Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 833779 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5080 Gepost op: 31-03-2020, 13:48:14 »
Is er ook al een groep aangemaakt? RealityNet bestaat namelijk al zie ik.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5081 Gepost op: 31-03-2020, 13:49:05 »
Ik zit wel al een tijdje op BGA en speel wel af en toe een spel als ik er zin in heb

Gebruikersnaam: Flaf ( ::rofl::)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5082 Gepost op: 31-03-2020, 13:52:04 »
Is er ook al een groep aangemaakt? RealityNet bestaat namelijk al zie ik.

Yep al maanden terug hadden we die gemaakt :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5083 Gepost op: 31-03-2020, 14:25:32 »
misschien kunnen we vandaag een potje weerwolven doen?
chipsverslaafde <3

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5084 Gepost op: 31-03-2020, 14:39:37 »
Ik hoor het wel als ik nodig ben om een tafel te openen!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5085 Gepost op: 31-03-2020, 17:41:32 »
Tabletopia ziet er trouwens ook wel goed uit. Is wel voornamelijk in het Engels.

Ben nu even aan het kijken of dat ook leuk is. Heeft iets meer spellen zo te zien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5086 Gepost op: 31-03-2020, 23:15:35 »
Tabletopia ziet er heel cool uit alsof je echt aan tafel zit te spelen. Maar kan je volgens mij bijna enkel solo spellen doen tenzij je abonnement neemt.

Plus is het niet zoals bij BGA dat veel dingen automatisch gebeuren. Het is echt een virtueel bordspel waarbij je zelf pionnen moet verzetten, kaarten schudden, scoremarkers verplaatsen om je punten bij te houden etc.
Wat dat betreft vond ik BGA wel handiger.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5087 Gepost op: 1-05-2020, 09:34:31 »
ArcovandenBroek @boardgamearena.com, speel bijna iedere dag wel spelletjes. Wie waar wanneer? :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5088 Gepost op: 29-05-2020, 10:25:40 »
Over spelletjesweek gesproken, zoals ik in het vakantietopic zei, zie ik dat nog wel zitten. Ik snap als er mensen zijn die het niet zien zitten of tegen dan willen bekijken.

Zoals het er nu uitziet, is het wel mogelijk. Campingsanitair mag als het goed is vanaf 1 juli weer open, dus het gedeelde sanitair in de Nivonhuizen zal dan ook weer gebruikt mogen worden. Een aantal huizen gaat maandag al open volgens de site van Nivon. Ook de Belgische grens zou op 8 juni weer opengaan.

Wat denken jullie erover? Als we de optie willen houden om te gaan, moeten we denk ik wel iets gaan boeken.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5089 Gepost op: 29-05-2020, 11:31:36 »
Hmm ik vind het een beetje lastig. Aan de ene kant wil ik heel erg graag. Vooral omdat mijn andere vakantie ook al niet doorgaat... Aan de andere kant ben ik wel benieuwd hoe het er dan uit gaat ziet, anderhalve meter is wel lastig met spelletjes doen... Maar goed, daar zijn misschien nog wel oplossingen voor te vinden (bv spelen in kleinere groepjes). En eigenlijk wil ik echt niet met het openbaar vervoer ergens heen.  :-X

Vorig jaar hebben we denk ik ook rond deze tijd geboekt, want ik moest mijn nivonlidmaatschapsfactuur betalen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 29-05-2020, 11:36:15 door Loezel »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5090 Gepost op: 29-05-2020, 12:27:09 »
Ik denk dat dat een beetje te optimistisch is. Sowieso verwacht ik dat de Nivonhuizen best vol zitten nu iedereen binnen Nederland op vakantie gaat, en we geen ruimte gaan hebben om tafels te claimen voor spelletjes. Daarnaast moeten we dus 1,5m afstand houden, wat me vrijwel onmogelijk lijkt, en mogen we ook niet bij elkaar in de auto zitten. Dus dingen als boodschappen doen, ergens heen gaan of zelfs maar opgepikt worden van een station worden onmogelijk.

En zelf vind ik het ook niet veilig om met het OV te reizen, dus ik ga sowieso niet kunnen komen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5091 Gepost op: 29-05-2020, 15:04:55 »
Ik kreeg afgelopen week een mailtje van Nivon dat mijn boeking in de schaakweek (die niet doorgaat) geannuleerd wordt.
Wel zit er die week een groep in het huis, dus groepen lijken wel te mogen komen.

Geen idee hoe groot een groep mag zijn maar een voordeel zou kunnen zijn dat er geen anderen in het huis worden toegelaten.

Ik kan wel navragen of dat een optie is voor de week van 10 augustus (al heb ik alleen contact met Borne).


Is dat het bekijken waard?
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5092 Gepost op: 29-05-2020, 15:13:18 »
Vragen kan geen kwaad denk ik. Dan kunnen we daarna altijd nog beslissen. Het zou wel al schelen idd als er geen andere mensen zijn.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5093 Gepost op: 29-05-2020, 16:22:40 »
::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5094 Gepost op: 30-05-2020, 11:02:17 »
In de nieuwsbrief van Nivon lees ik nu dat groepen (vanaf 9 personen) niet zijn toegestaan, maar juist individuele bezoekers wel (er waren 2 uitzonderingen geloof ik van jaarlijks terugkerende evenementen).   ??? Op zich ook wel logischer eigenlijk.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5095 Gepost op: 30-05-2020, 11:34:13 »
Ja makes sense ::jaja::
Ik kon op de website niets vinden, ze riepen alleen dat de huizen ‘deels’ opengingen maar wat deels betekende stond er niet bij lol
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5096 Gepost op: 30-05-2020, 22:51:33 »
Mja, ik krijg van Nederlandse familie ook allemaal van "Oh we kunnen weer afspreken en kom een wijntje bij ons op het terras drinken!" etc, terwijl wij van de Belgische regering dan weer te horen krijgen dat familiebezoek mag, maar dat je het kort moet houden, afstand, nog steeds max 4 personen in je sociale bubbel mag hebben en je mogelijk aan de grens controle krijgt en moet aantonen dat je inderdaad familie in Nederland hebt.

Dus ik wacht nog even af, sowieso wat betreft die maatregelen. Zou momenteel met een kleine groep en bvb een dag of weekend wel zien zitten, maar over 2 maanden is het misschien weer anders en is het wel weer meer ok om het een week te doen.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5097 Gepost op: 30-05-2020, 23:58:00 »
Volgens de Belgische plannen gaat de grens op 8 juni sowieso weer geheel open ;) Onder voorbehoud dat fase 3 dan ingaat of course maar dat is iig het plan
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5098 Gepost op: 31-05-2020, 00:04:33 »
Hoe zit het andersom dan? Mogen wij dan al voor niet essentiele reizen naar België?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #5099 Gepost op: 31-05-2020, 09:13:53 »
Voor zover ik weet vanaf 8 juni wel, als fase 3 dan ingaat. Maar daar ben ik minder mee bezig omdat ik sowieso al naar België mag :-X
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!