Auteur Topic: Wat is je domste blunder?  (gelezen 54712 keer)

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Wat is je domste blunder?
« Gepost op: 11-07-2003, 20:30:06 »
Best remedie is er zelf om kunnen lachen...
Aangezien ik er net nog een gemaakt heb wil ik die wel met jullie delen...







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #1 Gepost op: 11-07-2003, 20:37:30 »
Ik liep hier net dus door t dorp te wandelen.. en de kerk was uit.. (ik herinnerde me ineens dat een indirecte collega van mij hier vandaag ging trouwen dus ik dacht, ga snel ff naar dr jurk kijken...)

Nou ken ik haar niet zo heel erg goed, beetje oppervlakkig dus ik weet weinig over t meisje, maar ik zag dr staan op de markt dus ik loop er naar toe...bla bla bla

Ze had een mooie feestjurk aan (goudkleurig, ze is turks dus ik ging ook al niet uit van traditioneel wit) en daar maakte ik een compliment over.. ze begon ook meteen over de kinderen van t werk, of ik die nog gezien had, nee dus, maar dat was geen punt.. nou ja, nog even staan kletsen, gewoon leuk  (vroeg me wel al af waar de verse echtgenoot was, ze stond immers alleen op t plein met wat familieleden) dus ik wil weer gaan en vraag tot wanneer ze vakantie heeft.. zegt ze maar ik ben "dingetje" niet.. ik ben dr zus!

Ik kon behoorlijk door de grond zakken op dat moment zeg!

ze leek dr sprekend op
Maar ja...








Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #2 Gepost op: 11-07-2003, 21:28:29 »
Ik maak nooit domme blunders.







No Milk today???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #3 Gepost op: 11-07-2003, 22:26:57 »
Zijn er dan ook verstandige blunders, Linda?

Erg leuk hoor, dit verhaal, maar had ze niet even vantevoren kunnen zeggen dat ze eigenlijk de zus van de bruid was? Flauw van haar hoor.

Blunder van mij, nog niet zo lang geleden:

Ik ben postbode bij een plaatselijke variant van de tpg. Ik legde mijn post op bezorgroute, en vetrok op mijn fiets naar de wijk waar ik moest bezorgen. Ik arriveer aan het begin van de route, wil de eerste brief pakken: tas leeg. Andere fietstas: geen brief te vinden.

Omdat ik niets gemerkt had van post die ik verloren had, reed ik de hele route tegen het verkeer in om te kijken of ik de bundels misschien toch verloren kon hebben. Ik kwam bij mijn afdeling terug, en ja hoor: daar lagen de pakketten, keurig in mijn postvakken!


En niemand van mijn collega's zei iets he?







« Laatst bewerkt op: 11-07-2003, 22:27:50 door bodejosm43 »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #4 Gepost op: 11-07-2003, 22:41:35 »
Nou... ik had niet echt een blunder, maar wel een niet zo'n slimme actie toen ik naar de Efteling ging vorige week. We waren met de auto, ik parkeer de auto daar (grote parkeerplaats).
We lopen richting ingang, laten het controlestrookje afschuren en lopen verder naar binnen. Opeens: In welk vak heb ik m'n auto eigenlijk neergezet?

Toen we terug gingen naar huis: auto zoeken. We hebben er uiteindelijk niet zo heel lang over gedaan, maar het was toch niet zo makkelijk...








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #5 Gepost op: 11-07-2003, 22:58:53 »
Ik moest een keer met een jongetje van mijn werk naar het VU in Amsterdam (voor een operatie aan zijn benen). Toen de anesthesist aan mij vroeg of ie nuchter was realiseerde ik mij dat ik hem thuis twee boterhammen met pindakaas had gegeven (en een vol glas melk). Omdat je niet geopereerd mag worden als je niet nuchter bent werd de hele zaak afgeblazen. Nog nooit zoveel artsen tegelijk over de zeik gezien. De moeder van het jochie huilen....! Het jochie zelf dolblij dat de zaak twee maanden werd uitgesteld!







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Lowprofile

  • Gast
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #6 Gepost op: 11-07-2003, 23:03:02 »
Ja jongens, jullie provoceren me gewoon met dit soort topics. De domste blunder ? Ik zou niet weten welke kiezen. Kies zelf maar:

Als ik moet niezen, kan ik dat nogal 'met hart en ziel doen'. Op school, had ik mij in de gang weer eens vrijelijk geuit tot groot jolijt van mijn klasgenoten. Komt juist om de hoek, de directeur met een dikke das en een rooie neus de hoek om... snipverkouden. Ik wist van niets.

Het licht werd groen en dat busje voor mij maar niet willen vertrekken. Ikke toeteren dus. Geen beweging, tot de vekeersagent voor het busje twee stappen opzij zette, ik hem zag en hij mij.

