Auteur Topic: D*N's Talkshow  (gelezen 429026 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1380 Gepost op: 27-02-2016, 20:08:33 »
En dan nog een vraag aan jullie:
Stel jullie zouden als beroep trendwatcher zijn. Oftewel jullie moeten voorspellen wat er in de nabije maar ook in de wat verdere toekomst ons te wachten staat aan toekomstige ontwikkelingen in de maatschappij. Wat zouden jullie voorspellingen dan zijn?

Oeh wat een lastige vraag! En ook erg groot, eens kijken...

- Ontwikkelingen in social media en technologie zullen zich verder voortzetten, het zal niet lang meer duren voordat we denk ik een soort van mobiele telefoons vast hebben zitten aan onze oren (maar dan natuurlijk veel kleiner).
- Dit is pas het begin van de vluchtelingenproblematiek. Ik denk dat we hier zeker nog een hele lange tijd mee gaan zitten. Ten eerste door onze medewerking in Syrië, het zou me niet verbazen als er ooit nog eens een aanslag in Nederland wordt gepleegd. Daarnaast met de vluchtelingen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van het toelaten van vluchtelingen, maar alleen al de kloof in de Nederlandse bevolking tussen voor en tegenstanders wordt steeds groter. Ik denk zeker dat een groot deel van de vluchtelingen ook niet meer terug gaan, wat betekend dat er samengeleefd moet worden met vluchtelingen en de tegenstanders. Met als gevolg nog meer problematiek.
- De economie zal wel weer bijdraaien. Door de vergrijzing zal er meer werkgelegenheid zijn voor de nieuwe generatie.
- De nieuwe trend die gaande is onder westerlingen "het goed doen" aka vegetariër worden, biologisch en gezond eten, milieubewust zijn, superfoods, hoffelijkheid, persoonlijk contact ipv social media etc. gaat groter worden en wordt misschien wel een subcultuur als tegenhanger van de ontwikkelingen in de technologie.
- Mensen zullen wel degelijk zelfstandiger worden en de participatiesamenleving zal deels succesvol worden. Op het gebied van mantelzorg denk ik niet dat het gaat werken, voornamelijk doordat kinderen niet meer in de buurt van hun ouders wonen en een te druk leven hebben. Er zullen zeker nog wat aanpassingen moeten komen in het plan, maar ik sta er verder wel positief tegenover.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1381 Gepost op: 28-02-2016, 04:40:47 »
Aflevering 25

Welkom bij alweer de laatste aflevering van het derde seizoen, De witte mag zijn interview nog afmaken (Like that's gonna happen :-X), Aapje gaat nog de vragen van Catshee en Test beantwoorden. Eerst de onderschriftenronde. Lastige deze keer, maar de winnaar is:


"D*n ontdekt dat hij zijn stekkers niet kan gebruiken in Engeland"

Gefeliciteerd Lukie4 ::bravo::

Tussenstand:
Nextgp 2
Daisy 2
Hulpdakdekker 1
Moni 1
Starlight 1
Lukie4 1

Nieuwe opdracht:


Door naar onze eerste gast: Welkom Maxwest!

- Voor de mensen die het nog niet weten: Welke opleiding doe je? En wat hoop je hier later mee te gaan doen?
- Wat was je hoogtepunt van 2015?
- Ik weet dat je fan bent van anime. Waar komt deze obsessie vandaan? Wat is je favoriete anime?
- Wat voor soort muziek luister je het liefst naar?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1382 Gepost op: 28-02-2016, 11:25:19 »
::bravo:: gewonnen :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1383 Gepost op: 28-02-2016, 14:04:52 »


CTRL-C & CTRL-V voortaan ook mogelijk in het echte leven

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1384 Gepost op: 28-02-2016, 14:07:10 »


Sommige mensen zien hun huwelijk zwart in
klaar voor de strijd

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1385 Gepost op: 28-02-2016, 14:20:07 »


Horen, zien en zwijgen

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1386 Gepost op: 28-02-2016, 14:43:50 »


er zijn nog 3 wachtenden voor u...
er was eens......

