Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 833303 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3900 Gepost op: 30-10-2017, 22:41:27 »
Spiel was weer leuk. Ook leuk dat de groep steeds groter wordt. Jammer van het plotse niet persoonlijke afscheid, hdd en starlight, maar het was wel supergezellig! En met de_witte ook, die het 4 dagen met Robbie de board game geek heeft vol kunnen houden!  ;D

Op naar Spellenspektakel in Eindhoven!  ::regenboog::

En ik kreeg een pm met de vraag of 16 dec nog door gaat. Ja, wie zin heeft om naar mij te komen op 16 december, wees welkom! Stuur een pm voor mijn adres (en zodat ik ook weet hoeveel volk ik kan verwachten).

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3901 Gepost op: 30-10-2017, 23:18:37 »
Klinkt goed!!

Eindhoven is inerdaad ook alweer snel :D Heb ik zin in. We moeten ook langzaam maar weer taxi plannen maken. Ik heb iig nog 3 plekken vrij in de auto vanaf Utrecht/IJsselstein.

16 december heb ik in mn agenda geblockt.. Maar dan wel als ik een auto vol kan krijgen (maar ik gok dat dat wel moet lukken...).
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3902 Gepost op: 30-10-2017, 23:19:52 »
Gingen jullie op zaterdag of zondag naar Ehv?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3903 Gepost op: 30-10-2017, 23:20:58 »
Ik ga zondag iig. Anouchka gaat mee, en die kan zaterdag niet.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3904 Gepost op: 30-10-2017, 23:21:33 »
Gaan er ook mensen op zaterdag? ;D
Ik kan zondag juist niet haha
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3905 Gepost op: 30-10-2017, 23:24:05 »
Om de lijst er weer even bij te pakken

Zaterdag 11 november
Lucy

zondag 12 november
Elise
Anouchka
Tim
Robbie
Loezel
Hdd?
D*N
Hadewychisdemol
Molcrazy (misschien)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3906 Gepost op: 30-10-2017, 23:31:58 »
Hooo ik kan helemaal niet
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3907 Gepost op: 31-10-2017, 08:31:52 »
Ik ga ook op zaterdag, maar met het 10 jarig zoontje van m'n neef. Als je dat niet vervelend vindt ofzo, kan je gerust met ons mee.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3908 Gepost op: 31-10-2017, 09:10:30 »
Cuuuteeee ::love::
Ik kijk nog even, weet nog niet of ik ga
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3909 Gepost op: 31-10-2017, 10:34:32 »
Ik ben er op de zondag misschien bij  ::jaja::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3910 Gepost op: 31-10-2017, 11:18:01 »
Ik wil op zondag wel graag meerijden Elise.  :D

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3911 Gepost op: 31-10-2017, 11:51:04 »
Spiel was weer leuk. Ook leuk dat de groep steeds groter wordt. Jammer van het plotse niet persoonlijke afscheid, hdd en starlight, maar het was wel supergezellig! En met de_witte ook, die het 4 dagen met Robbie de board game geek heeft vol kunnen houden!  ;D
Het was weer superleuk ja ::bravo:: Inderdaad wel jammer dat we halverwege die show weg moesten om de trein te halen :( Hadden gedacht dat we het einde nog wel konden halen, maar vorig jaar liep het geloof ik ook flink uit, dus misschien hadden we het kunnen weten :P



Ik zou eventueel op zaterdag denk ik wel naar Eindhoven kunnen als er meer mensen gaan, maar ik weet nog niet helemaal of ik daar zin in ga hebben of dat ik na Essen wel even genoeg bordspellen heb gezien ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3912 Gepost op: 1-11-2017, 08:05:28 »
misschien zondag
Wit is ook een kleur!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3913 Gepost op: 1-11-2017, 10:54:33 »
Ik weet het nog niet, voorkeur zou eerder naar zaterdag uitgaan, moet het nog even bekijken.
2024: wie is de Mol?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3914 Gepost op: 1-11-2017, 17:17:57 »
Ik sla waarschijnlijk toch over. Ik moet even kijken nog, maar heb die woensdag erna tentamen.  En ik wilde deze week elke avond studeren, maar tot nu toe elke avond misselijk op de bank gehangen.   :-\\

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3915 Gepost op: 1-11-2017, 17:24:11 »
Ik kan ook beide momenten niet meer :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3916 Gepost op: 1-11-2017, 17:59:09 »
Wordt rustig. Mischien dat mb zus ook niet meer mee kan.. als dat zo is ga ik ook liever zaterdag... Maar dat weet ik dus nog niet
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3917 Gepost op: 5-11-2017, 19:56:06 »
Als de meerderheid zaterdag gaat ,dan ga ik vragen of het zoontje van m'n neef eventueel zondag wil. :)