Jullie kennen die kaas wel met die lachende koe op de voorkant: vache qui rit (lachende koe). Ik moest een dokter bellen die erg groot en struis is en die Vachery heet. Wat zeg ik ? 'Goedenavond met dokter ... ?'

Ben ik ergens op visite. Serveert de gastvrouw gekookte worteltjes. Lekker, zeg ik, je kan ze ook bereiden met suiker in het kookwater.
Maar er zit suiker in, zegt de gastvrouw.







« Laatst bewerkt op: 11-07-2003, 23:03:54 door Lowprofile »

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #7 Gepost op: 11-07-2003, 23:11:44 »
toen ik naar de Efteling ging vorige week.
Oh, dat wist ik helemaal niet :P ;)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #8 Gepost op: 11-07-2003, 23:21:20 »
Het is niet echt een blunder ofzo maar wel grappig.
Ons bedrijf heeft 2 vestigingen en een ervan zijn naar een nieuw pand gegaan. Laatst was er een feestelijke opening met catering en al erbij. Aan het begin van de avond hadden ze allemaal flesjes bier. De jongens vonden het al raar dat er geen tap was. Die bleek er dus later wel te zijn. De hoofd van de bediening kwam met een dienblad vol met tapjes aanzetten. Mijn vriend blij zo van oh, lekker tapjes en ik gapte weer van joh, volgens mij hebben ze achter gewoon die flesjes in de glazen gegoten en zeggen ze dat het tapbier is. Die vent keek me echt kwaad aan :-X  Ik riep nog dat het een geintje was maar als blikken konden doden was ik die avond echt wel 100x dood geweest want ik had het helemaal bij hem gedaan.
Diagnose: met het verkeerde been uit bed gestapt ;D







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Lowprofile

  • Gast
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #9 Gepost op: 12-07-2003, 00:03:18 »
Nog een lange uit mijn werkmilieu.
In de zomer werken we dus met studenten die de telefoons aannemen. Niet altijd eenvoudig werken voor die studenten, en zeker niet als ik humeurig ben.
We verdelen de oproepen over technische en medische dossiers. Op een avond was ik verantwoordelijk voor een tiental studenten op de technische dienst. Ik had net een nieuwe werkmethode georganiseerd die de studenten niet zo graag hadden, dus ik stond nogal bazig te controleren of iedereen wel werkte.
Plotseling gaat er een telefoon rinkelen die helemaal niet moest rinkelen. Blijkt het een studente te zijn op de medische dienst die een oproep wil doorverbinden naar de technische dienst. Ze wist niet dat ik, de verantwoordelijke, die telefoon aannam.
Ze zegt: "'t is voor jullie ..."
ik: "hoe, wat ? Geef eens wat meer uitleg".
Zij: "ja zeg, 't is voor een technisch dossier en dat doen jullie".
Goed, ik neem die klant over en die klant begint direct over een chauffeur te praten. Maar vervangchauffeurs zetten wij alleen in als de bestuurder ziek of gewond is, en dat is natuurlijk medisch. De klant moest dus helemaal niet op de technische dienst zijn.

Goed, ik vraag de klant even geduld en storm naar de medische dienst. In de deuropening roep ik "wie heeft met dat telefoontje over die chauffeur doorgegeven ?" Beverig gaat er een vingertje in de lucht.
Ik storm op haar af en zeg: 'Het gaat over een chauffeur, dossiers met chauffeur is altijd medisch, dus je krijgt die klant terug en je lost het hier op.' Ik noteer haar telefoonnummer, loop terug en verbind de klant weer met haar door.
Einde verhaal voor mij, dacht ik ...

Wat ik zo gauw niet gezien had, was dat op de medische dienst, naast de verantwoordelijke er ook 2 chefs rondliepen, onze directeur en de personeelsdirecteur. En ze zijn allemaal aan dat studentje gaan zeggen na mij: 'ja, chauffeurs dat is altijd medisch'. Het kind werd dus overstelpt door oversten met 'goede raad'.

En ja hoor, even later ziet mijn chef dat studentje snikkend in een hoekje. Hij er naar toe. 'Het is die met zijn baard' snikt ze. Mijn chef was even niet mee en kijkt verbaasd naar onze directeur die ook een baard heeft. Maar na nog een paar woorden, blijk ik de stouterik te zijn.
Kortom, die dag kreeg ik de reputatie de studentjes te doen huilen.

Maar nog is het verhaal niet gedaan. Een flink uur later zie ik mijn chef in de technische dossiers rommelen en zelf met een klant praten. In principe is dat niet zijn werk, dus ik vraag hem daarna wat hij deed.
Het antwoord: Wel, je weet dat incident rond die chauffeur van daarstraks ? Heel uitzonderlijk hebben wij gisteren toegestaan dat er voor een technisch dossier toch een chauffeur zou ingezet worden. De studente had gelijk om het door te geven naar jullie dienst en de klant is woest want hij werd van het kastje naar de muur gestuurd.'










Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #10 Gepost op: 12-07-2003, 10:59:42 »
tja, drank maakt meer kapot...

Ik kan er niet zoveel over zeggen, wij hebben een algemene zwijgplicht over het weekend.  :-X








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #11 Gepost op: 12-07-2003, 20:06:21 »
Lowprofile,

Het beste lijkt me dat je je baard afscheert, dan kan een dergelijke vergissing niet meer plaatsvinden.








Lowprofile

  • Gast
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #12 Gepost op: 13-07-2003, 15:04:33 »
Lowprofile,

Het beste lijkt me dat je je baard afscheert, dan kan een dergelijke vergissing niet meer plaatsvinden.
De directeur is later ontslagen geworden. Ik had die oplossing liever ... Hij deugde toch niet als directeur.








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #13 Gepost op: 17-07-2003, 11:50:03 »
zegt ze maar ik ben "dingetje" niet.. ik ben dr zus!

Ik kon behoorlijk door de grond zakken op dat moment zeg!

ze leek dr sprekend op
zoiets had ik afgelopen zondag (op vakantie) ook. Twee jongens waren een tweeling, maar ze leken echt helemaal niet zoveel op elkaar, dus ik wist best wie wie was, maar 's avonds in het donker had ik dat toch ff verkeerd gezien en sprak ik de jongen met wie ik op dat moment arm in arm stond toch nog als zn broer aan ::)...
Hij was het wel gewend dat ze altijd door elkaar werden gehaald, maar ik had het écht wel geweten als ik hem beter had gezien... Vond het toch best wel dom van mezelf, maja gelukkig vond hij dat geloof ik nie echt.

Voor de rest kan ik tig andere blunders bedenken... Bovenstaande is nou niet echt mn allerdomste dus, maar ja wel mn recentste. Een hele domme was dat ik eens (ong 2 jaar geleden) vroeg aan klasgenoten hoe zij eigenlijk wisten dat een bepaalde lerares lesbisch was, terwijl die lerares net vlak achter ons zat...! ::) Ze zei er niets over of zo maar al mn klasgenoten lagen in een deuk... :-[








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #14 Gepost op: 17-07-2003, 23:20:15 »
Ik heb ooit eens tegen een Francaise gezegd (t was wel een trut hoor - 1e klasse!)

Je sais que vous etes fou
(ik weet dat u gek bent)

in plaats van

Je sais que vous n'avez rien a foutre
(ik weet dat het u niks kan schelen)

Op het moment dat ik het zei vond ik het al een klassieker!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #15 Gepost op: 18-07-2003, 13:04:12 »
Ik heb ooit eens tegen een Francaise gezegd (t was wel een trut hoor - 1e klasse!)

Je sais que vous etes fou
(ik weet dat u gek bent)
had alleen wel folle moeten zijn, aangezien het een vrouw was... ::) :P








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #16 Gepost op: 18-07-2003, 13:06:48 »
had alleen wel folle moeten zijn, aangezien het een vrouw was... ::) :P
Zelfs al schijf je in het Chinees dan corrigeerd ze je nog ::) ;D ;)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #17 Gepost op: 18-07-2003, 13:13:09 »
Zelfs al schijf je in het Chinees dan corrigeerdt ze je nog ::) ;D ;)
:P
zo'n reactie had ik wel verwacht ja ;D dus moet ik ook weer ff flauw doen hoor ;)

maarre ik heb gisteren een film in het Chinees (Mandarijn) gezien enne daar valt toch echt helemaal helemaal heeeeeeeeeelemaal niets van te maken... ::) :p duh

Maar goed, blunder... blunder blunder blunder...








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #18 Gepost op: 18-07-2003, 13:19:59 »
Ook eentje uit m'n werkomgeving:

We hebben een klant en die heet Tolenaar met z'n achternaam. Intern hebben we het altijd over De Tovenaar als we het over 'm hebben.

Vorige week was hij echter bij ons met een probleem; ik kreeg het niet opgelost dus bel ik een collega terwijl hij naast me staat. Begin ik het gesprek met: "ik heb hier De Tovenaar naast me staan..." Toen realiseerde ik me dat hij dus náást me stond.... oeioeioei....







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Wat is je domste blunder?
« Reactie #19 Gepost op: 18-07-2003, 13:23:38 »
Zelfs al schijf je in het Chinees dan corrigeerd ze je nog ::) ;D ;)
Annemieke, dan doe ik ook een halve euro-duit in het zakje: je vergeet er één (zie vetgedrukt woord in het kader) ;D ;D ;D ;D