Auteur Topic: Finale eilandraad!  (gelezen 37211 keer)

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #200 Gepost op: 20-12-2012, 12:28:51 »
kun je nagaan hoe het is om je nu in de finale tegen te komen ::ok::

Dat is ook wel de grap van deze drie finalisten, drie totaal verschillende routes richting de finale. Ben benieuwd of dat nog invloed heeft op de stemmen.


En Lukie, ouwe verrader! Mij een beetje uit het spel helpen gooien! ::zweep::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #201 Gepost op: 20-12-2012, 12:42:33 »
Haha, ja, mooi is dat ;D

Ben alleen bang dat sommige spelers nooit meer het vertrouwen krijgen dat ze eigenlijk wel waard zijn. In dit spel Vieffan bijv.

Die zou ik juist nooit meer vertrouwen!   ::rofl::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #202 Gepost op: 20-12-2012, 12:55:34 »
Die zou ik juist nooit meer vertrouwen!   ::rofl::

Waarom? :o
2024: wie is de Mol?

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #203 Gepost op: 20-12-2012, 14:20:24 »
Waarom? :o

Als newbie weet je uiteraard niks en je kent ook niemand, zij heeft mij toen doen geloven dat ook zij nieuw was (zo van, zullen wij newbies elkaar steunen) waar ik op het eerste moment natuurlijk feilloos instonk. Daarnaast ook nog complotvoorstel waar zelfs ik van begreep dat dat helemaal niet kon.  ::tandpastasmiley::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #204 Gepost op: 20-12-2012, 21:42:27 »
en krijgen we hier vanavond ook de uitslag, wil wel zien dat ik idd derde ben geeindigd :P


en morgenavond ben ik toch de hele tijd weg
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #205 Gepost op: 20-12-2012, 21:44:20 »
De deadline voor het stemmen is morgenavond, en ik heb een aantal mensen nog niet langs zien komen hier...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #206 Gepost op: 20-12-2012, 22:02:54 »
Wie moeten er nog stemmen D*N?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #207 Gepost op: 20-12-2012, 22:05:29 »
De deadline is inderdaad pas morgenavond en dan moet ik de aflevering natuurlijk nog schrijven ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #208 Gepost op: 20-12-2012, 22:10:39 »
doe je iets met dikke darters dan ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #209 Gepost op: 20-12-2012, 22:12:32 »
doe je iets met dikke darters dan ::)

 ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #210 Gepost op: 20-12-2012, 22:27:10 »
doe je iets met dikke darters dan ::)
natuurlijk ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #211 Gepost op: 20-12-2012, 23:39:21 »
Zijn er ook slanke dan?   ::)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #212 Gepost op: 20-12-2012, 23:41:56 »
heette die kale die altijd verliest niet  lucifer of zoiets ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #213 Gepost op: 20-12-2012, 23:50:42 »
heette die kale die altijd verliest niet  lucifer of zoiets ?


Dinges!   ::jaja::

Trusten Loekert!  ::hug::

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #214 Gepost op: 21-12-2012, 00:53:54 »
Je bent even twee dagen wat minder op het forum en gelijk staan er 10 pagina's waaruit je de vragen voor jezelf moet filteren. Ik ga mijn best doen, maar als ik een vraag vergeet, moeten jullie nog maar even aan mijn virtuele jasje trekken.

Deze kwam ik als eerste tegen:

Er zijn al mooie vragen gesteld, en verhelderende antwoorden gegeven. Hier dan mijn hoofdvraag, en die is voor Lukie4.

Gedurende dit spel heb jij net als ik meerdere contacten gehad. Ik heb zelf direct aan het begin voor mezelf een keuze gemaakt wie mijn main contact zou worden, wie ik als eerste antwoorden zou sturen voor ik het aan anderen zou sturen, op wie ik nooit zou stemmen, wie echt mijn lift naar de halve finale zou worden, om dan daar tegen elkaar te strijden. Voor mij was dat Robbie (tot ik ineens ergens rond de samensmelting het idee kreeg dat Robbie en hillo een dergelijke afspraak met elkaar hadden). Had jij ook zo iemand Lukie4, en wie was dat dan? Is dat gedurende het spel nog veranderd?

Ik zou het erg leuk vinden als tdietz en Ycaris deze vraag ook willen beantwoorden, als een vrije vraag. En dan heb ik voor Lukie4 een vrije vraag rondom de samensmelting: van wie kreeg je bij die battles hulp, en wie heb je zelf geholpen bij die battles?
Nou Swifty, ik gaf het al wel aan in het antwoord aan Robbie denk ik dat ik alleen contact heb gehad met Bjorrn (kort en oppervlakkig), met Tdietz, Nieky en Jann. Met Tdietz heb ik geloof ik niet op één eiland gezeten, maar ik vertrouwde hem volledig en op Devil's kreeg hij altijd mijn stem. Nieky vertrouwde ik ook volledig. Voor deze twee zou ik denk ook opofferingen hebben gemaakt indien nodig en ik zou zeker niet tegen ze liegen, zelfs niet als dit nodig zou blijken te zijn om mijn eigen hachie te redden.
Dit geldt niet voor Jann. Van hem ben ik nooit zeker geweest en ik denk dat ik het ook niet heel moeilijk zou hebben gevonden hem te belazeren als het nodig was geweest (sorry Jann  ::sorry::)

edit: NextGP vergeten  ::schaam::. Met hem heb ik natuurlijk ook even in een alliantie gezeten, maar dit was te kort om er echt iets over te kunnen zeggen.
« Laatst bewerkt op: 21-12-2012, 01:10:33 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #215 Gepost op: 21-12-2012, 00:56:51 »
 ::joehoe::

Ycaris, het is een prachtresultaat dat je in de finale staat! Het had na de samensmelting ook anders kunnen lopen gezien de stemmen die je soms tegen je kreeg. Wat is jouw motivatie om je aan te sluiten bij Nieky terwijl er in mijn ogen groepjes waren die sterker stonden en jou meer bescherming konden bieden op komende eilandraden?
2024: wie is de Mol?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #216 Gepost op: 21-12-2012, 01:07:43 »
Ycaris, wij hebben de eerste helft van het spel nooit bij elkaar op een eiland gezeten en dus ook niks met elkaar te maken gehad. Eigenlijk geldt dat voor iedereen denk ik, jij werd voor ons pas van belang toen je terug in het spel was. Ik had toen vrij hoge verwachtingen van je, en was dan ook lichtelijk teleurgesteld om te zien dat je je elke stemmingsronde weer achter Niek verschool. Natuurlijk ook een manier om het spel te spelen én ver te komen, maar aan jou wil ik meegeven dat er nog meer nodig is om mijn stem te verdienen en dat ik hopelijk tijdens deze eilandraad nog meer van jouw taak achter de schermen te zien krijg. Vandaar deze vrije vraag:

Kan je aantonen dat je misschien meer in controle was over de stemmingen dan het voor de buitenwereld leek? De meeste stemmingen gingen mijn kant op namelijk, wat volgens mij overduidelijk Niek zijn plan was.

Zo, ik ben benieuwd ;D

Hoi Hillo,

Toen ik van Kelapa in de samensmelting kwam, begaf ik mij echt op onbekend terrein. Ik besefte dat er al wat allianties en complotten moesten lopen en dat ik echt voorzochitg moest zijn met mij daarin te begeven. Je weet sowieso al dat de kans groot is dat je binnen een alliantie de eerste zal zijn die er weer uit geknikkerd wordt als de tijd daar is. Voor mij was het dus niet verstandig me bij een grote alliantie aan te sluiten en omdat ik niet wist hoe de verhoudingen lagen kon ik dus eigenlijk niemand vertrouwen. Stel: ik had jou benaderd voor een samenwerking. Ongetwijfeld had jij mij dan de indruk gegeven dat de met slecht 1 of 2 anderen samenwerkten, me verder niet goed op de hoogte gehouden wat er allemaal achter de schermen gebeurde, me voor je karretje gespannen en me laten vallen op het moment dat dat beter uitkwam (ervaring met Vieffan  ;D). Bij Nieky lag dit echter anders. Hij had me in een eerdere fase daadwerkelijke hulp geboden én zijn steun betuigd. Mijn vrouwelijk intuitie  ::kots:: zei me dat ik hem wél kon vertrouwen.

Ik vind alleen het beeld dat jij van mij schetst als willoze volgeling van Nieky niet juist. Voor elke eilandraad, en vaak zelfs nog tijdens de spelfase, hadden Nieky, Jann en ik druk overleg over wat wijsheid was. Daarbij zijn we best vaak gewisseld van target, omwille van de tactiek. Dan wilde Nieky bijvoorbeeld jou eruit, maar dan gingen we toch voor een ander, omdat we dan bijvoorbeeld meer kans maakten, of omdat we daarmee een munt wegspeelde. Nieky en Jann hadden altijd wel meer informatie, maar ik denk dat ik net zo rationeel meebesliste. Dat zij meer informatie vergaarde, heb ik trouwens zeer bewust laten gebeuren. Ik besefte heel goed dat zij op die manier vijanden maakten, iets wat ikzelf echt niet kon gebruiken. Daarvoor was/is mijn positie veel te zwak.

Ik denk niet dat ik je heb kunnen overhalen op mij te stemmen, want alles welbeschouwd moet je voor het groter bedriegwerk dit keer echt niet bij mij zijn, maar inmijn ptiek was dit voor mij echt de enige weg naar de finale.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #217 Gepost op: 21-12-2012, 01:15:40 »
Oké, ik heb het hele verhaal nog eens terug gelezen, en het finale topic. Maar ik kan nu al niet meer wijs worden uit alle complotten, sub-complotten en schijn-complotten.

Daarom gaat mijn vraag over iets anders.

Het is mijn jury-vraag aan Tdietz, maar ik zou het als vrij vraag ook aan Lucky4 en Ycaris willen stellen;

Vanaf het begin waren de vrouwen zwaar in de minderheid, is dit van invloed geweest op je stemgedrag en waarom wel/niet?
Ah, het vrouwen-dilemma....
Op Kelapa vond ik het erg gezellig dat Ibung ons al snel vergezelde. Maar we hebben elkaar verder niet geholpen ofzo. Miek en Swifty ben ik nooit tegengekomen. Wel heeft Swifty mij een keer opgeroepen (gewoon op het forum, dus niet via pm) om voor haar te stemmen op Devils Island, met onze vrouwelijke band als motivatie. Ik moet zeggen dat ik me daardoor wel aangesproken voelde, maar uiteindelijk ging mijn band met Tdietz toch voor.
Als ik met Swifty op één eiland was begonnen, dan denk ik wel dat ik geprobeerd had met Swifty een verbond te vormen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #218 Gepost op: 21-12-2012, 01:24:54 »
Ik zal Vieffan wel even een pmétje sturen want die gaat dit nog vergeten straks ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #219 Gepost op: 21-12-2012, 01:26:03 »
Ik zal Vieffan wel even een pmétje sturen want die gaat dit nog vergeten straks ::).

Mijn stem komt morgen ook.
2024: wie is de Mol?