Auteur Topic: [KANDIDAAT] Tim Haars  (gelezen 70559 keer)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2013, 23:36:29 »
Hij zegt, als hij Janine tegen komt in dat busje, tijdens de biecht: "Natuurlijk wist ik waar zij naar toe moest." Voorkennis?
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2013, 23:39:01 »
Dat is relatief. Ik ken een aantal mensen van deze groep echt helemaal niet. En Tim Haars is daar 1 van. (De anderen zijn Kees en Zarayda). Carolien, Ewout en Daniel ken ik een beetje, maar als mij vooraf was gevraagd : wie zijn zij, dan had ik wsch. gezegd : die gezichten heb ik wel eens gezien maar hoe ze ook alweer heten...
Voor mij zijn de echte bekenden : Joep, Paulien, Janine en Tania. Die had ik vooraf bij naam kunnen noemen als ik hun foto's te zien had gekregen en ook wel kunnen zeggen waar ik ze dan van ken.

P.S. Ik ben gewoon Nederlander en een gemiddelde TV kijker, hoewel daarbij gezegd moet zijn dat ik zeer weinig naar de commercielen kijk. Maar mikt de AVRO daar niet juist op?
(Anne-Marie, Kim en Dennis Weening kende ik vooraf ook niet)
Jij bent dus net zo'n tv-kijker als ik!  ::rofl::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2013, 23:46:08 »
Ik vind dat juist weer te opvallend voor iemand die de mol is. Wat wel weer pleit voor hem als mol is de zin: 'ik speel mijn eigen spel' (dat doet de mol), maar ik vraag me af heeft hij Janine gezien of was die ontmoeting puur toeval?
Nou ja in eerste instantie had ik de neiging om te zeggen: domme actie als hij de mol is, om dan recht op die bus met Janine erin af te stappen.
Maar als ik het zo bekijk heeft hij wellicht helemaal niet doorgehad dat Janine in die bus zat toen hij erop af stapte en toen ze hem eenmaal gespot had kan het te laat geweest zijn. Terugdenkend aan AnneMarie die zich te pletter schrok dat William volhield haar te hebben gezien, terwijl dat niet kon, kan ik me voorstellen dat hij dan ter plaatse geschrokken is en snel heeft geïmproviseerd.

Er is op zich ook als kandidaat wat voor te zeggen niet mee te gaan want je weet niet zeker of je idd dezelfde bestemming hebt, en mogelijk ga je mee in iets wat fout is (ongeacht of de ander de mol is of niet). Het was nog niet per se duidelijk dat iedereen dezelfde bestemming had omdat ze allemaal individueel vertrokken en zijn clue niet direct verband leek te houden met de kerk die Janine noemde.

Ik vond vooral zijn 'ik moet naar 20 ZAR' overdreven dom. Ik bedoel, zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen en er waren alleen camera's om hem heen dus hij maakte geen show tov andere kandidaten oid. Maar mja.. Dat vind ik als mol dekmantel ook wel weer vreemd eigenlijk dus sja.

Nog steeds denk ik dat hij prima tot die rol in staat is dus ik houd hem in de gaten, maar hij was wel verwarrend en vreemd bezig deze aflevering.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2013, 23:58:35 »
Titel afl: 'het verlossende woord'
Bij goede spelling zou de h en hoofdletter H moeten zijn.
H van (Tim) Haars?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2013, 00:15:51 »
Hoe kwam Tim trouwens aan exact dertien rand? Kees had 20...

Was een leugentje om af te dingen denk ik.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2013, 00:18:16 »
Alsnog, waarom dan specifiek 13 zar? Ik kom in de buurt van de TimTunnel (3 kilometer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #26 Gepost op: 4-01-2013, 00:25:21 »
Was een leugentje om af te dingen denk ik.
"Het kost 150"
"Ik heb 13"
"20 dan?"
"Deal!"
The British are not impressed.

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #27 Gepost op: 4-01-2013, 00:31:02 »
Was een leugentje om af te dingen denk ik.
"Het kost 150 broodjes bakpao"
"Ik heb 13 broodjes bakpao"
"20 broodjes bakpao dan?"
"Deal!"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #28 Gepost op: 4-01-2013, 00:39:14 »
"Ik betaal helemaal nergens meer voor!"
The British are not impressed.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #29 Gepost op: 4-01-2013, 00:42:02 »
Maak je geen zorgen, morgen krijg je weer je uitkering. Gratis geld jonguh!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline smully

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2013, 11:08:34 »
Na het lezen van het topic over Tim en deels terugkijken van de aflevering moet hij toch echt De Mol zijn!

Mijn voornaamste reden hiervoor is het feit dat hij (zoals iemand in dit topic al zei) aangeeft in een commentaar op de scene met Janine bij het busje: ' Natuurlijk wist ik waar ze naartoe moest ook' .
Logisch dus als De Mol zijnde dat hij niet instapt nadat hij haar niet kon overtuigen om naar de verkeerde plaats namelijk ' Moroka'  te gaan.

