Auteur Topic: Meeschrijfverhaal  (gelezen 14310 keer)

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Meeschrijfverhaal
« Gepost op: 19-06-2003, 21:06:00 »
Net als op detectives.kro.nl komt hier een spannend meeschrijfverhaal. Iedereen mag meeschrijven met en zonder schrijfervaring. Veel plezier en nog iets dwaal niet teveel af in het verhaal of val in herhaling want dat maakt het verhaal er niet leuker op :P







Toch bedankt!

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #1 Gepost op: 19-06-2003, 21:08:07 »
Het verhaal heet: de Seriemoordenaar

Frank Havers zat in zijn bureaustoel voor zijn typemachine. Hij verveelde zich, de laatste paar weken was er niks spectaculairs gebeurd, geen moord, niks. Ja, alleen een moord op een zwerver maar dat was ook binnen een paar dagen opgelost. De arme man had op straat geld gevonden en dolgelukkig dat hij was wilde hij dat gaan besteden. Maar hij was zich niet bewust van het naderende onheil. Hij werd neergeslagen door de eigenaar van de portemonnee die meende dat hij de portemonnee gestolen had terwijl het ding gewoon uit zijn zak gevallen was.
De telefoon ging. "Met Frank Havers, rechercheur moordzaken". De man aan de andere kant van de lijn klonk erg gehaast en sprak zonder tussenpozen. "Wat zei u?", sprak Frank verbaasd. Hij pakte snel een blocnote.







Toch bedankt!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #2 Gepost op: 20-06-2003, 14:07:29 »
Na een hoop gekrabbel hangt Frank op. Hij kijkt op z'n blocknote wat hij eigenlijk heeft opgeschreven. "vrouw vermist, man handelt in messen, kinderen spoorloos verdwenen sinds gisteravond". Het wordt steeds vreemder hier.








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #3 Gepost op: 20-06-2003, 14:18:24 »
De deur kraakt... Aaahhh, het is zeker vier uur, want daar komt zijn vriendelijke secetaresse met een heerlijk kopje soep. Mr. Havers? Als ik zo onbeleefd mag zijn... Waar ging dat telefoongesprek over, die vrouw klonk zo overstuur! Vrouw, ik sprak net met een man, zij Frank Havers. Ik vondt het al een raar gesprek! Maar nu!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #4 Gepost op: 20-06-2003, 15:20:30 »
Frank belt zijn maatje Richard op, die telefoontjes kan traceren. Hij vraagt aan Richard het laatste nummer te traceren die gebeld heeft. En dat doet Richard, zonder te vragen. Hij weet ook wel dat hij pas later uitleg zal krijgen van Frank.

Na 15 minuten komt Richard de kamer van Frank binnenlopen. "Frank, je vroeg mij toch het nummer te traceren? Je raadt nooit van wie dat nummer afkomstig is?" Frank denkt diep na en vraagt dan, met ongeduld in zijn stem, van wie het nummer is. En dan verteld Richard het. Het is van...







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #5 Gepost op: 20-06-2003, 15:39:27 »
dat ene spookhuis, langs de dorpsstraat! De vorige eigenaar heeft zelfmoord gepleegd, omdat hij geesten dacht te zien.








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #6 Gepost op: 20-06-2003, 15:42:56 »
Sommige mensen beweren echter, dat die spoken er nog steeds zijn, maar dat nu de geest van die zelfmoordenaar er ook nog ronddwalen. Maar dat is niet belangrijk! Waarom moest ik dat nummer traceren?







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #7 Gepost op: 20-06-2003, 16:11:15 »
'Mja euh, dat hoor je nog wel', zegt Frank helemaal overstuur van alle informatie.

'Wat zal ik eerst eens gaan doen? Alle info op een rijtje zetten...of mijn vrouw bellen? We zijn tenslotte 25 jaar getrouwd vandaag.'
'Doe dat laatste maar' zegt Richard. Zelf pakt hij zijn spullen al om naar huis te gaan.