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1387 Gepost op: 28-02-2016, 14:58:31 »
Door naar onze eerste gast: Welkom Maxwest!
Hallo! Een eer om hier te zijn!  ::zwaai::

- Voor de mensen die het nog niet weten: Welke opleiding doe je? En wat hoop je hier later mee te gaan doen?
Ik doe een universitaire opleiding Technische Bedrijfskunde. Heel simpel gezegd is dat een een mix tussen bedrijfskunde (met vakken als arbeidpsychologie en strategie enzo), research (Hoe zet je een onderzoek op, wat kun je uit de data halen), wiskunde (statistiek, kansen, dat soort dingen) en in mijn geval informatica (data-analyse, simulatie van bedrijfsprocessen). Dat laatste komt door de keuzeruimte die in mijn bachelor zit. Daarnaast doe ik nog een Honors track in Big Data, het verzamelen en analyzeren van enorme hopen data. Daar zijn we nu met een bedrijf mee aan ge gang om te kijken of we iets voor hun kunnen betekenen.

Wat ik er later mee hoop te gaan doen.... Nouja, de enige voorwaarde die ik eigenlijk heb voor mijn latere werk is dat ik niet een corporate tool wil gaan worden. Ik wil erg graag mensen helpen. Het liefste zou ik dus mijn talenten te werk zetten bij een non-profit. Ik denk dat wij, ondanks alle tegenspoed, het nog steeds 100.000x beter hebben dan de meeste mensen op aarde, en dat vind ik eigenlijk onacceptabel. Daar zou ik dus graag mijn tijd in steken  ::ok::

- Wat was je hoogtepunt van 2015?
Ik denk toch wel het halen van mijn Propedeuse binnen één jaar. En dat nog Magna Cum Laude (gemiddeld > 7.5). Dat was wel echt een moment om trots op te zijn. Daarnaast waren een boel kleine momenten ook erg leuk, zoals het ontmoeten van een aantal mensen in het echt, en een concert dat ik in december heb gegeven met Wibi Soerjadi.

- Ik weet dat je fan bent van anime. Waar komt deze obsessie vandaan? Wat is je favoriete anime?
Nouja, obsessie obsessie... Twee jaar geleden was het een obsessie, toen kon ik geen gesprek hebben zonder over anime te beginnen. Nu kijk ik nog maar 1/2 afleveringen per week, soms iets meer. Ben er dus een beetje "uitgegroeid" zeg maar :P Het is begonnen doordat ik al wat mensen kende van een old Nintendo forum, die daar nogal in geïnteresseerd waren en mij vaak pushten om een serie te beginnen. Dat heb ik pas gedaan toen Attack on Titan uitkwam, in de zomer van 2013, en dat werd echt een enorme hit. Vanaf daar is het uitgegroeid. Ik denk dat ik vooral tot anime aangetrokken was omdat het heel unieke verhalen kon vertellen, zonder vast te zitten aan acteurs en sets. Beetje dezelfde reden waarom ik cartoons vaak geweldig vind.

Mijn favoriete serie.... Dat is echt heel lastig. Als ik zo kijk naar mijn lijst springen er drie series uit: Fate/Zero, Noragami en Daeth Parade.
Fate/Zero gaat over zeven magiërs in de moderne tijd die elk een historisch figuur tot leven wekken om de Heilige Graal te winnen. Klinkt heel raar, fantastische uitvoering.
Noragami gaat over een god (Yato) die kleine klusjes moet doen voor 5 cent, zodat hij niet in de vergetelheid raakt en verdwijnt. Is voor de helft erg silly, voor de andere helft enorm serieus.
Death Parade faar over een "arbiter" die moet beslissen of mensen naar de hemel of naar de hel gaan. Om dit te doen stopt hij ze in enorm stressvolle situaties en bekijkt hij hoe ze zich gedragen.

Beetje een running theme dus: unieke ideeën, enorm "rare" setups, maar na één aflevering ben je meestal al hooked  ::jaja::

- Wat voor soort muziek luister je het liefst naar?
Ik luister vanuit mezelf niet enorm veel naar muziek, ik kan bijvoorbeeld niet studeren met muziek op. Als ik op de fiets zit heb ik een afspeellijst met vooral soundtracks, van anime, games, cartoons, tv-series, wat dan ook. Ik kan van elke soort muziek wel genieten, maar de muziek waar ik van houd brengt bij mij bepaalde herinneringen omhoog die te maken hebben met dat spel/die serie. Wat dat betreft houd ik ook het meeste van een beetje up-beat muziek, waar je compleet hyped van wordt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1388 Gepost op: 17-03-2016, 14:38:48 »
Hallo! Een eer om hier te zijn!  ::zwaai::
Excuses dat het lang duurt, maar welkom ::bravo::

Citaat
Ik doe een universitaire opleiding Technische Bedrijfskunde. Heel simpel gezegd is dat een een mix tussen bedrijfskunde (met vakken als arbeidpsychologie en strategie enzo), research (Hoe zet je een onderzoek op, wat kun je uit de data halen), wiskunde (statistiek, kansen, dat soort dingen) en in mijn geval informatica (data-analyse, simulatie van bedrijfsprocessen). Dat laatste komt door de keuzeruimte die in mijn bachelor zit. Daarnaast doe ik nog een Honors track in Big Data, het verzamelen en analyzeren van enorme hopen data. Daar zijn we nu met een bedrijf mee aan ge gang om te kijken of we iets voor hun kunnen betekenen.
Klinkt interessant en ingewikkeld :-[.

Citaat
Wat ik er later mee hoop te gaan doen.... Nouja, de enige voorwaarde die ik eigenlijk heb voor mijn latere werk is dat ik niet een corporate tool wil gaan worden. Ik wil erg graag mensen helpen. Het liefste zou ik dus mijn talenten te werk zetten bij een non-profit. Ik denk dat wij, ondanks alle tegenspoed, het nog steeds 100.000x beter hebben dan de meeste mensen op aarde, en dat vind ik eigenlijk onacceptabel. Daar zou ik dus graag mijn tijd in steken  ::ok::
Dat is een erg mooie gedachte en instelling ::bravo::.
Citaat
Ik denk toch wel het halen van mijn Propedeuse binnen één jaar. En dat nog Magna Cum Laude (gemiddeld > 7.5). Dat was wel echt een moment om trots op te zijn. Daarnaast waren een boel kleine momenten ook erg leuk, zoals het ontmoeten van een aantal mensen in het echt, en een concert dat ik in december heb gegeven met Wibi Soerjadi.
wow dat is echt megaknap :o. Also Wibi ::love:: Hoe was hij?

Citaat
Nouja, obsessie obsessie... Twee jaar geleden was het een obsessie, toen kon ik geen gesprek hebben zonder over anime te beginnen. Nu kijk ik nog maar 1/2 afleveringen per week, soms iets meer. Ben er dus een beetje "uitgegroeid" zeg maar :P Het is begonnen doordat ik al wat mensen kende van een old Nintendo forum, die daar nogal in geïnteresseerd waren en mij vaak pushten om een serie te beginnen. Dat heb ik pas gedaan toen Attack on Titan uitkwam, in de zomer van 2013, en dat werd echt een enorme hit. Vanaf daar is het uitgegroeid. Ik denk dat ik vooral tot anime aangetrokken was omdat het heel unieke verhalen kon vertellen, zonder vast te zitten aan acteurs en sets. Beetje dezelfde reden waarom ik cartoons vaak geweldig vind.
Aaah makes sense, ja ik overdrijf graag dus vandaar obsessie ::hypocriet::.

Citaat
Mijn favoriete serie.... Dat is echt heel lastig. Als ik zo kijk naar mijn lijst springen er drie series uit: Fate/Zero, Noragami en Daeth Parade.
Fate/Zero gaat over zeven magiërs in de moderne tijd die elk een historisch figuur tot leven wekken om de Heilige Graal te winnen. Klinkt heel raar, fantastische uitvoering.
Noragami gaat over een god (Yato) die kleine klusjes moet doen voor 5 cent, zodat hij niet in de vergetelheid raakt en verdwijnt. Is voor de helft erg silly, voor de andere helft enorm serieus.
Death Parade faar over een "arbiter" die moet beslissen of mensen naar de hemel of naar de hel gaan. Om dit te doen stopt hij ze in enorm stressvolle situaties en bekijkt hij hoe ze zich gedragen.

Beetje een running theme dus: unieke ideeën, enorm "rare" setups, maar na één aflevering ben je meestal al hooked  ::jaja::
Oeh die eerste klinkt erg interessant, verhaal spreekt me wel aan. Misschien ooit ook eens proberen ;).
Citaat
Ik luister vanuit mezelf niet enorm veel naar muziek, ik kan bijvoorbeeld niet studeren met muziek op. Als ik op de fiets zit heb ik een afspeellijst met vooral soundtracks, van anime, games, cartoons, tv-series, wat dan ook. Ik kan van elke soort muziek wel genieten, maar de muziek waar ik van houd brengt bij mij bepaalde herinneringen omhoog die te maken hebben met dat spel/die serie. Wat dat betreft houd ik ook het meeste van een beetje up-beat muziek, waar je compleet hyped van wordt.
Brede smaak dus.

- Wat was je beste vakantie die je ooit hebt gehad tot zover? en waarom?
- Als je een bucketlist zou maken, welke drie dingen zouden er dan bovenaan staan?
- Als je een forummer zou mogen uitkiezen waarmee je een spel zou gaan spelen, wie zou je dan kiezen en welk spel zou je spelen?
- Wat is je favoriete kledingstuk?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1389 Gepost op: 18-03-2016, 15:43:13 »
Excuses dat het lang duurt, maar welkom ::bravo::

Je lijkt mij wel  ::pinokkio::

wow dat is echt megaknap :o. Also Wibi ::love:: Hoe was hij?

Als muzikant was hij (denk ik) geweldig. Ik zat ín het orkest, en de piano stond de andere kant op, dus ik heb niet kunnen luisteren. De eerste repetitie ging hij zitten, begon te spelen, en ging weer weg om zo maar te zeggen. Bij de laatste repetitie voor het concert nam hij nog wel een selfie met het hele orkest, dat was wel erg leuk om te zien. Verder niet mee gesproken ofzo.

Aaah makes sense, ja ik overdrijf graag dus vandaar obsessie ::hypocriet::.

Ach ja, ik neem het je niet kwalijk hoor, ik zie mezelf compleet als weeb.

Oeh die eerste klinkt erg interessant, verhaal spreekt me wel aan. Misschien ooit ook eens proberen ;).

Voor meer recommendations, bel 0800-WEEB.

- Wat was je beste vakantie die je ooit hebt gehad tot zover? en waarom?

Drie jaar geleden ben ik met mijn familie naar Indonesië geweest, dat is bij verre de mooiste vakantie die ik heb gehad. De complete cultuur van dat land, en het hele binnenland, zijn gewoon adembenemend. Niet alles is perfect, veel armoede veel criminaliteit (waar wij gelukkig niets van hebben gemerkt). Het meest memorabele moment daar toch was dat we op Bali in een schildersdorp rondliepen, in wat eigenlijk het droge seizoen had moeten zijn, maar het regende pijpenstelen. Op een gegeven moment klaarde het op, liepen we naar buiten en kwamen we een man tegen die ons aansprak om "zijn nederlands te oefenen, of hij ons daarom mee mocht nemen op een tour door de rijstvelden, tegen een kleine betaling". Nou dat van het nederlands leren geloof ik niet meer maar het was het dubbel en dwars waard. Op piepkleine paadjes tussen de sawa's door is een moment dat ik nooit zal vergeten.

- Als je een bucketlist zou maken, welke drie dingen zouden er dan bovenaan staan?

Phoe, dat is een lastige. Als eerste wil ik denk ik toch een keer in Akihabara in Tokyo rondlopen (ook een keer in WIDM geweest). Dat is toch wel het Mekka van de nerds, en als self-identified nerd moet ik dat denk ik wel gewoon doen.
Daarnaast wil ik een keer naar een écht groot evenement denk ik. Iets als E3 lijkt me enorm gaaf om te doen. Heel veel mensen ontmoeten enzo, mensen die je van het internet kent, etc etc.
Als laatste dan nog zou ik het best gaaf vinden als er iets is op de wereld waar mijn naam op staat. Een videospel, een film, een boek, een kunstwerk ( ::) ) wat dan ook. Daardoor weet je toch dat er iets is waardoor mensen kunnen zien dat je op deze aardbol bent geweest.

- Als je een forummer zou mogen uitkiezen waarmee je een spel zou gaan spelen, wie zou je dan kiezen en welk spel zou je spelen?
Als eerste het stomme antwoord: Iedereen natuurlijk!!11!1!!1one!1!1!!1!!!  :-X

Okay maar serieus, ik ben helaas nog niet enorm bekend met dit forum en haar inwoners, dus ik ga af op de mensen die ik wat beter ken. Als ik denk aan alle spellen die ik graag zou willen spelen, staat The Genius toch wel bovenaan. En in dat geval neem ik denk ik toch jou mee D*N, ik denk dat wij goede tegenstanders zouden zijn. ::bravo::

Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik de kans om elk spel te spelen waarschijnlijk meteen zou aannemen, maakt niet uit met wie :P

- Wat is je favoriete kledingstuk?

En dat is denk ik je lastigste vraag, want die heb ik denk ik niet. Qua dragen vind ik vesten/hoodies altijd heel fijn, kun je lekker lui in hangen en als het te warm is trek je hem gewoon uit. Is het te koud, gaat 'ie weer aan.
Daarnaast vind ik mijn pjama-kleren gewoon erg fijn om te dragen. Mijn pjama t-shirt heeft zelfs nog een beetje sentimentele waarde, heb ik laten drukken en over laten komen uit Amerika. Uiteindelijk natuurlijk teveel voor betaald maarja  ::)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1390 Gepost op: 18-03-2016, 17:00:44 »
Je lijkt mij wel  ::pinokkio::
;D
Citaat
Als muzikant was hij (denk ik) geweldig. Ik zat ín het orkest, en de piano stond de andere kant op, dus ik heb niet kunnen luisteren. De eerste repetitie ging hij zitten, begon te spelen, en ging weer weg om zo maar te zeggen. Bij de laatste repetitie voor het concert nam hij nog wel een selfie met het hele orkest, dat was wel erg leuk om te zien. Verder niet mee gesproken ofzo.
Oeh gaaf! Welk instrument bespeel je?

Citaat
Ach ja, ik neem het je niet kwalijk hoor, ik zie mezelf compleet als weeb.

Voor meer recommendations, bel 0800-WEEB.
Wacht, wat is een weeb?  ::hypocriet::

Citaat
Drie jaar geleden ben ik met mijn familie naar Indonesië geweest, dat is bij verre de mooiste vakantie die ik heb gehad. De complete cultuur van dat land, en het hele binnenland, zijn gewoon adembenemend. Niet alles is perfect, veel armoede veel criminaliteit (waar wij gelukkig niets van hebben gemerkt). Het meest memorabele moment daar toch was dat we op Bali in een schildersdorp rondliepen, in wat eigenlijk het droge seizoen had moeten zijn, maar het regende pijpenstelen. Op een gegeven moment klaarde het op, liepen we naar buiten en kwamen we een man tegen die ons aansprak om "zijn nederlands te oefenen, of hij ons daarom mee mocht nemen op een tour door de rijstvelden, tegen een kleine betaling". Nou dat van het nederlands leren geloof ik niet meer maar het was het dubbel en dwars waard. Op piepkleine paadjes tussen de sawa's door is een moment dat ik nooit zal vergeten.
Klinkt super ::bravo::

Citaat
Phoe, dat is een lastige. Als eerste wil ik denk ik toch een keer in Akihabara in Tokyo rondlopen (ook een keer in WIDM geweest). Dat is toch wel het Mekka van de nerds, en als self-identified nerd moet ik dat denk ik wel gewoon doen.
Daarnaast wil ik een keer naar een écht groot evenement denk ik. Iets als E3 lijkt me enorm gaaf om te doen. Heel veel mensen ontmoeten enzo, mensen die je van het internet kent, etc etc.
Als laatste dan nog zou ik het best gaaf vinden als er iets is op de wereld waar mijn naam op staat. Een videospel, een film, een boek, een kunstwerk ( ::) ) wat dan ook. Daardoor weet je toch dat er iets is waardoor mensen kunnen zien dat je op deze aardbol bent geweest.
Ahh ja heb je al eens nagedacht over het maken van een videospel? En waarover zou het gaan? Wat van soort Game zou het worden?
Citaat
Als eerste het stomme antwoord: Iedereen natuurlijk!!11!1!!1one!1!1!!1!!!  :-X

Okay maar serieus, ik ben helaas nog niet enorm bekend met dit forum en haar inwoners, dus ik ga af op de mensen die ik wat beter ken. Als ik denk aan alle spellen die ik graag zou willen spelen, staat The Genius toch wel bovenaan. En in dat geval neem ik denk ik toch jou mee D*N, ik denk dat wij goede tegenstanders zouden zijn. ::bravo::
Oei daar moet je erg slim voor zijn toch? Dat kan je dan ook nog van mij winnen oop.

Citaat
Daarnaast moet ik wel zeggen dat ik de kans om elk spel te spelen waarschijnlijk meteen zou aannemen, maakt niet uit met wie :P
Leuk leuk, spelletjesmiddag misschien een keer bezoeken?  ;D
Citaat
En dat is denk ik je lastigste vraag, want die heb ik denk ik niet. Qua dragen vind ik vesten/hoodies altijd heel fijn, kun je lekker lui in hangen en als het te warm is trek je hem gewoon uit. Is het te koud, gaat 'ie weer aan.
Daarnaast vind ik mijn pjama-kleren gewoon erg fijn om te dragen. Mijn pjama t-shirt heeft zelfs nog een beetje sentimentele waarde, heb ik laten drukken en over laten komen uit Amerika. Uiteindelijk natuurlijk teveel voor betaald maarja  ::)
Oh ja maar juist de kleding waar je teveel voor betaald is vaak speciaal voor jezelf ::love::.

Laatste set vragen:
- Welk historisch tijdperk spreekt je het meest aan? Zou je in dit tijdperk kunnen leven?
- Wat is de raarste droom die je hebt gehad?
- Wat vindt je tot zover van het nieuwe survivor seizoen?  ;D
- Wat is je favoriete drankje?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1391 Gepost op: 18-03-2016, 18:45:42 »
Laten we het dan maar meteen afronden  ::jaja::
;D

 ::fluit::

Oeh gaaf! Welk instrument bespeel je?
Op dat moment speelde ik altsax, ik ben inmiddels overgestapt op tenor (iets groter, zwaarder maar een stuk mooier).

