dreiging.

Het lijkt erop dat Amerika's grootste probleem de komende jaren het binnenlandse terrorisme gaat worden. Ik zie het er van komen dat deze omgekomen vrouw een martelaar gaat worden voor de radicale groeperingen en dat Democraten straks moeten gaan vrezen dat er aanslagen gepleegd gaan worden. Niemand is meer veilig. Inclusief media, tv-verslaggevers, politici.

Het extremere geweld kan ook zomaar overwaaien naar hier. Politici bij het Binnenhof werden al belaagd recentelijk. De NOS moet tegenwoordig zonder logo's op de auto's rijden. Heel zorgelijk allemaal.
Wat is er in hemelsnaam gods werk om het capitool te bestormen. Dit is een doorgeslagen mevrouw met waanbeelden, die tal van complottheorien aanhangt.
In mijn katholieke opvoeding stonden geboden, volgens mij waren het er meer dan 10 , waarbij oa respect voor andermans goed, hoorde. Dus Ik vind het enorm moeilijk om geloven In god te combineren Met het ongeoorloofd toegang verschaffen tot een gebouw. 

Triest dat het zover is gekomen en ik vrees Idd dat dit nog voor veel rellen kan zorgen.

Ik hoop dat het niet hier heen komt, want als je na 1,8 miljoen doden wereldwijd nog steeds niet gelooft In corona dan mag je van mij opgesloten worden In een dwangbuis In de zwaarst beveiligde psychiatrische instelling van ons land. Of misschien nog beter verplicht zorg gaan verlenen op de ic, want zo iemand kan tich niet besmet worden volgens hun Eigen “geloof”




Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #262 Gepost op: 7-01-2021, 14:58:05 »
Tja, helaas zijn er heel veel mensen die zo extreem overtuigd zijn van hun eigen gelijk en denken dat alles wat ze doen goed is. Het geloof wordt veel te vaak gebruikt om de eigen ideeën te bewerkstelligen.
Terwijl volgens mij juist de essentie van het (christelijk) geloof is om goed te zijn naar iedereen en je eigen fouten te erkennen. En van beide dingen zie ik niet veel terug.

Er zijn genoeg mensen die Biden zien als satan himself. Totaal belachelijk en polarisatie ten top. Die mensen krijg je echt niet zomaar op andere gedachten als Trump er niet meer is. Groot gedeelte van de aanhang is hoofdzakelijk bang voor persoonlijke achteruitgang en kunnen het niet beseffen dat de mens soms machteloos staat tegen de natuur of andere willekeurige gebeurtenissen. Complottheorieën zijn in iemands hoofd dan de enige begrijpelijke uitleg voor de dingen die gebeuren. Als je volledig overtuigd bent dat al je acties goed zijn, dan is het erg lastig om van buitenaf daar iets tegen te doen. En in combinatie met vrijheid van meningsuiting, kan je er vaak ook weinig tegen doen. Ik denk dat de problemen nog maar net zijn begonnen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #263 Gepost op: 7-01-2021, 15:03:38 »
Ja, hier sluit ik me bij aan. Bij de New York Times podcast was iemand die vroeger democratisch was en nu gelooft in allerlei complottheorieën. En als het allemaal niet klopte, dan puzzelde het wel zo dat het allemaal wel klopte. Ook nu zijn er mensen (een republikeinse politicus heeft dit gister onder andere gezegd tijdens het proces om de president te benoemen) die zeggen dat de bestorming van het Capitool niet gebeurt is door Trumpaanhangers, maar door aanhangers van Antifa, die zich verkleed hadden en zich voordeden als Trumpaanhangers.  ::)
En er zijn zelfs mensen die aan de beademing moeten op de IC, maar alle beschermende pakken van de medewerkers maar onzin vinden, want Corona bestaat niet, dus zij hebben toch echt iets heel anders. Dit had eerst een Amerikaanse arts op twitter gezet. En toen dacht ik: nou ja, oke, Amerika.... Maar ik las laatst ook een Nederlandse IC verpleegkundige die hier over schreef. Dus werken op de IC zal dat soort mensen ook niet verder werken.

Enige lichtpuntje van dit gebeuren is dat de steun voor Trump binnen de republikeinse partij aardig aan het afbrokkelen is. 

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #264 Gepost op: 7-01-2021, 15:22:31 »
Sowieso vind ik het al eng als mensen massaal fan zijn van politici en ze in alles steunen. Je moet er toch niet aan denken dat er Mark Rutte-merchandise wijdverspreid wordt en hij een als een held wordt geprezen. Daarbij heb je in de VS ook nog eens het probleem van praktisch 2 partijen, waardoor je nog meer rivaliteit in de hand werkt. Maar ook dat zal vast niet snel veranderen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #265 Gepost op: 7-01-2021, 15:25:50 »
Plus dat je in Amerika geen objectieve media hebt. Alles is politiek gekleurd.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #266 Gepost op: 7-01-2021, 17:30:47 »
Wat ik bij mezelf merk dat ik erg moeilijk vind om te duiden, is het voor mij onlosmakelijk gegeven dat de haat voor Biden ( of het zien als satan) door mensen en dat dat zou overleven als trump weg is . Deze mensen hebben zelf weinig of geen persoonlijke inmengingen Met de persoon Biden uit het verleden en hun hele visie over  de persoon Biden is dus ingegeven door media aka door kamp trump.