1 Commentaar scene later: ' Ik speel mijn eigen spel' . Dat is natuurlijk ook een hint voor De Mol!

In het begin van de aflevering heeft Art het expliciet over 2013, 13e seizoen. En Tim heeft in het busje ' precies 13 ZAR'. Terwijl hij in eerdere scene de envelop opent met 20 ZAR en zelfs aan mensen vraagt: 'I need to go to 20 ZAR!"  => Molactie?

Hierdoor uiteindelijk te laat bij de kerk en dus geen geld. => Molactie? (Weet iemand hoeveel enveloppen hij geopend heeft? En zoja welke?)

Voor nu mijn Mol, maar ga de rest van het forum nog doorspitten op andere verdenkingen.

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2013, 11:11:41 »
Even ter verdediging van Tim t.a.v. het 13/20 ZAR verhaal...

Hij zegt tegen diegene die hem helpt om 'het juiste' busje te vinden; "I pay you"...

Het kan zijn dat hij dus een deel van die 20 ZAR aan die man betaald heeft...

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2013, 11:14:52 »
Momenteel ga ik ook al Tim voor mol. Ik vind hem toch iets te verdacht omdat hij perse niet mee in die bus wilde met Janine.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2013, 11:50:08 »
Ik nijg om precies dezelfde dingen ook naar Tim ja.. Maar aan de andere kant: Als hij echt de mol is,waarom komt dit meteen in aflevering 1? Ligt het er niet veelste dik bovenop?

Offline Erphon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2013, 13:57:08 »
De video over de 13 Rand:

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2013, 14:01:55 »
Al met al lijkt Tim niet helemaal 'in sync' te zijn met het spel.
In beide opdracht laat hij nog doortastend kandidaatspel nog onopvallend molgedrag zien.
Hij toont juist gedrag dat mij als vreemd en a-typisch overkomt in relatie met voorgaande WIDM-spelers.

Ergo, ik ben er enigsinds door in verwarring. Onwennige kandidaat of nieuwe mol-techniek? Ik denk 't eerste omdat zijn acties in opdracht 1 alleen door ons te zien is, en dus niets oplevert mbt zijn 'mol'-kansen tov de groep.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2013, 14:05:46 »
Even ter verdediging van Tim t.a.v. het 13/20 ZAR verhaal...

Hij zegt tegen diegene die hem helpt om 'het juiste' busje te vinden; "I pay you"...

Het kan zijn dat hij dus een deel van die 20 ZAR aan die man betaald heeft...

Dat kan inderdaad zijn...
Maar als ik me niet vergis, zaten er 2 briefjes van 10 ZAR in de enveloppe. Als je iemand een fooi geeft omdat hij jou helpt, ga je toch geen wisselgeld vragen?
Het lijkt me aannemelijker dat hij ergens 7 ZAR aan gespendeerd heeft, hetzij een taxi/bus/ander vervoer, hetzij 'een kroket uit de muur' of 'gebraden kippetje' zoals sommige mensen hier opperden.  :P

Offline TyTi

  • Forumlid
  • Onder de grond heeft de mol geen vijanden
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2013, 14:10:22 »
Heel veel verwarring rondom Tim voor mij in ieder geval.
Hij zegt in het filmpje 'hoe was het om mee te doen aan wie is de mol?':
Toen ik me verloor in het spel, wat best wel snel gebeurde...

Maar in aflevering 1 zegt hij:
'Ik speel m'n eigen spel, afstand houden is in dit geval misschien wel goed' en vervolgens de 13 rand..

Ik hou 'm in de gaten maar tot nu toe is het teveel tegenstrijdig!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2013, 18:49:13 »
Ik zit ook vol in de Tim-tunnel hoor.

Deja-vu voor mij na 2011  ::rofl::

Tim is wijken-wijken-wijken;

Met name de regie die hem consequent ontwijkt met de opnames (we zijn wel gewend de laatste jaren dat je niks terugziet van de verrichtingen van de mol dus eerst worden de kandidaten in beeld gebracht die het spel nog gaan verlaten, zie de over-exposure van Ewout ook deze 1e aflevering). Koel feitje die je dan wel moet meerekenen; hij was niet op tijd.

En zijn eigen houding om steevast overal achteraan te gaan staan zijn sterke aanwijzingen. Achteraan de rij, achterin de bus, laatste die wat zegt enz. enz. en dat laatste is totaal anders dan ik van hem gewend ben, maw.; hij speelt giga een rol hier. Welke rol is dan de vraag maar ik ga voor de rol van mol ::jaja:: >:D

Tania blijft dus nog wel even als zij bij haar mol blijft ::trots::
« Laatst bewerkt op: 4-01-2013, 18:51:19 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Tim Haars
« Reactie #39 Gepost op: 4-01-2013, 18:53:04 »
Precies, hij houdt zich behoorlijk op de achtergrond.

Ik zit er ook over te denken om Tania als winnaar in te vullen in de pool, terwijl ik haar eerst als eerste afvaller had. (geeft ook aan hoe sterk ik Tim verdenk)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.