Wacht, wat is een weeb?  ::hypocriet::

http://nl.urbandictionary.com/define.php?term=Weeaboo
Niet dat het bij mij zo erg is (hoop ik), maar ik gebruikt het gewoon als grap.  ::schaam::

Klinkt super ::bravo::

Was het zeker ook.

Ahh ja heb je al eens nagedacht over het maken van een videospel? En waarover zou het gaan? Wat van soort Game zou het worden?

Mijn favoriete serie is de Zero Escape serie, die gaat over negen mensen die vastzitten in een bepaalde situatie en geforceerd worden een spel te spelen of te sterven (Saw alleen zijn de spellen meestal niet heel gevaarlijk). Bestaat grofweg uit twee delen: dialoog en puzzels. Klinkt een beetje meh maar de karakters zijn zo geweldig en het verhaal echt top notch. Zo'n soort spel (een Visual Novel/Interactive Novel wordt het ook wel genoemd) zou ik erg graag willen maken/schrijven, en ik heb altijd al wat ideeën in mijn hoofd over wat ik erin wil doen en hoe ik wil dat het eruit gaat zien.
Als dat nergens naartoe gaat, wil ik ooit wel een strategie spel ontwikkelen. Spellen zoals Fire Emblem en Civilization zijn zulke timesinks, geweldig gewoon.

Oei daar moet je erg slim voor zijn toch? Dat kan je dan ook nog van mij winnen oop.

Mwoah, sociaal gedrag en likeability zijn minstens zo belangrijk, al zie je er minder van. Ik denk dat weinig mensen echt slécht zouden zijn in dat spel.

Leuk leuk, spelletjesmiddag misschien een keer bezoeken?  ;D

...tsja, die had ik wel kunnen zien aankomen ja  ::)
Ik ga het proberen! ;)

Oh ja maar juist de kleding waar je teveel voor betaald is vaak speciaal voor jezelf ::love::.

Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Het is natuurlijk voor iedereen iets anders wat speciaal is.

Zie rest in volgende post  ::rofl::

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1392 Gepost op: 18-03-2016, 18:45:55 »
Laatste set vragen:
- Welk historisch tijdperk spreekt je het meest aan? Zou je in dit tijdperk kunnen leven?

Phoe... Ik denk de Griekse/Romeinse tijd. Heb ik het meest over geleerd, spreekt me het meeste aan. Als dit of dat niet gebeurd zou zijn, zouden we nu allemaal Grieks/Latijn praten en zouden we misschien 500 jaar verder zijn met de technologie.
Ik denk dat ik er wel zou kunnen overleven, waarschijnlijk mezelf aansluiten bij een leermeester en leraar worden oid. Er zijn zeker dingen die niet helemaal goed zijn (slavernij..), maar overleven zou zeker kunnen.

- Wat is de raarste droom die je hebt gehad?

Ik heb af en toe vage dromen waarin ik en een aantal bekenden overlevers zijn in de apocalypse/zombie uitbraak/whatever, wat er altijd op neer komt dat iedereen dood gaat. Daarnaast had ik heel lang geleden een droom dat ik naar een poppenshow ging (hey, ik was 5), maar dat het saai werd en ik me in het plafond verstopte, en daar een man tegen kwam die me in een slang veranderde. Altijd leuk.  :o

- Wat vindt je tot zover van het nieuwe survivor seizoen?  ;D

Tot zo ver is het... goed? De eerste 2/3 afleveringen waren erg goed, aflevering 4 was wat vreemder en aflevering 5 vond ik nogal saai (kan eraan liggen dat ik die live om 1 uur 's nachts heb gekeken na de vorige dag 5 uur te hebben geslapen). Ik vind de cast erg goed en ik heb al wat mensen waarvan ik denk dat ze zouden kunnen gaan winnen. Ik ben alleen nog een beetje angstig voor waar het seizoen naartoe zal gaan. Volgens geruchten zou het wel eens een kant op kunnen gaan die ik niet zo kan waarderen. Maar dat zullen we dan moeten zien  ::zwaai::

- Wat is je favoriete drankje?

