speciaal voor mollom...een bingoblunder

ik ga 2x per maand ofzo naar de bingo in amsterdam. voor alle duidelijkheid, das géén bejaardenbingo hoor

das zwaar heftig gokken..

t zit in een heel luguber steegje aan de nieuwezijdsvoorburgwal, tussen de hoeren en de junks.

in een soort hol waar het altijd heel druk en rokerig is.. paar honderd man binnen, en ze roken allemaal..

echt mijn scene dus

maargoed, eens in de zoveel tijd ga ik met een collega daarheen. voor de lol. je waant je gewoon in een fellini-film ofzo, heel apart sfeertje. er zijn van die mensen die zitten er iedere dag, en hebben hele rituelen.. iedereen kent iedereen dan ook, en ik kijk mn ogen uit daar.
maargoed na een paar keer geweest te zijn wordt je vanzelf fanatieker. en dat gebeurde ook mij

op alle tafels liggen pendaalemmerzakjes. 1e keer begreep ik dat niet, maar ik kwam er al snel achter dat die waren voor de rommel in te doen. (bingoblaadjes etc)
mn collega en ik zaten dus aan tafeltje te bingo-en. heel geconcentreerd. anne (collega) had net asbak geleegd in zon pedaalemmerzakkie, die al vol zat met papieren, blaadjes en nog meer.
opeens horen we achter ons wat geroezemoes.. (en das heel erg daar he, als nummertjes voorgelezen worden, is iedereen muisstil

) 'dames brand..'
wij verder bingo-en. en nog weer: 'dames brandddddd'
dus ik zeg nog tegen anne: 'snap je dat nou, van die mensen die gewoon niks horen als ze bezig zijn..

'
wij verderstrepen dus, tot het moment dat ik letterlijk naast me de vlammen zie uitslaan... dus ik begin te blussen. spaatje erop, uitslaan met mn sjaal. alles stond in de fik naast ons!

en anne zei: blus jij maar, neem ik jouw boekkie wel!

die bleef gewoon doorbingo-en.....