Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 838988 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4880 Gepost op: 22-01-2020, 17:26:50 »
Champignons!!!
evt. olijven
evt. courgette
Nog meer kaas

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4881 Gepost op: 22-01-2020, 17:30:15 »
Valt mee: je hebt in feite maar 4 acties die je kunt doen (vogel neerleggen; voedsel pakken; eieren pakken; vogelkaart pakken) - en zodra je hebt gekozen wijst de rest zichzelf steeds.
Er zit zelfs een uitleg-pakketje bij, om 't spelenderwijs te leren.

..Hoewel ik die steeds bij 't uitleggen niet heb gebruikt, hoewel 't wellicht handiger was geweest.

Je zou natuurlijk een keer op een spelletjesdag kunnen komen.. ;)
Ik heb vandaag me er goed in verdiept, en wat een tof spel ::bravo:: En je hebt gelijk: het zit allemaal heel logisch in elkaar :)

Ik had alleen wel een kleine vraag. Heb even rondgegoogeld en kon het zo snel niet vinden. Misschien dat er hier iemand kijkt die het toevallig weet.

Mijn vragen gaan om “Als geactiveerd”. Hoe geef je aan dat een kaart is geactiveerd, moet je dit gewoon onthouden? En mag je een eigenschap zo vaak je maar wil gebruiken (wel tussendoor weer activeren) of kan je het activeren, daarna de eigenschap gebruiken en is daarna de eigenschap opgebruikt?

En dat laatste, dat lijkt me zeker een keer leuk. Ik denk dat ik er wel mee wacht tot ik op kamers woon, het lijkt me dat ik dan makkelijker een dag naar iemand toe kan komen :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4882 Gepost op: 22-01-2020, 17:38:55 »
- Deeg (iemand nog specifiek van welk merk of iets?)
Die van de AH is wel handig. Zit zelfs al een pot tomatensaus bij.
https://www.ah.nl/producten/product/wi134027/ah-pizzadeeg-en-tomatensaus

Verder heb ik weinig specifieke wensen, behalve dat ik een pizza wil zonder kaas ;D

Mijn vragen gaan om “Als geactiveerd”. Hoe geef je aan dat een kaart is geactiveerd, moet je dit gewoon onthouden? En mag je een eigenschap zo vaak je maar wil gebruiken (wel tussendoor weer activeren) of kan je het activeren, daarna de eigenschap gebruiken en is daarna de eigenschap opgebruikt?
Je activeert kaarten éénmaal per beurt van rechts naar links, als je de actie van die rij uitvoert. Dus als je bijv. eten pakt, dan begin je eigenlijk op het eerste lege vakje wat aangeeft hoeveel eten je mag pakken. Vervolgens schuif je een vakje op naar links en activeer je eerst die vogel, dan de vogel links daarvan, etc. Overigens hoef je ze volgens mij niet te activeren als je de actie niet wil uitvoeren.

Dit geldt natuurlijk wel alleen voor de kaarten waar daadwerkelijk "als geactiveerd" op staat. Bij kaarten waar "als gespeeld" op staat mag je de actie alleen uitvoeren op het moment dat je de kaart speelt en daarna niet meer.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4883 Gepost op: 22-01-2020, 17:41:12 »
Nog meer kaas
Specifieke kaas? *kijkt naar Lucy*

Die van de AH is wel handig. Zit zelfs al een pot tomatensaus bij.
https://www.ah.nl/producten/product/wi134027/ah-pizzadeeg-en-tomatensaus

Verder heb ik weinig specifieke wensen, behalve dat ik een pizza wil zonder kaas ;D

::ok:: Dat is voordeel van zelf maken, alles kan ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4884 Gepost op: 22-01-2020, 17:43:33 »
Je activeert kaarten éénmaal per beurt van rechts naar links, als je de actie van die rij uitvoert. Dus als je bijv. eten pakt, dan begin je eigenlijk op het eerste lege vakje wat aangeeft hoeveel eten je mag pakken. Vervolgens schuif je een vakje op naar links en activeer je eerst die vogel, dan de vogel links daarvan, etc. Overigens hoef je ze volgens mij niet te activeren als je de actie niet wil uitvoeren.

Dit geldt natuurlijk wel alleen voor de kaarten waar daadwerkelijk "als geactiveerd" op staat. Bij kaarten waar "als gespeeld" op staat mag je de actie alleen uitvoeren op het moment dat je de kaart speelt en daarna niet meer.
Aha, je voert de actie meteen uit nadat je het activeert?
Dan was dat het, waar ik op stukliep :)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4885 Gepost op: 22-01-2020, 20:58:03 »

Dan zit ik in principe vol! Lucie en mloesje, kan ik jullie bij loesje ophalen? Dat ligt redelijk op de route.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4886 Gepost op: 22-01-2020, 20:59:28 »
Ah nice! Leuk als je komt inderdaad. We zijn zeker niet eng. Het is altijd hartstikke gezellig.