Op dit moment is dat O2Life water (water met toegevoegd zuurstof). Heel simpel, erg fris en erg lekker. Zit alleen wel heel erg veel suiker in, wat jammer is. Verder drink ik naast water en (af en toe) bier niet zoveel, frisdrank liever niet en alcohol bijna nooit.

Harstikke bedankt dat ik hier mocht zijn, en vanuit Brabant: Houdoe!  ::zwaai::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1393 Gepost op: 18-03-2016, 23:32:29 »
Op dat moment speelde ik altsax, ik ben inmiddels overgestapt op tenor (iets groter, zwaarder maar een stuk mooier).

Gaaf!  ::bravo:: De saxofoon is zo'n mooi instrument. Ik heb ook nog een blauwe maandag alt- en sopraansaxofoon gespeeld.

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1394 Gepost op: 18-03-2016, 23:53:35 »
Gaaf!  ::bravo:: De saxofoon is zo'n mooi instrument. Ik heb ook nog een blauwe maandag alt- en sopraansaxofoon gespeeld.
Ik heb een hele tijd gebaald dat ik Sax heb gekozen en niet klarinet of piano (die laatste wil ik nog altijd leren), maar ik kan nu echt de klank van zo'n mooie saxofoon waarderen, smelt gewoon in je oren  ::love::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1395 Gepost op: 19-03-2016, 00:48:27 »
Een instrument dat kan zingen ::ok:: ::bravo::
er was eens......

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #1396 Gepost op: 19-03-2016, 21:37:31 »
Saxofoon vind ik echt geweldig ::bravo:: Heb er een paar jaar geleden ook een gekocht (alt). Moet alleen wat meer dicipline opbrengen om het te blijven oefenen :P Maar cool dat jij het wel kan :D

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1397 Gepost op: 20-03-2016, 14:54:52 »
Een instrument dat kan zingen ::ok:: ::bravo::
Voor een volgend concert spelen we een Indiana Jones medley. De Love Theme daaruit is echt zo  ::love:: ::love:: ::love:: ::love:: zeker op tenorsax.

Saxofoon vind ik echt geweldig ::bravo:: Heb er een paar jaar geleden ook een gekocht (alt). Moet alleen wat meer dicipline opbrengen om het te blijven oefenen :P Maar cool dat jij het wel kan :D

Wat voor mij hielp was het vinden van leuke muziek, iets dat anders was dan de "liedjes" in de muziekboeken. Nummers/stukken zijn nog best goed te vinden voor saxofoon, al wel minder dan veel andere instrumenten. Als je ooit nog muziek zoekt is http://www.8notes.com/ een leuke site om te zoeken.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1398 Gepost op: 20-03-2016, 14:56:31 »
Bedankt Max voor het interview, je mag nu ook nog een pittige vraag terug stellen aan Aapje en mij :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1399 Gepost op: 20-03-2016, 15:35:35 »
Het is meer een soort verzoek dan een vraag, maar dan nog: Hebben jullie ooit gehoord van de Briggs-Myers Personality Types? Het zijn een aantal persoonlijkheden die vaak voorkomen, samen met wat ze vaak doen en hoe ze vaak denken. Ik zou aan jullie willen vragen om deze test: https://www.16personalities.com/ uit te voeren en te laten weten wat er bij jullie uit komt. Ik vind het namelijk enorm boeiend om te zien welk type persoonlijkheid iedere persoon heeft. Als jullie het teveel privacyinvasie vinden/te langen vinden duren (10 minuutjes ongeveer), snap ik dat natuurlijk helemaal  ::ok::

Voor mijzelf heb ik het INFP-type, de Mediator, wat naar mijn mening best goed aansluit bij mijzelf.