Is de mens niet meer In staat om zelf rationeel te denken en elk nieuw contact te benaderen Met een mogelijkheid om een nieuwe relatie te vormen op basis van wat die man doet. Dat je hierbij scepsis mag hebben of het een verbetering is, kan ik begrijpen. Maar een volledig vijandig getitaniseerd beeld hebben van iemand Met wie je nul ervaring hebt , enkel uit de opruiing vanuit media is zon bekrompen blik op de

Vaak is het ook een ingenesteld iets wat al generaties In je familie zit , alsof een mens enkel het voortgeven is van genen en tradities en niet meer In staat is om zelf keuzes te maken en die ( god verhoedde het) misschien zelfs te wijzigen op basis van persoonlijke ervaringen.

Laat ik maar afsluiten Met een mens is nooit te oud om leren, maar of braindead wappies nog iets kunnen leren , only time will tell.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #267 Gepost op: 7-01-2021, 20:46:54 »
Het probleem is juis dat zijzelf denken dat ze de enige zijn die wél nadenken. En de rest is 'een kudde schapen die massaal volgt'.

Ik snap daarnaast ook totaal niet dat mensen geloven dat alle complottheoriën aan elkaar te linken zijn. Op het moment dat blijkt dat één van deze verhalen een waarheid bevat, dan 'moet dat ook het geval zijn voor de andere verhalen'. Ik kan me best voorstellen dat Bush meer invloed had bij 9/11 dan officieel vaststaat, maar ik was er niet bij betrokken, dus echt een sterke mening heb ik er niet over. Maar om dan vervolgens uit die logica te stellen dat corona een hoax is ???
En stel er is een deep state en Trump is de grote held die daar tegenin gaat, waarom benoemt hij hier dan niets van? Als president moet hij dan toch genoeg ervan afweten en met keiharde bewijzen op tafel moeten kunnen komen? Maar daarover hebben we hem nog nooit gehoord. Tja, misschien dat het zijn laatste plan wordt om weer een hoop verhalen de wereld in te brengen zonder enig bewijs om zijn fanbase te versterken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #268 Gepost op: 18-01-2021, 23:30:04 »
Hoe Trump golft is eigenlijk wel representatief voor zijn hele doen.

https://www.volkskrant.nl/sport/trump-schopt-het-golfballetje-zo-vaak-naar-een-gunstige-positie-dat-zijn-caddy-s-hem-pele-noemen~b5d0fe86/

Zijn golfbezigheden kosten de belastingbetaler 144 miljoen dollar. En dan doen wij al moeilijk dat Amalia volgend jaar één miljoen krijgt. Maar het idiote is natuurlijk ook vooral dat hij op zijn eigen banen speelt en de rekening gaat naar het witte huis. Hij verdient dus zelf geld aan het spelen op zijn eigen baan.
In Nederland zou je het niet lang volhouden als politicus.

Maar ook onwaarschijnlijk dat je golf zo vaak speelt als je zo enorm valsspeelt.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dan hou je toch echt meer van valsspelen dan van golf volgens mij. Maar vooral blijkt wederom dat verliezen zijn grootste angst is.

nou ja.. nog maar 42 uurtjes zullen we maar denken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #269 Gepost op: 13-11-2022, 09:44:11 »
1 "huis" blijft in handen van de democraten. Weliswaar nipt, maar dit zou ook de regel zijn wanneer er een republikein president was geweest.

Trump blies ook nu weer te hoog van de toren. Wat het ándere "huis" betreft: dat gaat naar alle waarschijnlijkheid wel naar die club.

De aanhang zal zich hopelijk dit keer op de vlakte houden. Om de woorden van Biden aan te halen: "wanneer zíj́ winnen, gaat het er eerlijk aan toe, wanneer de democraten winnen, is er fraude gepleegd".


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #270 Gepost op: 13-11-2022, 11:37:05 »
Van de 21 Republikeinen die Trumpisten worden genoemd, en die riepen dat Biden de verkiezingen gestolen had, heeft er maar 1 gewonnen. Alle anderen hebben verloren. Dat lijkt me toch wel een goeie aanwijzing dat de Republikeinen er goed aan doen om niet meer met Trump als presidentskandidaat de volgende verkiezingen in te gaan. Ze worden door de stemmers had afgestraft mbt die leugens.
Keep calm and eat chocolates!

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Presidentsverkiezingen VS
« Reactie #271 Gepost op: 14-11-2022, 10:19:41 »
Ik las ook in de krant dat er een groot verschil is bij de zwevende kiezers tussen mannen en vrouwen.

Mannen zouden sneller republikeins stemmen, terwijl vrouwen nu eerder democratisch stemmen (vooral na de abortuswetgeving, wat de republikeinen geen deugd gedaan heeft)
klaar voor de strijd