Ik ben gisteren overigens naar het weerwlven evenement geweest. Ik kende er maar één persoon en dat was de organisator die dus zo goed als geen tijd had om te praten, dus het was een goede les in socializing voor me :)
Er waren meer dan 100 inschrijvingen. Die werden verdeeld over 6 klaslokalen (lees: dorpen).
De rollen waren burger, ziener, slet, weerwolf en voor mij nieuwe rollen als:
- Heilige Maagd: (burgerteam) sterft ze in de nacht, dan worden er de volgende dag 2 mensen gelyncht. Sterft ze overdag, dan mogen de wolven een 2e slachtoffer kiezen.
- Gifmenger: (burgerteam, maar wordt door ziener als slecht aanzien) beschermt 's nachts mensen, maar wie beschermd is, kan ook zijn rol niet uitvoeren
- SOA-wolf: als de slet hier bij gaat slapen 's nachts, gaat de slet dood
- Terror wolf: mag zich overdag opblazen door luid BOEM te roepen en neemt zo (buiten zichzelf) ook zijn 2 buren mee in het graf

Daarnaast waren er bovenop de rollen nog beroepen:
- burgemeester: heeft 2 stemmen
- rechter: beslist bij gelijkspel
- biechtvader: mag één keer een biecht van iemand afnemen, wat wil zeggen dat hij het kaartje van een persoon mag zien
- mensensmokkelaar: als iemand gelyncht is, kan die persoon aan de mensensmokkelaar nog gratie vragen. De mensensmokkelaar had 2 tickets van andere dorpen, waarvan hij er dan eentje kon afgeven. Die kandidaat moest dan het dorp verlaten en proberen in het andere dorp verder te leven
- makelaar: als iemand met een beroep dood gaat, mag de makelaar beslissen welke nog levende persoon dat beroep vervolgens krijgt
- aanstoker: krijgt een fakkel en mag die overdag doorgeven aan iemand. De houder van de fakkel heeft sowieso één tegenstem

Verder mocht je dus zwerven. Je moest minstens één nacht en dag aanwezig zijn en daarna mag je vertrekken naar een ander dorp als het je te heet onder de voeten wordt. Dat brengt wel meer verwarring met zich mee, want je kan plots met een extra wolf zitten. Maar ook met een extra ziener.
Eigenlijk resulteerde het in ons dorp vooral erin dat de nieuwkomers meteen werden weggestemd en vervolgens door de mensensmokkelaar terug naar hun eigen dorp gestuurd. Dan hadden we in ieder geval weer zekerheid.

Daarnaast was er elke dag ook een gebeurtenis (zoals blinde stemming, mannen discussiëren maar vrouwen mogen stemmen, iedereen van plaats verwisselen (met de terrorwolf vooral belangrijk), etc...)

Het was een heel leuk avondje. We hebben 3 potjes gespeeld. Ik was eerst burger, toen wolf en toen weer burger en heb ze alledrie gewonnen. In het laatste potje heb ik niet veel bij kunnen dragen, want toen lag ik er als eerste uit. Dan kon je kiezen of je bleef kijken of het dorp verlaten om nog one night weerwolf te spelen. Daar koos ik toen voor, maar de andere afvallers bleken allemaal te blijven zitten, dus zat ik toen wel een kwartier in mijn eentje te koekeloeren omdat je je dorp niet meer binnen mag als je weg geweest bent.

Het zwerven maakte het wel grappig. Toen ik wolf was, samen met 3 andere wolven, kregen we op een gegeven moment ineens 3 nieuwe leden in het dorp! Eentje heb ik overdag meteen mee weggestemd en ik was de mensensmokkelaar dus heb hem terug naar zijn dorp gestuurd zodat hij tenminste toch nog kon blijven spelen. Daarna moesten we ogen dicht doen en toen ik als wolf met de andere wolven mijn ogen open deed, bleek één va nde 2 overgebleven nieuwelingen ook een wolf te zijn en die stond erop dat we de andere nieuwelingen zoudne opeten. Dat bleek de volgende ochtend dus een ziener te zijn. Waarna de extra wolf één of ander betoog hield dat het slim was van de wolven en vervolgens weer vertrok.  ???

Maar het was heel leuk, een aanrader voor weerwolvenliefhebbers! Er waren ook veel Nederlanders, maar dan van Breda of mensen die er een airbnb in de buurt hadden genomen. Want het was voor mij al wel een eindje rijden en ik lag dus om 3u pas in bed...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3918 Gepost op: 5-11-2017, 21:52:12 »
klinkt goed.
werd het heel fanatiek gespeeld ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3919 Gepost op: 6-11-2017, 06:32:19 »
Ja, als in: idereen deed actief mee. Niet vervelend fanatiek. Hoewel sommige Nederlanders uiteraard wat aanweziger waren, met als meest fanatieke/directe uitspraak "Tsss, dat vind ik echt zo'n sh*t argument!" Dat was tegen mij, haha. Maar ze besefte vrij snel dat er allemaal bedeesde Belgen zaten te kijken waarna ze sorry zei voor die opmerking.

Iedereen ging er goed in op in ieder geval!