Gelukkig denk Frank, die even geen zin heeft om nog door te werken. Hij belt zijn vrouw...en vertelt alles wat hij heeft gehoord vandaag...







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #8 Gepost op: 20-06-2003, 17:38:53 »
Daar was z'n vrouw echter helemaal niet blij mee, want ze had een romantisch dinertje voor twee georganiseert met het lievelingseten van Frank. Een beetje gepikeert hangt ze op.
Laura (vrouw van Frank) loopt naar de keuken. Dan het eten maar van het fornuis halen. Maar waar is m'n hakmes nou heen? Net zat hij nog in de houder!








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #9 Gepost op: 20-06-2003, 17:44:35 »
Krrrrrrrrrr....

IEeeeeeeeeeee, wat is dat... De deur kraakt en Laura slaakt een kreet. Loos alarm, het was de windt die met de deur speelde. Laura begint bang te worden...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #10 Gepost op: 20-06-2003, 17:45:54 »
kedeng!
Waarom ligt die pan ineens op de grond? Laura pakt de telefoon op om Frank te bellen. Maar waarom is de telefoon ineens dood?








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #11 Gepost op: 20-06-2003, 17:50:19 »
Rustig Laura, rustig. Laura probeert de rust te hervinden en loopt naar de buren. Die zijn niet thuis. Tot overmaat van ramp valt ook de deur dicht...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #12 Gepost op: 20-06-2003, 18:00:18 »
Opeens schiet er een zwarte kat voor haar langs. Dat brengt ongeluk, denkt Laura. Ze rent naar de overkant van de straat, daar brandt licht in een van de huizen. Als ze het tuinpad oploopt, komt er ineens iemand vanachter een boom tevoorschijn en het lijkt...








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #13 Gepost op: 20-06-2003, 18:23:10 »
wel een michelinmannetje zo dik is hij. Verbaasd laat hij Laura achter. Zo verbaasd dat ze onder de ladder doorloopt en op de deur klopt. Klingelingeling. Het geluk is niet met haar... Ook de spiegel valt kapot!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #14 Gepost op: 20-06-2003, 18:38:42 »
...ze schrikt wakker!
Gelukkig het was een droom...wat een nare droom.

Ondertussen is Frank thuis gekomen, hij heeft de tafel romantisch gedekt voor twee. Het eten staat klaar.
'Laura, laura' zachtjes stelt Frank haar gerust en begeleid haar mee naar de tafel..
Ze willen gaan eten, maar wat nu?!

DE MESSEN ZJN WEG...stuk voor stuk.

Laura denkt dat ze gek wordt...een droom? Nee toch..







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #15 Gepost op: 20-06-2003, 20:19:59 »
Opeens horen ze zacht gegiegel. Ze kijken om. Achter hen staat een klein meisje in een witte jurk. Ze lijkt een jaar of zes. Ze lacht heel lief naar Laura en Frank.
Frank vraagt aan het meisje: "waar kom je vandaan?"
"Mijn pappa heeft zelfmoord gepleegd... ik woon in de dorpsstraat."
Frank trekt wit weg.








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #16 Gepost op: 20-06-2003, 22:25:39 »
Laura staat op en loopt naar de telefoon. Ze belt het maatje van Frans en brengt hem op de hoogte van het flauwvallen. Richard komt de kamer binnen en stelt meteen orde op zaken...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #17 Gepost op: 21-06-2003, 12:32:03 »
Het meisje is nergens meer te bekennen.








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #18 Gepost op: 21-06-2003, 18:50:57 »
En toen gingen ze allemaal slapen







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Meeschrijfverhaal
« Reactie #19 Gepost op: 21-06-2003, 19:20:54 »
Midden in de nacht hoorde Frank ineens voetstappen. Hij schrikt wakker en komt overeind. Nee, niets te zien.

De volgende ochtend verteld Frank Richard het hele verhaal nog een keer. Richard merkt op dat het wel heel vreemd is dat dit juist nu gebeurt, 150 jaar na dato...