Kun je aangeven uit welke richting je komt? Denk dat er qel wat mensen met de auto komen die je vast wel ergens kunnen oppikken.


Voor iedereen, ik kan mensen op de lijn dordrecht , gorinchem, utrecht , swifty oppikken. Heb 2 ( als het echt moet 3 plekken) vrij.
Gelukkig! ;D

Ik kom uit Leiden, maar ik kom pas op zondag. Misschien kan ik op de terugweg een stuk met iemand mee, maar dat bekijken we tegen die tijd wel. :)

@hulpdakdekker: Oh, ik heb het een stuk gekeken, over Munchkin, ik snap er nog weinig van. ::schaam:: Ik moet altijd spellen eerst doen voor ik het begrijp. :P

In strategiespellen als Risk en Kolonisten ben ik niet zo'n held, maar vind ze wel heel leuk. Ik ben wel goed in 30 Seconds, ik heb eergisteren meegedaan aan een groot toernooi. ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4887 Gepost op: 22-01-2020, 21:12:00 »
Dan zit ik in principe vol! Lucie en mloesje, kan ik jullie bij loesje ophalen? Dat ligt redelijk op de route.

Voor mij uiteraard prima :D

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4888 Gepost op: 23-01-2020, 01:38:49 »
Voor mij ook!

Specifieke kaas? Ja mozzarella obviously, en strooikaas is ook altijd handig bij pizza maken. Verder ben ik fan van alle kaas maar kaas is wel duur dus misschien niet te veel soorten :P

Ik wil serano- of parmaham !
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4889 Gepost op: 25-01-2020, 01:49:58 »
Gezellig hoor zoveel mensen bij het spelletjesweekend!  :D

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4890 Gepost op: 5-02-2020, 01:12:54 »
goh wat leuk dat dit georganiseerd wordt :D
jammer genoeg ik heb ik precies dat weekend een heel druk weekend met de widm fandag en concert op zaterdag en musical op zondag dusja sorry had het erg leuk gevonden! misschien een mogelijke volgende keer! alvast veel plezier! ::trots::
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4891 Gepost op: 5-02-2020, 09:49:10 »
Welke musical? :D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4892 Gepost op: 5-02-2020, 12:51:06 »
Welke musical? :D
dan ga ik naar kinky boots
chipsverslaafde <3

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4893 Gepost op: 5-02-2020, 12:53:44 »
Amai, da zijn wel heel spannende laarzen ::wenkbrauw::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4894 Gepost op: 5-02-2020, 15:03:31 »
Leuk! Daan speelt dan de kleine Charlie, ik weet zeker dat je van hem gaat genieten want hij is het meest energieke vrolijke kind dat ik ooit gezien heb ::love::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4895 Gepost op: 16-02-2020, 09:58:20 »
leuk! Ik heb het weekend in mijn agenda gezet. Ik vermoed dat ik niet blijf slapen ivm hockey. Heb ook nog een aantal andere datumprikkers lopen dus het is wel beetje onder voorbehoud

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4896 Gepost op: 16-02-2020, 12:29:24 »
Ik kom definitief de zaterdag! Ik ga dus 's avonds weer naar huis, ik heb zondag alweer andere verplichtingen.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4897 Gepost op: 16-02-2020, 13:27:50 »
S en ik zaten juist gisteravond nog even te denken van.. zullen we dan toch gedeeltelijk de mfd meepakken?
Het ochtenddagdeel eindigt rond 14u, dus dan alsnog ergens rond 15u bij Swifty..

..maar het is wel drukker, en spelletjesdagen en -weekenden zijn basically de gezelligste dagen van het jaar :(
Dus we zijn er nog niet helemaal over uit.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MarissaWIDM

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4898 Gepost op: 16-02-2020, 15:20:36 »
Oké, dit is een beetje gek om te vragen, maar ik doe het toch: ik ben een aantal jaren niet actief meer geweest op het forum (behalve lurken), maar nu ik alle namen van het eerste uur (en ook van mijn fanatieke tijd op het oude groene .nl-forum) in de aflevering zag, werd ik zo enthousiast en realiseerde ik me dat ik het forum eigenlijk zo mis en weer actief wil worden; ik moet er gewoon weer tijd voor maken en er weer ff in komen...

En ik ben dus gek op spelletjes, dus daarom wil ik toch de brutale vraag stellen: mag ik misschien een keer aansluiten bij zo'n spelletjesmiddag/-avond?  :-[

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #4899 Gepost op: 16-02-2020, 15:23:36 »
Ik ben nog steeds van de partij ::jaja:: Wordt wel alleen de zaterdag denk ik ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela